BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Piet de Paler meningtopic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
VVout
 VVout - maandag 27 september 2021 - 10:34   quote  deeplink  
Wat vind Piet van de huidige democratie?

Als je wat te veel zegt in het openbaar, omdat je er anders over denkt ben je een sta in de weg voor een select groepje. Je wordt dan via de achterdeur in naam van de koning op straat gezet dat terwijl er regels zijn binnen dit kader en debat gecensureerd wordt?
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 september 2021 - 11:32   quote  deeplink  
Als de directie zegt: We gaan linksaf en ik ben als staflid daar onderdeel van.

Vervolgens ga ik elders lopen verkondigen dat linksaf niet goed is en we moeten keihard rechtdoor.

Hoe lang denk je dat ik nog binnen de organisatie mag blijven werken? Of functie elders?
CobusIII
 CobusIII - maandag 27 september 2021 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 10:34 schreef VVout het volgende:
Wat vind Piet van de huidige democratie?

Als je wat te veel zegt in het openbaar, omdat je er anders over denkt ben je een sta in de weg voor een select groepje. Je wordt dan via de achterdeur in naam van de koning op straat gezet dat terwijl er regels zijn binnen dit kader en debat gecensureerd wordt?
Wat een enorme onzin. Je bespreekt met je team, je partij of wat dan ook de gezamenlijke koers. Je committeert je of je bent het er niet mee eens. In het laatste geval moet je je conclusies trekken en afscheid nemen. Als je onderdeel bent van een partij is het niet handig als iedereen er prive meninkjes er op nou gaat houden en dit gaat ventileren richting de media. Dan ondermijn je het belang van de partij.
VVout
 VVout - maandag 27 september 2021 - 13:09   quote  deeplink  
Dus er wordt vanuit gegaan dat dit de gezamenlijke koers is, terwijl er in de kamer toch ook andere geluiden rond waaien. Ik vind dit als onzin weg te zetten of onder het mom van gezamenlijke koers bepalend te maken best een vraagstuk.
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 september 2021 - 13:28   quote  deeplink  
De kamer en t kabinet zijn twee verschillende zaken
VVout
 VVout - maandag 27 september 2021 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 13:28 schreef Stylzz het volgende:
De kamer en t kabinet zijn twee verschillende zaken
Regering van mij part, in beide afdelingen is het vraagstuk open alleen drukken de kopstukken zwaar. Kan het noemen zoals je het wil, het vraagstuk zit in de lucht.

Gebrek dus aan dualisme omdat een akkoord dit in de weg staat. Dit kan een regeerakkoord zijn maar ook afspraken die elders op korte termijn worden bepaald.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 september 2021 door VVout --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 27 september 2021 - 16:12   quote  deeplink  
Klopt het Piet dat alle Fransen een klein peimeltje hebben..?
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 27 september 2021 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 13:33 schreef VVout het volgende:

[..]

Regering van mij part, in beide afdelingen is het vraagstuk open alleen drukken de kopstukken zwaar. Kan het noemen zoals je het wil, het vraagstuk zit in de lucht.

Gebrek dus aan dualisme omdat een akkoord dit in de weg staat. Dit kan een regeerakkoord zijn maar ook afspraken die elders op korte termijn worden bepaald.
Dit heeft met afspraken en betrouwbaarheid daarin te maken.
Ook dualisme spreek je af. Dus hier geen ecxuus.
VVout
 VVout - maandag 27 september 2021 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 18:06 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Dit heeft met afspraken en betrouwbaarheid daarin te maken.
Ook dualisme spreek je af. Dus hier geen ecxuus.
Als er iemand achter zijn idee staat en daarom aftreed om een splijting uit de weg te gaan, wil dat toch wel wat zeggen. Vechten tegen de bierkaai, maar betrouwbaar.
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 september 2021 - 18:23   quote  deeplink  
Onbetrouwbaar. Volgorde is opstappen n dan uitleggen.
Niet eerst meedoen, dan uitspraken doen en dan ‘moeten’ gaan.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 27 september 2021 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 18:13 schreef VVout het volgende:

[..]

Als er iemand achter zijn idee staat en daarom aftreed om een splijting uit de weg te gaan, wil dat toch wel wat zeggen. Vechten tegen de bierkaai, maar betrouwbaar.
Zij wilde niet aftreden. Dus derhalve kreeg ze haar ontslag.
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 27 september 2021 - 18:49   quote  deeplink  
Een demissionair kabinet dat gewoon blijft doorrommelen.
Idioterie.
CobusIII
 CobusIII - maandag 27 september 2021 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 13:09 schreef VVout het volgende:
Dus er wordt vanuit gegaan dat dit de gezamenlijke koers is, terwijl er in de kamer toch ook andere geluiden rond waaien. Ik vind dit als onzin weg te zetten of onder het mom van gezamenlijke koers bepalend te maken best een vraagstuk.
Keizer zat bij het bepalen van de koers. Ze heeft daar ook haar mening gegeven en geprobeerd haar invloed proberen te nemen. De meerderheid ging daar niet in mee. Dan is het of mee doen of afhaken. Zij bleef meedoen. Dan ga je niet via de media nog even je eigen mening geven en het algemene besluit ondergraven. terug naar Volendam...
VVout
 VVout - maandag 27 september 2021 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 18:57 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Keizer zat bij het bepalen van de koers. Ze heeft daar ook haar mening gegeven en geprobeerd haar invloed proberen te nemen. De meerderheid ging daar niet in mee. Dan is het of mee doen of afhaken. Zij bleef meedoen. Dan ga je niet via de media nog even je eigen mening geven en het algemene besluit ondergraven. terug naar Volendam...
Dus als er een besluit valt mag je je mening niet meer geven, zover zijn we idd. en vinden we censuur naar de media toe logisch.
Alexi
 Alexi - maandag 27 september 2021 - 20:39   quote  deeplink  
Als je tegenwoordig een uitgesproken mening hebt, pleuren ze een bommetje bij je naar binnen..
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 september 2021 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 20:29 schreef VVout het volgende:

[..]

Dus als er een besluit valt mag je je mening niet meer geven, zover zijn we idd. en vinden we censuur naar de media toe logisch.
Ik snap werkelijk niet dat je niet begrijpt dat iemand die t beleid mede bepaalt, niet vervolgens iets heel anders kan gaan roepen.
Alsof je tegen je kinderen zegt dat ze geen ijs mogen want daar word je vet van en vervolgens voor hun neus zelf een bak gaat leeg vreten
van geil
 van geil - maandag 27 september 2021 - 21:11   quote  deeplink  
Ik denk dat hij bedoelt .
Schapen kweken , en eigen mening monddood maken .
CobusIII
 CobusIII - maandag 27 september 2021 - 21:14   quote  deeplink  
Hoezo, Keizer heeft haar mening kunnen geven. Ze heeft haar zin niet gekregen. Dan had ze een flinke meid moeten zijn en moeten opstappen en niet later via de media moeten gaan muiten.
VVout
 VVout - maandag 27 september 2021 - 21:20   quote  deeplink  
Ik snap werkelijk niet dat je denkt dat Mona hier ooit mee eens was en het beleid gewoon door je strot geduwd wordt.

Dit ook nog door een demissionair kabinet die het niet voor elkaar krijgt een kabinet te vormen, maar wel Nederland hiermee denkt te vertegenwoordigen.

Als je er dan wat van vind of vraagtekens bij hebt, schijnt dat dan niet toepasselijk te zijn en word je de mond gesnoerd.
VVout
 VVout - maandag 27 september 2021 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 21:14 schreef CobusIII het volgende:
Hoezo, Keizer heeft haar mening kunnen geven. Ze heeft haar zin niet gekregen. Dan had ze een flinke meid moeten zijn en moeten opstappen en niet later via de media moeten gaan muiten.
Dus je mening mag je niet verkondigen, echt volkomen waanzin dit. Of je er mee moet leven, dat is een ander verhaal.
van geil
 van geil - maandag 27 september 2021 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 21:22 schreef VVout het volgende:

[..]

Dus je mening mag je niet verkondigen, echt volkomen waanzin dit. Of je er mee moet leven, dat is een ander verhaal.
Eens hoor .
Als je in n bepaalde groep zit hoef je nog niet met alle standpunten eens te zijn.
En natuurlijk zou je dat moeten mogen ventileren .
Daarom is die vorm van "democratie" ook zo belabberd .
CDA leden moeten met CDA meestemmen , VVD leden met VVD etc .
Waanzin , gewoon eerlijk stemmen en je mening en stem voor n standpunt mogen uiten .
CobusIII
 CobusIII - maandag 27 september 2021 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 21:27 schreef van geil het volgende:

[..]

Eens hoor .
Als je in n bepaalde groep zit hoef je nog niet met alle standpunten eens te zijn.
En natuurlijk zou je dat moeten mogen ventileren .
Daarom is die vorm van "democratie" ook zo belabberd .
CDA leden moeten met CDA meestemmen , VVD leden met VVD etc .
Waanzin , gewoon eerlijk stemmen en je mening en stem voor n standpunt mogen uiten .
Dit gaat niet over stemmen of je meninkje ventileren. Dit gaat over het uitvoeren van beleid. Keizer zit in het kabinet en voert het afgesproken beleid uit. Als je het niet eens bent met het beleid, moet je uit het kabinet stappen. Stel je voor dat je gezamenlijk iets afspreekt en vervolgens iedereen daarna zijn eigen agendaatje gaat uitvoeren. Dit staat los van stemmen of vrijheid van meningsuiting. Dit is cruciaal voor een besluitvormingsproces.
van geil
 van geil - maandag 27 september 2021 - 21:44   quote  deeplink  
Volstrekt oneens , het kabinet is ook een groep in mijn quote.
Het is pas kinderachtig om niet te accepteren dat er iemand in de groep het er niet mee eens is.
Het is volslagen schapen gedrag dat iedereen in een groep over alle standpunten het eens is.
Dat heeft ook 0 met democratie te maken .
Het zou pas een probleem moeten zijn als het structureel is .
VVout
 VVout - maandag 27 september 2021 - 21:45   quote  deeplink  
En over dat besluit valt genoeg te zeggen en worden er te veel gepasseerd, dus door de strot geduwd.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/16/coronapas-met-minimale-steun-door-kamer-a4058654

Begrijpelijk voor de goede orde dat er morrend mee ingestemd is, maar in het stukje staat tevens dat het vrijblijvende aspect van vaccineren nog ver te zoeken is en dat was toch echt beloofd.

Als mensen beloftes gaan verdraaien en er een ruime meerderheid ontbreekt, nou dan mag je je niets afvragen natuurlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 september 2021 door VVout --
Stylzz
 Stylzz - maandag 27 september 2021 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 21:27 schreef van geil het volgende:

[..]

Eens hoor .
Als je in n bepaalde groep zit hoef je nog niet met alle standpunten eens te zijn.
En natuurlijk zou je dat moeten mogen ventileren .
Daarom is die vorm van "democratie" ook zo belabberd .
CDA leden moeten met CDA meestemmen , VVD leden met VVD etc .
Waanzin , gewoon eerlijk stemmen en je mening en stem voor n standpunt mogen uiten .
In de kamer niet. Als staatssecretaris of minister is t natuurlijk een ander verhaal
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 27 september 2021 - 22:45   quote  deeplink  
Hoe onbetrouwbaar ben je als je samen een standpunt inneemt en accordeert en vervolgens ander gedra vertoont en andere signalen geeft.
En dus: hoe onbetrouwbaar ben je dan als kabinet.

En als je geen schaap wilt zijn dan trek je tijdig je bek open of trekt tijdig je conclusies, anders ben je een wolf in schaapskleren.
VVout
 VVout - maandag 27 september 2021 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 22:45 schreef FR-Henk het volgende:
Hoe onbetrouwbaar ben je als je samen een standpunt inneemt en accordeert en vervolgens ander gedra vertoont en andere signalen geeft.
En dus: hoe onbetrouwbaar ben je dan als kabinet.

En als je geen schaap wilt zijn dan trek je tijdig je bek open of trekt tijdig je conclusies, anders ben je een wolf in schaapskleren.
Samen eens met een nipte meerderheid door een demissionair kabinet, hij is fijn hoor.

Ik ben geen advocaat, maar als je alleen al hoort hoeveel regeltjes er geschonden worden in het grond en civiel recht volgens mensen die er wel verstand van hebben, slaat het gewoon nergens meer op.

Wie is er dan onbetrouwbaar als ik het vragen mag, iemand die bij de nipte minderheid hoorde en het openlijk uit er niet mee eens te zijn. Je moet dit gewoon ter discussie stellen en niet met je voeten laten spelen.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 27 september 2021 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 23:11 schreef VVout het volgende:

[..]

Samen eens met een nipte meerderheid door een demissionair kabinet, hij is fijn hoor.

Ik ben geen advocaat, maar als je alleen al hoort hoeveel regeltjes er geschonden worden in het grond en civiel recht volgens mensen die er wel verstand van hebben, slaat het gewoon nergens meer op.

Wie is er dan onbetrouwbaar als ik het vragen mag, iemand die bij de nipte minderheid hoorde en het openlijk uit er niet mee eens te zijn. Je moet dit gewoon ter discussie stellen en niet met je voeten laten spelen.
Kijk VV, je vermengt de politieke mores en de afsprtaken daarbinnen met hoe in jouw levensvisie mensen ruimte voor eigenheid moeten kunnen hebben. Met sdat laatste niets mis mee.
Maar dat is in dit geval niet aan de orde.
Buiten paden treden okee, maar wel als daar overeenstemming over is.
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 27 september 2021 - 23:31   quote  deeplink  
Ik stel voor dat we wachten op Piet z'n oordeel en daar houd iedereen zich aan.
VVout
 VVout - dinsdag 28 september 2021 - 06:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 september 2021 - 23:21 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Kijk VV, je vermengt de politieke mores en de afsprtaken daarbinnen met hoe in jouw levensvisie mensen ruimte voor eigenheid moeten kunnen hebben. Met sdat laatste niets mis mee.
Maar dat is in dit geval niet aan de orde.
Buiten paden treden okee, maar wel als daar overeenstemming over is.
Een nipte meerderheid kan je geen overeenstemming noemen met een demissionair kabinet die juist daarom niet tot een formatie komt.

https://rumble.com/vljfot-mark-rutte-citeert-abraham-kuyper.html

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 september 2021 door VVout --
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 28 september 2021 - 11:43   quote  deeplink  
Kiesdempel verhogen......lost veel op, in dit losgeslagen land aangaande ....ik heb een meniing, en ik ook en ik ook

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 september 2021 door piet de paler --
van geil
 van geil - dinsdag 28 september 2021 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 06:00 schreef VVout het volgende:

[..]

Een nipte meerderheid kan je geen overeenstemming noemen met een demissionair kabinet die juist daarom niet tot een formatie komt.

https://rumble.com/vljfot-mark-rutte-citeert-abraham-kuyper.html
Hij heeft vaak bizarre citaten .
Zo ook over de nieuwe wereldorde.
Om vervolgens burgers die dit aanhalen af te doen als wappies.
Dat slaat dus als n tang op een varken .
VVout
 VVout - dinsdag 28 september 2021 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 12:28 schreef van geil het volgende:

[..]

Hij heeft vaak bizarre citaten .
Zo ook over de nieuwe wereldorde.
Om vervolgens burgers die dit aanhalen af te doen als wappies.
Dat slaat dus als n tang op een varken .
Met vriend Hugo op de achtergrond, dansen met Jansen haha. De zelfde dag nog, terwijl ieder met een beetje kennis van zaken weet dat de werking eerst na 2 weken optimaal is.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 28 september 2021 - 13:26   quote  deeplink  
Ik lees vaak de kritiek op de Jonge en Rutte
Echter wat ik raar vindt is dat mensen denken dat ze alle maatregelen zelf verzinnen......
Of alles doen om zichzelf te verrijken ( balkenende norm!)
Ik zie niemand die de kar kan trekken in dit moeilijke land en rare tijd.
Err is altijdeen ja maar, en de kleinste groepen hebben het meeste te vertellem..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 28 september 2021 - 13:27   quote  deeplink  
Mensen die dat denken hebben weinig herseninhoud
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 28 september 2021 - 13:39   quote  deeplink  
Er zijn er best wel veel die zo denken.
Niets is moeilijker om leiding te geven aan mensen die dat niet willen.
VVout
 VVout - dinsdag 28 september 2021 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 13:27 schreef RenatoBos het volgende:
Mensen die dat denken hebben weinig herseninhoud
Nee dat mensen zo weggezet worden zonder na te denken is vragelijk.

Ik heb me zelf laten vaccineren omdat ik verder wou maar wel met enige twijfel. Ik heb me namelijk na de nodige verplichte inentingen nooit verder laten inenten tegen wat voor griep dan ook omdat ik in eerste instantie mijn immuunsysteem deze taak wil laten uitvoeren.

Er zijn mensen die daar nog zwaarder aan tillen en is het redelijk mensen dit recht te ontnemen. Ook ondernemers worden gedwongen tot maatregelen waar ze niet achter staan en komen in confronterende situaties te staan.

Als je dan verdere serieuze onderzoeken als b.v. deze er bij pakt
https://www.tubantia.nl/home/goed-nieuws-menselijk-immuunsysteem-is-in-staat-te-vechten-tegen-coronavirus~a9e6944e/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
mag het dan met een vaccinatiegraad van boven de 70% eens welletjes zijn of op zijn minst de ruimte om dit te bekijken?

Zijn voor mij dingen die zo zachtjes aan niet vanzelfsprekend meer zijn. Ik ben dus gevaccineerd en zou kunnen denken het is mijn wereld niet en wat kunnen me die wappies nou bommen. Maar dat is het hele punt niet, er zijn serieuze mensen die onderbouwd met andere voorstellen komen en dan als hersenloos betiteld worden?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 september 2021 door VVout --
van geil
 van geil - dinsdag 28 september 2021 - 14:35   quote  deeplink  
https://artsencollectief.nl/focussen-op-het-versterken-van-ons-door-de-maatregelen-verzwakte-immuunsysteem/
VVout
 VVout - dinsdag 28 september 2021 - 14:38   quote  deeplink  
Hier mag je trouwens naar toe als je het niet eens bent en ervan te overtuigd ben dat je immuunsysteem het wel red in Duitsland.

Ik spreek het niet hardop uit omdat goedheilig Nederland dan op zijn achterste poten staat, maar doet het je niet aan iets denken.

1-format6001.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 28 september 2021 - 14:47   quote  deeplink  
Arbeit macht frei????
VVout
 VVout - dinsdag 28 september 2021 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 14:47 schreef RenatoBos het volgende:
Arbeit macht frei????
Ghèhè, dat dus en het is echt waar hè.
van geil
 van geil - dinsdag 28 september 2021 - 14:59   quote  deeplink  
Echt ?
VVout
 VVout - dinsdag 28 september 2021 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 14:59 schreef van geil het volgende:
Echt ?
Geen grapje.

https://taz.de/Coronaschutz-mit-Haerte/!5741945/
van geil
 van geil - dinsdag 28 september 2021 - 15:12   quote  deeplink  
Gaat nergens meer over .
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 28 september 2021 - 15:54   quote  deeplink  
Dit is niet landelijk toch
VVout
 VVout - dinsdag 28 september 2021 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 15:54 schreef Stylzz het volgende:
Dit is niet landelijk toch
Per deelstaat en de meeste hebben zich aangesloten.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 28 september 2021 - 16:34   quote  deeplink  
Ach ja. T zit in de genen hè
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 28 september 2021 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 16:34 schreef Stylzz het volgende:
Ach ja. T zit in de genen hè
Hahahaha, ook dat mag je in een goedheilig land zeggen.
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 28 september 2021 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 september 2021 - 14:38 schreef VVout het volgende:
Hier mag je trouwens naar toe als je het niet eens bent en ervan te overtuigd ben dat je immuunsysteem het wel red in Duitsland.

Ik spreek het niet hardop uit omdat goedheilig Nederland dan op zijn achterste poten staat, maar doet het je niet aan iets denken.

[ afbeelding ]
vind dit echt niet kunnen
van geil
 van geil - dinsdag 28 september 2021 - 21:35   quote  deeplink  
De wappies gaan op steeds meer punten gelijk krijgen .
Het is een beetje griezelig aan het worden .

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Piet de Paler meningtopic









0.0112447