BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 01 december 2013, 12:30): 0 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 27 november 2013 - 11:16   quote  deeplink  
ADO-V-AJAX2.jpg

Na een fantastische avond waarin Ajax volledig terecht van Barcelona won staat nu een test op het programma. ADO Den Haag mag dan wel een laagvlieger zijn in de Eredivisie, wedstrijden tegen Ajax maken altijd extra krachten los bij de Hagenezen. Bovendien zal Ajax na de euforie van de 2-1 in de ArenA zich weer moeten opladen voor een beduidend minder affiche. Daarom mag de confrontatie met ADO beschouwd worden als een serieuze test voor het keurkorps van Frank de Boer.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 81 duels tegen ADO Den Haag. Daarvan won Ajax er 53 en gingen er 14 verloren. 14 Duels eindigden in een gelijk spel. De afgelopen jaren had Ajax het vaak moeilijk tegen ADO. Vorig seizoen eindigde beide confrontaties in 1-1, in het seizoen 10/11 verloor Ajax zelfs 2x van de Haagse 11. Ajax is vanzelfsprekend nadrukkelijk favoriet tegen ADO dat 16e staat en met NEC en RKC solliciteert naar een plekje in de Jupiler League.

Ajax mist de geblesseerde Siem de Jong, Kolbeinn Sightorsson en Nicolai Boilesen. Duarte is terug van een blessure maar voor Bojan zal het treffen met ADO waarschijnlijk te vroeg komen. Ajax zal vermoedelijk met dezelfde opstelling starten als tegen Heracles en Barcelona waarbij Blind op linksback zal acteren en Poulsen op CVM zal spelen. Als Ajax op dezelfde manier druk weet te zetten als tegen Heracles en Barcelona lijkt winst voor Ajax een zekerheid.

De beelden zijn van ADO - Ajax van het 2 seizoenen geleden toen Ajax met 0 - 2 won van de Hagenezen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 27 november 2013 - 12:08   quote  deeplink  
Mooi gedaan weer Eide!

Ik ga voor 1-4, al zal het in het begin wat lastig zijn tegen ado
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 27 november 2013 - 16:27   quote  deeplink  
1-2. Wordt toch lastig denk ik.
cajax
 cajax - woensdag 27 november 2013 - 19:21   quote  deeplink  
Eerst maa een 0-2 ruststand halen.
Daarna zien uit te breiden. Op voor de volgende 3 punten.
remco k
 remco k - woensdag 27 november 2013 - 19:52   quote  deeplink  
1-2 verwacht ik, zoals je afgelopen wedstrijd hebt kunnen zien heeft Ajax het tegen heel veel tegenstanders zelf in de hand, alles valt of staat met de hoeveelheid inzet, felheid en de wil om te winnen, niet alleen de wedstrijd maar iedere bal..
cajax
 cajax - woensdag 27 november 2013 - 20:08   quote  deeplink  
Ik blijf denken, dat Ajax toch gaat winnen.
Weten jullie hoe het met de gewonde supporter gaat, gisteren tegen Barcelona ???????
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 27 november 2013 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 november 2013 - 20:08 schreef cajax het volgende:
Ik blijf denken, dat Ajax toch gaat winnen.
Weten jullie hoe het met de gewonde supporter gaat, gisteren tegen Barcelona ???????
Nog geen officiële mededelingen over gedaan, dus gewoon wachten op nieuws. 1 ding, geloof niet alles wat op twitter en facebook wordt neergekwakt en wacht gewoon alleen op officieel nieuws. Er is namelijk al teveel verkeerde informatie over naar buiten gebracht.

En wat betreft Ajax, ik weet het niet. Ado is geen Barca. En daar ligt vaak het manco van onze club.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 27 november 2013 - 21:36   quote  deeplink  
Het gonst inderdaad van de berichten dat hij straal bezopen was....ook op AT5....of het waar is ??......
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 27 november 2013 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 november 2013 - 21:36 schreef Nenam_tiL het volgende:
Het gonst inderdaad van de berichten dat hij straal bezopen was....ook op AT5....of het waar is ??......
Ik had het meer over dood en leven Nenam. Er is nu al 2 keer het bericht verschenen dat hij was overleden, echter in beide gevallen bleek dit een voorbarig nieuwsbericht. De toedracht, en dat schreef ik je vanmorgen al, is in onderzoek. Tot die tijd heeft het weinig zin om er een hele discussie over te voeren.

Daarnaast praten we hier over het leven van een mens en vind ik het persoonlijk niet van belang waardoor deze persoon naar beneden is gevallen. Enkel hoop je voor de persoon zelf, zijn familie en vrienden dat hij er weer bovenop komt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 27 november 2013 door Ajax Warrior --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 27 november 2013 - 21:57   quote  deeplink  
weer mooi opgepakt Eide!
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 27 november 2013 - 22:06   quote  deeplink  
moeilijkste potje van t' jaar, angstgegner en altijd opgefokte hagenesen...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 27 november 2013 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 november 2013 - 21:46 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Daarnaast praten we hier over het leven van een mens en vind ik het persoonlijk niet van belang waardoor deze persoon naar beneden is gevallen.
Daarin verschillen wij van mening...stel....hypothetisch dat die gast helemaal van het padje was door drank en/of drugs....is het zijn eigen dikke schuld dat tie naar beneden flikkert

Nogmaals ik ga niet vooruit lopen op de feiten....en ik hoop dat hij er zonder kleerscheuren er vanaf komt
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 27 november 2013 - 23:03   quote  deeplink  
Overigens word het 0-3 tegen die hagenezen
Peterhs
 Peterhs - donderdag 28 november 2013 - 01:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 november 2013 - 23:03 schreef Nenam_tiL het volgende:
Overigens word het 0-3 tegen die hagenezen
Nope. 0-4
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2013 - 10:25   quote  deeplink  
Gaat echt moeilijker worden dan verwacht. De goede lijn die is ingezet zal ook net als andere jaren met vallen en opstaan gaan. We zouden in de haag maar zo weer eens kunnen vallen.

Als we dezelfde inzet n gretigheid tonen als tegen barca dan winnen we. Als het minder ia dan dat gaan we punten verliezen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 28 november 2013 - 10:38   quote  deeplink  
0-2. Het is wel opvallend met hoeveel meer inzet Ajax de wedstrijden speelt in de CL. Kun je nagaan hoeveel ze zichzelf te kort doen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 28 november 2013 - 11:54   quote  deeplink  
En daarmee doen ze 'ons' ook te kort......
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2013 - 12:24   quote  deeplink  
Drie half 1 wedstrijden in de komende 4 potjes. Waarvan twee uitwedstrijden, totaal 3 uitwedstrijden nog van de 4.

Kortom. Ongeacht de tegenstanders is het moeilijk zat tot aan de winter.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 28 november 2013 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2013 - 12:24 schreef remco k het volgende:
Drie half 1 wedstrijden in de komende 4 potjes. Waarvan twee uitwedstrijden, totaal 3 uitwedstrijden nog van de 4.

Kortom. Ongeacht de tegenstanders is het moeilijk zat tot aan de winter.
Gewoon het complete 'ochtend ritueel/planning' anderhalf uur naar voren halen. klinkt gek, maar werkt zeker weten!!

(btw, volgens mij heeft Frank de Boer dat idd ook wel eens gedaan met zijn ploeg)

... en we gaan als nummer 1 de winterstop in!!....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2013 door Ronald 1960 --
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 28 november 2013 - 12:55   quote  deeplink  
Zo Ronald das praat......
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 28 november 2013 - 12:56   quote  deeplink  
amen!
Pietje
 Pietje - donderdag 28 november 2013 - 13:36   quote  deeplink  
Allemachtig, wat heb je er weer een schitterend topic van gemaakt, Eide. Mijn oprechte complimenten. Je hebt het helemaal overgenomen van alibabba. Die kon er ook wat van. Jammer dat hij niet meer op dit forum verschijnt. Ik mis zijn topics, zijn inbreng en zijn humor.

Wat betreft deze wedstrijd... Oei, ik ben er beslist niet gerust op, dat Ajax de Hagenaars op een nederlaag gaat tracteren. In de eerste plaats is ADO wel degelijk één van de "Angstgegners" van Ajax: zij weten precies hoe zij Ajax moeten bestrijden. Aan de andere kant mag ik de hoop koesteren, dat Ajax de draad van afgelopen dinsdagavond weer oppakt en een groeiend zelfvertrouwen heeft.
Al met al zal het, vermoed ik, een zeer lastige wedstrijd worden voor Ajax, ook al gezien het tijdstip van aanvang: 12:30 uur. Dat is, statistisch bewezen, niet bepaald het favoriete aanvangsuur voor onze helden...

Voorzichtig gok ik toch op een magere overwinning voor Ajax: 1-2
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 28 november 2013 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 november 2013 - 22:32 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Daarin verschillen wij van mening...stel....hypothetisch dat die gast helemaal van het padje was door drank en/of drugs....is het zijn eigen dikke schuld dat tie naar beneden flikkert

Nogmaals ik ga niet vooruit lopen op de feiten....en ik hoop dat hij er zonder kleerscheuren er vanaf komt
Dus omdat hij, eventueel, door drank en drugs van het padje zou zijn, zou het ineens minder erg wezen? Want dat haal ik uit je verhaal. Kan het natuurlijk mis hebben en wil ook zeker niet dat ik je verkeerd interpreteer, dus mocht ik het mis hebben dan lees ik dat wel.

Verder wens ik hem en zijn familie en vrienden veel sterkte de komende tijd. Hij ligt nog steeds in kritieke toestand in het ziekenhuis. En het is afwachten hoe het allemaal afloopt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 29 november 2013 - 19:36   quote  deeplink  
Ajax moet met dezelfde 11 starten als tegen Barcelona....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 29 november 2013 - 19:48   quote  deeplink  
De Boer heeft vertrouwen: "Ik heb nu geen reden om Serero nu te wisselen"

De Boer heeft vertrouwen:
Auteur: Willem Weerkamp 29 November 2013 om 14:59

Thulani Serero kan rekenen op veel vertrouwen van Frank de Boer. De middenvelder van Ajax kreeg de voorbije duels de kans om zich te bewijzen in het Amsterdamse team en scoorde zelfs een belangrijk doelpunt tegen FC Barcelona in de Champions League.

Met Lerin Duarte werd afgelopen zomer een concurrent van de Zuid-Afrikaan aangetrokken, maar de linkspoot was de afgelopen weken geblesseerd en is pas net blessurevrij. De Boer plaatst Duarte echter niet direct terug in de basis door de vorm van Serero.

"Hij wachtte op zijn kans. Het besef wat profvoetbal inhoudt, dat had hij nog niet door en nu wel", aldus De Boer tegen Ajax Showtime. "Hij is bezig met voeding en krachttraining en je ziet hem sterker worden. Iedereen moet laten zien dat hij een terechte basisspeler is. Ik heb nu geen reden om Serero nu te wisselen."

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/220185/De_Boer_heeft_vertrouwen:_Ik_heb_nu_geen_reden_om_Serero_nu_te_wisselen?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl#ixzz2m3tfaOGA
remco k
 remco k - vrijdag 29 november 2013 - 20:12   quote  deeplink  
En dat lijkt me zeker na de laatste wedstrijd volledig terecht, wat die jongen liet zien is echt van een heel hoog niveau..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 29 november 2013 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2013 - 20:12 schreef remco k het volgende:
En dat lijkt me zeker na de laatste wedstrijd volledig terecht, wat die jongen liet zien is echt van een heel hoog niveau..
Inderdaad!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 29 november 2013 - 22:53   quote  deeplink  
Hoop toch ergens dat Duarte ook nog speelminuten krijgt...
Eide
 Eide - zaterdag 30 november 2013 - 08:57   quote  deeplink  
Er wordt, na uitspraken van FdB, gespeculeerd dat Ajax misschien toch gaat starten met Blind als CVM en mogelijk Denswil of Moisander als linksback.
Oceanu
 Oceanu - zaterdag 30 november 2013 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2013 - 19:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ajax moet met dezelfde 11 starten als tegen Barcelona....
Denk dat Boilesen daar anders over denkt Jack ;)
remco k
 remco k - zaterdag 30 november 2013 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 november 2013 - 08:57 schreef Eide het volgende:
Er wordt, na uitspraken van FdB, gespeculeerd dat Ajax misschien toch gaat starten met Blind als CVM en mogelijk Denswil of Moisander als linksback.
Lijkt mij ook de beste oplossing. Zowel Denswill als Moisander kennen die positie..

En Blind brengt ook zoveel meer voetbal in de ploeg, eigenlijk moet Ajax hem gewoon ook niet meer zien als linksback..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 november 2013 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 november 2013 - 16:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Lijkt mij ook de beste oplossing. Zowel Denswill als Moisander kennen die positie..

En Blind brengt ook zoveel meer voetbal in de ploeg, eigenlijk moet Ajax hem gewoon ook niet meer zien als linksback..
Het beste voor Blind en Ajax.....
nora
 nora - zaterdag 30 november 2013 - 23:09   quote  deeplink  
Beslist Blind daar niet weg halen en zet Denswil maar linksback, voor de rest niks wijzigen en evt Duarte inbrengen indien noodzakelijk.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 30 november 2013 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 november 2013 - 22:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het beste voor Blind en Ajax.....
Voor Blind......alleen als hij het aankomende tijd het goed doet....voor van Gaal is hij alsnog linksback.....hij heeft mazzel dat papa ook wat te zeggen heeft
Als linksback is hij geselecteerd....als cvm...... ik weet het niet
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 01 december 2013 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 november 2013 - 23:11 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Voor Blind......alleen als hij het aankomende tijd het goed doet....voor van Gaal is hij alsnog linksback.....hij heeft mazzel dat papa ook wat te zeggen heeft
Als linksback is hij geselecteerd....als cvm...... ik weet het niet
Voor het Nederlands elftal....weet ik ook niet....bij mafkees van Gaal weet je het nooit...
Brandje
 Brandje - zondag 01 december 2013 - 09:09   quote  deeplink  
Ik hoop echt dat FdB het middenveld laat staan dus Blind, Serero/Duarte en Klaassen. Op linksback kan je best een keer Moisander neerzetten. Met een middenveld win je wedstrijden met een linksback niet. Bovendien heeft Blind het altijd best lastig tegen Chery dus zet daar man een echter verdediger op.
Brandje
 Brandje - zondag 01 december 2013 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 november 2013 - 23:11 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Voor Blind......alleen als hij het aankomende tijd het goed doet....voor van Gaal is hij alsnog linksback.....hij heeft mazzel dat papa ook wat te zeggen heeft
Als linksback is hij geselecteerd....als cvm...... ik weet het niet
Win/win voor Van Gaal. Blind is multifunctioneel. Je kan dus iemand thuislaten die niks toevoegt zoals een schaars bijvoorbeel. Met Strootman, De Jong en eventueel blind heb je die plek prima bezet.
Brandje
 Brandje - zondag 01 december 2013 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 november 2013 - 22:32 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Daarin verschillen wij van mening...stel....hypothetisch dat die gast helemaal van het padje was door drank en/of drugs....is het zijn eigen dikke schuld dat tie naar beneden flikkert

Nogmaals ik ga niet vooruit lopen op de feiten....en ik hoop dat hij er zonder kleerscheuren er vanaf komt
Zeg je dat ook wanneer het om je eigen familie gaat. Dus als jou zoon/neef/broer/vader naar beneden kukelt en hij heeft en lijntje op of een borreltje teveel dan is het eigen schuld???

Dit wens je niemand toe en het feit dat we in nederland al denken dat zoiets alleen kan gebeuren als je dronken/stoned bent is een kwalijke zaak. Je vergeet even dat er jareb geleden tijdens ajax-f'noord ook al eens iemand naar beneden gelazerd is!!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 01 december 2013 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 09:09 schreef Brandje het volgende:
Ik hoop echt dat FdB het middenveld laat staan dus Blind, Serero/Duarte en Klaassen. Op linksback kan je best een keer Moisander neerzetten. Met een middenveld win je wedstrijden met een linksback niet. Bovendien heeft Blind het altijd best lastig tegen Chery dus zet daar man een echter verdediger op.
Chery zit bij fc Groningen? ? ;-)

Maar een linksback zijn taak is ballen weg schieten dat kan Denswil ook wel!
Blind middelmatige back en top op de cvm keuze snel gemaakt lijkt me
Brandje
 Brandje - zondag 01 december 2013 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 09:21 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Chery zit bij fc Groningen? ? ;-)

Maar een linksback zijn taak is ballen weg schieten dat kan Denswil ook wel!
Blind middelmatige back en top op de cvm keuze snel gemaakt lijkt me
Oh ja vergeten. lekker wakker weer hahaha
JordyAjacied
 JordyAjacied - zondag 01 december 2013 - 10:28   quote  deeplink  
Hallo Ajacieden,
weet iemand nog een chille stream voor de wedstrijd?
alvast bedankt!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 01 december 2013 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 09:11 schreef Brandje het volgende:

[..]

Win/win voor Van Gaal. Blind is multifunctioneel. Je kan dus iemand thuislaten die niks toevoegt zoals een schaars bijvoorbeel. Met Strootman, De Jong en eventueel blind heb je die plek prima bezet.
Denk niet dat de Jong mee gaat met van Gaal...die is getest en te licht bevonden...komt snelheid te kort voor het Nederlands Elftal....Nigel de jong zal wel mee gaan....Blind is er zeker bij is zoals jij zegt multifunctioneel+ zijn vader zorgt wel een voor een plekje....
JordyAjacied
 JordyAjacied - zondag 01 december 2013 - 10:39   quote  deeplink  
Hopelijk doen ze rustig aan met Bojan, hij zou eerst minuten gaan maken bij Jong Ajax maar is toch al in de selectie opgenomen. Het zou raar zijn als hij meteen in de basis start.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 01 december 2013 - 10:42   quote  deeplink  
staat echt niet direct in de basis denk ik....misschien 20 min. voor tijd....
JordyAjacied
 JordyAjacied - zondag 01 december 2013 - 11:05   quote  deeplink  
@jack

weet jij toevallig nog een Nederlandse stream?
We hebben geen Fox Sports meer :(
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 01 december 2013 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 11:05 schreef JordyAjacied het volgende:
@jack

weet jij toevallig nog een Nederlandse stream?
We hebben geen Fox Sports meer :(
firstrow1.eu
JordyAjacied
 JordyAjacied - zondag 01 december 2013 - 11:34   quote  deeplink  
Bedankt Hasjkoph, ik heb de app op mijn computer gedownload nu. Hopelijk werkt hij straks ook! Anders maar weer terug naar kiwisportz.tv maarja, die is in het italiaans ofzo.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 01 december 2013 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 11:34 schreef JordyAjacied het volgende:
Bedankt Hasjkoph, ik heb de app op mijn computer gedownload nu. Hopelijk werkt hij straks ook! Anders maar weer terug naar kiwisportz.tv maarja, die is in het italiaans ofzo.
Anders: rojadirecta.me is ook een goede.
Maar hoezo de app op je PC?
JordyAjacied
 JordyAjacied - zondag 01 december 2013 - 11:50   quote  deeplink  
Je kunt dat programma downloaden hij heet ''firstrowsportapp'' en dan hoef je niet weer te zoeken op die naam of het te onthouden ;)
Alleen dan moet ik niet vergeten om mijn 'webbrowser blokkeerder' uit te zetten want daardoor wordt hij geblokkeerd, maar je kunt hem wel downloaden het is geen virus. ")
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 01 december 2013 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 11:50 schreef JordyAjacied het volgende:
Je kunt dat programma downloaden hij heet ''firstrowsportapp'' en dan hoef je niet weer te zoeken op die naam of het te onthouden ;)
Alleen dan moet ik niet vergeten om mijn 'webbrowser blokkeerder' uit te zetten want daardoor wordt hij geblokkeerd, maar je kunt hem wel downloaden het is geen virus. ")
Ooh, ik gebruik gewoon de site. Heb niet zoveel met apps van websites. Al helemaal niet voor op de PC.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 01 december 2013, 12:30): 0 - 4









0.0084080