BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (zondag 02 oktober 2016, 12:30); 3 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
enough
 enough - zondag 02 oktober 2016 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:22 schreef Pavlov14 het volgende:
Hoeveel blessuretijd??
Afgelopen pavlov 3-2 ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 oktober 2016 door enough --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 02 oktober 2016 - 14:24   quote  deeplink  
Heerlijk, 3 punten zijn weer binnen en dat telt.... zoals ik al had gedacht...
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 02 oktober 2016 - 14:24   quote  deeplink  
Hoe lang moet er nog gespeeld worden?
Pim
 Pim - zondag 02 oktober 2016 - 14:24   quote  deeplink  
Maar goed dat Klaassen even met oranje weg mag. Wat speelt die kut. Het is dat ie n neusje voor de goal heeft maar verder speel je met 10 man
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 02 oktober 2016 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:24 schreef enough het volgende:

[..]

Afgelopen pavlov 3-2 ;-)
Zijn er van beide kanten alsnog doelpunten afgekeurd ;)
Je had het al aangepast zie ik. Haha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 oktober 2016 door Pavlov14 --
Pim
 Pim - zondag 02 oktober 2016 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:24 schreef Pavlov14 het volgende:
Hoe lang moet er nog gespeeld worden?
Afgelopen
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 02 oktober 2016 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:25 schreef Pim het volgende:

[..]

Afgelopen
Ik zag het. Dank, Pim
Brandje
 Brandje - zondag 02 oktober 2016 - 14:33   quote  deeplink  
Weer zooitje grijzen haren erbij na vandaag. Vorig jaar speelde jr gelijk en had je niks in te brengen vandaag was je eigenlijk veel beter en moet je ruimer winnen. Een half een wedstrijd na een EL week en ook nog eensteeds tegen een zeer uitgekookte tegenstander en hem dan uiteindelijk na een achterstand nog weten te winnen. Ik ben tevreden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 02 oktober 2016 - 14:33   quote  deeplink  
Jongens, nu willem 2 supporten, dan is ajax de winnaar van dit weekend
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 02 oktober 2016 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:24 schreef Pim het volgende:
Maar goed dat Klaassen even met oranje weg mag. Wat speelt die kut. Het is dat ie n neusje voor de goal heeft maar verder speel je met 10 man
Ik las zojuist op een andere site, dat Klaassen inderdaad steeds vaker door de ondergrens zakt. Eigenlijk speelde hij in de laatste fase van het vorige seizoen ook steeds zwakker. Misschien dat de druk van de aanvoerdersband toch wat nadrukkelijker is dan menigeen hier wil aannemen.
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 02 oktober 2016 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Jongens, nu willem 2 supporten, dan is ajax de winnaar van dit weekend
Ik help het je hopen PA. Laat Willem II maar hetzelfde spelletje spelen als tegen Ajax in de competitie (1-2 verlies). Dan ben ik een tevreden ex-vakantieganger.
Ztjes
 Ztjes - zondag 02 oktober 2016 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:35 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik las zojuist op een andere site, dat Klaassen inderdaad steeds vaker door de ondergrens zakt. Eigenlijk speelde hij in de laatste fase van het vorige seizoen ook steeds zwakker. Misschien dat de druk van de aanvoerdersband toch wat nadrukkelijker is dan menigeen hier wil aannemen.
Mee eens.
Pim
 Pim - zondag 02 oktober 2016 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:35 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik las zojuist op een andere site, dat Klaassen inderdaad steeds vaker door de ondergrens zakt. Eigenlijk speelde hij in de laatste fase van het vorige seizoen ook steeds zwakker. Misschien dat de druk van de aanvoerdersband toch wat nadrukkelijker is dan menigeen hier wil aannemen.
Geen idee, maar zijn spel is drama en als hij dan zulke kansen mist en niet scoort, heb je er helemaal niks aan. Hoop dat hij weer zijn oude niveau oppakt en snel ook
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 02 oktober 2016 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:35 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik las zojuist op een andere site, dat Klaassen inderdaad steeds vaker door de ondergrens zakt. Eigenlijk speelde hij in de laatste fase van het vorige seizoen ook steeds zwakker. Misschien dat de druk van de aanvoerdersband toch wat nadrukkelijker is dan menigeen hier wil aannemen.
Eind vorig jaar was hij licht geblesseerd maar vond de boer hem te belangrijk om hem te wisselen. Dat waren ongeveer 5 a 6 wedstrijden. De pijntjes die hij vorig jaar had, had te maken met overmoedigheid, dat werd te minste gezegd.
Om die reden ging hij ook niet mee met Oranje eind vorig seizoen.

Dat was de reden voor het vorm verlies van vorig seizoen.

Nu is zijn rol wel wat veranderd door de komst van Ziyech. Hij is niet meer de diepste man. Moet meer de gaten dichten dan dat hij vorig jaar moest doen, toen deed Gudelj en Bazoer eigenlijk het vuile werk voor hem. Kon hij meer bemoeien met de aanval
Eide
 Eide - zondag 02 oktober 2016 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:33 schreef Brandje het volgende:
Weer zooitje grijzen haren erbij na vandaag. Vorig jaar speelde jr gelijk en had je niks in te brengen vandaag was je eigenlijk veel beter en moet je ruimer winnen. Een half een wedstrijd na een EL week en ook nog eensteeds tegen een zeer uitgekookte tegenstander en hem dan uiteindelijk na een achterstand nog weten te winnen. Ik ben tevreden.
Eens hoewel de eerste 35 minuten wel zwak waren hoor. Daarna werd het beter.
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2016 - 14:51   quote  deeplink  
Gewoon 3 punten in een 1230 pot tegen Utrecht na Europees. Dat is gewoon heel erg goed..

Ajax speelt in principe ook een goede wedstrijd. Viergever, Dolberg Traore en Sinkgraven gewoon heel erg matig vandaag..

Prima weekend zo..
Brandje
 Brandje - zondag 02 oktober 2016 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Eind vorig jaar was hij licht geblesseerd maar vond de boer hem te belangrijk om hem te wisselen. Dat waren ongeveer 5 a 6 wedstrijden. De pijntjes die hij vorig jaar had, had te maken met overmoedigheid, dat werd te minste gezegd.
Om die reden ging hij ook niet mee met Oranje eind vorig seizoen.

Dat was de reden voor het vorm verlies van vorig seizoen.

Nu is zijn rol wel wat veranderd door de komst van Ziyech. Hij is niet meer de diepste man. Moet meer de gaten dichten dan dat hij vorig jaar moest doen, toen deed Gudelj en Bazoer eigenlijk het vuile werk voor hem. Kon hij meer bemoeien met de aanval
Leuk verhaal en zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten maar dat zeg niks over dat hij aan de bal echt belabberd is. Passes over 5 meter komen niet aan. Aannames vaak slecht en het ergste, constant de verkeerde keuzes maken.
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2016 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:51 schreef Brandje het volgende:

[..]

Leuk verhaal en zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten maar dat zeg niks over dat hij aan de bal echt belabberd is. Passes over 5 meter komen niet aan. Aannames vaak slecht en het ergste, constant de verkeerde keuzes maken.
Vond hem vandaag erg volwassen in zijn keuze de penalty aan Schone te laten aangezien hij niet in de pot zat..
Ztjes
 Ztjes - zondag 02 oktober 2016 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:51 schreef Brandje het volgende:

[..]

Leuk verhaal en zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten maar dat zeg niks over dat hij aan de bal echt belabberd is. Passes over 5 meter komen niet aan. Aannames vaak slecht en het ergste, constant de verkeerde keuzes maken.
Klopt, maar er zijn een aantal forumleden, die alles blijven goedpraten van onze aanvoerder.
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2016 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:54 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Klopt, maar er zijn een aantal forumleden, die alles blijven goedpraten van onze aanvoerder.
Domme opmerking..

Vond hem vandaag ook niet goed, een van zijn mindere wedstrijden..

Misschien eens opzoeken wat goedpraten betekend.. Heel wat anders namelijk dan gewoon objectief oordelen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 oktober 2016 door remco k --
p111
 p111 - zondag 02 oktober 2016 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Vond hem vandaag erg volwassen in zijn keuze de penalty aan Schone te laten aangezien hij niet in de pot zat..
Schone is de nr 1 als hij speelt en Klaasen nr 2 dus gewoon afspraak zie intervieuw van Gangelen.Overigens mag je Klaasen ook bij het rijtjes matige spelers vandaag.Mijn rijtje matige spelers vandaag waren Viergever-Sinkgraven-Traore-Klaasen.
Ztjes
 Ztjes - zondag 02 oktober 2016 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 15:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Domme opmerking..

Vond hem vandaag ook niet goed, een van zijn mindere wedstrijden..

Misschien eens opzoeken wat goedpraten betekend.. Heel wat anders namelijk dan gewoon objectief oordelen..
In een post hiervoor benoem je verschillende slechte spelers in deze wedstrijd, maar natuurlijk niet je favoriete speler. Dus wie is nu niet objectief.
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2016 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 15:10 schreef Ztjes het volgende:

[..]

In een post hiervoor benoem je verschillende slechte spelers in deze wedstrijd, maar natuurlijk niet je favoriete speler. Dus wie is nu niet objectief.
Omdat ik die spelers veel slechter vond.. Dus ja wel degelijk objectief...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 02 oktober 2016 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:54 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Klopt, maar er zijn een aantal forumleden, die alles blijven goedpraten van onze aanvoerder.
Over eind vorig seizoen zei de boer dat Klaassen niet geheel fit was, maar fit genoeg om te blijven spelen. Logisch dat je dan minder gaat spelen.

En het feit is dat hij veel scoort voor iemand die niet in vorm is.

Dat zijn 2 feiten om goed te discussiëren of hij in de basis moet beginnen.
Ztjes
 Ztjes - zondag 02 oktober 2016 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 15:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat ik die spelers veel slechter vond.. Dus ja wel degelijk objectief...
Hij zakt al heel veel wedstrijden door de ondergrens heen. De 2e tegengoal ontstrat omdat hij niet goed meeloopt, net als in de vorige wedstrijd.
Hij is gewoon vreselijk uitvorm en dat rechtvaardig niet om hem maar te blijven opstellen en gelukkig ben ik niet zijn trainer.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 02 oktober 2016 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:51 schreef Brandje het volgende:

[..]

Leuk verhaal en zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten maar dat zeg niks over dat hij aan de bal echt belabberd is. Passes over 5 meter komen niet aan. Aannames vaak slecht en het ergste, constant de verkeerde keuzes maken.
Voetballend is hij ook niet de beste middenvelder die nu op het middenveld speelt.

Zijn kracht is niet aan de bal maar zijn scherpte voor de goal en zijn werklust.

Vergeet niet dat Klaassen met Gudelj en Bazoer niet heel veel kansen creëerde. Ook niet heel veel weggaven. Heel saai voetbal leverde dat op.
Alle 3 spelers doen heel veel vuile werk voor de ander.

Het is dat Klaassen heel makkelijk scoort.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 oktober 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 02 oktober 2016 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 15:27 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Hij zakt al heel veel wedstrijden door de ondergrens heen. De 2e tegengoal ontstrat omdat hij niet goed meeloopt, net als in de vorige wedstrijd.
Hij is gewoon vreselijk uitvorm en dat rechtvaardig niet om hem maar te blijven opstellen en gelukkig ben ik niet zijn trainer.
Denk eerder dat zijn grens wat te hoog ligt en dat iedereen te veel van hem vraagt.

Vind niet dat hij schuldig is aan de 2e tegen goal, zijn meerdere spelers die niks deden en ook de Keeper had de voorzet kunnen oprapen als hij vooruit een duik nam.

De reden dat hij nog speelt is dat hij niet bedreigd word door de andere middenvelders.
Baozer en Gudelj zijn nog erger niet in vorm dan Klaassen.
Alleen Van beek zou Klaassen kunnen begreigen maar speelt alleen bij Jong Ajax heel goed maar in Ajax zelf niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 oktober 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 02 oktober 2016 - 15:48   quote  deeplink  
Nu is er Interland periode en daarna moeten we naar de kuip?
046afca
 046afca - zondag 02 oktober 2016 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 15:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Nu is er Interland periode en daarna moeten we naar de kuip?
Eerst ado uit dacht ik, week erna feyenoord uit. Ben benieuwd hoe ajax zich staande gaat houden tegen feyenoord. Je kan net xoals vandaag een tegenstander verwachten die er kort opzit en tot op het bot gemotiveerd is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 02 oktober 2016 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 16:24 schreef 046afca het volgende:

[..]

Eerst ado uit dacht ik, week erna feyenoord uit. Ben benieuwd hoe ajax zich staande gaat houden tegen feyenoord. Je kan net xoals vandaag een tegenstander verwachten die er kort opzit en tot op het bot gemotiveerd is.
Als een tegenstander er kort op zit. Dan heb je 2 keuzes. bal naar voren rammen, zoals psv het doet, daar bal vast houden en aansluiten.
Of er onder uit voetballen, dan moet je een goed voetballende nummer 6 nodig hebben. Schone!
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2016 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 15:27 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Hij zakt al heel veel wedstrijden door de ondergrens heen. De 2e tegengoal ontstrat omdat hij niet goed meeloopt, net als in de vorige wedstrijd.
Hij is gewoon vreselijk uitvorm en dat rechtvaardig niet om hem maar te blijven opstellen en gelukkig ben ik niet zijn trainer.
De laatste paar wedstrijden speelt ie minder. Desalniettemin iedere wedstrijd ook gewoon heel erg belangrijk voor de ploeg.. En dat rechtvaardigt hem opstellen voor de volle 100%, evenals de vele goals die hij maakt..
remco k
 remco k - zondag 02 oktober 2016 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 15:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Denk eerder dat zijn grens wat te hoog ligt en dat iedereen te veel van hem vraagt.

Vind niet dat hij schuldig is aan de 2e tegen goal, zijn meerdere spelers die niks deden en ook de Keeper had de voorzet kunnen oprapen als hij vooruit een duik nam.

De reden dat hij nog speelt is dat hij niet bedreigd word door de andere middenvelders.
Baozer en Gudelj zijn nog erger niet in vorm dan Klaassen.
Alleen Van beek zou Klaassen kunnen begreigen maar speelt alleen bij Jong Ajax heel goed maar in Ajax zelf niet.
Van de Beek zijn invalbeurten zijn ook gewoon prima.. En waarom zou een BAzoer Gudelj daar niet kunnen spelen..
Eide
 Eide - zondag 02 oktober 2016 - 17:22   quote  deeplink  
Programma oktober:

16 oktober ADO uit
20 oktober Celta uit
23 oktober Feyenoord uit
26 oktober Kozakken Boys uit
29 oktober Excelsior thuis
Eide
 Eide - zondag 02 oktober 2016 - 17:23   quote  deeplink  
5 wedstrijden in 13 dagen tijd.
Brandje
 Brandje - zondag 02 oktober 2016 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 14:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Vond hem vandaag erg volwassen in zijn keuze de penalty aan Schone te laten aangezien hij niet in de pot zat..
Hij had niks te kiezen of over laten want als Schöne speelt is hij de nummer 1 en niet Klaassen.
Brandje
 Brandje - zondag 02 oktober 2016 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 17:21 schreef remco k het volgende:

[..]

De laatste paar wedstrijden speelt ie minder. Desalniettemin iedere wedstrijd ook gewoon heel erg belangrijk voor de ploeg.. En dat rechtvaardigt hem opstellen voor de volle 100%, evenals de vele goals die hij maakt..
Laatste wedstrijden? Kerel vanaf de winterstop van het vorige was het al zeer matig op een uitzondering tegen Feyenoord na. Op het einde speelde hij nog slechter dan Bazoer heeft gespeeld maar mocht gewoon blijven staan. Dit seizoen zijn zijn goals belangrijk maar aan de bal is hij echt heel matig tot slecht. Klaassen kan niet met zijn rug naar de goal van de tegenpartij spelen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 oktober 2016 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 17:23 schreef Eide het volgende:
5 wedstrijden in 13 dagen tijd.
waarvan 4 uitwedstrijden.....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 02 oktober 2016 - 17:37   quote  deeplink  
Maar voor vandaag: 3 points in the pocket en doorrrrrrr
Ztjes
 Ztjes - zondag 02 oktober 2016 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 17:33 schreef Brandje het volgende:

[..]

Laatste wedstrijden? Kerel vanaf de winterstop van het vorige was het al zeer matig op een uitzondering tegen Feyenoord na. Op het einde speelde hij nog slechter dan Bazoer heeft gespeeld maar mocht gewoon blijven staan. Dit seizoen zijn zijn goals belangrijk maar aan de bal is hij echt heel matig tot slecht. Klaassen kan niet met zijn rug naar de goal van de tegenpartij spelen.
100% mee eens.
hjf
 hjf - zondag 02 oktober 2016 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 11:56 schreef Pim het volgende:
Ik denk veel goals: 2-2 maar ik hoop op 3-2
Je wens is uitgekomen.
hjf
 hjf - zondag 02 oktober 2016 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 17:22 schreef Eide het volgende:
Programma oktober:

16 oktober ADO uit
20 oktober Celta uit
23 oktober Feyenoord uit
26 oktober Kozakken Boys uit
29 oktober Excelsior thuis
Geen gemakkelijk programma. Vooral die laatste 2 zijn lastig.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 02 oktober 2016 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 oktober 2016 - 17:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Van de Beek zijn invalbeurten zijn ook gewoon prima.. En waarom zou een BAzoer Gudelj daar niet kunnen spelen..
Ik zeg niet dat ze zijn rol niet kunnen invullen dat maak jij ervan.
Ik noem ook alleen de spelers die zijn rol kunnen invullen. Ajax heeft meerdere middenvelders maar dat zijn andere type spelers.

Ik zeg dat ze erger niet in vorm zijn dan Klaassen.
De kans is groter dat klaassen zijn vorm eerder terug heeft dan gudelj of bazoer.
Omdat klaassen speelt en die 2 niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 oktober 2016 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - maandag 03 oktober 2016 - 05:21   quote  deeplink  
Complimenten voor de zoveelste wederopstanding van Lasse Schone trouwens. Hoe vaak is die vent al afgeschreven geweest? Hij is toch weer relevant en belangrijk voor Ajax en voor mij de MotM van gister.
Brandje
 Brandje - maandag 03 oktober 2016 - 08:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 05:21 schreef Eide het volgende:
Complimenten voor de zoveelste wederopstanding van Lasse Schone trouwens. Hoe vaak is die vent al afgeschreven geweest? Hij is toch weer relevant en belangrijk voor Ajax en voor mij de MotM van gister.
Toch vind ik niet dat je met Lasse kan blijven spelen. Werd gisteren een paar keer overlopen maar dat gebeurde ook tegen Luik en Zwolle. Aan de bal prima maar verdedigend erg kwetsbaar.
Eide
 Eide - maandag 03 oktober 2016 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 08:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Toch vind ik niet dat je met Lasse kan blijven spelen. Werd gisteren een paar keer overlopen maar dat gebeurde ook tegen Luik en Zwolle. Aan de bal prima maar verdedigend erg kwetsbaar.
Eens, maar tegelijkertijd heb ik dat ook met Sinkgraven. Ik denk dat zowel Schone als Sinkgraven te verdedigen keuzes zijn maar dat je tegen sterke opponenten daar niet mee weg komt. Dan ben ik overigens aanmerkelijker positiever over Schone als over Sinkgraven die voetballend nog altijd te weinig toevoegt in mijn optiek.

Aan de andere kant, er komt een interlandperiode aan en daarna volgens 5 wedstrijden in 13 dagen. Je hebt in zo'n periode iedereen nodig. Ik weet zeker dat we dan ook Gudelj, Bazoer, Riedewald en Tete weer gaan zien.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 08:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Toch vind ik niet dat je met Lasse kan blijven spelen. Werd gisteren een paar keer overlopen maar dat gebeurde ook tegen Luik en Zwolle. Aan de bal prima maar verdedigend erg kwetsbaar.
Ik vind dat je dat wel kan.

Het boeit mij niet hoe het verdedigend staat. Het boeit mij hoe we gaan aanvallen.

Altijd 1 meer scoren dan de tegenstander, ipv 1 minder tegen krijgen dan de tegenstander
Ztjes
 Ztjes - maandag 03 oktober 2016 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 08:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Toch vind ik niet dat je met Lasse kan blijven spelen. Werd gisteren een paar keer overlopen maar dat gebeurde ook tegen Luik en Zwolle. Aan de bal prima maar verdedigend erg kwetsbaar.
Misschien dan toch de verdediging uit meer echte verdedigers te laten bestaan, bijv Tete, Sanchez, Riedewald, Dijks. Voor Dijks hebben we geen beter alternatief of dan toch Viergever kan hij ook zijn drang naar voren kwijt en niet als zijnde een cv.
Maar laat Schöne nu toch gewoon staan, want er wordt weer na direct na voren gespeeld. Haal Klaassen uit het middenveld weg en vervang hem door Bazoer, dan is daar ook meer fysiek en verdedigend geweld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door Ztjes --
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 09:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik vind dat je dat wel kan.

Het boeit mij niet hoe het verdedigend staat. Het boeit mij hoe we gaan aanvallen.

Altijd 1 meer scoren dan de tegenstander, ipv 1 minder tegen krijgen dan de tegenstander
Kan wel zijn, maar zelfs Barca speelt met Busquets met een slot op de deur..

Je kan niet tegen iedere ploeg met 3 aanballende middenvelders spelen..
Ztjes
 Ztjes - maandag 03 oktober 2016 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 10:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar zelfs Barca speelt met Busquets met een slot op de deur..

Je kan niet tegen iedere ploeg met 3 aanballende middenvelders spelen..
Busquets kan zich ook goed met het aanvallende spel bemoeien, daarom speelt hij natuurlijk ook bij Barca.

Wie moet je dan in mijn ogen slachtofferen, daar wil jij gewoon niet aan. Voor een betere balans op het middenveld. Niet Schöne of Ziyech maar ......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door Ztjes --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 10:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar zelfs Barca speelt met Busquets met een slot op de deur..

Je kan niet tegen iedere ploeg met 3 aanballende middenvelders spelen..
Ik vind dat geen slot op de deur. Maar dat is barca. Dat is niet mee te vergelijken. Kijk maar naar de aanval en vergelijk dat met die van ons. Zouden de tegenstanders dan ook niet anders gaan spelen, als wij met messi, neymar en suarez zouden gaan spelen?? Overigens is masquerano bij argentinie de man die op 6 speelt, dat is meer een slot op de deur.

Zo aanvallend is schone overigens niet, daar zit namelijk geen verschil tussen hem en riedewald of zelfs bazoer of zelfs gudelj. Ondersteunen de aanval net zo veel en net zo diep als alle andere.
Qua bal veroveringen doet schone er ook niet onder. Soms wordt hij uitgespeeld, maar dat geld net zo als voor riedewald als hij heeft gehapt, dat doet hij voornamelijk als hij hoog druk zet, dan wordt riedewald vaak uitgespeeld. Dan wilt hij te graag de bal veroveren, wat hem ook wel eens lukt, maar soms ook niet en dan ligt het veld helemaal open.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (zondag 02 oktober 2016, 12:30); 3 - 2









0.0079491