BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - maandag 13 juli 2020 - 15:16   quote  deeplink  
Ik ben inmiddels overal tegen.
VVout
 VVout - maandag 13 juli 2020 - 16:48   quote  deeplink  
Om te beginnen kon ik de video al weer niet afspelen in het buitenland, begint al goed.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 13 juli 2020 - 22:03   quote  deeplink  
Kom op met dat nieuwe stadion.
kenny
 kenny - maandag 13 juli 2020 - 23:53   quote  deeplink  
bouwen met die hap , in 1935 zeiden ze ook dat het niet kan , gelukkig hebben ze het toen ook gedaan ondanks ook tegenstanders , schouders eronder en die mouwen opstropen en die eerste paal erin rammen en bouwen maar , dat is en blijft rotterdamse mentaliteit er is al teveel over gelult , geen woorden maar daden
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 14 juli 2020 - 07:36   quote  deeplink  
Verschil is dat kosten toen 1,2 miljoen gulden waren en Feyenoord had zelf een miljoen beschikbaar.
De rest is door de verkoop van 2000 aandelen van 100 gulden gerealiseerd.

En nu zijn er alleen maar schulden...
MMM
 MMM - dinsdag 14 juli 2020 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 juli 2020 - 23:53 schreef kenny het volgende:
bouwen met die hap , in 1935 zeiden ze ook dat het niet kan , gelukkig hebben ze het toen ook gedaan ondanks ook tegenstanders , schouders eronder en die mouwen opstropen en die eerste paal erin rammen en bouwen maar , dat is en blijft rotterdamse mentaliteit er is al teveel over gelult , geen woorden maar daden
Niks bouwen met die hap. Verdiep je eens in de stukken. Een flutplan dat nieuwe stadion, schandalig duur waar je vrijwel NIETS opschiet als je het opweegt tegen de kosten.

VERbouwen met die hap.
VVout
 VVout - dinsdag 14 juli 2020 - 08:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2020 - 07:36 schreef Stylzz het volgende:
Verschil is dat kosten toen 1,2 miljoen gulden waren en Feyenoord had zelf een miljoen beschikbaar.
De rest is door de verkoop van 2000 aandelen van 100 gulden gerealiseerd.

En nu zijn er alleen maar schulden...
Bizar hè als je ziet dat we het nu over zowat 500 miljoen EUR hebben in goed 85 jaar tijd.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 14 juli 2020 - 08:40   quote  deeplink  
Zijn leuke sites voor.
100 gulden toen, is gelijkwaardig aan 2100€ nu.

Voor 500 miljoen euro nu, kon je toen voor 1.101.855.000 gulden bouwen ;)
VVout
 VVout - dinsdag 14 juli 2020 - 11:16   quote  deeplink  
Vertel dat een bejaarde die dacht een aardig centje gespaard te hebben.

En 500.000.000 / 2100 * 100 = 23.809.523,... geloof ik, overdrijven is ook een vak.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2020 door VVout --
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - dinsdag 14 juli 2020 - 11:43   quote  deeplink  
Belangrijk is ook, stel verbouwen, is dat dan voor 25 jaar goed? Stel nieuw stadion, voor 80 jaar?

Om de prijs een beetje te vergelijken, heb je wel zulke cijfers ook nodig.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 14 juli 2020 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2020 - 11:16 schreef VVout het volgende:
Vertel dat een bejaarde die dacht een aardig centje gespaard te hebben.

En 500.000.000 / 2100 * 100 = 23.809.523,... geloof ik, overdrijven is ook een vak.
haha klopt, ik had twee keer 1933 ingevuld.

http://www.iisg.nl/hpw/calculate-nl.php
kenny
 kenny - woensdag 15 juli 2020 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 juli 2020 - 07:57 schreef MMM het volgende:

[..]

Niks bouwen met die hap. Verdiep je eens in de stukken. Een flutplan dat nieuwe stadion, schandalig duur waar je vrijwel NIETS opschiet als je het opweegt tegen de kosten.

VERbouwen met die hap.
verdiepen in de stukken ja lekker verhaal , welke stukken die van de verbouwers of nieuwbouwers ?? is maar net wat voor stukken je wilt geloven , ja verbouwen is goedkoper dus voordeliger en je zal hier de eerste jaren meer geld mee verdienen maar op de lange termijn ?? een nieuw stadion gaat toch veel langer mee , goedkoop wordt dan duurkoop

daarbij heb je de voordelen met een nieuw stadion dat je het veel beter en economischer kan inrichten aan de huidige en toekomstige wensen

ik kijk ook liever naar wat het feyenoord brengt aan exposure , uitstraling en topclub waardig als er zo'n mega mooi stadion vereist zo half in de maas , je hebt gelijk een van de mooiste stadion van europa wat een grote aantrekkingskracht heeft op sponsoren maar ook op voetballers die willen spelen in zo'n mooi stadion

ook ik hou van de kuip maar wat blijft er over van de kuip na verbouwing ?? bar weinig ben ik bang voor , dus love de kuip kan je ook vergeten na de verbouwing is het ook geen kuip meer
pat
 pat - woensdag 15 juli 2020 - 12:39   quote  deeplink  
boeieeeee
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 15 juli 2020 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juli 2020 - 12:33 schreef kenny het volgende:

[..]

verdiepen in de stukken ja lekker verhaal , welke stukken die van de verbouwers of nieuwbouwers ?? is maar net wat voor stukken je wilt geloven , ja verbouwen is goedkoper dus voordeliger en je zal hier de eerste jaren meer geld mee verdienen maar op de lange termijn ?? een nieuw stadion gaat toch veel langer mee , goedkoop wordt dan duurkoop

daarbij heb je de voordelen met een nieuw stadion dat je het veel beter en economischer kan inrichten aan de huidige en toekomstige wensen

ik kijk ook liever naar wat het feyenoord brengt aan exposure , uitstraling en topclub waardig als er zo'n mega mooi stadion vereist zo half in de maas , je hebt gelijk een van de mooiste stadion van europa wat een grote aantrekkingskracht heeft op sponsoren maar ook op voetballers die willen spelen in zo'n mooi stadion

ook ik hou van de kuip maar wat blijft er over van de kuip na verbouwing ?? bar weinig ben ik bang voor , dus love de kuip kan je ook vergeten na de verbouwing is het ook geen kuip meer
Er is zoveel al geroepen hier, afgelopen jaren. En uiteindelijk besluit de club. Ik hoop dat nieuwbouw ook voor de club haalbaar is.
kenny
 kenny - woensdag 15 juli 2020 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juli 2020 - 17:19 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Er is zoveel al geroepen hier, afgelopen jaren. En uiteindelijk besluit de club. Ik hoop dat nieuwbouw ook voor de club haalbaar is.
heb je eigenlijk ook gelijk in ook , de club beslist wat het beste is daar hebben wij toch geen inkijk in , laten we inderdaad maar hopen dat het nieuwe stadion gaat lukken
tomson
 tomson - woensdag 15 juli 2020 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juli 2020 - 20:30 schreef kenny het volgende:

[..]

heb je eigenlijk ook gelijk in ook , de club beslist wat het beste is daar hebben wij toch geen inkijk in , laten we inderdaad maar hopen dat het nieuwe stadion gaat lukken
Met corona is er alleen nog maar een complicerende factor bijgekomen.
Nieuwbouw is financieel gewoon niet realistisch voor Feyenoord,
de enige mensen die er nog in geloven zijn de beton lobby boys.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 juli 2020 door tomson --
MMM
 MMM - donderdag 16 juli 2020 - 08:06   quote  deeplink  
Wat een ongelooflijk gelul. 'De club beslist wat het beste is'.

Dan waren we nu wel de allergrootste club van Nederland geweest als alles wat ze gedaan hebben goed was.

Ik vind het gewoon egotrippers die hun naam aan een nieuw stadion willen verbinden. Zoveel geld in een stadion pompen en het spelersbudget stijgt licht. Krankzinnig plan.
MMM
 MMM - donderdag 16 juli 2020 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 juli 2020 - 22:47 schreef tomson het volgende:

[..]

Met corona is er alleen nog maar een complicerende factor bijgekomen.
Nieuwbouw is financieel gewoon niet realistisch voor Feyenoord,
de enige mensen die er nog in geloven zijn de beton lobby boys.
+100
VVout
 VVout - donderdag 16 juli 2020 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2020 - 08:06 schreef MMM het volgende:

[..]

+100
Ik vind twee a drie grappige peperdure auto's ook mooi en behulpzaam voor het aantrekken van oogverblindend publiek. Ik ben bang dat het alleen niet erg realistisch is en al zeker niet hoe het er nu voor staat.

Moet het dus voorlopig met de auto doen die ik nu heb.
VVout
 VVout - donderdag 16 juli 2020 - 11:08   quote  deeplink  
Ook al zou ik het kunnen, zou het me niet passen btw. Krijg het ervan als ik zulk volk zie.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 16 juli 2020 - 12:02   quote  deeplink  
Hou op man kan je in een peperdure auto rijden om mensen aan te trekken schrikt die rotkop van je ze toch af..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 16 juli 2020 - 12:05   quote  deeplink  
Moet je nou met oogverblindend publiek, beter publiek hebben wat betaalt.
VVout
 VVout - donderdag 16 juli 2020 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2020 - 12:02 schreef RenatoBos het volgende:
Hou op man kan je in een peperdure auto rijden om mensen aan te trekken schrikt die rotkop van je ze toch af..
Gelukkig heb ik die mee en ben voorzien van een schat van een vrouw ;)

Blond btw.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 16 juli 2020 - 12:08   quote  deeplink  
Ghehe goed bezig maat..d:-)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 16 juli 2020 - 21:48   quote  deeplink  
Het is wel klaar nu denk ik.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/16/feyenoord-city-is-dood-leve-de-kuip-a4006140?fbclid=IwAR0o-4GtTCpgMkvlL2dgOy1jhQUETT3M9rulwjI__eMc2XkKFQ85MKAlOLsl
Stylzz
 Stylzz - donderdag 16 juli 2020 - 21:48   quote  deeplink  
Behalve als je weet wie de schrijver is van dit.

Maar t wordt kansloos
van geil
 van geil - donderdag 16 juli 2020 - 21:56   quote  deeplink  
Van al dat geld had er al een puike Kuip gestaan.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 16 juli 2020 - 22:00   quote  deeplink  
Die staat er al
van geil
 van geil - donderdag 16 juli 2020 - 22:14   quote  deeplink  
Nou, het is echt zwaar aan onderhoud toe.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 16 juli 2020 - 22:16   quote  deeplink  
Klopt. Maar dat kan geregeld
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 16 juli 2020 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 juli 2020 - 21:48 schreef Stylzz het volgende:
Behalve als je weet wie de schrijver is van dit.

Maar t wordt kansloos
Ik vind het allemaal erg aannemelijk wat hier is geschreven eerlijk gezegd.

Het is zelfs zo dat deze man en zijn groep straks de kans mogen krijgen ,en dat de
overgebleven verantwoordelijken die nog rondlopen binnen Feyenoord even 20 miljoen op tafel
leggen en anders moeten wieberen.
VVout
 VVout - vrijdag 17 juli 2020 - 10:56   quote  deeplink  
Als iemand schrijft dat regen nat is en de ander dat de zon lekker warm geloof ik ze allebei.

Las net nog een stukje uit de E lobby dat waterstof voorlopig nog niet zo duurzaam zal zijn als elektriciteit.

Uit welke hoek komt het en de hoeken van Feyenoord met het stadion ben ik zo zachtjes aan helemal klaar mee.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 17 juli 2020 - 11:20   quote  deeplink  
Dit stuk komt van een architect, die niet geheel toevallig niet de opdracht kreeg...

Ach.
pat
 pat - vrijdag 17 juli 2020 - 12:17   quote  deeplink  
idd niks hierin is objectief.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 17 juli 2020 - 17:10   quote  deeplink  
We zullen zien of het doorgaat ,maar ik geloof er niet meer in .
van geil
 van geil - vrijdag 17 juli 2020 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Helemaal eens.
VVout
 VVout - vrijdag 17 juli 2020 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juli 2020 - 18:40 schreef van geil het volgende:

[..]

Helemaal eens.
https://www.weltderphysik.de/gebiet/teilchen/quanteneffekte/quantenchaos/
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 18 juli 2020 - 09:32   quote  deeplink  
Die Corona heeft er aan meegeholpen de boel op scherp te zetten: go or no go.
Ik hoop nog steeds op een Go, maar dan wel met toekomstbestendigheid.
De echte kennisdrager is de club zelf. Nu de wijsheid nog.
van geil
 van geil - zaterdag 18 juli 2020 - 09:38   quote  deeplink  
De attractie droomvlucht is bijna gesloten .
kenny
 kenny - zaterdag 18 juli 2020 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 juli 2020 - 09:32 schreef FR-Henk het volgende:
Die Corona heeft er aan meegeholpen de boel op scherp te zetten: go or no go.
Ik hoop nog steeds op een Go, maar dan wel met toekomstbestendigheid.
De echte kennisdrager is de club zelf. Nu de wijsheid nog.
mee eens
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 18 juli 2020 - 11:11   quote  deeplink  
Idd nu een beslissing nemen , en indien negatief ( daar istie weer) renovatie oude kuip......
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 18 juli 2020 - 11:12   quote  deeplink  
Dat is minimale must.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 18 juli 2020 - 11:17   quote  deeplink  
Finacieel haalbaar, en minder risico
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 28 juli 2020 - 22:51   quote  deeplink  
De gemeente Rotterdam heeft volgens Rijnmond.nl een aanvraag ingediend bij het Rijk voor de gebiedsontwikkeling rondom Feyenoord City. Het gaat om een bedrag van 21 miljoen.

Het geld is onder meer bedoeld voor een viaduct over het spoor, voor fietsers en voetgangers. Aanvankelijk waren deze kosten voor rekening van de nieuwe stadion NV, maar met de komst van een nieuwe subsidieregeling van het Rijk, wordt nu geprobeerd om het daarin op te nemen.

De PvdA Rotterdam en GroenLinks Rotterdam hebben schriftelijke vragen gesteld aan het college over de verschuivingen binnen de projectkosten van Feyenoord City.

Volgens de regionale omroep zullen de vragen hoogstwaarschijnlijk pas na de zomer beantwoord worden, aangezien de betrokken partijen op vakantie zijn
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - dinsdag 28 juli 2020 - 23:25   quote  deeplink  
Mocht er een super Moskee komen,zouden die twee partijen niet veel vragen stellen denk ik...
kenny
 kenny - woensdag 29 juli 2020 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2020 - 23:25 schreef Cruzcontrol het volgende:
Mocht er een super Moskee komen,zouden die twee partijen niet veel vragen stellen denk ik...
inderdaad , voor de stad rotterdam zou het geweldig zijn dat hele feyenoord city , het zet de stad op de kaart , denk bijvoorbeeld aan europacup finales , zijn toch prachtige reclames voor de stad dan mogen ze best een stukkie meebetalen
tomson
 tomson - woensdag 29 juli 2020 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 juli 2020 - 22:51 schreef Leon FR1908 het volgende:
De gemeente Rotterdam heeft volgens Rijnmond.nl een aanvraag ingediend bij het Rijk voor de gebiedsontwikkeling rondom Feyenoord City. Het gaat om een bedrag van 21 miljoen.

Het geld is onder meer bedoeld voor een viaduct over het spoor, voor fietsers en voetgangers. Aanvankelijk waren deze kosten voor rekening van de nieuwe stadion NV, maar met de komst van een nieuwe subsidieregeling van het Rijk, wordt nu geprobeerd om het daarin op te nemen.

De PvdA Rotterdam en GroenLinks Rotterdam hebben schriftelijke vragen gesteld aan het college over de verschuivingen binnen de projectkosten van Feyenoord City.

Volgens de regionale omroep zullen de vragen hoogstwaarschijnlijk pas na de zomer beantwoord worden, aangezien de betrokken partijen op vakantie zijn
Uiteraard... vakantie.
Ladenkastproject
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 31 juli 2020 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juli 2020 - 17:43 schreef tomson het volgende:

[..]

Uiteraard... vakantie.
Ladenkastproject
Hahaha Ja zeggen dat ze moeten opschieten ,en zelf de hele
zomer op vakantie zijn.
Alexi
 Alexi - vrijdag 31 juli 2020 - 10:46   quote  deeplink  
We kunnen nog 10 jaar ouwehoeren met wat ze nu willen gaan doen,dit gezeik van de afgelopen 10 jaar heeft al miljoenen gekost en er is nog steeds niets concreet beslist! Feyenoord streeft naar een hoger plan, maar moet nu maar eens met de vuist op tafel slaan en zeggen, zo gaan we het doen!! Afgelopen met dat politieke gezeik! Schop in de grond en BOUWEN! Daar zijn we toch Rotterdammers voor?! Of niet dan!!
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 31 juli 2020 - 11:01   quote  deeplink  
Ik ben inmiddels over al tegen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.1291151