BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jan-Arie van der Heijden (held, want kampioen) topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - maandag 26 september 2016 - 07:54   quote  deeplink  
Volgens mij pijntjes en het hele centrum had geel.
VVout
 VVout - maandag 26 september 2016 - 08:31   quote  deeplink  
Zal rust zijn, Kongolo zie ik gewoon op links staan.
netsurfer
 netsurfer - maandag 26 september 2016 - 09:22   quote  deeplink  
Denk het ook. Zou ook raar zijn om dit nu weer om te gaan gooien.
van geil
 van geil - maandag 26 september 2016 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 07:52 schreef netsurfer het volgende:
Waarom die wissel gisteren? Extra rust? Of omdat Kongolo tegen de turken centraal gaat spelen?
Hij was ook gewoon de minste op dat moment.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 september 2016 - 00:25   quote  deeplink  
Fluitconcert Fenerbahce-fans doet Van der Heijden niets

2wdbj4m.jpg

Een striemend fluitconcert wanneer Jan Arie van der Heijden in de tweede helft de bal aan zijn voet neemt. De verdediger was de gebeten hond in de ogen van de supporters van Fenerbahce na een aanvaring met aanvaller Emmanuel Emenike. Het gefluit deed de verdediger echter niets, zo gaf hij aan tegenover RTV Rijnmond na de verloren wedstrijd tegen de Turken (1-0).

“Het maakte mij niet zoveel uit”, zegt hij tegenover de regionale omroep. “Ik probeer er vertrouwen en moed uit te putten en zie het eigenlijk als toefluiten in plaats van uitfluiten. Ik probeerde het stadion juist nog harder te laten fluiten. In de tweede helft was er een fase dat de fans van Fenerbahce tegen hun eigen ploeg waren maar daar hebben we niet genoeg uitgehaald.”
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 30 september 2016 - 08:44   quote  deeplink  
Knap dat hij rustig bleef, was een van de betere spelers aan onze kant. Wat een theater van die Emenike, die het publiek zo bespeelde.
MMM
 MMM - vrijdag 30 september 2016 - 09:03   quote  deeplink  
Met zijn pass in de benen veel te weinig risico genomen, alleen maar breed. Ram hem gewoon naar voren, goed geluk laatste nieuws minuten
van geil
 van geil - vrijdag 30 september 2016 - 20:56   quote  deeplink  
Twee mindere wedstrijden op rij.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 30 september 2016 - 22:28   quote  deeplink  
Vind ik een tikje overdreven. Hij speelde wat bleekjes, maar geen onvoldoende. Net als van het weekend. Waren er een hoop minder, met name tegen Fener.

Maar goed, het was niet het hoge niveau dat hij liet zien enkele weken terug.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 oktober 2016 - 18:34   quote  deeplink  
Baco na afloop van WillemII - Feyenoord

(https://youtu.be/ZAdSMqhsFxI)
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 02 oktober 2016 - 18:39   quote  deeplink  
Hij weet effe niet veel.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 oktober 2016 - 18:40   quote  deeplink  
Ennuh, dussuh, euhh...
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 03 oktober 2016 - 11:45   quote  deeplink  
VAN DER HEIJDEN: ‘WE WETEN WAT WE AAN ELKAAR HEBBEN’

xp8t4z.jpg

De cijfers van Feyenoord na acht competitiewedstrijden zijn indrukwekkend. De ploeg van trainer Giovanni van Bronckhorst won alle duels, hield zes keer de nul en incasseerde tot nu toe slechts twee doelpunten. Het is in defensief opzicht de beste start sinds het seizoen 1972-1973. Feyenoord.nl sprak na afloop van het uitduel met Willem II (0-2) met verdediger Jan-Arie van der Heijden.

Dat Feyenoord nog altijd zonder tegengoal is in uitwedstrijden werd door Van der Heijden uiteraard bejubeld. ‘Ik had het er na de wedstrijd meteen over met Eric Botteghin,’ vertelde de 28-jarige verdediger na afloop. ‘De nul is voor ons als verdediging heel belangrijk. We weten dat we jongens hebben die altijd een goal kunnen maken, dus als wij het dan achterin dichthouden, wordt de kans op winst al een stuk groter. Tegen Willem II hebben we een aantal kansen weggegeven, maar zijn we niet heel erg in de problemen gekomen. We hadden wellicht wel iets eerder de 0-2 moeten maken.’

De keren dat Willem II gevaarlijk werd, verdween de bal naast het doel of stond Brad Jones op de goede plek. Van der Heijden is blij met de doelman. ‘We hebben een goede wisselwerking met hem. Hij is een baken van rust in het doel en geeft ons als verdediging een gevoel van zekerheid.’ Maar volgens Van der Heijden is het lage aantal tegengoals bovenal een teamprestatie. ‘De aanvallers en middenvelders geven al goed druk op de tegenstander, waardoor er minder druk op de verdediging komt te staan. Als team houden we het compact, terwijl we ook veel duels winnen. Op die manier helpen we elkaar. We weten wat we aan elkaar hebben.’

Dat geldt ook voor de spelers die wat minder vaak minuten mogen maken, zo stelde Van der Heijden zondag na afloop vast. ‘Bilal (Basaçikoglu, red.) speelde tegen Willem II een goede wedstrijd, terwijl Renato (Tapia, red.) en Michiel (Kramer, red.) goed invielen. Zelf ben ik ook na een aantal wedstrijden op de bank in het team gekomen. De spelers die invallen, gaan mee in het niveau en maken het elftal niet zwakker.’

Mede daardoor slaagde Feyenoord er in om tijdens de drukke periode goed te presteren. Van de zeven wedstrijden in 22 dagen werden er zes gewonnen. Toch komt de interlandbreak goed uit, zegt Van der Heijden. ‘Er zijn wat jongens die met kleine pijntjes kampen. De komende weken moeten we gebruiken om weer fit te worden en ons op te laden voor een nieuwe drukke periode.’

Na een week rust hervat Feyenoord de competitie op zondag 16 oktober met een uitwedstrijd tegen N.E.C. Daarna speelt de ploeg in elf dagen vier thuisduels, tegen Zorya Luhansk (donderdag 20 oktober, Europa League), Ajaks (zondag 23 oktober, Eredivisie), Excelsior (woensdag 26 oktober, KNVB Beker) en sc Heerenveen (zondag 30 oktober, Eredivisie). 

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door RenatoBos --
CobusIII
 CobusIII - maandag 03 oktober 2016 - 18:46   quote  deeplink  
Ik ben eigenlijk niet zo blij dat hij in de basis staat...terwijl hij het op zich goed doet. Maar wat ik zie is dat Botteghin en Jan-Arie te ver naar achteren staan waardoor het veld weer te lang wordt. Dat kan het middenveld niet belopen. In het begin stonden ze 'hoger'. Wat mij betreft komt van Beek er snel in. Wel is het zo dat Jan-Arie meer voetbal brengt in de laatste linie en af en toe doorschuift....Tsja, wat is wijsheid..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 03 oktober 2016 - 18:48   quote  deeplink  
En? Wat is wijsheid?
Daar is dit Forum toch niet voor?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 03 oktober 2016 - 18:54   quote  deeplink  
Van Beek moet Est nog maar laten zien of tie het niveau weer aankan. Die was voor zijn blessure ook niet al te best meer..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 03 oktober 2016 - 18:55   quote  deeplink  
Van Beek heeft ook iets houterigs...
Stylzz
 Stylzz - maandag 03 oktober 2016 - 18:59   quote  deeplink  
Ik vind het een onzin discussie, ging eigenlijk alleen niet goed tegen Fener.
van geil
 van geil - maandag 03 oktober 2016 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 18:59 schreef Stylzz het volgende:
Ik vind het een onzin discussie, ging eigenlijk alleen niet goed tegen Fener.
Op zich wel eens . behoudens dat hij de wedstrijd voor Fener oog niet goed oogde.
Afgelopen zondag weer goed.
CobusIII
 CobusIII - maandag 03 oktober 2016 - 19:55   quote  deeplink  
Het gaat er niet om of hij goed oogt (qua voetbal), want dat ziet er goed uit. Ik zeg alleen maar dat het invloed heeft op de balans in het veld. Het speelveld wordt langer en dat gaat vroeg of laat het middenveld opbreken. Het kost te veel kracht...Als je europees speelt kan je met 5 man achterin staan en op de counter spelen. In de nederlandse competitie doe je dat haast nooit...
van geil
 van geil - maandag 03 oktober 2016 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 19:55 schreef CobusIII het volgende:
Het gaat er niet om of hij goed oogt (qua voetbal), want dat ziet er goed uit. Ik zeg alleen maar dat het invloed heeft op de balans in het veld. Het speelveld wordt langer en dat gaat vroeg of laat het middenveld opbreken. Het kost te veel kracht...Als je europees speelt kan je met 5 man achterin staan en op de counter spelen. In de nederlandse competitie doe je dat haast nooit...
Ik vond meer dat de middenvelders te snel doorstapte zonder bal verovering.
Dan krijg je ruimte tussen de linies en n langer speelveld.
Vind juist de verdediging dit seizoen tot nu goed spelen .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door van geil --
Stylzz
 Stylzz - maandag 03 oktober 2016 - 20:19   quote  deeplink  
Ik vond ook dat de middenvelders inderdaad te diep stonden.
Onbereikbaar alleen met een lange bal.
En mocht tegen Fener de verdediging verder terugstaan, kwam dat door de druk en had t middenveld zich meer in moeten laten zakken.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 03 oktober 2016 - 21:12   quote  deeplink  
Vind zowel Vilhena als Kuijt geen spelers die halen vanuit de verdediging.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 03 oktober 2016 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 21:12 schreef FR-Henk het volgende:
Vind zowel Vilhena als Kuijt geen spelers die halen vanuit de verdediging.
Sterker nog, Kuyt doet vaak hetzelfde wat Immers deed. Zo'n beetje naast de spits gaan staan, waardoor je soms maar met 2 echte middenvelders speelt.
van geil
 van geil - maandag 03 oktober 2016 - 21:48   quote  deeplink  
Ja, eens.
Plus dat El als we de mindere zijn niet omschakelt.
Hij blijft dan uitstappen , waarbij hij dan vaak de bal niet heeft, dan blijft de verdediging onder druk.Ze spelen dan door achter hem.
kijk als de bal wel steeds veroverd wordt zoals in veel wedstrijden gebeurde , dan is het prima!.
Dan kunnen de verdedigers ook mee schuiven.
Maar als je merkt dat t niet lukt , stop er dan mee .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door van geil --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 03 oktober 2016 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 21:12 schreef FR-Henk het volgende:
Vind zowel Vilhena als Kuijt geen spelers die halen vanuit de verdediging.
Dus Vilhena is toch geen postbode?
CobusIII
 CobusIII - maandag 03 oktober 2016 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 20:19 schreef Stylzz het volgende:
Ik vond ook dat de middenvelders inderdaad te diep stonden.
Onbereikbaar alleen met een lange bal.
En mocht tegen Fener de verdediging verder terugstaan, kwam dat door de druk en had t middenveld zich meer in moeten laten zakken.
Dat is ook het gevolg van de opdracht om vroeg druk te zetten op de tegenstander. Dat doe je met het hele team. Als de verdediging niet aansluit omdat ze te bang zijn voor te veel ruimte in de rug, krijg je onbalans....
van geil
 van geil - maandag 03 oktober 2016 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 21:50 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Dat is ook het gevolg van de opdracht om vroeg druk te zetten op de tegenstander. Dat doe je met het hele team. Als de verdediging niet aansluit omdat ze te bang zijn voor te veel ruimte in de rug, krijg je onbalans....
Lees twee post erboven.
Stylzz
 Stylzz - maandag 03 oktober 2016 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 21:49 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Dus Vilhena is toch geen postbode?
Jawel, alleen maar in 1 postcode gebied
van geil
 van geil - maandag 03 oktober 2016 - 22:00   quote  deeplink  
Vilhena is eigenlijk de enige middenvelder met n geweldige lange pass en cross ballen.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 07 oktober 2016 - 13:50   quote  deeplink  
''Dat kan je ook zien, want hij oogt ontzettend fit''

c6pgp.jpg

Jan Boskamp leeft de laatste weken in de zevende hemel. De oer-Feyenoorder geniet van het spel van de Rotterdammers. ''Vijf punten los in de competitie, winnen van Manchester United in de Europa League en de tweede ronde van de KNVB Beker bereikt: dan kan je als supporter alleen maar tevreden zijn.''

Boskamp heeft in zijn column in het Feyenoord Magazine vooral lof voor de centrale verdedigers. ''Wat opvalt in de eerste serie wedstrijden is dat de ploeg heel goed staat en weinig ruimte weggeeft. De linies zijn dicht op elkaar aangesloten en de posities goed bezet. Spelers als Botteghin en Van der Heijden spelen op deze manier ook in hun kracht.''

Jan Arie van der Heijden heeft na een lastig begin zijn draai gevonden in het team van de Rotterdamse club. ''Met name Van der Heijden heeft me verrast in de afgelopen periode. Ik heb begrepen dat hij ontzettend hard voor zichzelf heeft getraind. Dat kan je ook zien, want hij oogt ontzettend fit. De huidige speelstijl van Feyenoord is hem op het lijf geschreven.''
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 07 oktober 2016 - 14:46   quote  deeplink  
Eensch.

Jan-Arie is, met Jones en Toornstra, voor mij toe nu toe de revelatie van dit seizoen.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 07 oktober 2016 - 15:12   quote  deeplink  
Voor mij ben jij dat surfert..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 oktober 2016 door RenatoBos --
van geil
 van geil - vrijdag 07 oktober 2016 - 15:24   quote  deeplink  
:)
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 07 oktober 2016 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 oktober 2016 - 15:12 schreef RenatoBos het volgende:
Voor mij ben jij dat surfert..
Sweet. :)
tomson
 tomson - vrijdag 07 oktober 2016 - 15:38   quote  deeplink  
lievv
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 07 oktober 2016 - 15:45   quote  deeplink  
Gaaaaaaaaay
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 07 oktober 2016 - 16:11   quote  deeplink  
Jij bent ook een bonbonnetje he, waar jij altijd weer met je gedachten moet zitten..
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 07 oktober 2016 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 oktober 2016 - 16:11 schreef RenatoBos het volgende:
Jij bent ook een bonbonnetje he, waar jij altijd weer met je gedachten moet zitten..
Inderdaad, gaat wel ver...
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 07 oktober 2016 - 16:57   quote  deeplink  
En, Renaat, heb je al een roze handtasje gekocht?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 07 oktober 2016 - 17:03   quote  deeplink  
Stond op je verlanglijstje he broedert, nee nog niet maar je bent ook nog niet jarig he..
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 07 oktober 2016 - 17:55   quote  deeplink  
Vrijgevige gozert....
ar
 ar - vrijdag 07 oktober 2016 - 17:57   quote  deeplink  
Love is in the air?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 07 oktober 2016 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 oktober 2016 - 17:57 schreef ar het volgende:
Love is in the ar?
.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 15 oktober 2016 - 12:17   quote  deeplink  
van geil
 van geil - zaterdag 15 oktober 2016 - 13:09   quote  deeplink  
Hij wordt er niet knapper op.
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 15 oktober 2016 - 13:10   quote  deeplink  
geldt voor ons allemaal....
ar
 ar - zaterdag 15 oktober 2016 - 13:30   quote  deeplink  
Hou mij erbuiten Co.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 15 oktober 2016 - 13:43   quote  deeplink  
Ja precies..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 19 oktober 2016 - 01:13   quote  deeplink  
Van der Heijden: ''Winnen van Ajaks moet normaal zijn''

e80pag.jpg

Jan-Arie van der Heijden speelde vorig seizoen nauwelijks een rol binnen het eerste elftal van Feyenoord en speelde iedere week bij de beloften. Dit seizoen vormt de 28-jarige verdediger sinds de vijfde Eredivisie-wedstrijd het hart van de geroemde verdediging van Feyenoord. “Het moet eigenlijk normaal zijn om van Ajaks te winnen. Het vertrouwen is er, maar je wordt geen kampioen tegen Ajaks”, zegt hij over de komende Klassieker.

De verdediger stapte afgelopen zomer naar technisch directeur Martin van Geel om over een mogelijk vertrek te praten. "Er ging niemand weg achterin of op het middenveld, dus dan wil je wel graag weten of je nog zo’n seizoen kunt verwachten", zegt hij in gesprek met Voetbal International. "Het waren prima gesprekken, maar Van Geel was erg duidelijk. Hij wilde alles bij elkaar houden, de trainer opties geven en ik hoorde in die plannen."

Van der Heijden wist zich uiteindelijk via hard werken terug te knokken in de basiself van de Rotterdamse club, net als andere Feyenoorders. "Jens Toornstra heeft zich terug geknokt, Bilal (Basacikoglu, red.) zie je nu weer nadrukkelijk. Ook jongens als Simon Gustafson en Renato Tapia, om er maar een paar te noemen, vechten om er weer bij te komen. De trainer heeft opties en dat is nodig wil je meedoen om de titel."

Termen als ‘rust geven’ wil Van der Heijden niet horen in tijden van een druk speelprogramma. “Nee, joh! Drie wedstrijden in de week is toch heerlijk? Ik ben geen voetballer geworden om te trainen. Spelen is niet zwaar. Op de bank zitten, dát is zwaar." De gehele zomer heeft hij in zichzelf geinvesteerd om zowel sterker als sneller te worden en dat is aantoonbaar gelukt. "Ik heb tegenwoordig echt zoiets van: Kom maar op. Eens zien wie er het best in kan kleunen."

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5936
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jan-Arie van der Heijden (held, want kampioen) topic









0.0155489