BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 01 december 2013, 12:30): 0 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 15:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik verwacht zeker dat het met Danny Hoesen goed gaat komen. Ik zou hem graag een aantal wedstrijden aaneen willen zien spelen. Hij is voor mij toch een wat klassiekere spits dan Kolbeinn. Ik heb van meet af aan gezegd, dat ik geen fan ben van Sightórsson. Ik vind hem te traag, hij heeft verkeerde loopacties, hij heeft geen "neusje" voor de goal (hij staat bijna steeds verkeerd) en is wel heel erg blessuregevoelig. Nee, Sightórsson gaat het zeker niet worden bij Ajax...
Ik neem aan dat het cursieve deel voor Hoessen is bedoeld??? Daar kun je een gebrek aan handelingssnelheid, geen duelkracht en een uitermate zwakke afwerker nog aan toevoegen..

Gaat hem niet worden... Sorry.
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 15:51 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik tel ook altijd eerst tot 10!!

...maar daarna ga ik wel ff los ;-)
Waar ga jij los dan?? In de vlindertuin??:-)
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 16:32 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hiljemark kreeg 2x geel en stond gewoon nog op het veld.....de 27 ste en 70 ste minuut
Die eerste was volgens mij niet voor hem...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 01 december 2013 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 16:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoessen eraf en de Jong op 9.. Denk dat het daar ook alleen maar beter van zal worden.. Ook met Bojan er nog bij i.p.v. Schone..
Sigthorsson heeft 3 jaar de tijd gehad....geef Hoessen nu ook de tijd....geen 3 jaar maar bijvoorbeeld een half jaar....de ene x Bojan voor Schone de andere x Schone voor Bojan....
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 16:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Sigthorsson heeft 3 jaar de tijd gehad....geef Hoessen nu ook de tijd....geen 3 jaar maar bijvoorbeeld een half jaar....de ene x Bojan voor Schone de andere x Schone voor Bojan....
Nee sorry, en Siggie schrijf ik ook nog niet af, geef Ajax een paar vleugel aanvallers en hij maakt er 20 of meer.. Dat zal Hoessen nooit lukken..

Daarnaast is de Jong gewoon veel beter op 9, dat liet ie in de twee wedstrijden voor zijn blessure ook heel duidelijk zien.. Daarnaast wil ik het middenveld niet veranderen zoals het nu staat, en met de Jong zal dat nog beter gaan draaien...

Het leek me dat Hoessen goed was met de rug naar de goal, maar dat blijkt ie nu niet te zijn.. Technisch is ie matig, aanname is matig, fysiek is ie sterk, koppen kan die niet, loopacties zijn matig, hij is wel doelgericht, maar heeft het schot van een speler uit de btjes en is niet bijster goed in druk zetten.

Ik hoop echt van harte dat ik het mis heb hoor en gun die jongen ook het beste, maar als jij me kan uitleggen wat zijn meerwaarde is dan hoor ik het graag..
Pietje
 Pietje - zondag 01 december 2013 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 16:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het cursieve deel voor Hoessen is bedoeld??? Daar kun je een gebrek aan handelingssnelheid, geen duelkracht en een uitermate zwakke afwerker nog aan toevoegen..

Gaat hem niet worden... Sorry.
Dat is jouw mening.
Wat heeft Sightórsson dan zoal gepresteerd tot nu toe? Zes doelpuntjes, waaronder twee (?) penalties en twee intikkertjes tegen een uiterst zwak verdedigend Go Ahead. Blijven er nog twee over. Dat is wel heel erg mager voor een Ajax-spits. En laten we eerlijk zijn, zoveel echte kansen heeft Hoesen (nog) niet gehad. Ik zeg niet, dat Hoesen een "killer" is, maar ik zou hem graag een aantal wedstrijden aaneen willen zien spelen. Hoe goed Siem de Jong (af en toe) ook als spits fungeert, ook hij is niet de ideale Ajax-spits. Dan nog liever Bojan, die mij op die positie wel kon bekoren.
En dat is mijn mening.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2013 door Pietje --
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 16:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
Wat heeft Sightórsson dan zoal gepresteerd tot nu toe? Zes doelpuntjes, waaronder twee (?) penalties en twee intikkertjes tegen een uiterst zwak verdedigend Go Ahead. Blijven er nog twee over. Dat is wel heel erg mager voor een Ajax-spits. En laten we eerlijk zijn, zoveel echte kansen heeft Hoesen (nog) niet gehad. Ik zeg niet, dat Hoesen een "killer" is, maar ik zou hem graag een aantal wedstrijden aaneen willen zien spelen. Hoe goed Siem de Jong (af en toe) ook als spits fungeert, ook hij is niet de ideale Ajax-spits. Dan nog liever Bojan, die mij op die positie wel kon bekoren.
En dat is mijn mening.
Sigthorson heeft inderdaad niet veel laten zien, alleen wel dat het een spits is die met voorzetten veel kan scoren, alleen heeft Ajax de spelers niet voor die goede voorzetten, daarom op de bank en gebruiken als je wel vleugels hebt of bij nood zoals een achterstand.

Bojan ben ik het mee eens, die mag daar van mij ook wel spelen, dat heb ik ook al vaker aangegeven. Maar persoonlijk vind ik de Jong op 9 echt vele malen beter dan Hoessen voor de ploeg..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 01 december 2013 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 16:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
Wat heeft Sightórsson dan zoal gepresteerd tot nu toe? Zes doelpuntjes, waaronder twee (?) penalties en twee intikkertjes tegen een uiterst zwak verdedigend Go Ahead. Blijven er nog twee over. Dat is wel heel erg mager voor een Ajax-spits. En laten we eerlijk zijn, zoveel echte kansen heeft Hoesen (nog) niet gehad. Ik zeg niet, dat Hoesen een "killer" is, maar ik zou hem graag een aantal wedstrijden aaneen willen zien spelen. Hoe goed Siem de Jong (af en toe) ook als spits fungeert, ook hij is niet de ideale Ajax-spits. Dan nog liever Bojan, die mij op die positie wel kon bekoren.
En dat is mijn mening.
Mee eens Pietje...alleen liever geen spaanse tuinkabouter in de spits....
Pietje
 Pietje - zondag 01 december 2013 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mee eens Pietje...alleen liever geen spaanse tuinkabouter in de spits....
Ik vond Bojan in de spits beslist een openbaring. Ik vond hem de paar keer dat hij daar speelde erg goed voor de dag komen. Helaas (nog) zonder te scoren, maar dat komt echt nog wel.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 01 december 2013 - 17:07   quote  deeplink  
vind hem beter achter de spits...als aangever....maar goed misschien zie ik het wel verkeerd....
Pietje
 Pietje - zondag 01 december 2013 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 16:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Sigthorson heeft inderdaad niet veel laten zien, alleen wel dat het een spits is die met voorzetten veel kan scoren, alleen heeft Ajax de spelers niet voor die goede voorzetten, daarom op de bank en gebruiken als je wel vleugels hebt of bij nood zoals een achterstand.

Bojan ben ik het mee eens, die mag daar van mij ook wel spelen, dat heb ik ook al vaker aangegeven. Maar persoonlijk vind ik de Jong op 9 echt vele malen beter dan Hoessen voor de ploeg..
Siem de Jong heeft het een aantal keren goed gedaan, maar uit alles blijkt, dat hij geen "echte" spits is. Ik hoop oprecht dat Frank de Boer het vertrouwen aan Danny Hoesen gaat geven, zolang Sightórsson geblesseer is. Misschien vergis ik mij, maar ik ben er van overtuigd, dat Hoesen dat vertouwen gaat terugbetalen met doelpunten.
Pietje
 Pietje - zondag 01 december 2013 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:
vind hem beter achter de spits...als aangever....maar goed misschien zie ik het wel verkeerd....
Als aangever speelt hij ook goed. Maar voor wie in het elftal dan? Juist op dit moment draait het middenveld als een tierelier, met (eindelijk) een goede balans.
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:08 schreef Pietje het volgende:

[..]

Siem de Jong heeft het een aantal keren goed gedaan, maar uit alles blijkt, dat hij geen "echte" spits is. Ik hoop oprecht dat Frank de Boer het vertrouwen aan Danny Hoesen gaat geven, zolang Sightórsson geblesseer is. Misschien vergis ik mij, maar ik ben er van overtuigd, dat Hoesen dat vertouwen gaat terugbetalen met doelpunten.
Ik hoop het ook als ie hem laat staan. Alleen vind ik dat je met je beste 11 spelers moet spelen, en dan denk ik dat Hoessen buiten de boot zal vallen....

Ik ben benieuwd, afwachten dus..
Eide
 Eide - zondag 01 december 2013 - 17:18   quote  deeplink  
Ik vond Ajax niet super vandaag, zeker verdedigend niet. Bij tijd en wijlen was het wel om van te smullen zoals de bal rond ging maar eigenlijk willen we dat meer zien. Duarte deed het aardig als gelegenheids back. Op het het middenveld waren Klaassen en Serero weer super. Serero blijft gaan en Klaassen doet bijna alles goed.

0-4 is een prima uitslag. Ajax maakt gewoon 3 prima uitgespeelde goals. De nul achterin en dus ben je nu de minst gepasseerde en meest productieve ploeg. Het biedt veel houvast voor de aankomende weken, zeker ook met het oog op Milan uit.

Volgende week heeft PSV wat recht te zetten en dan wil ik wel eens zien hoe Vitesse het doet.

ADO uit, kunstgras, vroege pot, geen eigen publiek... ik denk dat Ajax trots mag zijn.
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als aangever speelt hij ook goed. Maar voor wie in het elftal dan? Juist op dit moment draait het middenveld als een tierelier, met (eindelijk) een goede balans.
Maar de Jong zal de Boer altijd opstellen, en dat is ook terecht.. Maar als het middenveld niet moet veranderen, en je Hoessen voorlopig op 9 wilt zien, waar moet de Jong dan spelen??
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:18 schreef Eide het volgende:
Ik vond Ajax niet super vandaag, zeker verdedigend niet. Bij tijd en wijlen was het wel om van te smullen zoals de bal rond ging maar eigenlijk willen we dat meer zien. Duarte deed het aardig als gelegenheids back. Op het het middenveld waren Klaassen en Serero weer super. Serero blijft gaan en Klaassen doet bijna alles goed.

0-4 is een prima uitslag. Ajax maakt gewoon 3 prima uitgespeelde goals. De nul achterin en dus ben je nu de minst gepasseerde en meest productieve ploeg. Het biedt veel houvast voor de aankomende weken, zeker ook met het oog op Milan uit.

Volgende week heeft PSV wat recht te zetten en dan wil ik wel eens zien hoe Vitesse het doet.

ADO uit, kunstgras, vroege pot, geen eigen publiek... ik denk dat Ajax trots mag zijn.
Twente twee goals meer.. Sorry.
Eide
 Eide - zondag 01 december 2013 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Twente twee goals meer.. Sorry.
Hmm, dacht dat Ajax die nu voorbeeld was.
Pietje
 Pietje - zondag 01 december 2013 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar de Jong zal de Boer altijd opstellen, en dat is ook terecht.. Maar als het middenveld niet moet veranderen, en je Hoessen voorlopig op 9 wilt zien, waar moet de Jong dan spelen??
Dat klopt, Remco, dat schreef ik zojuist ook al in een ander topic (Nu CVM) dat we een luxprobleem hebben. Ik zou het echt niet weten. Ik ben het met je eens, dat Siem de Jong altijd zal spelen. Inderdaad: op welke positie?? Toch Serero offeren? Die jongen speelt echt goed op dit moment.
Pietje
 Pietje - zondag 01 december 2013 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:18 schreef Eide het volgende:
Ik vond Ajax niet super vandaag, zeker verdedigend niet. Bij tijd en wijlen was het wel om van te smullen zoals de bal rond ging maar eigenlijk willen we dat meer zien. Duarte deed het aardig als gelegenheids back. Op het het middenveld waren Klaassen en Serero weer super. Serero blijft gaan en Klaassen doet bijna alles goed.

0-4 is een prima uitslag. Ajax maakt gewoon 3 prima uitgespeelde goals. De nul achterin en dus ben je nu de minst gepasseerde en meest productieve ploeg. Het biedt veel houvast voor de aankomende weken, zeker ook met het oog op Milan uit.

Volgende week heeft PSV wat recht te zetten en dan wil ik wel eens zien hoe Vitesse het doet.

ADO uit, kunstgras, vroege pot, geen eigen publiek... ik denk dat Ajax trots mag zijn.
Ik ben het helemaal met je eens, maar ik verwacht beslist niet, at PSV "iets recht gaat zetten". Ze zullen het misschien wel willen, maar zij zullen er beslist niet toe in staat zijn. Eigenlijk speelt Vitesse heel aardig voetbal en hebben zij met Peter Bosz een coach met veel bezieling.
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat klopt, Remco, dat schreef ik zojuist ook al in een ander topic (Nu CVM) dat we een luxprobleem hebben. Ik zou het echt niet weten. Ik ben het met je eens, dat Siem de Jong altijd zal spelen. Inderdaad: op welke positie?? Toch Serero offeren? Die jongen speelt echt goed op dit moment.
Nee man, want dan haal je het middenveld weer uit balans, nu heb je power met Klaassen ( wat een zelfde type is als de Jong) en met Serrero juist de techniek om een speler voor de goal te zetten.. Blind daarachter voor de opbouw en het druk zetten..

Sorry kerel, maar echt voor Hoessen.. Ik denk trouwens ook dat de Boer dit zal doen, de Jong speelde niet voor niets voor zijn blessure op die plek, ook toen had de Boer voor Hoessen kunnen kiezen en deed dat niet..

Ik denk dus dat de Boer Hoessen zal slachtofferen.. Maar ben wel benieuwd..

Vind dat de ploeg erg goed staat momenteel. zelfs met een paar spelers nog steeds flink uit vorm doen ze het nu gewoon goed, stel je voor dat ze echt allemaal in vorm gaan komen??
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, maar ik verwacht beslist niet, at PSV "iets recht gaat zetten". Ze zullen het misschien wel willen, maar zij zullen er beslist niet toe in staat zijn. Eigenlijk speelt Vitesse heel aardig voetbal en hebben zij met Peter Bosz een coach met veel bezieling.
Mee eens.. Toch zijn dit voor ons de weekenden waar we blij van moeten worden, zelf punten pakken en weten dat een van de concurrenten punten zal laten liggen...

Kortom, Ajax moet weer naar zichzelf blijven kijken, en met een trainer als de Boer denk ik dat dat eigenlijk altijd wel het geval is... Ik ben zo blij met die man als trainer zeg...
Pietje
 Pietje - zondag 01 december 2013 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Mee eens.. Toch zijn dit voor ons de weekenden waar we blij van moeten worden, zelf punten pakken en weten dat een van de concurrenten punten zal laten liggen...

Kortom, Ajax moet weer naar zichzelf blijven kijken, en met een trainer als de Boer denk ik dat dat eigenlijk altijd wel het geval is... Ik ben zo blij met die man als trainer zeg...
Haha. Ik voel me ook een gelukkige man, hoor.
Je moet eens weten hoe ik gigantisch de pest in heb, wanneer Ajax punten heeft laten liggen.
En eerlijk gezegd, zie ik Ajax steeds beter gaan spelen, ook al omdat er eindelijk een betere balans in het elftal is. Ik geniet zo enorm van Davy Klaassen. Echt een uitzonderlijke speler. Ik wil niemand tekort doen, maar hem wil ik nog eens extra in het zonnetje zetten. Verder vind ik het erg sneu voor Kenneth Vermeer, maar het is overduidelijk, dat met de keeperswisseling het eigenlijk begonnen is.
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 17:42   quote  deeplink  
Klopt inderdaad, en Cilissen doet het ook gewoon erg goed tot nu toe. Vind hem trouwens niet altijd goed in zijn voortzettingen..

Persoonlijk vind ik dat Ajax echt pas beter is gaan spelen met Klaassen in de ploeg en de Jong op 9..
Pietje
 Pietje - zondag 01 december 2013 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:42 schreef remco k het volgende:
Klopt inderdaad, en Cilissen doet het ook gewoon erg goed tot nu toe. Vind hem trouwens niet altijd goed in zijn voortzettingen..

Persoonlijk vind ik dat Ajax echt pas beter is gaan spelen met Klaassen in de ploeg en de Jong op 9..
Ik hoorde zojuist Frank de Boer op de radio zeggen, dat hij met name erg tevreden was over Klaassen, Cillessen en Hoesen...

Ook hoorde ik zonet, dat Martin Jol ontslagen is als coach van Fulham...
Pietje
 Pietje - zondag 01 december 2013 - 18:05   quote  deeplink  
Zo... en AZ gaat ook behoorlijk nat: 3-1 voor NEC. Zo staat Dick Advocaat ook weer met twee benen op de grond...
Bw afca
 Bw afca - zondag 01 december 2013 - 18:11   quote  deeplink  
Draait weer lekker!!
Brandje
 Brandje - zondag 01 december 2013 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee man, want dan haal je het middenveld weer uit balans, nu heb je power met Klaassen ( wat een zelfde type is als de Jong) en met Serrero juist de techniek om een speler voor de goal te zetten.. Blind daarachter voor de opbouw en het druk zetten..

Sorry kerel, maar echt voor Hoessen.. Ik denk trouwens ook dat de Boer dit zal doen, de Jong speelde niet voor niets voor zijn blessure op die plek, ook toen had de Boer voor Hoessen kunnen kiezen en deed dat niet..

Ik denk dus dat de Boer Hoessen zal slachtofferen.. Maar ben wel benieuwd..

Vind dat de ploeg erg goed staat momenteel. zelfs met een paar spelers nog steeds flink uit vorm doen ze het nu gewoon goed, stel je voor dat ze echt allemaal in vorm gaan komen??
Sorry maar ik lees overal dat Klaassen een type de jong is maar dat is echt de grootste kolder die er is. Klaassen is veel en veel explosiever dan De Jong. Juist dat heb je nodig met afjagen. Siem sjokt er altijd maar beetje bij en zie je NOOIT op volle snelheid jagen. Ze zullen allebei ong evenveel meters afleggen in een wedstrijd alleen doet Klaassen dat in een veel hoger tempo en ik vind hem meer voetbalgogme hebben dan Siem en zijn techniek is beter. Elke eerste aanname is dik in orde en ik zie bij Siem nog wel eens dat hij van zijn voet wegspringt.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 01 december 2013 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 16:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Waar ga jij los dan?? In de vlindertuin??:-)
Voor jou een vraag, voor mij een weet ;-)
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 18:48 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar ik lees overal dat Klaassen een type de jong is maar dat is echt de grootste kolder die er is. Klaassen is veel en veel explosiever dan De Jong. Juist dat heb je nodig met afjagen. Siem sjokt er altijd maar beetje bij en zie je NOOIT op volle snelheid jagen. Ze zullen allebei ong evenveel meters afleggen in een wedstrijd alleen doet Klaassen dat in een veel hoger tempo en ik vind hem meer voetbalgogme hebben dan Siem en zijn techniek is beter. Elke eerste aanname is dik in orde en ik zie bij Siem nog wel eens dat hij van zijn voet wegspringt.
Ik vind Siem juist erg goed in het afjagen, weet precies wanneer die moet lopen en wanneer dat geen zin heeft.

Ik heb overigens ook gezegd dat Klaassen in potentie veel beter kan worden dan de Jong, maar vind het wel een zelfde type speler.. En dat hoeft niets te zeggen over kwaliteit..

Dit jaar is Siem nog niet goed geweest op het middenveld, wel op 9.. Dat ie niet goed heeft gespeeld op het middenveld, zegt dat misschien iets over de kwaliteit van Eriksen??
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 01 december 2013 - 18:56   quote  deeplink  
PSV is al geen tegenstander meer voor Ajax, PSV doet niet meer mee. Aan de ene kant wel jammer. Ik mag graag die homo boertjus altijd plagen!!
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 18:59   quote  deeplink  
PSV komt echt nog wel terug, onderschat ze nou maar niet, dat deed de rest namelijk de afgelopen 3 seizoenen ook bij Ajax.. En volgens mij werden wij na een net zo grote achterstand gewoon kampioen..
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 01 december 2013 - 19:03   quote  deeplink  
Wanneer Siem de Jong weer fit is en voldoende ritme heeft is hij een belangrijke speler. Puur op basis van inzicht en ervaring is hij verder dan Klaasen. Deze is nog jong en maakt goede stappen. Maar toch zag je ook vandaag dat hij nog te vaak foute passes geeft. In minder dan 5 min kwamen 3 ballen bij de tegenstander aan. Vergeet niet dat het vandaag Den Haag was. waar staan die ook alweer?

Ondanks de 4-0 zie je toch op bepaalde momenten dat nonchalante weer bij sommige spelers. Ik kan me daar zo kwaad overmaken.

Misschien willen we als Ajacieden ook wel teveel?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 december 2013 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - zondag 01 december 2013 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 18:59 schreef remco k het volgende:
PSV komt echt nog wel terug, onderschat ze nou maar niet, dat deed de rest namelijk de afgelopen 3 seizoenen ook bij Ajax.. En volgens mij werden wij na een net zo grote achterstand gewoon kampioen..
Ik zou PSV ook nog niet uitvlakken hoor. Die ploeg heeft echt wel kwaliteit en op basis van individuele kwaliteit kunnen ze van vrijwel iedereen winnen. Het loopt in Eindhoven voor geen meter maar dat kan zo omslaan. Zie Aj a x de afgelopen jaren maar.
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 19:24   quote  deeplink  
Volgens mij is het grootste deel van de mensen hier uitermate tevreden na vandaag, 4-0 winnen bij een van je grootste angstgegners.. Dat is gewoon knap, zeker gezien het tijdstip, de ploeg waar tegen en na een doordeweekse wedstrijd.. Voor mij wogen vandaag de paar foute dingen die Klaassen deed totaal niet op tegen alles wat ie goed deed.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 01 december 2013 - 19:51   quote  deeplink  
Denk dat iedereen wel ziet dat Ajax steeds beter gaan spelen. En 4-0 is een uitstekende uitslag tegen Den Haag. Neemt niet weg dat het nonchalante er uit moet. Omdat het een andere keer tegen een sterker tegenstander het echt in je andeel gaat werken.

Ik begrijp ook wel dat je niet alle wedstrijden in het jaar met zoveel inzet kunt spelen als tegen Barcelona. Maar dat neemt niet weg dat je het je kunt permitteren. De Boer zei dit weekend; dat men harder zal moeten werken. Dat is juist wat je nodig hebt op het moment dat het beter gaat. Omdat vasthouden van een stabiel niveau nooit een vanzelfsprekendheid is. We mogen dankbaar zijn dat de Boer trainer is bij Ajax.
Brandje
 Brandje - zondag 01 december 2013 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 18:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind Siem juist erg goed in het afjagen, weet precies wanneer die moet lopen en wanneer dat geen zin heeft.

Ik heb overigens ook gezegd dat Klaassen in potentie veel beter kan worden dan de Jong, maar vind het wel een zelfde type speler.. En dat hoeft niets te zeggen over kwaliteit..

Dit jaar is Siem nog niet goed geweest op het middenveld, wel op 9.. Dat ie niet goed heeft gespeeld op het middenveld, zegt dat misschien iets over de kwaliteit van Eriksen??
Alles in een tempo en zie daarom ook niet de speler in de Jong die velen wel in hem zien. Inderdaad, Eriksen verbloemde veel op het middenveld.
Brandje
 Brandje - zondag 01 december 2013 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 18:59 schreef remco k het volgende:
PSV komt echt nog wel terug, onderschat ze nou maar niet, dat deed de rest namelijk de afgelopen 3 seizoenen ook bij Ajax.. En volgens mij werden wij na een net zo grote achterstand gewoon kampioen..
Neuh, dit ajax gaat geen inzinking krijgen want we spelen altijd vanuit de basis. Positiespel en zijn niet afhankelijk van de grillen van een paar spelers. nee voor psv is de competitie einde verhaal.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 01 december 2013 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 19:59 schreef Brandje het volgende:

[..]

Neuh, dit ajax gaat geen inzinking krijgen want we spelen altijd vanuit de basis. Positiespel en zijn niet afhankelijk van de grillen van een paar spelers. nee voor psv is de competitie einde verhaal.
Met nog 19 wedstrijden te gaan kan alles nog
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 20:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Met nog 19 wedstrijden te gaan kan alles nog
Ik sluit me daarbij aan, wij hebben ook een nog jonge selectie met gasten die er pas dit jaar echt bij zitten.. Ook die kunnen weer een flinke dip krijgen.. Daar zaten we trouwens een maand geleden zelf ook nog volop in.. Kan inderdaad zo terug komen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 01 december 2013 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 18:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind Siem juist erg goed in het afjagen, weet precies wanneer die moet lopen en wanneer dat geen zin heeft.

Ik heb overigens ook gezegd dat Klaassen in potentie veel beter kan worden dan de Jong, maar vind het wel een zelfde type speler.. En dat hoeft niets te zeggen over kwaliteit..

Dit jaar is Siem nog niet goed geweest op het middenveld, wel op 9.. Dat ie niet goed heeft gespeeld op het middenveld, zegt dat misschien iets over de kwaliteit van Eriksen??
heeft misschien wel iets met Eriksen te maken....maar denk eerder dat Siem na zijn klaplong niet zijn niveau gehaald heeft + uit vorm....al drie jaar top...nu gewoon een minder 1/2 jaar...
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 01 december 2013 - 21:51   quote  deeplink  
ik wil nog even opmerken dat we nu in 2 uitwedstrijden in het thuisshirt 6 punten hebben gehaald, in alle voorgaande uitwedstrijden in het uitshirt slechts 3.

steeds meer reden dat lelijke, achterlijke shirt te verbannen en nooit meer te dragen!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 01 december 2013 - 21:58   quote  deeplink  
bijgelovig?
remco k
 remco k - zondag 01 december 2013 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 21:51 schreef NatjosFC het volgende:
ik wil nog even opmerken dat we nu in 2 uitwedstrijden in het thuisshirt 6 punten hebben gehaald, in alle voorgaande uitwedstrijden in het uitshirt slechts 3.

steeds meer reden dat lelijke, achterlijke shirt te verbannen en nooit meer te dragen!
Ik wist dat je dit ging posten..Whahahha
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 december 2013 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 21:51 schreef NatjosFC het volgende:
ik wil nog even opmerken dat we nu in 2 uitwedstrijden in het thuisshirt 6 punten hebben gehaald, in alle voorgaande uitwedstrijden in het uitshirt slechts 3.

steeds meer reden dat lelijke, achterlijke shirt te verbannen en nooit meer te dragen!
Helemaal eens man, het had een uitspraak van mij kunnen zijn.
Eide
 Eide - maandag 02 december 2013 - 14:25   quote  deeplink  
Ik zat vanochtend naar de samenvatting van ADO - Ajax te kijken. Ik wil toch nog wel een lans breken voor Hoessen hoor. Laat duidelijk zijn dat hij veel te veel duels verliest maar er is wel iets wat hij ontzettend goed doet, namelijk het maken van loopacties.

Neem de 0-1. Hoessen loopt daar heel slim een meter of 5 uit de spits. Hij zakt niet in (waardoor hij de verdedigers van ADO alleen maar naar Serero en Klaassen toe brengt) maar loopt een heel klein stukje opzij. Daardoor kunnen Serero en Klaassen in de rug van die reuzen de ruimte induiken. Bij de 0-4 doet Hoessen dat eigenlijk weer maar daar verzorgt hij ook de kaats.

Het is wel te weinig voor wat je mag verwachten denk ik. Danny verloor duel na duel van beugelsdijk maar zijn manier van spelen past wel bij het spel van Fischer, Klaassen en Serero die graag de ruimte in de diepte zoeken. Sightorsson zakt echt in, die loopt ruimtes dicht maar Hoessen doet juist dat wel prima.

Ik verwacht tegen NAC Siem in de spits eigenlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 december 2013 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 02 december 2013 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 14:25 schreef Eide het volgende:
Ik zat vanochtend naar de samenvatting van ADO -Ajax te kijken. Ik wil toch nog wel een lans breken voor Hoessen hoor. Laat duidelijk zijn dat hij veel te veel duels verliest maar er is wel iets wat hij ontzettend goed doet, namelijk het namen van loopacties.

Neem de 0-1. Hoessen loopt daar heel slim een meter of 5 uit de spits. Hij zakt niet in (waardoor hij de verdedigers van ADO alleen maar naar Serero en Klaassen toe brengt) maar loopt een heel klein stukje opzij. Daardoor kunnen Serero en Klaassen in de rug van die reuzen de ruimte induiken. Bij de 0-4 doet Hoessen dat eigenlijk weer maar daar verzorgt hij ook de kaats.

Het is wel te weinig voor wat je mag verwachten denk ik. Danny verloor duel na duel van beugelsdijk maar zijn manier van spelen past wel bij het spel van Fischer, Klaassen en Serero die graag de ruimte in de diepte zoeken. Sightorsson zakt echt in, die loopt ruimtes dicht maar Hoessen doet juist dat wel prima.

Ik verwacht tegen NAC Siem in de spits eigenlijk.
Ik denk in 1e instantie dat Frank het gewoon zo laat staan en dat Siem er pas in de loop van de 2e helft in komt. Waarschijnlijk dan in de plaats van Danny Hoesen....
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 02 december 2013 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 22:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik wist dat je dit ging posten..Whahahha
haha, ik post het dan ook elke keer... kan het nog steeds niet geloven dat iemand dat ooit zijn toestemming heeft gegeven, past totaal niet bij de club...

daarnaast liegen de resultaten niet!!!
Peterhs
 Peterhs - maandag 02 december 2013 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2013 - 01:44 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Nope. 0-4
Wauw, ik had het nog bij het rechte einde ook.
nora
 nora - maandag 02 december 2013 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 16:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het cursieve deel voor Hoessen is bedoeld??? Daar kun je een gebrek aan handelingssnelheid, geen duelkracht en een uitermate zwakke afwerker nog aan toevoegen..

Gaat hem niet worden... Sorry.
Beste Pietje ik vrees dat Hoessen het echt niet gaat worden Siggi is toch echt een betere spits.
nora
 nora - maandag 02 december 2013 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 december 2013 - 17:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat klopt, Remco, dat schreef ik zojuist ook al in een ander topic (Nu CVM) dat we een luxprobleem hebben. Ik zou het echt niet weten. Ik ben het met je eens, dat Siem de Jong altijd zal spelen. Inderdaad: op welke positie?? Toch Serero offeren? Die jongen speelt echt goed op dit moment.
Nee dit team loopt goed te voetballen dat ga je niet wijzigen,alleen de spits zou je kunnen wijzigen Sererro en Klaasen spelen top en Siem heeft nog geen topvorm laten zien dus of op de bank of als spits voor Hoessen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5907
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: ADO Den Haag - Ajax (zondag 01 december 2013, 12:30): 0 - 4









0.0113542