BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC Ajax - FC Barcelona (Champions League, woensdag 5 November, 20:45) 0-2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nora
 nora - donderdag 06 november 2014 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het is een kettingreactie. De 1 doet iets en de ander reageert daarop.

Cillissen maakte een blunder, team ging minder spelen.
Bakal stond op Suarez zijn voet, Suarez beet hem.

Beide is niet goed, dat zeker. Maar team ging niet minder spelen als Cillissen die fout niet had gemaakt. Wellicht als er een andere speler een blunder had gemaakt, ging het team ook minder spelen. Maar dan had die andere spelers ook op zijn flikker gehad.

Als Cillessen die fout bij een stand van 0-0 in de 90ste min had gemaakt dan had hij wel op zijn flikker gekregen. Verschil is dat het team dan geen tijd had, maar nu had het geen mentale kracht om dat te herstellen.
Slik jij misschien pillen ??
nora
 nora - donderdag 06 november 2014 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja, Rendement van Sigthorsson bij kopballen is heel hoog.
Alleen moet hij wel de kans krijgen om te koppen.
Er moet eerst een vrij trap gegeven worden om Schone zijn rendement te kunnen laten zien.

Wat er niet is, kun je niet beoordelen.
Kijk de wedstrijd even terug en kijk even hoeveel kopduels hij wint bijna geen een !!!
Brandje
 Brandje - donderdag 06 november 2014 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:52 schreef nora het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een vergelijking van een blinde, dat Ajax lekker in de wedstrijd klopt mede door Cillissen die 2 super reddingen had en ja dan maakt hij een blunder op de rand van het strafschopgebied en die halve omhaal komt puurgeluk bij Messi die met zijn 1-63 hoog wint in een kopduel met Veltman van 1.85 en die zachte kopbal wordt op de doellijn net niet gestopt door Van Rhijn omdat toevallig net op zijn verkeerde been staat mijn god je hebt gelijk het is allemaal de schuld van Cillissen, laten we mister Pizza weer terug kopen van Utrecht hopelijk ben je nu tevreden.
Ja de goal was voor 99,9% de fout van Cillissen. Hij heeft ook zeker goede reddingen gehad maar wanneer een keeper blundert is het helaas bijna altijd raak maar het was echt zijn fout. Jammer voor hem en voor Ajax. Daartegenover zeg ik wel dat de nederlaag niet zijn fout is
Brandje
 Brandje - donderdag 06 november 2014 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:52 schreef nora het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een vergelijking van een blinde, dat Ajax lekker in de wedstrijd klopt mede door Cillissen die 2 super reddingen had en ja dan maakt hij een blunder op de rand van het strafschopgebied en die halve omhaal komt puurgeluk bij Messi die met zijn 1-63 hoog wint in een kopduel met Veltman van 1.85 en die zachte kopbal wordt op de doellijn net niet gestopt door Van Rhijn omdat toevallig net op zijn verkeerde been staat mijn god je hebt gelijk het is allemaal de schuld van Cillissen, laten we mister Pizza weer terug kopen van Utrecht hopelijk ben je nu tevreden.
Ja de goal was voor 99,9% de fout van Cillissen. Hij heeft ook zeker goede reddingen gehad maar wanneer een keeper blundert is het helaas bijna altijd raak maar het was echt zijn fout. Jammer voor hem en voor Ajax. Daartegenover zeg ik wel dat de nederlaag niet zijn fout is
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Schone komt te kort op het middenveld en komt te kort als rechts of linksbuiten
Enkel wat hem overeind houd is zijn rendement in dode spelsituaties.

Je kan heel hard werken maar als niks van de grond afkomt dan heb je voor mij een probleem.

Maar er zijn spelers die eerder aan wissel toe zijn dan Schone.
Moissander en Siggy... Maar ik zeg je Schone is daarna aan de beurt.
Dan zijn we het simpelweg over Lasse Schöne niet eens.
nora
 nora - donderdag 06 november 2014 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Een spits hoeft ook NOOIT had te werken. Werken doe je in een fabriek. Ik vind dat zo'n kul- cq drogreden. Het moet niet gekker gaan worden dat "we" een spits gaan roemen omdat hij zo ongelooflijk goed meeverdedigd.
De eerste tien minuten deed hij mee aan het jagen maar toen Ajax een paar tempo's hoger ging spelen kon hij het niet meer belopen. Deze jongen voegt helemaal niks toe en waarom Frank en blijft opstellen is voor de hele wereld een raadsel. Ik schaam mij bijna dat zo'n speler wekelijks het mooie ajaxshirt mag dragen. Echt een aanfluiting!!
plus 100
nora
 nora - donderdag 06 november 2014 - 15:07   quote  deeplink  
Siggi gaat altijd naar de eerste paal en vanaf de eerste paal is het veel moeilijk te scooren als midden voor het doel of bij de tweede paal.Hij is techn/van amateur niveau en handelingssnelheid van een olifant en tactisch inzicht van Stevie Wonder.Alleen al de opstelling van Milik is al voldoende om hem op te stellen dan heb ik het nog niet over zijn kopkracht zijn geweldige linkerbeen en zijn hogere snelheid in vergelijking met Siggi, Frankie wat is in godsnaam je reden om die olifant te blijven opstellen ??
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 november 2014 - 15:25   quote  deeplink  
Ik heb gisteren al zijn balcontacten van de gehele wedstrijd genoteerd. lees maar eens terug, dan zie je hoe laag het rendement is. Het gaat om feiten, die tellen namelijk!
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 november 2014 - 15:27   quote  deeplink  
Gisteren sprong hij een paar keer terwijl de bal ver van hem vandaan was. Ook nu zijn dat weer de feiten. Ik heb gisteren al zijn balcontacten namelijk opgeschreven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 november 2014 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - donderdag 06 november 2014 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 15:07 schreef nora het volgende:
Siggi gaat altijd naar de eerste paal en vanaf de eerste paal is het veel moeilijk te scooren als midden voor het doel of bij de tweede paal.
Eh... dat is een hele normale looplijn voor een spits hoor, eerste paal opzoeken. Maar in de laatste fase van die loopactie moet je dan de ruimte vinden door een lichaams schijnbeweging of weg stappen bij de verdediger. En dat doet Siggie niet, die storm gewoon als een blind paard voorwaarts.

Maar die eerste paal zoeken is wat een spits behoort te doen.
Brandje
 Brandje - donderdag 06 november 2014 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 15:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Eh... dat is een hele normale looplijn voor een spits hoor, eerste paal opzoeken. Maar in de laatste fase van die loopactie moet je dan de ruimte vinden door een lichaams schijnbeweging of weg stappen bij de verdediger. En dat doet Siggie niet, die storm gewoon als een blind paard voorwaarts.

Maar die eerste paal zoeken is wat een spits behoort te doen.
Klopt. Zoals Milik dat deed tegen GAE. Met power
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 06 november 2014 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:52 schreef nora het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een vergelijking van een blinde, dat Ajax lekker in de wedstrijd klopt mede door Cillissen die 2 super reddingen had en ja dan maakt hij een blunder op de rand van het strafschopgebied en die halve omhaal komt puurgeluk bij Messi die met zijn 1-63 hoog wint in een kopduel met Veltman van 1.85 en die zachte kopbal wordt op de doellijn net niet gestopt door Van Rhijn omdat toevallig net op zijn verkeerde been staat mijn god je hebt gelijk het is allemaal de schuld van Cillissen, laten we mister Pizza weer terug kopen van Utrecht hopelijk ben je nu tevreden.
Ja, dat er daarna fouten zijn gemaakt, dat zie ik ook wel.

Maar hij maakt toch de 1ste fout.
Maar ja, ook veltman de schuld geven, want als hij die vrije trap niet veroorzaakt had dan hij cillissen niet hoeven redden en kwam die situatie niet voor.

maar ook hier zit een beeldspraak.
Cillissen maakt een blunder en daarna is alles fout gegaan.
Het had ook iemand anders kunnen zijn, maar dan krijgt hij op zijn donder.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 06 november 2014 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:53 schreef Brandje het volgende:

[..]
.
Vreemd dat Milik bij de eerste de beste voorzet WEL VRIJ staat en hem prima binnenkopt.
Het is idd vreemd dat er uberhaupt weinig voorzetten komen vanaf de zijkanten.
Wie er dan ook in de spits staat.
remco k
 remco k - donderdag 06 november 2014 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 12:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Natuurlijk ging Cillessen niet vrijuit bij de eerste goal, maar om hem de schuld te geven van de nederlaag... Ik ben er zeker van dat hij slecht heeft geslapen de afgelopen nacht.
Zo gaat dat nu eenmaal in het topvoetbal. Achteraf gezien was die goal het keerpunt in de wedstrijd, en een blunder van Cilissen..
remco k
 remco k - donderdag 06 november 2014 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nou volgens mij viel millik in toen veltman nog op het veld stond.
Er veranderen qua druk zetten weinig.
Dat hij weinig tijd had, daar ben ik mee eens.
Dat je met 10 man niet moet druk zetten, ben ik ook mee eens, daarmee graaf je eigen graf.

Maar nogmaals de tijd was er wel dat Milik op het veld stond en met 11 man speelde.
tijd was kort, maar was er wel..
er zaten slechts 10 minuten tussen, waarin ik Ajax weer een paar keer druk heb zien zetten..
remco k
 remco k - donderdag 06 november 2014 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Alle teams spelen met een gevoerde tactiek.
Chelsea heeft een tactiek en zoekt daar zijn spelers bij.
Barca heeft zijn tactiek en zoekt daar zijn spelers bij.
Real heeft zijn tactiek en zoekt daar zijn spelers bij.

Man City koopt spelers zonder tactiek, daar waarschuw ik voor.
Ajax heeft een tactiek, waarvan weinig spelers aan voldoen.
Dat er bij Ajax, spelers zijn die daar ook niet aan voldoen, dat doet er dan niet toe(overigens zijn dat juist de spelers die zijn aangetrokken)

Ajax moet daarom spelers opleiden en geen spelers kopen.
Je praat echt onzin over City, met deze trainer aan het roer wordt er juist voor gekozen eigenlijk niet meer veel te kopen, ene goede tactiek te hanteren..

En he raad eens wat, ze winnen er nog prijzen mee ook..
Pietje
 Pietje - donderdag 06 november 2014 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 16:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo gaat dat nu eenmaal in het topvoetbal. Achteraf gezien was die goal het keerpunt in de wedstrijd, en een blunder van Cilissen..
Zeker en dat heeft Cillessen gisteren ook zelf toegegeven. Ook hij kan nog veel leren. Maar ja, een keeper van 25 jaar is in principe nog een jonge keeper.

Overigens, ik verdween gisterenavond van het forum omdat mijn zoon even kwam buurten om samen naar de tweede helft van de wedstrijd te kijken. Was ook erg leuk.
remco k
 remco k - donderdag 06 november 2014 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sigthorsson werkte ook in de 1ste helft hard, word alleen niet gezien.
Dat het rendement 0% is, is het zelfde voor Schone.
Nou die heb ik alleen maar overal heen zien sjokken.. Dat is niet hard werken..

Ondanks dat ik Ronaldo echt verschrikkelijk haat en als ie voor mn auto komt rij ik hem kapot hoorde ik laatst iets wat hem beter maakt dan de rest van de middelmatige spelers..

Iedere sprint die hij trekt iedere bal aanname, iedere actie en gewoon alles wat hij doet.. Hij doet het op 200%.. Hij sprint niet op 80%....
En er zijn mensen die hem bij de betere voetballers van de planeet vinden horen, dus dat zal toch ergens weg komen,..

Als jij dan als slecht spelende spits bij Ajax niet iedere sprint die je zet 100% geeft om je einddoel te halen.. Dan ben je gewoon een waardeloze zak hooi en hoor je niet bij Ajax, nog niet eens op de tribune...
remco k
 remco k - donderdag 06 november 2014 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja, Rendement van Sigthorsson bij kopballen is heel hoog.
Alleen moet hij wel de kans krijgen om te koppen.
Er moet eerst een vrij trap gegeven worden om Schone zijn rendement te kunnen laten zien.

Wat er niet is, kun je niet beoordelen.
Hoeveel heeft ie dit seizoen al met het hoofd gescoord dan??
remco k
 remco k - donderdag 06 november 2014 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:35 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik kopieer alleen dat deel wat ik wil laten zien. Ik quote alleen als ik de hele tekst wil laten lezen.
Misschien iets makkelijker als je dat dan doet als je iemand quote.. Zo ziet iemand dat je o hem reageert..

Zo zie je dat niet altijd..
remco k
 remco k - donderdag 06 november 2014 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 14:52 schreef nora het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een vergelijking van een blinde, dat Ajax lekker in de wedstrijd klopt mede door Cillissen die 2 super reddingen had en ja dan maakt hij een blunder op de rand van het strafschopgebied en die halve omhaal komt puurgeluk bij Messi die met zijn 1-63 hoog wint in een kopduel met Veltman van 1.85 en die zachte kopbal wordt op de doellijn net niet gestopt door Van Rhijn omdat toevallig net op zijn verkeerde been staat mijn god je hebt gelijk het is allemaal de schuld van Cillissen, laten we mister Pizza weer terug kopen van Utrecht hopelijk ben je nu tevreden.
Nu overdrijf je.. Die goal is een grove blunder van Cilissen. Normaal gesproken moet een elftal in staat kunnen zijn daar bovenop te komen, dat dit niet lukt is niet de schuld van Cilissen. Maar de tegengoal die daarvoor zorgt is wel zijn schuld.. En nee daarom hoeft hij er niet ineens af..
Zoiets overkomt iedere keeper wel een keer..
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 november 2014 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 16:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Misschien iets makkelijker als je dat dan doet als je iemand quote.. Zo ziet iemand dat je o hem reageert..

Zo zie je dat niet altijd..
duidelijk
nora
 nora - donderdag 06 november 2014 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 16:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Nu overdrijf je.. Die goal is een grove blunder van Cilissen. Normaal gesproken moet een elftal in staat kunnen zijn daar bovenop te komen, dat dit niet lukt is niet de schuld van Cilissen. Maar de tegengoal die daarvoor zorgt is wel zijn schuld.. En nee daarom hoeft hij er niet ineens af..
Zoiets overkomt iedere keeper wel een keer..
Er staat ook in mijn stukje dat het een blunder is alleen zat nog alles tegen een halve omhaal die per ongeluk bij kleine Messi komt en die kleine wint zijn kopduel van Veltman wat best een goede kopper is hij valt in de hoek van het doel net voorbij van Rhijn die er net naast zat, met andere woorden is het zoals ik zei een blunder van Cillissen maar daarna zat alles tegen want het had nog geen doelpunt hoeven zijn, er zat wel meer tegen zoals de hansbal van Alba en de kopbal op de paal ik heb eindelijk weer is genoten van mijn club.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 06 november 2014 - 18:16   quote  deeplink  
Hij maakt de verkeerde keuze waardoor het verkeerd uitpakte. Kan gebeuren. los hiervan speelde hij een prima wedstrijd. Ook ik heb gisteren genoten van Ajax. En had zelfs een paar keer een dikke smile op mijn gezicht. Nu hopen dat de spelers met meer passie en drive ook de wedstrijden in de eredivisie aangaan. Dat komt het vast goed met 'ons' Ajax!
Eide
 Eide - donderdag 06 november 2014 - 18:18   quote  deeplink  
En toch, ik blijf het zo opvallend vinden dat het echt van lui als Andersen, Klaassen en El Ghazi moet komen. Waar ben je dan als je Moisander heet en jezelf in de media de beste noemt terwijl iedereen ziet dat de jonge jongens Ajax steeds weer bij de hand nemen.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 06 november 2014 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 18:18 schreef Eide het volgende:
En toch, ik blijf het zo opvallend vinden dat het echt van lui als Andersen, Klaassen en El Ghazi moet komen. Waar ben je dan als je Moisander heet en jezelf in de media de beste noemt terwijl iedereen ziet dat de jonge jongens Ajax steeds weer bij de hand nemen.
Moisander is nog nooit meer als een middelmatige cv geweest. Ook in zijn betere periode bij ons. Daarnaast laat hij elke keer Veldman het vuile werk opknappen. Als hij dan eens echt moet ingrijpen als bij de 2e goal van Messi, is hij weer te laat. Vlug verkopen die klaploper. Nog nooit begrepen waarom wij hem hebben gekocht en al helemaal niet als aanvoerder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 november 2014 door Ztjes --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 06 november 2014 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 november 2014 - 18:31 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Moisander is nog nooit meer als een middelmatige cv geweest. Ook in zijn betere periode bij ons. Daarnaast laat hij elke keer Veldman het vuile werk opknappen. Als hij dan eens echt moet ingrijpen als bij de 2e goal van Messi, is hij weer te laat. Vlug verkopen die klaploper. Nog nooit begrepen waarom wij hem hebben gekocht en al helemaal niet als aanvoerder.
Eens!
remco k
 remco k - vrijdag 07 november 2014 - 08:05   quote  deeplink  
Ik moet wel eerlijk zeggen dat moisander verdedigend tegen Barca goede dingen heeft laten zien
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 07 november 2014 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 november 2014 - 08:05 schreef remco k het volgende:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat moisander verdedigend tegen Barca goede dingen heeft laten zien
Dat mag maar hij komt gewoon te kort..
Eide
 Eide - vrijdag 07 november 2014 - 09:20   quote  deeplink  
Ajax speelde als ploeg ook gewoon een goede pot en dan ga je makkelijk mee. Waar ik met smart of wacht is iemand die kan opstaan als Ajax een slechte pot speelt, want dat is wat je verwacht van de ervaren mannen.
remco k
 remco k - vrijdag 07 november 2014 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 november 2014 - 09:20 schreef Eide het volgende:
Ajax speelde als ploeg ook gewoon een goede pot en dan ga je makkelijk mee. Waar ik met smart of wacht is iemand die kan opstaan als Ajax een slechte pot speelt, want dat is wat je verwacht van de ervaren mannen.
Jep. Een Klaassen moet op ten duur zo'n type kunnen zijn. Hij doet het nu al vaak. Maar is daar echt te onervaren voor en dat geeft ook niet.

Wat jij al vaker hebt aangehaald. Het mag toch niet zo zijn dat dit bij die jonge gasten weg moet komen. Het mogen best de betere spelers op het veld zijn maar niet de jongens die het elftal bij de hand nemen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3169
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC Ajax - FC Barcelona (Champions League, woensdag 5 November, 20:45) 0-2









0.0125961