BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Financiering superKuip rond zonder gemeente!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 06:27   quote  deeplink  
Financiering gloednieuwe superKuip rond zonder hulp gemeente!

Feyenoord krijgt uit onverwachte (maar nog niet genoemde) hoek een sensationele oplossing aangerekit voor de problematiek rond de financiering en opbrengsten van de renovatie van De Kuip. De financiering van de eerder afgeserveerde superKuip van VolkerWessels (totale nieuwbouw voor 265 miljoen euro) is volgens welingelichte bronnen zónder hulp van de gemeente Rotterdam rond.

Dit in tegenstelling tot de andere twee partijen (BAM en Red de Kuip), die wellicht nog een jaar nodig hebben om het geld op tafel te krijgen.

Aldus de Telegraaf...

De plannen voor renovatie en uitbreiding van de huidige kuip en de daarmee gemoeide problemen zijn daarmee overbodig.
Bij BAM en Red de Kuip wordt een groot offer van de stad Rotterdam gevraagd omdat de gemeente zo'n 75 miljoen moet bijspringen voor de bouw van enorme parkeergarages die noodzakelijk zijn bij uitbreiding naar 70.000 stoelen.
De gemeente vreest in totaal zo'n 100 miljoen te moeten investeren bij zowel de plannen van BAM als Red de Kuip wat al zo'n 200 miljoen zou kosten. Het totaalplaatje kan daarmee duurder uitvallen dan nieuwbouw waarbij je dan nog steeds in een opgelapt stadion speelt met beperkte financiele en commerciele groei.

De nieuwe superKuip zou onder het stadion een parking krijgen en zou een grotere investering vragen dan de renovatie, maar op de lange termijn is het goedkoper en voor Feyenoord meer rendabel. Uit eerste onderzoeken blijkt dat renovatie zal zorgen dat Feyenoord als club qua begroting en financiele mogelijkheden nog tientallen jaren ver achter clubs als PSV en Ajax zal blijven.

De voorstanders voor het behoud van de oude Kuip hebben nu alleen nog maar een emotiele weerstand tegen een gloednieuwe Kuip, hoewel ook bij renovatie er nog nauwelijks iets terug te zien zal zijn van de oude Kuip.

bron: de Telegraaf (online link op moment van plaatsen niet beschikbaar)
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 06:29   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd naar de 'sensationele' oplossing!
Maar zowiezo zeg ik: nieuw stadion gewoon doen, beter voor Feyenoord, beter voor voetballend Nederland!
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 april 2014 - 07:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 06:29 schreef Boudewijn het volgende:
Ik ben benieuwd naar de 'sensationele' oplossing!
Maar zowiezo zeg ik: nieuw stadion gewoon doen, beter voor Feyenoord, beter voor voetballend Nederland!
Daar ben ik nu ook zeer benieuwd naar !! Ik hoop alleen maar dat het waar is ...
Ik ben altijd een voorstander van een nieuw stadion geweest !!
Nick4F
 Nick4F - zaterdag 19 april 2014 - 07:43   quote  deeplink  
Eerst zien dan geloven. Het enige dat telt is dat we weer kunnen concurreren met a'dam. Lager moet de lat niet liggen. In principe geloof ik nog steeds dat een fonkelnieuw stadion het meeste enthousiasme op kan wekken, omdat iedere betrokkene het gevoel zal hebben een geweldige nieuwe start te maken. Er zal een soort sfeer ontstaan van hergeboorte. Daar wil iedereen deel van uit maken. Dit in tegenstelling tot bij vernieuwbouw. Dat gaat geleidelijk, dus er is geen echt moment van herboren worden. Tegen de tijd dat de hele handel wordt opgeleverd is er al geen nieuws meer onder de zon. Nieuwbouw zal altijd een groter vliegwieleffect genereren!
neliz
 neliz - zaterdag 19 april 2014 - 08:26   quote  deeplink  
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: Nu toch een nieuwe Kuip ?

quote:
Op vrijdag 18 april 2014 - 22:07 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ja leuk, maar beide plannen werden ge-presenteert zonder een bijdrage van de gemeente. Alleen RDK is daarop terug gekomen nadat ze de plannen moesten aanpassen ...
Dus beste GOUDVIS neliz , beter opletten !!!
Nee, bij de presentatie van BAM werd gezegd dat er "geen risico" was voor de gemeente.

Ik weet dat het moeilijk voor jou is om begrijpend te lezen, maar als niets wordt aangestipt kun je ook niet zeggen of het waar is of niet.

Maargoed, jij bent niet serieus te nemen in een discussie.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 08:53   quote  deeplink  
Rot op met je 'overzichtelijkheid' Boudewijn. Voor elke supporter was het duidelijk als er een nieuwe post in het vorige topic kwam dat er nieuws was. Past dit ook makkelijk bij. Bovendien, je komt een keer in de 50 pagina's wat melden over een (ver)nieuw(d) stadion, dus waar heb jij je zogenaamde overzichtelijkheid voor nodig?

Anywaytjes, ik noem dit een vies spelletje tussen het bestuur, VW en de Telegraaf, die ze nog een podium biedt ook. Stel dan geen trojka aan, die je aan het werk zet om het beste voor Feyenoord te berekenen. VolkerWessels was het, is het, en wordt het, ongeacht de uitkomst van welk onderzoek dan ook.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 april 2014 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 08:53 schreef Bosifyable het volgende:
Rot op met je 'overzichtelijkheid' Boudewijn. Voor elke supporter was het duidelijk als er een nieuwe post in het vorige topic kwam dat er nieuws was. Past dit ook makkelijk bij. Bovendien, je komt een keer in de 50 pagina's wat melden over een (ver)nieuw(d) stadion, dus waar heb jij je zogenaamde overzichtelijkheid voor nodig?

Anywaytjes, ik noem dit een vies spelletje tussen het bestuur, VW en de Telegraaf, die ze nog een podium biedt ook. Stel dan geen trojka aan, die je aan het werk zet om het beste voor Feyenoord te berekenen. VolkerWessels was het, is het, en wordt het, ongeacht de uitkomst van welk onderzoek dan ook.
Mooi dan. Weg met die 'ouwe' kuip .........
MMM
 MMM - zaterdag 19 april 2014 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 06:29 schreef Boudewijn het volgende:
Ik ben benieuwd naar de 'sensationele' oplossing!
Maar zowiezo zeg ik: nieuw stadion gewoon doen, beter voor Feyenoord, beter voor voetballend Nederland!
Triest hoor een nieuw topic openen zodat het op je eigen naam staat..

Ten tweede, kijk FC Rijnmond van gisteren nog eens terug.

Wat een vies spelletje van o.a. die Gudde, verbouwen die Kuip!
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 09:10   quote  deeplink  
Passage uit het artikel op telegraaf.nl

quote:
Maar ingegeven door emoties, die bij een deel van de fans leven voor de oude Kuip, besloten de drie verkenners in alle haast toch de voorkeur te geven aan een renovatieplan van de BAM of dat van Red de Kuip, de door een groep supporters ingediende plannen voor het verbouwen van De Kuip.
Fijn om op deze manier de slechter ingevoerde mensen op het verkeerde been te zetten. Ze zijn aan het werk gezet om het beste voor Feyenoord te kiezen. En wanneer, zoals nu, aantoonbaar zou blijken dat nieuwbouw de beste optie was, zouden er genoeg mensen overstag zijn gegaan. Niet voor niets heeft van der Sluis gister in FC Rijnmond nog aangegeven dat nieuwbouw juist de doodsteek voor Feyenoord zou zijn. ( link )

quote:
De passie en warmte van een deel van de Feyenoord-supporters voor de oude Kuip is begrijpelijk. Het is een fenomenaal stadion geweest, maar het staat de sportieve en financiële groei van Feyenoord nu fors in de weg.
Nee, volgens mij waren het toch echt twee andere personen die de groei in de weg stonden.

Met andere woorden, wat een kutartikel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 april 2014 door Bosifyable --
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:08 schreef MMM het volgende:

Ten tweede, kijk FC Rijnmond van gisteren nog eens terug.

Wat een vies spelletje van o.a. die Gudde, verbouwen die Kuip!
ik heb rijnmond niet, werd er daar al gesproken over deze nieuwe ontwikkeling? Lijkt me niet omdat vandaag elke site uitpakt met dit nieuws en de Telegraaf citeert.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 09:12   quote  deeplink  
Klik maar eens op de link in mijn post en kijk de aflevering terug.
MMM
 MMM - zaterdag 19 april 2014 - 09:15   quote  deeplink  
Wat maakt het uit of er nieuwe ontwikkelingen zijn, kan makkelijk in 1 topic. Dat is pas overzichtelijk, nu moet ik in 2 topics gaan kijken. 1 hier voor nieuwe berichten en de andere als ik oude dingen terug wil lezen..

Gudde en van Merwijk willen al tijden maar 1 ding en dat is VolkerWessels. Informatie alleen naar hun doorspelen was al walgelijk. Die twee doen ALLES voor zichzelf en NIETS voor Feyenoord, oppleuren dan
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:10 schreef Bosifyable het volgende:
Fijn om op deze manier de slechter ingevoerde mensen op het verkeerde been te zetten. Ze zijn aan het werk gezet om het beste voor Feyenoord te kiezen. En wanneer, zoals nu, aantoonbaar zou blijken dat nieuwbouw de beste optie was, zouden er genoeg mensen overstag zijn gegaan. Niet voor niets heeft van der Sluis gister in FC Rijnmond nog aangegeven dat nieuwbouw juist de doodsteek voor Feyenoord zou zijn.
Waarom zou nieuwbouw de doodsteek zijn?
Het heeft aantoonbaar andere clubs juist financieel geholpen, waarom zou Feyenoord de uitzondering zijn?
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:12 schreef Bosifyable het volgende:
Klik maar eens op de link in mijn post en kijk de aflevering terug.
Zit op mobiel, geen zin om 24m haperend beeld te beluisteren. misschien kun je het kort samenvatten?
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 09:18   quote  deeplink  
Bekijk je het later.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:15 schreef MMM het volgende:
Wat maakt het uit of er nieuwe ontwikkelingen zijn, kan makkelijk in 1 topic. Dat is pas overzichtelijk, nu moet ik in 2 topics gaan kijken. 1 hier voor nieuwe berichten en de andere als ik oude dingen terug wil lezen..
Zeur niet zo!

quote:

Gudde en van Merwijk willen al tijden maar 1 ding en dat is VolkerWessels. Informatie alleen naar hun doorspelen was al walgelijk. Die twee doen ALLES voor zichzelf en NIETS voor Feyenoord, oppleuren dan
Stel dat dat plan gewoon beter is, blijf je dan nog steeds tegen?
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:18 schreef Bosifyable het volgende:
Bekijk je het later.
Nee, dan vind ik het verhaal van die man maar gewoon onzin.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:18 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Zeur niet zo!

Sluit dit topic en open die nieuwe gewoon weer joh! Met je 'overzichtelijkheid', pleurt op.

quote:


Stel dat dat plan gewoon beter is, blijf je dan nog steeds tegen?
Waarom heeft de trojka een maandenlang onderzoek gehad naar het beste voor Feyenoord, en komen zij tot de conclusie dat op de korte en de lange termijn een vernieuwbouw de beste optie is? En nu VW is afgeschreven, ze onder één hoedje spelen met de Telegraaf en de directie, die ongetwijfeld het plan van VW gerealiseerd zien worden? Doorspelen van extra informatie, gezellige tripjes naar Turijn.. Dat ze doodvallen.
MMM
 MMM - zaterdag 19 april 2014 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:18 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Zeur niet zo!

[..]

Stel dat dat plan gewoon beter is, blijf je dan nog steeds tegen?
Ik zeur niet, jammer dat je niet inhoudelijk reageert maar oke..

Is dit plan beter voor Feyenoord of voor Gudde/van Merwijk?
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:19 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Nee, dan vind ik het verhaal van die man maar gewoon onzin.
Als je zo'n plaat je voor je smoel hebt, moet je je mening ook gewoon voor je houden. Niet de moeite nemen om extra informatie tot je te nemen, maar wel vinden dat je een mening moet hebben? Je lijkt lijdensweg wel.
piet
 piet - zaterdag 19 april 2014 - 09:22   quote  deeplink  
hmm vreemd! Nu kan het opeens zonder de gemeente en is het een stuk goedkoper? Eigenbelang? of clubbelang?
En ach het is de telegraaf, vorige stuk over VW stond ook vol met onzin.
MMM
 MMM - zaterdag 19 april 2014 - 09:23   quote  deeplink  
@FRFC1908: Ohja nog wat: eerst was VW 380 miljoen met 165 garantie. Toen 280 met garantie. Nu zonder garantie.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 09:23   quote  deeplink  
Juist door zo'n onbenul als Boudewijn heb ik al helemaal geen zin meer in deze discussie. Een niet-sympathisant, die hier zijn 'mening' verkondigt zonder kennis, zonder de moeite te willen nemen kennis te vergaren, laat maar.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:22 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Als je zo'n plaat je voor je smoel hebt, moet je je mening ook gewoon voor je houden. Niet de moeite nemen om extra informatie tot je te nemen, maar wel vinden dat je een mening moet hebben? Je lijkt lijdensweg wel.
Als je niet de moeite wilt nemen om ff te posten wat de reden is, dan laat maar zitten want daar heb ik nu dan niets aan.
MMM
 MMM - zaterdag 19 april 2014 - 09:26   quote  deeplink  
Als nieuwbouw goed is voor de club, zeg ik prima. Maar dat blijkt NERGENS uit en wat mij dwarszit is het spelletje tussen VW en die Gudde/van Merwijk. Zoals Bosi al aangaf, informatie doorspelen en een gezellig tripje naar Turijn.

Alles om er zelf beter van te worden in plaats van de club. Die van der Sluis heeft straks alles voor jan lul uitgezocht, achter de schermen bij Feyenoord is er natuurlijk alles aangedaan om het VW te laten worden. Terwijl van der Sluis en zijn mannen grote twijfels hebben

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 april 2014 door MMM --
claudio
 claudio - zaterdag 19 april 2014 - 09:28   quote  deeplink  
een bericht van niks.geeft geen enkele zekerheid omdat er niets wordt voorgesteld
onzekerheid wordt steeds groter en de verwarring ook.ROTTERDAM ONWAARDIG
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:21 schreef MMM het volgende:
Ik zeur niet, jammer dat je niet inhoudelijk reageert maar oke..
Jawel, ik wordt moe van gezeur over nieuwe topics die tien dingen bespreken en alleen leesbaar is voor diegene die elke post lezen en precies weten op welke pagina wat wordt gezegd.
Ik hou het liever overzichtelijk dat bij nieuwe ontwikkelingen er direct daar naartoe gegaan kan worden ipv tientallen paginas terug te lezen.

quote:

Is dit plan beter voor Feyenoord of voor Gudde/van Merwijk?
misschien beide, maar persoonlijk vond ik nieuwbouw altijd al beter voor Feyenoord.
Ik hecht dan ook geen waarde aan het sentiment van de oude kuip.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 19 april 2014 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:24 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Als je niet de moeite wilt nemen om ff te posten wat de reden is, dan laat maar zitten want daar heb ik nu dan niets aan.
Je zegt het zelf al;

quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:29 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Jawel, ik wordt moe van gezeur over nieuwe topics die tien dingen bespreken en alleen leesbaar is voor diegene die elke post lezen en precies weten op welke pagina wat wordt gezegd.
Ik hou het liever overzichtelijk dat bij nieuwe ontwikkelingen er direct daar naartoe gegaan kan worden ipv tientallen paginas terug te lezen.

Voor iemand die bijna nooit meeleest en niet op de hoogte is van de ontwikkelingen, wil je nu ineens een samenvatting van de afgelopen 3 maanden? Je bent niet goed.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:37 schreef Bosifyable het volgende:
Voor iemand die bijna nooit meeleest en niet op de hoogte is van de ontwikkelingen, wil je nu ineens een samenvatting van de afgelopen 3 maanden? Je bent niet goed.
Eh, nee...
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 19 april 2014 - 09:57   quote  deeplink  
Daar ben ik weer, de stropdas criminelen maken uit wat er komt, de supporters mogen alleen het uiterlijk van de seizoenskaart.en de schrapers zijn weer vol op bezig. Worden jullie hier niet moe van? Beslis iets dan maakt het mij niet meer uit maar doe iets anders wordt het een lachertje.
Nick4F
 Nick4F - zaterdag 19 april 2014 - 10:01   quote  deeplink  
Wat een emoties. De gewone lezer wordt in een poel van persoonlijke vete's gegooid. Mij boeit het in ieder geval niet. Ikzelf zou het liefst 3 topics openen, zodat iedereen de informatie en updates apart van elkaar kan lezen. 1 voor RDK, 1 voor BAM en 1 voor VW. Dit is zo'n omvangrijk en ingewikkeld thema, en als we dat echt overzichtelijk willen houden, dan lijkt mij aparte topics de beste oplossing. Als ik nu beelden van RDK enz. wil zien, dan moet ik talloze pagina's doorworstelen. We zijn echt bezig met een beslissing van leven op dood (bij wijze van).
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 19 april 2014 - 10:02   quote  deeplink  
Wij beslissen niets niets niets
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 19 april 2014 - 10:03   quote  deeplink  
Erg vreemd om een topic te openen met een titel die refereert naar een bericht van een doorgaans niet betrouwbare krant.
Beter eerst afwachten of andere -meer serieuze- media hier ook over berichten.

Onhandig Boudewijn, zeker als je zélf mogelijk dat (bericht uit dat) blad in twijfel trekt, gezien je quote "Aldus de Telegraaf...."
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 19 april 2014 - 10:06   quote  deeplink  
En stel dat het waar is....
Onder voorwaarden doen, met name als financiering niet de club op enigerlei wijze negatief kan raken.
Ogenschijnlijk voordeel: kost de gemeenschap minste geld.
piet
 piet - zaterdag 19 april 2014 - 10:08   quote  deeplink  
Stadionartikel Telegraaf zet verhoudingen weer op scherp

Geschreven op 2014-04-19 om 09:15:07 | Bekeken: 3225 | Reacties: 131 | Foto: Pro Shots |

Amper één dag nadat verkenner Wim van Sluis het eerste en tweede plan van VolkerWessels bestempelde als te duur, komt De Telegraaf met het artikel dat de SuperKuip toch het beste plan voor Feyenoord is. Door het artikel in de krant staat de relatie tussen supporters en directie weer op gespannen voet.

De Telegraaf probeert in de ochtendeditie de integriteit van het verkennerstrio in twijfel te trekken. Het medium meent dat de trojka BAM en Red de Kuip puur op basis van emotie heeft verkozen boven het plan van de SuperKuip. Dat terwijl de verkenners de afgelopen dagen alle stakeholders , waaronder een supportersdelegatie en de nog niet geïnstalleerde supportersraad, binnen de club zijn afgegaan met cijfers die aantonen dat de club helemaal niet achterblijft op haar concurrenten.

Diverse supporters menen dan ook dat dit de laatste stuiptrekkingen van directeuren Eric Gudde en Jan van Merwijk, fervente voorstanders van nieuwbouw, zijn om het plan van VolkerWessels alsnog erdoor te krijgen.

Uit het bericht in de Amsterdamse krant blijkt in ieder geval dat VolkerWessels de strijd nog niet heeft opgegeven. Het consortium zou achter de schermen bezig zijn om de financiering voor haar plan alsnog rond te krijgen. Dat zou gelukt zijn, schrijft De Telegraaf. Het plan zou volgens 'welingelichte bronnen' van het medium bovendien aantrekkelijker zijn doordat er al een kant en klare parking is verwerkt in het stadion, wat de verkoop van skyboxen en businessunits makkelijker zou maken.

Van Sluis vertelde gisteren in FC Rijnmond nog dat het plan van VolkerWessels Feyenoord opzadelt met tien miljoen euro aan extra rente- en aflossingskosten per jaar die niet terug te verdienen zouden zijn door complete nieuwbouw.

bron:fr12
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 19 april 2014 - 10:10   quote  deeplink  
Verfilmen als soap serie of een musical de kuip de leugen
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 19 april 2014 - 10:18   quote  deeplink  
Tijd om Gudde maar eens te horen hierover.
freduc
 freduc - zaterdag 19 april 2014 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:08 schreef MMM het volgende:

[..]

Triest hoor een nieuw topic openen zodat het op je eigen naam staat..

Ten tweede, kijk FC Rijnmond van gisteren nog eens terug.

Wat een vies spelletje van o.a. die Gudde, verbouwen die Kuip!
niks vieze spelletjes van Gudde , die man is alleen maar bezig met bezuinigen en wat het beste is voor feyenoord op de lange termijn
en dat is zonder twijfel TOTALE NIEUWBOUW , die renovatie plannen zijn goedkope lapmiddelen
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 april 2014 - 10:21   quote  deeplink  
Kijk, daar heb ik wat aan, thx Piet:

quote:
Van Sluis vertelde gisteren in FC Rijnmond nog dat het plan van VolkerWessels Feyenoord opzadelt met tien miljoen euro aan extra rente- en aflossingskosten per jaar die niet terug te verdienen zouden zijn door complete nieuwbouw.
Als ik de Telegraaf mag geloven is dat argument nu dus niet meer van toepassing. Dus mag van der Sluis het opnieuw gaan beoordelen.

quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 10:03 schreef FR-Henk het volgende:
Erg vreemd om een topic te openen met een titel die refereert naar een bericht van een doorgaans niet betrouwbare krant.
Beter eerst afwachten of andere -meer serieuze- media hier ook over berichten.

Onhandig Boudewijn, zeker als je zélf mogelijk dat (bericht uit dat) blad in twijfel trekt, gezien je quote "Aldus de Telegraaf...."
Dat was niet mijn bedoeling, ik bedoelde het als bronvermelding.
Ik wacht gewoon af totdat de sensationele oplossing bekend gemaakt wordt, dan pas weten we meer maar ze zijn er iig van overtuigd dat het rond is.
En inmiddels bericht elke serieuze site en krant over deze kwestie. Ik ben alleen altijd een van de eersten die de Telegraaf online leest rond 5 uur en dan er dus ook als eerste iets over plaatst.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 19 april 2014 - 10:27   quote  deeplink  
Ik zou graag van een onpartijdige deskundige cijfers willen zien, in plaats van bouwondernemingen, amateur economomen, en wij als partijdige forum leden.anders blijven we speculeren.ja toch niet dan!
freduc
 freduc - zaterdag 19 april 2014 - 10:33   quote  deeplink  
wat een gelul van sommigen hier , ik zie er geen logica in dat gudde eerst jaren bezig is om feyenoord uit de schulden te helpen en daarna weer onverantwoord weer in de schulden stopt
ook heeft de telegraaf niks met volker wessel , ok een sensatie krant is het wel
als volker wessel zegt dat ze het rond hebben prima toch ? laat maar zien en dan bouwen die handel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 april 2014 door freduc --
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 19 april 2014 - 10:36   quote  deeplink  
En dan Vitesse of Sparta scenario? Onpartijdige rekenkamer en Anders verbouwen
bastiaan1951
 bastiaan1951 - zaterdag 19 april 2014 - 10:37   quote  deeplink  
Ik ben voor een nieuwe kuip, waarom twee honderd milj in een oude kuip steken is niet realistisch s gewoon dom nooit doen gewoon gaan voor nieuw bouw, ik zelf kom al ruim 55 jaar in de kuip, het gaat me aan het hart als we afscheid nemen van d ouwe kuip, maar toch ben ik voor nieuw bouw, dus bouwen
groet Bas de Bruijne
MMM
 MMM - zaterdag 19 april 2014 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 10:21 schreef freduc het volgende:

[..]

niks vieze spelletjes van Gudde , die man is alleen maar bezig met bezuinigen en wat het beste is voor feyenoord op de lange termijn
en dat is zonder twijfel TOTALE NIEUWBOUW , die renovatie plannen zijn goedkope lapmiddelen
Van Sluis vertelde gisteren in FC Rijnmond nog dat het plan van VolkerWessels Feyenoord opzadelt met tien miljoen euro aan extra rente- en aflossingskosten per jaar die niet terug te verdienen zouden zijn door complete nieuwbouw.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 19 april 2014 - 10:46   quote  deeplink  
Als men hetzelfde had gedacht over de Eiffeltoren en de arc de triomf, of meerdere symbolen ach gooi alles maar plat, misschien kunnen we de Duitsers effe terug vragen. Als je niet meer in Nederland woont weet je wat je bindt aan je club en geboorte stad. Niet alles is in geld uit te drukken en is die verbouwing nu zo slecht ? Hoevaak maak je noet mee dat halverwege de bouw de stropdas criminelen ineens zeggen er moet geld bij ? Eerst afwachten met een rapport van een onafhankelijk buro zonder Guddes, vd Vegt en al die anderen of zie ik dit nu zo verkeerd. En die oude kuip laat een gedeelte staan. Een land zonder trots ach laat maar
freduc
 freduc - zaterdag 19 april 2014 - 10:56   quote  deeplink  
iedereen heeft liefde voor de kuip , maar bij de renovatie plannen blijft er niets over van de oude kuip dus die sentimenten kan je dus ook overboord gooien
ieder normaal denkent mens kan bedenken dat totale nieuwbouw altijd beter is als renovatie
daarbij zegt VW dat ze het financieel rond hebben , nou prima toch
vergeet niet dat er bij de 2 renovatie plannen ook duurder uit kunnen vallen zoals piet vermelde tegen het VW plan
200 milj en dan komen ze bijv parkeer gelegenheid te kort (je zou maar een vipbox bestelt hebben en je auto niet kwijt kunnen)dus bij de renovatie plannen blijft het zeker niet bij die 200milj
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 19 april 2014 - 11:05   quote  deeplink  
Traditie loos land stad en bevolking, bah
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 april 2014 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:12 schreef Bosifyable het volgende:
Klik maar eens op de link in mijn post en kijk de aflevering terug.
Die Wim van Sluis laat zich te veel 'leiden' door de supporters en dat noem jij objectief?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 april 2014 door lijdensweg --
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 april 2014 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:18 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Zeur niet zo!

[..]

Stel dat dat plan gewoon beter is, blijf je dan nog steeds tegen?
Hij wel ....
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 19 april 2014 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 april 2014 - 09:22 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Als je zo'n plaat je voor je smoel hebt, moet je je mening ook gewoon voor je houden. Niet de moeite nemen om extra informatie tot je te nemen, maar wel vinden dat je een mening moet hebben? Je lijkt lijdensweg wel.
Haha,en dat zeg jij . Met je eigen plaat vanwege de liefde voor de kuip ...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6010
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Financiering superKuip rond zonder gemeente!









0.0104808