BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jan-Arie van der Heijden (held, want kampioen) topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Stylzz
 Stylzz - woensdag 19 oktober 2016 - 06:59   quote  deeplink  
Goeie gast.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 oktober 2016 - 10:14   quote  deeplink  
Vind ik ook..Nu hij boven komt drijven blijkt hij ook nog eens goed te kunnen spreken en te relativeren
ar
 ar - woensdag 19 oktober 2016 - 11:18   quote  deeplink  
Hij doet er alles aan, en loopt tenminste niet zo te janken.
Mooi.
netsurfer
 netsurfer - woensdag 19 oktober 2016 - 14:39   quote  deeplink  
Jan-Arie doet het prima. Ik zou hem alleen toch nog graag iets sneller vooruit willen zien spelen. Het is nog steeds vaak breed en pas als dit niet kan gaat hij kijken naar een opening vooruit. Gooi die lange bal er maar eens vaker uit, hij kan het.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 21 oktober 2016 - 23:35   quote  deeplink  
Van Geel: ''Jan-Arie heeft enorm veel vertrouwen''

290zz86.jpg

Feyenoord speelde gisteravond de wedstrijd tegen Zorya Luhansk. Terwijl de Rotterdammers de drie punten in De Kuip hielden ging de meeste aandacht uit naar de 'scharen' van Jan-Arie van der Heijden. Martin van Geel blikte hier kort op terug in het programma FC Rijnmond.

''Ik heb het moment wel gezien, maar dit wisten wij al veel langer van Jan-Arie. Momenteel speelt van der Heijden met veel vertrouwen en dat is ook te zien. Hoewel de centrumverdediger van Feyenoord uit de Ajaks-jeugd komt en vooral als middenvelder heeft gespeeld, maakt van der Heijden indruk als verdediger. Wij hebben veel vertrouwen in hem", geeft Van Geel aan in FC Rijnmond.
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 21 oktober 2016 - 23:39   quote  deeplink  
Jan-Arie nieuwe scharenkoning?

Wij wisten dit, was al lang breed gedragen, aldus Martin (en Annet).
Goed gezien.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 21 oktober 2016 - 23:39   quote  deeplink  
Jan-Scharie..d:-)
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 21 oktober 2016 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2016 - 23:39 schreef RenatoBos het volgende:
Jan-Scharie..d:-)
LOL :)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 oktober 2016 - 20:23   quote  deeplink  
van geil
 van geil - zaterdag 22 oktober 2016 - 21:54   quote  deeplink  
Knallen.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 23 oktober 2016 - 19:59   quote  deeplink  
Jan-Arie van der Heijden:"We hadden kunnen winnen."

208bqsk.jpg

Jan-Arie van der Heijden vond net als iedereen dat Feyenoord zichzelf tekort heeft gedaan met de puntendeling in De Klassieker. ''We hebben een goede wedstrijd gespeeld'', oordeelt de in vorm zijnde verdediger tegenover RTV Rijnmond.

''Het strijdplan klopte, we wonnen de duels. We gaven bijna niks weg en hadden minimaal twee of drie keer kunnen scoren in de eerste helft...'', verzucht Van der Heijden. ''Dan scoren zij hun eerste kans uit het niets. We forceren nog de 1-1, maar we hadden in de eerste helft al afstand moeten nemen.''

De veerkracht ervaart de 28-jarige voetballer als iets positiefs. ''Met Jorgensen, Kuyt en Kramer hebben we altijd scorend vermogen. De mensen op de zijkanten kunnen hun man voorbij en een voorzet geven. Daar komen altijd kansen uit voort. We wilden nog voor de 2-1 gaan, maar dat lukte niet. We hadden een tik uit kunnen delen.''
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 23 oktober 2016 - 19:59   quote  deeplink  
Jan-Arie van der Heijden na afloop van Feyenoord - Ajaks

(https://youtu.be/VRSaRLumX6A)
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 23 oktober 2016 - 20:48   quote  deeplink  
Held!
van geil
 van geil - zondag 23 oktober 2016 - 20:48   quote  deeplink  
Ook n 8
Vincent1970
 Vincent1970 - donderdag 27 oktober 2016 - 15:28   quote  deeplink  
Held!
van geil
 van geil - donderdag 27 oktober 2016 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2016 - 20:48 schreef van geil het volgende:
Ook n 8
..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 27 oktober 2016 - 19:21   quote  deeplink  
VAN DER HEIJDEN: ‘HARD WERKEN LOONT’

25hgxh3.jpg

Jan-Arie van der Heijden siert de cover van het nieuwe Feyenoord Magazine, dat deze week op de mat valt bij de leden van Het Legioen. De 28-jarige verdediger heroverde dit seizoen zijn plaats in het elftal door in zichzelf te blijven geloven én in zichzelf te investeren, vertelt hij in een uitgebreid interview. ‘Hard werken loont,’ concludeert Van der Heijden.

Van der Heijden vertelt in Feyenoord Magazine dat hij zich ‘fysiek een stuk sterker voelt dan een jaar geleden’. ‘Ik ben niet echt heel veel breder geworden, maar heb wel meer kracht gekregen. Ik ben sneller en wendbaarder en heb ook aan sprongkracht en duelkracht gewonnen,’ vertelt de verdediger, die dat bewerkstelligde door in zichzelf te investeren. Dat deed hij door extra individuele trainingen te volgen, zowel bij Feyenoord als bij looptrainer Errol Esajas.

Wanneer heb je besloten om dat te gaan doen?

‘Warner Hahn traint al langer bij Errol en hij vroeg me vorig seizoen om een keer mee te gaan. Dat heb ik gedaan en dat beviel goed. Het fysieke aspect in het voetbal wordt steeds belangrijker en ik vond dat ik in fysiek opzicht nog wel kon verbeteren. Daar werkte ik uiteraard al dagelijks aan bij Feyenoord, waar iedere speler een individueel trainingsprogramma heeft. De trainingen bij Errol zijn echter nog iets specifieker gericht op het verbeteren van de motoriek. Ik volg de trainingen in overleg met de technische en medische staf van Feyenoord, die toejuichen dat ik in mezelf investeer. De groepstrainingen bij Feyenoord, mijn individuele trainingsprogramma bij Feyenoord en de trainingen bij Errol worden goed op elkaar afgestemd. Als ik een zware conditionele training bij Feyenoord heb gehad, ga ik bij Errol niet nog een keer zwaar trainen. Dan werk ik daar bijvoorbeeld meer aan mijn lenigheid.’

Wat kun jij leren van de andere topsporters die daar trainen?

‘Het is leuk om met hen in aanraking te komen. Ook bij Feyenoord trainen we op atletisch vermogen, maar andere topsporters kijken vaak weer vanuit een andere invalshoek naar bepaalde aspecten. Zo hebben American footballspelers een oefening waarbij ze tussen pionnen door slalommen, met veel korte en snelle stops, om hun voetenwerk te verbeteren. Daar heb ik veel aan, want voor verdedigers is voetenwerk – en met name het snel kunnen remmen tijdens een sprint – heel belangrijk. Daarnaast heb ik ook van hoogspringers dingen geleerd. Zij hebben een bepaalde techniek, die ik kan toepassen om mijn timing en sprongkracht te verbeteren. Mede dankzij die andere sporters ben ik een betere voetballer geworden.’

Van voetballers bestaat soms juist het beeld bestaat dat ze na een training met piepende banden naar huis rijden..

‘Dat is dus niet het geval. Bij Feyenoord werken alle jongens na de groepstraining individueel aan hun lichaam. Op het gebied van individuele trainingsprogramma’s heeft de club de laatste jaren echt grote stappen gemaakt. Dat was al ingezet voor mijn komst, heb ik van ploeggenoten begrepen, maar zelf heb ik in de bijna anderhalf jaar dat ik er nu ben, ook ervaren dat de club op dat vlak flinke vorderingen heeft gemaakt. Dat zag je ook na de wedstrijd tegen Manchester United. In de kleedkamer moest iedereen gelijk pasta of pannenkoeken eten, met daarin extra koolhydraten, eiwitten en vetten, zodat we zo snel mogelijk konden herstellen voor de wedstrijd tegen PSV drie dagen later.’

‘Daarnaast hebben we een nieuwe voedingsdeskundige, die voor iedere speler een individueel programma heeft samengesteld. Je bloed wordt getest, er wordt gekeken welke stoffen je na een inspanning hebt verloren en wat je moet eten of drinken om dat aan te vullen. Zo moet ik voor het slapen iedere avond een halve bak kwark eten om bepaalde stoffen aan te vullen. Daaraan kun je merken dat Feyenoord een topclub is met een topsportklimaat. Het is volgens mij ook een van de verklaringen dat vrijwel iedereen in het team die drukke periode in september goed is doorgekomen.’
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 27 oktober 2016 - 20:48   quote  deeplink  
Topsportklimaat zegt ie, he.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 27 oktober 2016 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 oktober 2016 - 20:48 schreef FR-Henk het volgende:
Topsportklimaat zegt ie, he.
Koeman en Fred Rutte miste dat altijd,leuk dat het nu wel lukt..
Pannekoeken vreters
van geil
 van geil - donderdag 27 oktober 2016 - 21:41   quote  deeplink  
Kwarkslikker
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 28 oktober 2016 - 00:14   quote  deeplink  
Knap dat ie zo presteert na een moeilijke start. Van Beek voorlopig niet terug, dus blijf knokken Baco!
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 28 oktober 2016 - 13:19   quote  deeplink  
Kwark? Ik lees net dat zuurkool handiger is.
van geil
 van geil - vrijdag 28 oktober 2016 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2016 - 13:19 schreef netsurfer het volgende:
Kwark? Ik lees net dat zuurkool handiger is.
Lijkt me niet , net voor het slapen gaan.
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 28 oktober 2016 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2016 - 15:11 schreef van geil het volgende:

[..]

Lijkt me niet , net voor het slapen gaan.
Nee van slapen komt dan weinig meer, als ik Sportdwaas' verhaal moet geloven.
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 30 oktober 2016 - 16:48   quote  deeplink  
Held!
van geil
 van geil - zondag 30 oktober 2016 - 16:49   quote  deeplink  
Prima pot
MMM
 MMM - zondag 30 oktober 2016 - 17:03   quote  deeplink  
Goed
piet de paler
 piet de paler - zondag 30 oktober 2016 - 17:04   quote  deeplink  
Je kan zien dat het eigenlijk een middenvelder is
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 30 oktober 2016 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2016 - 16:49 schreef van geil het volgende:
Prima pot
Klopt..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 31 oktober 2016 - 06:46   quote  deeplink  
Van der Heijden: ''Nee, Feyenoord is niet moe''

4q6kao.jpg

Feyenoord ziet concurrenten Ajaks en PSV naderen na de puntendeling tegen sc Heerenveen, maar van paniek is geen sprake in De Kuip. ''Tegen Ajaks waren we beter en ook van Heerenveen hadden we moeten winnen'', concludeert Jan-Arie van der Heijden in het Algemeen Dagblad.

''Maar deze wedstrijden moeten wij wel winnen'', beseft de verdediger ook. ''Heerenveen speelde een goede eerste helft, maar ze schoten driemaal op doel en maakte twee doelpunten. Dat deden wij niet goed.''

Die scherpte is snel weer terug, voorspelt Van der Heijden. ''En dan zijn wij gewoon het sterkste team. Of er vermoeidheid is? Veel jongens met kramp? Kongolo trok na zijn behandeling al weer sprintjes. Nee, Feyenoord is niet moe.''
tomson
 tomson - maandag 31 oktober 2016 - 22:46   quote  deeplink  
Die move gister was echt killer.. pleintjesvoetbal 4.0 : )
ar
 ar - maandag 31 oktober 2016 - 22:59   quote  deeplink  
Who the fok is Zidane?..:)
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 31 oktober 2016 - 23:07   quote  deeplink  
Blaakt van zelfvertrouwen.
En alsnog van behoorlijke waarde voor de club.
Topmentaliteit.
ar
 ar - maandag 31 oktober 2016 - 23:21   quote  deeplink  
Ja, wie had dat nog gedacht.
tomson
 tomson - dinsdag 01 november 2016 - 00:51   quote  deeplink  
https://mobile.twitter.com/Y0RIN/status/792741412873863168/video/1
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 01 november 2016 - 00:53   quote  deeplink  
Hahaha, geweldig toch.
Laat steeds vaker dat vernuft zien.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 01 november 2016 - 07:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 oktober 2016 - 23:21 schreef ar het volgende:
Ja, wie had dat nog gedacht.
Ik.
Althans ik heb altijd vertrouwen in hem gehad als CVM.
Vind ik nog steeds de goede optie voor m. Mocht Beek terug komen ooit en Karim met pensioen gaan, lijkt me dat de goeie plek voor hem.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 01 november 2016 - 08:18   quote  deeplink  
Heb dat ook nog altijd met Vejinovic. Al kan het bij laatste mogelijk aan de vdH-mentaliteit ontbreken.
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 01 november 2016 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 november 2016 - 07:00 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ik.
Althans ik heb altijd vertrouwen in hem gehad als CVM.
Vind ik nog steeds de goede optie voor m. Mocht Beek terug komen ooit en Karim met pensioen gaan, lijkt me dat de goeie plek voor hem.
Hij kan zeker op het middenveld uit de voeten. Maar volgens mij niet in de El Ahmadi rol. Daarvoor mist hij het venijn en snelheid op eerste meters.

Maar hele fijne voetballer. Dat aanvallende/opbouwende miste ik vorig jaar bij hem, terwijl dat juist zijn kracht is.
tomson
 tomson - dinsdag 01 november 2016 - 15:43   quote  deeplink  
Geloof dat we deze jongen nu pas echt (gaan) leren kennen. Veelbelovend zijn progressie is op zn minst opvallend te noemen. Hier had je bij de bookies iig flink mee kunnen scoren...
van geil
 van geil - dinsdag 01 november 2016 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 november 2016 - 13:46 schreef netsurfer het volgende:

[..]

Hij kan zeker op het middenveld uit de voeten. Maar volgens mij niet in de El Ahmadi rol. Daarvoor mist hij het venijn en snelheid op eerste meters.

Maar hele fijne voetballer. Dat aanvallende/opbouwende miste ik vorig jaar bij hem, terwijl dat juist zijn kracht is.
Ik vind dat wel uiteindelijk zijn positie.
Je kunt dan veel meer zelf voetballen in plaats van afjagen en druk zetten.
ar
 ar - dinsdag 01 november 2016 - 21:15   quote  deeplink  
Ik vindt alleen event. Tapia geschikt voor de plek van El.
Verder niemand.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 02 november 2016 - 10:00   quote  deeplink  
Valentijntje liet zijn snavelhart ook weer even spreken
Vincent1970
 Vincent1970 - donderdag 03 november 2016 - 21:19   quote  deeplink  
Held!
van geil
 van geil - donderdag 03 november 2016 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2016 - 16:49 schreef van geil het volgende:
Prima pot
,
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 03 november 2016 - 21:26   quote  deeplink  
Is op dit moment meer dan elftalvulling. Zoals hij de laatste weken/maanden speelt, een van onze betere spelers.
netsurfer
 netsurfer - donderdag 03 november 2016 - 21:37   quote  deeplink  
Vanavond de beste zelfs.
MightyAce
 MightyAce - donderdag 03 november 2016 - 21:38   quote  deeplink  
Geen rood gepakt. Wel zo fijn.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 03 november 2016 - 21:39   quote  deeplink  
Steeds beter en dominanter.
Fart
 Fart - zondag 06 november 2016 - 18:55   quote  deeplink  
Begint een beetje overmoedig te worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jan-Arie van der Heijden (held, want kampioen) topic









0.0206830