BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Financiering superKuip rond zonder gemeente!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
dr love
 dr love - zaterdag 19 april 2014 - 21:16   quote  deeplink  
Maar de belangrijkste is dat Feyenoord het op veld moet laten zien dat we weer topwaardig gaan worden, met rutten als trainer begaat hij z.n eerste fout om havenaar te halen zeer matige spits, dan heeft finbogasson meer kwaliteit, en feyenoord moet z,n scouting beter naar grof vuil zetten want dat is ook de grote financiele last van de club, boeken alleen maar dure reisjes en komen terug met waardeloze spelers. En van geel en de trainer biedt ze gelijk een half of jaar contract aan zeer dom, ten tweede talenten moeten echt beter doorgelicht worden want niet elke jonge spelers hebben daadwerkelijk de talent in de topdivisie te voetballen, derde goeie controle wie zeer blessure gevoelig is zoals Goossens z,n salaris wordt wel lekker doorbetaald hele zeisoen kapitaal vernietiging.
dr love
 dr love - zaterdag 19 april 2014 - 21:27   quote  deeplink  
Ik wil maar effe zeggen dat je echt geen dure speler moet halen, er lopen op het Nederlands velden heus wel goeie spitsen zoals die van excelsior, of Dordrecht je hoeft echt niet ver de deur uit voor goeie spelers. en van geel moet es leren keihard zakelijke zijn op de tranfer markt kijk maar hoe PSV, Ajax, heerenveen het doet, die spelers zijn echt geen topvoetballers maar zij gaan niet meeste geval lager dan 10 miljoen de deur uit.
moa
 moa - zaterdag 19 april 2014 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 21:27 schreef dr love het volgende:
Ik wil maar effe zeggen dat je echt geen dure speler moet halen, er lopen op het Nederlands velden heus wel goeie spitsen zoals die van excelsior, of Dordrecht je hoeft echt niet ver de deur uit voor goeie spelers. en van geel moet es leren keihard zakelijke zijn op de tranfer markt kijk maar hoe PSV, Ajax, heerenveen het doet, die spelers zijn echt geen topvoetballers maar zij gaan niet meeste geval lager dan 10 miljoen de deur uit.
PSV verkocht de afgelopen 5 jaar ruim 60 !!! spelers, daarvan waren er 2 voor meer dan 10 miljoen euro. (Strootman en Dszudszak) Waar baseer je je uitlatingen precies op?
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 20 april 2014 - 00:50   quote  deeplink  
Wel gek dat Boudewijn ineens nergens te bekennen is. Reageer eens ergens op joh, onderbouwde meningen bijvoorbeeld.
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 april 2014 - 01:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 00:50 schreef Bosifyable het volgende:
Wel gek dat Boudewijn ineens nergens te bekennen is. Reageer eens ergens op joh, onderbouwde meningen bijvoorbeeld.
Ben UFC aan het kijken.
Waar moet ik op reageren?
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 april 2014 - 02:02   quote  deeplink  
Dat je een klein pikkie hebt?
van geil
 van geil - zondag 20 april 2014 - 02:04   quote  deeplink  
ik pak effe wat borrelnootjes
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 april 2014 - 02:04   quote  deeplink  
Blijf van Boudewijn zijn ballen af Vak..
Leonidas
 Leonidas - zondag 20 april 2014 - 08:10   quote  deeplink  
INGEZONDEN OPINIE ARTIKEL | Jan Romein schreef in 1937 een essay waarin hij de wet van de remmende voorsprong introduceerde. Een wet die moest verklaren waarom ondernemingen of landen na jaren van relatieve voorspoed te maken kunnen krijgen met tegenspoed. Waarom kunnen organisaties moeilijk hun gunstige concurrentiepositie handhaven en waarom is de zin zo treffend: aan de top komen is één, maar aan de top blijven is twee?
De wet stelt dat een voorsprong op een bepaald terrein er vaak toe leidt dat er weinig stimulans is om verdere verbetering of vooruitgang na te sterven, zodat een concurrent je vroeg of laat voorbijstreeft. Schreef Jan Romein over Feyenoord? Nee, maar indirect wel.

Het klassieke voorbeeld dat economen geven is Engeland in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw. Doordat de industriële revolutie zich op het eiland had afgespeeld, was het land op en top geïndustrialiseerd. Dat heeft het land aanvankelijk voorspoed gebracht, maar in de twintigste eeuw, toen de machines verouderden en andere Europese grootmachten na de oorlog opnieuw begonnen en voor modernisering kozen, bleef Engeland zitten met een verouderde industrie. De deugd was een ondeugd geworden.

In het jaar dat Romein zijn wet van de remmende voorsprong lanceerde, werd het Stadion Feijenoord, in gebruik genomen. Het grootste stadion van Nederland, en meteen een begrip in de Nederlandse voetballerij. Veel Europese cupfinales zijn afgewerkt in deze voetbaltempel. Feyenoord kon door de Kuip uitgroeien tot een grootmacht in het Nederlandse voetbal. Er zijn veel lofzangen geweest op de Kuip maar daar gaat deze column niet over. Sterker nog, ik stel voor om het stadion te slopen, hoezeer het mij en mijn mede-Feyenoorders dat ook aan het hart gaat.

Anno 2014 is de Kuip niet meer het grootste stadion van Nederland en belemmert de tempel de groei van de club. Een TNO rapport uit 2005 concludeerde al pijnlijk dat de Kuip in haar huidige vorm geen lang leven meer is beschoren. Niet zozeer de staalconstructie is het probleem, economisch is de basisconstructie zeer moeilijk exploitabel. Die gebrekkige exploitatie laat zich nu ieder jaar voelen. Feyenoord trekt meer mensen naar haar stadion maar het Philips-Stadion en de Grolsch Veste leveren PSV en FC Twente meer op. Een van de redenen waarom die clubs Feyenoord voorbij zijn gestoken in hun begrotingen.

Laten we er niet om heen draaien, hoezeer sentiment onze gedachten ook beïnvloedt, de Kuip is een blok aan het been van Feyenoord.

De keuze tussen renovatie en nieuwbouw leidt tot felle discussies. Daar werd afgelopen week weer een hoofdstuk aan toegevoegd door het besluit van de trojka (drie wijze heren). De twee renovatievarianten werden voorgedragen als finalisten, nieuwbouw werd afgeserveerd. Daar is niet iedereen tevreden over. Met renovatie groeit het spelersbudget op termijn 10-20 miljoen, bij nieuwbouw ligt de groei tussen de 25 en 30 miljoen. De populairste optie onder het Legioen was de nieuwbouwvariant van VolkersWessels. Draagvlak? Daar horen we de heren nu niet over.

Maakt dit besluit voor renovatie dan niemand blij? Jawel, op Ajax Netwerk staat een veelzeggende post die eindigt met de volgende woorden: Ik kan aan al onze supporters vertellen, gefeliciteerd! Dit nieuws wat eigenlijk een glorieuze dag in Rotterdam had moeten worden is eigenlijk heel goed nieuws voor ons. Voor Feyenoord is een renovatie leuk, maar geen structurele verbetering, voor Ajax goed nieuws want wij blijven fier aan kop staan qua inkomsten!

Hoezeer de discussie op internet ook is uitgelopen op een bloedbad, waar persoonlijke vendettas de boventoon voeren en niet argumentatie, de voordelen van nieuwbouw blijven staan als een paal boven water. Weliswaar heb je te maken met hogere aanschafkosten maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door lagere onderhoudskosten, meer inkomsten uit recettes, een beter verdienmodel voor zowel voetbal als niet-voetbalgerelateerde activteiten en betere zichtlijnen. Met andere woorden, met een nieuw stadion zit je niet gebonden aan de imperfecties van een ontwerp dat 80 jaar oud is.

Alles lijkt erop dat de trojka heeft gekeken naar de politieke haalbaarheid van de plannen, en niet naar de waarde voor de BVO Feyenoord. Insiders beweren dat de trojka het niet aandurfde om de Kuip te slopen, uit angst voor de reacties van het fanatiekste deel van de Feyenoord-aanhang. Er werd zelfs gesproken over een absurd investeringsmaximum van 200 miljoen euro. Te bizar voor woorden. Alsof een plan wat je 240 miljoen kost maar waarmee je veel meer kan verdienen niet beter kan zijn voor de club. De cijfers logen niet toen onafhankelijke raadgevers hun oordeel uitspraken: de second opinions lieten verliesgevende cijfers zien voor zes van de zeven scenarios bij renovatie. Nieuwbouw levert de club t meest op.

Rotterdam en de Rotterdamse politiek houden van de Kuip, zoals de Engelsen hielden van hun achtergebleven industrie. Die liefde maakt, zoals het gezegde al impliceert, blind. Die liefde zorgt er nu ook voor dat het moeilijke maar noodzakelijke besluit om die prachtige Kuip te slopen, niet genomen durft te worden. Een deel van de aanhang ketent zich spreekwoordelijk vast aan de staalconstructie van de Kuip. Zij voelen zich nu gesterkt door een trojka die gekeken heeft naar welk van de plannen politiek verkoopbaar is, niet naar wat het Feyenoord op de lange termijn het meeste oplevert.

Het Feyenoord-bestuur moet haar oren niet laten hangen naar dit advies wat ambitieloosheid uitstraalt. Dan maar een paar jaar wachten op politieke meewind en kiezen voor nieuwbouw. Een keuze voor renovatie zou 40 jaar lang gelimiteerde groei betekenen. Dat wilt niemand die Feyenoord een hart onder de riem wil steken. Laat de deugd van die prachtige Kuip geen ondeugd worden.
Stylzz
 Stylzz - zondag 20 april 2014 - 08:35   quote  deeplink  
Zo kan t ook. Eens of Oneens. Goed geschreven, sans rancune
koekie
 koekie - zondag 20 april 2014 - 08:54   quote  deeplink  
Wat een geouwehoer weer.. Laat die klojo's nou eens een beslissing nemen over het stadion. Nieuwbouw of heeeeel erg goed verbouwen. Als het zo doorgaat dan zitten we in 2016 nog met dit Topic en wordt ons stadion pas ergens in 2022 opgeleverd. We weten allemaal dat we naar 70.000 toeschouwers moeten. Dus als het goedkoper is op een langere termijn om een nieuw stadion te bouwen doe dat dan en gooi alle kut sentimenten overboord. MAAR DOE NOU IETS! Geen woorden maar daden ..was het toch!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 april 2014 door koekie --
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 20 april 2014 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 01:48 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ben UFC aan het kijken.
Waar moet ik op reageren?
Er is zo het een en ander wat sinds gistermorgen is uitgelegd en verduidelijkt. Of waar je het over 'een heldere blik van een buitenstaander' hebt en een mooie uitleg daarna.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 april 2014 door Bosifyable --
Leonidas
 Leonidas - zondag 20 april 2014 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 08:54 schreef koekie het volgende:
Wat een geouwehoer weer.. Laat die klojo's nou eens een beslissing nemen over het stadion. Nieuwbouw of heeeeel erg goed verbouwen. Als het zo doorgaat dan zitten we in 2016 nog met dit Topic en wordt ons stadion pas ergens in 2022 opgeleverd. We weten allemaal dat we naar 70.000 toeschouwers moeten. Dus als het goedkoper is op een langere termijn om een nieuw stadion te bouwen doe dat dan en gooi alle kut sentimenten overboord. MAAR DOE NOU IETS! Geen woorden maar daden ..was het toch!
Het lijkt mij niet verkeerd om eerst eens goed na te denken voordat je tot daden overgaat. Zeker als de toekomst van mijn club in het geding is.
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 april 2014 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 09:37 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Er is zo het een en ander wat sinds gistermorgen is uitgelegd en verduidelijkt. Of waar je het over 'een heldere blik van een buitenstaander' hebt en een mooie uitleg daarna.
Dit stuk kan ik zelf niet beter bewoorden:
http://forum.headliner.nl/topic-28117/p3/#1164887

Het sentiment bij een groot deel van de Feyenoorders zorgt voor teruggang, en ik ben van mening dat juist de personen die zo tekeer gaan tegen de huidige directie met al hun negatieve 'opiniestukken' er zelf het grootste aandeel in hebben en zullen hebben aan de teloorgang van Feyenoord. Geen van deze geplaatste teksten van de afgelopen dagen over de nieuwbouw is rationeel geschreven of gebaseerd op feiten. Alleen maar (verkeerde?) aannames en puur en alleen op behoud van een sterk verouderd stadion met onzinnige verwijten.
Exact wat ze de huidige directie verwijten, dat ze de club Feyenoord niet beter willen maken, is wat ze zelf teweeg brengen.

Al die cijfers over de kosten en baten is gedeeltelijk koffiedik kijken maar ik ben sterk van mening dat bij elke andere club die een gloednieuw stadion heeft laten bouwen dit alleen maar voordeel heeft opgeleverd. Juist Feyenoord met hun enorme achterban zou hier veel meer voordeel uit kunnen halen.
Bosifyable
 Bosifyable - zondag 20 april 2014 - 10:54   quote  deeplink  
Ah, je hebt mijn posts duidelijk niet gelezen. Laat dan maar.
Leonidas
 Leonidas - zondag 20 april 2014 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 10:39 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Dit stuk kan ik zelf niet beter bewoorden:
http://forum.headliner.nl/topic-28117/p3/#1164887

Het sentiment bij een groot deel van de Feyenoorders zorgt voor teruggang, en ik ben van mening dat juist de personen die zo tekeer gaan tegen de huidige directie met al hun negatieve 'opiniestukken' er zelf het grootste aandeel in hebben en zullen hebben aan de teloorgang van Feyenoord. Geen van deze geplaatste teksten van de afgelopen dagen over de nieuwbouw is rationeel geschreven of gebaseerd op feiten. Alleen maar (verkeerde?) aannames en puur en alleen op behoud van een sterk verouderd stadion met onzinnige verwijten.
Exact wat ze de huidige directie verwijten, dat ze de club Feyenoord niet beter willen maken, is wat ze zelf teweeg brengen.

Al die cijfers over de kosten en baten is gedeeltelijk koffiedik kijken maar ik ben sterk van mening dat bij elke andere club die een gloednieuw stadion heeft laten bouwen dit alleen maar voordeel heeft opgeleverd. Juist Feyenoord met hun enorme achterban zou hier veel meer voordeel uit kunnen halen.
Vanwaar jouw grote betrokkenheid bij onze discussie over de vernieuwing van de kuip?
Stylzz
 Stylzz - zondag 20 april 2014 - 11:08   quote  deeplink  
Boudewijn mag mee discussiëren als ieder ander
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 april 2014 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 11:03 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Vanwaar jouw grote betrokkenheid bij onze discussie over de vernieuwing van de kuip?
Omdat ik er een mening over heb en die werd gevraagd.
Daarbij is het voor voetballend Nederland in het algemeen beter dat er een nieuw stadion komt die grote internationale wedstrijden kan krijgen.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 april 2014 - 11:13   quote  deeplink  
Hey ik mis alweer posts hier van vanochtend, word snel gemodereerd hier..
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 april 2014 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 11:13 schreef RenatoBos het volgende:
Hey ik mis alweer posts hier van vanochtend, word snel gemodereerd hier..
offtopic heb ik verwijderd (Lijdensweg) incl de reacties op de verwijderde berichten.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 april 2014 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 11:14 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

offtopic heb ik verwijderd (Lijdensweg) incl de reacties op de verwijderde berichten.
Jammer dat je Lijdensweg en off-topic niet omdraaide in je zin..
lijdensweg
 lijdensweg - zondag 20 april 2014 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 11:16 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Jammer dat je Lijdensweg en off-topic niet omdraaide in je zin..
Ja jammer dat ze jou niet eens een ban geven!
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 20 april 2014 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 08:35 schreef Stylzz het volgende:
Zo kan t ook. Eens of Oneens. Goed geschreven, sans rancune
Geheel eens.
En waar natuurlijk.
Nieuw altijd beter dan opgeknapt.
piet de paler
 piet de paler - zondag 20 april 2014 - 12:46   quote  deeplink  
En toch out of THE box denken, stadion van het WK kopen uit elkaar vervoeren naar het oude piet Smit terrein en hoppa, financieel de moeite van het berekenen waard?
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 april 2014 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 11:43 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ja jammer dat ze jou niet eens een ban geven!
Je zou eens moeten weten..d:-)))))))
koekie
 koekie - zondag 20 april 2014 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 09:56 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet verkeerd om eerst eens goed na te denken voordat je tot daden overgaat. Zeker als de toekomst van mijn club in het geding is.
Kom op zeg. Het is een groot verschil tussen ergens goed over nadenken en treuzelen. Beslissing had al jaren geleden genomen kunnen als echte kenners zich gelijk mee bemoeid hadden. VW moest de opdracht krijgen van de directie. .
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 20 april 2014 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 08:35 schreef Stylzz het volgende:
Zo kan t ook. Eens of Oneens. Goed geschreven, sans rancune
Gedeeltelijk eens. Blijft een deel welles-nietes. Wordt tijd dat de verdienmodellen + second opinions openbaar gemaakt worden.
hotjumper
 hotjumper - zondag 20 april 2014 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 april 2014 - 11:13 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Omdat ik er een mening over heb en die werd gevraagd.
Daarbij is het voor voetballend Nederland in het algemeen beter dat er een nieuw stadion komt die grote internationale wedstrijden kan krijgen.
Dat zou alleen op gaan bij de allereerste plannen (80.000 capaciteit). De 63.000 van het VW stadion is ook te laag voor de grote finales.
freduc
 freduc - maandag 21 april 2014 - 22:22   quote  deeplink  
80.000 plaatsen zou ik ook zeker beter vinden , we zitten nu al met 45 a 50.000 wekelijks laat staan als we een mooi stadion met alle faceliteiten hebben en een goed elftal met goed voetbal
we zijn toch echt een sleeping giant met een hondstrouw publiek
hebben sommigen van jullie ook fc rijnmond nog gezien , blijkt dat de grote meerderheid van de VvF ook voor het nieuwe stadion is , krijg toch wel heel sterk het gevoel dat die troika sterk bevoordeel is voor renovatie , waarom wordt dat VW gelijk afgeknald en krijgt het geen kans ? reken en balans de 3 plannen en maak dan een keus zou ik zo zeggen of zijn ze soms bang dat het VW toch het beste plan is
van geil
 van geil - maandag 21 april 2014 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 april 2014 - 22:22 schreef freduc het volgende:
80.000 plaatsen zou ik ook zeker beter vinden , we zitten nu al met 45 a 50.000 wekelijks laat staan als we een mooi stadion met alle faceliteiten hebben en een goed elftal met goed voetbal
we zijn toch echt een sleeping giant met een hondstrouw publiek
hebben sommigen van jullie ook fc rijnmond nog gezien , blijkt dat de grote meerderheid van de VvF ook voor het nieuwe stadion is , krijg toch wel heel sterk het gevoel dat die troika sterk bevoordeel is voor renovatie , waarom wordt dat VW gelijk afgeknald en krijgt het geen kans ? reken en balans de 3 plannen en maak dan een keus zou ik zo zeggen of zijn ze soms bang dat het VW toch het beste plan is
natuurlijk zijn de vvF voor nieuwbouw.
net als overigens veel sponsoren(ook kleine)
alleen al in mijn omgeving staan ondernemers te popelen om te investeren, maar wel in n bolwerk wat vernieuwend verfrissend is, met tal van kansen voor deze mensen.
doel op skyboxen catering etc.
en inderdaad t mag groter en gedurfder.
freduc
 freduc - maandag 21 april 2014 - 22:48   quote  deeplink  
trouwens worden in div poll's zelfs ook door de supporters duidelijk voor nieuwbouw gekozen , als je er zo over nadenkt is het aardig bizar voor woorden dat zo'n vw plan al gelijk afgeknald wordt zonder dat het een eerlijke kans heeft gekregen
Nick4F
 Nick4F - dinsdag 22 april 2014 - 07:16   quote  deeplink  
Ik ben misschien niet helemaal objectief, omdat ik voor een nieuw stadion ben, maar het is mij opgevallen dat de meest agressieve taal toch echt uit de hoek van RDK-aanhangers komt. Ik vraag me 1 ding echter af: Realiseren de mensen zich genoeg welke risico's ze nemen voor onze toekomstige supporters? In het jaar 2060 zijn we nog steeds aan het afbetalen van RDK! Supporters die nu nog geboren moeten worden zijn dan al ver in de 50 en zitten dan opgescheept met de lasten van een stadion uit 1937!! En denk maar niet dat die supporters dezelfde sentimenten kennen als de mensen die nu koste wat kost vast willen houden aan een nu al hopeloos verouderd stadion. Het lijkt mij dat je de financiering van een gloednieuw stadion veel gemakkelijker rond krijgt dan een vernieuwbouwd stadion. Dat blijkt nu al: RDK geeft al aan dat ze de financiering niet rond krijgen zonder gemeentesteun. Het is dan ook helemaal niet vreemd dat dit VW wel al gelukt is!
Boudewijn
 Boudewijn - dinsdag 22 april 2014 - 07:32   quote  deeplink  
Er staat weer een groot stuk over de nieuwbouw Kuip in de Telegraaf (geen online link beschikbaar op dit moment).
Enkele quotes:

Met nieuwbouw, zo blijkt uit second opinions en rekenmodellen deze week, blijft minimaal tien miljoen euro per jaar meer over voor de club. Het betekent dat het prijsverschil tussen renovatie en nieuwbouw al binnen zes jaar is terugverdiend.

Vergelijking renovatie Ahoy (50 miljoen) tegenover nieuwbouw Ziggodome (60 miljoen) waardoor Amsterdam Rotterdam ook op muziekgebied ver voorbij is gestreerd. Een pijnlijker voorbeeld van wel of niet kiezen voor renovatie is er niet voor Feyenoord.

Nieuwbouw budget van 265 miljoen blijkt na onderzoek bij alle(!) andere nieuwbouwstadions op de wereld in de afgelopen 10 jaar blijkt zéér realistisch te zijn.

En verder naming rights van het stadion, extra parkeerplekken voor middelgrote evenementen (zie Bayern Munchen) en een transferhub werking zorgen allemaal voor extra inkomsten.

En als laatste:
Kernpunt blijft de toekomst van de voetbalclub. Feyenoord moet met een nieuw stadion voorbereid zijn op de ontwikkelingen van stadions voor de komende 100 jaar. Tegen de tijd dat Feyenoord zijn renovatie klaar zou hebben en zijn begroting een groot stuk richting die van Ajax en PSV zou opschroeven, gaat Ajax de ArenA uitbreiden en zal PSV op een andere plek in Eindhoven ook een gloednieuw stadion bouwen.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 april 2014 - 07:34   quote  deeplink  
Beslissing uitgesteld tot 1-05
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 april 2014 - 07:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 april 2014 - 07:34 schreef Stylzz het volgende:
Beslissing uitgesteld tot 1-05
http://www.headlines.nl/nieuws/12/1383652/
Nick4F
 Nick4F - dinsdag 22 april 2014 - 07:46   quote  deeplink  
RDK loopt dus opnieuw tegen dezelfde problemen aan! Ze krijgen de financiering niet rond zonder gemeentesteun. Gudde heeft dus een beter inzicht in de hele materie dan de trojka. Geen bank neemt het risico om vernieuwbouw van een stadion uit 1937 tot 2070 te financieren. Alle mensen met oude sentimenten zouden nu toch wakker moeten worden en niet meer dwarsliggen tegen nieuwbouw. Wat wil je nog meer dan de feiten die Boudewijn in zijn bovenstaande stuk presenteert aangaande Ahoy en het Ziggodome. Eigenlijk buitelen alle voorbeelden uit het verleden over het behoudende plan van de trojka heen! RDK is een product van de angst en behoudzucht!
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 april 2014 - 07:59   quote  deeplink  
ook uit Telegraaf:
quote:

De Telegraaf gaat door op de mogelijke terugkeer van de optie van nieuwbouw van De Kuip. Ze stellen dat de nieuwbouw in Bilbao het voorbeeld is van de manier waarop nieuwbouw kan plaatsvinden zonder dat de bepaalde tribunes jarenlang gesloten blijven. Het nieuw te bouwen stadion zou voor 70% al pal naast het huidige stadion gebouwd kunnen worden, waarbij het veld haaks op het huidige veld moet komen te liggen.

freduc
 freduc - dinsdag 22 april 2014 - 09:44   quote  deeplink  
ze zijn te bang om zo'n rdk plan af te schieten , bang voor een groot deel van de supporters , ik moet zeggen dat rdk aardig de publieke opinie heeft weten te beinvloeden de angst zit er aardig in , nog steeds melden sommige media dat de fanatieke aanhang geen nieuw stadion accepteerd
terwijl div poll's aantoont dat de grote meerderheid voor nieuwbouw is , ook in mijn kennissen kringzijn ze voor nieuwbouw waaronder juist enkelen harde kern supporters zitten
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 april 2014 - 09:54   quote  deeplink  
T probleem zit bij de meeste RDK mensen niet in t feit dat de Kuip weg moet, dat is ook belangrijk, maar het feit dat er geen transparantie is in alle varianten van HNS.

Als er een plan zou liggen die AANTOONBAAR beter is dan de andere, waar FEYENOORD beter van wordt is er geen mens die puur op sentimenten gaat zeggen, moet je niet doen. Dus als de trojka of Feyenoord nu toch zal kiezen voor een nieuw stadion, zal je om draagvlak te krijgen volledig openheid van zaken moeten geven over kosten en baten, investeringen en verdienmodellen en toekomstperspetief van club en stadion.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 april 2014 door Stylzz --
freduc
 freduc - dinsdag 22 april 2014 - 10:07   quote  deeplink  
openheid van zaken is niet altijd evengoed , wat heb je er aan om de hele financiele rompslomp tbv een nieuw stadion publiekelijk openbaar te maken ?
denk bijv daarbij eens aan geldschieters die niet bekend of willen laten weten hoeveel ze investeren in zo'n project
daarbij begrijpen wij die hele wirwar van bedragen zowiezo toch niet of je moet econoom zijn
soms moet je ook eens vertrouwen hebben in bijv gudde die tot nu toe goed werk levert , die stopt feyenoord echt niet weer in de problemen nadat hij ons er eerdt uitgehaald heeft
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 april 2014 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 april 2014 - 10:07 schreef freduc het volgende:
openheid van zaken is niet altijd evengoed , wat heb je er aan om de hele financiele rompslomp tbv een nieuw stadion publiekelijk openbaar te maken ?
denk bijv daarbij eens aan geldschieters die niet bekend of willen laten weten hoeveel ze investeren in zo'n project
daarbij begrijpen wij die hele wirwar van bedragen zowiezo toch niet of je moet econoom zijn
soms moet je ook eens vertrouwen hebben in bijv gudde die tot nu toe goed werk levert , die stopt feyenoord echt niet weer in de problemen nadat hij ons er eerdt uitgehaald heeft
Dat kan niet meer, dat vertrouwen hebben ze beschaamd en beschadigd bij het eerste HNS debacle. Dat had een molensteen om de nek geweest.
Feit dat t nu opeens kan voor 150milj minder EN zonder gemeentesteun doet de wenlbrauwen fronsen en zal je dus uit de doeken moeten doen!

Ze zullen dus minimaal aan de trojka openheid van zaken moeten geven en een logisch verhaal richting de achterban. HNS staat bij voorbaat al met 2-0 achter, hebben ze zelf gecreëerd, dus dat wordt hard werken.
freduc
 freduc - dinsdag 22 april 2014 - 10:28   quote  deeplink  
het hns had geen gemeente bijdrage nodig enkel een garantstelling , je hebt wel gelijk dat vw met een veel beter en goedkoper plan komt , dit heeft wel met tal van zaken te doen : koop van de grond ,sloop van het ziekenhuis , infrastructuur enz enz , ook dat hns plan was geen slecht plan maar dat is mede om zeep geholpen door het agressieve manier van het rdk plan om de hele publieke opinie op hun hand te krijgen en zo meerdere partijen te laten twijfelen
en ik moet zeggen dat is het rdk aardig gelukt en daar heeft misschien gudde en medewerkers de boel aardig onderschat

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 april 2014 door freduc --
sportverteller
 sportverteller - dinsdag 22 april 2014 - 10:30   quote  deeplink  
We willen in het leven zaken begrijbaar, meetbaar en vergelijkbaar hebben. Maar dat is nu eenmaal niet altijd zo eenvoudig. Ik ben er van overtuigd dat het merendeel van de supporters het beste met de club voorhebben. We komen al van ver, op nieuw narigheid zit niemand te wachten. Juist daarom lopen ook de de emoties hoog op. Ik ben het dan ook met freduc eens dat je soms het vertrouwen aan de beslissers moet (over)geven en we ons niet gek moeten laten maken door de media. We verschillen van mening over het stadion van de toekomst, maar niet over het gevoel voor onze club.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 april 2014 door sportverteller --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 april 2014 - 10:30   quote  deeplink  
Nee, de gemeente weigerde garant te staan omdat ze het risico niet aandurfden!
De arrogantie van Gudde en consorten dat ze dit er wel even door konden drukken bij de gemeente was stuitend! Los van het feit of het een goed plan was of niet, t probleem bij HNS was dat er alleen een visie was! Een plan in grote lijnen! Wie gaat er dan garant staan voor zo'n enorm bedrag? NIEMAND!

Ik ben overigens niet tegen HNS, maar ook niet per definitie voor. Zelfde geldt voor BAM of RDK.
freduc
 freduc - dinsdag 22 april 2014 - 10:40   quote  deeplink  
de hele lobby die het rdk heeft gevoerd was vele malen beter als die van hns dat is absoluut waar , neem bijv het AD dat heeft die hele lobby gesteunt van het rdk
zo is de publieke opinie zozeer gaan twijfelen dat de gemeente met de verkiezingen voor de deur geen besluit heeft durven nemen en de boel heeft afgeblazen zodat er na de verkiezingen maar de besluiten moesten genomen worden
banken zijn juist voor nieuwbouw en zien het juist niet zitten in verbouw van een stadion en dit zijn feiten wat is gebleken met het hns plan
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 april 2014 - 10:41   quote  deeplink  
HNS had dat eerste debacle zelf kunnen voorkomen. Laat ze dr van leren voor ronde 2.
Ik ben benieuwd.
freduc
 freduc - dinsdag 22 april 2014 - 10:49   quote  deeplink  
inderdaad leert men van fouten en uiteindelijk helpt het feyenoord hopelijk , al vind ik niet dat er zo'n grote fouten zijn gemaakt door gudde en medewerkers , dat hele hns plan was gewoon een goed plan , ze hebben wel de publieke opinie onderschat die voor veel onrust en angst heeft gezorgt maar schrijf dit toch meer op konto van de rdk
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 22 april 2014 - 13:37   quote  deeplink  
Ik ben wel benieuwd waardoor het nu ineens goedkoper is... is dat omdat er bepaalde opties niet zijn opgenomen, terwijl dat dat in eerste instantie wel zo was...???
Milo
 Milo - dinsdag 22 april 2014 - 14:30   quote  deeplink  
Wat is de begroting van Feijenoord, voor een nieuw stadion?
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 april 2014 - 14:52   quote  deeplink  
0€

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Financiering superKuip rond zonder gemeente!









0.0187880