BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: SV Urk - AFC Ajax (KNVB Beker: dinsdag 28 oktober 2014, 18:30): 0 - 4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - woensdag 29 oktober 2014 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 10:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan heb ik medelijden met je . Er niet mee kunne leven . Je zegt nogal wat .
Hahaha. Zo letterlijk ook niet. Maar ik zeg wel dat ik momenteel niet graag Ajax kijk. Heel vervelend voetbal. Soms switch ik naar langs de lijn. Lijkt het spannender
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 oktober 2014 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 14:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Feyenoord (met Vermeer... oei, oei wat zal hij bang zijn!!!) is toch pas in januari volgend jaar?
Ik bedoel eigenlijk de finale! ;-)
Pietje
 Pietje - woensdag 29 oktober 2014 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 15:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk de finale! ;-)
Whahahaha. Oké! En die finale is zonder Vermeer ;-)
remco k
 remco k - woensdag 29 oktober 2014 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 10:50 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Remco, ik vind je verandering frappant. Elke keer gaf ik aan, dat onze jeugdige talenten niet goed genoeg zijn, omdat ze een aantal aspecten (fysiek en mentaliteit) van het huidige voetbal missen. Mijn voorgestelde aankopen met wel die kwaliteiten, die ik bewust uit bijv. Zuid-Amerikaanse landen selecteerde, werd om gelachen, alleen nu de zogenaamde experts en de KNVB dit langzamerhand gaan erkennen, ga jij ook hierin mee. En het fysiek en mentaliteit is niet de laatste stap, maar men moet door de gehele jeugdopleiding mee bezig zijn. Ook bij Milik zie je dit terug, misschien niet de technisch begaafdste, maar gaat voor elke bal en staat meestal wel op de goede positie voor een spits.
Wat je zegt over mij is niet waar, juist daarom ben ik zo voor het beleid Cruijff, onze opleiding is namelijk wel beter dan de rest.. Ik had het nu namelijk helemaal niet specifiek over de Ajax opleiding maar over het Nl voetbal in het algemeen, dus over de Nederlandse spelers..
remco k
 remco k - woensdag 29 oktober 2014 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 11:37 schreef Hummel10 het volgende:
Daarom wilde ik Kostic ook graag bij ons zien..
Fysiek sterk goede actie harde werker.

Toornstra is ook wel zo een type verder zie je er vrij weinig rondlopen in
de eredivisie.

Op de Cvm weinig echte bikkelaars (clasie? Guardado?)

Centrale verdedigers zijn ook te slap

De Hollandse school is denk ik te lief maar dat komt ook voort uit de maatschappij
en de Hollandse mentaliteit. Wij hoeven niet letterlijk te overleven op straat..
Als ik dan naar bv Khisna kijk zie ik niet iemand die tot het uiterste gaat
Daarom zou ik vd Hoorn bij ons graag het vertrouwen zien krijgen, die is namelijk wel bikkelhard, zeker als ie het vertrouwen zal krijgen..
remco k
 remco k - woensdag 29 oktober 2014 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 15:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

En dit gaat over een paar jaar
Wat een onzin zeg, we hebben ieder jaar naar een aantal mindere maanden gewoon prima voetbal gespeeld, misschien niet het oogstrelende sprankelende voetbal zoals Barcelona in hun beste tijd ( zoals vele Ajax supporters wel even verwachten) maar wel degelijk, met een goed aantal goals en een hele goede teamspirit en organisatie waarin we heel weinig tegen kregen...

4 keer kampioen worden en dan zeggen dat ze al jaren niet presteren.. Pffff
Ztjes
 Ztjes - woensdag 29 oktober 2014 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 17:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, we hebben ieder jaar naar een aantal mindere maanden gewoon prima voetbal gespeeld, misschien niet het oogstrelende sprankelende voetbal zoals Barcelona in hun beste tijd ( zoals vele Ajax supporters wel even verwachten) maar wel degelijk, met een goed aantal goals en een hele goede teamspirit en organisatie waarin we heel weinig tegen kregen...

4 keer kampioen worden en dan zeggen dat ze al jaren niet presteren.. Pffff
Telkens dezelfde argumentatie met je 4 keer achterelkaar kampioen. Maar met heel weinig oogstrelende wedstrijden. Elke jaar met kwalitatief mindere spelers, wel heel knap van Frank de Boer. En ook op internationaal niveau alleen maar ingeleverd. Dit lijkt meer op mijn clubje in verval, dan een verbetering t.a.v. van de afgelopen jaren.
remco k
 remco k - woensdag 29 oktober 2014 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 17:42 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Telkens dezelfde argumentatie met je 4 keer achterelkaar kampioen. Maar met heel weinig oogstrelende wedstrijden. Elke jaar met kwalitatief mindere spelers, wel heel knap van Frank de Boer. En ook op internationaal niveau alleen maar ingeleverd. Dit lijkt meer op mijn clubje in verval, dan een verbetering t.a.v. van de afgelopen jaren.
Europees zijn we niet veel verder gekomen, we zijn er ook niet op achteruit gegaan..

En ik ben blij met mijn clubje en de weg dat het heeft ingeslagen, en dat niet alles gaat zoals het moet neem ik graag op de koop toe aangezien ik sterk het idee heb dat we met een jaar of 3 wel degelijk weer een rol van betekenis kunnen en zullen gaan spelen.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 29 oktober 2014 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 17:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Europees zijn we niet veel verder gekomen, we zijn er ook niet op achteruit gegaan..

En ik ben blij met mijn clubje en de weg dat het heeft ingeslagen, en dat niet alles gaat zoals het moet neem ik graag op de koop toe aangezien ik sterk het idee heb dat we met een jaar of 3 wel degelijk weer een rol van betekenis kunnen en zullen gaan spelen.
Ben ik het niet mee eens. Zelfs de clubs en het nationale team van België gaan ons voorbij streven en dan staan wij achter hun op de UEFA-ranglijst en gaat onze kampioen kwalificatiewedstrijden spelen. Kijk eens wat er bijv. bij Anderlecht is gebeurd en hun selectie is verreweg de jongste in Europa en komen nog wat ervaring tekort, maar er staan een aantal spelers in hun team, die ik gelijk met een aantal van ons wil ruilen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 oktober 2014 door Ztjes --
Loetje
 Loetje - woensdag 29 oktober 2014 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 17:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, we hebben ieder jaar naar een aantal mindere maanden gewoon prima voetbal gespeeld, misschien niet het oogstrelende sprankelende voetbal zoals Barcelona in hun beste tijd ( zoals vele Ajax supporters wel even verwachten) maar wel degelijk, met een goed aantal goals en een hele goede teamspirit en organisatie waarin we heel weinig tegen kregen...

4 keer kampioen worden en dan zeggen dat ze al jaren niet presteren.. Pffff
Met kutvoetbal en omdat de rest niet presteerde. Ben er blij mee hoor. Maar een seizoen was goed, de rest niet. Ik heb het over het spel. En dat is waardeloos en slaapverwekkend
remco k
 remco k - woensdag 29 oktober 2014 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 18:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Met kutvoetbal en omdat de rest niet presteerde. Ben er blij mee hoor. Maar een seizoen was goed, de rest niet. Ik heb het over het spel. En dat is waardeloos en slaapverwekkend
Mag je vinden uiteraard, ik vond het spel met name na de winterstop gewoon erg goed van Ajax, tijdens alle kampioenschappen... Maar als je het kutvoetbal vind, dan ben jij dus niet blij met de Boer neem ik aan??

Eide poste hier een tijd terug een statistiek dat het ook totaal niet klopt dat Ajax met veel minder punten kampioen werd dan andere clubs in de andere jaren.. Alleen afgelopen jaar waren er weinig punten voor nodig..

Dat andere ploegen dus niet presteerden is een illusie die Ajacieden zichzelf graag voorhouden om maar op zijn Hollands negatief te kunnen spuwen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 oktober 2014 door remco k --
remco k
 remco k - woensdag 29 oktober 2014 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op wednesday 29 october 2014 - 18:00 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Zelfs de clubs en het nationale team van België gaan ons voorbij streven en dan staan wij achter hun op de UEFA-ranglijst en gaat onze kampioen kwalificatiewedstrijden spelen. Kijk eens wat er bijv. bij Anderlecht is gebeurd en hun selectie is verreweg de jongste in Europa en komen nog wat ervaring tekort, maar er staan een aantal spelers in hun team, die ik gelijk met een aantal van ons wil ruilen.
Volgens mij begrijp je totaal niet waar ik het over heb, dat kan aan mn uitleg liggen..

Ik zeg namelijk zelf dat we mijlenver achter liggen, alleen denk ik dat Ajax en ook Feyenoord nu wel de goede weg zijn ingeslagen met de opleiding..

Ik heb het uitsluitend over de Nederlandse spelers. Want wat hebben wij nog rondlopen in de top van Europa???
Ztjes
 Ztjes - woensdag 29 oktober 2014 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 19:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je totaal niet waar ik het over heb, dat kan aan mn uitleg liggen..

Ik zeg namelijk zelf dat we mijlenver achter liggen, alleen denk ik dat Ajax en ook Feyenoord nu wel de goede weg zijn ingeslagen met de opleiding..

Ik heb het uitsluitend over de Nederlandse spelers. Want wat hebben wij nog rondlopen in de top van Europa???
Ligt aan je uitleg. LOL

Verbeteringen in onze opleiding beginnen wel zichtbaar te worden. Alleen of dit voldoende is op redelijk korte termijn, betwijfel ik nog.

1 en dat is Robben.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 oktober 2014 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 15:43 schreef Pietje het volgende:

[..]

Whahahaha. Oké! En die finale is zonder Vermeer ;-)
Hé jammer, kunnen we het vuurwerk ook wel achterwege laten! ;-)
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 29 oktober 2014 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 17:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Daarom zou ik vd Hoorn bij ons graag het vertrouwen zien krijgen, die is namelijk wel bikkelhard, zeker als ie het vertrouwen zal krijgen..
Ben ik wel met je eens ja.. Denswil ook wel de fysiek alleen speelt te slap..
Loetje
 Loetje - woensdag 29 oktober 2014 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 19:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Mag je vinden uiteraard, ik vond het spel met name na de winterstop gewoon erg goed van Ajax, tijdens alle kampioenschappen... Maar als je het kutvoetbal vind, dan ben jij dus niet blij met de Boer neem ik aan??

Eide poste hier een tijd terug een statistiek dat het ook totaal niet klopt dat Ajax met veel minder punten kampioen werd dan andere clubs in de andere jaren.. Alleen afgelopen jaar waren er weinig punten voor nodig..

Dat andere ploegen dus niet presteerden is een illusie die Ajacieden zichzelf graag voorhouden om maar op zijn Hollands negatief te kunnen spuwen..
Ik ben lang blij geweest met De Boer, heb zeker respect dat hij 4x kampioen is geworden met een selectie die 3x op voorhand zeker niet de sterkste was.
Maar ik vind het ook leuk wanneer het voetbal leuk is om naar te kijken en ik Ajax minimaal 60 minuten leuk zie voetballen.
Zodra we onder druk komen zijn we bijna altijd nergens meer.

Iedereen wil toch ook een speler voor wie je naar het stadion komt?
Van mij hoeft Ajax geen 10 nieuwe spelers te halen maar wel 2 of 3 teamspelers die ook individueel iets kunnen.

Clubs pakten inderdaad niet veel punten maar het spel was leuker. Zo kon ik bijvoorbeeld echt genieten van AZ in het kampioensjaar. Het feit dat de rest niet veel punten pakt was toen ook te verwijten dat de rest niet presteerde. Nu is dat bij Ajax ook. Maar met 72 punten en 30 van de 34 wedstrijden voor mij kutvoetbal zie ik ook niet zitten. Bij PSV kwam het er toch lang niet uit en Feyenoord begon vorig jaar pas te laat met presteren. Anders had Ajax daar in mijn optiek onder gestaan.

Ik ben blij met de titels hoor, maar het mag van mij wat beter. Zeker als je omhoog wil.
En ook omdat ik zie dat dit niet lang goed meer kan blijven gaan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 oktober 2014 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 21:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ben lang blij geweest met De Boer, heb zeker respect dat hij 4x kampioen is geworden met een selectie die 3x op voorhand zeker niet de sterkste was.
Maar ik vind het ook leuk wanneer het voetbal leuk is om naar te kijken en ik Ajax minimaal 60 minuten leuk zie voetballen.
Zodra we onder druk komen zijn we bijna altijd nergens meer.

Iedereen wil toch ook een speler voor wie je naar het stadion komt?
Van mij hoeft Ajax geen 10 nieuwe spelers te halen maar wel 2 of 3 teamspelers die ook individueel iets kunnen.

Clubs pakten inderdaad niet veel punten maar het spel was leuker. Zo kon ik bijvoorbeeld echt genieten van AZ in het kampioensjaar. Het feit dat de rest niet veel punten pakt was toen ook te verwijten dat de rest niet presteerde. Nu is dat bij Ajax ook. Maar met 72 punten en 30 van de 34 wedstrijden voor mij kutvoetbal zie ik ook niet zitten. Bij PSV kwam het er toch lang niet uit en Feyenoord begon vorig jaar pas te laat met presteren. Anders had Ajax daar in mijn optiek onder gestaan.

Ik ben blij met de titels hoor, maar het mag van mij wat beter. Zeker als je omhoog wil.
En ook omdat ik zie dat dit niet lang goed meer kan blijven gaan.
Noem eens namen dan? En kom niet met die slappe aftreksels van spelers die ik al de hele zomer voorbij heb zien komen, want niemand weet of die uiteindelijk hadden kunnen aarden bij Ajax!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 29 oktober 2014 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 21:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ben lang blij geweest met De Boer, heb zeker respect dat hij 4x kampioen is geworden met een selectie die 3x op voorhand zeker niet de sterkste was.
Maar ik vind het ook leuk wanneer het voetbal leuk is om naar te kijken en ik Ajax minimaal 60 minuten leuk zie voetballen.
Zodra we onder druk komen zijn we bijna altijd nergens meer.

Iedereen wil toch ook een speler voor wie je naar het stadion komt?
Van mij hoeft Ajax geen 10 nieuwe spelers te halen maar wel 2 of 3 teamspelers die ook individueel iets kunnen.

Clubs pakten inderdaad niet veel punten maar het spel was leuker. Zo kon ik bijvoorbeeld echt genieten van AZ in het kampioensjaar. Het feit dat de rest niet veel punten pakt was toen ook te verwijten dat de rest niet presteerde. Nu is dat bij Ajax ook. Maar met 72 punten en 30 van de 34 wedstrijden voor mij kutvoetbal zie ik ook niet zitten. Bij PSV kwam het er toch lang niet uit en Feyenoord begon vorig jaar pas te laat met presteren. Anders had Ajax daar in mijn optiek onder gestaan.

Ik ben blij met de titels hoor, maar het mag van mij wat beter. Zeker als je omhoog wil.
En ook omdat ik zie dat dit niet lang goed meer kan blijven gaan.
Hier ben ik het wel mee eens!!!!
Loetje
 Loetje - woensdag 29 oktober 2014 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 21:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Noem eens namen dan? En kom niet met die slappe aftreksels van spelers die ik al de hele zomer voorbij heb zien komen, want niemand weet of die uiteindelijk hadden kunnen aarden bij Ajax!!
Geen enkele aankoop is garantie. Maar dit vind ik gewoon slecht.
Sinkgraven is een voetballende nummer 6. Dat heeft Ajax nodig.
Ajax had sowieso baat bij om het middenveld te versterken. Vejnovic en Propper vind ik erg goed en 2 jongens met potentie ook. Dat vond ik afgelopen jaar al.
Voorin een breekijzer. Wanneer je 10 minuten voor tijd achter staat, iemand die iets kan forceren. Zoals bulykin dat kon. Voetballend kunnen ze niet mee maar handig zijn ze. Nu heb je daar types als Boymans en Weghorst voor. Kevin Kampl ook een optie daar.
Alan voor eventueel op de flanken. Weet niet of die haalbaar was maar toch. Achterin waar iedereen behalve Veltman en Van Rhijn zitten te klungelen. Ambrose, Van Dijk, Semshov en dan kan ik er nog zat noemen. Moet er altijd perse dit systeem gespeeld worden?
Thorgan Hazard, Ceria, en ik kan er nog zoveel meer opnoemen

Bovendien stikt het in zuid Amerika en Scandinavie van de talenten. Heerenveen en Groningen vinden ze, waarom wij zelden?

Laat duidelijk zijn dat Ajax niet van mij al die opgenoemde spelers moet halen. Maar in dit elftal zitten op enkele na weinig potentie hoor.
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 21:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ben lang blij geweest met De Boer, heb zeker respect dat hij 4x kampioen is geworden met een selectie die 3x op voorhand zeker niet de sterkste was.
Maar ik vind het ook leuk wanneer het voetbal leuk is om naar te kijken en ik Ajax minimaal 60 minuten leuk zie voetballen.
Zodra we onder druk komen zijn we bijna altijd nergens meer.

Iedereen wil toch ook een speler voor wie je naar het stadion komt?
Van mij hoeft Ajax geen 10 nieuwe spelers te halen maar wel 2 of 3 teamspelers die ook individueel iets kunnen.

Clubs pakten inderdaad niet veel punten maar het spel was leuker. Zo kon ik bijvoorbeeld echt genieten van AZ in het kampioensjaar. Het feit dat de rest niet veel punten pakt was toen ook te verwijten dat de rest niet presteerde. Nu is dat bij Ajax ook. Maar met 72 punten en 30 van de 34 wedstrijden voor mij kutvoetbal zie ik ook niet zitten. Bij PSV kwam het er toch lang niet uit en Feyenoord begon vorig jaar pas te laat met presteren. Anders had Ajax daar in mijn optiek onder gestaan.

Ik ben blij met de titels hoor, maar het mag van mij wat beter. Zeker als je omhoog wil.
En ook omdat ik zie dat dit niet lang goed meer kan blijven gaan.
Dat is al heel iets anders als er niet mee kunne leven. Ik vind overigens dat ajax heel goed voetbal heeft laten zien. Alleen te weinig sprankelend voetbal
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 oktober 2014 - 23:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Geen enkele aankoop is garantie. Maar dit vind ik gewoon slecht.
Sinkgraven is een voetballende nummer 6. Dat heeft Ajax nodig.
Ajax had sowieso baat bij om het middenveld te versterken. Vejnovic en Propper vind ik erg goed en 2 jongens met potentie ook. Dat vond ik afgelopen jaar al.
Voorin een breekijzer. Wanneer je 10 minuten voor tijd achter staat, iemand die iets kan forceren. Zoals bulykin dat kon. Voetballend kunnen ze niet mee maar handig zijn ze. Nu heb je daar types als Boymans en Weghorst voor. Kevin Kampl ook een optie daar.
Alan voor eventueel op de flanken. Weet niet of die haalbaar was maar toch. Achterin waar iedereen behalve Veltman en Van Rhijn zitten te klungelen. Ambrose, Van Dijk, Semshov en dan kan ik er nog zat noemen. Moet er altijd perse dit systeem gespeeld worden?
Thorgan Hazard, Ceria, en ik kan er nog zoveel meer opnoemen

Bovendien stikt het in zuid Amerika en Scandinavie van de talenten. Heerenveen en Groningen vinden ze, waarom wij zelden?

Laat duidelijk zijn dat Ajax niet van mij al die opgenoemde spelers moet halen. Maar in dit elftal zitten op enkele na weinig potentie hoor.
Sink graven vind ik totaal geen 6 maar een aanvallende middenvelder.
Eide
 Eide - donderdag 30 oktober 2014 - 09:00   quote  deeplink  
Sinkgraven is geen 6, Sinkgraven is een aanvallende linkermiddenvelder. Net als Andersen.
nora
 nora - donderdag 30 oktober 2014 - 10:15   quote  deeplink  
Sinkgraven is zo,n talent dat je die niet mag laten lopen en stop is een keer met apatish te blijven dagdromen dat als je twee goede middenvelders hebt (Klaasen-Andersen) dat je dan niks meer hoeft bij te kopen en als je dan naar de talentvolle middenvelders in de ED kijkt heb je Sinkgraven/Propper/Vejnovic. Stilstaan is achteruit gaan.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 30 oktober 2014 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 08:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is al heel iets anders als er niet mee kunne leven. Ik vind overigens dat ajax heel goed voetbal heeft laten zien. Alleen te weinig sprankelend voetbal
T is maar wat je goed vind natuurlijk. . Vrees dat ik iets kritischer kijk.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 30 oktober 2014 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 10:15 schreef nora het volgende:
Sinkgraven is zo,n talent dat je die niet mag laten lopen en stop is een keer met apatish te blijven dagdromen dat als je twee goede middenvelders hebt (Klaasen-Andersen) dat je dan niks meer hoeft bij te kopen en als je dan naar de talentvolle middenvelders in de ED kijkt heb je Sinkgraven/Propper/Vejnovic. Stilstaan is achteruit gaan.
Vejnovic hebben we denk ik het hardst nodig omdat die cvm kan.
(Was nooit echt fan van hem maar laat nu toch wekelijks zien dat Vitesse
ook zijn plafond niet hoef te zijn).
Die andere twee zijn bonusjes maar niet heel hard nodig.
Al kun je natuurlijk als Andersen of Klaassen niet in de wedstrijd zit
Sinkgraven of Propper prima brengen(beter dan Sorrero of?)
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 12:40 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

T is maar wat je goed vind natuurlijk. . Vrees dat ik iets kritischer kijk.
Ik denk niet kritischer. Ik denk andere verwachtingen bij goed voetbal. Als je de bal veel meer hebt dan de tegenstander. De tegenstander geen tot weinig kansen krijgt. En wij 2 goede goals maken is dat voor mij per definitie gewoon goed voetbal. Dat het niet spranee lend is met wervelend aanval spel is heel wat anders.
Pietje
 Pietje - donderdag 30 oktober 2014 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 12:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk niet kritischer. Ik denk andere verwachtingen bij goed voetbal. Als je de bal veel meer hebt dan de tegenstander. De tegenstander geen tot weinig kansen krijgt. En wij 2 goede goals maken is dat voor mij per definitie gewoon goed voetbal. Dat het niet spranee lend is met wervelend aanval spel is heel wat anders.
Ik schaar me ook (zoals bekend) onder de supporters die graag sprankelend voetbal van Ajax willen zien. Ajax hanteert, of in ieder geval hanteerde, het adagium van het hebben van balbezit. Dat balbezit met z'n vele tikkies breed en tikkies terug is (was) door Ajax verheven tot kunst. Het is (was) soms niet om aan te zien, maar kennelijk is het effectief genoeg om kampioen te worden. Maar liefst vier keer op rij, om maar even een open deur in te trappen. Maar om dat voor veel Ajax-supporters attractieve gewenste spel te kunnen spelen, heb je wel de juiste spelers nodig. Ik ben er heilig van overtuigd, dat Ajax die juiste spelers op dit moment aan het opleiden is. Inderdaad, jeugdspelers. Die komen er aan. Het enige dat wij nu nodig hebben is wat geduld, want er zijn op dit ogenblik heel veel jeugdspelers die aan de poort rammelen. Geloof me: het komt helemaal goed! Voor zover het nu al niet goed is, gezien de vier kampioenschappen... Maar ik begrijp de onvrede wel, immers, (nee geen Lex...) we willen zo graag altijd een sprankelend Ajax zien. We moeten dus nog een of twee jaar geduld hebben. Ook ik dus.
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 13:00 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik schaar me ook (zoals bekend) onder de supporters die graag sprankelend voetbal van Ajax willen zien. Ajax hanteert, of in ieder geval hanteerde, het adagium van het hebben van balbezit. Dat balbezit met z'n vele tikkies breed en tikkies terug is (was) door Ajax verheven tot kunst. Het is (was) soms niet om aan te zien, maar kennelijk is het effectief genoeg om kampioen te worden. Maar liefst vier keer op rij, om maar even een open deur in te trappen. Maar om dat voor veel Ajax-supporters attractieve gewenste spel te kunnen spelen, heb je wel de juiste spelers nodig. Ik ben er heilig van overtuigd, dat Ajax die juiste spelers op dit moment aan het opleiden is. Inderdaad, jeugdspelers. Die komen er aan. Het enige dat wij nu nodig hebben is wat geduld, want er zijn op dit ogenblik heel veel jeugdspelers die aan de poort rammelen. Geloof me: het komt helemaal goed! Voor zover het nu al niet goed is, gezien de vier kampioenschappen... Maar ik begrijp de onvrede wel, immers, (nee geen Lex...) we willen zo graag altijd een sprankelend Ajax zien. We moeten dus nog een of twee jaar geduld hebben. Ook ik dus.
Ik ben het helemaal met je eens Pietje.. Ook ik wil graag attractief voetbal zien en dat speelt Ajax zelden..

Maar wat ik wil zeggen is dat er een wezenlijk verschil zit tussen goed voetballen en attractief voetballen..

Degelijk kan ook goed voetbal zijn, saai kan ook goed voetbal zijn..
Loetje
 Loetje - donderdag 30 oktober 2014 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 08:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Sink graven vind ik totaal geen 6 maar een aanvallende middenvelder.
Maar denk dat hij bij Ajax juist perfect op 6 zou passen
Loetje
 Loetje - donderdag 30 oktober 2014 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 08:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is al heel iets anders als er niet mee kunne leven. Ik vind overigens dat ajax heel goed voetbal heeft laten zien. Alleen te weinig sprankelend voetbal
Ik baal ervan omdat het vaal gewoon traag zaadvoetbal is.
Verzorgd is het wel, maar vind het niet leuk om naar te kijken.
En zeker wanneer wij onder druk komen zakken we vaak door het ijs.
Of is dat zeker niet zo?
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 14:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar denk dat hij bij Ajax juist perfect op 6 zou passen
Op basis waarvan dan? Duelkracht heeft ie namelijk niet... En een bal afpakken heb ik hem ook niet zien doen.. Ik denk zelfs dat je so'n speler gaat misbruiken op die plek, daar is ie namelijk totaal niet voor geschikt..

Als 1 van de 2 aanvallende middenvelders zou hij kunnen spelen, dat zijn de posities waar hij voor gehaald zal worden als ie al gehaald wordt..

Een steekpass, veel inzicht, kort draaien, scorend vermogen en een goede techniek/trap...
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 14:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik baal ervan omdat het vaal gewoon traag zaadvoetbal is.
Verzorgd is het wel, maar vind het niet leuk om naar te kijken.
En zeker wanneer wij onder druk komen zakken we vaak door het ijs.
Of is dat zeker niet zo?
Er zijn nog genoeg verbeter punten, ik zeg ook nergens dat het niet beter moet....
Loetje
 Loetje - donderdag 30 oktober 2014 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 14:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens Pietje.. Ook ik wil graag attractief voetbal zien en dat speelt Ajax zelden..

Maar wat ik wil zeggen is dat er een wezenlijk verschil zit tussen goed voetballen en attractief voetballen..

Degelijk kan ook goed voetbal zijn, saai kan ook goed voetbal zijn..
Maar vind jij het wel degelijk dan?

Het laatste jaar met Eriksen vond ik het vrij goed. Ajax gaf toen echt niks weg.
Bovedien voelde je altijd dat het goed ging komen.
Dat was echt dominant.

Ik ben weinig zeker tijdens de wedstrijd. En dat is echt niet verkeerd bedoeld. Heb jij dat niet dan?
Loetje
 Loetje - donderdag 30 oktober 2014 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 14:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis waarvan dan? Duelkracht heeft ie namelijk niet... En een bal afpakken heb ik hem ook niet zien doen.. Ik denk zelfs dat je so'n speler gaat misbruiken op die plek, daar is ie namelijk totaal niet voor geschikt..

Als 1 van de 2 aanvallende middenvelders zou hij kunnen spelen, dat zijn de posities waar hij voor gehaald zal worden als ie al gehaald wordt..

Een steekpass, veel inzicht, kort draaien, scorend vermogen en een goede techniek/trap...
Ajax kan veel spelers omscholen he.

Blind was fysiek ook niet heel sterk. Dat kwam later pas.
Sinkgraven heeft overzicht, denkt altijd vooruit ala Clasie.
Is nog niet heel sterk maar o zo slim waardoor hij dus een type is die het fysieke niet nodig heeft om een bal te veroveren. Wat jij eerder zei over Barcelona. Looplijnen zijn erg goed en heeft scorend vermogen.
Loetje
 Loetje - donderdag 30 oktober 2014 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 14:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Er zijn nog genoeg verbeter punten, ik zeg ook nergens dat het niet beter moet....
Maar hoe ver zie jij het veel beter worden met deze jongens? Moet er voor jou iemand bij dan? Wat mag er voor jou beter dan? En kun je met deze groep in jou ogen richting aansluiting subtop gaan wat Ajax wil?

Wil jou mening daar ook wel over horen gap
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 14:35 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar vind jij het wel degelijk dan?

Het laatste jaar met Eriksen vond ik het vrij goed. Ajax gaf toen echt niks weg.
Bovedien voelde je altijd dat het goed ging komen.
Dat was echt dominant.

Ik ben weinig zeker tijdens de wedstrijd. En dat is echt niet verkeerd bedoeld. Heb jij dat niet dan?
Ik vond het super degelijk, we maakten ieder jaar een goede serie en gaven vrijwel niks weg.. En dat bij alle 4 de kampioenschappen.

Nu vind ik dat we meer frivole voetballers hebben, maar zijn de sterkhouders volledig uit vorm, en moet het van de jonge jongens afkomen..

Ieder jaar is het zoeken naar de juiste speler voor de CVM plek, als die gevonden is wordt Ajax stabieler en beter en werden we kampioen..
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 14:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ajax kan veel spelers omscholen he.

Blind was fysiek ook niet heel sterk. Dat kwam later pas.
Sinkgraven heeft overzicht, denkt altijd vooruit ala Clasie.
Is nog niet heel sterk maar o zo slim waardoor hij dus een type is die het fysieke niet nodig heeft om een bal te veroveren. Wat jij eerder zei over Barcelona. Looplijnen zijn erg goed en heeft scorend vermogen.
Sorry, maar deze jongen is in niks een 6. Blind had altijd de kwaliteit van het afpakken van de bal en het houden van de controle en overzicht..
Zijn slimheid heeft ie op die positie niet veel aan, daar heb je nu eenmaal ook een stukje fysiek nodig..

En waarom iemand omturnen als ie al zo goed is op een andere positie..
nora
 nora - donderdag 30 oktober 2014 - 15:03   quote  deeplink  
Ik ben als kind fan geworden van Ajax omdat zij zo heerlijk aanvallend voetbal speelde als een speler van Ajax een tegenstander poorte dan juigde het hele stadion.
Voetballers als Maxwel-Laudrup-Dani-Suarez-Sneijder-v/d Vaart-Rijkaard-Ronald de Boer-Davids-Frank de Boer-Eriksen-Zlatan-Arvelatze-Kluivert-Bergkamp-van Basten-en Litmanen.
En dan zou ik nu tevreden moeten zijn met tikkie breed en tikkie terug bloed saai voetbal af en toe sorry ik kan er niet aan wennen, gelukkig is het kwartje ook bij Frank gevallen en luistert hij niet te veel naar Remco die saai voetbal ook goed voetbal vind. Hij heeft wel aan diverse spelers opdracht gegeven meer naar voren te spelen zie o.a Van Rhijn en het middenveld lijkt inderdaad wat meer naar voren te gaan spelen en ja dan gaat er wel eens wat mis zie tegen de Eagles maar als je dan de eerste 25 minuten ziet ja dan kan je eindelijk weer genieten van Ajax ik hoop dat ze dit doorzetten en dan graag wat langer als 25 minuten. En ja ik mis in dit team nog wel wat vedette zoals bovenstaande namen.
Loetje
 Loetje - donderdag 30 oktober 2014 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 14:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond het super degelijk, we maakten ieder jaar een goede serie en gaven vrijwel niks weg.. En dat bij alle 4 de kampioenschappen.

Nu vind ik dat we meer frivole voetballers hebben, maar zijn de sterkhouders volledig uit vorm, en moet het van de jonge jongens afkomen..

Ieder jaar is het zoeken naar de juiste speler voor de CVM plek, als die gevonden is wordt Ajax stabieler en beter en werden we kampioen..
Eens dan dat Riedewald op 6 moet spelen tot er een betere is?
Ik denk namelijk dat de 6 de belangrijkste positie in het elftal is.
Enoh, Poulsen en Zimling worden we niet beter van. Anita, Blind en nu ook Riedewald zie ik Ajax wel beter voetballen.
Vond Bazoer van de week wel heel matig
Loetje
 Loetje - donderdag 30 oktober 2014 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 14:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar deze jongen is in niks een 6. Blind had altijd de kwaliteit van het afpakken van de bal en het houden van de controle en overzicht..
Zijn slimheid heeft ie op die positie niet veel aan, daar heb je nu eenmaal ook een stukje fysiek nodig..

En waarom iemand omturnen als ie al zo goed is op een andere positie..
Omdat Ajax daar gebaat bij is en met veel voetballers doet
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 30 oktober 2014 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 15:03 schreef nora het volgende:
Ik ben als kind fan geworden van Ajax omdat zij zo heerlijk aanvallend voetbal speelde als een speler van Ajax een tegenstander poorte dan juigde het hele stadion.
Voetballers als Maxwel-Laudrup-Dani-Suarez-Sneijder-v/d Vaart-Rijkaard-Ronald de Boer-Davids-Frank de Boer-Eriksen-Zlatan-Arvelatze-Kluivert-Bergkamp-van Basten-en Litmanen.
En dan zou ik nu tevreden moeten zijn met tikkie breed en tikkie terug bloed saai voetbal af en toe sorry ik kan er niet aan wennen, gelukkig is het kwartje ook bij Frank gevallen en luistert hij niet te veel naar Remco die saai voetbal ook goed voetbal vind. Hij heeft wel aan diverse spelers opdracht gegeven meer naar voren te spelen zie o.a Van Rhijn en het middenveld lijkt inderdaad wat meer naar voren te gaan spelen en ja dan gaat er wel eens wat mis zie tegen de Eagles maar als je dan de eerste 25 minuten ziet ja dan kan je eindelijk weer genieten van Ajax ik hoop dat ze dit doorzetten en dan graag wat langer als 25 minuten. En ja ik mis in dit team nog wel wat vedette zoals bovenstaande namen.
Van de bovenstaande namen mag je van mij Dani schrappen....die was meer met vrouwen en zijn haar bezig dan met voetbal.....wat een eikel vond ik dat
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 14:39 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar hoe ver zie jij het veel beter worden met deze jongens? Moet er voor jou iemand bij dan? Wat mag er voor jou beter dan? En kun je met deze groep in jou ogen richting aansluiting subtop gaan wat Ajax wil?

Wil jou mening daar ook wel over horen gap
De groep zal nooit hetzelfde blijven. Na dit seizoen gaan Moisander Schone en Siggy vrijwel zeker vertrekken.

Daar zullen ook weer een aantal jongens voor terug komen, dat gebeurt namelijk ieder jaar..

En ik denk dat Ajax de potentie heeft om structureel weer bij de subtop te komen van Europa, en incidenteel zelfs bij de top 8 of hoger.

Sommige jongens zullen wel stappen moeten maken, maar in mijn optiek hebben we op iedere positie speler die potentieel de top kan bereiken.
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 15:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eens dan dat Riedewald op 6 moet spelen tot er een betere is?
Ik denk namelijk dat de 6 de belangrijkste positie in het elftal is.
Enoh, Poulsen en Zimling worden we niet beter van. Anita, Blind en nu ook Riedewald zie ik Ajax wel beter voetballen.
Vond Bazoer van de week wel heel matig
Tot er een betere is?? Ik denk dat hij supergoed geschikt is voor die positie, en ja ook op deze leeftijd..

Ik denk zelf dat de Boer met Serero op die plek gaat spelen.. Als hij Andersen namelijk van zijn plek weghaalt is de Boer knettergek..
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 15:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

Omdat Ajax daar gebaat bij is en met veel voetballers doet
Dat doen ze met spelers in de opleiding, daar laten ze de spelers aan een aantal posities ruiken om makkelijker te snappen wat een medespeler doet en waarom..
Pietje
 Pietje - donderdag 30 oktober 2014 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 14:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens Pietje.. Ook ik wil graag attractief voetbal zien en dat speelt Ajax zelden..

Maar wat ik wil zeggen is dat er een wezenlijk verschil zit tussen goed voetballen en attractief voetballen..

Degelijk kan ook goed voetbal zijn, saai kan ook goed voetbal zijn..
En ik ben het weer met jou eens. Saai hè? Hahaha.
Ik kan me nog een CL wedstrijd herinneren (met Litmanen, dus wel even geleden) uit in Madrid bij Real. Die wedstrijd wonnen we met 0-2 met magistraal spel: aanvallend, attractief en dwingend. Het Madrileense publiek klapte de handen stuk voor een ovatie naar Ajax. God, wat was ik trots op mijn club!!
Hoe goed de jeugdspelers ook zijn of gaan worden, ik vrees dat we dat niet meer gaan meemaken.
remco k
 remco k - donderdag 30 oktober 2014 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 16:07 schreef Pietje het volgende:

[..]

En ik ben het weer met jou eens. Saai hè? Hahaha.
Ik kan me nog een CL wedstrijd herinneren (met Litmanen, dus wel even geleden) uit in Madrid bij Real. Die wedstrijd wonnen we met 0-2 met magistraal spel: aanvallend, attractief en dwingend. Het Madrileense publiek klapte de handen stuk voor een ovatie naar Ajax. God, wat was ik trots op mijn club!!
Hoe goed de jeugdspelers ook zijn of gaan worden, ik vrees dat we dat niet meer gaan meemaken.
Ook toen was het een utopie dat het nog zou gebeuren he. Ik weet nog goed dat ik het er met mn vader over had dat het voetbal aan het veranderen was. dat zag je aan een van Basten die wegging een Bergkamp die wegging met Jonk, dingen die in de begin jaren 80 volgens mn vader ondenkbaar waren..

Overigens speelden we afgelopen jaar ook magistraal tegen Barca. Alleen telt dat niet omdat we niet door komen....

Ik denk oprecht dat er weer een tijd komt dat we wel gaan meedoen, ook de financiele crisis was volgens velen ondenkbaar..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 30 oktober 2014 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 17:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook toen was het een utopie dat het nog zou gebeuren he. Ik weet nog goed dat ik het er met mn vader over had dat het voetbal aan het veranderen was. dat zag je aan een van Basten die wegging een Bergkamp die wegging met Jonk, dingen die in de begin jaren 80 volgens mn vader ondenkbaar waren..

Overigens speelden we afgelopen jaar ook magistraal tegen Barca. Alleen telt dat niet omdat we niet door komen....

Ik denk oprecht dat er weer een tijd komt dat we wel gaan meedoen, ook de financiele crisis was volgens velen ondenkbaar..
Ik niet....tijd is geweest
Loetje
 Loetje - donderdag 30 oktober 2014 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 15:13 schreef remco k het volgende:

[..]

De groep zal nooit hetzelfde blijven. Na dit seizoen gaan Moisander Schone en Siggy vrijwel zeker vertrekken.

Daar zullen ook weer een aantal jongens voor terug komen, dat gebeurt namelijk ieder jaar..

En ik denk dat Ajax de potentie heeft om structureel weer bij de subtop te komen van Europa, en incidenteel zelfs bij de top 8 of hoger.

Sommige jongens zullen wel stappen moeten maken, maar in mijn optiek hebben we op iedere positie speler die potentieel de top kan bereiken.
Ik denk dat Ajax niet zwakker wordt van het vertrek van die 3. Ik mis te veel spelers die een wedstrijd kunnen opengooien wanneer het niet loopt. Zoals Ruiz dat bij Twente was. Teamspeler maar ook individueel erg goed
Loetje
 Loetje - donderdag 30 oktober 2014 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 15:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Tot er een betere is?? Ik denk dat hij supergoed geschikt is voor die positie, en ja ook op deze leeftijd..

Ik denk zelf dat de Boer met Serero op die plek gaat spelen.. Als hij Andersen namelijk van zijn plek weghaalt is de Boer knettergek..
Andersen is een van de weinige die wekelijks goed speelt. De Boer is gecharmeerd van hem dus die zal er niet uitgaan.
Serero heeft een geweldige handelingssnelheid maar komt voor mij te kort om Ajax naar een hoger plan te spelen
Loetje
 Loetje - donderdag 30 oktober 2014 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 oktober 2014 - 15:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat doen ze met spelers in de opleiding, daar laten ze de spelers aan een aantal posities ruiken om makkelijker te snappen wat een medespeler doet en waarom..
Tegenwoordig ook af en toe bij aankopen. Niks mis mee toch?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: SV Urk - AFC Ajax (KNVB Beker: dinsdag 28 oktober 2014, 18:30): 0 - 4









0.0134038