BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
henkie1969
 henkie1969 - donderdag 21 juli 2011 - 13:51   quote  deeplink  
Telefoongesprek tussen Koeman en van Hanegem :

WvH: Potverdillemert, wat ga je nou doen Ronald?
RK: De trein die naar Feyenoord leidde, mocht ik niet missen natuurlijk. Die komt maar één keer. En het feit dat het station naast De Kuip ligt, maakte het nog makkelijker.

WvH: Wat een flauwekullert. Met die gasten kun je toch niks bereiken?
RK: Nee, ja oké. Zij zullen ook een specifieke kwaliteiten hebben. Seer seker. En Vitesse wilde mij niet meer hebben. Ze waren bang dat ik dan weer Bob Peeters voor een belachelijk hoog bedrag binnen zou halen. En bovendien, die trolleybus heb ik nu wel gezien hoor.

WvH: Maar je broer kon het ook niet maken bij Feyenoord. En hij had nog die Kalou en die Kuyt.
RK: Ja oké. Nu kunnen we wel tegen elkaar spelen. Net als vroeger. Na afloop gingen we dan douchen en zaten we met natte haartjes op de bank in onze pyjamas tv te kijken.

WvH: Ja, maar dat is nu niet meer. Na afloop moet je die gozerts van de pers te woord staan. Die Van Geldert en zo. De kritiek zal niet minder worden Koetje.
RK: Nee ja oké. Maar ik raak niet zo snel onder de indruk. Ik heb in Barcelona gespeeld met Guardiola, Xavi, Romario, Bakero, Beguiristain. Dan kun je de Jeroen Elshoffs en de Joep Schreuders wel te woord staan hoor. Seer seker.

WvH: We hadden ook samen kunnen gaan golfen. Wat doe je trouwens met die Marokkaan? Die Hamadi. Dat gassie kan aardig ballen.
RK: Dat moeten we nog even zien Willem. We zijn uiteindelijk toch Excelsior in het groot. Gezien de selectie zijn we Excelsior in het klein eigenlijk.

WvH: Potverdimmert. Ik wens je veel succes Ronald. Met gassies als Vlaar, Muldert, Leerdammert ga je dat wel nodig hebben.
RK: Dank je Willem. We bellen!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 21 juli 2011 - 14:40   quote  deeplink  
Jullie hebben een mooie naam aangetrokken als trainer. Alleen zal ik jullie wel condoleren. Overal waar hij kwam heeft hij een chaos achtergelaten. Veel clubs hebben er jaren over gedaan om er boven op te komen, overal is hij ontslagen. Ik hoop voor jullie dat hij het goed gaat doen, maar vrees dat dit niet de juiste man is voor Feyenoord of voor welke club dan ook.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 21 juli 2011 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 14:40 schreef Ajax we love you het volgende:
Jullie hebben een mooie naam aangetrokken als trainer. Alleen zal ik jullie wel condoleren. Overal waar hij kwam heeft hij een chaos achtergelaten. Veel clubs hebben er jaren over gedaan om er boven op te komen, overal is hij ontslagen. Ik hoop voor jullie dat hij het goed gaat doen, maar vrees dat dit niet de juiste man is voor Feyenoord of voor welke club dan ook.
Waarom heb jij een avatar van kabouter plop man?
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 juli 2011 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 13:51 schreef Stylzz het volgende:
De nieuwe technische staf gaat volledig bestaan uit trainers die een achtergrond hebben als speler van Feyenoord. Koeman, Van Gastel en Van Bronckhorst waren tussen 96 en 97 zelfs ploeggenoten in De Kuip. De drie leden van de technische staf speelden gezamenlijk bijna 380 competitiewedstrijden voor Feyenoord.

____

Zo iemand nog klachten?
nou?
Let it Snoo
 Let it Snoo - donderdag 21 juli 2011 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 15:38 schreef Stylzz het volgende:

[..]

nou?
Behalve een of andere neus die over chaos en condoleances lult zijn er volgens mij geen klachten.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 21 juli 2011 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 13:30 schreef Let it Snoo het volgende:
Vind het wel jammer dat Vlemmings weggaat eigenlijk. Was misschien onvermijdelijk, maar vond hem een goede assistenttrainer.
Ik niet, nietszeggend figuur.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 21 juli 2011 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 13:51 schreef Stylzz het volgende:
De nieuwe technische staf gaat volledig bestaan uit trainers die een achtergrond hebben als speler van Feyenoord. Koeman, Van Gastel en Van Bronckhorst waren tussen 96 en 97 zelfs ploeggenoten in De Kuip. De drie leden van de technische staf speelden gezamenlijk bijna 380 competitiewedstrijden voor Feyenoord.

____

Zo iemand nog klachten?
Ja, Fräser had er bij moeten zitten!
hotjumper
 hotjumper - donderdag 21 juli 2011 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 14:40 schreef Ajax we love you het volgende:
Jullie hebben een mooie naam aangetrokken als trainer. Alleen zal ik jullie wel condoleren. Overal waar hij kwam heeft hij een chaos achtergelaten. Veel clubs hebben er jaren over gedaan om er boven op te komen, overal is hij ontslagen. Ik hoop voor jullie dat hij het goed gaat doen, maar vrees dat dit niet de juiste man is voor Feyenoord of voor welke club dan ook.
Jij vreest gewoon dat hij wel de juiste man voor Feyenoord is. Zo, en nu oprotten ventje!
Felbm
 Felbm - donderdag 21 juli 2011 - 17:58   quote  deeplink  
Precies... ik lach me lul uit me broek als het bij ons wel lukt... en ik heb daar persoonlijk alle vertrouwen in. Koeman, welkom terug!!!!!
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 21 juli 2011 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 13:51 schreef Stylzz het volgende:
De nieuwe technische staf gaat volledig bestaan uit trainers die een achtergrond hebben als speler van Feyenoord. Koeman, Van Gastel en Van Bronckhorst waren tussen 96 en 97 zelfs ploeggenoten in De Kuip. De drie leden van de technische staf speelden gezamenlijk bijna 380 competitiewedstrijden voor Feyenoord.

____

Zo iemand nog klachten?
Nee, jijzelf misschien?
alibabba
 alibabba - donderdag 21 juli 2011 - 18:11   quote  deeplink  
Laat ik vooropstellen dat ik het klasse vind van Ronald om deze klus op zich te nemen, want hij zal enorm kritisch bekeken worden. Ik zie de meerwaarde van Koeman tov Been totaal niet, maar de spelers denken de wijsheid in pacht te hebben. Koeman heeft in eerste instantie niet meer krediet dan Been een paar weken geleden. Gaat het niet goed met Feyenoord, word Ronald door het publiek gelijk op het hakblok gelegd. De keuze voor Koeman vind ik opmerkelijk en ik had overduidelijk voor v.Hanegem gekozen, omdat de Kromme niets fout kan doen, waarmee de rust ten alle tijden bewaard word. V.Gastel als assistent is een uitstekende!!!

Dat v.Geel niet met v.Hanegem durft te komen, was wel te raden. Van Geel wil zich te zeer profileren en met v.Hanegem als trainer kan dat niet, want Willem gaat zijn eigen weg, de juiste! Je krijgt geen hoogte van de Kromme en v.Geel weet niet wat ie aan v.Hanegem heeft, dus heeft hij het stuur niet stevig in handen. V.Geel en Gudde willen te zeer op de voorgrond en daar heb ik een broertje dood aan.

Ik denk dus dat de combinatie Ronald Koeman en Feyenoord geen lang leven beschoren is, maar ik hoop voor Feyenoord dat ik het volledig mis heb!!!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 21 juli 2011 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 18:01 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Nee, jijzelf misschien?
Ja. Ik ga over een week naar roermond. Dat t maar opgedroogd mag zijn
hotjumper
 hotjumper - donderdag 21 juli 2011 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 18:11 schreef alibabba het volgende:
Laat ik vooropstellen dat ik het klasse vind van Ronald om deze klus op zich te nemen, want hij zal enorm kritisch bekeken worden. Ik zie de meerwaarde van Koeman tov Been totaal niet, maar de spelers denken de wijsheid in pacht te hebben. Koeman heeft in eerste instantie niet meer krediet dan Been een paar weken geleden. Gaat het niet goed met Feyenoord, word Ronald door het publiek gelijk op het hakblok gelegd. De keuze voor Koeman vind ik opmerkelijk en ik had overduidelijk voor v.Hanegem gekozen, omdat de Kromme niets fout kan doen, waarmee de rust ten alle tijden bewaard word. V.Gastel als assistent is een uitstekende!!!

Dat v.Geel niet met v.Hanegem durft te komen, was wel te raden. Van Geel wil zich te zeer profileren en met v.Hanegem als trainer kan dat niet, want Willem gaat zijn eigen weg, de juiste! Je krijgt geen hoogte van de Kromme en v.Geel weet niet wat ie aan v.Hanegem heeft, dus heeft hij het stuur niet stevig in handen. V.Geel en Gudde willen te zeer op de voorgrond en daar heb ik een broertje dood aan.

Ik denk dus dat de combinatie Ronald Koeman en Feyenoord geen lang leven beschoren is, maar ik hoop voor Feyenoord dat ik het volledig mis heb!!!
Tis maar voor een jaartje joh!
alibabba
 alibabba - donderdag 21 juli 2011 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 18:13 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Tis maar voor een jaartje joh!
Is het maar voor één jaar ja? Dat wist ik niet..toch had ik voor Willem v.Hanegem gekozen. Op dit moment echt de beste man voor Feyenoord..100%!!
Felbm
 Felbm - donderdag 21 juli 2011 - 18:15   quote  deeplink  
Ik blijf gewoon trots naar feyenoord gaan, wat er ook gebeurt. De man is nu eenmaal onze trainer en dan zal ik hem steunen ook. Alles voor mijn feyenoord!
hotjumper
 hotjumper - donderdag 21 juli 2011 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 18:15 schreef alibabba het volgende:

[..]

Is het maar voor één jaar ja? Dat wist ik niet..toch had ik voor Willem v.Hanegem gekozen. Op dit moment echt de beste man voor Feyenoord..100%!!
Scorebord technisch is dat natuurlijk onzin.(als trainer) met de genoemde assistenten denk ik dat we een feyenoordwaardige technische staf hebben.
Felbm
 Felbm - donderdag 21 juli 2011 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 18:18 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Scorebord technisch is dat natuurlijk onzin.(als trainer) met de genoemde assistenten denk ik dat we een feyenoordwaardige technische staf hebben.
+1000
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - donderdag 21 juli 2011 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 18:15 schreef Felbm het volgende:
Ik blijf gewoon trots naar feyenoord gaan, wat er ook gebeurt. De man is nu eenmaal onze trainer en dan zal ik hem steunen ook. Alles voor mijn feyenoord!
Eens, ik steun hem ook!!
Dat gezeur van als dit, als dat, dat moeten we achter ons laten, Koeman is de man en het vizier gaat op de toekomst!!
Felbm
 Felbm - donderdag 21 juli 2011 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 18:20 schreef Jhon de Beuk het volgende:

[..]

Eens, ik steun hem ook!!
Dat gezeur van als dit, als dat, dat moeten we achter ons laten, Koeman is de man en het vizier gaat op de toekomst!!
Amen! helemaal mee eens!
Gyan010
 Gyan010 - donderdag 21 juli 2011 - 22:30   quote  deeplink  
Sneeuwvlokje//held
The Q
 The Q - donderdag 21 juli 2011 - 22:40   quote  deeplink  
hoi/doei
sevillana
 sevillana - vrijdag 22 juli 2011 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 17:46 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Ja, Fräser had er bij moeten zitten!
die was verhinderd, . . komt waarschijnlijk wat later
cc-tje
 cc-tje - vrijdag 22 juli 2011 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2011 - 13:51 schreef petertje het volgende:
Uit de oude doos....

Ja Feyenoord heeft een nieuwe en weet je wie dat is?
Hij komt van Barcelona, die vent is lang niet mis.
Ja ooit zat hij bij Groningen dat hoor je aan zn stem.
Het is een echte Hollander zo koel en zo adrem.

Ja dat is Koe- Koe- Koeman.
Het spel dat loopt weer als een trein
Koe- Koe- Koeman.
Zijn schoten zijn beroemd en ook zijn kuifie mag er zijn.

En bij de vrijetrappen staat hij achter de bal.
Hij kijkt eens naar het muurtje, naja dan weet je het al
Want Ronald gaat weer scoren, hij heeft het gat gezien.
En hup das weer een treffer, een beauty bovendien.

Ja dat is Koe- Koe- Koeman.
Het spel dat loopt weer als een trein
Koe- Koe- Koeman.
Zijn schoten zijn beroemd en ook zijn kuifie mag er zijn.

Zijn passes zijn bekeken, zijn schoten doel gericht
Geen keeper kan ze keren, als is het wel zn plicht.
Bij iedere bal van Koeman, doen dan zijn vingers pijn.
En vaak blijkt na de wedstrijd dat ze gebroken zijn.

Ja dat is Koe- Koe- Koeman.
Het spel dat loopt weer als een trein
Koe- Koe- Koeman.
Zijn schoten zijn beroemd en ook zijn kuifie mag er zijn.

Geen mens kan hem passeren, dan moet je door hem heen.
Je kunt het wel proberen maar het lukt er haast geen één.
Want Ronald is de beste, die speelt zoals het hoort.
Ik kan maar één ding zeggen, ga snel naar Feyenoord!

Ja dat is Koe- Koe- Koeman.
Het spel dat loopt weer als een trein
Koe- Koe- Koeman.
Zijn schoten zijn beroemd en ook zijn kuifie mag er zijn.
Zeg Petertje...
Welke deun moetenb we in gedachten houden...?
Ik zie namelijk twee mogenlijkheden...
Mannekoor karrenspoor en gabbertje (Swiebertje)
Let it Snoo
 Let it Snoo - vrijdag 22 juli 2011 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2011 - 00:09 schreef sevillana het volgende:

[..]

die was verhinderd, . . komt waarschijnlijk wat later
Fraser is naar ADO dacht ik?
Suijltje
 Suijltje - vrijdag 22 juli 2011 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2011 - 10:08 schreef cc-tje het volgende:

[..]

Zeg Petertje...
Welke deun moetenb we in gedachten houden...?
Ik zie namelijk twee mogenlijkheden...
Mannekoor karrenspoor en gabbertje (Swiebertje)
Heeft ie van Heidi
cc-tje
 cc-tje - vrijdag 22 juli 2011 - 10:16   quote  deeplink  
Nou, zal ik dan ook maar positief gaan denken over Koe...

Op de maat van gabbertje/Swiebertje

zeg eens Ronaldjûh...zeg eens Ronaldjûh...
Zeg eens Ronald met je rozige haar dos...
zeg eens Ronaldjûh...zeg eens Ronaldjûh...
Zeg eens Ronald, wordt het drenthe of toch nog Dost...

Hij heeft twee dikke kuiten... en trapte ze dr nog in...
En maakt van Feyenoords eerste... een heel compleet gezin...

zeg eens Ronaldjûh...zeg eens Ronaldjûh...
Zeg eens Ronald met je rozige haar dos...
zeg eens Ronaldjûh...zeg eens Ronaldjûh...
Zeg eens Ronald wordt het drenthe of toch nog Dost...

Ja Ronald verteld zijn mannen dat zij slapen moeten gaan...
Omdat zij morgen ochtend... 020 gaan verslaan...

zeg eens Ronaldjûh...zeg eens Ronaldjûh...
Zeg eens Ronald met je rozige haar dos...
zeg eens Ronaldjûh...zeg eens Ronaldjûh...
Zeg eens Ronald wordt het drenthe of toch nog Dost...

Het legioen dat wordt steeds gekker... Als Feyenoord weer scoort...
En overal waar we luisteren... Wordt Ronalds naam gehoord...

zeg eens Ronaldjûh...zeg eens Ronaldjûh...
Zeg eens Ronald met je rozige haar dos...
zeg eens Ronaldjûh...zeg eens Ronaldjûh...
Zeg eens Ronald de juiste man op deze post.

Positiever kan ik effen nie op dit moment...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2011 door cc-tje --
MMM
 MMM - maandag 25 juli 2011 - 11:36   quote  deeplink  
Presentatie live bij TV Rijnmond om 13.00
Els
 Els - maandag 25 juli 2011 - 12:10   quote  deeplink  
Ronald Koeman begint vandaag als trainer van Feyenoord. Afgaande op zijn plussen en minnen wordt het een lastig karwei.

Koemand volgt Been op+ Raakt niet snel in de war
Het is onrustig bij Feyenoord en niet zo zuinig ook. In zulke gevallen kun je altijd een beroep doen op Ronald Koeman. Als je daar iemand neerzet, is hij wel degene die de rust en autoriteit heeft om een bepaalde rust te brengen, aldus Jan van Halst, die bij Ajax onder Koeman werkte. Feyenoord heeft iemand nodig die niet snel in de war raakt. Nou, dat geldt voor Koeman. Dat bleek ook bij PSV, toen hij een aanvaring had met de voorzitter. Het was toen heel onrustig, maar hij werd toch kampioen. Ook voor en tijdens wedstrijden straalt Koeman rust uit, meent Jan Kromkamp. Hij maakte hem mee bij PSV en zegt: Wat voor wedstrijd het ook was, hij bleef lekker relaxed. Je proefde een bepaalde mate van vertrouwen en ontspannenheid. Dat slaat ook over op de spelers.

+ Indrukwekkend cv
Hoe serieus spelers een trainer nemen, heeft ook te maken met zijn verleden als speler en trainer. Het verleden van Koeman is genoegzaam bekend, qua ervaring zit het wel goed. Je kon zien dat hij hoog gevoetbald heeft, dat hij alles al een keer heeft meegemaakt, zegt Kromkamp. Door zijn ervaring als voetballer en trainer kon hij ons veel wedstrijd-echte tips geven, voegt Maarten Martens die bij AZ onder Koeman speelde daar aan toe.

+ Tactische bagage
Zijn tactisch inzicht vond ik sterk, vertelt Van Halst. Ik vond het als speler altijd leuk om te kijken hoe de tegenstander speelt en wat je daar tegenover moet zetten. Op dat vlak heeft Koeman me regelmatig verrast. Dat ik dacht: hé, deze zet heb ik nog niet gezien, dat is wel slim. Ook in de Champions League heeft hij zijn waarde bewezen. Daar heb je wel een andere orde van tactisch vermogen voor nodig, hoor. Dan moet je op hoog niveau kunnen schakelen om een goed resultaat te halen. Europees voetbal speelt Feyenoord dit seizoen niet, maar de tactische bagage van Koeman kan wel van pas komen in de grote wedstrijden tegen Ajax, PSV en FC Twente.

- Geen harde hand
Gezien de recente spelersrevolte is Feyenoord toe aan een harde hand. Een trainer die er boven op zit, die de verwende jonge spelers van Feyenoord hun plaats wijst. Zon trainer is Koeman niet, hij heeft een lossere aanpak. Geeft spelers veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Bij zijn laatste club AZ ging het daar mis. Martens: Dat werkte bij ons niet zo goed, maar dat lag ook aan ons, de spelers. Wij waren daar niet aan toe. Dat gevaar ligt nu ook bij Feyenoord op de loer.

- Geen opbouwtrainer
Geef Koeman een team waarvan het fundament al staat en hij is prima in staat om er prijzen mee te winnen. Hij is een prestatietrainer, een afmaker. Probleempje: in Rotterdam-Zuid valt er niets af te maken. Daar is juist behoefte aan een opbouwtrainer, iemand die de vele talenten verder helpt in hun ontwikkeling. Op dat vlak heeft Koeman zich nooit echt bewezen.

- Empathisch vermogen
Michel Kreek had Koeman begin deze eeuw als trainer bij Vitesse en herinnert zich: Hij had moeite met de benadering van de jonge generatie spelers. Die beleefden het voetbal anders dan hij gewend was. Dat was nogal een omschakeling. Ook bij Ajax leverde dit soms problemen op. Hij projecteerde zijn benadering als voetballer te veel op zn spelers, zegt Van Halst. Als er iets minder scherp getraind werd, werd hij woest. Dat vond hij moeilijk te accepteren. Dat Koeman zich soms moeilijk in zijn spelers kan verplaatsen, is nadien eigenlijk altijd zo gebleven. Wat dat betreft kan hij zijn lol op met de Twitter-blackberry-iPod-petjes-jeugd van Feyenoord.

- Noemt man en paard
Als Koeman een wedstrijd verliest, zijn zijn persconferenties altijd interessant. Hij kan dan ongenadig hard uithalen naar zijn spelers. Daarbij schuwt hij niet om namen te noemen. Bij AZ konden de spelers dat maar matig appreciëren. Bepaalde jongens hadden daar wel moeite mee. Dat is ook weleens ter sprake gekomen binnen de groep, aldus Martens. Aangezien het huidige Feyenoord zelfkritiek ontbeert, is ook dit een potentieel gevaar.

- Diende nooit een contract uit
Naast rust is Feyenoord gebaat bij continuïteit. Dan moet je nou net Ronald Koeman niet hebben. Hij diende namelijk nog nooit een contract uit. Bij Vitesse, Ajax, Benfica en PSV stapte hij zelf op, bij Valencia en AZ werd hij op straat gezet. Dat hij met Feyenoord vorige week slechts een eenjarig contract overeenkwam, is ook weinig hoopgevend qua continuïteit.
Els
 Els - maandag 25 juli 2011 - 12:11   quote  deeplink  
Vooral de minpunten zeggen heel veel over onze huidige selectie: geen zelfdiscipline, niet in staat zichzelf te ontwikkelen, lichtgeraakt en geen zelfkritiek....
Let it Snoo
 Let it Snoo - maandag 25 juli 2011 - 12:15   quote  deeplink  
Eigenlijk zijn alle minpunten afhankelijk van de groep waar hij voor staat. Vindt ook het minpunt van continuïteit in dit geval niet echt van toepassing, mede omdat het jaarcontract een heel bewuste keuze is in mijn ogen.
craven
 craven - maandag 25 juli 2011 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 12:10 schreef Els het volgende:
Ronald Koeman begint vandaag als trainer van Feyenoord. Afgaande op zijn plussen en minnen wordt het een lastig karwei.

Koemand volgt Been op+ Raakt niet snel in de war
Het is onrustig bij Feyenoord en niet zo zuinig ook. In zulke gevallen kun je altijd een beroep doen op Ronald Koeman. Als je daar iemand neerzet, is hij wel degene die de rust en autoriteit heeft om een bepaalde rust te brengen, aldus Jan van Halst, die bij Ajax onder Koeman werkte. Feyenoord heeft iemand nodig die niet snel in de war raakt. Nou, dat geldt voor Koeman. Dat bleek ook bij PSV, toen hij een aanvaring had met de voorzitter. Het was toen heel onrustig, maar hij werd toch kampioen. Ook voor en tijdens wedstrijden straalt Koeman rust uit, meent Jan Kromkamp. Hij maakte hem mee bij PSV en zegt: Wat voor wedstrijd het ook was, hij bleef lekker relaxed. Je proefde een bepaalde mate van vertrouwen en ontspannenheid. Dat slaat ook over op de spelers.

+ Indrukwekkend cv
Hoe serieus spelers een trainer nemen, heeft ook te maken met zijn verleden als speler en trainer. Het verleden van Koeman is genoegzaam bekend, qua ervaring zit het wel goed. Je kon zien dat hij hoog gevoetbald heeft, dat hij alles al een keer heeft meegemaakt, zegt Kromkamp. Door zijn ervaring als voetballer en trainer kon hij ons veel wedstrijd-echte tips geven, voegt Maarten Martens die bij AZ onder Koeman speelde daar aan toe.

+ Tactische bagage
Zijn tactisch inzicht vond ik sterk, vertelt Van Halst. Ik vond het als speler altijd leuk om te kijken hoe de tegenstander speelt en wat je daar tegenover moet zetten. Op dat vlak heeft Koeman me regelmatig verrast. Dat ik dacht: hé, deze zet heb ik nog niet gezien, dat is wel slim. Ook in de Champions League heeft hij zijn waarde bewezen. Daar heb je wel een andere orde van tactisch vermogen voor nodig, hoor. Dan moet je op hoog niveau kunnen schakelen om een goed resultaat te halen. Europees voetbal speelt Feyenoord dit seizoen niet, maar de tactische bagage van Koeman kan wel van pas komen in de grote wedstrijden tegen Ajax, PSV en FC Twente.

- Geen harde hand
Gezien de recente spelersrevolte is Feyenoord toe aan een harde hand. Een trainer die er boven op zit, die de verwende jonge spelers van Feyenoord hun plaats wijst. Zon trainer is Koeman niet, hij heeft een lossere aanpak. Geeft spelers veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Bij zijn laatste club AZ ging het daar mis. Martens: Dat werkte bij ons niet zo goed, maar dat lag ook aan ons, de spelers. Wij waren daar niet aan toe. Dat gevaar ligt nu ook bij Feyenoord op de loer.

- Geen opbouwtrainer
Geef Koeman een team waarvan het fundament al staat en hij is prima in staat om er prijzen mee te winnen. Hij is een prestatietrainer, een afmaker. Probleempje: in Rotterdam-Zuid valt er niets af te maken. Daar is juist behoefte aan een opbouwtrainer, iemand die de vele talenten verder helpt in hun ontwikkeling. Op dat vlak heeft Koeman zich nooit echt bewezen.

->Hopen dat Gio en v gastel die wel ervaring met jeugd hebben hier kunnen helpen en corrigeren

- Empathisch vermogen
Michel Kreek had Koeman begin deze eeuw als trainer bij Vitesse en herinnert zich: Hij had moeite met de benadering van de jonge generatie spelers. Die beleefden het voetbal anders dan hij gewend was. Dat was nogal een omschakeling. Ook bij Ajax leverde dit soms problemen op. Hij projecteerde zijn benadering als voetballer te veel op zn spelers, zegt Van Halst. Als er iets minder scherp getraind werd, werd hij woest. Dat vond hij moeilijk te accepteren. Dat Koeman zich soms moeilijk in zijn spelers kan verplaatsen, is nadien eigenlijk altijd zo gebleven. Wat dat betreft kan hij zijn lol op met de Twitter-blackberry-iPod-petjes-jeugd van Feyenoord.

->Hopen dat Gio en v gastel die wel ervaring met jeugd hebben hier kunnen helpen en corrigeren

- Noemt man en paard
Als Koeman een wedstrijd verliest, zijn zijn persconferenties altijd interessant. Hij kan dan ongenadig hard uithalen naar zijn spelers. Daarbij schuwt hij niet om namen te noemen. Bij AZ konden de spelers dat maar matig appreciëren. Bepaalde jongens hadden daar wel moeite mee. Dat is ook weleens ter sprake gekomen binnen de groep, aldus Martens. Aangezien het huidige Feyenoord zelfkritiek ontbeert, is ook dit een potentieel gevaar.

->Nadat de groep hun zelf heillig hebben verklaard na het weg sturen van Been hebben zij minder krediet van het legioen, benieuwd of dit doorwerkt op hun zelfreflectie

- Diende nooit een contract uit
Naast rust is Feyenoord gebaat bij continuïteit. Dan moet je nou net Ronald Koeman niet hebben. Hij diende namelijk nog nooit een contract uit. Bij Vitesse, Ajax, Benfica en PSV stapte hij zelf op, bij Valencia en AZ werd hij op straat gezet. Dat hij met Feyenoord vorige week slechts een eenjarig contract overeenkwam, is ook weinig hoopgevend qua continuïteit.

->Ik weet niet of het 1jarige contract daar alleen mee te maken heeft, denk ook eerder financieel en presatiegericht



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 juli 2011 door craven --
Els
 Els - maandag 25 juli 2011 - 12:18   quote  deeplink  
Van Gastel schijnt wel die 'harde hand' te hebben, en kan natuurlijk niet anders dan een opbouwtrainer zijn.
Let it Snoo
 Let it Snoo - maandag 25 juli 2011 - 12:25   quote  deeplink  
Denk dat Gio, JP en Ronald elkaar wel completeren. Dus de minpunten worden met de aanwezigheid van Gio en JP afgestreept en andersom.
Stylzz
 Stylzz - maandag 25 juli 2011 - 13:06   quote  deeplink  
Hoe kan je nou geen verstand van opbouwen hebben, als je altijd Libero gespeeld hebt...
Els
 Els - maandag 25 juli 2011 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 13:06 schreef Stylzz het volgende:
Hoe kan je nou geen verstand van opbouwen hebben, als je altijd Libero gespeeld hebt...
Dat deed hij dus blijkbaar op gevoel.
de flh
 de flh - maandag 25 juli 2011 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 12:11 schreef Els het volgende:
Vooral de minpunten zeggen heel veel over onze huidige selectie: geen zelfdiscipline, niet in staat zichzelf te ontwikkelen, lichtgeraakt en geen zelfkritiek....
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 12:18 schreef Els het volgende:
Van Gastel schijnt wel die 'harde hand' te hebben, en kan natuurlijk niet anders dan een opbouwtrainer zijn.
Eens.
craven
 craven - maandag 25 juli 2011 - 13:28   quote  deeplink  
Ik denk dat jean Paul en Gio wel kunnen ondersteunen en corrigeren wat betreft de minpunten.
Als je echter naar het gehele plaatje kijkt zou je op voorhand zeggen: slechte keuze, maar wie weet is koeman wijzer geworden. We zullen het wel merken...
MMM
 MMM - maandag 25 juli 2011 - 13:29   quote  deeplink  
Net even de persconferentie gekeken, blij dat Koeman in tegenstelling tot Mario wel ziet dat er meer uit te halen valt.

Verder was er gewoon een man die tijdens de persconferentie een vraag durfde te stellen over LUIGI BRUINS. Of hij nog in het boekje staat van Koeman

Een stadionverbod voor deze halve zool en per direct de laan uit gooien. Geen idee van welke zender hij was..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 juli 2011 door MMM --
de flh
 de flh - maandag 25 juli 2011 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 13:29 schreef MMM het volgende:

Verder was er gewoon een man die tijdens de persconferentie een vraag durfde te stellen over LUIGI BRUINS. Of hij nog in het boekje staat van Koeman

Een stadionverbod voor deze halve zool en per direct de laan uit gooien. Geen idee van welke zender hij was..
Was dat niet Dick den Polder? Die stem kwam me iig erg bekend voor..
hoogvliet010
 hoogvliet010 - maandag 25 juli 2011 - 13:33   quote  deeplink  
Ja, heb ook ff zitten kijken, alle neuzen moeten dezelfde richting op???
Stylzz
 Stylzz - maandag 25 juli 2011 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 13:29 schreef MMM het volgende:
Net even de persconferentie gekeken, blij dat Koeman in tegenstelling tot Mario wel ziet dat er meer uit te halen valt.

Verder was er gewoon een man die tijdens de persconferentie een vraag durfde te stellen over LUIGI BRUINS. Of hij nog in het boekje staat van Koeman

Een stadionverbod voor deze halve zool en per direct de laan uit gooien. Geen idee van welke zender hij was..
Het was zn moeder.
FR-Han
 FR-Han - maandag 25 juli 2011 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 13:29 schreef MMM het volgende:
Net even de persconferentie gekeken, blij dat Koeman in tegenstelling tot Mario wel ziet dat er meer uit te halen valt.

Verder was er gewoon een man die tijdens de persconferentie een vraag durfde te stellen over LUIGI BRUINS. Of hij nog in het boekje staat van Koeman

Een stadionverbod voor deze halve zool en per direct de laan uit gooien. Geen idee van welke zender hij was..
was het niet gewoon janm? hahahaha
MMM
 MMM - maandag 25 juli 2011 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 13:33 schreef de flh het volgende:

[..]

Was dat niet Dick den Polder? Die stem kwam me iig erg bekend voor..
Ja dacht ik ook al maar wist het niet zeker. Krijgt zeker geld van Bruins..

quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 13:34 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Het was zn moeder.
Kan best met die stem..

quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 13:35 schreef obiku010 het volgende:

[..]

was het niet gewoon janm? hahahaha
Zou me niet verbazen hahaha
de flh
 de flh - maandag 25 juli 2011 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 13:36 schreef MMM het volgende:

[..]

Ja dacht ik ook al maar wist het niet zeker. Krijgt zeker geld van Bruins..

Een vd beste sportjournalisten. Vond het wel een goeie vraag.
Het is een beetje raar dat die Auassar wel mee mag trainen en Luigi niet.
KKL
 KKL - maandag 25 juli 2011 - 13:39   quote  deeplink  
Bruins heeft geen contract flh?!
Els
 Els - maandag 25 juli 2011 - 13:54   quote  deeplink  
Bron: AD

Ronald Koeman zal er alles aan doen om Leroy Fer te behouden voor Feyenoord. Hij zei dat maandag bij zijn presentatie als nieuwe trainer van de Rotterdamse club.

Fer heeft de afgelopen weken meerdere keren aangegeven Feyenoord te willen verlaten.

Koeman beschouwt Fer als een van de belangrijkste spelers van het huidige, jonge team. 'Die wil je er graag bij houden.'

De nieuwe trainer ziet voldoende potentie in de Feyenoord-selectie, hoewel de mogelijkheden volgens hem in de aanval het geringst zijn.
Els
 Els - maandag 25 juli 2011 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 13:54 schreef Els het volgende:
Bron: AD

Ronald Koeman zal er alles aan doen om Leroy Fer te behouden voor Feyenoord. Hij zei dat maandag bij zijn presentatie als nieuwe trainer van de Rotterdamse club.

Fer heeft de afgelopen weken meerdere keren aangegeven Feyenoord te willen verlaten.

Koeman beschouwt Fer als een van de belangrijkste spelers van het huidige, jonge team. 'Die wil je er graag bij houden.'

De nieuwe trainer ziet voldoende potentie in de Feyenoord-selectie, hoewel de mogelijkheden volgens hem in de aanval het geringst zijn.
Jammer
JanM
 JanM - maandag 25 juli 2011 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 13:35 schreef obiku010 het volgende:

[..]

was het niet gewoon janm? hahahaha
Dat was ik niet, dat was iemand anders, dat was ...

Wel een hele goeie vraag trouwens! Hoop dat Koeman hem alsnog een nieuw contract geeft / laat geven!
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - maandag 25 juli 2011 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 14:33 schreef JanM het volgende:

[..]

Dat was ik niet, dat was iemand anders, dat was ...

Wel een hele goeie vraag trouwens! Hoop dat Koeman hem alsnog een nieuw contract geeft / laat geven!
dat geloof ik nooit....ik zie nog eerder de VG zich bij de huidige situatie neerleggen.
MMM
 MMM - maandag 25 juli 2011 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 juli 2011 - 14:33 schreef JanM het volgende:

[..]

Dat was ik niet, dat was iemand anders, dat was ...

Wel een hele goeie vraag trouwens! Hoop dat Koeman hem alsnog een nieuw contract geeft / laat geven!
Een schandalige vraag. Iemand had hem meteen de zaal uit moeten sturen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5978
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Ronald Koeman topic









0.0126810