BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - woensdag 16 september 2020 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 mei 2012 - 08:16 schreef tomson het volgende:
Over 4 maanden zullen we het weten, dan moet de knoop doorgehakt worden.
:)
MMM
 MMM - donderdag 17 september 2020 - 10:41   quote  deeplink  
Nog van de club genieten zolang het kan.
kenny
 kenny - donderdag 17 september 2020 - 10:54   quote  deeplink  
valt allemaal wel mee , ik ben voor een nieuwe kuip en hoop dat deze ook gaat komen
MMM
 MMM - donderdag 17 september 2020 - 10:56   quote  deeplink  
Valt helemaal niet mee. Verdiep je eens in de stukken.

Ik ben niet zo zeer tegen een nieuw stadion maar wel tegen Feyenoord City. Schandalig duur FLUT plan waarbij je spelersbudget minimaal stijgt als je kijkt wat dat stadion moet kosten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 september 2020 door MMM --
MMM
 MMM - donderdag 17 september 2020 - 10:57   quote  deeplink  
Liverpool verbouwd Anfield, Barça verbouwd Camp Nou, Real Madrid verbouwd Bernabeu.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 september 2020 - 11:00   quote  deeplink  
7o4zdliivuw.jpeg
Stylzz
 Stylzz - donderdag 17 september 2020 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2020 - 10:56 schreef MMM het volgende:
Valt helemaal niet mee. Verdiep je eens in de stukken.

Ik ben niet zo zeer tegen een nieuw stadion maar wel tegen Feyenoord City. Schandalig duur FLUT plan waarbij je spelersbudget minimaal stijgt als je kijkt wat dat stadion moet kosten.
MMM, jij hebt je verdiept in de stukken. Ik heb t geprobeerd.

Maar ik kom er niet uit. Waar liggen de kosten? Als ik t goed begrijp zoekt Feyenoord investeerders.
En gaat Feyenoord het dus niet betalen. Ik kom niet echt uit het risico, behalve dat het kan zijn dat er niet voldoende bezoekers komen, dus te weinig inkomsten, of dat het stadion failliet gaat en Feyenoord geen plek meer om te spelen heeft.

Wat vergeet ik? (Los van de lening die aangegaan is voor het ontwikkelen nu, maar die moet de club kunnen dragen)
MMM
 MMM - donderdag 17 september 2020 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2020 - 11:11 schreef Stylzz het volgende:

[..]

MMM, jij hebt je verdiept in de stukken. Ik heb t geprobeerd.

Maar ik kom er niet uit. Waar liggen de kosten? Als ik t goed begrijp zoekt Feyenoord investeerders.
En gaat Feyenoord het dus niet betalen. Ik kom niet echt uit het risico, behalve dat het kan zijn dat er niet voldoende bezoekers komen, dus te weinig inkomsten, of dat het stadion failliet gaat en Feyenoord geen plek meer om te spelen heeft.

Wat vergeet ik? (Los van de lening die aangegaan is voor het ontwikkelen nu, maar die moet de club kunnen dragen)
De ontwikkelkosten van 20 miljoen zijn inderdaad geleend van Goldman Sachs. De Kuip geldt als onderpand PLUS een gedeelte uit inkomsten van de businessseats. Als de bouw start leent men nog 237 miljoen.

Dit vond ik even snel op internet:

De volledige 237 miljoen euro zal Feyenoord in 25 jaar aflossen. Dat doen ze tegen 5 procent rente annuïtair. Over die hele periode zal Goldman Sachs 183 miljoen euro aan rente ontvangen.

Byaern bouwt een nieuw stadion voor 340 miljoen, Juventus voor 150 miljoen. Welke gek bedenkt dan dat Feyenoord, dat veel minder inkomsten heeft, zo'n duur stadion gaat bouwen van 444 miljoen? Wat een geld voor een stadion jongens. Dat terwijl de Kuip voor de helft(?) verbouwd kan worden. Waarom is daar niet voor gekozen? Omdat iedereen z'n naam verbonden wil hebben aan een nieuw stadion.

Ik las van de week een artikel, kan hem even niet terugvinden, waarin iemand zei dat niets een zekerheid is. Dus ook het spelersbudget niet. Dat is voor mij het allerbelangrijkste stuk. Het spelersbudget.

Waarom zou je een risico nemen om honderden miljoenen te investeren in een nieuw stadion als je spelersbudget NIET met zekerheid van de huidige 20 miljoen naar 28 miljoen gaat. Waarom?

Plus er is zo'n weinig draagvlak onder supporters, waarom zou je dit willen? De SK-houders moeten straks dat stadion vullen. Allemaal leuk en aardig de FOX kijkers maar daar word de club niet rijker van. Het gaat om het vullen van het stadion.

En zeker nu met de huidige crisis, niemand weet hoelang het gaat duren..

Als jij bovenstaand anders ziet, lees ik dat ook graag.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 september 2020 door MMM --
Stylzz
 Stylzz - donderdag 17 september 2020 - 12:34   quote  deeplink  
Nou ja ik lees dat niet Feyenoord, maar stadion Feyenoord juist investeert.
Maar dat op termijn wel een eenwording plaats zal vinden en Feyenoord eigenaar wordt van het stadion (en de schulden)

Alle risico's ben ik het me eens hoor. En ik vraag me ook af wat de afweging is geweest van de andere club om wel te vernieuwen. Misschien was hun stadion nog jonger en bestond het niet volledig uit staal? Ik weet t echt niet.

Draagvlak is er nu misschien ogenschijnlijk niet veel, maar dat gaat groeien. Ik zal onze vrienden uit Almere west niet meteen als voorbeeld nemen
kenny
 kenny - donderdag 17 september 2020 - 12:46   quote  deeplink  
wel eindelijk een x eens met stylzz , door die stukken is bijna niet door te komen , en dan is het maar van welke partij je de stukken leest , dus ik hou mij hier in het midden en verkies een nieuw stadion boven verbouwen van die ouwe hap
nieuwbouw is altijd beter en mooier dan verbouw , en wat doet verbouw op de lange termijn ?
ik vind zon'n stadion zo half in de maas mega mooi en denk dan wat het voor aantrekkings kracht krijgt van sponsoren media en europa cup finales en wat het doet voor rotterdam en de club feyenoord , het hoort bij het worden/zijn van een topclub

maar goed mocht het inderdaad financieel totaal niet gaat lukken dan zal je moeten overschakelen op verbouw maar zover is feyenoord zelf niet , integendeel zelfs die zien het plan feyenoord city nog steeds zitten , ook de gemeente rotterdam wil een feyenoord city
VVout
 VVout - donderdag 17 september 2020 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2020 - 11:00 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]
Vooral dat ja, moet je maar snappen.
MMM
 MMM - donderdag 17 september 2020 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2020 - 12:46 schreef kenny het volgende:
wel eindelijk een x eens met stylzz , door die stukken is bijna niet door te komen , en dan is het maar van welke partij je de stukken leest , dus ik hou mij hier in het midden en verkies een nieuw stadion boven verbouwen van die ouwe hap
nieuwbouw is altijd beter en mooier dan verbouw , en wat doet verbouw op de lange termijn ?
ik vind zon'n stadion zo half in de maas mega mooi en denk dan wat het voor aantrekkings kracht krijgt van sponsoren media en europa cup finales en wat het doet voor rotterdam en de club feyenoord , het hoort bij het worden/zijn van een topclub

maar goed mocht het inderdaad financieel totaal niet gaat lukken dan zal je moeten overschakelen op verbouw maar zover is feyenoord zelf niet , integendeel zelfs die zien het plan feyenoord city nog steeds zitten , ook de gemeente rotterdam wil een feyenoord city
Ouwe hap. Respectlozer vind je het niet.

En nieuwbouw is zeker niet altijd beter en mooier.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 september 2020 door MMM --
VVout
 VVout - donderdag 17 september 2020 - 13:55   quote  deeplink  
"ouwe hap" = mond uitwassen met zeep, gaat het nog! Je kan nog wel met respect over je thuis praten en tegelijk een voorkeur hebben voor iets nieuws.
pat
 pat - donderdag 17 september 2020 - 14:25   quote  deeplink  
nieuw kost 444 miljoen en wss meer, tijdens de bouw komen er nog wel wat verhogingen hoor, bouwen op het water is niet makkelijk.

verbouwen kost 250 miljoen, hier zullen ook wel wat verhoging komen maar veel minder.

je hebt in totaal 237 miljoen geleend dus dat kleine beetje kan er zo bijkomen. 13miljoen? en hier zal er een stuk minder aan verhogingen bij komen

dan is het verbouwen toch het beste?

wat is nou precies het verschil voor mij als supporter?

gaan de kosten (vervoer, kaartje, drankje, eten) omhoog bij beide of alleen bij 1? (station ligt op de perfecte plaats nu, is dat zodirect netzo goedkoop als nu?)
wordt het budget niet verhoogd na de verbouwing of staat dat gelijk aan elkaar?

ff naast de nostalgie, het hebben van dat thuis gevoel als je 2 jaar later weer eens een wedstrijd gaat kijken of het hebben liggen van een hele goede grasmat met blijkbaar de beste condities (de arena heeft nog steeds geen goed matje)
er zijn nog wel wat vragen voor ik een beslissing kan nemen wat nou het beste is. voor nu denk ik alleen aan verbouwen ivm de kosten.

weten we hier iets over?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 september 2020 door pat --
ar
 ar - donderdag 17 september 2020 - 17:28   quote  deeplink  
Het gaat om de gehele infrastructuur, niet alleen het stadion.
Ik denk dat verbouwen nooit een optie is geweest.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 september 2020 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2020 - 13:14 schreef MMM het volgende:

[..]

Ouwe hap. Respectlozer vind je het niet.

En nieuwbouw is zeker niet altijd beter en mooier.
Maar om nu de Kuip te vergelijken met een station is ook best respectloos maat d:-))
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 september 2020 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2020 - 14:25 schreef pat het volgende:
(station ligt op de perfecte plaats nu, is dat zodirect netzo goedkoop als nu?)

.
kenny
 kenny - donderdag 17 september 2020 - 20:37   quote  deeplink  
ik heb heel veel respect voor de kuip , kom er al meer dan 40 jaar met veel plezier ,
mensen die nog steeds vaak de kuip bezoeken begrijpen dondergoed wat ik bedoel met ouwe hap , er is jaren niks aan gedaan en heeft zwaar achterstallig onderhoud en dan nog maar te zwijgen als je halverwege moet pissen of wat te drinken wil halen dat is gewoon drama

als MMM graag de moraal ridder wil uithangen omdat ik ouwe hap schrijf moet hij weten , ik vind een nieuw stadion mooier maar dat mag toch ? hoop ik

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 september 2020 door kenny --
van geil
 van geil - donderdag 17 september 2020 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 september 2020 - 12:48 schreef Stylzz het volgende:
Ik ga hier geen woorden meer over vuil maken tot er een besluit genomen is.
Ze missen nog 70 miljoen.
:)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 17 september 2020 - 20:48   quote  deeplink  
Ik had deze week een stukje gelezen dat Feyenoord dat laatste stukje ontwikkeling alleen maar doorzetten voor een garantie.
De garantie dat de gemeente de schuld gaat dragen voor het tot nu toe geïnvesteerde bedrag dat Feyenoord kwijt is aan de ontwikkeling.
Die ontwikkeling moet helemaal afgerond zijn wil Feyenoord recht hebben op
het geld terug garantie.
van geil
 van geil - donderdag 17 september 2020 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 september 2020 - 16:13 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik ook.
:)
Stylzz
 Stylzz - donderdag 17 september 2020 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2020 - 20:42 schreef van geil het volgende:

[..]

:)
Qua waardeoordeel bedoel ik ;)
van geil
 van geil - donderdag 17 september 2020 - 21:12   quote  deeplink  
:)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 18 september 2020 - 06:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2020 - 21:10 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Qua waardeoordeel bedoel ik ;)
Haha ik ook ,alleen mijn berichtje klopt niet.
Feyenoord krijg het laatste stukje vergoed ,een niet van de gemeente ,
maar van de overheid.
MMM
 MMM - vrijdag 18 september 2020 - 07:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2020 - 19:57 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Maar om nu de Kuip te vergelijken met een station is ook best respectloos maat d:-))
Hahahaha
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 18 september 2020 - 10:11   quote  deeplink  
Als je puur naar de reacties kijkt op social media, dus feitelijk geschreven reacties, zijn die meestal negatief. Maar kijk je bijvoorbeeld dan naar de likes op dat bericht, dan overstijgt dat het aantal negatieve reacties met een factor 10. Of dit nu op Twitter, Insta of Linkedin is, zo zijn de verhouding wel een beetje.

Dus ik denk dat hier ook het gevoel vandaan komt dat er een zwijgende meerderheid voor is, want die voelen niet de noodzaak om te ageren, die geven alleen een Oké!

Ik lees t over 11 maanden wel ;-)
kenny
 kenny - vrijdag 18 september 2020 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2020 - 10:11 schreef Stylzz het volgende:
Als je puur naar de reacties kijkt op social media, dus feitelijk geschreven reacties, zijn die meestal negatief. Maar kijk je bijvoorbeeld dan naar de likes op dat bericht, dan overstijgt dat het aantal negatieve reacties met een factor 10. Of dit nu op Twitter, Insta of Linkedin is, zo zijn de verhouding wel een beetje.

Dus ik denk dat hier ook het gevoel vandaan komt dat er een zwijgende meerderheid voor is, want die voelen niet de noodzaak om te ageren, die geven alleen een Oké!

Ik lees t over 11 maanden wel ;-)
denk ik ook , de tegenstanders zijn de grootste schreeuwers , af wachten wat het gaat worden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 september 2020 door kenny --
VVout
 VVout - vrijdag 18 september 2020 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2020 - 10:47 schreef kenny het volgende:

[..]

denk ik ook , de tegenstanders zijn de grootste schreeuwers , af wachten wat het gaat worden
Maar ze schreeuwen wel wat en drukken niet gedachteloos op like.
MMM
 MMM - vrijdag 18 september 2020 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2020 - 10:47 schreef kenny het volgende:

[..]

denk ik ook , de tegenstanders zijn de grootste schreeuwers , af wachten wat het gaat worden
Liever dat dan van die smerige ja-knikkers.
pat
 pat - vrijdag 18 september 2020 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2020 - 19:59 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

.
pathe de kuip. niet grappig
VVout
 VVout - vrijdag 18 september 2020 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2020 - 17:28 schreef ar het volgende:
Het gaat om de gehele infrastructuur, niet alleen het stadion.
Ik denk dat verbouwen nooit een optie is geweest.
Station in de buurt, grote aanvoerwegen van alle kanten en een grote keuze aan busverbindingen, veel beter gaat het niet worden en en parkeergarage is overal mogelijk als je wilt.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 september 2020 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2020 - 12:13 schreef pat het volgende:

[..]

pathe de kuip. niet grappig
Niet te volgen..
VVout
 VVout - vrijdag 18 september 2020 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2020 - 12:13 schreef pat het volgende:

[..]

pathe de kuip. niet grappig
Die ongezellige bios, of zijn ze er nou nog meer stommiteiten mee van plan?
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 18 september 2020 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2020 - 11:18 schreef MMM het volgende:

[..]

Liever dat dan van die smerige ja-knikkers.
Dat is het andere uiterste he
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 18 september 2020 - 20:10   quote  deeplink  
En nu allemaal schreeuwen en jezelf liken!
van geil
 van geil - vrijdag 18 september 2020 - 20:26   quote  deeplink  
LSD hakt er weer in.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 18 september 2020 - 20:28   quote  deeplink  
Nee joh, je bent nou eenmaal zo.
ar
 ar - zaterdag 19 september 2020 - 16:07   quote  deeplink  
Hepie en Hepie
MMM
 MMM - woensdag 23 september 2020 - 20:17   quote  deeplink  
Het gaat om een lening van vier miljoen euro van de projectontwikkelaars aan het stadion. Als onderpand dient de parkeerexploitatie bij De Kuip

Het gaat maar door en door. Wat een idioten
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 25 september 2020 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 september 2020 - 12:48 schreef Stylzz het volgende:
Ik ga hier geen woorden meer over vuil maken tot er een besluit genomen is.
Ze missen nog 70 miljoen.
50 nu
VVout
 VVout - zaterdag 26 september 2020 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 september 2020 - 12:07 schreef Stylzz het volgende:

[..]

50 nu
Net ff Rijnmond gekeken en daarbij de volkomen ongeloofwaardigheid van Carl Berg naar voren geschoven zien krijgen. Hij die voorheen beweerde dat alles gewoon rond is en niet te vergeten 150 miljoen aan intenties. Nu wordt er in een keer gezegd dat we nog maar 50 miljoen missen i.p.v. 70? Wat is dat dan is het in een keer niet meer ronden gaan we er al van uit gaan dat je de intenties al binnen hebt als de krabbel noch niet staat en dat in de huidige onstabiele situatie.

Had hier niet veel ideeën over maar na dat gezien te hebben is mijn conclusie, wat een belachelijk drama en waar gaat dit nog heen.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 26 september 2020 - 16:40   quote  deeplink  
Ik zag dat ook, maar die Schellevis kwam nu niet echt met concreet bewijs.
Vond t wat zwak
VVout
 VVout - zaterdag 26 september 2020 - 16:44   quote  deeplink  
Het hangt aan elkaar van steekspelletjes, maar dat van die 150 miljoen aan intenties had ik ergens al vaker horen vallen en mag hopen dat die ook nog eens op papier komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 26 september 2020 door VVout --
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 26 september 2020 - 16:47   quote  deeplink  
Ach ik heb geen mening tot t besluit. Zo veel mist
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 26 september 2020 - 16:51   quote  deeplink  
Alsof alles transparant gecommuniceerd wordt.
Ik ben nog steeds voor nieuwbouw mits de club er niet aan dood gaat.
kenny
 kenny - donderdag 12 november 2020 - 19:05   quote  deeplink  
https://youtu.be/ZzutXJ1ewIY
kenny
 kenny - donderdag 12 november 2020 - 19:06   quote  deeplink  
ik zeg bouwen die handel , niet lullen maar poetsen , ziet er schitterend uit een stadion met alure
MMM
 MMM - donderdag 12 november 2020 - 19:21   quote  deeplink  
Nooit aan beginnen. Al tientallen miljoenen kwijt aan dit flut plan.

Verbouw de Kuip.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 12 november 2020 - 19:27   quote  deeplink  
Prima plan. Durf.
Maar het moet de club wel een nieuw florerend leven bieden.
kenny
 kenny - donderdag 12 november 2020 - 19:44   quote  deeplink  
inderdaad durven , zo dachten ze in 1935 ook met de bouw van de kuip ook toen werd het onmogelijk geacht en zie , we hebben er toch een mooi stadion aan gehad , nu tijd om te vernieuwen en niet te blijven hangen in de oude tijden en oude kuip

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.1183068