BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De grote verschillen van Ajax tussen Psv en Vooral Feyenoord,

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 13 augustus 2009 - 18:57   quote  deeplink  
Er komen goed tijden voor AJax...
En er komen zware tijden voor Psv maar vooral voor Feyenoord

De Laatste 10 Jaar vanaf de Boertjes heeft Ajax het meeste verdient aan Transfers..Ik hoor altijd van mensen Ajax heeft een slechte scouting Maar als je de feiten bekijkt heeft Ajax niet alleen het meeste verdient aan Zelfopgeleide spelers maar heeft Ajax ook het meeste verdient aan gescoute spelers..Natuurlijk het kan altijd beter en Ajax heeft een paar spelers over het hoofd gezien.Maar het feit blijft wel dat de scouting niet zo slecht is als men denkt we hebben er immers meer aan verdient dan welke club dan ook in nederland de afgelopen 10Jaar...

Feyenoord bijvb De Guzman einde van het seizoen loopt zijn contract af hij wilt hem niet verlengen of hij gaat voor een kleine bedrag nu weg want clubs staan niet in de rij of volgend jaar loopt tie gratis weg..Terwijl hij vorig jaar voor 15miljoen naar ManchesterCity kon de inversteerder willen ook nog geld zien voor hem Dus meer schulden terwijl ze veel aan hem konden verdienen,,En miljoen via inversteerder voor Cisse die wilt zijn geld ook nog is een keer terug zien ik heb in de 2 wedstrijden en voorbereiding niet gezien dat Cisse een aanwinst is feyenoord heeft niet veel spelers waar ze 100% zeker van zijn dat ze voor vele miljoenen in de toekomst verkocht gaan worden enkele talenten..En als ze dan verkocht worden gaat het geld naar of schulden of afbetaling inversteerders...

En Psv laatste 10jaar het beste gepresteerd maar hebben ze aan opgeleide spelers veel verdient??Nee en hebben ze veel verdient aan hun sterSpelers??Nee ook dat niet als je dat allemaal afzet met Ajax,Dan heeft Ajax simpel het meeste verdient en kan daarom als Enige club in nederland hele grote bedragen betalen...
En haken in de komende jaren Psv en zeker natuurlijk Feyenoord af om veel geld te kunnen besteden aan transfers.

Ajax sinds 1998 niet veel meer gewonnen,Maar die vele transfers maken veel goed.sinds 1998 3 titels 5 Bekers 4 nederlandse supercups JS....Is niet best maar alleen Psv heeft het beter gedaan Feyenoord bijvb 3 titels in 25jaar
1 beker in 13jaar...Dus zo slecht doet Ajax het nog niet..
Psv domineerde gewoon maar als je tog nog veel beter presteerd dan de rest + de miljoenen aan transfers
dan zie ik alleen maar meer motivatie voor de komende periode en qua Geld heeft Ajax geen concurrentie in Nederland....Heb het al vaak gezegd Ajax valt of staat niet na een slechte periode....Maar wat is slecht??
als 2de nederlandse club de meeste prijzen + de veriende transfers...En Ajax heeft weer spelers in de selectie waar ze veel aan gaan verdienen..

Hier onder het rijtje vanaf 1999

Frank en Ronald De Boer---------22 Miljoen
VD Sar---------------------------6 Miljoen
Benni McCarthy-------------------5 Miljoen
Sunday Oliseh-------------------10 Miljoen
Dani-----------------------------2 Miljoen
Jesper Grønkjær-----------------13 Miljoen
Mido----------------------------12 Miljoen
Chivu---------------------------18 Miljoen
Andy van der Meyde---------------8 Miljoen
Van Damme------------------------3 Miljoen
Zlatan--------------------------16 Miljoen
Vd Vaart-------------------------7 Miljoen,doorverkoop meegerekent
Escude---------------------------2 Miljoen
De Jong--------------------------3 Miljoen,Doorverkoop meegerekent
Lobont---------------------------4 Miljoen
Rosenberg------------------------3 Miljoen
De Mul---------------------------5 Miljoen
Babel---------------------------18 Miljoen
Sneijder------------------------27 Miljoen
Maduro---------------------------3 Miljoen
Huntelaar-----------------------20 Miljoen kan oplopen tot 27Milj
Vermaelen-----------------------13 Miljoen
Heitingha-----------------------10 Miljoen

Totaal Ruim € 231 Miljoen...+ kleiner transfers onder de 2Miljoen + geld die Ajax maar blijft krijgen omdat de spelers van Clubs veranderen..Daar verdient Ajax ook veel aan...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 augustus 2009 door ajaxrulezz --
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 13 augustus 2009 - 19:29   quote  deeplink  
Goed beleid voeren en een topsportklimaat ceëeren zijn 2 aspecten die belangrijker zijn dan geld. AZ is met minder geld dan PSV en Ajax kampioen geworden. Twente is met minder geld boven PSV en Ajax geëindigd. PSV is het laatste decennium 7 of 8 keer kampioen geworden met minder geld dan Ajax. Het is één ding om geld te hebben en een tweede om het goed te besteden. De conclusie dat er goede tijden aanbreken omdat er volgens jou zoveel geld te besteden is lijkt mij dus incorrect. Jij fixeert je te veel op het financiële gedeelte. Kortom, een kampioenschap haal je niet door het aantal toptransfers of de miljoenen die je op de bank hebt staan...een kampioenschap verdien je op het veld!

Ga je trouwens ook een sommetje maken van de uitgaven van Ajax? Hoeveel van die 231 miljoen was er in die jaren uitgegeven aan salarissen, winstpremies, aankoopbedragen en percentages voor zaakwaarnemers en spelers? 231 miljoen klinkt veel, maar het geeft nog geen beeld over wat Ajax op dit moment gereserveerd heeft voor eventuele versterkingen.
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 13 augustus 2009 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 18:57 schreef ajaxrulezz het volgende: Ajax sinds 1998 niet veel meer gewonnen,Maar die vele transfers maken veel goed.
Hier kan ik als voetballiefhebber trouwens niet bij. Een echte supporter geeft maar om één ding en dat zijn de prestaties op het veld.
qwerto
 qwerto - donderdag 13 augustus 2009 - 19:39   quote  deeplink  
ik ben dan voor Feyenoord maar cisse heeft nog niet veel laten zien daar heb je absoluut gelijk in ! maar 2 wedstrijden zegt nog heel weinig dus daar kun je pas aan het einde van het seizoen echt een eerlijke uitspraak over doen !
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 13 augustus 2009 - 19:39   quote  deeplink  
@PSVMocro

Je hebt natuurlijk gelijk dat Ajax niet de voledige bedrag van 231 miljoen heeft,Feit is wel dat Ajax er wel velen male meer aan heeft verdient dan welke club in nederland dan ook..Ajax verdient nog steeds aan transfers...

En als Voetballiefhebben zie ik ook graag meer prijzen.Maar ik heb de feiten gewoon voorgelegd dat het niet zo slecht is als men denkt..Als 2de nederlandse club prijzen gewonnen afegelopen 10jaar + het meeste verdient waar ze deze nieuwe periode veel profijt van gaan hebben,,En Psv haakt qua budget af..
En als je de afgelopen 70jaar ziet heeft Ajax Prijzen gewonnen waar je u tegen zegt.Dus ik geef alleen met feiten aan dat het nog niet zo slecht gaat..Het zijn geen meningen maar feiten

@qwerto
Misschien zie ik het verkeerd en word Cisse beter maar Feyenoord zou er nooit op gaan verdienen ze kunnen er alleen maar hoger in de schulden door komen..Twente gaat na Elia ook weer verdienen op Ruiz Vind Dat twente feyenoord ook voorbij is gestreefd vooral qua budget

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 augustus 2009 door ajaxrulezz --
qwerto
 qwerto - donderdag 13 augustus 2009 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 19:39 schreef ajaxrulezz het volgende:
@PSVMocro

Je hebt natuurlijk gelijk dat Ajax niet de voledige bedrag van 231 miljoen heeft,Feit is wel dat Ajax er wel velen male meer aan heeft verdient dan welke club in nederland dan ook..Ajax verdient nog steeds aan transfers...

En als Voetballiefhebben zie ik ook graag meer prijzen.Maar ik heb de feiten gewoon voorgelegd dat het niet zo slecht is als men denkt..Als 2de nederlandse club prijzen gewonnen afegelopen 10jaar + het meeste verdient waar ze deze nieuwe periode veel profijt van gaan hebben,,En Psv haakt qua budget af..
En als je de afgelopen 70jaar ziet heeft Ajax Prijzen gewonnen waar je u tegen zegt.Dus ik geef alleen met feiten aan dat het nog niet zo slecht gaat..Het zijn geen meningen maar feiten

@qwerto
Misschien zie ik het verkeerd en word Cisse beter maar Feyenoord zou er nooit op gaan verdienen ze kunnen er alleen maar hoger in de schulden door komen..Twente gaat na Elia ook weer verdienen op Ruiz Vind Dat twente feyenoord ook voorbij is gestreefd vooral qua budget
mischien heb je over cisse gelijk maar als Feyenorod 5 milioen voor hem vangt hebben ze al winst de financiers willen het aankoop bedrag (3.5 milioen)+ 5% rente(175 000) terug
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 13 augustus 2009 - 19:50   quote  deeplink  
Maar ik zie het niet gebeuren hoger dan 5miljoen..Dus vele miljoenen zullen ze er niet aan verdienen.Het lijstje wat je hierboven ziet van de Ajax transfers daar kan niemand in nederland bij in de buurt komen..Feyenoord en Psv gaan zware tijden tegemoed met geld en concureren met hoge transfer gelden die Ajax wel kan betalen.
Az,Twente zijn Psv en Feynoord al voorbijgestreefd.
qwerto
 qwerto - donderdag 13 augustus 2009 - 19:52   quote  deeplink  
nou als hij 2 seizoenen sterk speeld kan het makkelijk maar we kunnen net zo goed gaan stoppen met discuceren aangezien niemand weet wat de toekomst brengt heb ik gelijk of niet ?
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 13 augustus 2009 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 19:52 schreef qwerto het volgende:
nou als hij 2 seizoenen sterk speeld kan het makkelijk maar we kunnen net zo goed gaan stoppen met discuceren aangezien niemand weet wat de toekomst brengt heb ik gelijk of niet ?
ik zei al ook al word Cisse voor meer verkocht vele miljoenen krijg Feyenoord er niet voor..Hij heeft ook maar 1 redelijke seizoen gespeeld bij Roda..En ze hebben nog een hoge schuld boven het hoofd..En De Guzman gaat volgend gratis de deur uit hij wijgert bij te tekenen en er zijn geen club met miljoenen voor hem nu..Dus vorig seizoen konden ze 15miljoen krijgen en volgend seizoen moet Feyenoord de inversteerders weer geld betalen want die willen we geld zien..dus met weinig geld een hoge schuld dan zie je tog dat de Toekomst van Feyenoord niet in de buurt komt met Ajax die volop geld heeft en die bij hun transfers niks aan inversteerders hoeven te betalen...

Dan is er genoeg discussie van hoe de toekomst er uit komt te zien..
Ook omdat op financieele vlak veel provincie clubs feyenoord al voorbij zijn gestreerd.
qwerto
 qwerto - donderdag 13 augustus 2009 - 20:05   quote  deeplink  
dat klopt het enige wat Feyenoord er weer bovenop zou helpen is de verkoop van de hele selectie dat zou genoeg op moeten brengen maar hoe verantwoord je zoiets
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 13 augustus 2009 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 20:05 schreef qwerto het volgende:
dat klopt het enige wat Feyenoord er weer bovenop zou helpen is de verkoop van de hele selectie dat zou genoeg op moeten brengen maar hoe verantwoord je zoiets
Dan heb je niet genoeg geld voor En de Schulden en de Inversteerders terug betalen + nieuwe spelers....

Of Feyenoord moet gekocht worden...
Of Feyenoord moet gewoon geduld hebben...

En Psv heeft wel goed gepresteerd maar op die lijn verder gaan kan haast niet..
Je zult denken veel goede spelers afgelopen jaar dus ze zullen er wel aan verdient hebben.
Nou niet dus ze hebben er nu geen geld aan overgehouden..En nu blijft dat ook Affelay in zijn contract heeft staan een gelimiteerde transfersom Wel een verschil Sneijder voor 27miljoen en Affelay niet meer dan 8 miljoen...Psv kan niet zo makkelijk netzoals Ajax terug vallen op de Jeugd bij Ajax komen daar weer ladingen aan jeugdspelers die het goed doen,En waar AJax ook de afgelopen jaren goed aan heeft verdient...

En als er dan een goede jeugdspelers is bij Psv dan laten ze hem gaan Huntelaar..

Het zijn allemaal feiten waarom Ajax het beter doet dan andere club in Nederland als je niet naar de prijzen kijkt..Want in zijn totaliteit heeft Ajax natuurlijk de meeste prijzen in heel de geschiedenis..
Pjettr
 Pjettr - donderdag 13 augustus 2009 - 20:20   quote  deeplink  
en bij feyenoord lieten ze ook een "probleemkind" vertrekken ... V.Persie..
Dat is een speler waar je niet bij moet vertellen hoe goed die kan voetballen neem ik aan?
Maar toch maakt ajax ook veel foutjes met aankopen en verkopen en verhuur met spelers vind ik.. Maar ja , je kan niet alles hebben he ;)
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 13 augustus 2009 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 20:20 schreef Pjettr het volgende:
en bij feyenoord lieten ze ook een "probleemkind" vertrekken ... V.Persie..
Dat is een speler waar je niet bij moet vertellen hoe goed die kan voetballen neem ik aan?
Maar toch maakt ajax ook veel foutjes met aankopen en verkopen en verhuur met spelers vind ik.. Maar ja , je kan niet alles hebben he ;)
tuurlijk iedere club maakt fouten maar als je naar het lijstje kijk van Ajax dan heeft Ajax het meeste verdient en de minste fouten gemaakt.
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 13 augustus 2009 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 19:39 schreef ajaxrulezz het volgende:
@PSVMocro

Je hebt natuurlijk gelijk dat Ajax niet de voledige bedrag van 231 miljoen heeft,Feit is wel dat Ajax er wel velen male meer aan heeft verdient dan welke club in nederland dan ook..Ajax verdient nog steeds aan transfers...

En als Voetballiefhebben zie ik ook graag meer prijzen.Maar ik heb de feiten gewoon voorgelegd dat het niet zo slecht is als men denkt..Als 2de nederlandse club prijzen gewonnen afegelopen 10jaar + het meeste verdient waar ze deze nieuwe periode veel profijt van gaan hebben,,En Psv haakt qua budget af..
En als je de afgelopen 70jaar ziet heeft Ajax Prijzen gewonnen waar je u tegen zegt.Dus ik geef alleen met feiten aan dat het nog niet zo slecht gaat..Het zijn geen meningen maar feiten
Het gaat juist wel slecht als je het afzet tegen de prijzen die Ajax in het verleden heeft gewonnen. Je kan gezien het palmares van Ajax onmogelijk tevreden zijn. Dat wat jou oveirgens tevreden stelt, namelijk al die miljoenen uit transfers, zouden mij als supporter juist pissig maken. Want wat hebben Ajacieden, zoals jij, voor al die miljoenen teruggekregen? Steeds duurder wordende seizoenskaarten? Nee, ik zie het positieve in jouw verhaal niet zo. Tuurlijk is het beter om geld ipv schulden te hebben, dat is wel positief. Maar afhankelijk van hoeveel Ajax nog precies te besteden heeft moet het nog maar blijken wat het de club en supporters in de toekomst zal brengen. Nogmaals de conclusie dat Ajax goede tijden tegemoet gaat is m.i. wat te voorbarig.

Wat bedoel je trouwens met velen malen meer verdiend dan andere Nederlandse clubs? Heb je ook gekeken wat andere clubs de afgelopen 10 jaar hebben verkocht? Inkomsten bestaan ook nog eens uit meer onderdelen dan alleen transfers. Hoeveel heeft Ajax de afgelopen 4 jaar in de CL verdiend? PSV heeft de afgelopen 4 jaar van de UEFA meer dan 90 miljoen Euro op de rekening gestort gekregen.

Als je trouwens echt geinteresseerd bent in hoe Ajax er vandaag de dag voorstaat dan kun je het beste even hun jaarrekening downloaden.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - donderdag 13 augustus 2009 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 22:13 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Het gaat juist wel slecht als je het afzet tegen de prijzen die Ajax in het verleden heeft gewonnen. Je kan gezien het palmares van Ajax onmogelijk tevreden zijn. Dat wat jou oveirgens tevreden stelt, namelijk al die miljoenen uit transfers, zouden mij als supporter juist pissig maken. Want wat hebben Ajacieden, zoals jij, voor al die miljoenen teruggekregen? Steeds duurder wordende seizoenskaarten? Nee, ik zie het positieve in jouw verhaal niet zo. Tuurlijk is het beter om geld ipv schulden te hebben, dat is wel positief. Maar afhankelijk van hoeveel Ajax nog precies te besteden heeft moet het nog maar blijken wat het de club en supporters in de toekomst zal brengen. Nogmaals de conclusie dat Ajax goede tijden tegemoet gaat is m.i. wat te voorbarig.

Wat bedoel je trouwens met velen malen meer verdiend dan andere Nederlandse clubs? Heb je ook gekeken wat andere clubs de afgelopen 10 jaar hebben verkocht? Inkomsten bestaan ook nog eens uit meer onderdelen dan alleen transfers. Hoeveel heeft Ajax de afgelopen 4 jaar in de CL verdiend? PSV heeft de afgelopen 4 jaar van de UEFA meer dan 90 miljoen Euro op de rekening gestort gekregen.

Als je trouwens echt geinteresseerd bent in hoe Ajax er vandaag de dag voorstaat dan kun je het beste even hun jaarrekening downloaden.
tegenstanders verwachten altijd meer prijzen van Ajax dan wij als Ajacieden valt me altijd op...Psv was beter de afgelopen periode dat geef ik de hele tijd toe..Maar inplaats om naar je club te kijken vind je het bijzonder dat psv al die jaren kampioen is geworden haha want je zegt eigenlijk dat wij dat hadden moet zijn...als je kijkt naar onze palmares hebben we in elke catogorie meer prijzen dan wie dan ook dus
maar ik kijk naar deze periode wat we wel hebben gehaald en zie me topic dat is veel en veel toekomst perspectief

En ik heb idd alle transferlijsten van andere clubs gezien en als je ajaxlijst bekijkt met zoveel bedragen steeds boven de 10..ben maar opgehouden met tellen want het verschil werd te groot..en Ajax heeft het grootste budget kan de duurdere spelers kopen ect ect.
en we verdienen het meeste aan sponsors..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 augustus 2009 door ajaxrulezz --
PSVMocro
 PSVMocro - donderdag 13 augustus 2009 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 23:09 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

tegenstanders verwachten altijd meer prijzen van Ajax dan wij als Ajacieden valt me altijd op...Psv was beter de afgelopen periode dat geef ik de hele tijd toe..Maar inplaats om naar je club te kijken vind je het bijzonder dat psv al die jaren kampioen is geworden haha want je zegt eigenlijk dat wij dat hadden moet zijn...als je kijkt naar onze palmares hebben we in elke catogorie meer prijzen dan wie dan ook dus
maar ik kijk naar deze periode wat we wel hebben gehaald en zie me topic dat is veel en veel toekomst perspectief
De Ajacieden die ik wel eens spreek kijken er toch anders tegenaan dan jij. Die verwachten zelf toch echt meer van Ajax. Om een antwoord op jouw vraag te geven. Ik ben een realist. Het is ook bijzonder dat PSV 7x in de laatste 10 jaar kampioen van Nederland is geworden. Ajax is het nog nooit gelukt om 4x op rij kampioen te worden. Knappe prestatie dus! Voor mij zijn Ajax en PSV de topclubs in Nederland. Dan verwacht ik per decennium 4 kampioenschappen voor PSV, 4 voor Ajax, en 2 voor de rest en niet 7x PSV, 2x Ajax en 1x de rest (in dit geval AZ).
FeyenoordRandwijk
 FeyenoordRandwijk - vrijdag 14 augustus 2009 - 01:34   quote  deeplink  
Misschien moeten ajacieden zich ook afvragen of het niet noodzakelijk was. Ajax heeft nu al jaren geen CL meer gehaald, lopen allemaal ML mis, ajax leeft van de transfers!
bully
 bully - vrijdag 14 augustus 2009 - 02:34   quote  deeplink  
psvmocro heefd natuurlijk wel een punt.
het is leuk dat het ajax financieel goed gaat maar dat is voor mij maar bijzaak.
maar ik had liever voetbal successen gezien.
en het uitblijven van voetbal succes kan je met de jaren ook gaan opbreken.
de toekomst kunnen wij zowiezo niet voorspellen.
ook die van feyenoord en psv niet.
denk zowiezo dat feyenoord wel meer geld uit spelers kan halen dat ajaxrules nu zegt.
denk dat ze met fer en wijnaldum en nog zo`n jeugdspeler waar ik naam niet van ken wel nog wat aan kunnen verdienen in toekomst.
maar dat vind ik persoonlijk niet zo belangrijk.
maar ik kijk liever naar wat jol ons geefd nieuwe hoop dat we eindelijk die derde ster verdienen.
en eindelijk weer eens cl voetbal van mijn eigen clubje.
dus kortom ik wil gewoon mooi voetbal zien en bij mooi voetbal horen prijzen.
en hoe het met de andere clubs financieel gaat kan mij niet zoveel schelen zolang wij maar boven hun op de ranglijst eindigen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door bully --
marcorotterdam
 marcorotterdam - vrijdag 14 augustus 2009 - 08:31   quote  deeplink  
ik zie het bij feyenoord zonnig in als spelers zoals fer,wijnaldum,biseswar,Luc Castaignos,cisse,bahia,en in de toekomst dani fernandez worden verkocht dan is feyenoord zo weer uit de schulden en daar komt bij einde van het seizoen loopt de contract af van makaay,hofland,lamzaad,cler allemaal groot verdieners dus komt allemaal goed en niet te vergeten feyenoord krijgt een nieuw stadion in de toekomst dus meer inkomsten, en laat ajax eerst dit seizoen kampioen of cl halen dan mogen ze voor mij dit soort berichten plaatsen dan is het jullie goed recht
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 14 augustus 2009 - 08:48   quote  deeplink  
Psv mocro heeft wel gelijk. Ik als Ajax fan heb toch ook liever dat de prestaies op het veld goed zijn dan vele miljoenen op de bank. Geef mij maar een team die goed presteert in Europa. Enkele jaren geleden was het een eer om bij/voor Ajax te spelen. Spelers zagen Ajax als hun droom club. Tegenwoordig kiezen ze liever voor een cub die CL speelt, ook al komen ze daar op de bank te zitten. Nee Ajax moet weer mee gaan tellen in Europa. Prijzen winnen. Ik heb wel vertrouwen in Jol. Toch heb ik liever dat ze nog enkele gerichte aankopen doen. Ik vind dat Ajax erg afhankelijk is van Suarez. Raakt hij gebleseerd of wordt hij geschorst heb je geen waardig alternatief. Dat heb je wel nodig om op alle fronten mee wilt spelen. Dus laat die miljoenen niet op de bank staan en koop een goede stand-in. En Ajax moet er alles aan doen om spelers als v/d Wiel en Vertongen in Amsterdam te houden en niet weer voor vele miljoenen naar een Atletico Madrid laten gaan. Dit zijn spelers die Ajax weer groter gaan maken. Met deze spelers kan Ajax weer prijzen gaan halen in Europa

Gratis tip1: Verlos Feyenoord van Makaay. Hij kan nog van grote waarden zijn voor Ajax.
Voor Feyenoord ook goed, flink salaris en komt bij hun toch op de bank terecht.
Gouden tip2: Boularouz komt heus wel, wanneer je hem maar een flink salaris geeft. En zijn salaris verdienen we in Europa dan wel weer terug. Hij is een speler die we in onze defensie wel missen.
John2
 John2 - vrijdag 14 augustus 2009 - 09:25   quote  deeplink  
Ajaxrulezz, ik vind een aantal van je uitspraken erg voorbari. Laten we eerst bijvoorbeeld zondag maar eens afwachten.
Coz
 Coz - vrijdag 14 augustus 2009 - 11:57   quote  deeplink  
Vergeet jij ook ff niet dat Ajax beursgenoteerd is en ze nog steeds van plan zijn Ajax van de beurs te halen, wat denk je dat dit gaat kosten? hahaahha en dat is ook een heeeeeeeeeeeeel groot verschil met PSV en Feyenoord

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door Coz --
Coz
 Coz - vrijdag 14 augustus 2009 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 19:50 schreef ajaxrulezz het volgende:
Maar ik zie het niet gebeuren hoger dan 5miljoen..Dus vele miljoenen zullen ze er niet aan verdienen.Het lijstje wat je hierboven ziet van de Ajax transfers daar kan niemand in nederland bij in de buurt komen..Feyenoord en Psv gaan zware tijden tegemoed met geld en concureren met hoge transfer gelden die Ajax wel kan betalen.
Az,Twente zijn Psv en Feynoord al voorbijgestreefd.
Ik vind jou trouwens een HEEL ERG subjectief ventje. Je maakt altyd topics hoe goed ajax wel niet is, nooit eens wat kritisch. Altijd ajax is beter dan .... , omdat ............... allemaa lulkoek. Altijd positief over ajax en andere clubs zijn niks. Kijk, je kan best positief doen, maar dit gaat nergnes meer over...totaal nutteloos, en maar vanuit 1 oogpunt bekeken. Net als wat ik hierboven typ over beursnoteringen, daar houdt hij allemaal geen rekening mee. Oke, het is zomer, maar jij ziet het allemaal wel heel ZONNIG in voor ajax. Weet je, Ajaxrulezzz, over 10 jaar is ajax nog de enige club die bestaat, de rest is dan allang failliet, want ajax heeft zoveeeeeel geld en is zo ontzettend goed, helemaal top gewoon, en de rest heeft niks, TOCH?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door Coz --
John2
 John2 - vrijdag 14 augustus 2009 - 13:28   quote  deeplink  
Hij bekijkt het inderdaad allemaal door een Ajax brilletje en het zijn over het algemmeen aannames zonder goede onderbouwing. Als Ajacied hebben we allemaal het beste voor met "onze" club, maar blijf wel realistich en heb respct voor andere met een andere mening.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 14 augustus 2009 - 13:49   quote  deeplink  
Het verschil tussen Ajax PSV en Feyenoord.

Ajax is bling bling met vooral de prestaties triomfantelijke prijzenkast.

PSV is voetbal met een feestneus op prestaties hoogwaardige symphatie.

Feyenoord is vooral eikenhout hoop op de prestaties maar het breekt nooit.

Ik hou van Feyenoord,het Feyenoordmotto zou moeten zijn als dit:De haat van het verliezen is soms mooier dan de liefde van het winnen.

PS ik post alleen in deze topic omdat het ook over Feyenoord gaat,ik ben trouwens benieuwd of er een Ajacied is die dit heeft begrepen?
feyenoordq
 feyenoordq - vrijdag 14 augustus 2009 - 14:15   quote  deeplink  
heei leon jij ook hier slaat nergens op he dit stukje ze hebben het hier lekker hoog in hun bol zitten hier.
maar wat jij zegt klopt ik heb er een stukje op de andere gezet op deze http://forum.headliner.nl/topic-13096/
zie je op het betere forum
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 14 augustus 2009 - 14:35   quote  deeplink  
Een hoop wel ja ,maar een enkeling niet zoals Bully die ouwe Piet en die John2 hierboven ook niet...
remco k
 remco k - vrijdag 14 augustus 2009 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 - 20:11 schreef ajaxrulezz het volgende:

[..]

Dan heb je niet genoeg geld voor En de Schulden en de Inversteerders terug betalen + nieuwe spelers....

Of Feyenoord moet gekocht worden...
Of Feyenoord moet gewoon geduld hebben...

En Psv heeft wel goed gepresteerd maar op die lijn verder gaan kan haast niet..
Je zult denken veel goede spelers afgelopen jaar dus ze zullen er wel aan verdient hebben.
Nou niet dus ze hebben er nu geen geld aan overgehouden..En nu blijft dat ook Affelay in zijn contract heeft staan een gelimiteerde transfersom Wel een verschil Sneijder voor 27miljoen en Affelay niet meer dan 8 miljoen...Psv kan niet zo makkelijk netzoals Ajax terug vallen op de Jeugd bij Ajax komen daar weer ladingen aan jeugdspelers die het goed doen,En waar AJax ook de afgelopen jaren goed aan heeft verdient...

En als er dan een goede jeugdspelers is bij Psv dan laten ze hem gaan Huntelaar..

Het zijn allemaal feiten waarom Ajax het beter doet dan andere club in Nederland als je niet naar de prijzen kijkt..Want in zijn totaliteit heeft Ajax natuurlijk de meeste prijzen in heel de geschiedenis..
minimale afkoopsom van affelay is geen 8 miljoen maar 15 miljoen, arsenal heeft een bod gedaan van rond de 8 miljoen dit is door psv niet geaccepteerd, ik geloof dat hij nog een contract heeft tot 2012 en zal dit met zijn prijskaartje dus ook wel uitdienen angezien hij absoluut geen 15 miljoen waard is.
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - vrijdag 14 augustus 2009 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 13:13 schreef Coz het volgende:

[..]

Ik vind jou trouwens een HEEL ERG subjectief ventje. Je maakt altyd topics hoe goed ajax wel niet is, nooit eens wat kritisch. Altijd ajax is beter dan .... , omdat ............... allemaa lulkoek. Altijd positief over ajax en andere clubs zijn niks. Kijk, je kan best positief doen, maar dit gaat nergnes meer over...totaal nutteloos, en maar vanuit 1 oogpunt bekeken. Net als wat ik hierboven typ over beursnoteringen, daar houdt hij allemaal geen rekening mee. Oke, het is zomer, maar jij ziet het allemaal wel heel ZONNIG in voor ajax. Weet je, Ajaxrulezzz, over 10 jaar is ajax nog de enige club die bestaat, de rest is dan allang failliet, want ajax heeft zoveeeeeel geld en is zo ontzettend goed, helemaal top gewoon, en de rest heeft niks, TOCH?
nou ventje dan moet je mijn topics beter lezen.ik een van topics genaamd columpje schreef ik waarom ajax het zo slecht had gedaan enz
Deze topic heb ik gewoon alle feiten op een rijtje gezet en ik ben heel blij voor de competitie dat Az,Groningen,Twente,Heerenveen en nu utrecht zo ambiteus zijn alleen maar goed voor de competitie...alleen als ik een topic maak met alle feiten financieel dan kon ik er op wachten dat er niet inhoudelijk maar meer aangevallen op gereageert werd.
Jammer.
remco k
 remco k - vrijdag 14 augustus 2009 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 13:49 schreef Leon FR1908 het volgende:
Het verschil tussen Ajax PSV en Feyenoord.

Ajax is bling bling met vooral de prestaties triomfantelijke prijzenkast.

PSV is voetbal met een feestneus op prestaties hoogwaardige symphatie.

Feyenoord is vooral eikenhout hoop op de prestaties maar het breekt nooit.

Ik hou van Feyenoord,het Feyenoordmotto zou moeten zijn als dit:De haat van het verliezen is soms mooier dan de liefde van het winnen.

PS ik post alleen in deze topic omdat het ook over Feyenoord gaat,ik ben trouwens benieuwd of er een Ajacied is die dit heeft begrepen?
ik snap je 100% en ben het zelfs als ajax supporter volledig met je eens..
remco k
 remco k - vrijdag 14 augustus 2009 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 11:57 schreef Coz het volgende:
Vergeet jij ook ff niet dat Ajax beursgenoteerd is en ze nog steeds van plan zijn Ajax van de beurs te halen, wat denk je dat dit gaat kosten? hahaahha en dat is ook een heeeeeeeeeeeeel groot verschil met PSV en Feyenoord
met nu een positief saldo van 86 miljoen euro zal, als ajax van de beurs gaat zeker meer dan 40 miljoen overblijven. wat gemiddeld 60 miljoen meer is dan psv en feijenoord. wat dan weer een heeeeeeeeeeeeeeel groot verschil is
ajaxrulezz
 ajaxrulezz - vrijdag 14 augustus 2009 - 18:10   quote  deeplink  
het maakt niet uit met hoeveel feiten we komen..ze blijven maar met onzin komen echt niet mee te praten met andere supporters heb ik daar nooit last van
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 14 augustus 2009 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 17:46 schreef remco k het volgende:

[..]

ik snap je 100% en ben het zelfs als ajax supporter volledig met je eens..
Dank je Remco...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 14 augustus 2009 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 17:48 schreef remco k het volgende:

[..]

met nu een positief saldo van 86 miljoen euro zal, als ajax van de beurs gaat zeker meer dan 40 miljoen overblijven. wat gemiddeld 60 miljoen meer is dan psv en feijenoord. wat dan weer een heeeeeeeeeeeeeeel groot verschil is
Het verschil is heel groot ja.
Maar als een club met de juiste ambitie(Twente)(AZ)beter reageerd op de transfermarkt,
zal dat verschil nooit veel op het veld opvallen...
Veel al jongere talenten kiezen liever voor Az Twente Groningen of Heereveen omdat
de druk daar stukken lager is..
Als ze daar gegroeid zijn zullen ze voortaan weer verkassen naar het buitenland
omdat ze te duur zijn(zie Sulejmani 16 miljoen).Zie dat bij een eventuelen doorverkoop
nog maar terug te krijgen.
Daarbij komt nog dat 60 miljoen een peuleschil is voor de clubs van de rest in Europa.Het is voor hun slechts een fooi.En dat zijn ook de concurenten waar je geld aan kan verdienen(CL)
Ik persoonlijk vind deze topic onzinnig omdat dat HOOP GELD verhaal allang is achterhaald.
Ik denk dat dat geldgedachte beter voor jullie snel overboord gegooid moet worden door de Ajacieden want zo krijg je vroeg of laat de lachers op je hand.

Verders dat de beste kampioen mag worden....
remco k
 remco k - vrijdag 14 augustus 2009 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 18:26 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Het verschil is heel groot ja.
Maar als een club met de juiste ambitie(Twente)(AZ)beter reageerd op de transfermarkt,
zal dat verschil nooit veel op het veld opvallen...
Veel al jongere talenten kiezen liever voor Az Twente Groningen of Heereveen omdat
de druk daar stukken lager is..
Als ze daar gegroeid zijn zullen ze voortaan weer verkassen naar het buitenland
omdat ze te duur zijn(zie Sulejmani 16 miljoen).Zie dat bij een eventuelen doorverkoop
nog maar terug te krijgen.
Daarbij komt nog dat 60 miljoen een peuleschil is voor de clubs van de rest in Europa.Het is voor hun slechts een fooi.En dat zijn ook de concurenten waar je geld aan kan verdienen(CL)
Ik persoonlijk vind deze topic onzinnig omdat dat HOOP GELD verhaal allang is achterhaald.
Ik denk dat dat geldgedachte beter voor jullie snel overboord gegooid moet worden door de Ajacieden want zo krijg je vroeg of laat de lachers op je hand.

Verders dat de beste kampioen mag worden....
men had het hier alleen over financien, dus daar gaf ik alleen wat aan, ik ben verder ook niet onder de indruk van dat geld, dat weet over 20 jaar niemand meer, uiteindelijk tellen alleen de prijzen en verder helemaal niets, ja we zijn de rijkste club van nederland, ja we zijn de succelvolste club in nederland en van nederland, ja we hebben in het verleden incl de laatste jaren aangetoond te beschikken over 1 van de beste opleidingen van Europa, maar als je niks wint valt er niks te vieren, en we zijn allemaal supporter, maar het is ook weleens leuk om wat te vieren, daar heeft geld helemaal niks mee te maken.
remco k
 remco k - vrijdag 14 augustus 2009 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 18:26 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Het verschil is heel groot ja.
Maar als een club met de juiste ambitie(Twente)(AZ)beter reageerd op de transfermarkt,
zal dat verschil nooit veel op het veld opvallen...
Veel al jongere talenten kiezen liever voor Az Twente Groningen of Heereveen omdat
de druk daar stukken lager is..
Als ze daar gegroeid zijn zullen ze voortaan weer verkassen naar het buitenland
omdat ze te duur zijn(zie Sulejmani 16 miljoen).Zie dat bij een eventuelen doorverkoop
nog maar terug te krijgen.
Daarbij komt nog dat 60 miljoen een peuleschil is voor de clubs van de rest in Europa.Het is voor hun slechts een fooi.En dat zijn ook de concurenten waar je geld aan kan verdienen(CL)
Ik persoonlijk vind deze topic onzinnig omdat dat HOOP GELD verhaal allang is achterhaald.
Ik denk dat dat geldgedachte beter voor jullie snel overboord gegooid moet worden door de Ajacieden want zo krijg je vroeg of laat de lachers op je hand.

Verders dat de beste kampioen mag worden....
wat je zegt over fooi is zelfs in europa helemaal niet waar , tuurlijk zijn er veel rijkere clubs, maar 80% van de topclubs incl madrid en barcelona zit tot aan zijn nek in de schulden, en als daar de zelfde regels zouden gelden als hier zouden deze clubs allang falliet zijn.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 14 augustus 2009 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 18:33 schreef remco k het volgende:

[..]

men had het hier alleen over financien, dus daar gaf ik alleen wat aan, ik ben verder ook niet onder de indruk van dat geld, dat weet over 20 jaar niemand meer, uiteindelijk tellen alleen de prijzen en verder helemaal niets, ja we zijn de rijkste club van nederland, ja we zijn de succelvolste club in nederland en van nederland, ja we hebben in het verleden incl de laatste jaren aangetoond te beschikken over 1 van de beste opleidingen van Europa, maar als je niks wint valt er niks te vieren, en we zijn allemaal supporter, maar het is ook weleens leuk om wat te vieren, daar heeft geld helemaal niks mee te maken.
Klopt jou reactie was op die van een ander verders een goed verhaal.Het vieren en prijzen zijn mooi maar Feyenoord mag gerust van mij 3e of 4e of zelfs 5e worden.Ik wil zwoegen zien ,ik wil strijd zien en het alle belangerijkste is dat ik beleving wil zien,blubber aan de shirt en zweet op het voorhoofd.Dan maakt het mij niet uit of daar een prijs aan vast zit of niet..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 14 augustus 2009 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 18:35 schreef remco k het volgende:

[..]

wat je zegt over fooi is zelfs in europa helemaal niet waar , tuurlijk zijn er veel rijkere clubs, maar 80% van de topclubs incl madrid en barcelona zit tot aan zijn nek in de schulden, en als daar de zelfde regels zouden gelden als hier zouden deze clubs allang falliet zijn.
Real kocht voor ik dacht 45 miljoen David Beckham 1,5 maand later kregen ze van de verkoop van shirtjes met de naam Beckham 80 miljoen euro gestort.Bij alleen Ronaldo wordt meer als 100 miljoen verwacht.Ik bedoel maar,in de second division waar nu New Castle speeld worden salarisen betaald die wij ook betalen aan onze spelers.Feyenoorders hebben zich daar allang bij neergelegd,en ik zeg dit niet om te zieken maar jullie zullen volgen.
Met of zonder 60 miljoen.............
thedon
 thedon - vrijdag 14 augustus 2009 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 13:49 schreef Leon FR1908 het volgende:
Het verschil tussen Ajax PSV en Feyenoord.

Ajax is bling bling met vooral de prestaties triomfantelijke prijzenkast.

PSV is voetbal met een feestneus op prestaties hoogwaardige symphatie.

Feyenoord is vooral eikenhout hoop op de prestaties maar het breekt nooit.

hahahha mooi gezegd

ook ik ben ajax fan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door thedon --
PSVMocro
 PSVMocro - vrijdag 14 augustus 2009 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 - 18:35 schreef remco k het volgende:

[..]

wat je zegt over fooi is zelfs in europa helemaal niet waar , tuurlijk zijn er veel rijkere clubs, maar 80% van de topclubs incl madrid en barcelona zit tot aan zijn nek in de schulden, en als daar de zelfde regels zouden gelden als hier zouden deze clubs allang falliet zijn.
Klopt, dat is ook de voornaamste reden waarom er een kloof is ontstaan tussen de toplanden en Nederland. De Europese topclubs met schulden zouden overigens niet failliet zijn, maar zouden wel een flink stuk zwakker worden. Dan zijn ze genoodzaakt om salarissen aan te passen en minder aan transfers uit te geven. Ze kunnen zich dan niet makkelijk uit de problemen kopen. Hun concurrentiepositie is dan in één klap zwakker en die van Nederlandse clubs dus sterker...Als Ajax en PSV de mogelijkheid hadden om extra tientallen miljoenen voor transfers en salarissen te lenen en zich geen zorgen hoeven te maken over financiële kengetallen die bepalend zijn voor de status bij de KNVB, dan weet ik zeker dat met goed beleid en een topsportklimaat Nederlandse topclubs structureel zouden kunnen overwinteren in de CL. Dat de subtop structureel in de Europa League kan presteren...wat allemaal weer ten goede zou komen aan het niveau van de eredivisie waarmee het ook weer meer aantrekkingskracht zou kunnen krijgen voor kwalitatief betere spelers. Daarom moet de UEFA ook hard ingrijpen en van mij part zelfs dreigen met uitsluiting van de Europese competities van clubs met mismanagement op financieel gebied...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2009 door PSVMocro --
bully
 bully - vrijdag 14 augustus 2009 - 22:52   quote  deeplink  
is natuurlijk niet alleen de schulden die die clubs mogen hebben.
ook hun inkomsten zijn doordat ze uit grotere landen komen velen malen hoger.
de televisie opbrengsten die alleen barcelona krijgt is hoger dan het bedrag wat wij hier in nederland onder 18 clubs mogen verdelen.
en zo zijn er natuurlijk veel meer inkomsten die veel hoger zijn dan hier.
de enige oplossing zou denk zijn dat weer de oude regel van max 3 buitenlanders per team en max 2 op het veld.
maar dat laat de europese unie niet toe.
zo zijn er minder spelers nodig dus blijven topspelers langer in nederland voetballen.
en word ook de kans weer groter dat er sporadisch weer eens een europees succes word behaald.
en wat Leon FR1908 al aangaf dat hij al blij is als hij strijd beleving enz ziet.
dat wil natuurlijk iedereen zien.
maar wij als ajax supporters zijn natuurlijk door het verleden best verwent.
dit is niet negatief bedoeld maar dat is voor feyenoord natuurlijk heel wat langer geleden.
wij willen mooi voetbal en daarbij ook nog prijzen.
wij zijn de grote tegenslagen nog niet echt gewent.
of dat terecht is en haalbaar zal de toekomst ons leren.
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 15 augustus 2009 - 01:11   quote  deeplink  
De recente ontwikkelingen bij Real maken duidelijk dat sportief gezien het niet veel zin heeft om spelers van Ajax aan te trekken die in eigen land onvoldoende gerrijpt zijn en zich onvoldoende hebben bewezen in internationale competities. Sneijder, van der Vaart en Heitinga zijn heel goede voetballers maar ze komen nog steeds tekort om constant te presteren in een keiharde competitie als de Spaanse.

Babel heeft sportief de verkeerde keuze gemaakt (omdat Huntelaar werd aangetrokken) naar Liverpool te gaan en Huntelaar zelf gaat zich na te zijn verstoten bij Madrid wellicht bewijzen bij AC Milan.

Ik denk dat de goude tijden voor wat betreft transfers van Nederlandse voetballers voorbij zijn en dat slechts uitzonderlijke talenten direct naar de grote competities gaan.

Het goede nieuws is dat de Nederlandse clubs langer bij machte zullen zijn talent vast te houden dan nu het geval is.

Voor wat betreft de Guzman hoop ik voor hem dat hij een mooie transfer naar een goede club kan krijgen voor eind augustus maar ik denk dat veel clubs niet het risico durven te nemen een speler te contracteren die terugkomt van een jaar van blessures. Ze hoeven ook niet want ze kunnen gewoon afwachten. Voor Feyenoord is dat niet erg want dan kan hij de club helpen Europees voetbal te halen en uitverkiezing in Oranje te verdienen. Het is in mijn optiek win win. Als het beter gaat lopen met Feyenoord is er goede kans dat hij toch zijn contract verlengd. Als de contracten van de Cler, Hofland, Makaay en ook van Bronckhorst aflopen is er weer voldoende cash beschikbaar om eigen talent goed te betalen en te houden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 augustus 2009 door sportdwaas --
Pjettr
 Pjettr - zaterdag 15 augustus 2009 - 01:33   quote  deeplink  
En wat voor club zie jij de Guzman naartoe gaan dan?
remco k
 remco k - zaterdag 15 augustus 2009 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 - 01:11 schreef sportdwaas het volgende:
De recente ontwikkelingen bij Real maken duidelijk dat sportief gezien het niet veel zin heeft om spelers van Ajax aan te trekken die in eigen land onvoldoende gerrijpt zijn en zich onvoldoende hebben bewezen in internationale competities. Sneijder, van der Vaart en Heitinga zijn heel goede voetballers maar ze komen nog steeds tekort om constant te presteren in een keiharde competitie als de Spaanse.

Babel heeft sportief de verkeerde keuze gemaakt (omdat Huntelaar werd aangetrokken) naar Liverpool te gaan en Huntelaar zelf gaat zich na te zijn verstoten bij Madrid wellicht bewijzen bij AC Milan.

Ik denk dat de goude tijden voor wat betreft transfers van Nederlandse voetballers voorbij zijn en dat slechts uitzonderlijke talenten direct naar de grote competities gaan.

Het goede nieuws is dat de Nederlandse clubs langer bij machte zullen zijn talent vast te houden dan nu het geval is.

Voor wat betreft de Guzman hoop ik voor hem dat hij een mooie transfer naar een goede club kan krijgen voor eind augustus maar ik denk dat veel clubs niet het risico durven te nemen een speler te contracteren die terugkomt van een jaar van blessures. Ze hoeven ook niet want ze kunnen gewoon afwachten. Voor Feyenoord is dat niet erg want dan kan hij de club helpen Europees voetbal te halen en uitverkiezing in Oranje te verdienen. Het is in mijn optiek win win. Als het beter gaat lopen met Feyenoord is er goede kans dat hij toch zijn contract verlengd. Als de contracten van de Cler, Hofland, Makaay en ook van Bronckhorst aflopen is er weer voldoende cash beschikbaar om eigen talent goed te betalen en te houden.
Volgens mij ben je niet helemaal 100% Sneijder was afgelopen seizoen vaak geblesseerd, maar was wel 1 van de betere spelers, in zijn eerste seizoen was het meteen een dragende speler voor madrid, ook Duitsland is een grote competitie, waar van der vaart een aantal seizoenen tot de allerbeste behoorde, Heitinga is gewoon basisspeler bij Atletico, dus waar heb je het dan over.

Babel is niet weggegaan door huntelaar, ze spelen op verschillende posities, nu nog steeds, babel moet dit jaar inderdaad wel stappen gaan maken en meer in de basis starten bij liverpool, maar beniktas wil hem niet laten gaan..

En wat Real Madrid betreft snap je er helemaal niks van, er zit daar een nieuwe president en die wil graag showen met nieuwe spelers dat heeft niks met de onkunde van andere spelers te maken..

Met andere woorden je gehele post slaat weer eens nergens op..
sportdwaas
 sportdwaas - zaterdag 15 augustus 2009 - 12:43   quote  deeplink  
Sneijder een dragende speler bij Madrid geweest. Dan begrijp jij het denk ik niet. Heitinga is door de Madrileense pers al regelmatig afgebrand en hij mag hopen op een basisplaats bij Atletico dit jaar want vorig jaar zat hij ook regelmatig op de bank. Heitinga was voor zijn zware blessure een veelbelovende speler maar ik vind het geen topper en tegen Engeland was dat weer te zien.

Een president van een Spaanse club wil inderdaad showen met nieuwe spelers maar hoe vervelend je zo´n C. Ronalda ook mag vinden hij heeft wel veel kwaliteit en als Madrid niet eens in de 2 jaar kampioen wordt dan heb je daar de poppen aan het dansen voor de Presidente
bully
 bully - zaterdag 15 augustus 2009 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 - 11:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij ben je niet helemaal 100% Sneijder was afgelopen seizoen vaak geblesseerd, maar was wel 1 van de betere spelers, in zijn eerste seizoen was het meteen een dragende speler voor madrid, ook Duitsland is een grote competitie, waar van der vaart een aantal seizoenen tot de allerbeste behoorde, Heitinga is gewoon basisspeler bij Atletico, dus waar heb je het dan over.

Babel is niet weggegaan door huntelaar, ze spelen op verschillende posities, nu nog steeds, babel moet dit jaar inderdaad wel stappen gaan maken en meer in de basis starten bij liverpool, maar beniktas wil hem niet laten gaan..

En wat Real Madrid betreft snap je er helemaal niks van, er zit daar een nieuwe president en die wil graag showen met nieuwe spelers dat heeft niks met de onkunde van andere spelers te maken..

Met andere woorden je gehele post slaat weer eens nergens op..
Volgens mij ben je niet helemaal 100%.
op dit zinnetje na ben ben ik het wel met je eens
remco k
 remco k - zaterdag 15 augustus 2009 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 - 12:43 schreef sportdwaas het volgende:
Sneijder een dragende speler bij Madrid geweest. Dan begrijp jij het denk ik niet. Heitinga is door de Madrileense pers al regelmatig afgebrand en hij mag hopen op een basisplaats bij Atletico dit jaar want vorig jaar zat hij ook regelmatig op de bank. Heitinga was voor zijn zware blessure een veelbelovende speler maar ik vind het geen topper en tegen Engeland was dat weer te zien.

Een president van een Spaanse club wil inderdaad showen met nieuwe spelers maar hoe vervelend je zo´n C. Ronalda ook mag vinden hij heeft wel veel kwaliteit en als Madrid niet eens in de 2 jaar kampioen wordt dan heb je daar de poppen aan het dansen voor de Presidente
Ik kijk iedere wedstrijd in Spanje en ik heb het bij Sneijder over het eerste seizoen niet afgelopen seizoen waar hij veel geblesserd was, als je de kwaliteiten van Sneijder niet ziet is het misschien beter een andere hobby te zoeken.
Heitinga heeft in de voorbereiding de meeste minuten gemaak en vorig seizoen 27 wedstrijden gespeeld inclusief zijn blessure daar. Het is ook niet echt eerlijk om iemand af te rekenen op zijn spel van afgelopen woensdag, het seizoen is nog niet begonnen en de clubs zitten nog in voorbereiding, iedereen was matig en kan veel beter, ook dat hebben we vaak genoeg gezien.

En wat heeft je laatste alinea te maken met het volgens jou niet goed genoeg zijn van de ex ajax spelers daar, je weet zelf niet eens meer waar je het over hebt man..
bully
 bully - zondag 16 augustus 2009 - 01:26   quote  deeplink  
Financieel directeur Slop: 'Ajax heeft CL-jas en EL-lichaam'--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 15-aug-2009 16:02

Ajax financieel directeur Jeroen Slop (foto) heeft zaterdag in Het Parool een boekje opengedaan over de financiële huishouding van de Amsterdammers. Eén van Slops conclusies is dat de Amsterdammers binnen afzienbare tijd weer Champions League-voetbal moeten halen, omdat anders de begroting van 65 miljoen euro naar beneden bijgesteld moet worden.

Ajax heeft een Champions League-jas aan, maar we hebben een Europa League-lichaam, aldus Slop. Qua stadion, faciliteiten, spelers, salarissen en premieregelingen zijn we al jaren klaar om mee te doen aan de Champions League, maar we moeten het al sinds het seizoen 2005/2006 zonder doen. We hebben dus wel de kosten, maar niet de inkomsten.

Vorig seizoen investeerde Ajax 35 miljoen in nieuwe spelers. Slop erkent dat hij teleurgesteld is in de prestaties van de aankopen: Als je zoveel investeert, verwacht je dat terug in het rendement. Dat we ons niet kwalificeerden voor de Champions League was een hard gelag. (EvS)
http://www.sportweek.nl/voetbal/106862/Financieel_directeur_Slop_Ajax_heeft_CL-jas_en_EL-lichaam

die geldboom valt dus ook wel mee

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 augustus 2009 door bully --
remco k
 remco k - zondag 16 augustus 2009 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 - 01:26 schreef bully het volgende:
Financieel directeur Slop: 'Ajax heeft CL-jas en EL-lichaam'--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 15-aug-2009 16:02

Ajax financieel directeur Jeroen Slop (foto) heeft zaterdag in Het Parool een boekje opengedaan over de financiële huishouding van de Amsterdammers. Eén van Slops conclusies is dat de Amsterdammers binnen afzienbare tijd weer Champions League-voetbal moeten halen, omdat anders de begroting van 65 miljoen euro naar beneden bijgesteld moet worden.

Ajax heeft een Champions League-jas aan, maar we hebben een Europa League-lichaam, aldus Slop. Qua stadion, faciliteiten, spelers, salarissen en premieregelingen zijn we al jaren klaar om mee te doen aan de Champions League, maar we moeten het al sinds het seizoen 2005/2006 zonder doen. We hebben dus wel de kosten, maar niet de inkomsten.

Vorig seizoen investeerde Ajax 35 miljoen in nieuwe spelers. Slop erkent dat hij teleurgesteld is in de prestaties van de aankopen: Als je zoveel investeert, verwacht je dat terug in het rendement. Dat we ons niet kwalificeerden voor de Champions League was een hard gelag. (EvS)
http://www.sportweek.nl/voetbal/106862/Financieel_directeur_Slop_Ajax_heeft_CL-jas_en_EL-lichaam

die geldboom valt dus ook wel mee
er staat nergens dat er geen geld is, ajax heeft gewoon een positief saldo van 86 miljoen euro, alleen is het logisch dat als je een bepaalde gedachte hebt bij de begroting m.b.t. inkomsten zal je als dit een aantal jaar niet lukt aanpassingen moeten doen, als je goed leest staat ook nergens dat het dit jaar moet, het moet alleen niet al te lang meer duren, dat is totaal niet zorgwekkend,maar in het bedijfsleven volstrekt logisch..
marcorotterdam
 marcorotterdam - zondag 16 augustus 2009 - 14:26   quote  deeplink  
ajax heb zo veel geld dan verwacht je toch wel dat ze winnen vandaag :-).je zal maar weer geen kampioen worden einde van het seizoen dat is triest

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 augustus 2009 door marcorotterdam --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De grote verschillen van Ajax tussen Psv en Vooral Feyenoord,









0.0102210