BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (zondag 02 oktober 2016, 12:30); 3 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
guusje
 guusje - maandag 03 oktober 2016 - 10:47   quote  deeplink  
"Misschien dan toch de verdediging uit meer echte verdedigers te laten bestaan, bijv Tete, Sanchez, Riedewald, Dijks. Voor Dijks hebben we geen beter alternatief of dan toch Viergever"

en van Viergever komt er nog wel eens een voorzet aan. de ballen van de voorzetten van Dijks zijn ze nog steeds aan het zoeken......
Eide
 Eide - maandag 03 oktober 2016 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 10:47 schreef guusje het volgende:
de ballen van de voorzetten van Dijks zijn ze nog steeds aan het zoeken......
Vorig jaar 6 assists. Meer als elke andere verdediger. Sterker nog, alleen Klaassen, Gudelj en Milik leverden vorig seizoen meer assists af als Dijks.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 10:30 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Busquets kan zich ook goed met het aanvallende spel bemoeien, daarom speelt hij natuurlijk ook bij Barca.

Wie moet je dan in mijn ogen slachtofferen, daar wil jij gewoon niet aan. Voor een betere balans op het middenveld. Niet Schöne of Ziyech maar ......
Het gaat over schone en niet over klaassen.

Mensen vinden namelijk dat er meer verdedigende types moeten spelen als we tegen grotere clubs spelen!

Mensen vinden ziyech en schone op 1 middenveld te veel van het goeie.
Ze hebben liever iemand die iets minder goed kan voetballen, maar zijn tegenstander doormidden schopt. Eigenlijk willen ze enoh terug, dat is wat ze willen. Een slot op de deur, bang dat er iemand binnen komt.
Ztjes
 Ztjes - maandag 03 oktober 2016 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Vorig jaar 6 assists.
"resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst"
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Vorig jaar 6 assists. Meer als elke andere verdediger. Sterker nog, alleen Klaassen, Gudelj en Milik leverden vorig seizoen meer assists af als Dijks.
Daarvoor had hij 700 ballen voor nodig..

Met welke andere verdediger gaan we vergelijken? Van Ajax of andere clubs in de eredivisie of van andere clubs uit europa???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door Positieve Arrogantie --
Ztjes
 Ztjes - maandag 03 oktober 2016 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het gaat over schone en niet over klaassen.

Mensen vinden namelijk dat er meer verdedigende types moeten spelen als we tegen grotere clubs spelen!

Mensen vinden ziyech en schone op 1 middenveld te veel van het goeie.
Ze hebben liever iemand die iets minder goed kan voetballen, maar zijn tegenstander doormidden schopt. Eigenlijk willen ze enoh terug, dat is wat ze willen. Een slot op de deur, bang dat er iemand binnen komt.
In een elftal kan je het ene niet los zien van het andere.

Die extra sloten op de deur hebben ons de laatste 2 jaar ook niets opgebracht.

Dam moet de 3e middenvelder toch gewoon meer verdedigende capaciteiten hebben of is dat dan zo gek geredeneerd.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:11 schreef Ztjes het volgende:

[..]

In een elftal kan je het ene niet los zien van het andere.

Die extra sloten op de deur hebben ons de laatste 2 jaar ook niets opgebracht.

Dam moet de 3e middenvelder toch gewoon meer verdedigende capaciteiten hebben of is dat dan zo gek geredeneerd.
Welke extra sloten?? Vorig jaar speelde het grootste gedeelte met gudelj op 6. Noem ik niet echt op slot op de deur. Overigens speelde we met bazoer en klaassen. Wel heerlijk op de 0 dat was toch een genot om te zien. Ze waren zo heerlijk aan het breien daar waren ze toch zo gek op?

Oh ja. Bij luik speelde een middenvelder die bij Ajax ook op zes heeft gespeeld. Enoh, dat was toch een verademing. Mooie passes leverde hij toch af, mooie doelpunten scoorde hij ook. Oh wacht een 6 moet verdedigen, tja dat deed hij goed. Maar waarom moest hij dan weg als hij de man was die de slot op de deur was en waarom kreeg hij zo veel kritiek??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door Positieve Arrogantie --
Brandje
 Brandje - maandag 03 oktober 2016 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 09:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik vind dat je dat wel kan.

Het boeit mij niet hoe het verdedigend staat. Het boeit mij hoe we gaan aanvallen.

Altijd 1 meer scoren dan de tegenstander, ipv 1 minder tegen krijgen dan de tegenstander
Kerel, het middenveld is je belangrijkste linie. Als jouw nummer zes overlopen wordt door spelers van Zwolle en Utrecht dan vraag je om problemen. Dan kan je wel gaan zeggen dat als je er een meer maakt dan je tegenstander maar als Zivko gisteren zijn werk deed dan sta je na een goed half uur op 0-2/0-3 en is het einde verhaal.
Met Bazoer heb je in mijn ogen iemand die zowel de power heeft als het voetballende gedeelte.
Brandje
 Brandje - maandag 03 oktober 2016 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 10:30 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Busquets kan zich ook goed met het aanvallende spel bemoeien, daarom speelt hij natuurlijk ook bij Barca.

Wie moet je dan in mijn ogen slachtofferen, daar wil jij gewoon niet aan. Voor een betere balans op het middenveld. Niet Schöne of Ziyech maar ......
Schone kan wel blijven staan maar niet als zes en met de punt naar achteren. Zet Klaassen/Bazoer maar NAAST hem en Ziyech op tien.
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 10:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik vind dat geen slot op de deur. Maar dat is barca. Dat is niet mee te vergelijken. Kijk maar naar de aanval en vergelijk dat met die van ons. Zouden de tegenstanders dan ook niet anders gaan spelen, als wij met messi, neymar en suarez zouden gaan spelen?? Overigens is masquerano bij argentinie de man die op 6 speelt, dat is meer een slot op de deur.

Zo aanvallend is schone overigens niet, daar zit namelijk geen verschil tussen hem en riedewald of zelfs bazoer of zelfs gudelj. Ondersteunen de aanval net zo veel en net zo diep als alle andere.
Qua bal veroveringen doet schone er ook niet onder. Soms wordt hij uitgespeeld, maar dat geld net zo als voor riedewald als hij heeft gehapt, dat doet hij voornamelijk als hij hoog druk zet, dan wordt riedewald vaak uitgespeeld. Dan wilt hij te graag de bal veroveren, wat hem ook wel eens lukt, maar soms ook niet en dan ligt het veld helemaal open.
Busquets geen slot op de deur? Verdedigend op die positie met afstand de beste speler in Europa. en ook abnormaal hoeveel werk en counters die eruit haalt..
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 10:30 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Busquets kan zich ook goed met het aanvallende spel bemoeien, daarom speelt hij natuurlijk ook bij Barca.

Wie moet je dan in mijn ogen slachtofferen, daar wil jij gewoon niet aan. Voor een betere balans op het middenveld. Niet Schöne of Ziyech maar ......
Aanvallend amper een bijdrage van Busquets, bal veroveren en een goede spelvoortzetting, vaak wel vooruit, en thats it..

Waarom zou er iemand geslachtofferd moeten worden? Andere spelers zijn op dit moment niet beter.

En de balans is prima. Ik zou alleen gewoon niet voor Schone op die positie kiezen..
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het gaat over schone en niet over klaassen.

Mensen vinden namelijk dat er meer verdedigende types moeten spelen als we tegen grotere clubs spelen!

Mensen vinden ziyech en schone op 1 middenveld te veel van het goeie.
Ze hebben liever iemand die iets minder goed kan voetballen, maar zijn tegenstander doormidden schopt. Eigenlijk willen ze enoh terug, dat is wat ze willen. Een slot op de deur, bang dat er iemand binnen komt.
Meneer ovedrijft is er ook weer..
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:11 schreef Ztjes het volgende:

[..]

In een elftal kan je het ene niet los zien van het andere.

Die extra sloten op de deur hebben ons de laatste 2 jaar ook niets opgebracht.

Dam moet de 3e middenvelder toch gewoon meer verdedigende capaciteiten hebben of is dat dan zo gek geredeneerd.
Ajax heeft ook de laatste jaren niet met extra sloten op de deur gespeeld..

Ajax speelt nooit met twee echte controleurs.. Die hebben we ook niet eens..
Brandje
 Brandje - maandag 03 oktober 2016 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het gaat over schone en niet over klaassen.

Mensen vinden namelijk dat er meer verdedigende types moeten spelen als we tegen grotere clubs spelen!

Mensen vinden ziyech en schone op 1 middenveld te veel van het goeie.
Ze hebben liever iemand die iets minder goed kan voetballen, maar zijn tegenstander doormidden schopt. Eigenlijk willen ze enoh terug, dat is wat ze willen. Een slot op de deur, bang dat er iemand binnen komt.
Wat jij zegt heb ik niemand hier horen zeggen. Dus leer eens lezen ipv dingen te gaan verzinnen. Bazoer kan ook prima voetballen en je zou ook Schone Klaassen NAAST Schone kunnen zetten en Ziyech op tien maar om Schone je laatste middenvelder te maken met zijn snelheid is dodelijk. Verder heeft Schone niet de "agressie" in zijn spel die wel nodig voor die positie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door Brandje --
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:23 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kerel, het middenveld is je belangrijkste linie. Als jouw nummer zes overlopen wordt door spelers van Zwolle en Utrecht dan vraag je om problemen. Dan kan je wel gaan zeggen dat als je er een meer maakt dan je tegenstander maar als Zivko gisteren zijn werk deed dan sta je na een goed half uur op 0-2/0-3 en is het einde verhaal.
Met Bazoer heb je in mijn ogen iemand die zowel de power heeft als het voetballende gedeelte.
Juist..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:23 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kerel, het middenveld is je belangrijkste linie. Als jouw nummer zes overlopen wordt door spelers van Zwolle en Utrecht dan vraag je om problemen. Dan kan je wel gaan zeggen dat als je er een meer maakt dan je tegenstander maar als Zivko gisteren zijn werk deed dan sta je na een goed half uur op 0-2/0-3 en is het einde verhaal.
Met Bazoer heb je in mijn ogen iemand die zowel de power heeft als het voetballende gedeelte.
As van het veld is belangrijker dan het middenveld, maar dat is maar een detail.

Problemen worden niet veroorzaakt omdat schone op 6 staat.
1 probleem werd veroorzaakt door geklungel van de linksback. De ander doelpunt kwam uit een spelhervatting, moeilijk om schone daar de schuld van te geven.

Andere kans was volgens mij lange diepe bal. Maar dat weet ik niet meer zo goed.
Kan je moeilijk de schuld geven aan schone!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Busquets geen slot op de deur? Verdedigend op die positie met afstand de beste speler in Europa. en ook abnormaal hoeveel werk en counters die eruit haalt..
We kunnen wel barca spel analyseren maar dat lijkt mij hier overbodig...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Meneer ovedrijft is er ook weer..
Jij wilt schone niet op 6 hebben, dus wie overdrijft er nou?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:33 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat jij zegt heb ik niemand hier horen zeggen. Dus leer eens lezen ipv dingen te gaan verzinnen. Bazoer kan ook prima voetballen en je zou ook Schone Klaassen NAAST Schone kunnen zetten en Ziyech op tien maar om Schone je laatste middenvelder te maken met zijn snelheid is dodelijk. Verder heeft Schone niet de "agressie" in zijn spel die wel nodig voor die positie.
Ze willen meer verdedigende speler op 6 hebben en ook geen sinkgraven maar gewoon een verdediger

Overigens wat jij zegt dat kan ook. Klaassen doet heel veel werk en als we onder druk staan dan loopt klaassen ook gewoon mee te verdedigen.

Daar kwam de goal van zwolle vandaan. Uit een ingooi liet klaassen zijn man lopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door Positieve Arrogantie --
Brandje
 Brandje - maandag 03 oktober 2016 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

As van het veld is belangrijker dan het middenveld, maar dat is maar een detail.

Problemen worden niet veroorzaakt omdat schone op 6 staat.
1 probleem werd veroorzaakt door geklungel van de linksback. De ander doelpunt kwam uit een spelhervatting, moeilijk om schone daar de schuld van te geven.

Andere kans was volgens mij lange diepe bal. Maar dat weet ik niet meer zo goed.
Kan je moeilijk de schuld geven aan schone!!
Je middenveld is toch je as en Schone is de enige van het middenveld die echt in as staat aangezien Klaassen en Ziyech uitwijken naar links en rechts Brainiac.
Volgens mij geef ik Schone nergens de schuld van de tegendoelpunten die we tegen krijgen maar kaart ik aan dat hij per wedstrijd meerdere malen overlopen wordt. Dat was gisteren tot 3/4 keer het geval. Thuis tegen Zwolle liep Menig hem een paar keer voorbij alsof hij er niet stond. Tegen Luik de tweede helft idem dito.
Brandje
 Brandje - maandag 03 oktober 2016 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ze willen meer verdedigende speler op 6 hebben en ook geen sinkgraven maar gewoon een verdediger
Wie zijn ZE. Ik ben wel een voorstander van Sinkgraven als LB maar dan moet hij wel steun krijgen van Viergever. En niet zoals Viergever gisteren deed. Meer in de spits lopen dan achterin. Maar goed Nick heeft dat spelinzicht niet dus daarom wil ik ook graag Riedewald daar zien. Met Sanchez heb je al een echte verdediger dus daarom hopeft Viergever daar ook niet naast te staan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:40 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je middenveld is toch je as en Schone is de enige van het middenveld die echt in as staat aangezien Klaassen en Ziyech uitwijken naar links en rechts Brainiac.
Volgens mij geef ik Schone nergens de schuld van de tegendoelpunten die we tegen krijgen maar kaart ik aan dat hij per wedstrijd meerdere malen overlopen wordt. Dat was gisteren tot 3/4 keer het geval. Thuis tegen Zwolle liep Menig hem een paar keer voorbij alsof hij er niet stond. Tegen Luik de tweede helft idem dito.
As is de lijn van doelman tot spits.
Maar je mag best een andere lijn kiezen, dan noemen we dat het as van het veld.

Jij had het over zivkovic, dan leg ik uit hoe die kansen ontstaan.
Ik had het niet over doelpunten, volgens mij had zivko niet gescoord??

Als we het over doelpunten gaan hebben dan kon hij niets doen aan de 0-1 en aan de 3-2 ook niet echt.

Verder vind ik dat hij niet echt word overlopen, en mocht dat zo zijn heeft hij ook zijn aandeel in de doelpunten van Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wie zijn ZE. Ik ben wel een voorstander van Sinkgraven als LB maar dan moet hij wel steun krijgen van Viergever. En niet zoals Viergever gisteren deed. Meer in de spits lopen dan achterin. Maar goed Nick heeft dat spelinzicht niet dus daarom wil ik ook graag Riedewald daar zien. Met Sanchez heb je al een echte verdediger dus daarom hopeft Viergever daar ook niet naast te staan.
Mensen hier, wellicht hoor jij er dan niet bij. Er zijn genoeg mensen die vinden dat sinkgraven en schone er niet horen te staan. Dat noem ik ze.

Riedewald heeft dat ook niet, dat zegt hij zelf te minste. Hij wilde niet meer achterin staan omdat hij het moeilijk vond om te communicatie met de linksback en dat hij niet alleen op zijn eigen spel kon letten, maar meer rekening moest houden met dijks.
Op 6 kon hij meer op zijn spel richten dan dat hij achterin zou staan.

Dus ik ben met je eens dat viergever niet de juiste man is, maar riedewald is het ook niet.
Denk dat alleen de ligt de juiste man is.
Eide
 Eide - maandag 03 oktober 2016 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Met welke andere verdediger gaan we vergelijken? Van Ajax of andere clubs in de eredivisie of van andere clubs uit europa???
Bij Ajax kwam alleen Veltman in de buurt met 5 assists. In de Eredivisie was alleen Karsdorp beter.

Dit zijn natuurlijk puur de statistieken, maar Dijks levert met zijn voorzetten meer goals op als, op een na, elke verdediger uit de Eredivisie over 2015/16 genomen. Hoe veel voorzetten hij daarvoor nodig had doet er niet zo veel toe. In een positie komen waar je die voorzet kan geven is een kwaliteit op zich.

Punt is ook niet om Dijks op te hemelen, maar feit is wel dat hij relatief veel assists op z'n naam had staan vorig seizoen en dat de uitspraak dat zijn voorzetten niet aankomen ("ze zoeken de ballen nog steeds") best in een context geplaatst mag worden. En de context toont aan dat Dijks in aanvallend opzicht vorig seizoen een forse bijdrage heeft geleverd.

Op fora is de nuance snel zoek. Mensen denken graag in zwart/wit. Ik kleur het graag een beetje in, al is het maar om te tonen dat gevoel en statistiek lang niet altijd hetzelfde verhaal verteld.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 12:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Bij Ajax kwam alleen Veltman in de buurt met 5 assists. In de Eredivisie was alleen Karsdorp beter.

Dit zijn natuurlijk puur de statistieken, maar Dijks levert met zijn voorzetten meer goals op als, op een na, elke verdediger uit de Eredivisie over 2015/16 genomen. Hoe veel voorzetten hij daarvoor nodig had doet er niet zo veel toe. In een positie komen waar je die voorzet kan geven is een kwaliteit op zich.

Punt is ook niet om Dijks op te hemelen, maar feit is wel dat hij relatief veel assists op z'n naam had staan vorig seizoen en dat de uitspraak dat zijn voorzetten niet aankomen ("ze zoeken de ballen nog steeds") best in een context geplaatst mag worden. En de context toont aan dat Dijks in aanvallend opzicht vorig seizoen een forse bijdrage heeft geleverd.

Op fora is de nuance snel zoek. Mensen denken graag in zwart/wit. Ik kleur het graag een beetje in, al is het maar om te tonen dat gevoel en statistiek lang niet altijd hetzelfde verhaal verteld.
Volgens mij had willems ook een aantal assist, als dat niet zo is dan kwam het omdat Luuk minder ging scoren( 2de helft van het seizoen) en omdat hij eerste helft niet speelde vanwege een blessure.

Voor een assist moet andere speler wel een doelpunt maken.

Mensen gaan in het algemeen het slechte benoemen terwijl we ook het goede kunnen benoemen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - maandag 03 oktober 2016 - 12:57   quote  deeplink  
Willems speelde vorig seizoen 15 wedstrijden en kwam tot 4 assists. Als je dat extrapoleert kom je rond de 8 assists over het hele seizoen.

Overigens missen er links en rechts wat statistieken. Zou gaf Dijks vorig jaar tegen Rapid Wien een assist op Milik die op de statisitieksites nergens terug te vinden is. Zomaar een voorbeeldje om aan te geven dat je niet op de enkele assist moet letten. Het gaat, voor mij, meer om een trend kunnen aangeven en de nuance kunnen aanbrengen in een discussie.
Ztjes
 Ztjes - maandag 03 oktober 2016 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Aanvallend amper een bijdrage van Busquets, bal veroveren en een goede spelvoortzetting, vaak wel vooruit, en thats it..

Waarom zou er iemand geslachtofferd moeten worden? Andere spelers zijn op dit moment niet beter.

En de balans is prima. Ik zou alleen gewoon niet voor Schone op die positie kiezen..
De balans is gelijk verstoord als je kiest voor Gudelj/Bazoer i.p.v. Schöne. Dan wordt er weer breed gepasst of gelopen van achteruit en mis je de directe voortzetting naar voren. Dat hebben we het hele vorige seizoen gezien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door Ztjes --
p111
 p111 - maandag 03 oktober 2016 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wie zijn ZE. Ik ben wel een voorstander van Sinkgraven als LB maar dan moet hij wel steun krijgen van Viergever. En niet zoals Viergever gisteren deed. Meer in de spits lopen dan achterin. Maar goed Nick heeft dat spelinzicht niet dus daarom wil ik ook graag Riedewald daar zien. Met Sanchez heb je al een echte verdediger dus daarom hopeft Viergever daar ook niet naast te staan.
Het eerste wat Bos moet doen is Viergever er uit laten en Riedewald er voor in de plaats zetten.De tweede optie is niet waarschijnlijk bij Bos,Bazoer en Klaasen naast elkaar en Ziyech er voor.
p111
 p111 - maandag 03 oktober 2016 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 12:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Bij Ajax kwam alleen Veltman in de buurt met 5 assists. In de Eredivisie was alleen Karsdorp beter.

Dit zijn natuurlijk puur de statistieken, maar Dijks levert met zijn voorzetten meer goals op als, op een na, elke verdediger uit de Eredivisie over 2015/16 genomen. Hoe veel voorzetten hij daarvoor nodig had doet er niet zo veel toe. In een positie komen waar je die voorzet kan geven is een kwaliteit op zich.

Punt is ook niet om Dijks op te hemelen, maar feit is wel dat hij relatief veel assists op z'n naam had staan vorig seizoen en dat de uitspraak dat zijn voorzetten niet aankomen ("ze zoeken de ballen nog steeds") best in een context geplaatst mag worden. En de context toont aan dat Dijks in aanvallend opzicht vorig seizoen een forse bijdrage heeft geleverd.

Op fora is de nuance snel zoek. Mensen denken graag in zwart/wit. Ik kleur het graag een beetje in, al is het maar om te tonen dat gevoel en statistiek lang niet altijd hetzelfde verhaal verteld.
Dit zijn natuurlijk puur de statistieken, maar Dijks levert met zijn voorzetten meer goals op als, op een na, elke verdediger uit de Eredivisie over 2015/16 genomen. Hoe veel voorzetten hij daarvoor nodig had doet er niet zo veel toe. In een positie komen waar je die voorzet kan geven is een kwaliteit op zich.
================================================================================================
Dat is juist wel van belang het aantal verkeerde t/o het aantal goede voorzetten dat moet echt wel in verhouding liggen.
Eide
 Eide - maandag 03 oktober 2016 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 13:13 schreef p111 het volgende:

[..]

Dat is juist wel van belang het aantal verkeerde t/o het aantal goede voorzetten dat moet echt wel in verhouding liggen.
Waarom? Ik heb liever iemand die in een seizoen 100 voorzetten geeft waarvan er 5 tot een goal leiden als iemand die er 2 geeft waaruit 1 goals valt.
Ztjes
 Ztjes - maandag 03 oktober 2016 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 13:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb liever iemand die in een seizoen 100 voorzetten geeft waarvan er 5 tot een goal leiden als iemand die er 2 geeft waaruit 1 goals valt.
Ook daarmee win je statisties weinig wedstrijden mee per seizoen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door Ztjes --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 12:57 schreef Eide het volgende:
Willems speelde vorig seizoen 15 wedstrijden en kwam tot 4 assists. Als je dat extrapoleert kom je rond de 8 assists over het hele seizoen.

Overigens missen er links en rechts wat statistieken. Zou gaf Dijks vorig jaar tegen Rapid Wien een assist op Milik die op de statisitieksites nergens terug te vinden is. Zomaar een voorbeeldje om aan te geven dat je niet op de enkele assist moet letten. Het gaat, voor mij, meer om een trend kunnen aangeven en de nuance kunnen aanbrengen in een discussie.
dat extrapoleert is meteen al heel krom. Want degene waar de voorzetten heen (luuk de jong) gingen scoorde na de winterstop moeilijker en dat kwam niet door voorzetten van Willems.

Maar ik ben ook niet echt van de statistieken. Meer van het gevoel en het spel in het algemeen.

Dijks maakt dezelfde fouten als Sinkgraven, spelers passeren als het niet moet. Als ik kijk hoe het samenspel tussen dijks en Younes is en hoe de samenspel is tussen sinkgraven Youness. Dan kies ik die van Sinkgraven youness. Als ik kijk hoe Sinkgraven ballen veroverd en vooruit verdedigend dan vind ik dat prima uitzien voor iemand die kort linksback speelt.

De zwakste kant van de verdediging is zeker de linkerkant, maar dat was ook met dijks het geval.

Ik vind gewoon Sinkgraven in zijn geheel beter is dan Dijks op die positie.

Dat zelfde geld ook voor Schone.

Zo heeft iedereen wel min punten en plus punten.
Eide
 Eide - maandag 03 oktober 2016 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 13:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Maar ik ben ook niet echt van de statistieken. Meer van het gevoel en het spel in het algemeen.
Ik vind gevoel zelf ook heel belangrijk, maar soms strookt gevoel niet met statistiek. Soms kan je met statistiek ook aantonen dat iets, ondanks een slecht gevoel, toch voor resultaat zorgt. Ik hou er, als gezegd, van om gevoel te staven aan statistiek. Daarmee krijg je toch een objectiever en evenwichtiger inzicht vind ik persoonlijk.

Als ik dan zie dat Dijks alleen Gudelj, Klaassen en Milik hoeft te dulden deed hij het vorig seizoen, in aanvallend opzicht, dus heel aardig. Van Dijks ging in mijn optiek ook best wat dreiging uit met zijn rushes langs de linkerkant om Younes heen. Dijks heeft ook het fysiek vermogen ome en wedstrijd lang die hele linkerkant te bestrijken.

Ook al eerder gezegd, maar ik vind het experiment Sinkgraven echt niet mislukt. Ik denk wel dat de wedstrijden tegen Standard Luik en Utrecht heel nadrukkelijk de beperkingen van Sinkgraven hebben bloot gelegd terwijl zijn kwaliteiten eigen nog nauwelijks tot hun recht zijn gekomen. De kwaliteiten en beperkingen van Dijks kennen we, en dat Dijs het seizoen heel zwak startte. Ik denk dat je ze allebei nog hard nodig gaat hebben en dat de keuze zal afhangen van de tegenstander.
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

We kunnen wel barca spel analyseren maar dat lijkt mij hier overbodig...
We willen hetzelfde type spel spelen, dus is het wel degelijk relevant..

Alle ploegen die aanvallend spelen, doen dat met een controlerende speler op het middenveld die defensief beter is dan aanvallend..

Waarom zouden al die ploegen dat doen?
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Jij wilt schone niet op 6 hebben, dus wie overdrijft er nou?
Jij. Dus omdat ik Schone liever niet op 6 zie met de rest van dit middenveld willen wij allemaal ENOH terug??

Ja dat is overdrijven..
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 11:42 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wie zijn ZE. Ik ben wel een voorstander van Sinkgraven als LB maar dan moet hij wel steun krijgen van Viergever. En niet zoals Viergever gisteren deed. Meer in de spits lopen dan achterin. Maar goed Nick heeft dat spelinzicht niet dus daarom wil ik ook graag Riedewald daar zien. Met Sanchez heb je al een echte verdediger dus daarom hopeft Viergever daar ook niet naast te staan.
Riedewald naast Sanchez zou inderdaad al een slok op een borrel schelen..

Viergever past prima bij Ajax, maar er is niet 1 maar twee betere opties voor handen..
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 13:03 schreef Ztjes het volgende:

[..]

De balans is gelijk verstoord als je kiest voor Gudelj/Bazoer i.p.v. Schöne. Dan wordt er weer breed gepasst of gelopen van achteruit en mis je de directe voortzetting naar voren. Dat hebben we het hele vorige seizoen gezien.
Bazoer is juist iemand die vooruit wil spelen, en met deze voorhoede en de rest van het middenveld komt nu juist ook die ruimte voor die passing..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 14:38 schreef remco k het volgende:

[..]

We willen hetzelfde type spel spelen, dus is het wel degelijk relevant..

Alle ploegen die aanvallend spelen, doen dat met een controlerende speler op het middenveld die defensief beter is dan aanvallend..

Waarom zouden al die ploegen dat doen?
Zelfde type spel. Prima, is juist. Met een Susuki kan je ook 200 km/h rijden, of zou een ferari niet makkelijker gaan? Wat ik wil zeggen, barca heeft betere spelers dan Ajax. Daarom is het niet relevant om spelers met elkaar te vergelijken.

En zo geweldig is Barca niet in verdedigen. Ze zijn geweldig aan de bal. Maar we hebben het hier over Ajax en niet over Barca.

Wie zegt dat je met een aanvallende spelers niet kan controleren>? Gudelj deed het prima op 6. Minste aantal tegengoals en 80% hadden we de wedstrijd wel onder controle. Bij AZ en Bij Nac speelde hij aanvallend.

Volgens mij controleer je de wedstrijd door veel balbezit te hebben. Dat kunnen zowel verdedigende ingestelde middenvelders als aanvallende spelers, de bal geven aan een medespeler! Het verschil zit hem in Tempo en daarbij naar voren en correctheid, dan mag je best een verdedigende speler neer zetten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 oktober 2016 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 14:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij. Dus omdat ik Schone liever niet op 6 zie met de rest van dit middenveld willen wij allemaal ENOH terug??

Ja dat is overdrijven..
Jij wilt liever een verdedigende man hebben die zijn man in zijn zak heeft. Enoh was zo man.

Niet zo raar dat ik dan bij hem kom toch???

Als je Vuron Anita zou willen dan moet ik je bekennen dat hij vroeger voordat hij naar Ajax kwam als aanvallende middenvelder speelde.

Dus het kan wel een aanvallende middenvelder als controleur gebruiken..
Ztjes
 Ztjes - maandag 03 oktober 2016 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 14:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Bazoer is juist iemand die vooruit wil spelen, en met deze voorhoede en de rest van het middenveld komt nu juist ook die ruimte voor die passing..
Bazoer is de speler, die veel te veel met de bal gaat lopen en de vrije speler voor zich niet direct aanspeelt. Zo heeft hij het hele vorige seizoen gespeelt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door Ztjes --
p111
 p111 - maandag 03 oktober 2016 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 13:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb liever iemand die in een seizoen 100 voorzetten geeft waarvan er 5 tot een goal leiden als iemand die er 2 geeft waaruit 1 goals valt.
Ja maar dat is 95x de bal inleveren waardoor je niet kan scooren en de tegenpartij wel dus het moet echt in verhouding liggen.
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 16:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Zelfde type spel. Prima, is juist. Met een Susuki kan je ook 200 km/h rijden, of zou een ferari niet makkelijker gaan? Wat ik wil zeggen, barca heeft betere spelers dan Ajax. Daarom is het niet relevant om spelers met elkaar te vergelijken.

En zo geweldig is Barca niet in verdedigen. Ze zijn geweldig aan de bal. Maar we hebben het hier over Ajax en niet over Barca.

Wie zegt dat je met een aanvallende spelers niet kan controleren>? Gudelj deed het prima op 6. Minste aantal tegengoals en 80% hadden we de wedstrijd wel onder controle. Bij AZ en Bij Nac speelde hij aanvallend.

Volgens mij controleer je de wedstrijd door veel balbezit te hebben. Dat kunnen zowel verdedigende ingestelde middenvelders als aanvallende spelers, de bal geven aan een medespeler! Het verschil zit hem in Tempo en daarbij naar voren en correctheid, dan mag je best een verdedigende speler neer zetten.
Ik vergelijk ook geen spelers met elkaar, ik geef aan welke type spelers er nodig zijn voor dat type voetbal..

Vorig seizoen speelde we niet met een zes, maar met een tien in de vorm van Klaassen. Bazoer en Gudelj speelden daarachter..
Eide
 Eide - maandag 03 oktober 2016 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 18:14 schreef p111 het volgende:

[..]

Ja maar dat is 95x de bal inleveren waardoor je niet kan scooren en de tegenpartij wel dus het moet echt in verhouding liggen.
Het is ook 95 keer in de aanval op de 16 van de tegenstander. Het is 95 keer afwerken op goal zonder te scoren. Het is 95 keer de kans de 2e bal alsnog te veroveren. het is 95 keer kans om de aanval alsnog door te zetten.

Die verhoudingen hebben alleen waarde als je ze in een context plaatst. Die context is niet dat elke voorzet die geen goal oplevert een tegenaanval betekent of zelfs balverlies oplevert. Daar staat tegenover dat nauwelijks voorzetten geven wel zeer zeker betekent dat het nauwelijks goals kan opleveren, hoe goed die verhouding ook is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 03 oktober 2016 - 19:57   quote  deeplink  
Ik wil dat Sanchez heel snel de Nederlandse taal machtig is! De ideale aanvoerder in mijn ogen! Wat een speler, wat een beest!
enough
 enough - maandag 03 oktober 2016 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 19:57 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik wil dat Sanchez heel snel de Nederlandse taal machtig is! De ideale aanvoerder in mijn ogen! Wat een speler, wat een beest!
Bosz ; ola mi bosz

Sanchez; ola konjo
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 16:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Jij wilt liever een verdedigende man hebben die zijn man in zijn zak heeft. Enoh was zo man.

Niet zo raar dat ik dan bij hem kom toch???

Als je Vuron Anita zou willen dan moet ik je bekennen dat hij vroeger voordat hij naar Ajax kwam als aanvallende middenvelder speelde.

Dus het kan wel een aanvallende middenvelder als controleur gebruiken..
Je leest weer niet. Ik zeg niet dat het een verdedigende man moet zijn..

Anita kwam trouwens op zijn 10e naar Ajax. Voor zijn tijd bij Ajax had ie dus nog niet eens op een groot veld gespeeld...
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 17:04 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Bazoer is de speler, die veel te veel met de bal gaat lopen en de vrije speler voor zich niet direct aanspeelt. Zo heeft hij het hele vorige seizoen gespeelt.
Omdat hij een bal niet bij de juiste man kwijt kan..
remco k
 remco k - maandag 03 oktober 2016 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 oktober 2016 - 19:57 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik wil dat Sanchez heel snel de Nederlandse taal machtig is! De ideale aanvoerder in mijn ogen! Wat een speler, wat een beest!
Waarom ook aanvoerder dan?
enough
 enough - maandag 03 oktober 2016 - 21:49   quote  deeplink  
Al met al is het jammer dat Bazoer er weer uit moest en dat zou je net weer zien ..zodat je een echt (voor ogen)..ff
middenveld niet kan pijlen ..
enough
 enough - maandag 03 oktober 2016 - 21:49   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door enough --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (zondag 02 oktober 2016, 12:30); 3 - 2









0.0095319