BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Oranje topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
tomson
 tomson - vrijdag 30 mei 2014 - 03:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 mei 2014 - 22:34 schreef Bosifyable het volgende:
Ook de commentator liet het vallen, dat Koeman voorheen ook al zo pissig werd als Vilhena wéér z'n man liet lopen. Begint een structureel probleem te worden.
Precies wat ik ook zei in de eerste seizoenshelft, toen was het overduidelijk dat hij niet naar zijn kunnen speelde. Herstelde zich na de winterstop wel prima, maar op het defensieve vlak is Immers veel meer een zekerheidje.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 mei 2014 - 07:25   quote  deeplink  
'Kongolo valt af voor WK-selectie Oranje'

600x400-kongoloNED.JPG

Over ruim twee weken speelt het Nederlands elftal haar eerste wedstrijd op het WK in Brazilië, maar de voorbereiding op het mondiale eindtoernooi is nog altijd in volle gang. Zaterdag speelt Oranje een oefenduel met Ghana en voorafgaand aan die confrontatie maakt bondscoach Louis van Gaal zijn WK-selectie bekend.

RTV Rijnmond liet drie oud-internationals uit de regio zich buigen over het definitieve keurkorps dat volgende week vertrekt richting Brazilië: Adri van Tiggelen (56 interlands - 0 doelpunten), Peter Houtman (8 interlands - 7 doelpunten) en John de Wolf (6 interlands - 2 doelpunten).

'Kongolo valt af'

Van Gaal nam in zijn 30-koppige voorselectie zeven spelers van Feyenoord op. Daryl Janmaat, Stefan de Vrij, Martins Indi en Jordy Clasie lijken allemaal zeker van deelname aan het wereldkampioenschap, maar Terence Kongolo, Tonny Vilhena en Jean-Paul Boëtius moeten vrezen voor de laatste schifting van de bondscoach. De twee laatst genoemde spelers moesten bovendien het trainingskamp in Portugal aan zich voorbij laten gaan en zich melden bij Jong Oranje. Het tweetal maakt nog wel kans om mee te gaan naar het WK.

'De jongens bij Jong Oranje hebben laten zien dat ze in vorm zijn, maar dit toernooi komt misschien twee of vier jaar te vroeg voor hun. Ik denk ook dat Kongolo tot de afvallers gaat behoren. Dat is geen schande, want hij komt eigenlijk pas net kijken in het betaalde voetbal. Voor hem zullen zeker nog interlands en toernooien zijn weggelegd in de toekomst,' zegt De Wolf.

Van Tiggelen sluit zich aan bij de oud-verdediger met wie hij één interland samen speelde. 'Hij is nog heel onervaren en heeft ook niet goed gespeeld tegen Ecuador. Laat hem maar bij Jong Oranje spelen. Ik zou er niet raar van op kijken als Vilhena mee gaat. Hij kan op meerdere posities uit de voeten. Boëtius zal denk ik wel afvallen.' Houtman houdt nog een slag om de arm wat betreft Kongolo. 'Bij Louis kun je altijd verrassingen verwachten. Hij is ontzettend vooruit gegaan en zou weleens één van die verrassingen kunnen zijn in de selectie.'

Oud-Feyenoorders

Op het middenveld is de keuze reuze voor Van Gaal. De oud-Spartaan kan onder meer beschikken over de voormalig Feyenoord-spelers Jonathan de Guzman (Swansea City), Leroy Fer (Norwich City) en Georginio Wijnaldum (PSV). 'Dat zijn drie spelers die mee kunnen gaan, maar ook zomaar zouden kunnen afvallen,' meent De Wolf. 'De Guzman en Fer hebben zich ontwikkeld in Engeland, maar vooral De Guzman heeft grote stappen gemaakt. Hij is een fantastische verbindingsman en echt een grote jongen geworden bij Swansea. Wijnaldum heeft tegen dat hij maandenlang geblesseerd is geweest, ondanks dat hij het nu misschien goed doet.'

'Ik denk dat ze alle drie niet zeker zijn, maar dat Wijnaldum de meeste kans maakt omdat Van der Vaart is weggevallen. Dan zou het tussen De Guzman en Fer kunnen gaan, en dan denk ik dat je meer aan Fer hebt vanwege zijn lengte en loopvermogen. Van het type De Guzman hebben we meerdere spelers,' zegt Van Tiggelen. 'De Guzman heeft een heel goed jaar gedraaid en Fer wat wisselend, maar het blijft koffiedik kijken,' clicheert Houtman.

Van de geselecteerde spelers die in het verleden in De Kuip speelden is Manchester United-spits Robin van Persie al verzekerd van een plaats in de WK-selectie. Ron Vlaar (Aston Villa) lijkt zich eveneens rijk te mogen rekenen, maar achter de naam van Dirk Kuyt staat volgens diverse media nog een vraagteken. Onterecht volgens De Wolf. 'Als je het hele jaar speelt bij Fenerbahçe en je wordt kampioen van Turkije, dan is het goed om dat soort jongens ook mee te nemen. Hij zal geen basisspeler zijn, maar het kan wel iemand zijn die iets kan forceren in de slotfase.'

Van Tiggelen en Houtman zijn het eens met De Wolf en verwachten dat Kuyt meereist naar het Zuid-Amerikaanse voetballand bij uitstek. 'Ik denk niet dat Van Gaal hem laat vallen,' vermoedt De Spijker. Houtman: 'Hij wordt door de één bejubeld en de ander heeft het wel met hem gehad, maar hij heeft altijd inzet en bovendien bewezen dat hij van grote waarde kan zijn.'

Kansen

Op de vraag of Nederland iets heeft te zoeken op het grootste voetbaltoernooi ter wereld, zijn de meningen verdeeld bij de drie oud-internationals. 'Het zal een moeilijk WK worden. Mondiaal gezien kijkt men al minder tegen het Nederlands elftal op. Ik zou heel gegroepeerd spelen en hopen op de creativiteit voorin. Misschien sluit het 5-3-2 systeem daar bij aan, wat bij Feyenoord onder Ronald Koeman goed heeft uitgepakt,' zegt Houtman.

Van Tiggelen: 'Ik hoop dat ze ver komen, maar ik denk het niet. Het zou al knap zijn als ze de poulefase doorkomen. Veel zal afhangen van de eerste wedstrijd tegen Spanje.' De Wolf is positiever gestemd. 'Je hebt voorin Van Persie, Robben en Sneijder daarachter. Dat zijn drie spelers van absolute wereldklasse waar je als team ver mee kunt komen. Ik denk sowieso dat ze de eerste ronde door komen. Ik ben niet zo negatief.'

Het Nederlands elftal speelt op 13 juni de eerste groepswedstrijd tegen wereldkampioen Spanje. Chili en Australië zijn de twee andere tegenstanders van Oranje in poule B.
Bron:Rijnmond
van geil
 van geil - vrijdag 30 mei 2014 - 11:33   quote  deeplink  
Gelukkig maar.
van geil
 van geil - zaterdag 31 mei 2014 - 11:49   quote  deeplink  
5 Feyenoorders mee.
Kongolo ook, dus die gaan we waarschijnlijk kwijtraken.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 31 mei 2014 - 11:55   quote  deeplink  
Ik denk t ook.
van geil
 van geil - zaterdag 31 mei 2014 - 15:46   quote  deeplink  
Hofleverancier.
eerder in 1934 1938 1974, en nu dus , 2014.
JanM
 JanM - zaterdag 31 mei 2014 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 mei 2014 - 21:49 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Als jij denkt dat alle Feyenoorders mee gaan , dan spoor je niet ...
Ik denk dat de volgende spelers gaan afvallen:

Jeroen Zoet,
Stefan de Vrij
Karim Rekik
Georginio Wijnaldum
Jean Paul Boëtius
Leroy Fer
Quincy Promes
Toch had ik er 5 goed en jij maar 4 ;-P
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 31 mei 2014 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 mei 2014 - 17:40 schreef JanM het volgende:

[..]

Toch had ik er 5 goed en jij maar 4 ;-P
Whahahahahahahahahaha! ... En? Heb je nu weer een stijve?
van geil
 van geil - zaterdag 31 mei 2014 - 21:59   quote  deeplink  
Oranje speelt goed.
BMI vond ik eerlijk gezegd de minste van de 11 de eerste helft.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 31 mei 2014 - 22:00   quote  deeplink  
Als ik die wedstrijd zie tegen Ghana, dan kan ik niet geloven dat er ook maar 1 speler van Feyenoord verkocht ga worden ... Wat een drama !!!
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 31 mei 2014 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 mei 2014 - 21:59 schreef van geil het volgende:
Oranje speelt goed.
BMI vond ik eerlijk gezegd de minste van de 11 de eerste helft.
Als die zo door gaat moet ie vrezen voor zijn plekje denk ik ...
van geil
 van geil - zaterdag 31 mei 2014 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 mei 2014 - 22:00 schreef lijdensweg het volgende:
Als ik die wedstrijd zie tegen Ghana, dan kan ik niet geloven dat er ook maar 1 speler van Feyenoord verkocht ga worden ... Wat een drama !!!
de eerste helft was goed . 4 honderd procent kansen. tegen 0 voor Ghana.
dat is internationaal prima.
Jammer vond ik het dat BMI zwak was en Janmaat mwah.
De Vrij rustig en solide.
de tweede helft mede door de wissels tot nu beduidend minder.(van Ghana)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 31 mei 2014 door van geil --
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 31 mei 2014 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 mei 2014 - 22:10 schreef van geil het volgende:

[..]

de eerste helft was goed . 4 honderd procent kansen. tegen 0 voor Ghana.
dat is internationaal prima.
Jammer vond ik het dat BMI zwak was en Janmaat mwah.
De Vrij rustig en solide.
de tweede helft mede door de wissels tot nu beduidend minder.(van Ghana)
Tja Louis was ook best tevreden, dan ben ik blij dat ik deze keer NIET naar een eindronde ga.
Het niveau was gewoon bedroevend in mijn ogen ... maar ze hebben nog 2 weekjes voor de puntjes op de i.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 31 mei 2014 - 23:38   quote  deeplink  
Vond vooral De Guzman en De Jong uit de toon vallen. In dit systeem heb je ook diepgang van het middenveld nodig. De Jong kan niet voetballen èn mist diepgang. De Guzman nauwelijks beter. Moet het spel veel meer sturen en aansluiten bij de voorste 3. Die aansluiting kan niet altijd snel van de backs komen als die mee verdedigen. Types als Fer en Wijnaldum zijn eigenlijk meer gemaakt voor dit systeem.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 31 mei 2014 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 mei 2014 - 22:10 schreef van geil het volgende:

[..]

de eerste helft was goed . 4 honderd procent kansen. tegen 0 voor Ghana.
dat is internationaal prima.
Jammer vond ik het dat BMI zwak was en Janmaat mwah.
De Vrij rustig en solide.
de tweede helft mede door de wissels tot nu beduidend minder.(van Ghana)
Vond BMI niet slecht. Janmaat vond ik ook wat minder. Loopacties leken lang niet allemaal even goed getimed.
van geil
 van geil - zaterdag 31 mei 2014 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 mei 2014 - 23:39 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Vond BMI niet slecht. Janmaat vond ik ook wat minder. Loopacties leken lang niet allemaal even goed getimed.
Gullit en de Boer vonden hem ook de zwakste.(van Gaal ook)
iedere keer de verkeerde keuze met inspelen. en vaak balverlies.
Was t ook eens met de analyse dat Wesley te diep stond. en dat De Jong en De Guzman zijn rol moesten invullen terwijl hij (Wesley)in de spits stond.
MMM
 MMM - zondag 01 juni 2014 - 00:36   quote  deeplink  
Eerste 20 minuten prima, daarna vreselijk saai. Janmaat niet veel gezien, wat hij deed was goed. De Vrij redelijk, gaf wel een ongelooflijke stomme bal door het midden weg in de tweede helft.

Vond Indi de minste van de drie, ging teveel mis.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 01 juni 2014 - 01:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 mei 2014 - 23:43 schreef van geil het volgende:

[..]

Gullit en de Boer vonden hem ook de zwakste.(van Gaal ook)
iedere keer de verkeerde keuze met inspelen. en vaak balverlies.
Was t ook eens met de analyse dat Wesley te diep stond. en dat De Jong en De Guzman zijn rol moesten invullen terwijl hij (Wesley)in de spits stond.
Aan de bal was ie wat onzeker. Maar verdedigend naar behoren.

En Wesley staat diep, klopt, maar dat is de beste middenvelder, dus die moet je in zijn kracht laten spelen. En dat is niet veel lopen. Dat moet van die andere 2 middenvelders komen. Daar ligt wat mij betreft het probleem. Kijk naar Pirlo. Die loopt in een vergelijkbaar systeem nog minder dan Sneijder, maar dat kan omdat zijn verdedigende taken gedeeltelijk overgenomen worden. Dat zal bij NL ook moeten. En natuurlijk kan Wesley de bal ook komen halen, maar De Jong en De Guzman gaan niet over hem heen. Dus dan komen Robben en Van Persie helemaal geïsoleerd.
Stylzz
 Stylzz - zondag 01 juni 2014 - 08:01   quote  deeplink  
Was wel een probleem, niet te veel lopen is prima, maar je moet wel aanspeelbaar zijn. Sneijder was niet te bereiken en de Jong en de Guzman niet creatief genoeg.

Heb Janmaat ook regelmatig aan de zijkant zien zwaaien, ik sta vrij geef me de bal! Kwam die nooit.
JanM
 JanM - zondag 01 juni 2014 - 08:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 31 mei 2014 - 18:31 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Whahahahahahahahahaha! ... En? Heb je nu weer een stijve?
Je weet het hè: je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn!
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 01 juni 2014 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 08:34 schreef JanM het volgende:

[..]

Je weet het hè: je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn!
Ik heb geen stijve nodig om gelijk te krijgen! Als je dat maar weet ...
JanM
 JanM - zondag 01 juni 2014 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 09:09 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ik heb geen stijve nodig om gelijk te krijgen! Als je dat maar weet ...
En je hoeft niet onder een paard te hangen om een paardenlul te zijn!
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 01 juni 2014 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 12:36 schreef JanM het volgende:

[..]

En je hoeft niet onder een paard te hangen om een paardenlul te zijn!
Spreek je uit ervaring ???
Nick4F
 Nick4F - zondag 01 juni 2014 - 14:06   quote  deeplink  
Vond De Vrij heel goed. Ik denk dat Van Geel die jongen gaat wegbrengen voor een heel ander bedrag dan 8 milj. BMI was matig, evenals Vlaar. Janmaat moest vooral in de 1e helft heel erg zoeken naar zijn plaats. Hij stond vaak bij de opbouw al rechtsbuiten. Daar moet hij juist komen - niet al meteen staan. Bovendien is hij dan niet aanspeelbaar voor het centrale duo. De Guzman is ook nog bepaald geen zekerheidje. Daar liggen zeker nog kansen voor Jordi.
Stylzz
 Stylzz - zondag 01 juni 2014 - 14:22   quote  deeplink  
Hij stond daar al omdat de bal te laat komt, hij moet aangespeeld worden in de voorwaartse beweging. Twee controlerende middenvelders zijn daar niet toe in staat.
Nick4F
 Nick4F - zondag 01 juni 2014 - 14:38   quote  deeplink  
Dan is ie dus te vroeg. Hij moet pas gaan als hij aangespeeld kan worden vanuit het middenveld. Vanuit het verdedigingscentrum kunnen ze hem natuurlijk niet wegsturen. Die laatste 3 hadden sowieso veel te vaak gewoon geen afspeelmogelijkheid.
Stylzz
 Stylzz - zondag 01 juni 2014 - 15:56   quote  deeplink  
Hij kon, hij ging en de bal kwam niet.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 01 juni 2014 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 14:22 schreef Stylzz het volgende:
Hij stond daar al omdat de bal te laat komt, hij moet aangespeeld worden in de voorwaartse beweging. Twee controlerende middenvelders zijn daar niet toe in staat.
Eens. Daarom past De Jong eigenlijk ook totaal niet in dit systeem. Zijn type speler raakt sowieso al een beetje 'uitgestorven', maar in het huidige Oranje moet een voetballer op zijn positie staan.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 01 juni 2014 - 17:23   quote  deeplink  
Misschien dat je Sneijder juist voor de verdediging moet laten spelen. Om de vergelijking met Pirlo compleet te maken...
van geil
 van geil - zondag 01 juni 2014 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 14:38 schreef Nick4F het volgende:
Dan is ie dus te vroeg. Hij moet pas gaan als hij aangespeeld kan worden vanuit het middenveld. Vanuit het verdedigingscentrum kunnen ze hem natuurlijk niet wegsturen. Die laatste 3 hadden sowieso veel te vaak gewoon geen afspeelmogelijkheid.
ik ben het met je eens.
Blind daarentegen koos wel vaak t goede moment.
van geil
 van geil - zondag 01 juni 2014 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 17:23 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Misschien dat je Sneijder juist voor de verdediging moet laten spelen. Om de vergelijking met Pirlo compleet te maken...
als de tegenstanders beter zijn zal dit waarschijnlijk gebeuren.
ik mis eigenlijk n penetrerende middenvelder. zoals de zeer bewegelijke Wijnaldum zou kunnen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 01 juni 2014 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 19:17 schreef van geil het volgende:

[..]

als de tegenstanders beter zijn zal dit waarschijnlijk gebeuren.
ik mis eigenlijk n penetrerende middenvelder. zoals de zeer bewegelijke Wijnaldum zou kunnen.
Eens. Wijnaldum en ook Fer zijn eigenlijk meer gemaakt voor dit systeem dan zeker De Jong en in mindere mate ook De Guzman.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 juni 2014 door T-FeYeN00rD --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 01 juni 2014 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 19:09 schreef van geil het volgende:

[..]

ik ben het met je eens.
Blind daarentegen koos wel vaak t goede moment.
Jup, al mist zeker De Jong ook het passend vermogen om telkens de ruimte te benutten. Dus dan worden ook de momenten niet ten volle benut dat Janmaat (of Blind) wel aangespeeld had kunnen worden.
van geil
 van geil - zondag 01 juni 2014 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 19:29 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Eens. Wijnaldum en ook Fer zijn eigenlijk meer gemaakt voor dit systeem dan zeker De Jong en in mindere mate ook De Guzman.
vind ik ook.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 01 juni 2014 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 19:37 schreef van geil het volgende:

[..]

vind ik ook.
Maar effe doorbellen dan naar Van Gaal?
van geil
 van geil - zondag 01 juni 2014 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 19:42 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Maar effe doorbellen dan naar Van Gaal?
Ja dit kan hij toch niet negeren.

:)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 01 juni 2014 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 19:44 schreef van geil het volgende:

[..]

Ja dit kan hij toch niet negeren.

:)
Lijkt me ook! :):)
van geil
 van geil - zondag 01 juni 2014 - 19:49   quote  deeplink  
38030746.jpg
Ik heb t al gelezen, bedankt mannen!!
Stylzz
 Stylzz - zondag 01 juni 2014 - 20:42   quote  deeplink  
Waarom nog twee controleurs, als je al vijf verdedigers hebt.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 01 juni 2014 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 20:42 schreef Stylzz het volgende:
Waarom nog twee controleurs, als je al vijf verdedigers hebt.
Precies.. dat maakt dat je op die positie een type Pirlo of Sneijder op kan stellen. Mits je ten minste gelijkwaardig bent aan je tegenstander. Juve verandert zelf ook nog wel eens de opstelling als ze een sterke(re) tegenstander treffen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 juni 2014 door T-FeYeN00rD --
salemi
 salemi - maandag 02 juni 2014 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juni 2014 - 20:42 schreef Stylzz het volgende:
Waarom nog twee controleurs, als je al vijf verdedigers hebt.
Helemaal mee eens!! Zeker tegen een zwak aanvallend Ghana. Ik zat maar te wachten tot vanaf de bank het seintje zou komen dat de Vrij of Vlaar voor de laatste linie moesten gaan spelen, maar dat kwam niet. Tactisch heel zwak van de coach. Ongelofelijk want dat was een ABC'tje. Nu bleven de drie centrale verdedigers elkaar voor de voeten lopen in die toch al krappe ruimte en verstoorden elkaar in de opbouw. Kijk, tegen Spanje (en eventueel Brazilie) moet je wel zo spelen omdat je dan toch niet veel de bal zult heben, maar tegen Ghana......
Stylzz
 Stylzz - maandag 02 juni 2014 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juni 2014 - 09:19 schreef salemi het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!! Zeker tegen een zwak aanvallend Ghana. Ik zat maar te wachten tot vanaf de bank het seintje zou komen dat de Vrij of Vlaar voor de laatste linie moesten gaan spelen, maar dat kwam niet. Tactisch heel zwak van de coach. Ongelofelijk want dat was een ABC'tje. Nu bleven de drie centrale verdedigers elkaar voor de voeten lopen in die toch al krappe ruimte en verstoorden elkaar in de opbouw. Kijk, tegen Spanje (en eventueel Brazilie) moet je wel zo spelen omdat je dan toch niet veel de bal zult heben, maar tegen Ghana......
Of gewoon een controleur eruit en bijvoorbeeld een meer aanvallend ingestelde speler erbij naast Sneijder of tussen de twee middenlinies.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 02 juni 2014 - 09:47   quote  deeplink  
Al met al staat en valt het met de opbouwende doortastendheid van de verdediging. Vind ik echter blijvend ondermaats. Vlaar en Bruno zijn beperkt in hun technische kunnen en onder druk komt die beperkte techniek naar voren. Beiden ogen dan nerveus en geen vernuft en inzicht.
Tegenhouders. Meer niet.
De Vrij heeft dat al wat beter. Nigel de Jong is een breker, maar heeft evenzeer weinig inzicht.
Dat zijn al 3 spelers die in omschakeling een tegenstander niet kunnen verrassen.
Dan wordt het al een groot probleem voor die zogeheten sterkhouders.
Met Kongolo, Fer en Wijnaldum (én de Guzman) zou ik het nog wel eens willen zien, meer voetbal, meer beweging.
Nick4F
 Nick4F - maandag 02 juni 2014 - 10:27   quote  deeplink  
Jordi erin voor De G. Die kan wel het spel snel verplaatsen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 02 juni 2014 - 15:35   quote  deeplink  
Clasie en Blind tesamen is te magertjes, niet genoeg body, maar ik zou Clasie wel eens met De Jong óf De Guzman op het middenveld willen zien. Ik denk dat dat wel kan....
Voetbalgek
 Voetbalgek - maandag 02 juni 2014 - 15:43   quote  deeplink  
pfffff wat gaat het een zwaar wk worden zeg... dat je tegen Ghana niks weg geeft zegt me niks want dit ids niet het goede Ghana van 4 jaar terug achterin zit je echt in de problemen opbouwend is het uiterst zwak en ook verdedigend zal je straks tegen topspitsen in de problemen komen... Vlaar zou de centrale positie moeten invullen en zich puur op het verdedigen moeten richten met veltman en de vrij heb je dan je opbouwende verdedigers... (BMI moet maar is ff bij zichzelf te raden gaan of hij nog wel zin in voetbal heeft, want het ziet er niet uit) de jong en de guzman vond ik best prettig mist soms wat voetbal maar je moet ze wel hebben om je verdedigende problemen te maskeren iemand als clasie word straks volledig overlopen, misschien tegen het voetballende spanje niet maar tegenover vidal of zo een ren je rot figuur uit australie zal hij het niet redden de vleugels staan vast blind en janmaat zijn nou eenmaal de beste personen binnen de selectie kongolo blijft in mijn optiek een cv en mist toch wel heel veel ervaring... voorin moet het dan gaan gebeuren hoop alleen dat ze het hoofd nou is koel houden ze willen zich alle drie zo graag bewijzen dat ze zichzelf nog wel is voorbij lopen. Uiteindelijk draait het dus om wat er achterin gaat gebeuren, Mensen zullen me hier wel haten maar hoop toch dat hij voor veltman kiest. want laten we eerlijk zijn die heeft europees gepresteerd en stond er op de belangrijke momenten terwijl onze vrienden... naja dat hebben we allemaal helaas al gezien dit seizoen dus naar mijn idee...

----------------------------Cillisen

--------------Veltman--------Vlaar------------de Vrij

Janmaat----------------------------------------------------Blind
---------------------de Guzman----de Jong

----------------------------Sneijder

-------------------Robben-----------van Persie
Voetbalgek
 Voetbalgek - maandag 02 juni 2014 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juni 2014 - 15:35 schreef Arie.Klooster het volgende:
Clasie en Blind tesamen is te magertjes, niet genoeg body, maar ik zou Clasie wel eens met De Jong óf De Guzman op het middenveld willen zien. Ik denk dat dat wel kan....
met de jong dan met de guzman zou je hetzelfde probleem hebben als met blind... met onze verdedigers is de jong onmisbaar op het middenveld
Nick4F
 Nick4F - maandag 02 juni 2014 - 16:11   quote  deeplink  
Er wordt nogal wat af gegoocheld. Ik zou Clasie met De Jong controlerend willen zien. Jordi vind ik als opbouwer toch beter dan De Guzman. Overlopen worden? Op ons middenveld met 5 mensen? Er is voor de tegenstander juist geen ruimte om over ons heen te lopen. Dat is de kracht van dit systeem. Bovendien loop je Jordi echt niet maar zo ondersteboven.
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 02 juni 2014 - 17:05   quote  deeplink  
Veltman is niks, staat geregeld te pitten en laat binnen de 16 zijn man uit z'n rug weglopen.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 02 juni 2014 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juni 2014 - 16:11 schreef Nick4F het volgende:
Er wordt nogal wat af gegoocheld. Ik zou Clasie met De Jong controlerend willen zien. Jordi vind ik als opbouwer toch beter dan De Guzman. Overlopen worden? Op ons middenveld met 5 mensen? Er is voor de tegenstander juist geen ruimte om over ons heen te lopen. Dat is de kracht van dit systeem. Bovendien loop je Jordi echt niet maar zo ondersteboven.
Nou tegen Ecuador en Frankrijk was het wel anders toch ...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Oranje topic









0.0288691