BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Rick Karsdorp /// held topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Barabas
 Barabas - maandag 03 november 2014 - 14:05   quote  deeplink  
Goede timing van MvG. Hopelijk gaat dat vanaf nu altijd zo: verlengen van contracten van talenten op het juiste moment. Daaraan kunnen wij zien dat het goed zit met de continuïteit.

Rick, gefeliciteerd en veel succes met je doorbraak!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 03 november 2014 - 14:07   quote  deeplink  
Eens gefeliciteerd..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 november 2014 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 november 2014 - 11:02   quote  deeplink  
Rutten blij met nieuws Karsdorp: 'Hij heeft even diep gezeten'

2ni78yw.jpg

Dat Feyenoord de optie heeft gelicht in het contract van Rick Karsdorp, stemt trainer Fred Rutten tevreden. De negentienjarige middenvelder verlengt zijn verbintenis tot de zomer van 2018.

Karsdorp maakt sinds dit seizoen deel uit van de selectie van de Rotterdammers. Rutten gebruikte hem als rechtsback. In het Europa League-duel bij HNK Rijeka van twee weken geleden pakte dat niet goed uit (3-1 verlies) en was Karsdorp betrokken bij twee tegengoals, maar niettemin houdt Rutten alle vertrouwen in hem.

'Rick heeft even diep gezeten na Rijeka', weet Rutten. 'En dat is niet zo gek, maar de afgelopen week zag ik de oude Rick weer tijdens de trainingen. Hij was duidelijk terug. Daarom hebben we hem zaterdag tegen PEC Zwolle nog even laten invallen. Dat zo'n jonge speler zijn contract verlengt, is alleen maar goed voor Feyenoord.'

Karsdorp liet maandag al weten verguld te zijn met het nieuwe contract. 'Ik heb bijna mijn hele leven voor Feyenoord gespeeld en vind het prachtig dat ik nu kan verlengen', reageerde de middenvelder. 'Ik ben heel blij met het vertrouwen dat ik krijg van de club. Ik hoop dat ik me de komende jaren hier verder kan ontwikkelen.'
Bron:VI
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 04 november 2014 - 11:50   quote  deeplink  
Alleen maar klasse! Gaat tenminste niet het geld achterna ...
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 november 2014 - 10:47   quote  deeplink  
Rutten wil Karsdorp ombouwen tot vaste rechtsback

34488so.jpg

Als het aan trainer Fred Rutten ligt, zal Rick Karsdorp niet alleen bij een blessure van rechtsback Luke Wilkshire als vleugelverdediger spelen. De trainer van Feyenoord wil de aanvallende middenvelder namelijk gaan ombouwen tot een volwaardig opkomende back. Dat schrijft het Algemeen Dagblad vandaag.

Karsdorp, die onlangs zijn aflopende contract verlengde tot de zomer van 2018, zakte op die positie uit tegen HNK Rijeka nog door het ijs. Rutten benadrukte echter dat hij de speler - al Feyenoorder sinds de E'tjes - nieuwe kansen zou geven als hij 'niet zou wegduiken'.

Dat deed de jeugdinternational dan ook niet. Hij huilde tranen met tuiten na zijn povere optreden in Kroatië, maar de knop werd snel omgezet en Karsdorp ging de strijd volop aan op de trainingen. Tegen Vitesse deed hij het niet onverdienstelijk. Het ideaalplaatje van Rutten is dat Karsdorp dit seizoen zoveel mogelijk ervaring opdoet om komend seizoen de fakkel over te kunnen nemen van Wilkshire.

Khalid Boulahrouz loste het talent in de tweede helft af in het duel met Vitesse. ''Hij vroeg zelf om een wissel'', zegt Rutten. ''Er stond veel druk op, het was zijn eerste wedstrijd als basisspeler. De spanning die daarbij komt kijken, heeft veel energie weggenomen, hij zat er dus helemaal doorheen. Rick is een jong manneke, hij heeft het zeer behoorlijk gedaan.''
Bron:AD
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 11 november 2014 - 11:44   quote  deeplink  
Goed idee.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 12 november 2014 - 07:33   quote  deeplink  
Karsdorp moet switchen: 'Minuten maken het belangrijkste'

jpafdf.jpg

Fred Rutten wil Rick Karsdorp omturnen tot een aanvallend ingestelde back. De aanvallende middenvelder van Feyenoord meldt zich deze week bij Jong Oranje waar hij zich wél kan richten op zijn natuurlijke positie als nummer tien in het veld.

''Bij Feyenoord zie ik mezelf als back, maar bij Jong Oranje als middenvelder'', zegt Karsdorp, die geen probleem heeft met het switchen tussen posities, in De Telegraf. ''Ik weet dat het bij Feyenoord moeilijk wordt op het middenveld en dat ik op de backpositie meer minuten kan maken. Dat is het belangrijkste als je jong bent. En als het daar goed gaat, wie weet hoe het loopt?''

''Op de training gaat het ook goed, vraag maar aan Jean-Paul Boëtius, die dan meestal mijn directe tegenstander is. We zijn allebei redelijk snel'', kan de karakterspeler er zelfs nog om lachen. ''Ik hou wel echt van de duels, maar het liefst zoek ik aanvallend mijn mannetje op. Nu moet het ook verdedigend en moet ik me op die plek doorontwikkelen.''
Bron:FR12
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - woensdag 12 november 2014 - 07:49   quote  deeplink  
Instelling is super van die gozert. Maar een rechtsback? Rutten blijft een bijzonder mens. We zullen zien.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 12 november 2014 - 09:34   quote  deeplink  
Dat ziet Rutten goed hoor. Die jongen kent nog niets en zal dus nog veel leren. Over een jaar of twee heb je een topback in hem, let maar op... Hij is zo'n typische voetballer die kan voetballen, maar niet verdedigen omdat hij dat nog nooit geleerd heeft. Dit is te doen. Misschien een voorbeeld wat ik als Feyenoorder niet moet gebruiken, maar denk aan die paardebek van ajaks Reiziger... Was ook een buitenspeler totdat Van Gaal hem op de backpositie zette, wat hem uiteindelijk tot een van de beste backs van Europa maakte.... tja, dat zou Karsdorp ook kunnen bereiken. Dan heb je een back die wel beide aspecten beheerst, voetballen én echt verdedigen... niet dat halfbakken werk. Ik ben het helemaal eens met de keuze van Rutten en co. Goed gezien!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 12 november 2014 - 09:42   quote  deeplink  
Dan ga je er gemakshalve wel vanuit dat hij verdedigend bovengemiddeld getalenteerd is.. dat moet nog maar blijken lijkt me..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 12 november 2014 - 10:15   quote  deeplink  
Zekerheid heb je nooit, met niemand, maar Rutten denkt dus dat Karsdorp het kan... (anders had hij hem nooit weer op de backpositie neergezet) en ik ben het dus wel met hem eens dàt Karsdorp het kan, maar dat die beginnersfoutjes er nog uit moeten, lijkt me logisch, dus dat er mensen zijn die er aan twijfelen zal ook wel... Gelukkig zit niet iedereen op de stoel van Rutten, die vast wel kijk op het spelletje heeft....
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 12 november 2014 - 10:17   quote  deeplink  
Dat lijkt mij een van de ultieme dingen in het trainersvak.... een speler op een andere plek neerzetten dan waar zo'n jongen zijn hele leven heeft gespeeld, omdat je verwacht dat hij daar wel eens beter zou kunnen worden dan die positie waar hij dus altijd gestaan heeft... en dat dat dan goed uitpakt... Dàn heb je er kijk op....
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 12 november 2014 - 10:28   quote  deeplink  
Ja okee, maar je vertrouwen in Karsdorp's kwaliteiten op die positie is dus volledig gebaseerd op het beoordelingsvermogen van Rutten. M.a.w. omdat je gelooft in Rutten, geloof je in Karsdorp op rechtsback.

We gaan zien of het een succes wordt of niet.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 12 november 2014 - 10:48   quote  deeplink  
Het staat los van elkaar.. denk ik. Ik denk dat het een goede zet is van Rutten. Ik vond hem altijd wel al een goede trainer en hij doet het ook nu toch prima, en dat zonder topspits. Dat ik dit een goede zet vind, versterkt wel het positieve beeld wat ik van hem heb.... Maar het is niet zo dat ik dat een goede zet vind omdat ik Rutten een goede trainer vind. Dan zou ik hem blind volgen in plaats er zelf een mening over te vormen, toch?

Kortom, ik geloof in Karsdorp als rechtsback én ik geloof in Rutten als trainer van Feyenoord...
Stylzz
 Stylzz - woensdag 12 november 2014 - 10:49   quote  deeplink  
Zondag geen fout gemaakt
de bluffer
 de bluffer - woensdag 12 november 2014 - 11:02   quote  deeplink  
Remy Reijnierse is zeer te spreken over Rick in de 020 krant
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - woensdag 12 november 2014 - 11:07   quote  deeplink  
Als je kampioen wilt worden moet je zekerheden inbouwen en niet gaan experimenteren.
Barabas
 Barabas - woensdag 12 november 2014 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 10:49 schreef Stylzz het volgende:
Zondag geen fout gemaakt
Uitverdedigen door het midden....
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 12 november 2014 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 10:48 schreef Arie.Klooster het volgende:
Het staat los van elkaar.. denk ik. Ik denk dat het een goede zet is van Rutten. Ik vond hem altijd wel al een goede trainer en hij doet het ook nu toch prima, en dat zonder topspits. Dat ik dit een goede zet vind, versterkt wel het positieve beeld wat ik van hem heb.... Maar het is niet zo dat ik dat een goede zet vind omdat ik Rutten een goede trainer vind. Dan zou ik hem blind volgen in plaats er zelf een mening over te vormen, toch?

Kortom, ik geloof in Karsdorp als rechtsback én ik geloof in Rutten als trainer van Feyenoord...
Precies, maar ik mistte je eigen onderbouwing voor het opstellen van Karsdorp op rechtsback. Vandaar dat ik wilde onderzoeken hoe je er precies in stond.

Dus voor de goede orde, welke eigenschappen zie jij in Karsdorp die hem in jouw ogen een talentvolle rechtsback maken?
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 12 november 2014 - 11:40   quote  deeplink  
Hij is aan de bal natuurlijk goed, maar dat wisten we al. Hij heeft snelheid genoeg, leest het spelletje, maar moet het nog wel leren te zien op deze positie en hij is fysiek sterk genoeg. Bikkelen kan iedereen leren, maar het moet ook wel in je zitten en hij heeft winnaarsmentaliteit, dus eigenlijk alle ingrediënten om een goede back te worden, maar ik weet niet of hij het fingerspitzengefühl heeft wat een echte verdediger hoort te hebben.

Zo vind ik Janmaat wat dat betreft geen echte verdediger. Dat kon je vorig jaar zo mooi zien toen hij zich een keer door een eenvoudige schouderduw de bal liet afpakken op de zijlijn. Een echte verdediger was dat niet overkomen.... Ik denk dat Karsdorp dat stukje inzicht wel heeft, maar de tijd zal het leren of het ook inderdaad zo is... of niet...

Hoe denk jij hier over?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 november 2014 door Arie.Klooster --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 12 november 2014 - 11:43   quote  deeplink  
Hij is nog teveel aanvaller, kijk inderdaad maar naar zo´n grondregel als nooit uitverdedigen voor de goal langs... Ik kan me het moment even niet voor de geest halen, maar ik hoop dat hij gigantisch uitgekafferd is door de andere spelers, of door een van de trainers, zodat hij dat dus nooit weer doet... leermomentjes zijn dit!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 12 november 2014 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 11:07 schreef JoopieKlepzeikerT het volgende:
Als je kampioen wilt worden moet je zekerheden inbouwen en niet gaan experimenteren.
Kan ook allebei.. Wij moeten wel experimenteren, want kopen kunnen we nog steeds niet gemakkelijk... dus moeten we zelf opleiden.. Trouwens, elke nieuwe speler inpassen is experimenteren...
Stylzz
 Stylzz - woensdag 12 november 2014 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 11:09 schreef Barabas het volgende:

[..]

Uitverdedigen door het midden....
Heb m geen kans zien weggeven.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 12 november 2014 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 11:40 schreef Arie.Klooster het volgende:
Hij is aan de bal natuurlijk goed, maar dat wisten we al. Hij heeft snelheid genoeg, leest het spelletje, maar moet het nog wel leren te zien op deze positie en hij is fysiek sterk genoeg. Bikkelen kan iedereen leren, maar het moet ook wel in je zitten en hij heeft winnaarsmentaliteit, dus eigenlijk alle ingrediënten om een goede back te worden, maar ik weet niet of hij het fingerspitzengefühl heeft wat een echte verdediger hoort te hebben.

Zo vind ik Janmaat wat dat betreft geen echte verdediger. Dat kon je vorig jaar zo mooi zien toen hij zich een keer door een eenvoudige schouderduw de bal liet afpakken op de zijlijn. Een echte verdediger was dat niet overkomen.... Ik denk dat Karsdorp dat stukje inzicht wel heeft, maar de tijd zal het leren of het ook inderdaad zo is... of niet...

Hoe denk jij hier over?
Ik ben met je eens dat hij aanvallend op rechtsback te vereiste vaardigheden heeft: technisch onderlegd, goede voorzet en loopvermogen (althans, ik denk dat ie het heeft, hij moet nog wel wat inhoud kweken om 90 minuten te kunnen blijven gaan). Bovendien zit er inderdaad een goede kop op. Op zijn positie kom je al een heel eind als je 90 minuten lang de concentratie hebt. Je hebt een punt dat Janmaat ook geen echte verdediger is en toch enorm waardevol voor ons was.

Aan de andere kant heb ik toch altijd graag dat een verdediger in de eerste plaats kan verdedigen. En dat we dan pas gaan kijken wat ie aanvallend kan toevoegen. Bij Karsdorp gaat het nu andersom. Ik weet het niet, je debuutseizoen is al lastig zat, nu moet ie ook nog op een voor hem vreemde plek staan. Bovendien, wat doe je dan met Cabral? Of is die al afgeschreven.

Persoonlijk heb ik het liefst dat Karsdorp een half jaartje verhuurt wordt aan een club als Excelsior, waar ie wellicht wel als middenvelder aan de bak kan en dat we dan verder kijken.

Ik sluit zeker niet uit dat Karsdorp op termijn een goede back kan zijn, maar ik heb mijn twijfels of dat het beste voor hem en Feyenoord is. Hij heeft immers Feyenoord 1 gehaald door te spelen op het middenveld, is het dan logisch om hem om te vormen zonder hem echt de kans te hebben gegeven om zijn ding te doen op eredivisie niveau?
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 12 november 2014 - 12:23   quote  deeplink  
Kijk ook even op langere termijn. Als die jongen een of twee jaar back speelt, kent hij dat kunstje ook wel. Dan kun je hem op de gehele flank neerzetten. Nu is hij in balbezit goed, maar als hij een tijdje back speelt, voegt het een extra dimensie toe aan zijn inzicht als voetballer. Het maakt hem completer. Hij denkt niet alleen in balbezit, maar ook zonder balbezit... Op langere termijn is het alleen maar goed en als Rutten het nou doet om hem echt back te maken of dat hij hem completer wil maken voor de positie waar hij uiteindelijk ook maar het best tot zijn recht komt....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 november 2014 door Arie.Klooster --
Barabas
 Barabas - woensdag 12 november 2014 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 12:06 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Heb m geen kans zien weggeven.
Het leverde Fietstas niets op. Maar goed.

Zet die jongen niet meteen op een voetstuk. Schrijf hem niets toe wat hij nog niet heeft laten zien. Gewoon lekker in zijn spel laten komen en de ruimte geven om een fout te mogen maken. Hoort erbij als je wil slagen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 12 november 2014 - 12:38   quote  deeplink  
Als je talenten wilt inpassen (oftewel de kans wil geven), moeten ze wel de kans krijgen, inclusief de foutjes die ze maken...
Stylzz
 Stylzz - woensdag 12 november 2014 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 12:24 schreef Barabas het volgende:

[..]

Het leverde Fietstas niets op. Maar goed.

Zet die jongen niet meteen op een voetstuk. Schrijf hem niets toe wat hij nog niet heeft laten zien. Gewoon lekker in zijn spel laten komen en de ruimte geven om een fout te mogen maken. Hoort erbij als je wil slagen.
Ene uiterste, andere uiterste.
Ik zei dat hij t afgelopen zondag naar behoren deed.
Geen veren verder niets.
Barabas
 Barabas - woensdag 12 november 2014 - 13:06   quote  deeplink  
Naar behoren... Inderdaad. Zoals je al zei....

Bedoelde het laatste uiteraard in algemene termen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 12 november 2014 - 13:35   quote  deeplink  
Ik denk dat wij het wel eens zijn op Joopieklepzeikert na. Volgens mij is hij gewoon een nieuwe account van Lijdensweg, want hij klinkt hetzelfde... even negatief
Barabas
 Barabas - woensdag 12 november 2014 - 13:41   quote  deeplink  
Ik ben ook wel eens negatief.

Maar inderdaad, sommigen blinken er in uit.

Is ook niet gek als je al zo lang op een succes van onze geliefde club zit te wachten terwijl de ene klojo na de andere de revue passeert zonder iets voor elkaar te krijgen.... Life's tough!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 12 november 2014 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 12:23 schreef Arie.Klooster het volgende:
Kijk ook even op langere termijn. Als die jongen een of twee jaar back speelt, kent hij dat kunstje ook wel. Dan kun je hem op de gehele flank neerzetten. Nu is hij in balbezit goed, maar als hij een tijdje back speelt, voegt het een extra dimensie toe aan zijn inzicht als voetballer. Het maakt hem completer. Hij denkt niet alleen in balbezit, maar ook zonder balbezit... Op langere termijn is het alleen maar goed en als Rutten het nou doet om hem echt back te maken of dat hij hem completer wil maken voor de positie waar hij uiteindelijk ook maar het best tot zijn recht komt....
Maar op de lange termijn kan Karsdorp net zo goed toekomst hebben op het middenveld. Dus waarom zou je een relatief groot risico nemen door hem proberen om te vormen naar een back? Is het logisch om van een aanvallende middenvelder een back te maken, terwijl hij als middenvelder Feyenoord 1 heeft gehaald èn je met Cabral toch al een speler voor de toekomst zou kunnen hebben..

Ik zie de noodzaak niet zo..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 12 november 2014 - 14:44   quote  deeplink  
Dat bedoel ik ook in mijn stukje. Dat hij als middenvelder completer zal zijn als hij het facet verdedigen (back) ook beheerst. Plus dat hij dan multifunctioneler is hè...
Barabas
 Barabas - woensdag 12 november 2014 - 16:40   quote  deeplink  
Die Lopes Cabral.... is hij al fit?
van geil
 van geil - woensdag 12 november 2014 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 12:17 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat hij aanvallend op rechtsback te vereiste vaardigheden heeft: technisch onderlegd, goede voorzet en loopvermogen (althans, ik denk dat ie het heeft, hij moet nog wel wat inhoud kweken om 90 minuten te kunnen blijven gaan). Bovendien zit er inderdaad een goede kop op. Op zijn positie kom je al een heel eind als je 90 minuten lang de concentratie hebt. Je hebt een punt dat Janmaat ook geen echte verdediger is en toch enorm waardevol voor ons was.

Aan de andere kant heb ik toch altijd graag dat een verdediger in de eerste plaats kan verdedigen. En dat we dan pas gaan kijken wat ie aanvallend kan toevoegen. Bij Karsdorp gaat het nu andersom. Ik weet het niet, je debuutseizoen is al lastig zat, nu moet ie ook nog op een voor hem vreemde plek staan. Bovendien, wat doe je dan met Cabral? Of is die al afgeschreven.

Persoonlijk heb ik het liefst dat Karsdorp een half jaartje verhuurt wordt aan een club als Excelsior, waar ie wellicht wel als middenvelder aan de bak kan en dat we dan verder kijken.

Ik sluit zeker niet uit dat Karsdorp op termijn een goede back kan zijn, maar ik heb mijn twijfels of dat het beste voor hem en Feyenoord is. Hij heeft immers Feyenoord 1 gehaald door te spelen op het middenveld, is het dan logisch om hem om te vormen zonder hem echt de kans te hebben gegeven om zijn ding te doen op eredivisie niveau?
Eens
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 13 november 2014 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2014 - 12:23 schreef Arie.Klooster het volgende:
Kijk ook even op langere termijn. Als die jongen een of twee jaar back speelt, kent hij dat kunstje ook wel. Dan kun je hem op de gehele flank neerzetten. Nu is hij in balbezit goed, maar als hij een tijdje back speelt, voegt het een extra dimensie toe aan zijn inzicht als voetballer. Het maakt hem completer. Hij denkt niet alleen in balbezit, maar ook zonder balbezit... Op langere termijn is het alleen maar goed en als Rutten het nou doet om hem echt back te maken of dat hij hem completer wil maken voor de positie waar hij uiteindelijk ook maar het best tot zijn recht komt....
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 13 november 2014 - 09:18   quote  deeplink  
Eens met mezelf...
MauricioAros
 MauricioAros - donderdag 13 november 2014 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 09:18 schreef Arie.Klooster het volgende:
Eens met mezelf...
eens
flipje tiel
 flipje tiel - donderdag 13 november 2014 - 11:19   quote  deeplink  
spelers daar neer zetten waar ze goed presteren en daar het beste uit hun carriere kunnen halen
zie in karsdorf een 10
Is ook een goed alternatief als clasie in de winterstop of van de zomer vertrekt
sportverteller
 sportverteller - donderdag 13 november 2014 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 11:19 schreef flipje tiel het volgende:
spelers daar neer zetten waar ze goed presteren en daar het beste uit hun carriere kunnen halen
zie in karsdorf een 10
Is ook een goed alternatief als clasie in de winterstop of van de zomer vertrekt
Eens.
JanM
 JanM - donderdag 13 november 2014 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 11:19 schreef flipje tiel het volgende:
spelers daar neer zetten waar ze goed presteren en daar het beste uit hun carriere kunnen halen
zie in karsdorf een 10
Is ook een goed alternatief als clasie in de winterstop of van de zomer vertrekt
Want Clasie is ook een 10 ???
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 13 november 2014 - 11:48   quote  deeplink  
En Clasie heeft aangegeven dit seizoen sowieso niet te vertrekken..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 13 november 2014 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2014 - 11:19 schreef flipje tiel het volgende:
spelers daar neer zetten waar ze goed presteren en daar het beste uit hun carriere kunnen halen
zie in karsdorf een 10
Is ook een goed alternatief als clasie in de winterstop of van de zomer vertrekt
Ik zie ook een rechtshalf in hem... En als middenvelder moet je ook oog hebben voor het verdedigende aspect. Plus dat een tijdje op de backpositie hem altijd meer ervaring oplevert dan de bank warmhouden. Voor de 'tien'-positie komt hij namelijk nog lang niet in aanmerking... (walgelijk trouwens: posities aanduiden via rugnummers, dat is Van Gaal-typering uit zijn tijd bij ajaks...)
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 18 november 2014 - 15:43   quote  deeplink  
KARSDORP TEKENT NIEUW CONTRACT EN RICHT ZICH OP RECHTSBACKPOSITIE

n5kku8.jpg

Rick Karsdorp heeft dinsdagmiddag in De Kuip zijn handtekening gezet onder een nieuw contract bij Feyenoord. De 19-jarige jeugdinternational is daardoor tot medio 2018 verbonden aan de club waarvoor hij al sinds de E-junioren speelt. Feyenoord en Karsdorp hadden al eerder een overeenkomst bereikt, alleen waren de handtekeningen nog niet gezet.

Karsdorp tekende aan het begin van dit kalenderjaar zijn eerste profcontract bij Feyenoord. Sindsdien is zijn ontwikkeling snel gegaan. Rick heeft ons in positieve zin verrast, zegt technisch directeur Martin van Geel. De praktijk heeft uitgewezen dat een nieuwe uitdaging bij het eerste elftal heel goed is geweest voor Rick, terwijl hij een trainer heeft die hem heel goed helpt op zich verder te ontwikkelen.

Het is de afgelopen tijd inderdaad heel snel gegaan, erkent Karsdorp. In de jeugd behoorde ik altijd tot de betere spelers van mijn lichting en daardoor liep ik op de training er wel eens de kantjes vanaf. Bij het eerste elftal gaat alles een stuk sneller en speel ik met betere voetballers, daar word je zelf ook een betere speler van. Voor mij is het heel goed geweest dat ik die extra prikkel krijg.

f016qf.jpg

Dat dit heeft geleid tot zijn tweede contract in minder dan een jaar tijd maakt Karsdorp trots. Ik ben niet alleen trots op mezelf, maar ook op mijn vader, zegt hij. Toen het in de jeugd niet zo goed ging met mij op school, heeft hij met Feyenoord afgestemd dat ik even niet meer mocht voetballen. Pas toen het op school weer beter ging, mocht ik terugkomen in de opleiding. Dat is een goede les geweest in mijn ontwikkeling.

Karsdorp kwam dit seizoen tot dusver in vijf competitiewedstrijden in actie, voornamelijk als rechtsback. In de jeugd heb ik altijd op het middenveld gespeeld, maar dit seizoen richt ik me helemaal op de rechtsbackpositie. Ik denk dat ik daar ook goed tot mijn recht kom, omdat ik veel power heb en veel mee kan opkomen. In de toekomst keer ik vast ooit weer terug op het middenveld, maar voor nu wil ik als rechtsback gezien worden.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
van geil
 van geil - dinsdag 18 november 2014 - 20:00   quote  deeplink  
Waardeloos.
ik vind t n noodgreep vd technische staf, waarbij ze de toekomst van zo'n jongen op het spel zetten.
natuurlijk kan t slagen , maar die kans is veel groter als je dat met n linksback doet.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 18 november 2014 - 20:42   quote  deeplink  
Karsdorp: "In de jeugd kan je het mannetje zijn, hier niet"

2cihb0l.jpg

Rick Karsdorp verlengde vandaag zijn contract bij Feyenoord tot medio 2018. De Rotterdammer zit sinds dit seizoen bij het eerste elftal van de club. Karsdorp, die sinds 2004 in de jeugdopleiding van Feyenoord actief is, merkt het verschil tussen de jeugdteams van Feyenoord en het eerste elftal.

'Tijdens de trainingen in de jeugd kan je het mannetje zijn, zegt de middenvelder annex rechtsback tegenover FeyenoordTV. 'Daar kon je doen wat je wilde. Nu kwam ik bij het eerste elftal en dat was even omschakelen. Bij het eerste is alles een stuk sneller en beter. Je speelt met betere spelers om je heen en je wordt dan vanzelf zelf ook beter. Dat heb ik wel gemerkt, besluit hij.
Bron:Feyenoord.tv
ar
 ar - zondag 08 februari 2015 - 21:12   quote  deeplink  
Hoe zit dat met het van middenveldertotomgeschoolderechtsback verhaal?
De kannibaal kan niet meer daar.
MMM
 MMM - maandag 16 februari 2015 - 10:12   quote  deeplink  
Dit kan echt niet als rechtsback. Echt helemaal niets.

Is Wilkshire, de minst slechte optie als rechtsback, fit voor donderdag?
VVout
 VVout - maandag 16 februari 2015 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 februari 2015 - 21:12 schreef ar het volgende:
Hoe zit dat met het van middenveldertotomgeschoolderechtsback verhaal?
De kannibaal kan niet meer daar.
Ik had sowieso dan v. Beek op rechts gezet omdat ie dan lekker op kan komen en voor het doel ook wat kan laten zien. Boula dan op zijn plaats als en gewoon dat laten doen wat ie de laatste jaren deed.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 20 februari 2015 - 00:32   quote  deeplink  
Beslissend vandaag

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Rick Karsdorp /// held topic









0.0062549