BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Excelsior 19-09-2026 JC Arena 2000 uur

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 19 september 2026 - 10:22   quote  deeplink  
Na 2 wedstrijden die met 5-1 werden gewonnen nu een wedstrijd waar serieus tegenstand verwacht wordt, al is het maar door de resultaten uit de laatste 4 ontmoetingen; 3x 2-2 en een 1-2 thuisnederlaag vorig jaar. Tel daarbij op het rare fenomeen dat we al 4,5 jaar geen wedstrijd winnen voorafgaand aan een interland break en we zouden op scherp moeten staan!!!
Met deze selectie moet het anders kunnen en moet er gewoon gewonnen worden,simpel!!
Hopelijk zijn de meesten fit na dinsdag en kan Michel in principe zijn beste 11 gaan opstellen.
Ik ga dit keer voor een 3-1 winst al is mijn 2-2 syndroom nog niet helemaal genezen...
Come on boys!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 september 2026 door bertus bikkel --
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - zaterdag 19 september 2026 - 11:30   quote  deeplink  
Vorig seizoen een 1-2 verlies én bovendien de trainer van Excelsior die in een interview Ajax enorm te kakken zet omdat hij daarin aangeeft dat de tegenstand van NAC sterker was dan de tegenstand van Ajax...
Oftewel, laten de Ajax spelers van zich horen en pakken ze Excelsior en die arrogante trainer van ze !
Ik ga voor 3-1
p111
 p111 - zaterdag 19 september 2026 - 11:44   quote  deeplink  
Deze seletie en deze trainer is veel kwalitatief veel beter als vorig seizoen,dat trainertje van Excelsior zijn domme uitspraak gaat nu bij Ajax de kleedkamer in,ik verwacht een 3-0 overwinning.
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 september 2026 - 11:52   quote  deeplink  
Ok here we go again.

Ik verwacht een ruime overwinning met 3x Tolu. 1x Brandt en 1x Klaassen maar hopelijk ook weer Oazane.

Ik gok deze keer op 7-1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2026 - 11:52 schreef AkaS het volgende:
Ok here we go again.

Ik verwacht een ruime overwinning met 3x Tolu. 1x Brandt en 1x Klaassen maar hopelijk ook weer Oazane.

Ik gok deze keer op 7-1
Ik denk dat je niet goed op de hoogte bent makker, Excelsior heeft het tot nu toe heel goed gedaan.
Ze hebben op dit moment maar 3 punten minder dan wij hebben.

Wat Bertus al liet weten hadden we het thuis toch wel lastig de laatste jaren.

De laatste vijf onderlinge duels tussen Ajax en Excelsior:

1 februari 2026: Excelsior - Ajax 2-2
22 november 2025: Ajax - Excelsior 1-2
24 april 2024: Ajax - Excelsior 2-2
19 augustus 2023: Excelsior - Ajax 2-2
29 januari 2023: Excelsior - Ajax 1-4

Ajax speelt wel veel beter dan de afgelopen seizoenen met dank aan Jordy Cruyff vanwege een aantal kwalitatieve aangetrokken spelers dus ik verwacht wel dat we winnen.

Ergens hoop ik dat hij Leonardo de kans geeft en later Arokodare in brengt.
Natuurlijk winnen we met 3-1 hoog uit 4-1 maar het zou geweldig zijn mocht jij gelijk krijgen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 19:38   quote  deeplink  
Tsygankov in de basis maar waarom weer Dolberg die op de nominatie stond om weg te gaan ??

Opstelling Ajax: Ter Stegen; Gaaei, Kehrer, Baas, Caio; Klaassen, Mokio, Brandt; Tsygankov, Dolberg, Gloukh
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 20:04   quote  deeplink  
Wees oplettend voor de standaard situaties mannen, met name voor de corners waar ze veel uit scoren
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 19 september 2026 - 20:06   quote  deeplink  
Juist in deze wedstrijden moet nu dus laten zien dat je verder bent dan vorig seizoen en dat je deze wedstrijden thuis wel kunt winnen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2026 - 20:06 schreef bertus bikkel het volgende:
Juist in deze wedstrijden moet nu dus laten zien dat je verder bent dan vorig seizoen en dat je deze wedstrijden thuis wel kunt winnen...
Juist maar moet het nog zien
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 19 september 2026 - 20:19   quote  deeplink  
Jep, zal echt niet makkelijk zijn....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 20:31   quote  deeplink  
Het is best slordig, passes die gewoon niet goed zijn, het mag best preciezer Gaaei en Cloukh
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 20:33   quote  deeplink  
Brand brand brand in het ....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 september 2026 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 20:48   quote  deeplink  
1x keer komen ze bij Ter Stegen en ja hoor 1-1 man man.....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 20:53   quote  deeplink  
We moeten niet te vroeg roepen dat het allemaal zo goed is, Excelsior is geen Willem 2 in ieder geval.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 20:57   quote  deeplink  
Aanvallend echt goed, verdedigend niet alert
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 19 september 2026 - 20:57   quote  deeplink  
Nee, dat wisten we vooraf. Zoals gezegd...dit is echt serieus tegenstand ook al hebben we veel balbezit, hier winnen we niet vaak van en dit is na PSV de tweede serieuze test!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 21:18   quote  deeplink  
Ik heb Gaaei nog niets goed zien doen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 21:22   quote  deeplink  
Wijndal en Gaaei man man...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 21:24   quote  deeplink  
Arokodaaaaaaaaaaaareeeee
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 21:26   quote  deeplink  
Eindelijk een goed schot van Gaaei
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 21:28   quote  deeplink  
Wat een schot van Cloukh !!!
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 september 2026 - 21:31   quote  deeplink  
Met afstand de meest zwakke wedstrijd van dit seizoen. Ajax gewoon niet goed.

En Ajax kan gewoon niet verdedigen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 21:32   quote  deeplink  
Mokio toch weer heel goed vanavond
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2026 - 21:31 schreef Loetje het volgende:
Met afstand de meest zwakke wedstrijd van dit seizoen. Ajax gewoon niet goed.

En Ajax kan gewoon niet verdedigen.
Onze backs kunnen niet verdedigen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 21:35   quote  deeplink  
Wat een kerel hebben we met Tolu in de spits 💪💪💪
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 september 2026 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2026 - 21:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Onze backs kunnen niet verdedigen
Echt, verschrikkelijk. Maar er gaat daarin echt zoveel meer mis.

Dit gaat wel duur puntverlies worden op deze manier. En weer thuis!
Godenzonen1990
 Godenzonen1990 - zaterdag 19 september 2026 - 21:40   quote  deeplink  
die moet je toch gewoon in de hoek plaatsen..
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 september 2026 - 21:43   quote  deeplink  
Het is klaar vandaag.
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 september 2026 - 21:44   quote  deeplink  
Ik zie zoveel onrust voor de goal, echt bij iedereen daar.

En Gloukh ben ik wel zo zat. Ondanks die ook zijn momenteel wel heeft, vind ik het zo'n egoïstisch ventje. Kan hem eerlijk gezegd niet luchten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 september 2026 door Loetje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 21:53   quote  deeplink  
Pffffffff zo onnodig puntenverlies
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 september 2026 - 21:53   quote  deeplink  
Wat een ongekende wanprestatie.
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 september 2026 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2026 - 21:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Pffffffff zo onnodig puntenverlies
Als je niet kunt verdedigen, ga je iedere wedstrijd tig goals nodig hebben om te winnen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 21:56   quote  deeplink  
Achter in is het nog zo kwetsbaar zo amateuristisch, jammer want we waren echt veel beter, we vergeten alleen te scoren
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 september 2026 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2026 - 21:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als je niet kunt verdedigen, ga je iedere wedstrijd tig goals nodig hebben om te winnen.
Zo is het gewoon, realistisch gezien mogen we best negatief zijn op onze verdediging, gatenkaas!
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 september 2026 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2026 - 21:44 schreef Loetje het volgende:
Ik zie zoveel onrust voor de goal, echt bij iedereen daar.

En Gloukh ben ik wel zo zat. Ondanks die ook zijn momenteel wel heeft, vind ik het zo'n egoïstisch ventje. Kan hem eerlijk gezegd niet luchten.
Hij is het gewoon net niet, ziet er allemaal leuk uit en 1x in de zoveel tijd schopt hij er een paar 1 maar verder is het 1 groot net niet verhaal.

Met Ouazane is Ajax veel gevaarlijker en had hij vandaag meer speelminuten gekregen had hij zeker weten een goal gescoord of een assist gegeven.

Maarja, Michel onze supercoach gaat voor Gloukh.

En ook Gaaei (achteraf makkelijk natuurlijk) was een verkeerde keuze, had dan verder gebouwd met Rosa.

Het spelconcept met deze coach is helemaal oke maar de keuzes die hij maakt qua spelers is nog niet op niveau!
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 september 2026 - 22:09   quote  deeplink  
Zoveel investeringen en dan toch gewoon weer zoveel verliespunten en gewoon weer een flink gat.

En dan moeten we nog tegen az en Utrecht wat ook altijd wedstrijden van (punt)verlies zijn....
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 19 september 2026 - 22:28   quote  deeplink  
Zo kom ik nooit af van mijn 2-2 syndroom en mijn interland break trauma....
Wat n ongekende kutzooi !!!
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 19 september 2026 - 22:49   quote  deeplink  
33 doelpogingen van Ajax tegen 4 van Excelsior, en dan is 2-2 wel echt zuur.
Ik vond onze keeper er slecht uitzien bij de 1-2 trouwens...
We waren veel beter maar ipv 5 of 6 maken we er maar 2 en dat is te weinig met een verdediging met Gaaei en Wijndal op de backs.
Dus heel simpel: of je maakt er zelf meer of je voorkomt er meer...
Een keer de nul houden zou helpen maar dat gaat niet lukken met zoveel blessures achterin vrees ik.
Loetje
 Loetje - zaterdag 19 september 2026 - 23:08   quote  deeplink  
Ajax speelt echt stukken beter, zeker over de middenlijn. Maar het krijgt de goals veel en veel te makkelijk tegen en daar liggen binnen dit elftal wel meerdere spelers aan ten grondslag.

Het is zonde, je loopt zo snel toch weer ver achter zo.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 september 2026 door Loetje --
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 19 september 2026 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2026 - 22:09 schreef AkaS het volgende:
Zoveel investeringen en dan toch gewoon weer zoveel verliespunten en gewoon weer een flink gat.

En dan moeten we nog tegen az en Utrecht wat ook altijd wedstrijden van (punt)verlies zijn....
Eens, we spelen beter en leuker dan afgelopen jaren maar hebben nu 2 serieuze testen gehad. PSV en Excelsior, beiden thuis en geen winst!!
Dat geeft echt wel te denken over potjes tegen GAE, AZ, Feyenoord, Twente, Groningen,Utrecht die we de laatste seizoenen ook zelden winnen.
Nu 2 weekjes geen ED en hopelijk komt iedereen heel en fit terug uit de interlands.
Er moet verdedigend echt nog iets gebeuren want de backs van vanavond zijn niet goed genoeg, sterker nog, hadden verkocht geweest maar we komen er niet vanaf. Dan denk ik: hoe had de trainer het gedaan als deze 2 clowns er niet meer waren? Dan hadden Rosa en Torrents gespeeld waarschijnlijk...
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 20 september 2026 - 10:05   quote  deeplink  
Opvallend vind ik dat we het juist in de thuiswedstrijden laten liggen, althans de punten dan. Spelen op zich prima maar winnen maar 1 wedstrijd van de 4 !!
Daar laat je dus in 7 potjes ED al 7 punten liggen. Terwijl je uit alles wint.
Heeft ook met de tegenstanders te maken uiteraard maar toch...
We staan in principe na vandaag 5 punten achter op PSV en AZ. Das al best een gat na 7 wedstrijden. Laten we ervan uitgaan dat ook die nog wat puntjes gaan morsen, te beginnen met vandaag!!!
p111
 p111 - zondag 20 september 2026 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2026 - 22:49 schreef bertus bikkel het volgende:
33 doelpogingen van Ajax tegen 4 van Excelsior, en dan is 2-2 wel echt zuur.
Ik vond onze keeper er slecht uitzien bij de 1-2 trouwens...
We waren veel beter maar ipv 5 of 6 maken we er maar 2 en dat is te weinig met een verdediging met Gaaei en Wijndal op de backs.
Dus heel simpel: of je maakt er zelf meer of je voorkomt er meer...
Een keer de nul houden zou helpen maar dat gaat niet lukken met zoveel blessures achterin vrees ik.
Bij de 1-2 staat uiteraard Wijndal weer te slapen hij moet gewoon die tweede paal dekken als er een bal van links word voorgetrokken en dit als 4 jaar lang zo hij kijkt nooit of hij een man moet dekken maar kijkt altijd alleen als een pupil naar de bal.
AkaS
 AkaS - zondag 20 september 2026 - 10:14   quote  deeplink  
Dus als az en psv doen wat ze hebben bewezen te kunnen doen dan hebben we nu al de plaatsing van CL voetbal verloren...

Ik begrijp dat Tolu niet fit was maar een Gloukh en Dolberg zijn prima voetballers maar vallen vooral op in het missen van kansen.

Jammer dat hij Ouazane geen voorkeur gaf. Ik las zelfs ergens dat geen kampioenschap behaald kan worden zolang Ouazane genegeerd wordt als basisspeler...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 september 2026 door AkaS --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 september 2026 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2026 - 10:14 schreef AkaS het volgende:
Dus als az en psv doen wat ze hebben bewezen te kunnen doen dan hebben we nu al de plaatsing van CL voetbal verloren...
Nee joh, niet zo somber hahaha
AkaS
 AkaS - zondag 20 september 2026 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2026 - 10:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Nee joh, niet zo somber hahaha
I know, seizoen duurt nog lang... maar ook wij moeten nog tegen de clubs waar we traditioneel punten verliezen, az, twente, Utrecht en Groningen.

Ik vind dit een teleurstellende start, aanvallender voetbal en mooi ok te zien. Maar selectie te laat op orde en Michel blijft maar husselen
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - zondag 20 september 2026 - 10:23   quote  deeplink  
Wijndal gewoon niet meer opstellen in Ajax1. Aanvallend huppelt ie vrolijk mee, maar veelal speelt ie dan risicoloos naar de Ajaxied die twee meter verder van hem af staat. En verdedigend is hij waardeloos en staat altijd lucht te dekken.,..
p111
 p111 - zondag 20 september 2026 - 10:24   quote  deeplink  
Ik heb toch een andere mening over afgelopen wedstrijd van gisteren,je hebt bij vlagen geweldige en gecontroleerde aanvallen gezien,maar het zat ook echt niet mee lat en binnenkant paal verdediger op de lijn keeper in wereld vorm.En weer in de laatste minuut voor rust een uitval en de bal word blind voor getrokken van af rechts die bal komt per ongeluk op de dijbeen van onze Oekrainner en stuitert precies voor de voeten van Hartjes en de 1-1 staat op het bord !! pure pech je geeft 4 momenten weg in de hele wedstrijd je hebt zelf 34 schoten op doel en 80-20 bal bezit,dan heb je gewoon zo,n wedstrijd dat echt alles tegen zit.Maar ik vind en dat meen ik dat een geweldige wedstrijd gespeeld hebben maar het zit in deze wedstrijd zo erg tegen dat gebeuerd wel is.Maar ik geniet weer van het spel van Ajax en dat is jaren niet meer geweest.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 september 2026 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 september 2026 - 23:08 schreef Loetje het volgende:
Ajax speelt echt stukken beter, zeker over de middenlijn. Maar het krijgt de goals veel en veel te makkelijk tegen en daar liggen binnen dit elftal wel meerdere spelers aan ten grondslag.

Het is zonde, je loopt zo snel toch weer ver achter zo.
We spelen idd stukken beter en moeten ergens blij zijn dat we zoveel kansen krijgen, als we achter in niet zo zwak zijn winnen we gewoon met 2-0, gaan alle ballen waar net een voet of been voor zat er in hadden we met 8-0 gewonnen.
Voor Godts is Simon Adingra gekomen, onze enige linksbuiten, want Cloukh is in principe geen linksbuiten, dan zou het aanvallend nog beter moeten worden.

Hoe het komt dat we de goals zo makkelijk tegen krijgen ?
Omdat we doodeenvoudig met dezelfde verdediging spelen als vorig seizoen op onze duitser Kehrer na.

Gaaei, Baas, Wijndal ze mochten allen weg, dus in die zin is er niets veranderd
We hebben geen kerels achter in, geen hoogstaande verdedigers.

Excelsior komt werkelijk maar 1x voor onze goal en ze scoren, dit mag nooit gebeuren.
Komt onze verdediging even onder druk zijn ze de weg kwijt, idem tegen PSV
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 september 2026 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2026 - 10:24 schreef p111 het volgende:
Ik heb toch een andere mening over afgelopen wedstrijd van gisteren,je hebt bij vlagen geweldige en gecontroleerde aanvallen gezien,maar het zat ook echt niet mee lat en binnenkant paal verdediger op de lijn keeper in wereld vorm.En weer in de laatste minuut voor rust een uitval en de bal word blind voor getrokken van af rechts die bal komt per ongeluk op de dijbeen van onze Oekrainner en stuitert precies voor de voeten van Hartjes en de 1-1 staat op het bord !! pure pech je geeft 4 momenten weg in de hele wedstrijd je hebt zelf 34 schoten op doel en 80-20 bal bezit,dan heb je gewoon zo,n wedstrijd dat echt alles tegen zit.Maar ik vind en dat meen ik dat een geweldige wedstrijd gespeeld hebben maar het zit in deze wedstrijd zo erg tegen dat gebeuerd wel is.Maar ik geniet weer van het spel van Ajax en dat is jaren niet meer geweest.
Eens
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 20 september 2026 - 11:13   quote  deeplink  
Helemaal eens hoor!! Speelden echt leuk en vermakelijk. Jack heeft ook gelijk dat je niet meer moet spelen met de achterhoede van vorig jaar!!
De trainer moet zien en aanvoelen dat je tegen Excelsior juist met Rosa moet spelen en tegen Willem II dan met Gaaei bijvoorbeeld. Dat moet je toch weten??
Dat Henrique uitvalt is jammer en kun je niks aan doen , maar zet dan alsjeblieft niet Wijndal erin,dan maar onze Spanjaard ofzo...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 september 2026 door bertus bikkel --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Excelsior 19-09-2026 JC Arena 2000 uur

0.0070931