BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De Vrij //// HELD

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
sevillana
 sevillana - dinsdag 07 mei 2013 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 mei 2013 - 15:01 schreef van geil het volgende:
dan binden we zn piemel af met de aanvoerdersband.
of we leggen een cordon aan rond Ouderkerk
VVout
 VVout - dinsdag 07 mei 2013 - 15:38   quote  deeplink  
Een vrachtwagen washandjes voor 020.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 07 mei 2013 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Whahahahahaha !!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 12 mei 2013 - 19:01   quote  deeplink  
De Vrij: Derde plaats is prestatie om trots op te zijn

20130512_nac_devrij_vk_scaled_7.jpg

Na een ereronde door het stadion, waarmee het trouwe legioen werd bedankt voor hun steun tijdens dit seizoen, zochten de spelers en de staf zondag met een tevreden gevoel de kleedkamer op. Dat had alles te maken met het feit dat Feyenoord door de 1-0 thuisoverwinning op NAC Breda het seizoen in stijl had afgesloten en zich bovendien had verzekerd van de derde plaats op de ranglijst. Een prestatie om trots op te zijn, zo verwoordde aanvoerder Stefan de Vrij het gevoel dat na afloop in De Kuip overheerste.

Ondanks het vertrek van vier bepalende spelers waren de verwachtingen na de tweede plaats van vorig jaar hooggespannen, vervolgde de international, die is opgenomen in de voorlopige selectie van Jong Oranje voor het EK van komende maand. We hebben met een vernieuwd elftal lang meegedaan om de bovenste plaatsen en misschien zat er meer in voor ons, maar ik vind dat de uiteindelijke derde plaats een heel goede prestatie. Ik ben erg blij dat we die positie vandaag hebben veiliggesteld.

Dat gebeurde door een 1-0 zege op de bezoekers uit Breda. De Vrij bevestigde dat de overwinning moeizaam tot stand was gekomen. We zitten de laatste weken niet in onze beste periode van het seizoen. Het was een zware wedstrijd tegen een moeilijk te bespelen tegenstander, die we op basis van veel strijd hebben verslagen.

Wie anders dan Graziano Pellè besliste het duel uiteindelijk in Rotterdams voordeel, door na een uur spelen een hoekschop van John Goossens achter doelman Jelle ten Rouwelaar te koppen. NAC-middenvelder Tim Gillissen haalde de bal weg uit de doelmond, maar uit televisiebeelden werd niet geheel duidelijk of de bal wel of niet over de lijn was. Het was moeilijk te beoordelen voor de scheidsrechter, glimlachte Pellè. Ik ben heel blij dat het doelpunt telde en ik daarmee mijn 27ste competitiedoelpunt kon maken.

De Italiaanse spits deed dat onder toeziend oog van zijn ouders, die op de tribune zaten in het stadion. Zo konden zij de indrukwekkende ervaring van een wedstrijd in De Kuip zelf beleven, glunderde hij. Het was een moeilijke wedstrijd, maar met de overwinning hebben we het seizoen mooi afgesloten. Ik ben erg trots op mijn ploeggenoten, want de derde plaats is voor een jong team als wij een erg knappe prestatie. Daar mogen we met zn allen blij mee zijn.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
MMM
 MMM - zondag 12 mei 2013 - 22:53   quote  deeplink  
Verschrikkelijk weer, al weken dramatisch! Hoe zou je je gesprek met van Geel ingaan..
van geil
 van geil - zondag 12 mei 2013 - 22:55   quote  deeplink  
na bmi de teleurstelling van het jaar.
van mulder wist ik het al
Stylzz
 Stylzz - maandag 13 mei 2013 - 09:07   quote  deeplink  
de Vrij was gisteren nog 1 van de minst slechten hoor. Durfde nog in te schuiven en af en toe een cross te geven.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 13 mei 2013 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 mei 2013 - 22:55 schreef van geil het volgende:
na bmi de teleurstelling van het jaar.
van mulder wist ik het al
BMI is vooral teleurgesteld dat ie niet centraal mag spelen en dat heeft ie heel het seizoen met zich mee gedragen ... Mulder: is het ouwe verhaal. de Vrij: een mindere seizoen net zoals Clasie en Vilhena. Maar daar ga ik er vanuit dat het alleen maar beter wordt. Maar ik denk vooral dat Clasie en Vilhena minder zijn geworden door de komst van Immers.Immers: werkt hard maar komt gewoon te kort. Janmaat een ruime voldoende, Schaken: werkt hard maar heeft helaas geen technische bagage, Pellé: schot in de roos, ben benieuwd hoe hij het de komende seizoen gaat doen. Boëtius: Verassing met een mooie toekomst.

Vormer, Verhoek, Singh: Daar hadden we beter jeugd spelers voor kunnen gebruiken! Blijf ik weg gegooid geld vinden. Goossens: Wordt alleen maar beter indien ie fit blijft denk ik. De rest te weinig gespeeld om er een goed oordeel over te vellen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 13 mei 2013 - 10:10   quote  deeplink  
De Vrij een minder seizoen? Dan zie jij alleen de fouten die hij maakte, maar de progressie heb je totaal niet in oog. Hij is stukken verder dan een jaar geleden. Doelpuntenmakers moeten we hebben. We zijn te afhankelijk van een paar spelers plus dat daar de helft van ook nog eens moeilijk scoort... En er is geen plan B.... Pellè en daarna houdt het op. Je moet naar plan B kunnen overstappen als plan Pellè niet werkt of als hij niet meedoet, bijvoorbeel vanwege een blessure....
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 13 mei 2013 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2013 - 09:07 schreef Stylzz het volgende:
de Vrij was gisteren nog 1 van de minst slechten hoor. Durfde nog in te schuiven en af en toe een cross te geven.
Als je zo inschuift kan je het beter laten..
Hij was niet best gisteren en ik betwijfel of hij ook ooit nog veel beter word.?
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 13 mei 2013 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2013 - 10:10 schreef Arie.Klooster het volgende:
De Vrij een minder seizoen? Dan zie jij alleen de fouten die hij maakte, maar de progressie heb je totaal niet in oog. Hij is stukken verder dan een jaar geleden. Doelpuntenmakers moeten we hebben. We zijn te afhankelijk van een paar spelers plus dat daar de helft van ook nog eens moeilijk scoort... En er is geen plan B.... Pellè en daarna houdt het op. Je moet naar plan B kunnen overstappen als plan Pellè niet werkt of als hij niet meedoet, bijvoorbeel vanwege een blessure....
Op fouten wordt je afgerekend en niet de progressie die je maak. Ze hadden het gisteren toch weer over de foutjes van de Vrij ...
van geil
 van geil - maandag 13 mei 2013 - 11:30   quote  deeplink  
matig seizoen.....

aanvoerder onwaardig.

van mij n 5,5
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 13 mei 2013 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2013 - 11:26 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Op fouten wordt je afgerekend en niet de progressie die je maak. Ze hadden het gisteren toch weer over de foutjes van de Vrij ...
En daarom voetbalt hij slechts in de eredivisie... alsof verder niemand fouten maakt... Dat zou saai zijn... Alle wedstrijden eindigen in 0-0... De Vrij is een goede voetballer en als je dan zegt dat hij een 'minder seizoen' heeft, snap je het volgens mij niet helemaal, maar goed... jij vindt Mulder ook maar zwak... In mijn ogen heb jij geen kijk op het spelletje.. Laten we zeggen: een minder seizoen...
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 13 mei 2013 - 11:41   quote  deeplink  
El Ahmadi moet terug. Maakt anderen beter. Clasie, de Vrij....
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 13 mei 2013 - 12:12   quote  deeplink  
ander topic, maar het zou zomaar een goede zet kunnen zijn, hoewel ik denk dat er juist meer scorend vermogen moet komen... een aanvallende middenvelder, tenzij Koeman en co. Vilhena daar willen neerzetten... In dat geval zou El Ahmadi wel eens een hele goede zet kunnen zijn. Immers zal dan dus slechts dienen als opvulling (voor de bekende breedte dus) indien we een stap omhoog willen....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 mei 2013 door Arie.Klooster --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 15 mei 2013 - 13:31   quote  deeplink  
Is De Vrij al bij Van Geel gesignaleerd? Ik ben wel benieuwd of zij er ook uitkomen. Ik hoop dat hij wel blijft. BMI hoeft van mij ook niet weg, maar ik denk dat het misschien wel beter is als Feyenoord een mooi bedrag voor hem kan vangen,vooral omdat je zijn opvolger reeds binnen hebt in de persoon van Nelom, plus dat we Kongolo/Ramsteijn achter de hand hebben... (opvolgers van de opvolgers?)
van geil
 van geil - woensdag 15 mei 2013 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2013 - 09:15 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

BMI is vooral teleurgesteld dat ie niet centraal mag spelen en dat heeft ie heel het seizoen met zich mee gedragen ... Mulder: is het ouwe verhaal. de Vrij: een mindere seizoen net zoals Clasie en Vilhena. Maar daar ga ik er vanuit dat het alleen maar beter wordt. Maar ik denk vooral dat Clasie en Vilhena minder zijn geworden door de komst van Immers.Immers: werkt hard maar komt gewoon te kort. Janmaat een ruime voldoende, Schaken: werkt hard maar heeft helaas geen technische bagage, Pellé: schot in de roos, ben benieuwd hoe hij het de komende seizoen gaat doen. Boëtius: Verassing met een mooie toekomst.

Vormer, Verhoek, Singh: Daar hadden we beter jeugd spelers voor kunnen gebruiken! Blijf ik weg gegooid geld vinden. Goossens: Wordt alleen maar beter indien ie fit blijft denk ik. De rest te weinig gespeeld om er een goed oordeel over te vellen.
98 procent mee eens..alleen Singh twijfel ik over.
het overige ben ik het volledig mee eens.
Thijs
 Thijs - woensdag 15 mei 2013 - 14:05   quote  deeplink  
Is er al wat nieuws over de vrij?
van geil
 van geil - woensdag 15 mei 2013 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 mei 2013 - 14:05 schreef Thijs het volgende:
Is er al wat nieuws over de vrij?
Vrij
craven
 craven - woensdag 15 mei 2013 - 15:04   quote  deeplink  
weinig?
tomson
 tomson - vrijdag 17 mei 2013 - 06:28   quote  deeplink  
Ook De Vrij op weg naar verlenging van contract

Na Jordy Clasie lijkt ook Feyenoord-aanvoerder Stefan de Vrij op weg naar een langer verblijf in De Kuip. Technisch directeur Martin van Geel wil voor 1 juni de handtekening van de international onder een nieuw contract. De huidige verbintenis loopt tot medio 2014, Feyenoord wil er graag minimaal één seizoen aan vastplakken.
Het kamp De Vrij wil hierover praten, maar verlangt een nieuw salaris dat past bij de aanvoerder van Feyenoord, zonder de realiteit uit het oog te verliezen. Van Geel sprak gisteren met Jeroen Hoogewerf van managementbureau SEG, de belangenbehartiger van De Vrij. Nee, er is nog geen witte rook. Zegt hij over het onderhoud. Het liep zoals bijna altijd in goede sfeer en met wederzijds respect.
De kans is groot dat er op korte termijn een akkoord wordt bereikt. De Vrij meldt zich maandag in Doorwerth, om zich met Jong Oranje voor te berieden op het EK in Israël. Voor die tijd hopen de partijen elkaar te hebben gevonden. Als De Vrij verlengt, lijkt een vertrek van Bruno Martins Indi een kwestie van tijd. De international moet Feyenoord dan geld opleveren, om trainer Ronald Koeman op de transfermarkt meer ruimte te geven.

bron: FR12
RedDevil1990
 RedDevil1990 - vrijdag 17 mei 2013 - 06:30   quote  deeplink  
Laat m maar tot 2016 bijtekenen
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 17 mei 2013 - 06:56   quote  deeplink  
Volgend jaar zomer wordt een top zomer........
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 17 mei 2013 - 08:27   quote  deeplink  
Dat beleid van Lowie van G.: alleen Oranje-selectie als je speelt, werkt goed uit.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 17 mei 2013 - 08:35   quote  deeplink  
Ik bedoel eigenlijk meer dat we volgend jaar dus een leegloop krijgen.
Als je pech hebt ben je minimaal je hele as kwijt.
Daar zou je dus nu al op moeten anticiperen. Mijn idee is dat ze dat ook gaan doen met geld wat binnenkomt eventueel uit de verkoop van Indi, Fernandez, Cissé, Schaken en ...
RedDevil1990
 RedDevil1990 - vrijdag 17 mei 2013 - 08:42   quote  deeplink  
We waren afgelopen zomer ook onze complete as kwijt
Is niet verkeerd afgelopen lijk me
MMM
 MMM - vrijdag 17 mei 2013 - 08:52   quote  deeplink  
Hoop dat hij gaat verlengen tot en met 2016.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 17 mei 2013 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 mei 2013 - 08:42 schreef RedDevil1990 het volgende:
We waren afgelopen zomer ook onze complete as kwijt
Is niet verkeerd afgelopen lijk me
Met een dosis geluk.
Dat zal je niet nog een keer lukken
VVout
 VVout - vrijdag 17 mei 2013 - 08:57   quote  deeplink  
Mooi bijtekenen tot seizoenseinde 2016 (3 jaar dus) en voor de rest niet moeilijk doen. Milaan gewoon zijn portemonnaie open trekken en BMI een Center Back positie beloven (wissel, achterste bank in het midden) kunnen Geel en Koeman gezellig shoppen ( Goeie keeper mischien, hè L :-) ). Beste legioen dit geeft hoop voor de toekomst, was de vakantie al maar weer voorbij.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 17 mei 2013 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 mei 2013 - 08:35 schreef Stylzz het volgende:
Ik bedoel eigenlijk meer dat we volgend jaar dus een leegloop krijgen.
Als je pech hebt ben je minimaal je hele as kwijt.
Daar zou je dus nu al op moeten anticiperen. Mijn idee is dat ze dat ook gaan doen met geld wat binnenkomt eventueel uit de verkoop van Indi, Fernandez, Cissé, Schaken en ...
Technische leiding is 'getraind' in doemscenario's. Al heeft toeval ook geholpen. En is pech net zo bepalend.
In die hoek zitten we ook volgend jaar.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 17 mei 2013 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 mei 2013 - 09:04 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Technische leiding is 'getraind' in doemscenario's. Al heeft toeval ook geholpen. En is pech net zo bepalend.
In die hoek zitten we ook volgend jaar.
Je moet daar nu al op anticiperen.
Dan heb je nog volgende zomer om bij te sturen.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 17 mei 2013 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 mei 2013 - 09:26 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Je moet daar nu al op anticiperen.
Dan heb je nog volgende zomer om bij te sturen.
Maak me er niet zo veel zorgen over.
Op basis van afgelopen twee seizoenen is op te maken dat technische leiding daar op in zal spelen.
En anders zijn ze wel bijzonder naïef geworden.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 17 mei 2013 - 09:33   quote  deeplink  
Ik vond het dit jaar 75% geluk en 25% beleid.
craven
 craven - vrijdag 17 mei 2013 - 10:33   quote  deeplink  
In navolging van Jordy Clasie heeft ook Stefan de Vrij een overeenkomst bereikt met Feyenoord over een verlenging van zijn contract. De 21-jarige verdediger zal zijn handtekening zetten onder een verbintenis die hem tot medio 2015 aan de club verbindt. Het huidige contract van De Vrij liep tot medio 2014.

De Vrij laat weten erg blij te zijn dat hij langer aan Feyenoord verbonden blijft. Het doet me heel veel dat ik nog langer deel kan blijven uitmaken van dit team en van deze club. Ik zie nog veel perspectief om zowel mezelf als het team te verbeteren. Ik ben nog niet uitgeleerd bij Feyenoord. Natuurlijk ben ik blij dat ook Jordy langer bij de club blijft. Dat we allebei bijtekenen zegt in mijn ogen ook iets over de groei die Feyenoord heeft doorgemaakt. Hopelijk kunnen we volgend seizoen weer een nieuwe stap zetten en echt om de prijzen meespelen.

Technisch directeur Martin van Geel is zeer tevreden dat in navolging van Clasie ook De Vrij zijn toekomst aan Feyenoord verbindt. Het is mooi dat we direct aansluitend op de overeenkomst met Jordy ook de gesprekken met Stefan tot een goed eind hebben gebracht, zegt hij. Dit zijn twee van onze sterkhouders in ons elftal, waarvan we met het oog op het komend seizoen heel blij zijn dat ze langer aan Feyenoord verbonden zijn.

De Vrij doorliep net als Clasie de volledige jeugdopleiding van Feyenoord. De centrale verdediger debuteerde in december 2009 in het eerste elftal. Tijdens de afgelopen vier seizoenen speelde hij 103 competitiewedstrijden voor Feyenoord, waarin hij drie doelpunten maakte. Het afgelopen seizoen was De Vrij aanvoerder van de ploeg van trainer Ronald Koeman. Ook maakte hij zijn debuut in het Nederlands elftal, waarvoor hij tot dusver vijf keer uitkwam
MMM
 MMM - vrijdag 17 mei 2013 - 10:40   quote  deeplink  
Nu zit je volgend jaar weer met het gezeik, had gehoopt tot en met 2016. Maargoed, gelukkig bijgetekend.
VVout
 VVout - vrijdag 17 mei 2013 - 10:42   quote  deeplink  
En dat is twee, nu moet Milaan noch ff aankloppen met een paar €€€'ies dan kunnen we verder met de planning.
van geil
 van geil - vrijdag 17 mei 2013 - 10:44   quote  deeplink  
was eigenlijk geen nieuws.
ben alleen benieuwd of hij nou wel of geen transferplafond heeft.
daar ging het bij de Vrij voornamelijk om.
waarschijnlijk is het bij deze opgelost door slechts een jaar bij te tekenen.
dan heb je al n plafond.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 mei 2013 door van geil --
erik
 erik - vrijdag 17 mei 2013 - 11:10   quote  deeplink  
zal de vrij dat zelf niet hebben gewild tot 2016?? vind 2015 erg kort als je hem dit jaar niet verkoopt beginnen we in april met het zelfde gezeik als nu. Misschien kun je hem nu wel voor meer verkopen en kan je indi centraal zetten die toch tot 2016 vast ligt?
RedDevil1990
 RedDevil1990 - vrijdag 17 mei 2013 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 mei 2013 - 11:10 schreef erik het volgende:
zal de vrij dat zelf niet hebben gewild tot 2016?? vind 2015 erg kort als je hem dit jaar niet verkoopt beginnen we in april met het zelfde gezeik als nu. Misschien kun je hem nu wel voor meer verkopen en kan je indi centraal zetten die toch tot 2016 vast ligt?
2 linkspoten centraal wil koeman liever niet
hoogvliet010
 hoogvliet010 - vrijdag 17 mei 2013 - 13:12   quote  deeplink  
Als ze goed genoeg zijn, maakt het in principe niet uit!
JanM
 JanM - vrijdag 17 mei 2013 - 13:17   quote  deeplink  
Van Geel///HELD!!!
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 17 mei 2013 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 mei 2013 - 10:44 schreef van geil het volgende:
was eigenlijk geen nieuws.
ben alleen benieuwd of hij nou wel of geen transferplafond heeft.
daar ging het bij de Vrij voornamelijk om.
waarschijnlijk is het bij deze opgelost door slechts een jaar bij te tekenen.
dan heb je al n plafond.
Van Geel heeft na Vlaar toch aangegeven dat dat niet meer zou gebeuren? Waarom dan een uitzondering maken voor De Vrij?

Bovendien, vorige week suggereerde je nog dat De Vrij een transferplafond zou willen/eisen bij een nieuw contract, en nu breng je het in je post alsof het een feit is.

Not trying to be bitchy, maar wederom heb ik dat nergens kunnen lezen; zelfs niet tussen de regeltjes door. Ieder een mening, maar je mening als waarheid verkondigen is iets anders.
van geil
 van geil - vrijdag 17 mei 2013 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 mei 2013 - 13:42 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Van Geel heeft na Vlaar toch aangegeven dat dat niet meer zou gebeuren? Waarom dan een uitzondering maken voor De Vrij?

Bovendien, vorige week suggereerde je nog dat De Vrij een transferplafond zou willen/eisen bij een nieuw contract, en nu breng je het in je post alsof het een feit is.

Not trying to be bitchy, maar wederom heb ik dat nergens kunnen lezen; zelfs niet tussen de regeltjes door. Ieder een mening, maar je mening als waarheid verkondigen is iets anders.
dat staat er niet Bosi.
er staat dat voor een jaar bijtekenen ook eigenlijk limiteren van de transfersom is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 mei 2013 door van geil --
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 17 mei 2013 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 mei 2013 - 10:40 schreef MMM het volgende:
Nu zit je volgend jaar weer met het gezeik, had gehoopt tot en met 2016. Maargoed, gelukkig bijgetekend.
volgend jaar gaan de Vrij en Clasie weg, no worries.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 mei 2013 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 mei 2013 - 13:17 schreef JanM het volgende:
Van Geel///HELD!!!
+1908..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 mei 2013 - 15:19   quote  deeplink  
935215_487176961354839_407911316_n.jpg
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 17 mei 2013 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 mei 2013 - 14:26 schreef van geil het volgende:

[..]

dat staat er niet Bosi.
er staat dat voor een jaar bijtekenen ook eigenlijk limiteren van de transfersom is.
De combinatie van de 2e en 3e zin heeft er toch verdacht veel van weg. Maar is goed, als je het niet zo bedoelde, my bad.
Bosifyable
 Bosifyable - vrijdag 17 mei 2013 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 mei 2013 - 15:19 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]
Pixel Stefan!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 mei 2013 - 18:01   quote  deeplink  
De Vrij: 'Hoog niveau centrale verdedigers in Nederland'

RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 31 mei 2013 - 00:53   quote  deeplink  
De Vrij: Fysiek en mentaal sterker geworden

de-vrij-jong-oranje-19231923.jpg

Na een jaar waarin hij opnieuw grote stappen zette in zijn ontwikkeling, kwam Stefan de Vrij een nieuw contract overeen met Feyenoord tot medio 2015. In het nieuwe Feyenoord Magazine, dat deze week verschijnt, kijkt de 21-jarige verdediger terug op het afgelopen seizoen en vooruit naar zijn toekomst als voetballer. Als Van Persie ziet dat je beter wilt worden, vindt hij het leuk je verder te helpen.

Welke stappen heb je dit seizoen gemaakt?

Ik ben fysiek en mentaal sterker geworden. Daarover kan ik redelijk tevreden zijn, alleen ben ik nog niet constant genoeg geweest. Dat is een stap die ik komend seizoen wil zetten.

Je zei eerder dat je dit seizoen het voetbal serieuzer bent gaan benaderen dan voorheen.

Als ik kijk hoe ik nu met het voetbal bezig ben en hoe dat was toen ik een paar jaar terug net bij de selectie kwam, dan is dat een wereld van verschil. Dat is niet van de een op de andere dag gegaan. Bij alles wat ik tegenwoordig doe, denk ik er over na of dat invloed heeft op mijn prestaties of mijn spel. Ook als het gaat om investeren in mezelf ben ik veel verder dan toen.

Wat is het grootste verschil tussen toen en nu?

Toen ik net bij de selectie kwam, wist ik niet goed wat er gevraagd werd van een profvoetballer. Voor mij bestond het vak toen vooral uit de training en daarna ging ik naar huis of naar school. Ik dacht daar verder niet over na. Later ben ik, ook bij het Nederlands elftal, gaan inzien hoe andere jongens met het voetbal bezig zijn. Daar ben ik zelf toen ook over na gaan denken. Als ik echt de top wil bereiken, moet ik investeren in mezelf. Dat besef is er nu zeker. Nu doe ik voor en na trainingen extra dingen om het maximale eruit te halen. Dat gaat ook zijn vruchten afwerpen.

Hebben de keren dat jij bij het Nederlands elftal hebt gezeten een grote rol gespeeld in die ontwikkeling?

Zeker, want daar speel en train je samen met jongens die in de echte top spelen. Met hen praat ik erover wat zij ervoor doen en laten om in die top te blijven. Daarvoor stap ik zelf ook op spelers af. De dingen die ze mij vertellen probeer ik zoveel als mogelijk zelf toe te passen.

Van welke speler kreeg je de belangrijkste lessen?

Van Robin van Persie. Ik vind hem een van de beste spitsen ter wereld. Ik vind het heel interessant om met hem over zijn vak te praten, als jonge speler die hoopt om ooit op dat niveau te komen. Robin staat ook open voor die gesprekken. Dat komt ook doordat hij ziet dat ik graag dingen wil weten en er alles voor over heb om beter te worden. Als hij zou zien dat ik er geen moeite voor deed, zou hij die moeite ook niet meer in mij stoppen. Ik denk dat hij bij mij echt ziet dat ik graag beter wil worden, zo heeft hij dat ook gezegd tegen mij. Robin vindt het dan leuk om je verder te helpen.

Lees het volledige interview met Stefan de Vrij in het nieuwe Feyenoord Magazine. De laatste editie van dit seizoen valt deze week op de mat bij alle leden van Het Legioen en is los in de winkel verkrijgbaar voor 3,99 euro. In het nieuwe clubmagazine zijn verder onder meer interviews te lezen met Joris Mathijsen, Stanley Brard en oud-keeper Henk van der Bijl.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De Vrij //// HELD









0.0208420