BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oke mannen wat vinden wij van eto'o.....

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 augustus 2014 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 13:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis waarvan dan?? Omdat ze veel geld te besteden hebben?? Of op basis van de prijzenkast??
Op basis van prestaties voor afgelopen seizoen. De spelers, de supporters schare, het stadion, trainingsveld, de naam United.
Eide
 Eide - zondag 17 augustus 2014 - 14:31   quote  deeplink  
Ik vind City anders wel absolute top. Ze zijn alleen volledig ingesteld op de EPL en lijken Europees voetbal niet heel serieus te nemen. Maar dat is wel een hele goede ploeg hoor.

En United acht ik ook top, nog geen supertop, maar wel top. Vorig jaar door Moyes helemaal naar de klote geholpen maar ik zie die dit daar de weg naar de absolute top wel terugvinden. Ik denk niet dat dit United al goed genoeg gaat zijn op echt te concurreren met City en Chelsea maar ze gaan wel weer die kant op.
remco k
 remco k - zondag 17 augustus 2014 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 14:30 schreef freakie het volgende:

[..]

Die vind ik elk jaar sterker worden, omdat ze ook veel spelers houden en niet heel veel veranderen.
En eigenlijk nog 0,0 laten zien in Europa.. Voor mij echt geen Europese topploeg, bij lange na niet zelfs..
freakie
 freakie - zondag 17 augustus 2014 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 14:40 schreef remco k het volgende:

[..]

En eigenlijk nog 0,0 laten zien in Europa.. Voor mij echt geen Europese topploeg, bij lange na niet zelfs..
Dat kan, ik vind het wel een ploeg die daar bij moet zitten. Niet 2 jaar geleden, maar nu wel.
remco k
 remco k - zondag 17 augustus 2014 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 14:31 schreef Eide het volgende:
Ik vind City anders wel absolute top. Ze zijn alleen volledig ingesteld op de EPL en lijken Europees voetbal niet heel serieus te nemen. Maar dat is wel een hele goede ploeg hoor.

En United acht ik ook top, nog geen supertop, maar wel top. Vorig jaar door Moyes helemaal naar de klote geholpen maar ik zie die dit daar de weg naar de absolute top wel terugvinden. Ik denk niet dat dit United al goed genoeg gaat zijn op echt te concurreren met City en Chelsea maar ze gaan wel weer die kant op.
Ik denk niet dat ze zich daar alleen op richten, die ambities werden ook ieder jaar wel uitgesproken.. Ik denk alleen dat de club nog niet professioneel genoeg is om tegen de absolute top constant goed te presteren.. Het aantal contractspelers is daar wel een voorbeeld van vind ik.. Er is daar constant onvrede bij dure niet spelende spelers..

Ik denk dat de echte top best veel veranderd door de jaren heen..
Eide
 Eide - zondag 17 augustus 2014 - 15:01   quote  deeplink  
Zeker, de hele Serie A is daaruit gevallen. Als je een top 3 moet samenstellen zal vrijwel iedereen Real, Barca en Bayern noemen denk ik.

Overigens voorspel ik een periode van dominantie voor Real Madrid de aankomende jaren. Financieel doen ze het uitstekend, de strategie van grote aankopen pakt enorm goed voor ze uit en ze hebben een kwalitatief hele goed ploeg die jong genoeg is de aankomende jaren van iedereen te winnen.

Barca kan Real financieel absoluut niet bijbenen en de dragende krachten worden minder. Bayern is moeilijker te voorspellen hoewel je toch eerlijk moet zijn en concluderen dat Robben en Ribery de aankomende jaren waarschijnlijk minder gaan worden gezien hun leeftijd.
remco k
 remco k - zondag 17 augustus 2014 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 15:01 schreef Eide het volgende:
Zeker, de hele Serie A is daaruit gevallen. Als je een top 3 moet samenstellen zal vrijwel iedereen Real, Barca en Bayern noemen denk ik.

Overigens voorspel ik een periode van dominantie voor Real Madrid de aankomende jaren. Financieel doen ze het uitstekend, de strategie van grote aankopen pakt enorm goed voor ze uit en ze hebben een kwalitatief hele goed ploeg die jong genoeg is de aankomende jaren van iedereen te winnen.

Barca kan Real financieel absoluut niet bijbenen en de dragende krachten worden minder. Bayern is moeilijker te voorspellen hoewel je toch eerlijk moet zijn en concluderen dat Robben en Ribery de aankomende jaren waarschijnlijk minder gaan worden gezien hun leeftijd.
Ik denk dat Barca Bayern wel bij kan benen.. Geven ook gewoon bijna 300 miljoen uit in 2 transferperiodes..

Ik snap alleen totaal niet dat Barca geen poging heeft gedaan om Kroos te halen.. Was de perfecte opvolger van Xavi geweest..

Bayern heeft in ieder geval genoeg financiele middelen om bepaalde dingen te doen. En ik denk de beste trainer van de drie ploegen..

Zie jij een PSG of een City daar op ten duur aansluiting bij vinden??

Ik denk dat we dit seizoen wel wat van Arsenal gaan zien.. En die zijn ook nog niet uitgeshopt..
Eide
 Eide - zondag 17 augustus 2014 - 15:12   quote  deeplink  
Barca kan Real absoluut niet bijbenen. Zelfs met de aankoop van Bale vorig seizoen maar Real nog 132 miljoen winst. De omzet van Real is hoger, de winst van Real is hoger. De netto schuld van Real ligt enorm veel lager dan die van Barca.

Kortom: Real is financieel aanzienlijk gezonder dan Barcelona.
remco k
 remco k - zondag 17 augustus 2014 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 15:12 schreef Eide het volgende:
Barca kan Real absoluut niet bijbenen. Zelfs met de aankoop van Bale vorig seizoen maar Real nog 132 miljoen winst. De omzet van Real is hoger, de winst van Real is hoger. De netto schuld van Real ligt enorm veel lager dan die van Barca.

Kortom: Real is financieel aanzienlijk gezonder dan Barcelona.
Ik heb het meer over wat ze aan spelers uitgeven. Uiteindelijk staat dat op het eerste veld..
remco k
 remco k - zondag 17 augustus 2014 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 15:12 schreef Eide het volgende:
Barca kan Real absoluut niet bijbenen. Zelfs met de aankoop van Bale vorig seizoen maar Real nog 132 miljoen winst. De omzet van Real is hoger, de winst van Real is hoger. De netto schuld van Real ligt enorm veel lager dan die van Barca.

Kortom: Real is financieel aanzienlijk gezonder dan Barcelona.
Lees dit eens aandachtig door. Best interessant..

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=198220
Eide
 Eide - zondag 17 augustus 2014 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 16:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Lees dit eens aandachtig door. Best interessant..

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=198220
Deze ook even lezen trouwens: http://www.catenaccio.nl/2014/spanje/real-madrid-is-een-voorbeeld-voor-elke-club/

Overigens was dat waar hoor, dat is het risico dat in de strategie van Real zit. Als de schuldeisers per onmiddellijk alles opeisen komt Real met een acuut liquiditeitsprobleem. Maar hoe groot is die kans? Bovendien komt in een dergelijk geval het voortbestaan van Real niet in gevaar aangezien die kortlopende schulden vrijwel allemaal in spelers zitten. Dat is bij een club als Barca anders waar de schulden langlopend zijn en wel degelijk bedreigend zijn voor het voortbestaan mocht Barca deze schulden niet meer op kunnen brengen.
madretsma
 madretsma - zondag 17 augustus 2014 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 05:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Weet jij hoe de loting werkt?

Nummers 2 loten tegen de Nummers 1 daarna is het vrij en dan kan je tegen iedereen loten.

Waren de clubs die jij noemde die bij de laatste 16 zaten groepswinnaar of waren ze 2de geworden?

Kunnen wij winnen van Chelsea, Real Madrid, Barca, Man City, Bayern.
Ja, misschien 1 maar niet over 2 wedstrijden.
City wonnen we wel maar van de 10x die we spelen, daarvan winnen we er misschien 2x van.

Of zijn jullie red bull al vergeten? Daar wonnen we niet 1x van en overigens terecht.
Dus hebben we daar niks te zoeken.

Droom maar lekker verder
Ik weet hoe de loting werkt, Als Galatasaray,Olympiakos niveau elke jaar de laatste 16
halen dan kunnen wij dat ook, Als we een gunstige loting hebben kunnen we ook zomaar
groepswinnaar worden.. En bij mij gaat het nu niet zozeer om of we de kwart Finale halen
maar dat we eindelijk bij de laatste 16 kunnen komen... Voor veel clubs hoeven wij
niet bang te zijn als we ons niveau halen zoals we dat niveau altijd de laatste
maanden van het seizoen hebben, En elk jaar gaat het iets beter om niet meer zo veel
achterstand op te laten lopen.

En 2 keer heel goed tegen City, Het blijft Engels voetbal en dat ligt ons ook,
Net zoals de uitoverwinning op Man United en er zat meer in.. dus 2 overwinningen
op 10 wedstrijden dat zou kunnen maar dan zeker geen 8 nederlagen!!!
2 overwinningen 3 gelijkspelen en 5 nederlagen in 10wedstrijden, Nou dan heb je toch
met die percentage toch gewoon kans om tegen dat soort clubs door te gaan naar de
kwart F...

Iedereen kan wel steeds Redbull wedstrijden erbij halen, Maar ik neem dat niet als
ultieme graadmeter van wat we hebben bereikt afgelopen jaren.. Thuis tegen RedBull
speelde we gewoon heel slecht en toen kwam die wereld goal van hun, Uit bij hun waren
we natuurlijk kansloos omdat we de eerste wedstrijd kansloos verloren, En ik moet zeggen
dat ik gewoon zwaar onder de indruk was van Redbull, Die speelde echt geweldig
Nu ook weer 24 goals ofzo in hun eerste 4 wedstrijden. Redbull zou hier gewoon een titelkandidaat zijn of zelfs titelkandidaat nummer 1

Dus dat we daarom niks te zoeken hebben omdat Redbull beter was vind ik onzin...

We wonnen toch ook van Barca, En waren er heel dicht bij tegen Ac Milan!
thuis hadden we moeten winnen van Ac maar Vd Hoorn was niet slim! Al vond ik het
geen penalty natuurlijk hij ging opzichtig makkelijk liggen, Die scheids was dus
niet ervaren genoeg en trapte erin.. Dus eigenlijk hadden we bij de laatste 16 moeten
zijn.. En weet je nog! Zagreb liet Lyon veel scoren die knipoog vergeten?
Daardoor gingen we niet door.. we konden wel doorgaan als we thuis van Madrid wonnen
maarja 2 terechte doelpunten afgekeurd dus dan zit het ook niet mee he!!

Maar hoor je de clubs die ik noem, Barca,Madrid,Ac Milan,Lyon Dortmund hebben we ook nog
en ga zo maar door, paar keer dichtbij geweest in de moeilijkste groepen. Terwijl
Psv het niet kon bolwerken tegen Loedogorets en Feyenoord eruit ging steeds tegen
AA Gent,Krasnodar enz enz... Groot verschil toch? Dus dat wij er niet bij horen
en dat we maar verder moeten dromen snap ik niet helemaal...

Van waar Ajax vandaag komt wanbeleid 4 jaar geen titel lang geen ChamL voetbal..
Tot nu 4 titles en heel veel ervaring tegen de grootste club van Europa in de
ChamL, Nou ik zie het verschil wel hoor en ook de stappen die we hebben gemaakt.

Dus ik droom in alle realiteit verder idd...
Eide
 Eide - zondag 17 augustus 2014 - 16:49   quote  deeplink  
Overigens ging Red Bull Salzburg er een ronde verder kansloos af tegen.... FC Basel. Ik denk dat Salzburg erg goed speelde tegen Ajax maar dat Ajax voornamelijk geen antwoord had op de taktiek van Red Bull Salzburg en de kracht van die ploeg. Het was onthutsend zwak wat Ajax tegen die gasten deed maar niet meteen maatgevend. Daarvoor waren de optredens tegen Milan en Barca te goed.

Ik vond de zwakke uitwedstrijd tegen Celtic eerder als maatgevend. Dat was typisch een wedstrijd waar Ajax eenvoudig had moeten winnen maar waar het onbenullig eenvoudig ten onder ging tegen een bizar zwakke tegenstander. Die onberekenbaarheid van Ajax is juist wat er uit moet, de ondergrens moet minder diep komen te liggen.
remco k
 remco k - zondag 17 augustus 2014 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 16:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Deze ook even lezen trouwens: http://www.catenaccio.nl/2014/spanje/real-madrid-is-een-voorbeeld-voor-elke-club/

Overigens was dat waar hoor, dat is het risico dat in de strategie van Real zit. Als de schuldeisers per onmiddellijk alles opeisen komt Real met een acuut liquiditeitsprobleem. Maar hoe groot is die kans? Bovendien komt in een dergelijk geval het voortbestaan van Real niet in gevaar aangezien die kortlopende schulden vrijwel allemaal in spelers zitten. Dat is bij een club als Barca anders waar de schulden langlopend zijn en wel degelijk bedreigend zijn voor het voortbestaan mocht Barca deze schulden niet meer op kunnen brengen.
Het is een jonge gozer die dat allemaal heeft nagezocht, daarmee zeg ik totaal niet dat het niet waar is.. Maar een top econoom verzint het ook allemaal niet zomaar denk ik dan..

Als je gaat kijken naar wat er binnenkomt, dan vind ik het verschil in ieder geval niet zo heel erg groot....

Hoe al dat geld in de club zit of juist niet zullen wij nooit exact weten.

Zo kan ik me goed herinneren dat Real er een persbericht uitgooide toen de echte Ronaldo werd overgenomen dat het geld binnen een maand al was terugverdient in de shirtverkoop.. Dat bericht kwam van de club zelf. Later las ik een heel verhaal daarover waaruit bleek dat het godsonmogelijk was om dat voor elkaar te krijgen..

Overigens vind ik het belachelijk dat er nog clubs bestaan binnen het huidige profvoetbal die een schuld hebben boven de 50 miljoen Euro, en zelfs dat is al belachelijk..
madretsma
 madretsma - zondag 17 augustus 2014 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 16:49 schreef Eide het volgende:
Overigens ging Red Bull Salzburg er een ronde verder kansloos af tegen.... FC Basel. Ik denk dat Salzburg erg goed speelde tegen Ajax maar dat Ajax voornamelijk geen antwoord had op de taktiek van Red Bull Salzburg en de kracht van die ploeg. Het was onthutsend zwak wat Ajax tegen die gasten deed maar niet meteen maatgevend. Daarvoor waren de optredens tegen Milan en Barca te goed.

Ik vond de zwakke uitwedstrijd tegen Celtic eerder als maatgevend. Dat was typisch een wedstrijd waar Ajax eenvoudig had moeten winnen maar waar het onbenullig eenvoudig ten onder ging tegen een bizar zwakke tegenstander. Die onberekenbaarheid van Ajax is juist wat er uit moet, de ondergrens moet minder diep komen te liggen.
Klopt, En net zoals Red Bull zou Basel ook een titel favoriet zijn in Nederland..
Gewoon hele goede clubs met een sterk budget..

Ben het ook met je eens in Celtic hadden we het moeten laten zien, Normaal is Celtic
thuis lastig voor elke tegenstander, Maar Celtic was niet lastig die waren zwak

Maar vergeet ook niet dat we elk jaar de belangrijkste spelers kwijt raakte
Het begon met Suarez, later elk jaar dan was het Vertonghen dan weer Eriksen
en daar tussen namen als Vd Wiel,Anita,Aldeweireld,Stekelenburg enz enz
En hopelijk gebeurd dat niet weer met Blind en kunnen we nu stappen maken
omdat vele van onze spelers nu wel al die internationale ervaring hebben..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2014 door madretsma --
Eide
 Eide - zondag 17 augustus 2014 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 17:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is een jonge gozer die dat allemaal heeft nagezocht
Gozer is wel financieel adviseur van beroep en een van de grootste talenten op serieus voetbaljournalistiek gebied. Pieter Zwart weet echt wel waar hij het over heet, hij is zo iemand die al die flauwe blabla van "tv analisten" omver blaast met feiten, statistiek en een goed onderbouwt verhaal.

Bovendien schrijft hij precies wat die econoom uit Barcelona ook schreef, hij plaatst dat alleen in een bredere context. inhoudelijk zal die professor vast meer weten maar als onderbouwt artikel ben ik eerder geneigd in het stuk van Catenaccio te geloven.
remco k
 remco k - zondag 17 augustus 2014 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 17:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Gozer is wel financieel adviseur van beroep en een van de grootste talenten op serieus voetbaljournalistiek gebied. Pieter Zwart weet echt wel waar hij het over heet, hij is zo iemand die al die flauwe blabla van "tv analisten" omver blaast met feiten, statistiek en een goed onderbouwt verhaal.

Bovendien schrijft hij precies wat die econoom uit Barcelona ook schreef, hij plaatst dat alleen in een bredere context. inhoudelijk zal die professor vast meer weten maar als onderbouwt artikel ben ik eerder geneigd in het stuk van Catenaccio te geloven.
Misschien kwam het wat verkeerd over. Maar daarom zei ik ook dat dit niet wel zeggen dat het niet klopt wat ie schrijft..

Feit is wel dat gewoon in pure cijfers al die clubs veel te veel schulden hebben..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 17 augustus 2014 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 17:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Misschien kwam het wat verkeerd over. Maar daarom zei ik ook dat dit niet wel zeggen dat het niet klopt wat ie schrijft..

Feit is wel dat gewoon in pure cijfers al die clubs veel te veel schulden hebben..
......die ze over 10 jaar nog hebben/mogen
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 02:34   quote  deeplink  
Eto'o zal wachten tot het einde van de transfer periode. Omdat hij niet 1ste keuze is bij veel grotere ploegen. Is logisch en natuurlijk puur eigenbelang. Hierin zie je ook dat Ajax niet heel belangrijk voor hem is. Dan moet je misschien ook zeggen; dat doen we niet en we kijken verder. Ook dat is vooruit zien. Ook dat is een kwaliteit je je moet durven laten zien in de positie die Overmars bekleed!
madretsma
 madretsma - dinsdag 19 augustus 2014 - 03:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 02:34 schreef Bobby1972 het volgende:
Eto'o zal wachten tot het einde van de transfer periode. Omdat hij niet 1ste keuze is bij veel grotere ploegen. Is logisch en natuurlijk puur eigenbelang. Hierin zie je ook dat Ajax niet heel belangrijk voor hem is. Dan moet je misschien ook zeggen; dat doen we niet en we kijken verder. Ook dat is vooruit zien. Ook dat is een kwaliteit je je moet durven laten zien in de positie die Overmars bekleed!
Hij is 2de keus bij veel grote ploegen daarom wacht hij,
Bijvb Arsenal die willen Falcao mocht dat niet lukken dan
is Eto'o een alternatief. Ajax moet gewoon wat geluk hebben
ik acht de kans niet meer zo groot..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 augustus 2014 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 16:49 schreef Eide het volgende:
Overigens ging Red Bull Salzburg er een ronde verder kansloos af tegen.... FC Basel. Ik denk dat Salzburg erg goed speelde tegen Ajax maar dat Ajax voornamelijk geen antwoord had op de taktiek van Red Bull Salzburg en de kracht van die ploeg. Het was onthutsend zwak wat Ajax tegen die gasten deed maar niet meteen maatgevend. Daarvoor waren de optredens tegen Milan en Barca te goed.

Ik vond de zwakke uitwedstrijd tegen Celtic eerder als maatgevend. Dat was typisch een wedstrijd waar Ajax eenvoudig had moeten winnen maar waar het onbenullig eenvoudig ten onder ging tegen een bizar zwakke tegenstander. Die onberekenbaarheid van Ajax is juist wat er uit moet, de ondergrens moet minder diep komen te liggen.
En daarvoor heb je meer kwaliteit nodig ook in je breedte..
Al zijn we daar al wel iets in gegroeid omdat je niet meer terug hoef te vallen
op spelers als de Sa en Lukoki. .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 augustus 2014 door Hummel10 --
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 08:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En daarvoor heb je meer kwaliteit nodig ook in je breedte..
Al zijn we daar al wel iets in gegroeid omdat je niet meer terug hoef te vallen
op spelers als de Sa en Lukoki. .
NIet mee eens, daar eb je meer stabbiliteit voor nodig in je eerste 11..
nora
 nora - dinsdag 19 augustus 2014 - 09:16   quote  deeplink  
Er is ook nog zoiets als trots dat je Ajax bent en je niet laat gebruiken door een 33 jarige geld geile spits die ja of nee had moeten zeggen en ons nu uitspeeld tegen clubs uit de PL .Dus nu Ajax bekend maken dat hij op kan rotten en wij voor een andere spits gaan. Overmars laat zien dat je niet met je laat sollen en plaats dit bericht online .
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 09:39   quote  deeplink  
Waarom. Als Ajax gelooft in zijn komst, en hij komt daadwerkelijk. Wat maakt het dan uit dat het wat lang geduurd heeft..

Transfers zijn over het algemeen langdurige zaken. Toevallig weten we er nu al van.
MadForMojo
 MadForMojo - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:18   quote  deeplink  
Als Eto'o 2 miljoen verdient, dan is dat ook prima.
Alleen met merchandising en sponsor deals verdien je dat dubbel en dwars terug.
Laat staan zn bijdrage in goals in de Eredivisie of de C.L.
En laat iedereen maar lachen..haha Eto'o..33 jaar, maar hij is een betere aanvaller dan 95% van de Nederlandse aanvallers, zelfs op zijn leeftijd.
En als je ziet hoe makkelijk de Nederlandse spitsen al scoren, dan moet Samuel (goeie naam voor onze club btw) er ook best 20 in kunnen leggen...
En we zijn de afgelopen 4 jaren ZONDER echte topscorer kampioen geworden, dus ik zou zeggen reserveer het Museum Plein maar vast. (En voor hen die hier serieus op in gaan..dit is uiteraard een grapje!) En als hij niet komt, ook goed.
De zeikers die Milik na 1 wedstrijd afbranden moeten lekker met zn alleen bij windkracht 12 met een opblaasroeibootje de zee op gaan.
Ik heb alle vertrouwen in een goede afloop nu we Kishna en El Ghasi als vleugelspelers hebben (en uiteraard Lasse) en Milik en Zivkovic in de spits.
Zeker met Kishna en El Ghasi op de vleugels, Zivie in de spits en Lasse erachter denk ik dat we een extra telraampje nodig hebben voor alle doelpunten die gaan vallen..
Btw, 20 miljoen voor Memphis voor een buitenlandse club betekent dat Ajax er 30 voor moet betalen...zo zijn die lampjes ook wel weer..
Ik vind het allang best als ie lekker naar het buitenland gaat...liefst samen met Wijnaldum voor a.s. Zondag hahahah
En als ze allebei blijven..prima...
PSV en Twente hadden wel vaker betere spelers, maar wij hebben een beter elftal.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:27   quote  deeplink  
Eto'o verdient nog helemaal niets, hij is nog steeds zonder club en dus ook niet binnen bij ons ;-)
nora
 nora - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:36   quote  deeplink  
Uiteraard zou ik blij zijn als hij morgen komt maar ik ben er van overtuigd dat hij Ajax gebruikt om bij andere clubs de knip open te trekken, en dat stuit mij tegen de borst want wij Ajacieden laten ons toch niet gebruiken door Mister O.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:36 schreef nora het volgende:
Uiteraard zou ik blij zijn als hij morgen komt maar ik ben er van overtuigd dat hij Ajax gebruikt om bij andere clubs de knip open te trekken, en dat stuit mij tegen de borst want wij Ajacieden laten ons toch niet gebruiken door Mister O.
Hij wacht op wat er bij andere clubs gebeurt idd. Die willen eerst een echte wereldtopper en als dat niet lukt dan Eto'o...
Overmars wou gister binnen 36 uur antwoord, dus dat zou ongeveer vanavond top morgenmiddag zijn...

ben benieuwd wie 2e keus is achter Eto'o er gingen namelijk wat geruchten over Ruiz, weet nou niet of dat de man is.
freakie
 freakie - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:41 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Hij wacht op wat er bij andere clubs gebeurt idd. Die willen eerst een echte wereldtopper en als dat niet lukt dan Eto'o...
Overmars wou gister binnen 36 uur antwoord, dus dat zou ongeveer vanavond top morgenmiddag zijn...

ben benieuwd wie 2e keus is achter Eto'o er gingen namelijk wat geruchten over Ruiz, weet nou niet of dat de man is.
Frank de Boer zoekt al een tijd lang naar een speler die een soort Messi kan zijn voor Ajax. Iemand die iets kan creëren uit het niets en goed is in de kleine ruimtes, en een combinatie aan kan gaan. Eto'o en Ruiz zijn dus een optie voor de spits, ik denk dat ze die rol goed kunnen vervullen. Wie nog meer? Das vrij moeilijk, niemand uit de eredivisie wss.
freakie
 freakie - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:36 schreef nora het volgende:
Uiteraard zou ik blij zijn als hij morgen komt maar ik ben er van overtuigd dat hij Ajax gebruikt om bij andere clubs de knip open te trekken, en dat stuit mij tegen de borst want wij Ajacieden laten ons toch niet gebruiken door Mister O.
Het is niet gebruiken. Een speler wacht meestal met tekenen als het transfervrij is en belangstelling heeft van andere clubs. Schone had dat dilemma niet, Eto'o kan heel misschien bij Arsenal tekenen enzo. Ja dan zal ik ook even wachten, nu zet Ajax druk op Eto'o als dat lukt is Eto'o zo van Ajax als dat niet lukt, wachten ze en gaan ze denk ik met de 2e keus verder. Dat is de 2e keus 1ste keus en Eto'o wacht maar even op ons:)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:46 schreef freakie het volgende:

[..]

Frank de Boer zoekt al een tijd lang naar een speler die een soort Messi kan zijn voor Ajax. Iemand die iets kan creëren uit het niets en goed is in de kleine ruimtes, en een combinatie aan kan gaan. Eto'o en Ruiz zijn dus een optie voor de spits, ik denk dat ze die rol goed kunnen vervullen. Wie nog meer? Das vrij moeilijk, niemand uit de eredivisie wss.
Moeten ze opschieten.....werder bremen bied 4 mil voor Ruiz
freakie
 freakie - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:56 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Moeten ze opschieten.....werder bremen bied 4 mil voor Ruiz
Das een van de redenen dat Ajax het snel wil weten van Eto'o wss. Je ziet het, het gaat niet in 1 dag dus Ruiz is ook nog niet weg:)

En ik denk dat er als je voor Ruiz gaat, er nog meer opties zijn. Ga voor Saviola ofzo, heb hem altijd een held gevonden. Is trouwens wel heel slecht nu geloof ik aha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 augustus 2014 door freakie --
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:46 schreef freakie het volgende:

[..]

Frank de Boer zoekt al een tijd lang naar een speler die een soort Messi kan zijn voor Ajax. Iemand die iets kan creëren uit het niets en goed is in de kleine ruimtes, en een combinatie aan kan gaan. Eto'o en Ruiz zijn dus een optie voor de spits, ik denk dat ze die rol goed kunnen vervullen. Wie nog meer? Das vrij moeilijk, niemand uit de eredivisie wss.
Ajax wil eigenlijk gewoon een soort nummer 10 in de spits, ik denk dat Kishna in potentie een goede spits is voor Ajax. Die kan goed voetballen, hij speelde in de jeugd ook in de spits en ook bij Jong Ajax toen hij terug was van een blessure.

Anders kan ik zo even niemand op noemen, Bojan had het gekunt maar die liet het ook niet zien.
freakie
 freakie - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:03 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ajax wil eigenlijk gewoon een soort nummer 10 in de spits, ik denk dat Kishna in potentie een goede spits is voor Ajax. Die kan goed voetballen, hij speelde in de jeugd ook in de spits en ook bij Jong Ajax toen hij terug was van een blessure.

Anders kan ik zo even niemand op noemen, Bojan had het gekunt maar die liet het ook niet zien.
Klopt, die spelers wel Frank hebben voor de spits. Eriksen is ook geprobeerd, ik denk dat er zat van die spelers rondlopen en dat Ajax in ieder geval al meerdere opties heeft.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:36 schreef nora het volgende:
Uiteraard zou ik blij zijn als hij morgen komt maar ik ben er van overtuigd dat hij Ajax gebruikt om bij andere clubs de knip open te trekken, en dat stuit mij tegen de borst want wij Ajacieden laten ons toch niet gebruiken door Mister O.
Dan zou die denk ik wel een iets grotere club als Ajax gebruiken..
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:46 schreef freakie het volgende:

[..]

Frank de Boer zoekt al een tijd lang naar een speler die een soort Messi kan zijn voor Ajax. Iemand die iets kan creëren uit het niets en goed is in de kleine ruimtes, en een combinatie aan kan gaan. Eto'o en Ruiz zijn dus een optie voor de spits, ik denk dat ze die rol goed kunnen vervullen. Wie nog meer? Das vrij moeilijk, niemand uit de eredivisie wss.
Zoals jij het stelt in je eerste zin. Is Eto juist helemaal niet de geschikte speler voor Ajax..
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:03 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ajax wil eigenlijk gewoon een soort nummer 10 in de spits, ik denk dat Kishna in potentie een goede spits is voor Ajax. Die kan goed voetballen, hij speelde in de jeugd ook in de spits en ook bij Jong Ajax toen hij terug was van een blessure.

Anders kan ik zo even niemand op noemen, Bojan had het gekunt maar die liet het ook niet zien.
Ik denk dat Fischer er ook wel voor geschikt zou zijn..
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Fischer er ook wel voor geschikt zou zijn..
Kun je pas over een half jaar proberen, maar is wel lastig voor zn jongen omdan gelijk op een andere positie te gaan spelen.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:23   quote  deeplink  
Mischien Ryan Babel terughalen, is behoorlijks sterk en kan ook in de spits spelen. heeft een actie en snelheid, maar zal wel erg veel salaris verdienen bij Kasimpasa.
freakie
 freakie - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Zoals jij het stelt in je eerste zin. Is Eto juist helemaal niet de geschikte speler voor Ajax..
Waarom niet?
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:30 schreef freakie het volgende:

[..]

Waarom niet?
Ik vind het namelijk helemaal geen speler MEER die een goede actie heeft. Snelheid is een heel stuk minder dan voorheen.

Kappen draaien en schieten, een bal bij zich houden, slim lopen, en een goede afmaker.. Al heeft ie vorig jaar ok heel wat grote kansen gemist. NIet voor niets gepasseerd door Mourinho..
madretsma
 madretsma - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:23 schreef NatjosFC het volgende:
Mischien Ryan Babel terughalen, is behoorlijks sterk en kan ook in de spits spelen. heeft een actie en snelheid, maar zal wel erg veel salaris verdienen bij Kasimpasa.
Vind ik een halve spits, ik verlang nu eindelijk een keer naar een echte spits bij Ajax!
Een spits die niet die makkelijke kansen mist zoals Milik en Siggi dat deden..

Tegen Psv, zie ik liever Zivkovic dan Siggi en Milik...
ik schrijf Milik nog niet af, Siggi wel...
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:18   quote  deeplink  
Er zal duidelijk een reden zijn dat de Boer Zivkovic nog niet gebruikt. Is de kans dat hij erbij zal zijn a.s. zondag erg klein.
madretsma
 madretsma - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 15:18 schreef Bobby1972 het volgende:
Er zal duidelijk een reden zijn dat de Boer Zivkovic nog niet gebruikt. Is de kans dat hij erbij zal zijn a.s. zondag erg klein.
Dat weet ik, hij zal langzaam gebracht worden ze laten hem nu wennen aan het systeem en niveau
maar toch heb meer vertrouwen in zijn snelheid en een neusje voor de goal, dan bij Milik en Siggi..

Ben wel benieuwd hoe Frank gaat spelen..
Gewoon weer met Schone en Kishna aan de flanken
of El Ghazi-Spits-Schone..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 augustus 2014 door madretsma --
nora
 nora - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan zou die denk ik wel een iets grotere club als Ajax gebruiken..
Grotere clubs hebben al een spits
nora
 nora - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:35   quote  deeplink  
Ik zou me wel kunnen vinden in Babel is sterk en kent het Ajax spelletje en ook met Ruiz zou ik kunnen leven.
nora
 nora - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:41   quote  deeplink  
Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt.
==================================================

Niemand is groter dan Ajax. Ook Eto'o niet. © ProShots

Het is inmiddels een dag of tien wachten op antwoord van de grote Samuel Eto'o zelf. Hij vult die dagen vast niet met het netjes afbellen van een hele rij andere, geïnteresseerde clubs. Om uit te leggen dat hij zo graag naar Ajax wil.

Het was deze zomer vrij stil rond Eto'o. Totdat hij aan Ajax werd gelinkt. Toen volgden er plotseling meer clubs. Speler en clubs praten ook met elkaar. Misschien wordt er zelfs wel teruggebeld. Door de zaakwaarnemer, die laat weten dat er toch nog iets meer tijd nodig is. Zou er meteen opgenomen worden, of wordt er drie keer gewacht zodat het tenminste niet lijkt of Ajax wanhopig overkomt?

Wachten duurt lang. Zeker met iets leuks in het verschiet. Maar soms is er lang genoeg gewacht. Dat was vorige week eigenlijk al zo. Dit weekeinde zat er geen schot in de zaak en maandag was het ook nog niet gelukt een beslissing te nemen. Dinsdag misschien. Misschien ook niet. Er hoeft niet met een andere club over de transfersom onderhandeld te worden, daar kan het dus niet aan liggen. Met de transfervrije Christian Poulsen was het allemaal zo gepiept.
Waarom moet juist voor hem een uitzondering worden gemaakt? Luciano Narsingh en Adam Maher zijn niet groter dan Ajax, een drievoudig winnaar van de Champions League evenmin. Als de 33-jarige Eto'o echt zo graag een jaartje voor Ajax wil foebele, had hij allang kunnen tekenen. Als een trotse Ajacied kan hij niet meer binnenkomen.

Marc Overmars schaakt met verschillende spitsen, op meerdere borden tegelijk. Het wordt tijd om Eto'o schaakmat te zetten.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:47   quote  deeplink  
Ja want tien dagen nadenken over iets in de voetbal is wel heel erg lang zeg...
nora
 nora - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:49   quote  deeplink  
Kom op Remco jij gelooft toch ook niet meer in sprookjes
madretsma
 madretsma - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:50   quote  deeplink  
@Nora

Het is geen schande dat Eto'o wacht wat Arsenal gaat doen..
Eto'o is gewoon eerlijk tegen Overmars, Ajax speelt niet in Engeland
dus voor een topper als Eto'o is Ajax niet meteen zijn eerste keus.
vind ik geen schande, ook al zijn we 3de keus dan nog zal ik even veel
blij zijn als hij toch komt..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oke mannen wat vinden wij van eto'o.....









0.0680050