BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Karim El Ahmadi///HELD-topic..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 04 februari 2017 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 februari 2017 - 19:27 schreef Stylzz het volgende:
Tapia naast Vilhena of El Ahmadi: Kan.
Vejinovic naast Vilhena of El Ahmadi: Kan.

Vejinovic, Tapia en Kuyt. Gustafson of Toornstra op het middenveld, kan niet.

T probleem zit dat geen van die spelers, op Kuyt na, het loopvormogen of duelkracht van een Vilhena of El Ahmadi hebben. Het zijn allemaal spelers die het voetballend willen oplossen.
Klopt idd.Vind overigens dat tegen kleinere clubs Veijnovic of Tapia moet spelen een helft.
Gewoon om ze een gevoel te geven .
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 04 februari 2017 - 19:34   quote  deeplink  
Maar een aankoop op dit moment had niet goed geweest denk ik.
Je kan beter de zomer afwachten en kijken hoever wij nu gaan komen.
Mochten we kampioen worden,dan is de kans groot dat er spelers gaan ,en dat er ook doorgeselecteerd gaat worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 februari 2017 door Leon FR1908 --
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 04 februari 2017 - 19:44   quote  deeplink  
Mee eens. Je betaalt de hoofdprijs, t is zelden succesvol en je weet nooit wat t met de selectie doet.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 04 februari 2017 - 20:13   quote  deeplink  
Dit is een werkteam. Zo heeft Gio dat gemodelleerd. Voetballende spelers passen dan minder makkelijk. Ziyech bijvoorbeeld weer wel, maar das buitencategorie. En 11 miljoen. Hebben we wel maar doen we niet.
Veel voor 1 speler die -wanneer geblesseerd- te hevig gemist wordt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 februari 2017 door FR-Henk --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 05 februari 2017 - 16:44   quote  deeplink  
El Ahmadi: ''Niet iedereen deed mee bij drukzetten''

2zqudtk.jpg

Feyenoord heeft de moeilijke uitwedstrijd tegen FC Twente winnend afgesloten. De 0-2 overwinning kwam pas in het laatste kwartier tot stand. Zeker de eerste helft hadden de Rotterdammers veel moeite met de tegenstander.

''Het was een moeilijke wedstrijd, ja. Maar afgezien van wat counters hebben we ook niet heel veel weggegeven'', oordeelde de teruggekeerde Karim El Ahmadi tegenover Fox Sports. De middenvelder had wel een verklaring. ''Toen we druk naar voren gingen zetten, deed de helft niet mee voor de rust.''

De vice-aanvoerder was uiteraard blij met zijn terugkeer. ''Ik zit er behoorlijk doorheen. Maar we winnen en houden opnieuw de nul. FC Twente heeft hier van Ajax gewonnen, dus al met al mogen we tevreden zijn met de 0-2.''

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 februari 2017 door RenatoBos --
ar
 ar - zondag 05 februari 2017 - 16:47   quote  deeplink  
Master...
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 05 februari 2017 - 16:47   quote  deeplink  
King..
ar
 ar - zondag 05 februari 2017 - 16:49   quote  deeplink  
Karim..
Stylzz
 Stylzz - zondag 05 februari 2017 - 17:01   quote  deeplink  
Nog ff wennen weer
van geil
 van geil - zondag 05 februari 2017 - 17:04   quote  deeplink  
N 5,5 . maar niet gek.
Heeft enerverende weekjes achter de rug.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 05 februari 2017 - 17:08   quote  deeplink  
Zag hem zelfs een paar keer de bal inleveren, gebeurde hem nooit voor de Afrika cup..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 05 februari 2017 - 17:10   quote  deeplink  
Zijn toch weer de weken dat het beter is dat we niet meer Europees spelen.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 05 februari 2017 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 februari 2017 - 17:10 schreef FR-Henk het volgende:
Zijn toch weer de weken dat het beter is dat we niet meer Europees spelen.
Is ook zo denk ik, moet je maar eens kijken of straks onze gesnavelde vrinden punten laten leggen rond Europese wedstrijden..
ar
 ar - zondag 05 februari 2017 - 17:22   quote  deeplink  
Wanneer begint dat weer
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 05 februari 2017 - 17:23   quote  deeplink  
16 februari..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 18:51   quote  deeplink  
El Ahmadi: ''Je wint wel, dat is het belangrijkst''

2j0ktvl.jpg

Met moeite heeft Feyenoord de vijf punten voorsprong op Ajax weten te behouden. Een lastige uitwedstrijd tegen ADO Den Haag eindigde in een 0-1 overwinning. Een goal van Karim El Ahmadi was uiteindelijk beslissend. “Ik ben blij dat ik vandaag het team kon helpen”, aldus de middenvelder tegenover FOX Sports.

“We wisten dat ze zouden inzakken, dan wordt het een moeilijke wedstrijd. Maar we bleven geduldig”, zegt El Ahmadi, die zelf ook zag dat Feyenoord geen goede wedstrijd speelde. “Het was niet best. Het baltempo lag veel te laag en we maakten veel verkeerde keuzes. De eerst helft hebben we helemaal niks gecreëerd.”

Ook na de goal was het nog lang spannend in het Kyocera Stadion, al had El Ahmadi niet het idee dat ze dit nog weg zouden geven. “Na de goal hielden we lang balbezit en hadden we wat kansjes die we niet goed uitspeelden. We spelen niet goed, maar je wint wel. Dat is het belangrijkste.”
van geil
 van geil - zondag 19 februari 2017 - 18:53   quote  deeplink  
Nelom is blij
tomson
 tomson - zondag 19 februari 2017 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 18:53 schreef van geil het volgende:
Nelom is blij
Ik ook hoor.
van geil
 van geil - zondag 19 februari 2017 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 18:53 schreef tomson het volgende:

[..]

Ik ook hoor.
Ja, maar jij staat niet op de foto :)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 19:03   quote  deeplink  
We zijn allemaal blij..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 20:05   quote  deeplink  
EL AHMADI: ‘BLIJ DAT IK HET TEAM KON HELPEN’

oj0ca8.jpg

Karim El Ahmadi was zondagmiddag voor de tweede keer dit seizoen beslissend voor Feyenoord. Nadat hij vroeg in het seizoen het enige doelpunt maakte in de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo (0-1), bezorgde hij Feyenoord met zijn vijfde doelpunt van dit voetbaljaar de overwinning op ADO Den Haag: 0-1.

‘Ik ben blij dat ik vandaag het team kon helpen,’ zei El Ahmadi na afloop van de wedstrijd. ‘We hebben niet goed gespeeld, maar wel gewonnen. Dat is het belangrijkste.’

El Ahmadi was met name niet te spreken over het spel van Feyenoord in de eerste helft. ‘Daarin hebben we geen kans gecreëerd,’ zei de middenvelder. ‘ADO stond goed en kwam er af en toe ook knap uit. Wij maakten aan de bal veel verkeerde keuzes, dat moeten we onszelf aanrekenen.’

rsh6wy.jpg

Feyenoord bleef desondanks geloven in een goed resultaat en zag dat geloof beloond met een doelpunt na een uur spelen. ‘Na de goal hebben we nog wat kansjes gehad, maar die hebben we niet goed uitgespeeld. Toch had ik niet het idee dat we de voorsprong nog zouden weggeven.’

Dat gebeurde ook niet, waardoor Feyenoord de zesde overwinning op rij boekte sinds de winterstop. Bovendien hield de ploeg opnieuw een clean sheet, wat vertrouwen biedt voor de thuiswedstrijd tegen PSV van volgende week.

‘De concurrenten hebben ook allemaal zes keer op rij gewonnen,’ weet El Ahmadi. ‘Aan die serie gaat volgende week een eind komen voor in elk geval een van de ploegen. Hopelijk zijn wij het team dat aan het langste eind trekt.’
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 20:50   quote  deeplink  
Karim El Ahmadi na afloop van ADO Den Haag - Feyenoord

(https://youtu.be/06mkpY1Oe7c)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 20 februari 2017 - 09:36   quote  deeplink  
El Ahmadi: ''PSV verslaan, dan zijn we van die ploeg af''

mwcsd2.jpg

Feyenoord wil na komend weekend nog maar één concurrent in de titelstrijd hebben. De Rotterdammers kunnen in de eigen Kuip afrekenen met PSV en de voorsprong uitbreiden naar elf punten.

Ook Karim El Ahmadi denkt dat PSV kansloos is voor de titel bij een nederlaag. ''Zondag in de Kuip moeten we PSV verslaan, dan zijn we van die ploeg af'', stelt hij in het Algemeen Dagblad. De middenvelder was tegen ADO de matchwinner. ''Het ging wel heel erg moeizaam, maar we hebben weer gewonnen. En daar draait het nu om.''

In De Telegraf zegt de Marokkaan verder dat de media wat hem betreft wel mag stoppen met het schrijven over problemen met de reservebank. ''Elke keer is er een discussie. Nu vroeg iedereen zich weer af of het zonder Tonny (Vilhena, red.) zou gaan. Maar zonder Tonny hebben we gewonnen, zonder mij heeft het team drie wedstrijden gewonnen in de competitie, zonder Dirk winnen we en zonder Jens winnen we. Dat zegt toch alles?''
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 26 februari 2017 - 17:22   quote  deeplink  
Held..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 26 februari 2017 - 17:23   quote  deeplink  
Heerser.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 28 februari 2017 - 22:44   quote  deeplink  
El Ahmadi: ''Ik wil nu winnen. Ik wil nu kampioen worden''

9tfhav.jpg

Aan de hand van 'Koning' Karim hoopt Feyenoord dit seizoen de goudzilveren schaal binnen te slepen. In de nieuwe Voetbal International wijdt hij uit over zijn carriere tot nu toe, hoe hij veranderd is als mens en als voetballer en hoe de winst van de KNVB-beker voor een omslag in het denken zorgde bij de Feyenoordspelers.

De KNVB-beker was een ommekeer in het voetballeven van de middenvelder en van de meeste van zijn medespelers. "Pff. Ik had al twee finales gespeeld en verloren. Dat we nu wonnen, heeft me echt veel gedaan. Net als de rest van het team. Dirk Kuijt en de trainer Giovanni van Bronckhorst kennen dat gevoel natuurlijk allang. Nu weet ik hoe dat naar meer smaakt, dat ik hier meer van wil."

Opvallend genoeg realiseerde El Ahmadi zich juist tijdens zijn periode bij de Africa Cup dat Feyenoord wel eens kampioen zou kunnen worden. "Kijk, vorig jaar hadden we ook al een goede eerste helft, dat heb ik vaker meegemaakt bij Feyenoord en dan gaven we het na de winterstop weg. Toen wij nu de eerste drie wedstrijden na de jaarwisseling wonnen, was voor mij het gevoel daar: Dit gaat echt tot het einde."

Toch zijn er nog genoeg klippen te omzeilen. "Ik denk dat straks op vijf, zes wedstrijden van het einde er andere dingen gaan meespelen. Dat iedereen ineens beseft: Nu gaat het gebeuren, dat kan een rol gaan spelen. Maar ik hoop dat iedereen rustig blijft. Als ik naar deze groep kijk, zie ik dat ook goed gaan. Wij zijn zo rustig."

De Karim van FC Twente en de Karim van zijn eerste twee periodes bij Feyenoord bestaat niet meer. "Ik ben heel anders gaan kijken. Nu doe ik alles om te winnen. Op mijn positie kun je niet meer als een ballerina voetballen. Ik ben extreem geworden in mijn wil om te winnen. Er is geen volgende wedstrijd en geen volgend jaar meer. Ik wil nu winnen. Ik wil nu kampioen worden."
ar
 ar - dinsdag 28 februari 2017 - 23:03   quote  deeplink  
Dat zijn uitspraken.
King Karimmmm!!
Milo
 Milo - woensdag 01 maart 2017 - 07:08   quote  deeplink  
+1
tomson
 tomson - woensdag 01 maart 2017 - 19:31   quote  deeplink  
https://tvblik.nl/tiki-taka-touzani/tonny-vilhena-en-karim-el-amhadi
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 01 maart 2017 - 21:00   quote  deeplink  
''De liefde voor het spel gaat echt boven het geld''

qqpzbl.jpg

Karim El Ahmadi is met zijn 32 jaar inmiddels een van de nestors van de Feyenoord selectie. De focus, wil en strijdlust van nu had hij in zijn jongere jaren niet. De ommekeer is bij hem gekomen toen Feyenoord hem verhuurde, en hoopte te verkopen, aan Al-Ahli FC in Dubai.

De middenvelder kijkt niet met een goed gevoel terug op die periode, zo vertelt hij aan Voetbal International. "Ik heb goed kunnen leven, maar het knaagde iedere dag. Elke dag wakker worden met het gevoel dat je als voetballer niet geslaagd bent. Mijn hele leven was de liefde voor het spel er geweest en die liefde leek in één keer weg. Daar heb ik pas beseft dat ik het hier toch niet allemaal voor had gedaan. Dat ik zo toch niet via de achterdeur bij Feyenoord kon vertrekken. Ik wilde terug en door de voordeur naar buiten. De liefde voor het spel gaat echt boven het geld."

In zijn eerste periode bij Feyenoord, voordat hij aan Al-Ahli verhuurd werd, leefde hij ook niet volledig voor de sport. "Het moeilijkste is die discipline te houden, zorgen dat je niet ontspoort door het geld en de aandacht. Als je daar niet mee kunt omgaan heb je wel een probleem. Ik denk dat iedereen wel een fase meemaakt dat je daarin meegaat, dat je even gaat zweven. Ook ik. De kunst is het je op tijd te realiseren. Sommigen beseffen het pas als ze echt geen contract meer hebben."

El Ahmadi probeert ploeggenoot Bilal Basacikoglu te behoeden voor de fouten die hij zelf gemaakt heeft. "Ik herken heel veel in de situatie waarin Bilal nu zit. Als ik met hem praat, zie ik alles weer voor me. Je bent de gevierde man bij FC Twente of Heerenveen en denkt die lijn vanzelf even door te trekken bij Feyenoord. Zo werkt het niet. Het is een heel andere wereld. Óf je blijft daarin hangen en je realiseert je het niet, óf je verandert het. [...] Bijvoorbeeld dat je heel hard moet werken en juist meer moet doen. Je bent er niet, je begint pas."
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 01 maart 2017 - 23:20   quote  deeplink  
Wat een verstandige vent is Karim toch.
Eigenlijk nooit rare dingen. Ideale prof.

Wilde iemand het nog over Marokkanen hebben?
ar
 ar - woensdag 01 maart 2017 - 23:42   quote  deeplink  
Nou, El is wel een uitzondering.
Ayoub lijkt me ook wel een aardig ventje.
VVout
 VVout - donderdag 02 maart 2017 - 00:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 maart 2017 - 23:20 schreef FR-Henk het volgende:
Wat een verstandige vent is Karim toch.
Eigenlijk nooit rare dingen. Ideale prof.

Wilde iemand het nog over Marokkanen hebben?
Moet je er ook niet over beginnen.

Abutaleb of mensen die dichter bij de problematiek staan zullen bevestigen dat het niet helemaal uit de lucht gegrepen is.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 02 maart 2017 - 01:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 maart 2017 - 23:42 schreef ar het volgende:
Nou, El is wel een uitzondering.
Ziyech lijkt me ook wel een aardig ventje.
Dan eerder ayoub ar..
ar
 ar - donderdag 02 maart 2017 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 maart 2017 - 01:35 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dan eerder ayoub ar..
Haha.. naar mannetje ben je.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 maart 2017 - 05:28   quote  deeplink  
El Ahmadi: Ja, natuurlijk kan ik dit vasthouden

14nh6bk.jpg

Het is zijn tweede schaal dit seizoen alweer. Feyenoorder Karim El Ahmadi is ook in februari de beste in het Spelers­klassement van AD Sportwereld.

De 32-jarige international van Marokko, die in januari niet voor Feyenoord speelde vanwege zijn aanwezigheid bij de Afrika Cup in Gabon, weet in het algehele klassement zijn ploeggenoten Jens Toornstra, Eric Botteghin en Tonny Vilhena direct achter zich. In december was hij ook al de beste.

De schaal zal in mei wel naar een Feyenoorder gaan, maar het gaat in de Kuip natuurlijk al weken over de echte schaal. Die moet uiteindelijk straks omhoog worden gehouden op de Coolsingel. ,,Natuurlijk geloven we daar allemaal in'', zegt El Ahmadi. ,,We zijn rustig en dat moet zo blijven.

PSV
Vanzelfsprekend was de winst tegen PSV heel belangrijk. Maar we weten dat er vijf of zes wedstrijden voor het einde andere dingen gaan meespelen. Zo werkt dat in de strijd om de landstitel. Ajaks liet het ook liggen bij De Graafschap. We hebben veel ervaren spelers in deze selectie, iedereen is enorm gefocust. Dat moet ook, want we willen weer iets vieren. Dat gevoel op dat bordes, dat heeft na de bekerwinst iets losgemaakt, hoor. Dat is onbeschrijflijk mooi.''

Dat El Ahmadi zelf in alle individuele klassementen bovenaan staat, doet hem uiteraard goed. Maar van borstklopperij is ook nu geen sprake. ,,Welnee, maar de waardering is mooi. Het zegt dat je goed bezig bent, dat mensen het idee hebben dat je belangrijk bent. Dat is altijd mooi.

,,In december poseerde ik met de schaal bij de Erasmusbrug, met die van februari dus nu in de Kuip. Er zijn nog iets meer dan twee maanden te gaan. Dit niveau moet ik vasthouden. Of dat kan? Ja, natuurlijk. Daar gaan we alles aan doen. Te beginnen met de wedstrijd bij Sparta zondag, historisch gezien altijd lastig. We zullen er ook in de derby weer moeten staan.''
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 03 maart 2017 - 11:48   quote  deeplink  
Contract verlengd. Eindbaas van Zuid!
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 03 maart 2017 - 11:58   quote  deeplink  
Mooi. Kan hij zijn opvolger opleiden.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 03 maart 2017 - 12:21   quote  deeplink  
En na einde actieve loopbaan binnen de club houden. Op verschillende vlakken toegevoegde waarde.
VVout
 VVout - vrijdag 03 maart 2017 - 12:29   quote  deeplink  
Mooi, goed voorbeeld doet volgen...

Feli Karim.
ar
 ar - vrijdag 03 maart 2017 - 12:37   quote  deeplink  
Geweldig nieuws!
ar
 ar - vrijdag 03 maart 2017 - 12:40   quote  deeplink  
Guzman erbij
Hopppaaaa
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 maart 2017 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 maart 2017 - 12:29 schreef VVout het volgende:
Mooi, goed voorbeeld doet volgen...

Feli Karim.
Precies VV, laat het een voorbeeld voor anderen zijn..
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 03 maart 2017 - 13:48   quote  deeplink  
goed nieuws...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 maart 2017 - 16:31   quote  deeplink  
Karim El Ahmadi over zijn contractverlenging bij Feyenoord

(https://youtu.be/eZ6OSAzS2Cs)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 03 maart 2017 - 16:52   quote  deeplink  
Contractverlenging van Karim El Ahmadi

(https://youtu.be/jbK-ujS0B_E)
ar
 ar - vrijdag 03 maart 2017 - 17:19   quote  deeplink  
Martin heeft een nieuwe bril
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 03 maart 2017 - 18:21   quote  deeplink  
Kannie nog beter kijken.
ar
 ar - vrijdag 03 maart 2017 - 18:56   quote  deeplink  
Samen met bluf nog beter skauwten.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 04 maart 2017 - 05:40   quote  deeplink  
El Ahmadi: ''Het hele plaatje klopt hier gewoon''

qqpzbl.jpg

Gisteren werd het nieuws bekend dat Karim El Ahmadi zijn contract heeft verlengd tot de zomer van 2019. Inmiddels is het de vierde keer dat hij een contract bij Feyenoord tekent. Aan het eind van dit contract is hij 34 jaar, maar wellicht volgt er nog een contractverlenging.

Er zit nog geen sleet op de dertig plusser, zo vertelt hij aan De Telegraf. "Ik hoop dat ik hier mijn carrière ooit ook kan afsluiten. Je ziet genoeg voorbeelden van leeftijdgenoten die met fysieke ongemakken te maken hebben. Ik voel me juist topfit en voel me bovendien heel erg thuis in Rotterdam. Ik heb een band met Feyenoord gekregen en daarom stond niets in de weg om hier bij te tekenen. Ik hoop dat ik bij deze club nog jaren kan doorgaan."

De middenvelder heeft geen angst voor een grote leegloop aan het eind van het seizoen. "Ik heb vertrouwen in de club. Je hebt het nooit in de hand. Niemand kan je de verzekering geven dat deze selectie volgend seizoen nog intact is. Daar moet ik me dus niet te veel op focussen. Ik heb naar mijn gevoel geluisterd en dat zegt dat we met deze club vaker gaan meedoen om het kampioenschap. Het hele plaatje klopt hier gewoon. Dat is het belangrijkste.”

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5958
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Karim El Ahmadi///HELD-topic..









0.0345320