BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Oranje topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
infamous psv
 infamous psv - maandag 05 mei 2014 - 15:03   quote  deeplink  
Die Van Gaal is kierewiet
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 05 mei 2014 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 mei 2014 - 14:40 schreef RenatoBos het volgende:
Castaignos?????
Locadia, Vilhena??? Zo kan ik er wel meer noemen ... Het is maar om met eigen te zien wat voor vlees ze in hun lijf hebben.
Ze zullen er ook weer net zo makkelijk af gaan vallen bij de definitieve selectie!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 05 mei 2014 - 15:05   quote  deeplink  
Wat dat betreft wel ja, dat ie veel Feyenoorders en het Feyenoordsysteem wilt gebruiken kan ik wel begrijpen natuurlijk..
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 05 mei 2014 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 mei 2014 - 15:05 schreef RenatoBos het volgende:
Wat dat betreft wel ja, dat ie veel Feyenoorders en het Feyenoordsysteem wilt gebruiken kan ik wel begrijpen natuurlijk..
Haha ....
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 05 mei 2014 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 mei 2014 - 15:05 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Locadia, Vilhena??? Zo kan ik er wel meer noemen ... Het is maar om met eigen te zien wat voor vlees ze in hun lijf hebben.
Ze zullen er ook weer net zo makkelijk af gaan vallen bij de definitieve selectie!
Uiteindelijk wel ja..
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 05 mei 2014 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 mei 2014 - 14:39 schreef RenatoBos het volgende:
ZEVEN FEYENOORDERS NAAR TRAININGSSTAGE ORANJE

[ afbeelding ]

Zeven spelers van Feyenoord zijn geselecteerd voor een driedaagse trainingsstage van het Nederlands elftal, in aanloop naar het WK in Brazilië van komende zomer. Daryl Janmaat, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Terence Kongolo, Jordy Clasie, Tonny Vilhena en Jean-Paul Boёtius ontvingen een uitnodiging van bondscoach Louis van Gaal, die in totaal 20 spelers heeft opgeroepen voor de trainingsstage. Het mini-trainingskamp vindt van aanstaande woensdag 7 mei tot en met vrijdag 9 mei plaats in Hoenderloo.

De 20-koppige selectie bestaat volledig uit spelers van Feyenoord, Ajaks, PSV en FC Twente. Feyenoord is met zeven uitgenodigde spelers hofleverancier van de spelersgroep, waar met Luc Castaignos, Georginio Wijnaldum en Karim Rekik tevens drie voormalig Feyenoorders deel van uitmaken.

Van Gaal maakt op dinsdag 13 mei tijdens een persconferentie zijn voorlopige WK-selectie bekend, welke zal bestaan uit in totaal dertig spelers. De spelers die deelnamen aan de trainingsstage en niet geselecteerd zijn voor de voorlopige selectie maar gezien hun leeftijd nog speelgerechtigd zijn voor Jong Oranje, sluiten donderdag 15 mei aan bij de spelersgroep van Jong Oranje. De ploeg van KNVB-coach Albert Stuivenberg verzamelt donderdag 15 mei in Doorwerth voor de eerste trainingsstage ter voorbereiding op twee EK-kwalificatieduels.

De definitieve selectie voor het WK in Brazilië wordt op maandag 2 juni bekend gemaakt.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Ach worden er vele weer met een 'dooie' mus gepaaid ...
NickyTee
 NickyTee - maandag 05 mei 2014 - 15:38   quote  deeplink  
Wat dan ook... complimenten voor de opleiding!
Van de 20 die nu geselecteerd zijn, hebben er al 10 een Feyenoord opleiding.
Nu v Persie, Kuijt, Fer er nog bij...

CHAPPEAU
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 05 mei 2014 - 16:29   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 mei 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 05 mei 2014 - 16:30   quote  deeplink  
Sven van Beek in voorselectie Jong Oranje

600x400-vanbeek.jpg

In navolging van bondscoach Louis van Gaal heeft ook Albert Stuivenberg zijn selectie voor Jong Oranje bekendgemaakt. Hij nodigde 27 spelers uit voor de twee komende trainingsstages en direct daaropvolgend de EK-kwalificatieduels met Schotland en Luxemburg.

De 27 spelers melden zich, mits zij geen clubverplichtingen meer hebben, op 15 mei in Doorwerth. Daar heeft de eerste driedaagse stage plaats. Het tweede trainingskamp is van 20 tot en met 23 mei. De voetballers die wel nog bij hun club aan de bak moeten sluiten later aan.

Bovendien kunnen ook afvallers van de trainingsstage van het grote Oranje nog aansluiten. Bondscoach Louis van Gaal riep eveneens twintig spelers (allemaal uit de Eredivisie) op.

Voor de kwalificatieduels moet Stuivenberg uiteindelijk 23 man selecteren. Op woensdag 28 mei staat het uitduel met Schotland op het menu, op dinsdag 3 juni is het thuisduel met Luxemburg in Maastricht.

De voorlopige selectie van Jong Oranje:
Joost van Aken (sc Heerenveen), Nathan Aké (Chelsea), Bilal Basaçikoglu (sc Heerenveen), Sven van Beek (Feyenoord), Jesse Betrams (PSV), Lucas Bijker (SC Cambuur), Chris David (Fulham), Stefano Denswil (Ajaks), Jesper Drost (PEC Zwolle), Kyle Ebecilio (FC Twente), Warner Hahn (FC Dordrecht), Mickey van der Hart (Ajaks), Hans Hateboer (FC Groningen), Jorrit Hendrix (PSV), Mike van der Hoorn (Ajaks), Guus Hupperts (Roda JC), Ola John (Hamburger SV), Marco van Ginkel (Chelsea), Stefan van der Lei (FC Groningen), Adam Maher (PSV), Lesly de Sa (Ajaks), Doke Schmidt (Go Ahead Eagles), Sonny Stevens (FC Twente), Deniz Türüc (Go Ahead Eagles), Mike te Wierik (sc Heracles), Richairo Zivkovic (FC Groningen), Hakim Ziyech (sc Heerenveen).
Bron:VI
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 05 mei 2014 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 mei 2014 - 14:38 schreef RenatoBos het volgende:
Feyenoord levert naast spelers ook spelsysteem aan Oranje

[ afbeelding ]

Volgens De Telegraf-journalist Valentijn Driessen neigt bondscoach Louis van Gaal naar een aanpassing van het systeem dat Nederland speelt. Van Gaals vertrouwen in een 4-3-3 formatie zou tanende zijn en daarom overweegt hij om te schakelen naar 5-3-2 met aanvallend ingestelde vleugelverdedigers. In de huidige speelstijl vindt de bondscoach Oranje te voorspelbaar en niet goed genoeg spelen.

In wedstrijden tegen landen uit de mondiale top 25 boekte Nederland geen overwinningen. Bovendien kwamen Robin van Persie, Arjen Robben en Wesley Sneijder daarin te matig uit de verf. Een tactische omzetting zou wat dat aangaat voor verbetering moeten zorgen. Ook het wegvallen van Kevin Strootman heeft Van Gaal extra reden geven om te denken aan een verandering van het spelsysteem op het WK.

De 5-3-2 tactiek met aanvallende backs heeft Van Gaal afgekeken van Ronald Koeman. Die introduceerde die spelwijze uit tegen FC Groningen en dat systeem bleek zon drie weken geleden in de ontmoeting met PSV ook succesvol. Feyenoord was in Eindhoven nauwelijks op fouten te betrappen en won met 0-2 in het Philips Stadion: Joris Mathijsen en Daryl Janmaat scoorden voor Feyenoord.
Bron:Telegraf
Zou een interessante optie zijn, maar het lijkt met toch niet dat Van Gaal dat gaat doen. Overigens, waarom 3-5-2 constant als 5-3-2 wordt weergegeven is mij een raadsel. Beetje typisch om een systeem vanuit balbezit tegenstander de definiëren. Want als je dat consequent doorvoert, dan zou Feyenoord 4-5-1 spelen in de meeste wedstrijden in plaats van 4-3-3.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 05 mei 2014 - 17:30   quote  deeplink  
Koeman geniet van Feyenoord-gehalte in Oranje-lijst: "Een trotse trainer"

ronald-koeman-ik-ben-er-grotendeels-uit.jpg

Louis van Gaal riep maandag maar liefst zeven spelers van Feyenoord op voor de eerste trainingsstage van het Nederlands elftal. Ronald Koeman, trainer van de Rotterdammers, reageert via Twitter trots op het nieuws.

"Mooi om te horen. Zeven Feyenoorders bij de voorselectie van het Nederlands elftal. Trotse trainer!", reageert Koeman. Jean-Paul Boëtius, Jordy Clasie, Daryl Janmaat, Terence Kongolo, Bruno Martins Indi, Tonny Trindade de Vilhena en Stefan de Vrij kregen allen een uitnodiging van Van Gaal om zich te bewijzen in Hoenderloo.

Naast de zeven spelers van Feyenoord, zijn er ook nog drie voetballers met een verleden bij de Rotterdamse club opgeroepen door Van Gaal. Het gaat daarbij om FC Twente-spits Luc Castaignos en de PSV'ers Karim Rekik en Georginio Wijnaldum.
Bron: Soccernews
piet de paler
 piet de paler - maandag 05 mei 2014 - 19:12   quote  deeplink  
Ik heb weinig op met het nl elftal maar als ze met het systeem5 3 2 gaan spelen zeg ik dat is niet verkeerd, maar ik geloof niet dat lijpe louitje dat doet
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 06 mei 2014 - 11:22   quote  deeplink  
Nederland heeft blijkbaar geen goede spitsen
sportverteller
 sportverteller - dinsdag 06 mei 2014 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 mei 2014 - 11:22 schreef hotjumper het volgende:
Nederland heeft blijkbaar geen goede spitsen
Ik denk dat het probleem eerder ligt in het feit dat binnen de selectie het verschil in kwaliteitsniveau's te groot zal zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 06 mei 2014 - 17:23   quote  deeplink  
TALENTEN KIJKEN UIT NAAR TRAININGSSTAGE BIJ ORANJE

55291d5aa0274245d0bb174f0f8f5fb6_660_300_crop.jpg

Terence Kongolo, Tonny Vilhena en Jean-Paul Boёtius melden zich vanaf aanstaande woensdag samen met vier ploeggenoten in Hoenderloo, voor een trainingsstage bij het Nederlands elftal. Voor het talentvolle drietal, waarvan alleen Boёtius tot dusver zijn debuut maakte in Oranje, is de uitnodiging van bondscoach Louis van Gaal een mooie beloning voor hun goede prestaties van dit seizoen. De Feyenoorders keken dinsdag in De Kuip, waar spelers en staf bijeenkwamen om de clubkostuums voor komend seizoen te passen, alvast vooruit naar het mini-trainingskamp.

Op het moment dat Terence Kongolo maandag zijn mobiele telefoon pakte, kon hij zijn ogen nauwelijks geloven. Het toestel van de jonge Feyenoorder was volgestroomd met tientallen felicitaties, als gevolg van zijn uitnodiging voor de trainingsstage van het Nederlands elftal. Ik heb al veel felicitaties en mooie reacties gekregen, glimlachte de twintigjarige verdediger, die in de tweede seizoenshelft een vaste basisplaats afdwong in De Kuip. De uitnodiging voor de trainingsstage bij Oranje zie ik als een mooie beloning voor mijn prestaties van de voorbije maanden. Bij Feyenoord heb ik mijn kans gepakt en nu krijg ik de kans om mezelf voor de ogen van de bondscoach te bewijzen. Ik kijk met gezonde spanning uit naar de komende dagen, het lijkt mij heel mooi om mee te maken.

Jean-Paul Boёtius vernam het nieuws over de selectie voor de trainingsstage via internet. Ik ben blij dat ik erbij zit, reageerde de talentvolle aanvaller, die dit seizoen tien competitiedoelpunten maakte voor Feyenoord. Ik heb een goed gevoel overgehouden aan het afgelopen seizoen. Stiekem rekende ik daarom op een plaats in de selectie, maar het blijft altijd afwachten. Dit zegt natuurlijk nog niets over een eventuele plek in de WK-selectie, maar het kan wel een eerste stap in die richting zijn. De komende dagen in Hoenderloo ga ik er alles aan doen om mezelf zo goed mogelijk in de kijker te spelen.

Ook Tonny Vilhena hoopte al een beetje op een uitnodiging voor de stage, zo vertelde hij. In de tweede helft van dit seizoen zat ik in een goede flow. Ik denk dat ik met die prestaties een uitnodiging van de bondscoach heb afgedwongen. Vilhena werd maandag gebeld door zijn ouders, die hem het goede nieuws vertelden. Ze waren natuurlijk heel blij, glimlachte de middenvelder, dit seizoen goed voor zes goals en zeven assists. Zelf ben ik ook blij, maar nu is het aan mezelf om in de komende dagen de lijn van de afgelopen maanden door te trekken. Ik wil mij van mijn beste kant laten zien.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 12 mei 2014 - 17:06   quote  deeplink  
Hattrick Schuurman bij zege Oranje O/17 op EK

600x400-schuurman.jpg

Het Nederlands elftal voor spelers onder de zeventien jaar heeft ook de tweede groepswedstrijd op het EK in Malta gewonnen. Oranje zegevierde tegen het gastland Malta, nadat vorige week al Turkije verslagen werd.

Malta O/17 - Oranje O/17
Eindstand: 2-5
0-1 5' Schuurman
0-2 13' Bergwijn
0-3 27' Schuurman
1-3 37' Mbong
1-4 42' Schuurman
2-4 64' Friggieri
2-5 69' Bergwijn
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 13 mei 2014 - 08:07   quote  deeplink  
AD: Van Gaal moet zeven Feyenoorders selecteren

600x200-kongolooranje.jpg

Bondscoach Louis van Gaal maakt vandaag zijn 30-koppige voorlopige selectie bekend voor het WK van deze zomer in Brazilië. Het Algemeen Dagblad heeft alle namen bekeken en concludeert dat de oefenmeester zeven Feyenoorders zou moeten opnemen in zijn voorlopige keurkorps.

De ochtendkrant ziet in Daryl Janmaat de ideale back in de 5-3-2 tactiek. Stefan de Vrij heeft zich uitstekend gerevancheerd, Bruno Martins Indi zit er al sinds het begin bij en Jordy Clasie zou in een uitgebalanceerde selectie niet mogen ontbreken, vindt het AD verder. Voor zover de 'bekende' namen.

Joris Mathijsen moet eigenlijk ook in de voorlopige selectie zitten. Zijn routine geeft daarin de doorslag. Terence Kongolo verdient ook een plekje in de groep al is het alleen maar om hem verder te testen op het trainingskamp in Portugal. Als laatste Feyenoorder noemt het AD Jean-Paul Boëtius. Hij heeft stevige concurrentie en moet de kans krijgen om die strijd langer te blijven voeren.
Bron:AD
Wim2
 Wim2 - dinsdag 13 mei 2014 - 08:24   quote  deeplink  
Balzak balzak!
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 13 mei 2014 - 17:35   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd welke Feyenoorders er in de selectie van 30 man komen te zitten.
Wat mij betreft zo min mogelijk ... Des te sterker is Feyenoord straks bij de eerste wedstrijden van de CL , als ze blijven bij Feyenoord uiteraard. Dat is ook weer afwachten !!!
tomson
 tomson - dinsdag 13 mei 2014 - 17:38   quote  deeplink  
De spelers die geld moeten gaan opbrengen lijkt me ideaal he.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 13 mei 2014 - 17:46   quote  deeplink  
Voor vanavond 2200
tomson
 tomson - dinsdag 13 mei 2014 - 18:24   quote  deeplink  
Definitieve selectie ?
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 13 mei 2014 - 18:38   quote  deeplink  
Nee voorlopige..
tomson
 tomson - dinsdag 13 mei 2014 - 18:46   quote  deeplink  
Snap
van geil
 van geil - dinsdag 13 mei 2014 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 mei 2014 - 17:38 schreef tomson het volgende:
De spelers die geld moeten gaan opbrengen lijkt me ideaal he.
mij ook.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 13 mei 2014 - 21:13   quote  deeplink  
BnicMHsIQAA5Mze.jpg:large
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 13 mei 2014 - 21:14   quote  deeplink  
Alle zeven Feyenoorders mogen mee voor het laatste stukje voorbereiding voor het WK!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 13 mei 2014 - 21:25   quote  deeplink  
Netjes hoor..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 13 mei 2014 - 21:25   quote  deeplink  
Zeven Feyenoorders in voorlopige WK-selectie Oranje

600x200-oranjeboetius.jpg

Vilhena, Boëtius, Janmaat, De Vrij, Clasie, Martins Indi en Kongolo zijn door bondscoach Louis van Gaal opgenomen in de 30-koppige voorselectie van Oranje. Het Nederlands elftal reist uiteindelijk met 23 man af naar Brazilië, waardoor er nog zeven spelers zullen afvallen.

Doel: Jasper Cillessen (Ajaks), Tim Krul (Newcastle United), Jeroen Zoet (PSV), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: Patrick van Aanholt (Vitesse), Stekie Blind (Ajaks), Daryl Janmaat (Feyenoord), Terence Kongolo (Feyenoord), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Karim Rekik (PSV), Joël Valtmaar (Ajaks), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Ron Vlaar (Aston Villa), Stefan de Vrij (Feyenoord)

Middenveld: Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (Norwich City), Jonathan de Guzman (Swansea City), Nigel de Jong (AC Milan), Quincy Promes (FC Twente), Wesley Sneijder (Galatasaray), Tonny Vilhena (Feyenoord), Rafael van der Vaart (HSV), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Jean-Paul Boëtius (Feyenoord), Memphis Depay (PSV), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Dinamo Kiev), Robin van Persie (Manchester United) en Arjen Robben (Bayern München).
Bron:FR12

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 mei 2014 door RenatoBos --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 13 mei 2014 - 21:26   quote  deeplink  
Louis from Gaal @LouisfromGaal
SO HERE GO WE THEN! THE 30 PLAYERS FROM MY CHOICE FROM AIM TO ATTACK! ALL IN WILLNEATLY FOLLOWING ORDER.

Aim: FORM, CURL, CILLESSEN, SWEET.

Behind: JANMATE, VLAAR, MARTINS INDI, THE FREE, CANT SEE, KONGOLO, REKICK, FIELDMAN, VERHAEGH, FROM ONRUN.

Middle: FROM THE CANAL, CUTTER, WIJNALDUM, LITTLE CLAAS, FER, VILHENA, DE GUZMAN, THE YOUNG.

Front: SEALS, FROM PERSIA, CALF, PROMES, LENS, HUNTELAAR, DEPAY.

JUICHEN!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 mei 2014 door Stylzz --
van geil
 van geil - dinsdag 13 mei 2014 - 21:28   quote  deeplink  
ik zal wel n azijnzeiker zijn, maar t zegt ook iets over de tweede plaats.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 13 mei 2014 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 mei 2014 - 21:28 schreef van geil het volgende:
ik zal wel n azijnzeiker zijn, maar t zegt ook iets over de tweede plaats.
klopt²
JanM
 JanM - dinsdag 13 mei 2014 - 21:50   quote  deeplink  
Opvallende namen die ontbreken? Van der Wiel, ?

Gokje welke 23 het gaan worden:

Doel:

Jasper Cillessen (Ajaks),
Tim Krul (Newcastle United),
Michel Vorm (Swansea City)
Jeroen Zoet (PSV),

Verdediging:

Patrick van Aanholt (Vitesse),
Stekie Blind (Ajaks),
Daryl Janmaat (Feyenoord),
Terence Kongolo (Feyenoord),
Bruno Martins Indi (Feyenoord),
Karim Rekik (PSV),
Joël Valtmaar (Ajaks),
Paul Verhaegh (FC Augsburg),
Ron Vlaar (Aston Villa),
Stefan de Vrij (Feyenoord)

Middenveld:

Jordy Clasie (Feyenoord),
Leroy Fer (Norwich City),
Jonathan de Guzman (Swansea City),
Nigel de Jong (AC Milan),
Quincy Promes (FC Twente),
Wesley Sneijder (Galatasaray),
Tonny Vilhena (Feyenoord),
Rafael van der Vaart (HSV),
Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval:

Jean-Paul Boëtius (Feyenoord),
Memphis Depay (PSV),
Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04),
Dirk Kuyt (Fenerbahçe),
Jeremain Lens (Dinamo Kiev),
Robin van Persie (Manchester United)
Arjen Robben (Bayern München)
JanM
 JanM - dinsdag 13 mei 2014 - 21:52   quote  deeplink  
En Douglas, Van Dijk en Mathijsen ontbreken natuurlijk, maar dat was conform verwachting ...
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 13 mei 2014 - 21:59   quote  deeplink  
Van der Wiel is stuk.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 13 mei 2014 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 mei 2014 - 21:52 schreef JanM het volgende:
En Mulder ontbreekt natuurlijk, maar dat was conform verwachting ...
Nou dat vind ik niet..
van geil
 van geil - dinsdag 13 mei 2014 - 22:11   quote  deeplink  
jawel, die zit vol op in transferperikelen met de grote namen.
rcrd
 rcrd - dinsdag 13 mei 2014 - 23:01   quote  deeplink  
12 (ex) Feyenoorders van de 30, lijkt erop dat de ommekeer waar we nu zo'n 10 jaar op zitten te wachten toch echt vorm begint te krijgen. Of ben ik iets te optimistisch?

Wel leuk ( met vlaar rvp en evt de guzman erbij) Feyenoord - Spanje 13-06-2014.

Ondanks dat er mensen kritisch zijn en denken dat spelers vermoeit zullen zijn, denk ik dat deze internationale ervaring juist doorslaggevend kan zijn in het wel of niet behalen van CL.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 mei 2014 door rcrd --
MMM
 MMM - dinsdag 13 mei 2014 - 23:28   quote  deeplink  
Janmaat, de Vrij en Indi moeten er bij blijven zodat we meer kunnen vangen. De rest mag afvallen van mij, we hebben ze hard nodig in de voorbereiding en voorronde CL.
MMM
 MMM - dinsdag 13 mei 2014 - 23:30   quote  deeplink  
Feyenoord boven oranje.
rcrd
 rcrd - woensdag 14 mei 2014 - 00:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 mei 2014 - 23:30 schreef MMM het volgende:
Feyenoord boven oranje.
Met speelervaring op het WK zijn ze niet bang of geintimideerd door sterkere fysieke teams etc.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 mei 2014 door rcrd --
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 14 mei 2014 - 06:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 mei 2014 - 23:28 schreef MMM het volgende:
Janmaat, de Vrij en Indi moeten er bij blijven zodat we meer kunnen vangen. De rest mag afvallen van mij, we hebben ze hard nodig in de voorbereiding en voorronde CL.
Op zich mee eens,
maar na 3 wedstrijden is Ned. elftal alweer klaar.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 14 mei 2014 - 07:21   quote  deeplink  
Tsja, dat je als Feyenoord hofleverancier bent van een zeker falend oranje op het WK.

Geeft je te denken.
MMM
 MMM - woensdag 14 mei 2014 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 mei 2014 - 06:57 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Op zich mee eens,
maar na 3 wedstrijden is Ned. elftal alweer klaar.
Denk ik ook. Chili is een goede ploeg
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 14 mei 2014 - 07:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 mei 2014 - 07:21 schreef Stylzz het volgende:
Tsja, dat je als Feyenoord hofleverancier bent van een zeker falend oranje op het WK.

Geeft je te denken.
Jongens als Kongolo, Clasie, Vilhena, Boëtius zijn m.i. (nog) te licht en onervaren voor dergelijke wedstrijden.
Vilhena en Boëtius zie ik sowieso afvallen, zeker in een verdedigend systeem.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 14 mei 2014 - 07:47   quote  deeplink  
Ja, als ze wel opgeroepen worden en spelen, drie keer roemloos verliezen.
Is niet goed voor hun zelfvertrouwen, marktwaarde en etc.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 14 mei 2014 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 mei 2014 - 07:47 schreef Stylzz het volgende:
Ja, als ze wel opgeroepen worden en spelen, drie keer roemloos verliezen.
Is niet goed voor hun zelfvertrouwen, marktwaarde en etc.
Yep, 3 feyenoorders mee is mooi zat: etalage en daarna verkopen. Mag Clasie er ook nog wel bij.
salemi
 salemi - woensdag 14 mei 2014 - 09:12   quote  deeplink  
Het kan ook niet anders dat er veel van ons voor het NL elftal geselecteerd worden. Al jarenlang de beste jeugdopleiding van Nederland, dat moet zich een keer uitbetalen. Een heel mooie ervaring voor onze spelers, zeker voor wat betreft het proces van volwassen worden. Want het gebrek aan volwassenheid heeft ons de titel gekost afgelopen seizoen. Hopelijk nemen zij de goede ervaringen van een dergelijke leerstage mee naar de voorronde CL.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 14 mei 2014 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 mei 2014 - 21:50 schreef JanM het volgende:
Opvallende namen die ontbreken? Van der Wiel, ?

Gokje welke 23 het gaan worden:

Doel:

Jasper Cillessen (Ajaks),
Tim Krul (Newcastle United),
Michel Vorm (Swansea City)
Jeroen Zoet (PSV),

Verdediging:

Patrick van Aanholt (Vitesse),
Stekie Blind (Ajaks),
Daryl Janmaat (Feyenoord),
Terence Kongolo (Feyenoord),
Bruno Martins Indi (Feyenoord),
Karim Rekik (PSV),
Joël Valtmaar (Ajaks),
Paul Verhaegh (FC Augsburg),
Ron Vlaar (Aston Villa),
Stefan de Vrij (Feyenoord)

Middenveld:

Jordy Clasie (Feyenoord),
Leroy Fer (Norwich City),
Jonathan de Guzman (Swansea City),
Nigel de Jong (AC Milan),
Quincy Promes (FC Twente),
Wesley Sneijder (Galatasaray),
Tonny Vilhena (Feyenoord),
Rafael van der Vaart (HSV),
Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval:

Jean-Paul Boëtius (Feyenoord),
Memphis Depay (PSV),
Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04),
Dirk Kuyt (Fenerbahçe),
Jeremain Lens (Dinamo Kiev),
Robin van Persie (Manchester United)
Arjen Robben (Bayern München)
Ik denk dat je er nog wel een beetje naast zit, maar een aantal ook goed hebt. Zoet zal waarschijnlijk wel thuis blijven. Van Aanholt verwacht ik ook. Waarschijnlijk zal in elk geval één van de twee van Rekik en Veltman afvallen. Ik verwacht maar één, want met een systeem met 5 verdedigers heb je ook een extra back-up nodig. Dus vermoedelijk Rekik thuis, Veltman mee. Dan het middenveld: Promes zal thuis blijven en Vilhena ook. Vilhena legt het gewoon af helaas. Van Gaal kiest vermoedelijk eerder voor Fer en Clasie dan Vilhena. Hoewel ik Clasie ook nog een twijfelgeval vind voor de selectie, maar die zal als vierde controlerende man meegaan. Voor de nummer '10' gaan gewoon onze ervaren jongens als Sneijder en Van der Vaart mee. Kwalitatief gezien toch nog een stuk beter dan een Wijnaldum, die nota bene het grootste gedeelte van het jaar gebleseerd toekeek en pas net weer fit is. Aanvallend gezien zal Depay gewoon meegaan. Van Gaal is lichtelijk fan van Depay en die is fysiek sterker dan Boëtius. Hoe irritant het ook is, van Gaal vindt Depay op dit moment gewoon beter. Naar mijn idee scheelt het niks, maar goed. Boëtius dus helaas thuis. Depay mee.

Dus de afvallers naar mijn idee:
Zoet
Rekik
Van Aanholt
Promes
Vilhena
Wijnaldum
Boëtius
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 mei 2014 - 19:43   quote  deeplink  
Van Gaal steunt Vilhena: 'Zij zijn dom dat ze jou laten lopen'

600x400-vilhenaoranje.jpg

Tonny Vilhena heeft bondscoach Louis van Gaal net op tijd kunnen overtuigen. De middenvelder van Feyenoord kende een moeizame eerste seizoenshelft, maar liet in de uitwedstrijd tegen PSV weer zijn klasse zien. De aanwezige Van Gaal constateerde hetzelfde.

Ook in de bossen van Hoenderloo is te horen dat Vilhena zijn vorm terugheeft. Het ´Uit-ste-kend, Tonny!' rolde regelmatig over het trainingsveld. Vorige week waren diverse spelers aangevraagd voor korte interviews. Niemand wilde echter met Vilhena spreken. Van Gaal zag zijn kans schoon: Zij zijn eigenlijk allemaal dom dat ze jou laten lopen, Tonny', zei hij tegen de 19-jarige Feyenoorder.

De middenvelder zelf is op zijn beurt weer te spreken over de bondscoach. ´Deze bondscoach vertelt veel. Hij is een trainer die oefeningen stillegt, uitlegt wat goed gaat en wat fout en vooral hoe het beter kan en moet. Ik vind dat prettig. Je krijgt kritiek als het niet goed is, maar als je wél iets goed doet, krijg je een compliment.

Zon aanpak past bij mij, ik voel warmte', zegt Vilhena tegen Voetbal International.
Vilhena zal niet lang treuren wanneer hij niet naar Braziliè mag. 'Op basis van wat ik na de winterstop heb laten zien, hoopte ik op een kans. Toen zat ik echt in een flow. De bondscoach zal dat hebben gezien. Ik hoop dat wat ik laat zien voor de bondscoach genoeg is en anders heb ik toch veel geleerd.'
Bron:VI

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5178
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Oranje topic









0.0221610