BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PSG - Ajax (Champions League: dinsdag 25 november 2014, 20:45); 3 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 27 november 2014 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 11:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Serrero is dan wel niet de sterkste maar hij heeft wel het goeie gevoel van op de juiste moment druk zetten. het juiste moment van voet tussen zetten en de bal af te pakken.
Als we gaan duwen en gaan trekken, ja dan verliest hij.
Dat druk zetten vind ik Serero juist nog de verkeerde keuzes in maken. Hij is nog te veel bezig met de bal en niet met z'n tegenstanders, waar die zijn en hoe die lopen.

Fysiek is natuurlijk wel degelijk belangrijk, ook voor goede voetballers. Het moet alleen wel de speler passen. Iemand als Ronaldo drijft op zijn fysiek vermogen. Snel, sterk, groot en hij combineert dat met een uitstekende techniek. Messi heeft dat veel minder. Is minder sterk, minder snel, minder groot en is toch een betere voetballer. Die vergelijking toont aan dat fysiek vermogen niet alles bepalend is, het totaal pakket is allesbepalend.

Gasten als El Ghazi en Klaassen zijn typisch voetballers die wel het maximale uit hun fysiek vermogen moeten halen omdat dat iets extra's kan bieden in hun spel. Het zijn al goede voetballers maar ze hebben de fysieke aanleg om op dat vlak meerwaarde te bieden. Iemand als Andersen heeft dat veel minder, die moet zijn ontwikkeling juist zoeken in creativiteit en inzicht. Beide zijn prima ontwikkelingsrichtingen zolang je dat combineert met een goede techniek.

Fysiek vermogen is dus ook zeker niet de oplossing voor dit Ajax, maar zou wel een deel van de oplossing kunnen zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 27 november 2014 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 11:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat druk zetten vind ik Serero juist nog de verkeerde keuzes in maken. Hij is nog te veel bezig met de bal en niet met z'n tegenstanders, waar die zijn en hoe die lopen.

Fysiek is natuurlijk wel degelijk belangrijk, ook voor goede voetballers. Het moet alleen wel de speler passen. Iemand als Ronaldo drijft op zijn fysiek vermogen. Snel, sterk, groot en hij combineert dat met een uitstekende techniek. Messi heeft dat veel minder. Is minder sterk, minder snel, minder groot en is toch een betere voetballer. Die vergelijking toont aan dat fysiek vermogen niet alles bepalend is, het totaal pakket is allesbepalend.

Gasten als El Ghazi en Klaassen zijn typisch voetballers die wel het maximale uit hun fysiek vermogen moeten halen omdat dat iets extra's kan bieden in hun spel. Het zijn al goede voetballers maar ze hebben de fysieke aanleg om op dat vlak meerwaarde te bieden. Iemand als Andersen heeft dat veel minder, die moet zijn ontwikkeling juist zoeken in creativiteit en inzicht. Beide zijn prima ontwikkelingsrichtingen zolang je dat combineert met een goede techniek.

Fysiek vermogen is dus ook zeker niet de oplossing voor dit Ajax, maar zou wel een deel van de oplossing kunnen zijn.
Bal is ook het belangrijkste. bewijzen van spreken kan de tegenstander wel naar de wc gaan, Serrero hoeft zijn handje daarvoor niet vast te houden. Sommige trainers willen dat, dat ze de tegenstander blijven volgen.
Het aller belangrijkste is dat de bal niet bij je tegenstander komt.
Dat kan op verschillende manieren.
1. tegenstander afschermen van de bal(daar verliest hij het op)
2. bal afschermen van de tegenstander( bal kan al op veel eerder stadium worden afgepakt voordat de bal bij jouw tegenstander is), hierop kan hij het wel winnen.

Messi won van veltman een Fysiek duel, de 0-1, omdat hij beter timede.

Ajax kiest er voor om met voetballende verdedigers te spelen ipv typische engelse verdedigers, die eigenlijk alleen maar kunnen verdedigen. Daar kan je over twisten.
Maar Ajax heeft meestal de meeste balbezit en als je meer scoort dan je tegenstander dan win je de wedstrijd. Dus als je slechte verdedigers hebt dan moet je betere aanvallers hebben om dat te compenseren.

maar ik ben met je eens dat het totaal pakket het beste is.
freakie
 freakie - donderdag 27 november 2014 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 11:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Volgens mij is fysiek helemaal niet zo belangrijk als jij zegt.
Als je niet kan voetballen dan word het belangrijk.

Het gaat eerder om timing. Het juiste moment je voet er tussen zetten
het juiste moment springen.

Serrero is dan wel niet de sterkste maar hij heeft wel het goeie gevoel van op de juiste moment druk zetten. het juiste moment van voet tussen zetten en de bal af te pakken.
Als we gaan duwen en gaan trekken, ja dan verliest hij.

Maar volgens mij gaat het om de bal en niet om de man.
Dat dus
freakie
 freakie - donderdag 27 november 2014 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 10:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Serero sorero sorrero tja boeit me niks net als dat ik hem toch niet bijzonder vind.
Fysiek vind ik wel degelijk een belangrijk aspect. Wie zijn er nu de beste spelers in de eredivisie?
Zijn ze de eredivisie niet letterlijk ontgroeid? Depay en Wijnaldum zijn fysiek gewoon verder dan de meeste in Nederland
en ja ze kunnen nog voetballen ook dus kunnen ook uit de duels blijven.
Haha wauw.. Een speler van Ajax ga je niet expres verkeert schrijven, vehalve als hij Ajax belachelijk maakt.. Maar oke.

Alleen al de spits positie bij Ajax, Milik en Sigthorsson, ik denk dat ik genoeg heb gezegd? Eriksen? Anita? Overmars? Allemaal spelers die slimmer waren. Als we het hebben over slimmer. Het zelfde standpunt is dat je altijd snel met zijn als linksback of rechtsback. Blind is niet snel, maar ook een puyol is dat niet. Je hoeft niet perse iets te zijn op een positie. Juist anders zijn dan anderen is belangrijk.
freakie
 freakie - donderdag 27 november 2014 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 11:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat druk zetten vind ik Serero juist nog de verkeerde keuzes in maken. Hij is nog te veel bezig met de bal en niet met z'n tegenstanders, waar die zijn en hoe die lopen.

Fysiek is natuurlijk wel degelijk belangrijk, ook voor goede voetballers. Het moet alleen wel de speler passen. Iemand als Ronaldo drijft op zijn fysiek vermogen. Snel, sterk, groot en hij combineert dat met een uitstekende techniek. Messi heeft dat veel minder. Is minder sterk, minder snel, minder groot en is toch een betere voetballer. Die vergelijking toont aan dat fysiek vermogen niet alles bepalend is, het totaal pakket is allesbepalend.

Gasten als El Ghazi en Klaassen zijn typisch voetballers die wel het maximale uit hun fysiek vermogen moeten halen omdat dat iets extra's kan bieden in hun spel. Het zijn al goede voetballers maar ze hebben de fysieke aanleg om op dat vlak meerwaarde te bieden. Iemand als Andersen heeft dat veel minder, die moet zijn ontwikkeling juist zoeken in creativiteit en inzicht. Beide zijn prima ontwikkelingsrichtingen zolang je dat combineert met een goede techniek.

Fysiek vermogen is dus ook zeker niet de oplossing voor dit Ajax, maar zou wel een deel van de oplossing kunnen zijn.
Ja daar komen we ergens. Denk dat als we allemaal wat bijstellen dat we heel ver komen. Maar uitzonderingen zijn overal:)
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 27 november 2014 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 11:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat druk zetten vind ik Serero juist nog de verkeerde keuzes in maken. Hij is nog te veel bezig met de bal en niet met z'n tegenstanders, waar die zijn en hoe die lopen.

Fysiek is natuurlijk wel degelijk belangrijk, ook voor goede voetballers. Het moet alleen wel de speler passen. Iemand als Ronaldo drijft op zijn fysiek vermogen. Snel, sterk, groot en hij combineert dat met een uitstekende techniek. Messi heeft dat veel minder. Is minder sterk, minder snel, minder groot en is toch een betere voetballer. Die vergelijking toont aan dat fysiek vermogen niet alles bepalend is, het totaal pakket is allesbepalend.

Gasten als El Ghazi en Klaassen zijn typisch voetballers die wel het maximale uit hun fysiek vermogen moeten halen omdat dat iets extra's kan bieden in hun spel. Het zijn al goede voetballers maar ze hebben de fysieke aanleg om op dat vlak meerwaarde te bieden. Iemand als Andersen heeft dat veel minder, die moet zijn ontwikkeling juist zoeken in creativiteit en inzicht. Beide zijn prima ontwikkelingsrichtingen zolang je dat combineert met een goede techniek.

Fysiek vermogen is dus ook zeker niet de oplossing voor dit Ajax, maar zou wel een deel van de oplossing kunnen zijn.
Ik denk dat een 6 die sterk is en box to box kan spelen wel degelijk belangrijk kn zijn voor dit team.
Net als een Cv die lekker de duels in gaat en wint. Of je backs die wel kunnen verdedigen
en duels winnen op kracht. Ook weet ik zeker dat als Andersen meer power had hij allang verkocht was.
Schone ook als zijn fysiek beter was. Op bepaalde posities hoef je namelijk helemaal
niet zo goed te kunnen voetballen om belangrijk te zijn.
De balans moet gewoon goed zijn dat is hij bij Ajax niet veel te slap op veel plaatsen.

Dat een Serero de spil van je team is met daarachter Moisander en daarvoor Andersen tja dan is de ruggengraat van
je team fysiek veel te slap.
Eide
 Eide - donderdag 27 november 2014 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 12:42 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja daar komen we ergens. Denk dat als we allemaal wat bijstellen dat we heel ver komen. Maar uitzonderingen zijn overal:)
Of we daarmee ergens komen weet ik niet. Wel een punt bij fysiek is dat fysieke kracht vaak pas wat later komt. Je bent met 20 jaar meestal nog geen krachtpatser. Dat is typisch iets wat pas midden 20 echt zich laat gelden. En dus zal Ajax als uitzonderlijk jonge ploeg maar moeilijk op fysiek vermogen kunnen rekenen.
Eide
 Eide - donderdag 27 november 2014 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 12:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik denk dat een 6 die sterk is en box to box kan spelen wel degelijk belangrijk kn zijn voor dit team.
Maar dat zeg ik toch ook nergens? Ik snap sowieso niet waarom je nu tegen mij begint over fysieke kracht terwijl ik juist tegen PA zeg dat fysiek vermogen wel belangrijk kan zijn. Mis ik iets?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 27 november 2014 - 13:06   quote  deeplink  
Volgens mij worden de grootste fouten gemaakt als we aan de bal zijn.
Verkeerde man inspelen, te zacht, te langzaam, geen durf, geen man uitspelen.

Ik zie niet in hoe fysiek deze problemen oplost, of je moet anders willen spelen.

Verdedigend is Ajax nooit op zijn sterkst.
Als je aanvallend maar je mannetje staat dan maakt dat niet zoveel uit.
daar schort het aan.
remco k
 remco k - donderdag 27 november 2014 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 november 2014 - 21:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maar ik vind het wel belachelijk om te zeggen dat dat ene moment op het WK alles doet. Sowieso is hij mentaal vrij sterk, bovendien is de defensie voor hem ook niet lekker bezig. En een stukje vorm van hem
Tsja, ik heb er dan ook niet zoveel moeite mee dat een speler die minder speelt eens benoemt wordt, daar hoeft verder niets achter te zitten.
Eide
 Eide - donderdag 27 november 2014 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 19:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Tsja, ik heb er dan ook niet zoveel moeite mee dat een speler die minder speelt eens benoemt wordt, daar hoeft verder niets achter te zitten.
Eens. Suarez had ook een mindere periode bij Ajax om maar eens iemand te noemen.
Loetje
 Loetje - donderdag 27 november 2014 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 19:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Tsja, ik heb er dan ook niet zoveel moeite mee dat een speler die minder speelt eens benoemt wordt, daar hoeft verder niets achter te zitten.
Nee ik snap je punt. Van mij mag iedereen bekritiseert worden. Cillesen speelt ook niet zoals hij kan. Maar mij gaat het te ver, veel te ver zelfs om dat op een moment te gooien. Wat dat slaat gewoon nergens op. Zeker omdat hij de rust zelve is en wel tegen stootjes kan
Loetje
 Loetje - donderdag 27 november 2014 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 19:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. Suarez had ook een mindere periode bij Ajax om maar eens iemand te noemen.
Klopt. Maar dat was net als bij Jasper vormverlies. Niet wat door een moment kwam.

Overigens was het bij Suarez toen een voorhoede waar niemand elkaar nog iets gunde, Sulejmani niet, El Hamdaoui niet en luis zelf ook niet. Die maakte elkaar slechter
Loetje
 Loetje - donderdag 27 november 2014 - 20:23   quote  deeplink  
Mooi dat ook Feyenoord voor staat
Nu PSV vanavond en Ajax over 2 weken. Goed voor Nederlands voetbal.
Eide
 Eide - donderdag 27 november 2014 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 20:23 schreef Loetje het volgende:
Mooi dat ook Feyenoord voor staat
Nu PSV vanavond en Ajax over 2 weken. Goed voor Nederlands voetbal.
Mooi voor ze, en goed voor de puntjes op de coëfficiëntenlijst. Dat is belangrijk voor het Nederlandse voetbal.
Loetje
 Loetje - donderdag 27 november 2014 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 20:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Mooi voor ze, en goed voor de puntjes op de coëfficiëntenlijst. Dat is belangrijk voor het Nederlandse voetbal.
Balde me vuist wel even. Kloppen een hele goede ploeg. Je hebt haters hier, vind dit alleen maar mooi en goed
remco k
 remco k - donderdag 27 november 2014 - 20:52   quote  deeplink  
Super man. Echt een hele mooie pot van Feyenoord.. Publiek erachter en gaan...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 27 november 2014 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 20:45 schreef Loetje het volgende:

[..]

Balde me vuist wel even. Kloppen een hele goede ploeg. Je hebt haters hier, vind dit alleen maar mooi en goed
Vooral de 2e helft was goed van feyenoord kant.
Wat mij overigens wel stoort is het feit dat het nu heel erg goed was en dat wij van Barca wonnen was het: ja maar barcelona was al geplaatst e.d........
Loetje
 Loetje - donderdag 27 november 2014 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 20:55 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Vooral de 2e helft was goed van feyenoord kant.
Wat mij overigens wel stoort is het feit dat het nu heel erg goed was en dat wij van Barca wonnen was het: ja maar barcelona was al geplaatst e.d........
Doet de media vooral. Ajax had die overwinning trouwens echt zelf afgedwongen. Barca speelde met alle sterren behalve Messi. Echt mooi dit

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 november 2014 door Loetje --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 27 november 2014 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 20:52 schreef remco k het volgende:
Super man. Echt een hele mooie pot van Feyenoord.. Publiek erachter en gaan...
Drama van een scheids....wat een doodfluiter
Loetje
 Loetje - donderdag 27 november 2014 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:13 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Drama van een scheids....wat een doodfluiter
Floot echt voor Sevilla. We hebben scheidsrechters altijd tegen in europa vind ik.

Ongelooflijk trouwens dat dat Estoril 4 grote kansen krijgt in 11 minuten tijd
nora
 nora - vrijdag 28 november 2014 - 10:16   quote  deeplink  
Ajax en Apoel strijden in een rechtstreeks duel om een plek in de Europa League. 'Dat heeft Ajax aan zichzelf te wijten. In Parijs lag de weg open tegen het op halve kracht opererende Paris Saint-Germain. Alleen ontbrak dat besef bij alle Ajacieden, op Davy Klaassen na.'

'Trainer Frank de Boer was daar nijdig over na afloop, maar hij had geen recht van spreken en moest de hand in eigen boezem steken', doelt Driessen op het sparen van Anwar El Ghazi en Niklas Moisander. 'Van die keus ging natuurlijk een volledig verkeerd signaal uit. Ook de wissel Niki Zimling voor Thulani Serero pakte volledig verkeerd uit.'
nora
 nora - vrijdag 28 november 2014 - 10:18   quote  deeplink  
Ook onze grote Frank maakt nog steeds fouten met het niet opstellen van El Ghazi en die zeer lachwekkende wissel van ene Zimler jammer dat nog steeds de angst overheerst.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 12:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik toch ook nergens? Ik snap sowieso niet waarom je nu tegen mij begint over fysieke kracht terwijl ik juist tegen PA zeg dat fysiek vermogen wel belangrijk kan zijn. Mis ik iets?
Was niet echt persoonlijk bedoeld
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 november 2014 - 21:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Floot echt voor Sevilla. We hebben scheidsrechters altijd tegen in europa vind ik.

Ongelooflijk trouwens dat dat Estoril 4 grote kansen krijgt in 11 minuten tijd
Vond het wel een leuke pot om te zien golfde lekker op en neer
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 28 november 2014 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 10:18 schreef nora het volgende:
Ook onze grote Frank maakt nog steeds fouten met het niet opstellen van El Ghazi en die zeer lachwekkende wissel van ene Zimler jammer dat nog steeds de angst overheerst.
Niet echt overtuigend nee maar hier werd verteld dat Ghazi een lichte blessure had.
Zou Zimling echt niks kunnen? Zie hem niet trainen dus zie hem alleen paar keer heel heel heel slecht invallen.
Milik was ook bijna niemand blij mee na twee wedstrijden
Eide
 Eide - vrijdag 28 november 2014 - 10:37   quote  deeplink  
Ik vind de keuze voor Kishna in plaats van El Ghazi niet een door angst ingegeven keuze. Als El Ghazi een lichte overbelasting in de knie heeft en Ricardo Kishna is goed bezig is die keuze toch volslagen logisch? Je gaat een 19 jarige speler toch niet willens en wetens de vernieling in werken?

Moisander niet opstellen is daarentegen wel een behoudende keuze, maar niet die schokkend is. De Boer heeft vaker aangegeven dat het verschil tussen Moisander en Denswil erg klein is. Maar een behoudende keuze was het en eentje die misschien niet terecht was.

Serero is terug gekomen uit de interland periode met hamstring klachten. Ook die wissel is dus prima te verklaren waarbij je je hooguit kan afvragen waarom Zimling minuten krijgt terwijl je misschien beter in Riedewald kan investeren. Met name dat laatste was het enige dat ik vreemd vond.
Loetje
 Loetje - vrijdag 28 november 2014 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 10:37 schreef Eide het volgende:
Ik vind de keuze voor Kishna in plaats van El Ghazi niet een door angst ingegeven keuze. Als El Ghazi een lichte overbelasting in de knie heeft en Ricardo Kishna is goed bezig is die keuze toch volslagen logisch? Je gaat een 19 jarige speler toch niet willens en wetens de vernieling in werken?

Moisander niet opstellen is daarentegen wel een behoudende keuze, maar niet die schokkend is. De Boer heeft vaker aangegeven dat het verschil tussen Moisander en Denswil erg klein is. Maar een behoudende keuze was het en eentje die misschien niet terecht was.

Serero is terug gekomen uit de interland periode met hamstring klachten. Ook die wissel is dus prima te verklaren waarbij je je hooguit kan afvragen waarom Zimling minuten krijgt terwijl je misschien beter in Riedewald kan investeren. Met name dat laatste was het enige dat ik vreemd vond.
El Ghazi had toch ook te maken dat hij op scherp staat?
Pietje
 Pietje - vrijdag 28 november 2014 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 november 2014 - 16:32 schreef Loetje het volgende:

[..]

El Ghazi had toch ook te maken dat hij op scherp staat?
Klopt Loetje. Dat was volgens mij de enige reden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PSG - Ajax (Champions League: dinsdag 25 november 2014, 20:45); 3 - 1









0.0163569