BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC Ajax - Go Ahead Eagles (zaterdag 25 oktober 2014, 20:45); 3 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:
De Boer heeft Kishna buiten de selectie gelaten Remco, dus heeft hij straf gekregen....
Krankzinnig gewoon! Kritiek op Kishna was terecht.
Maar Sightorsson, Moisander, Boilesen en Zimling die er geen zak van bakken, Viergever ook in mindere mate mogen 10 wedstrijden kut spelen zonder dat er iets gebeurd?

Walgelijk
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

De Boer liet direct na de wedstrijd van afgelopen dinsdag al weten, uitermate ontevreden te zijn over de wedstrijdmentaliteit en het algehele optreden van Kishna. Dat is zijn goed recht, maar ik hoor de Boer echt helemaal nooit over bijvoorbeeld Moisander. Ik vind dat behoorlijk selectief van de Boer.
100% mee eens Pietje, snap niet dat hij hem nog opstelt....drama!!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:28   quote  deeplink  
En terecht!

Frank wanneer volgen de andere?

Wanneer krijgt Cillissen straf voor dat hij geen enkele penalty heeft gestopt en moeizaam de nul houd?
Wanneer krijgt Moissander straf voor het makkelijk weggeven van de bal.
Wanneer krijgt Siggie straf voor het niet kunnen mee voetballen.
Wanneer krijgt Serrero staf voor het niet dwingend zijn bij aanvallende situaties.
Wanneer krijgt Van rhijn en Boillissen straf voor het maken van verkeerde keuzes in verdedigend opzicht?
Wanneer, Wanneer? Ik zou het graag willen weten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 oktober 2014 door Positieve Arrogantie --
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 15:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Als het gratis is graag! Hahaha
Jullie worden weer gelukkig! ;-)
Brabanders zijn gul he hahahaha!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Krankzinnig gewoon! Kritiek op Kishna was terecht.
Maar Sightorsson, Moisander, Boilesen en Zimling die er geen zak van bakken, Viergever ook in mindere mate mogen 10 wedstrijden kut spelen zonder dat er iets gebeurd?

Walgelijk
Dan moet inderdaad die anderen ook aanpakken, niet met twee maten meten....
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:30   quote  deeplink  
Kishna is een speler die structureel met weinig inzet wedstrijden speelt. Ik denk dat het een goede manier is om jonge spelers zo meer bewust te maken van hun beperkte inzet.
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
En terecht!

Frank wanneer volgen de andere?

Wanneer krijgt Cillissen straf voor dat hij geen enkele penalty heeft gestopt en moeizaam de nul houd?
Wanneer krijgt Moissander straf voor het makkelijk weggeven van de bal.
Wanneer krijgt Siggie straf voor het niet kunnen mee voetballen.
Wanneer krijgt Serrero staf voor het niet dwingend zijn bij aanvallende situaties.
Wanneer krijgt Van rhijn en Boillissen straf voor het maken van verkeerde keuzes in verdedigend opzicht?
Wanneer, Wanneer? Ik zou het graag willen weten.
Cillesen straffen omdat hij geen penalty's stopt? Maakt vaak zat goede reddingen en pakt zeker punten. Penalty's komen vanzelf.
Van Rhijn is behalve afgelopen Woensdag gewoon met Veltman de beste van het Seizoen.
Serero doet het heel behoorlijk nu op CVM

De rest klopt
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan moet inderdaad die anderen ook aanpakken, niet met twee maten meten....
Nog zo iets, De Boer zei laatst 'Milik is nog niet klaar om in het Ajax systeem spelen', je haalt toch alleen een speler die in het systeem kan. Bovendien zegt Overmars toch altijd dat het een directe versterking moet zijn.

In dit geval spreken ze zichzelf tegen hierin vind ik
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:30 schreef Bobby1972 het volgende:
Kishna is een speler die structureel met weinig inzet wedstrijden speelt. Ik denk dat het een goede manier is om jonge spelers zo meer bewust te maken van hun beperkte inzet.
Dat kan, maar dan ken ik er nog 10 die structureel geen ruk toevoegen. En hun dan?
Pietje
 Pietje - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan moet inderdaad die anderen ook aanpakken, niet met twee maten meten....
Klopt, maar dat meten met twee maten doet hij wel...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:39   quote  deeplink  
Wedstrijd selectie is bekend dus dan maar een opstelling ervan maken.

Cillissen
Van rhijn-Veltman-Denswil-Viergever
Riedewald
Klaassen-Andersen
El Gazi-Millik-Menig

Dit is wat ik wil en het onderstaande is wat de boer gaat doen.
Cillissen
Van Rhijn-Veltman-Moissander-Boillissen(Viergever)
Viergever(Riedewald)
Klaassen-Andersen
El Gazi-Sigthorsson-Schone

Mijn vraag is, is Boillissen 110% fit, zelfs een hoofdpijn kan in je hamstrings schieten. Die man blijft altijd een zorgenkindje als hij terug van een blessure komt.
Pietje
 Pietje - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:41   quote  deeplink  
Moisander kritisch op Ajax: "Het onoverwinnelijke is momenteel weg"
vrijdag 24 oktober 2014 om 17:13 door Ruben Timmermans

Niklas Moisander wil dat de onoverwinnelijkheid terugkeert bij Ajax. De Fin realiseert zich dat Ajax te vaak niet scherp aan de wedstrijd begint. Daar moet volgens hem snel verandering in komen.

"Op dit moment is het een probleem dat we niet scherp genoeg beginnen. Daar hebben we over gesproken en het moet beter. Dat beseffen we. Maar het is lastig om de vinger op de zere plek te leggen", zegt Moisander in de aanloop naar het duel met Go Ahead Eagles tegenover AT5. "Terwijl we iedere wedstrijd echt wel willen winnen. Onze bedoeling is dan ook om vanaf nu, vanaf het eerste moment scherp te zijn."

"Tegen FC Twente en Barcelona laten we in de tweede helft zien dat we het echt wel kunnen. Maar zoals ik al aangaf, het is lastig om te achterhalen waarom we niet steeds vanaf minuut één scherp zijn. Voor de wedstrijd zie ik juist vaak een team dat klaar is voor de strijd. Maar als we dan vervolgens slordig beginnen, kan het vertrouwen ook snel weg zijn", vervolgt Moisander tegenover de Amsterdamse omroep.

Als aanvoerder is het zijn taak om de ploeg op sleeptouw te nemen. "Ik doe natuurlijk mijn best om de jongens op te peppen en ze op sleeptouw te nemen, maar het onoverwinnelijke van Ajax is momenteel weg. Dat moeten we nu proberen terug te halen", besluit de international.


bron

En nergens bespeur ik in dit stukje iets van zelfkritiek van deze speler. Zelfkritiek op het uiterst zwakke spel van hem de laatste maanden. Een gemiste kans dus

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 oktober 2014 door Pietje --
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Wedstrijd selectie is bekend dus dan maar een opstelling ervan maken.

Cillissen
Van rhijn-Veltman-Denswil-Viergever
Riedewald
Klaassen-Andersen
El Gazi-Millik-Menig

Dit is wat ik wil en het onderstaande is wat de boer gaat doen.
Cillissen
Van Rhijn-Veltman-Moissander-Boillissen(Viergever)
Viergever(Riedewald)
Klaassen-Andersen
El Gazi-Sigthorsson-Schone

Mijn vraag is, is Boillissen 110% fit, zelfs een hoofdpijn kan in je hamstrings schieten. Die man blijft altijd een zorgenkindje als hij terug van een blessure komt.
Buiten dat met Boilesen. Hele vreemde back. Aanvallend kan hij 2 stappen hoger aan en verdedigend komt hij al tekort voor de 2e klasse
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:41 schreef Pietje het volgende:
Moisander kritisch op Ajax: "Het onoverwinnelijke is momenteel weg"
vrijdag 24 oktober 2014 om 17:13 door Ruben Timmermans

Niklas Moisander wil dat de onoverwinnelijkheid terugkeert bij Ajax. De Fin realiseert zich dat Ajax te vaak niet scherp aan de wedstrijd begint. Daar moet volgens hem snel verandering in komen.

"Op dit moment is het een probleem dat we niet scherp genoeg beginnen. Daar hebben we over gesproken en het moet beter. Dat beseffen we. Maar het is lastig om de vinger op de zere plek te leggen", zegt Moisander in de aanloop naar het duel met Go Ahead Eagles tegenover AT5. "Terwijl we iedere wedstrijd echt wel willen winnen. Onze bedoeling is dan ook om vanaf nu, vanaf het eerste moment scherp te zijn."

"Tegen FC Twente en Barcelona laten we in de tweede helft zien dat we het echt wel kunnen. Maar zoals ik al aangaf, het is lastig om te achterhalen waarom we niet steeds vanaf minuut één scherp zijn. Voor de wedstrijd zie ik juist vaak een team dat klaar is voor de strijd. Maar als we dan vervolgens slordig beginnen, kan het vertrouwen ook snel weg zijn", vervolgt Moisander tegenover de Amsterdamse omroep.

Als aanvoerder is het zijn taak om de ploeg op sleeptouw te nemen. "Ik doe natuurlijk mijn best om de jongens op te peppen en ze op sleeptouw te nemen, maar het onoverwinnelijke van Ajax is momenteel weg. Dat moeten we nu proberen terug te halen", besluit de international.


bron

En nergens bespeur ik in dit stukje iets van zelfkritiek van deze speler. Zelfkritiek op het uiterst zwakke spel van hem de laatste maanden. Een gemiste kans dus
Laatste Maanden? Al vanaf dat Alderweireld weg is
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:41 schreef Pietje het volgende:
Moisander kritisch op Ajax: "Het onoverwinnelijke is momenteel weg"
vrijdag 24 oktober 2014 om 17:13 door Ruben Timmermans

Niklas Moisander wil dat de onoverwinnelijkheid terugkeert bij Ajax. De Fin realiseert zich dat Ajax te vaak niet scherp aan de wedstrijd begint. Daar moet volgens hem snel verandering in komen.

"Op dit moment is het een probleem dat we niet scherp genoeg beginnen. Daar hebben we over gesproken en het moet beter. Dat beseffen we. Maar het is lastig om de vinger op de zere plek te leggen", zegt Moisander in de aanloop naar het duel met Go Ahead Eagles tegenover AT5. "Terwijl we iedere wedstrijd echt wel willen winnen. Onze bedoeling is dan ook om vanaf nu, vanaf het eerste moment scherp te zijn."

"Tegen FC Twente en Barcelona laten we in de tweede helft zien dat we het echt wel kunnen. Maar zoals ik al aangaf, het is lastig om te achterhalen waarom we niet steeds vanaf minuut één scherp zijn. Voor de wedstrijd zie ik juist vaak een team dat klaar is voor de strijd. Maar als we dan vervolgens slordig beginnen, kan het vertrouwen ook snel weg zijn", vervolgt Moisander tegenover de Amsterdamse omroep.

Als aanvoerder is het zijn taak om de ploeg op sleeptouw te nemen. "Ik doe natuurlijk mijn best om de jongens op te peppen en ze op sleeptouw te nemen, maar het onoverwinnelijke van Ajax is momenteel weg. Dat moeten we nu proberen terug te halen", besluit de international.


[url=]http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/405784/moisander-kritisch-op-ajax-het-onoverwinnelijke-is-momenteel-weg-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink-hotnews&utm_campaign=ajaxbron[/url]

En nergens bespeur ik in dit stukje iets over zelfkritiek van deze speler. Zelfkritiek op het uiterst zwakke spel van hem de laatste maanden. Een gemiste kans dus
Dit verhaal heb ik al te veel gehoord van hem.
Nadat hij die blunder maakte bij Finland, wat echt een blunder was, kreeg je zulke verhalen ook te horen. Vervolgens deed hij keer op keer de zelfde fout, namelijk de bal bij de tegenstander inleveren, terwijl je ploegmaat 5 meter verder op staat.
Als aanvoerder, als een van de oudste, als een van meest ervaren speler is dat gewoon dodelijk.
Zulke fouten moeten gestraft worden, blijkbaar heeft hij nog altijd het niet door wat er gevraagd word.
Zeggen is 1 maar doen is een ander.

Ik zou 'onze vrienden' uit 010 graag willen citeren: geen woorden maar daden.
Anders wil ik dat hij aanvoerdersband weggeeft en achter het doel gaat zitten om als ballenjongen te gaan fungeren.
Zulke kneusjes staan niet op het veld bij Ajax.
Pietje
 Pietje - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:45 schreef Loetje het volgende:

[..]

Laatste Maanden? Al vanaf dat Alderweireld weg is
Nou, Loetje, ik vond hem vorig seizoen een behoorlijk zekerheidje. Hij had zijn foutjes, maar die waren niet desastreus. De laatste maanden zijn die foutjes fouten geworden en vaak wel desastreus.
Pietje
 Pietje - vrijdag 24 oktober 2014 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dit verhaal heb ik al te veel gehoord van hem.
Nadat hij die blunder maakte bij Finland, wat echt een blunder was, kreeg je zulke verhalen ook te horen. Vervolgens deed hij keer op keer de zelfde fout, namelijk de bal bij de tegenstander inleveren, terwijl je ploegmaat 5 meter verder op staat.
Als aanvoerder, als een van de oudste, als een van meest ervaren speler is dat gewoon dodelijk.
Zulke fouten moeten gestraft worden, blijkbaar heeft hij nog altijd het niet door wat er gevraagd word.
Zeggen is 1 maar doen is een ander.

Ik zou 'onze vrienden' uit 010 graag willen citeren: geen woorden maar daden.
Anders wil ik dat hij aanvoerdersband weggeeft en achter het doel gaat zitten om als ballenjongen te gaan fungeren.
Zulke kneusjes staan niet op het veld bij Ajax.
Ik ben het volledig met je eens, maar het is aan de Boer om in te grijpen. En dat doet-ie niet. Nee, hij pakt liever een jonge speler, Kishna, aan.
remco k
 remco k - vrijdag 24 oktober 2014 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:
De Boer heeft Kishna buiten de selectie gelaten Remco, dus heeft hij straf gekregen....
Ik baal er van in ieder geval.. Zoiets kan zo'n jongen volledig breken..
remco k
 remco k - vrijdag 24 oktober 2014 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

De Boer liet direct na de wedstrijd van afgelopen dinsdag al weten, uitermate ontevreden te zijn over de wedstrijdmentaliteit en het algehele optreden van Kishna. Dat is zijn goed recht, maar ik hoor de Boer echt helemaal nooit over bijvoorbeeld Moisander. Ik vind dat behoorlijk selectief van de Boer.
Helemaal eens.. Ook echt belachelijk, met name dat is Siggy zo in bescherming neemt en zo'n groot talent met de grond gelijk maakt..
remco k
 remco k - vrijdag 24 oktober 2014 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Cillesen straffen omdat hij geen penalty's stopt? Maakt vaak zat goede reddingen en pakt zeker punten. Penalty's komen vanzelf.
Van Rhijn is behalve afgelopen Woensdag gewoon met Veltman de beste van het Seizoen.
Serero doet het heel behoorlijk nu op CVM

De rest klopt
Punten pakken ben ik het echt volledig mee oneens..
remco k
 remco k - vrijdag 24 oktober 2014 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:41 schreef Pietje het volgende:
Moisander kritisch op Ajax: "Het onoverwinnelijke is momenteel weg"
vrijdag 24 oktober 2014 om 17:13 door Ruben Timmermans

Niklas Moisander wil dat de onoverwinnelijkheid terugkeert bij Ajax. De Fin realiseert zich dat Ajax te vaak niet scherp aan de wedstrijd begint. Daar moet volgens hem snel verandering in komen.

En nergens bespeur ik in dit stukje iets van zelfkritiek van deze speler. Zelfkritiek op het uiterst zwakke spel van hem de laatste maanden. Een gemiste kans dus
Je hebt echt volkomen gelijk, en niet in dit intervieuw alleen.. Hij zei laatst ook zoiets dat ie veruit de beste was ofzo, die link heb ik hier ook geplaatst, ik wordt tegenwoordig niet heel snel meer boos op spelers individueel buiten de wedstrijden om.. Maar hier wordt ik echt woest van..
remco k
 remco k - vrijdag 24 oktober 2014 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:45 schreef Loetje het volgende:

[..]

Laatste Maanden? Al vanaf dat Alderweireld weg is
Vorig seizoen was Moisander wel goed vind ik.. Maakte weleens een foutje, maar welke verdediger heeft dat niet..
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 oktober 2014 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 18:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Vorig seizoen was Moisander wel goed vind ik.. Maakte weleens een foutje, maar welke verdediger heeft dat niet..
Tot aan de keeperswissel stapelde hij fout op fout. Erna iets minder maar nog altijd veel te veel.
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 oktober 2014 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 18:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Punten pakken ben ik het echt volledig mee oneens..
Genoeg prachtige reddingen hoor. In de Kuip bijvoorbeeld.
En vaak ook als hij dan een bal moet pakken in de hele wedstrijd pakt hij hem ook. Kan Cillesen weinig of geen tegengoals verwijten
Loetje
 Loetje - vrijdag 24 oktober 2014 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou, Loetje, ik vond hem vorig seizoen een behoorlijk zekerheidje. Hij had zijn foutjes, maar die waren niet desastreus. De laatste maanden zijn die foutjes fouten geworden en vaak wel desastreus.
Nja zijn we verschillend qua mening Pietje. Hahaha
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 24 oktober 2014 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

De Boer liet direct na de wedstrijd van afgelopen dinsdag al weten, uitermate ontevreden te zijn over de wedstrijdmentaliteit en het algehele optreden van Kishna. Dat is zijn goed recht, maar ik hoor de Boer echt helemaal nooit over bijvoorbeeld Moisander. Ik vind dat behoorlijk selectief van de Boer.
Over Moisander heeft de Boer gezegd een aantal weken geleden dat hij, Moisander dus, nog als beste optie ziet, maar dat anderen aan de deur kloppen.... Iets van die strekking....
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 24 oktober 2014 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:41 schreef Pietje het volgende:

En nergens bespeur ik in dit stukje iets van zelfkritiek van deze speler. Zelfkritiek op het uiterst zwakke spel van hem de laatste maanden. Een gemiste kans dus
Je hoort hem sowieso amper over zichzelf spreken, alleen dat hij denkt dat hij alles aankan.
Heel irritant, want hij is degene die vaak heel zwak speelt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 24 oktober 2014 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nog zo iets, De Boer zei laatst 'Milik is nog niet klaar om in het Ajax systeem spelen', je haalt toch alleen een speler die in het systeem kan. Bovendien zegt Overmars toch altijd dat het een directe versterking moet zijn.

In dit geval spreken ze zichzelf tegen hierin vind ik
Helemaal mee eens....dus wartaal!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 24 oktober 2014 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Buiten dat met Boilesen. Hele vreemde back. Aanvallend kan hij 2 stappen hoger aan en verdedigend komt hij al tekort voor de 2e klasse
Boilessen beter linkshalf als rechtsback vind ik....voorheen hadden we Emanuelson daar waren ook de meningen over verdeeld...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 24 oktober 2014 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens, maar het is aan de Boer om in te grijpen. En dat doet-ie niet. Nee, hij pakt liever een jonge speler, Kishna, aan.
Eens Pietje en velen met ons...maar waarom pleurt de Boer Moisander er niet uit ??? Onvoorstelbaar!!! Gaat het alleen maar om die kutcenten....want dan loopt de Boer wel als een hondje achter Overmars aan...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 24 oktober 2014 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 18:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal eens.. Ook echt belachelijk, met name dat is Siggy zo in bescherming neemt en zo'n groot talent met de grond gelijk maakt..
Snap er geen moer meer van....ik denk dat de Boer alleen maar lieve jongetjes in zijn elftal wil....Sigthorsson is er zo een!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 24 oktober 2014 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 18:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Je hebt echt volkomen gelijk, en niet in dit intervieuw alleen.. Hij zei laatst ook zoiets dat ie veruit de beste was ofzo, die link heb ik hier ook geplaatst, ik wordt tegenwoordig niet heel snel meer boos op spelers individueel buiten de wedstrijden om.. Maar hier wordt ik echt woest van..
En ik ook!!!
Eide
 Eide - vrijdag 24 oktober 2014 - 23:47   quote  deeplink  
De kritiek op Moisander is er natuurlijk wel. Anders laat Ajax niet zo nadrukkelijk weten dat hij in de winterstop min of meer moet vertrekken. Als je erg tevreden bent doe je als met Schone en ga je zoeken naar een contractverlenging.

Als Moisander met de stop niet weg is zou het mij niets verbazen als de bank het perspectief wordt voor Moisander.
nora
 nora - vrijdag 24 oktober 2014 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:41 schreef Pietje het volgende:
Moisander kritisch op Ajax: "Het onoverwinnelijke is momenteel weg"
vrijdag 24 oktober 2014 om 17:13 door Ruben Timmermans

Niklas Moisander wil dat de onoverwinnelijkheid terugkeert bij Ajax. De Fin realiseert zich dat Ajax te vaak niet scherp aan de wedstrijd begint. Daar moet volgens hem snel verandering in komen.

"Op dit moment is het een probleem dat we niet scherp genoeg beginnen. Daar hebben we over gesproken en het moet beter. Dat beseffen we. Maar het is lastig om de vinger op de zere plek te leggen", zegt Moisander in de aanloop naar het duel met Go Ahead Eagles tegenover AT5. "Terwijl we iedere wedstrijd echt wel willen winnen. Onze bedoeling is dan ook om vanaf nu, vanaf het eerste moment scherp te zijn."

"Tegen FC Twente en Barcelona laten we in de tweede helft zien dat we het echt wel kunnen. Maar zoals ik al aangaf, het is lastig om te achterhalen waarom we niet steeds vanaf minuut één scherp zijn. Voor de wedstrijd zie ik juist vaak een team dat klaar is voor de strijd. Maar als we dan vervolgens slordig beginnen, kan het vertrouwen ook snel weg zijn", vervolgt Moisander tegenover de Amsterdamse omroep.

Als aanvoerder is het zijn taak om de ploeg op sleeptouw te nemen. "Ik doe natuurlijk mijn best om de jongens op te peppen en ze op sleeptouw te nemen, maar het onoverwinnelijke van Ajax is momenteel weg. Dat moeten we nu proberen terug te halen", besluit de international.


bron

En nergens bespeur ik in dit stukje iets van zelfkritiek van deze speler. Zelfkritiek op het uiterst zwakke spel van hem de laatste maanden. Een gemiste kans dus
Deze man is gewoon een subtopper alleen weet hij het zelf niet.!!! verkopen die man
nora
 nora - zaterdag 25 oktober 2014 - 00:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 23:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens Pietje en velen met ons...maar waarom pleurt de Boer Moisander er niet uit ??? Onvoorstelbaar!!! Gaat het alleen maar om die kutcenten....want dan loopt de Boer wel als een hondje achter Overmars aan...
Nou punt 1 Kishna verdiend een straf omdat hij gewoon overduidelijk de kantjes er af loopt en een tweede Drente dreigt te worden, hopelijk dat hij nu weer met bijde benen op de grond staat. Maar hij mag ook Siggi en Moisander ook op de bank zetten niet omdat zij geen inzet hebben maar gewoon door hun slechte prestaties.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 25 oktober 2014 - 01:38   quote  deeplink  
Moissander is eigenlijk een slechtere Enoh, Enoh pakte nog wel eens een bal af, maar opbouwend zijn ze zo slecht pff.

Overigens zijn ze lange passes wel wat beter, zou het gemakzucht zijn.
Had vertonghen ook last van, van oh hij staat 5 meter voor me.
Loetje
 Loetje - zaterdag 25 oktober 2014 - 02:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2014 - 01:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Moissander is eigenlijk een slechtere Enoh, Enoh pakte nog wel eens een bal af, maar opbouwend zijn ze zo slecht pff.

Overigens zijn ze lange passes wel wat beter, zou het gemakzucht zijn.
Had vertonghen ook last van, van oh hij staat 5 meter voor me.
Enoh had een andere rol. Een speler die bij fysieke ploegen niet zou misstaan.
Eide
 Eide - zaterdag 25 oktober 2014 - 08:58   quote  deeplink  
"Straffen". Dat klinkt altijd leuk maar wat voor zin heeft het. Wat is dan straf voor een voetballer? Wissel zetten waarmee je de rest van het team benadeelt? Of straftraining... en dan die vermoeidheid zien leidden tot mindere resultaten of blessures? En wat wil je dan bereiken met die straf? Want straffen om het straffen is zinloos, daar heb je een doel mee... ik denk dat de spelers zelf ook wel begrijpen dat het onvoldoende is momenteel.

Daarmee is niet gezegd dat je alles maar moet oplossen met een aai over de bol en de mantel der liefde. FdB moet natuurlijk boos zijn, spelers wijzen op tekortkomingen en daar eventueel consequenties aan verbindingen voor de selectie maar dat moeten keuzes zijn in het belang van het team en/of de speler. En als een "straf" daarin past; prima. Maar niet straffen om het straffen, dat is zinloos en kansloos.

De beste remedie is gewoon de ban breken en een puike wedstrijd spelen tegen GAE. Ik betwijfel of we dat gaan zien maar ik hoop in ieder geval op een belangrijke rol voor Andersen en een basisplek voor Riedewald. Wat snelheid met Milik zou ik ook prettig vinden met mannen als Schone en Andersen die een prima pass in de benen hebben.
Brandje
 Brandje - zaterdag 25 oktober 2014 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 16:56 schreef Pietje het volgende:
De Boer neemt maatregelen: optreden in Camp Nou kost talent plek in Ajax-selectie
vrijdag 24 oktober 2014 om 15:28 door Jurre de Ruiter

Een angstig Ajax ging dinsdag kansloos ten onder bij FC Barcelona en daar wil Frank de Boer niet lichtzinnig over doen. De oefenmeester heeft maatregelen genomen en daar is Ricardo Kishna het slachtoffer van.

Kishna behoort namelijk niet tot de wedstrijdselectie voor de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles, zaterdagavond in de eigen Arena. Dat blijkt uit de lijst met achttien namen die Ajax vrijdagmiddag op de website heeft gepubliceerd.

De negentienjarige Kishna begon in Camp Nou in de basis, maar werd al na 45 minuten gewisseld voor Arek Milik. Na afloop sprak De Boer zijn teleurstelling uit over het optreden van de linksbuiten. "We hebben het over angst en respect voor je tegenstander gehad. Dat vond ik het meest duidelijk bij Ricardo Kisha."

"Op een gegeven moment staat hij alleen tegenover Dani Alves. Dan moet je die actie maken. Dan moet je niet denken 'hoe snel kan ik die bal weer afspelen'. Daar was ik teleurgesteld over. Hij straalde niet uit van 'ik ga het even doen'", aldus De Boer, die wel een plek heeft voor de eveneens negentienjarige aanvaller Queensy Menig.


bron
Zeer slappe aktie van FdB. Moisander en Siggi schutteren wekelijks en mogen blijven staan. Een talent heeft een wedstrijd de zenuwen en wordt meteen geslachtoffert. Hoe breng ik een talent om zeep. Kansloze akties.
remco k
 remco k - zaterdag 25 oktober 2014 - 09:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 20:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Genoeg prachtige reddingen hoor. In de Kuip bijvoorbeeld.
En vaak ook als hij dan een bal moet pakken in de hele wedstrijd pakt hij hem ook. Kan Cillesen weinig of geen tegengoals verwijten
Sorry, maar kan me echt maar heel weinig voor de geest halen dat hij echt punten voor ons pakt..

Ik verwijt hem ook niet veel tegengoals. En vind het ook een hele goede keeper.. Maar vind het echt nooit een puntenpakker...

Ook die penalty's beginnen me te storen. Iedere penalty is een tegengoal..
remco k
 remco k - zaterdag 25 oktober 2014 - 09:50   quote  deeplink  
De Boer neemt dus wel degelijk maatregelen..

Moisander staat er vanavond naast en Denswill start in de basis..
http://ajax.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=15676&abbr=ajaxshowtime
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 25 oktober 2014 - 10:51   quote  deeplink  
Staat siggy er ook naast?
Eide
 Eide - zaterdag 25 oktober 2014 - 10:54   quote  deeplink  
Ik verwacht eigenlijk dat Siggie wel zal spelen, maar de vroege wissels tijdens de afgelopen 2 wedstrijden zijn natuurlijk ook naar hem een signaal.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 25 oktober 2014 - 11:00   quote  deeplink  
Zet schone en siggy op de bank en zimling op de tribune en frank ziet het al beter

Ben wel blij dat ze hun willen verkopen, alleen wie wilt nu nou hebben?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 oktober 2014 door Positieve Arrogantie --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 25 oktober 2014 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2014 - 09:50 schreef remco k het volgende:
De Boer neemt dus wel degelijk maatregelen..

Moisander staat er vanavond naast en Denswill start in de basis..
http://ajax.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=15676&abbr=ajaxshowtime
Heel goed.
nora
 nora - zaterdag 25 oktober 2014 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 17:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
En terecht!

Frank wanneer volgen de andere?

Wanneer krijgt Cillissen straf voor dat hij geen enkele penalty heeft gestopt en moeizaam de nul houd?
Wanneer krijgt Moissander straf voor het makkelijk weggeven van de bal.
Wanneer krijgt Siggie straf voor het niet kunnen mee voetballen.
Wanneer krijgt Serrero staf voor het niet dwingend zijn bij aanvallende situaties.
Wanneer krijgt Van rhijn en Boillissen straf voor het maken van verkeerde keuzes in verdedigend opzicht?
Wanneer, Wanneer? Ik zou het graag willen weten.
Dat je straf krijgt omdat je geen inzet hebt dat begrijp ik dat had al eerder moeten gebeuren, maar wat jij hier boven allemaal neerzet slaat nergens op deze mensen hebben gewoon inzet.
nora
 nora - zaterdag 25 oktober 2014 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2014 - 09:13 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zeer slappe aktie van FdB. Moisander en Siggi schutteren wekelijks en mogen blijven staan. Een talent heeft een wedstrijd de zenuwen en wordt meteen geslachtoffert. Hoe breng ik een talent om zeep. Kansloze akties.
Zeer terecht als je nu niet ingrijpt gaat deze man alleen maar slechter worden dit talent is gewoon bezweken onder de aandacht en de media, hij zal moeten weten dat Ajax hem betaald en dat de fans inzet willen zien en klaploperij, en met alleen via deze actie kan je misschien zijn ogen weer openen.En van Siggi en Moisander had hij van mij ook op de bank mogen zetten vanavond, dat is geen straf omdat ze geen inzet hebben maar omdat ze gewoon slecht presteren.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 25 oktober 2014 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2014 - 11:25 schreef nora het volgende:

[..]

Dat je straf krijgt omdat je geen inzet hebt dat begrijp ik dat had al eerder moeten gebeuren, maar wat jij hier boven allemaal neerzet slaat nergens op deze mensen hebben gewoon inzet.
Mensen die niet doen wat er van hun verwacht word moeten ook straf krijgen.
Als iemand goed kan keepen en inzet toont maar het blijkt dan toch niet te werken dan krijg je straf.
Zie vermeer
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 25 oktober 2014 - 11:55   quote  deeplink  
Moisander zit vanavond op de bank ten favure Stefano Denswil.
Eindelijk... Dus niet alleen Kishna wordt geslachtofferd.....
Hoop dat hij het vanavond wel laat zien en ook andere wedstrijden een kans krijgt.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 oktober 2014 door Ronald 1960 --
Pietje
 Pietje - zaterdag 25 oktober 2014 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2014 - 18:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik baal er van in ieder geval.. Zoiets kan zo'n jongen volledig breken..
Absoluut waar. Ik vind sowieso dat er teveel gehusseld wordt voorin met El Ghazi en Kishna. Dan weer basis, dan weer een (korte) invalbeurt, soms op de tribune. Zo krijg je volgens mij nooit vaste patronen (is misschien wel op te trainen, maar in een wedstrijd is het toch anders) laat staan dat zo'n jonge speler aan zelfvertrouwen wint.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC Ajax - Go Ahead Eagles (zaterdag 25 oktober 2014, 20:45); 3 - 1









0.0089750