BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC Ajax - FC Barcelona (Champions League, woensdag 5 November, 20:45) 0-2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 06 november 2014 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 23:09 schreef Nenam_tiL het volgende:
Overigens Messie en Suarez in je voorhoede zonder Neymar dat zou ik wel eens willen zien....Neymar nekt Barcelona, irritant, naar, gluiperig, tuimelaartje
Eens, die eerste gele kaart voor Veltman was alsof hij met een kanon werd afgevuurd terwijl van Rhijn hem nauwelijks raakte.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 06 november 2014 - 09:10   quote  deeplink  
Eind CL-verhaal voor dit seizoen. nu mmaar hopen dat het in de EL een stuk beter gaat dan vorig seizoen.......

Kom op ajax!!

WZAWZDB!!!
nora
 nora - donderdag 06 november 2014 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 23:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Van onze Telesportredactie
Een agressief startend Ajax leek het Barcelona lastig te maken, maar een pijnlijke fout van doelman Jasper Cillessen een kleine tien minuten voor rust werd de Amsterdammers fataal. Barça won uiteindelijk met 2-0 dankzij twee treffers van Lionel Messi.

ik ben dus niet de enige die er zo over denkt.
Hij heeft 3 wereldreddingen op zijn naam staan en 1 blunder en dan is het zijn schuld dat Ajax verliest je wordt steeds triester
Eide
 Eide - donderdag 06 november 2014 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 09:10 schreef Ronald 1960 het volgende:
Eind CL-verhaal voor dit seizoen. nu mmaar hopen dat het in de EL een stuk beter gaat dan vorig seizoen.......

Kom op ajax!!

WZAWZDB!!!
Als Ajax speelt zoals het tegen Barca speelde die eerste helft ben je tegen heel veel ploegen in Europa prima opgewassen. Die stabiliteit blijft echter een probleem met zo veel jonge spelers. Zeker omdat Ajax juist van die jongens afhankelijk is.
nora
 nora - donderdag 06 november 2014 - 09:29   quote  deeplink  
Ajax heeft gewoon een prima wedstrijd gespeeld en helaas verloren maar dat was volgens bijna iedereen wel ingecalculeerd, ik heb een groot deel van de wedstrijd genoten van die jonge gasten Davy en Anwar en Andersen en ook Veltman en Boilessen, het is jammer dat die fout van een overigens geweldig kepende Gillesen de 0-1 op het bord kwam toen zag je de boys een beetje inkakken, neemt niet weg dat Ajax toch had moeten scooren ze hebben een aantal mogelijkheden gehad en er is hun ook een zuivere strafschop onthouden door dat mister irritant Alba een hard schot gewoon met zijn handen wegslaat er had gewoon meer ingezeten helaas zit het ons ook niet mee, maar een ding Frank laat gvd nou een keer die Siggi lekker op de bank en gooi Milik of Zigvo er in en Riedewald want met alle respect die kleine afrikaanse dwergvlieg op het middenveld is een geweldige zaalvoetballer maar niet genoeg voor Ajax, en ook Schone was niet van het niveau dat gisteravond door beide ploegen op de mat werd gelegd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 november 2014 door nora --
nora
 nora - donderdag 06 november 2014 - 09:43   quote  deeplink  
The Daily Mail was onder de indruk van Ajax. 'Een doelpunt van Neymar na vier minuten werd wegens buitenspel afgekeurd en dat was het laatste wat we voor lange tijd van Barcelona zagen. Ajax domineerde daarna. Via Andersen en Klaassen kreeg Ajax zijn eerste kansen. Een redding van Ter Stegen en intercepties van Alba en Mascherano hielden Ajax van de openingstreffer. Alba had ook geluk dat hij geen strafschop tegen kreeg toen hij hands maakte. Barcelona won uiteindelijk, maar dat zag er lang niet naar uit.'

We mogen ook best een beetje trots zijn zoals je leest hebben we geen Ajax bril op. Want ook een aantal kranten waren lovend over Ajax.
remco k
 remco k - donderdag 06 november 2014 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik keek ook op Nederland 3 maar toch heb ik een andere wedstrijd gezien..

Op een gegeven moment was het met Siggy over, maar je kan als team ook zonder hem druk zetten. Dat gebeurde niet. Dus of het nou Klaassen was of Siggy dat doet er niet toe. Er werd door niemand meer druk gezet.

Zelf niet toen Millik erin kwam.
Zo je kan geen druk zetten zonder je spits. Wat een onzin zeg. En met Milik? ? We speelden met hem met 10 man. Dan kan je al helemaal geen druk meer zetten. Sorry. Maar volgens mij snap je er niet veel van.
remco k
 remco k - donderdag 06 november 2014 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Supporter van Man city?? City overigens verloren van CSKA. Argument van niks dus.
En real gewonnen van Liverpool. Chelsea wint ook alles en psg wint ook alles. Barca gewonnen van ons.

Dus waar heb je het over?? City is niet eens de grootste komende club van allemaal. Dus waarom city als maatstaf nemen bij zo'n opmerking?
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:18 schreef Nenam_tiL het volgende:
Pfffffffff....buiging voor Messi hoor
Absoluut waar!
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik ben met de commentator eens, Ajax is na de fout van Cillissen niet meer te boven gekomen.
Cillissen heeft de wedstrijd vermoord.
Wat een ontzettend gelul is dat, PA! Zeker, hij maakte een fout, maar aan de andere kant hoeveel puike reddingen heeft hij verricht. Dat Ajax heeft verloren gisteren, was niet (alleen) de schuld van Cillessen.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:23 schreef Loetje het volgende:
Wat is El Ghazo toch een egoïstisch ventje. Speelt echt geen bal over
En toch heb ik van dat manneke genoten. Eén spelertje met Ajax-flair!
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:25 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Portugal
En laat die klojo daar voortaan maar lekker blijven. Paspoort innemen!!!~Wat een schaamteloze uitfluiter. Hij koos nadrukkelijk partij voor het grote geld van Barça.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja tuurlijk heeft hij dat gedaan. Maar die blunder heeft hij wel gemaakt en daarna is Ajax niet meer in de wedstrijd gekomen. Ik had het nog wel willen zien als hij die blunder niet had gemaakt..

Dus in mijn ogen heeft hij de wedstrijd vermoord want daarna was het geen wedstrijd meer...
Als je dan toch een moordenaar wilt aanwijzen, zou ik toch echt voor Kolbeinn Sightórsson gaan. Wat heeft hij gespresteerd? Hij staat Europees gezien nu al 13 wedstrijden volledig droog. Een prima prestatie voor een spits...
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat kan niet he met 10 man.. En in het begin van de eerste helft deed onze geweldenaar Siggy al niks meer, en Klaassen weet exact dat het geen nut heeft dan nog druk te zetten..
Helemaal EENS!
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:34 schreef remco k het volgende:
Ajax speelde geweldig tot aan de blunder van Cilissen. Daarna was het helaas klaar..

Gigantisch dom van Veltman die tweede rode kaart..

Overigens vind ik Schone vandaag samen met Siggy de twee minste spelers bij Ajax.
Ik vond Lasse Schöne beslist niet bij de mindere spelers behoren. Hij was actief en werkte hard. Wat me wel opviel was dat hij continu werd afgefloten door de scheidsrechter.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Die tegengoal wel de eerste..
Natuurlijk ging Cillessen niet vrijuit bij de eerste goal, maar om hem de schuld te geven van de nederlaag... Ik ben er zeker van dat hij slecht heeft geslapen de afgelopen nacht.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:36 schreef Loetje het volgende:
Ajax 36 minuten heel sterk. Erna blijkt dus dat het mentaal niet goed zit.
2e helft veel balverlies.
Scheidsrechter was een drama. 2 pingels niet gegeven. Veel afgefloten van Ajax en in de 2e helft is er een pass richting Andersen waarbij El Ghazi wordt vastgehouden en Jordi Alba er dus af moet.

Ook is de rode kaart oliedom. Serero lijd dom balverlies. Moet dit zelf corrigeren maar laat het Veltman het doen. Overigens had Messi nooit meer bij de bal gekunt. De goal komt voort uit een schwalbe.
De 2-0 valt terwijl er een overtreding is op Boilesen.

Milik heeft gewoon tijd om die bal zelfs neer te leggen.

Conclusie, Ajax opende goed en is mentaal zwak.
Ook te veel balverlies op het middenveld 2e helft en El Ghazi mag minder egoïstisch zijn.
Ik denk dat die zwakke mentaliteit te maken heeft met veel te veel jonge spelers in het team. Gebrek aan leiding in het veld. Het is duidelijk, dat Ajax één of twee spelers met ervaring nodig heeft, om dat soort wedstrijden over de streep te trekken.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:36 schreef remco k het volgende:
Wederom een bekend verhaal bij Ajax in Europa.. Veldspel is prima verzorgd, we zetten goed druk en zijn op sommige momenten gewoon beter dan de tegenstander. Maar je maakt de eerste goal niet ondanks dat we er altijd mogelijkheden voor krijgen...

En met de scheids hebben we in Europa ook bepaald geen geluk..
Dat laatste klopt zeker!! Toeval? Of kiest "men" voor het grote geld...
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Sigi deed het de eerste 30 minuten prima. Gaat hier om Milik.
Ik vond Sightórsson bepaald niet prima!! Vanaf minuut 1 heb ik hem gevolgd en constateerde, dat hij anderen in de weg liep, slechte (of eigenlijk helemaal geen...) balaanname had, struikelend over zijn eigen benen. Het begint nu toch echt dramatische vormen aan te nemen. In Europa staat hij nu al 13 wedstrijden aaneen droog. Dat cijfer zegt genoeg, vrees ik.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt, want met deze spits wordt de rest moedeloos!
Inderdaad.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 november 2014 - 22:41 schreef Eide het volgende:
De teleurstelling is groot want er zat meer in vandaag. Toch zie na deze pot wel weer lichtpuntjes. Allereerst heb ik een strijdbaar Ajax gezien dat zo nu en dan gewoon heel goed voetbal speelde. Zoals Andersen en Klaassen de 1e helft speelde was gewoon heel goed. Ook El Ghazi heeft laten zien veel in zijn mars te hebben.
Je ziet ook dat Ajax dan ten onder gaat aan onervarenheid. Maar daarvoor speel je deze duels denk ik dan.

1 ding: kappen nou met die Sightorsson. Dat moet na vandaag echt klaar zijn.

Uiteindelijk toch teleurstellend
En opnieuw ben ik het volledig met je eens!
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 08:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, die eerste gele kaart voor Veltman was alsof hij met een kanon werd afgevuurd terwijl van Rhijn hem nauwelijks raakte.
Precies! Je kunt het ook professioneel vallen noemen... Deed Andersen dat ook maar, toen hij (licht) werd geraakt in het strafschopgebied van Barcelona. Hij bleef op de been. Onervaren.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 09:43 schreef nora het volgende:
The Daily Mail was onder de indruk van Ajax. 'Een doelpunt van Neymar na vier minuten werd wegens buitenspel afgekeurd en dat was het laatste wat we voor lange tijd van Barcelona zagen. Ajax domineerde daarna. Via Andersen en Klaassen kreeg Ajax zijn eerste kansen. Een redding van Ter Stegen en intercepties van Alba en Mascherano hielden Ajax van de openingstreffer. Alba had ook geluk dat hij geen strafschop tegen kreeg toen hij hands maakte. Barcelona won uiteindelijk, maar dat zag er lang niet naar uit.'

We mogen ook best een beetje trots zijn zoals je leest hebben we geen Ajax bril op. Want ook een aantal kranten waren lovend over Ajax.
En terecht! Ajax speelde in mijn ogen, zeker in de eerste helft, één van zijn beste wedstrijden van dit seizoen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 november 2014 - 13:00   quote  deeplink  
De inbreng van Sjokthorsson was heel matig. Hij heeft gisteren 4 keer de bal heroverd, en 6 keer de bal verloren. En een vrije trap veroorzaakt.De druk die hij zette was zeer pover, hij was voortdurend te laat en te traag. Feitelijk was hij heel weinig betrokken bij het spel.

Zijn inbreng is en blijft veel te klein en dat wedstrijd na wedstrijd. We hebben het niet over een incident maar over een blijvende tekortkoming helaas!
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 13:00 schreef Bobby1972 het volgende:
De inbreng van Sjokthorsson was heel matig. Hij heeft gisteren 4 keer de bal heroverd, en 6 keer de bal verloren. En een vrije trap veroorzaakt.De druk die hij zette was zeer pover, hij was voortdurend te laat en te traag. Feitelijk was hij heel weinig betrokken bij het spel.

Zijn inbreng is en blijft veel te klein en dat wedstrijd na wedstrijd. We hebben het niet over een incident maar over een blijvende tekortkoming helaas!
Bijna alle Nederlandse kranten "roemen" de inbreng van ons Kolbeintje ook. Zullen we hem voortaan maar "buitenbeintje" noemen? Hij grossierde in balverlies, eigen spelers in de weg lopen, overtredingen veroorzaken en struikelen over zijn eigen "kolbeinen"... Maar zonder twijfel zal Frank de Boer weer erg tevreden over de inbreng van zijn nummer 9 geweest zijn.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 06 november 2014 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 13:30 schreef Pietje het volgende:

[..]

Bijna alle Nederlandse kranten "roemen" de inbreng van ons Kolbeintje ook. Zullen we hem voortaan maar "buitenbeintje" noemen? Hij grossierde in balverlies, eigen spelers in de weg lopen, overtredingen veroorzaken en struikelen over zijn eigen "kolbeinen"... Maar zonder twijfel zal Frank de Boer weer erg tevreden over de inbreng van zijn nummer 9 geweest zijn.
Tja begrijp er geen zak van. Volg hem ook expliciet maar wat een drama bal springt 4 meter van hem weg,
Loopt een paar keer in de weg, bal verlies struikelen enz enz. maar goed zal wel aan ons liggen
gezien het aantal doelpunten hij laatste weken heeft gemaakt..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 06 november 2014 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 09:18 schreef nora het volgende:

[..]

Hij heeft 3 wereldreddingen op zijn naam staan en 1 blunder en dan is het zijn schuld dat Ajax verliest je wordt steeds triester
Nou, laat ik het even uitleggen.

Verhoeven maakte vorig weekend ook een blunder.
Alleen Utrecht herstelde dat, dat had ook niet gekund.

Ajax zat zeer lekker in de wedstrijd, tot dat Cillissen die blunder maakte. Daarna zaten ze er niet meer in, dat kan je het team verwijten. Maar omdat ze niet meer in de wedstrijd zaten, wonnen ze ook niet.

Stel je bent met een aantal vrienden domino-day aan het spelen.
Een van je vrienden tikt een per ongeluk een blokje om, niemand kan dat herstellen.
Dan is je vriend toch verantwoordelijk voor dat alle blokjes zijn om gevallen, terwijl wel aanzetten om het niet erger te maken.

ik trek soms rare vergelijkingen maar ik probeer daarmee duidelijk te maken wat ik bedoel...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 06 november 2014 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 10:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo je kan geen druk zetten zonder je spits. Wat een onzin zeg. En met Milik? ? We speelden met hem met 10 man. Dan kan je al helemaal geen druk meer zetten. Sorry. Maar volgens mij snap je er niet veel van.
Nou volgens mij viel millik in toen veltman nog op het veld stond.
Er veranderen qua druk zetten weinig.
Dat hij weinig tijd had, daar ben ik mee eens.
Dat je met 10 man niet moet druk zetten, ben ik ook mee eens, daarmee graaf je eigen graf.

Maar nogmaals de tijd was er wel dat Milik op het veld stond en met 11 man speelde.
tijd was kort, maar was er wel..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 06 november 2014 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 10:38 schreef remco k het volgende:

[..]

En real gewonnen van Liverpool. Chelsea wint ook alles en psg wint ook alles. Barca gewonnen van ons.

Dus waar heb je het over?? City is niet eens de grootste komende club van allemaal. Dus waarom city als maatstaf nemen bij zo'n opmerking?
Alle teams spelen met een gevoerde tactiek.
Chelsea heeft een tactiek en zoekt daar zijn spelers bij.
Barca heeft zijn tactiek en zoekt daar zijn spelers bij.
Real heeft zijn tactiek en zoekt daar zijn spelers bij.

Man City koopt spelers zonder tactiek, daar waarschuw ik voor.
Ajax heeft een tactiek, waarvan weinig spelers aan voldoen.
Dat er bij Ajax, spelers zijn die daar ook niet aan voldoen, dat doet er dan niet toe(overigens zijn dat juist de spelers die zijn aangetrokken)

Ajax moet daarom spelers opleiden en geen spelers kopen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 06 november 2014 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 12:43 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vond Lasse Schöne beslist niet bij de mindere spelers behoren. Hij was actief en werkte hard. Wat me wel opviel was dat hij continu werd afgefloten door de scheidsrechter.
Sigthorsson werkte ook in de 1ste helft hard, word alleen niet gezien.
Dat het rendement 0% is, is het zelfde voor Schone.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sigthorsson werkte ook in de 1ste helft hard, word alleen niet gezien.
Dat het rendement 0% is, is het zelfde voor Schone.
Alleen hard werken lijkt me volstrekt onvoldoende. Ik denk toch echt dat je Sightórsson en Schöne niet met elkaar kunt vergelijken. Ik vind dat het rendement van Schöne aanmerkelijk hoger is, alleen al door zijn vrije trappen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 november 2014 door Pietje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 06 november 2014 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 12:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat een ontzettend gelul is dat, PA! Zeker, hij maakte een fout, maar aan de andere kant hoeveel puike reddingen heeft hij verricht. Dat Ajax heeft verloren gisteren, was niet (alleen) de schuld van Cillessen.
Het is een kettingreactie. De 1 doet iets en de ander reageert daarop.

Cillissen maakte een blunder, team ging minder spelen.
Bakal stond op Suarez zijn voet, Suarez beet hem.

Beide is niet goed, dat zeker. Maar team ging niet minder spelen als Cillissen die fout niet had gemaakt. Wellicht als er een andere speler een blunder had gemaakt, ging het team ook minder spelen. Maar dan had die andere spelers ook op zijn flikker gehad.

Als Cillessen die fout bij een stand van 0-0 in de 90ste min had gemaakt dan had hij wel op zijn flikker gekregen. Verschil is dat het team dan geen tijd had, maar nu had het geen mentale kracht om dat te herstellen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 06 november 2014 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Alleen hard werken lijkt me volstrekt onvoldoende. Ik denk toch echt dat je Sightórsson en Schöne niet met elkaar kunt vergelijken. Ik vind dat het rendement van Schöne aanmerkelijk hoger is, alleen al door zijn vrije trappen.
Ja, Rendement van Sigthorsson bij kopballen is heel hoog.
Alleen moet hij wel de kans krijgen om te koppen.
Er moet eerst een vrij trap gegeven worden om Schone zijn rendement te kunnen laten zien.

Wat er niet is, kun je niet beoordelen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 06 november 2014 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Alleen hard werken lijkt me volstrekt onvoldoende. Ik denk toch echt dat je Sightórsson en Schöne niet met elkaar kunt vergelijken. Ik vind dat het rendement van Schöne aanmerkelijk hoger is, alleen al door zijn vrije trappen.
Ja, Rendement van Sigthorsson bij kopballen is heel hoog.
Alleen moet hij wel de kans krijgen om te koppen.
Er moet eerst een vrij trap gegeven worden om Schone zijn rendement te kunnen laten zien.

Wat er niet is, kun je niet beoordelen.
Eide
 Eide - donderdag 06 november 2014 - 14:22   quote  deeplink  
Ajax speelde anders na die 1-0 bij vlagen ook nog prima voetbal. Nu nioet doen alsof Barca die eerste helft helemaal nergens was, de eerste 10 a 15 minuten gister waren gewoon niet goed. En na rust heeft Ajax ook nog een goede periode gehad met bijvoorbeeld een kopbal op de paal van Milik tot Veltman weer rood kreeg.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja, Rendement van Sigthorsson bij kopballen is heel hoog.
Alleen moet hij wel de kans krijgen om te koppen.
Er moet eerst een vrij trap gegeven worden om Schone zijn rendement te kunnen laten zien.

Wat er niet is, kun je niet beoordelen.
Ik denk serieus, dat je Lasse Schöne tekort doet. Niet voor niets is hij opdit moment topscorer van Ajax met 6 doelpunten. Ik vind heb erg belangrijk voor het team. Eén ding toegegeven: na zijn blessure heeft hij zijn oude vorm nog niet teruggevonden.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 november 2014 - 14:30   quote  deeplink  
"Sigthorsson werkte ook in de 1ste helft hard, word alleen niet gezien."

Wat voor bril heb jij op? Hij was vaak te laat met druk zetten. Het gemak waarmee de verdedigers tijd en ruimte hadden om de bal af te spelen wanneer Sigthorsson druk probeerde te zetten. En dat staat los van de vele keren dat hij bal verlies leed.

Milik is vaak veel meer betrokken bij een wedstrijd dan Sigthorsson is. Ook hierin doet hij het juist minder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 november 2014 door Bobby1972 --
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:30 schreef Bobby1972 het volgende:
"Sigthorsson werkte ook in de 1ste helft hard, word alleen niet gezien."

Wat voor bril heb jij op? Hij was vaak te laat met druk zetten. Het gemak waarmee de verdedigers tijd en ruimte hadden om de bal af te spelen wanneer Sigthorsson druk probeerde te zetten. En dat staat los van de vele keren dat hij bal verlies leed.

Milik is vaak veel meer betrokken bij een wedstrijd dan Sigthorsson is. Ook hierin doet hij het juist minder.
Waarom herhaal jij de tekst door het opnieuw intikken van andermans tekst, Bobby. Veel gemakkelijker is het om de "quote" knop te gebruiken!
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 november 2014 - 14:33   quote  deeplink  
Ik denk en vind dat Schone nog niet 100% wedstrijd fit is. Hij is veel minder scherp dan we van hem gewend zijn. Ook Moisander is iemand die structureel veel grote fouten maakt tijdens iedere wedstrijd. Wordt een klus om hem te kunnen verkopen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 november 2014 - 14:35   quote  deeplink  
Ik kopieer alleen dat deel wat ik wil laten zien. Ik quote alleen als ik de hele tekst wil laten lezen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 november 2014 - 14:35   quote  deeplink  
wel bedankt Pietje !! :)
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:35 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik kopieer alleen dat deel wat ik wil laten zien. Ik quote alleen als ik de hele tekst wil laten lezen.
Begrijp me niet verkeerd hoor, het was geen kritiek, maar een aardig bedoeld advies!

EDIT ik zie nu je bedankje... Haha we hebben elkaar gekruisd. Graag gedaan :-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 november 2014 door Pietje --
Brandje
 Brandje - donderdag 06 november 2014 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 12:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

En toch heb ik van dat manneke genoten. Eén spelertje met Ajax-flair!
Hij is helemaal niet zo egoistisch. Legde er tegen dordt nog een panklaar voor Schone. Jarenlang lopen ze te mekkeren dat ze flair en bluf missen nu hebben we we zo'n spelen en dan is hij weer een egoist. Sommige moeten altijd te zeuren hebben lijkt het wel
Die Alba werd helemaal gek van hem en had gewoon drie keer geel moeten hebben. Handsbal die niet werd gegeven. De tweede helft tikte hi El Ghazi ook aan en werd er zelfs helemaal niet gefloten.
19 jaar en dan al zo snel en sterk. Daar gaan we heel veel plezier aan beleven.
nora
 nora - donderdag 06 november 2014 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 12:37 schreef Pietje het volgende:

[..]

En laat die klojo daar voortaan maar lekker blijven. Paspoort innemen!!!~Wat een schaamteloze uitfluiter. Hij koos nadrukkelijk partij voor het grote geld van Barça.
Nederland en Portugal op voetbalgebied is geen gelukkig huwelijk een gewone droplul die scheidsrechter op zijn Amsterdams gezegt.
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:43 schreef nora het volgende:

[..]

Nederland en Portugal op voetbalgebied is geen gelukkig huwelijk een gewone droplul die scheidsrechter op zijn Amsterdams gezegt.
Klopt, nora. Die enorme schoppartij van destijds vergeet ik nooit meer.
Brandje
 Brandje - donderdag 06 november 2014 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sigthorsson werkte ook in de 1ste helft hard, word alleen niet gezien.
Dat het rendement 0% is, is het zelfde voor Schone.
Een spits hoeft ook NOOIT had te werken. Werken doe je in een fabriek. Ik vind dat zo'n kul- cq drogreden. Het moet niet gekker gaan worden dat "we" een spits gaan roemen omdat hij zo ongelooflijk goed meeverdedigd.
De eerste tien minuten deed hij mee aan het jagen maar toen Ajax een paar tempo's hoger ging spelen kon hij het niet meer belopen. Deze jongen voegt helemaal niks toe en waarom Frank en blijft opstellen is voor de hele wereld een raadsel. Ik schaam mij bijna dat zo'n speler wekelijks het mooie ajaxshirt mag dragen. Echt een aanfluiting!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 06 november 2014 - 14:51   quote  deeplink  
Schone komt te kort op het middenveld en komt te kort als rechts of linksbuiten
Enkel wat hem overeind houd is zijn rendement in dode spelsituaties.

Je kan heel hard werken maar als niks van de grond afkomt dan heb je voor mij een probleem.

Maar er zijn spelers die eerder aan wissel toe zijn dan Schone.
Moissander en Siggy... Maar ik zeg je Schone is daarna aan de beurt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 06 november 2014 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Een spits hoeft ook NOOIT had te werken. Werken doe je in een fabriek. Ik vind dat zo'n kul- cq drogreden. Het moet niet gekker gaan worden dat "we" een spits gaan roemen omdat hij zo ongelooflijk goed meeverdedigd.
De eerste tien minuten deed hij mee aan het jagen maar toen Ajax een paar tempo's hoger ging spelen kon hij het niet meer belopen. Deze jongen voegt helemaal niks toe en waarom Frank en blijft opstellen is voor de hele wereld een raadsel. Ik schaam mij bijna dat zo'n speler wekelijks het mooie ajaxshirt mag dragen. Echt een aanfluiting!!
Ben ik mee eens...
nora
 nora - donderdag 06 november 2014 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 13:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nou, laat ik het even uitleggen.

Verhoeven maakte vorig weekend ook een blunder.
Alleen Utrecht herstelde dat, dat had ook niet gekund.

Ajax zat zeer lekker in de wedstrijd, tot dat Cillissen die blunder maakte. Daarna zaten ze er niet meer in, dat kan je het team verwijten. Maar omdat ze niet meer in de wedstrijd zaten, wonnen ze ook niet.

Stel je bent met een aantal vrienden domino-day aan het spelen.
Een van je vrienden tikt een per ongeluk een blokje om, niemand kan dat herstellen.
Dan is je vriend toch verantwoordelijk voor dat alle blokjes zijn om gevallen, terwijl wel aanzetten om het niet erger te maken.

ik trek soms rare vergelijkingen maar ik probeer daarmee duidelijk te maken wat ik bedoel...
Dat is inderdaad een vergelijking van een blinde, dat Ajax lekker in de wedstrijd klopt mede door Cillissen die 2 super reddingen had en ja dan maakt hij een blunder op de rand van het strafschopgebied en die halve omhaal komt puurgeluk bij Messi die met zijn 1-63 hoog wint in een kopduel met Veltman van 1.85 en die zachte kopbal wordt op de doellijn net niet gestopt door Van Rhijn omdat toevallig net op zijn verkeerde been staat mijn god je hebt gelijk het is allemaal de schuld van Cillissen, laten we mister Pizza weer terug kopen van Utrecht hopelijk ben je nu tevreden.
Brandje
 Brandje - donderdag 06 november 2014 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja, Rendement van Sigthorsson bij kopballen is heel hoog.
Alleen moet hij wel de kans krijgen om te koppen.
Er moet eerst een vrij trap gegeven worden om Schone zijn rendement te kunnen laten zien.

Wat er niet is, kun je niet beoordelen.
Die kans krijgt hij niet omdat we niet zo spelen maar de kansen die hij krijgt waaronder 2x Nicosia uit die maakt hij niet. De eerste moet minimaal op de goal en de tweede moet hij breedleggen.
Vreemd dat Milik bij de eerste de beste voorzet WEL VRIJ staat en hem prima binnenkopt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC Ajax - FC Barcelona (Champions League, woensdag 5 November, 20:45) 0-2









0.0226469