BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Standard Luik - Ajax (donderdag 8 december 2016, 21:05); 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 22:54 schreef remco k het volgende:
Dijks Riedewald en Cassierra vandaag echt gewoon heel erg slecht in mijn optiek.
2e helft spelen er meer heel zwak.
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 22:56   quote  deeplink  
Scheidsrechter fluit ook erg makkelijk nu
remco k
 remco k - donderdag 08 december 2016 - 22:58   quote  deeplink  
Hoezo is dat ineens geen overtreding.
remco k
 remco k - donderdag 08 december 2016 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 22:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

2e helft spelen er meer heel zwak.
Vd beek Klaassen Tete en de ligt halen veel weg de tweede helft. Voetballend een hele dikke onvoldoende voor het hele elftal de tweede helft.
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 23:00   quote  deeplink  
Hoevaak krijgen wij dit jaar al doelpunten tegen in de laatste 10 minuten? Het gebeurd echt veel te vaak
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 22:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Vd beek Klaassen Tete en de ligt halen veel weg de tweede helft. Voetballend een hele dikke onvoldoende voor het hele elftal de tweede helft.
Van de Beek en Tete zeker. Klaassen had wel 3 hele belangrijke intercepties alleen is ie de bal erna direct kwijt. Dat was wel erg zonde.
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 23:04   quote  deeplink  
Toch krijgt Standard amper kansen en Ajax 5 na rust. Niet best gedaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 december 2016 door Loetje --
p111
 p111 - donderdag 08 december 2016 - 23:04   quote  deeplink  
Dijks en younes zeer slecht en Cassiera matig hadden de wedstrijd allang moeten beslissen ,de rest een prima wedstrijd op de laatste 10 minuten na
Brandje
 Brandje - donderdag 08 december 2016 - 23:04   quote  deeplink  
De hele winterstop gaan trainen op hoe je een wedstrijd uit countert/beslist. Dit is na Az uit, Feyenoord uit, Celta uit de zoveelste keer dat er zo veel ruimte ligt maar er wordt geen klote mee gedaan. Ondanks de goede eerste helft baal ik ecjt van de uitslag maar zeker de manier waarop. Speel je het ook maar iets beter uit dan sta je met 0-2/0-3 voor en valt die 1-1 ook niet
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:04 schreef Brandje het volgende:
De hele winterstop gaan trainen op hoe je een wedstrijd uit countert/beslist. Dit is na Az uit, Feyenoord uit, Celta uit de zoveelste keer dat er zo veel ruimte ligt maar er wordt geen klote mee gedaan. Ondanks de goede eerste helft baal ik ecjt van de uitslag maar zeker de manier waarop. Speel je het ook maar iets beter uit dan sta je met 0-2/0-3 voor en valt die 1-1 ook niet
Precies dat. En in al die wedstrijden was de gelijkmaker echt totaal onnodig.
nummer10
 nummer10 - donderdag 08 december 2016 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 21:52 schreef Eide het volgende:
Vd Beek wel ruim de beste bij Ajax, met El Ghazi als goede 2e.
vdbeek zkr... deligt 2de... elghazi sorry hoor 1 doelpunt voor de rest mwah.. zie iemand zeggen dat schone tegen kleine ploegen goed is grote niet.. we weten niet hoe vdbeek het houd tegen grotere tegenstanders.. en sorry snap de keuzes van bosz steeds beter.. dijks waardeloos, tete leuke acties maar staat vaak verkeerd waardoor hij tackles moet gebruiken.. ziet er leuk uit maar is eigenlijk dat je verkeerd staat..
nummer10
 nummer10 - donderdag 08 december 2016 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 22:09 schreef Loetje het volgende:
Maargoed, aangezien deze mannen steeds de 'onbelangrijke' wedstrijden mogen spelen, vind ik dat ze vaker de kans mogen krijgen.
nee vind ik niet.. zo krijg je nooit 1 team en gaat het als loszand werken en nooit als 1heid
nummer10
 nummer10 - donderdag 08 december 2016 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:04 schreef Brandje het volgende:
De hele winterstop gaan trainen op hoe je een wedstrijd uit countert/beslist. Dit is na Az uit, Feyenoord uit, Celta uit de zoveelste keer dat er zo veel ruimte ligt maar er wordt geen klote mee gedaan. Ondanks de goede eerste helft baal ik ecjt van de uitslag maar zeker de manier waarop. Speel je het ook maar iets beter uit dan sta je met 0-2/0-3 voor en valt die 1-1 ook niet
alles ging goed.. tot dat elghazi een 100% kans vergooit.. neemt niet weg dat elghazi een kans mag krijgen van mij.. maar dan wel linksbuiten
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nee vind ik niet.. zo krijg je nooit 1 team en gaat het als loszand werken en nooit als 1heid
En wat nou als sommige gewoon beter zijn? Dan verdien je het gewoon.
Tete en Veltman begint er echt om te spannen. Van de Beek doet het zeer goed. El Ghazi doet het ook weer goed en ook Younes zal beter moeten. Als een andere het dan beter doet en het laat zien, moet je ze gewoon de kans geven.
Brandje
 Brandje - donderdag 08 december 2016 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

alles ging goed.. tot dat elghazi een 100% kans vergooit.. neemt niet weg dat elghazi een kans mag krijgen van mij.. maar dan wel linksbuiten
Wat een lulkoek weer. Daarvoor missen Nouri en Cassiera ook twee/grote kansen en El Ghazi mistte toen het al 1-1 stond
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

alles ging goed.. tot dat elghazi een 100% kans vergooit.. neemt niet weg dat elghazi een kans mag krijgen van mij.. maar dan wel linksbuiten
Speelde uitstekend op die gemiste kans na. Dreiging, voorzetten en overzicht. Speelde enorm goed.
nummer10
 nummer10 - donderdag 08 december 2016 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Speelde uitstekend op die gemiste kans na. Dreiging, voorzetten en overzicht. Speelde enorm goed.
zeg ook mag de kans krijgen.. ik vond het mwah.. en dat is een mening.. ;) daarbij zie ik niet iemand die direct beter is als een ander.. ja dolberg / cassiera sinkgraven/dijks vond zelf tete en riedewald niet zo op een aantal acties na.. vdbeek weten we niet hoeveel zekerheid die heeft en hoe dat past qua samenstelling met klaassen en ziyech een hele wedstrijd... ik heb vertrouwen in dat bosz de poppetjes goed neerzet.. kijk maar naar de andere europese wedstrijden.. neemt niet weg dat de bank gigantisch is en de trainer het nooit goed kan doen...
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zeg ook mag de kans krijgen.. ik vond het mwah.. en dat is een mening.. ;) daarbij zie ik niet iemand die direct beter is als een ander.. ja dolberg / cassiera sinkgraven/dijks vond zelf tete en riedewald niet zo op een aantal acties na.. vdbeek weten we niet hoeveel zekerheid die heeft en hoe dat past qua samenstelling met klaassen en ziyech een hele wedstrijd... ik heb vertrouwen in dat bosz de poppetjes goed neerzet.. kijk maar naar de andere europese wedstrijden.. neemt niet weg dat de bank gigantisch is en de trainer het nooit goed kan doen...
Ik vind het echt de grootste onzin. Traoré heeft wat El Ghazi vandaag bracht nog niet een keer laten zien. Dat zegt genoeg. Bovendien is Traoré echt iemand die er zin in moet hebben en anders niet eens meedoet. Dat hekelt me nog veel meer.
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 23:38   quote  deeplink  
Onze mogelijke tegenstanders voor de volgende ronde.

Borussia Mönchengladbach
FK Rostov
Legia Warschau
PFK Ludogorets
FK Krasnodar
Manchester United
Olympiakos
Anderlecht
Astra Giurgiu
Racing Genk/Athletic Club. Wedstrijd wordt morgen gespeeld en bij winst van Genk wordt dit Bilbao.
AA Gent
PAOK
Villarreal
Hapoel Beer Sjeva

Voorheen zaten er makkelijkere tegenstanders bij. Al liep dat ook vaak niet goed af.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 december 2016 door Loetje --
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 23:46   quote  deeplink  
Zal me best doen om een beeld te geven van de meeste tegenstanders.

Borussia Mönchengladbach (Komen uit de CL. Denk dat iedereen deze ploeg wel kent)
FK Rostov (Ook hier weinig commentaar nodig)
Legia Warschau (Scoren enorm makkelijk en wonnen bijna van Real. Werden 3e in een CL poule, boven Sporting)
PFK Ludogorets (Komen ook uit de CL. PSV verloor er enkele jaren geleden 2x van en wonnen deze week bijna bij PSG. Eindigden boven Basel en hebben Nederlander Virgil Misidjan onder contract staan)
FK Krasnodar (Russische subtopper en qua spel heel erg te vergelijken met Rostov. Feyenoord is er vrij recent nog door uitgeschakeld.)
Manchester United (Geen commentaar nodig)
Olympiakos (In eigen land nagenoeg niet te verslaan en in Europa spelend zoals PAOK. Echt op z'n Grieks. 0 houden en counteren)
Anderlecht (Draaien stroef in eigen land en spelen voetbal als Ajax)
Astra Giurgiu (De grote onbekende. Kwamen door in een poule met AS Roma)
Racing Genk/Athletic Club
AA Gent (Wondertrainer Vanhazebrouck maakt met beperkte spelers een elftal dat zo Italiaans als de nacht speelt)
PAOK (Zie Olympiakos)
Villarreal (Subtopper in Spanje met enorm veel kwaliteit. Zitten tegen het niveau van Sevilla)
Hapoel Beer Sjeva (Kampioen van Israël die in Europa zowel thuis als uit van Inter hebben gewonnen).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 december 2016 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - donderdag 08 december 2016 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:35 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind het echt de grootste onzin. Traoré heeft wat El Ghazi vandaag bracht nog niet een keer laten zien. Dat zegt genoeg. Bovendien is Traoré echt iemand die er zin in moet hebben en anders niet eens meedoet. Dat hekelt me nog veel meer.
en dat vind ik weer onzin ;)
nummer10
 nummer10 - donderdag 08 december 2016 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:46 schreef Loetje het volgende:
Zal me best doen om een beeld te geven van de meeste tegenstanders.

Borussia Mönchengladbach (Komen uit de CL. Denk dat iedereen deze ploeg wel kent)
FK Rostov (Ook hier weinig commentaar nodig)
Legia Warschau (Scoren enorm makkelijk en wonnen bijna van Real. Werden 3e in een CL poule, boven Sporting)
PFK Ludogorets (Komen ook uit de CL. PSV verloor er enkele jaren geleden 2x van en wonnen deze week bijna bij PSG. Eindigden boven Basel en hebben Nederlander Virgil Misidjan onder contract staan)
FK Krasnodar (Russische subtopper en qua spel heel erg te vergelijken met Rostov. Feyenoord is er vrij recent nog door uitgeschakeld.)
Manchester United (Geen commentaar nodig)
Olympiakos (In eigen land nagenoeg niet te verslaan en in Europa spelend zoals PAOK. Echt op z'n Grieks. 0 houden en counteren)
Anderlecht (Draaien stroef in eigen land en spelen voetbal als Ajax)
Astra Giurgiu (De grote onbekende. Kwamen door in een poule met AS Roma)
Racing Genk/Athletic Club
AA Gent (Wondertrainer Vanhazebrouck maakt met beperkte spelers een elftal dat zo Italiaans als de nacht speelt)
PAOK (Zie Olympiakos)
Villarreal (Subtopper in Spanje met enorm veel kwaliteit. Zitten tegen het niveau van Sevilla)
Hapoel Beer Sjeva (Kampioen van Israël die in Europa zowel thuis als uit van Inter hebben gewonnen).
zegt me alleemaal niet zoveel.. maar heb het liefst een voetballende ploeg..
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zegt me alleemaal niet zoveel.. maar heb het liefst een voetballende ploeg..
Dan mag je hopen op Gladbach, Villarreal, Legia of Anderlecht.
Loetje
 Loetje - donderdag 08 december 2016 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en dat vind ik weer onzin ;)
Kijk de potjes maar terug.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 09 december 2016 - 00:14   quote  deeplink  
ja doe ik.. en zeg elghazi mag de kans krijgen van me.. voor younes.. die laat echt 0.0 zien...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 09 december 2016 - 07:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 22:11 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waarom. Zowel Enoh als Serero mogen blij zijn met de wedstrijden die ze überhaupt in Ajax hebben mogen voetballen. Beide nooit goed genoeg geweest.
Wat een dom gelul...

Enoh niet goed genoeg? Hou op en ga snel weer slapen...
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2016 - 08:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:46 schreef Loetje het volgende:
Zal me best doen om een beeld te geven van de meeste tegenstanders.

Borussia Mönchengladbach (Komen uit de CL. Denk dat iedereen deze ploeg wel kent)
FK Rostov (Ook hier weinig commentaar nodig)
Legia Warschau (Scoren enorm makkelijk en wonnen bijna van Real. Werden 3e in een CL poule, boven Sporting)
PFK Ludogorets (Komen ook uit de CL. PSV verloor er enkele jaren geleden 2x van en wonnen deze week bijna bij PSG. Eindigden boven Basel en hebben Nederlander Virgil Misidjan onder contract staan)
FK Krasnodar (Russische subtopper en qua spel heel erg te vergelijken met Rostov. Feyenoord is er vrij recent nog door uitgeschakeld.)
Manchester United (Geen commentaar nodig)
Olympiakos (In eigen land nagenoeg niet te verslaan en in Europa spelend zoals PAOK. Echt op z'n Grieks. 0 houden en counteren)
Anderlecht (Draaien stroef in eigen land en spelen voetbal als Ajax)
Astra Giurgiu (De grote onbekende. Kwamen door in een poule met AS Roma)
Racing Genk/Athletic Club
AA Gent (Wondertrainer Vanhazebrouck maakt met beperkte spelers een elftal dat zo Italiaans als de nacht speelt)
PAOK (Zie Olympiakos)
Villarreal (Subtopper in Spanje met enorm veel kwaliteit. Zitten tegen het niveau van Sevilla)
Hapoel Beer Sjeva (Kampioen van Israël die in Europa zowel thuis als uit van Inter hebben gewonnen).
Sterkste elftal uit deze lijst is Villareal in mijn ogen, potentieel uiteraard United, maar dat draait gewoon nog steeds niet goed. Derde ploeg die je niet wil loten is Gladbach.

De rest zijn allemaal sterke en lastige tegenstanders, maar wel ploegen waar tegen het 50/50 is..
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2016 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

alles ging goed.. tot dat elghazi een 100% kans vergooit.. neemt niet weg dat elghazi een kans mag krijgen van mij.. maar dan wel linksbuiten
Waarom zou je een echte rechtsbuiten in hemelsnaam linksbuiten zetten, dan haal je bij hem direct de diepte uit zijn spel. Juist die diepte zorgde gister ervoor dat hij de beste aanvaller was en bij de betere Ajacieden hoorde.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 09 december 2016 - 08:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 08:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom zou je een echte rechtsbuiten in hemelsnaam linksbuiten zetten, dan haal je bij hem direct de diepte uit zijn spel. Juist die diepte zorgde gister ervoor dat hij de beste aanvaller was en bij de betere Ajacieden hoorde.
wat wil je dan younes laten staan ? of cerny dolberg elghazi.. prima als we maar winnen en mooi voetbal spelen..
p111
 p111 - vrijdag 09 december 2016 - 08:58   quote  deeplink  
Larsson halen bij H/veen als tweede linkerspits.Cerny is op links een stuk minder als op rechts en Cassiera vind ik nog niet klaar voor de linkerspits positie.
Eide
 Eide - vrijdag 09 december 2016 - 08:58   quote  deeplink  
Man, wat jammer. We hebben gister zo veel enorme kansen gehad om ten minste 3 goals te maken. Twee keer Nouri, El Ghazi, Casseirra... jammer hoor want ook dit Standard was rijp voor een pak slaag. Die mogen echt van geluk spreken dat Ajax met de reserves aantrad.
Eide
 Eide - vrijdag 09 december 2016 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:19 schreef nummer10 het volgende:
vdbeek zkr... deligt 2de... elghazi sorry hoor 1 doelpunt voor de rest mwah..
Behalve dat ik reageerde na de 1e helft. De eerste helft van El Ghazi was gewoon prima. Veel dreiging, veel acties en een prima goal. Gewoon goed. De 2e helft viel hij ver weg, net als de rest van Ajax eigenlijk.

quote:
Op donderdag 08 december 2016 - 23:19 schreef nummer10 het volgende:
zie iemand zeggen dat schone tegen kleine ploegen goed is grote niet.. we weten niet hoe vdbeek het houd tegen grotere tegenstanders.. en sorry snap de keuzes van bosz steeds beter.. dijks waardeloos, tete leuke acties maar staat vaak verkeerd waardoor hij tackles moet gebruiken.. ziet er leuk uit maar is eigenlijk dat je verkeerd staat..
Eens. Tackles zijn een teken van zwakte in mijn ogen, een middel dat je in zet als je eigenlijk al te laat bent of verkeerd staat. Tete is er erg goed in, maar het betekent nog steeds dat hij net even niet goed staat. Als je dat afzet tegen bijvoorbeeld De Ligt, die ligt nauwelijks op de grond tijdens zo'n wedstrijd...

Verder vind ik Schone een meesterzet van Bosz. Ajax voetbalt echt aanwijsbaar beter met Lasse op 6, hoewel Van de Beek het gister uitstekend deed. Het koppel Van de Beek/Nouri is ook om te smullen. Wat gister goed te zien was is hoe Nouri, ook als hij zelf weinig in het stuk voor komt, wel steeds ruimtes trekt voor Van de Beek. Die twee voelen elkaar geweldig aan. Neemt niet weg dat Nouri veel te weinig in stuk voor kwam.

Younes was gister gewoon niet goed, hoewel hij Casseirra geweldig vrij zette voor de keeper. Dat was echter zijn enige wapenfeit en dat is te weinig. Dijks voegde niets toe evenals Tete. Ook Riedewald vond ik niet overtuigen. Casseirra moet echt kei- enn keihard aan zijn traptechniek gaan werken. Klaassen gister weer veel te veel in een werkende rol waardoor zijn voetballende kwaliteiten te weinig te zien zijn.

Al met al vond ik het geen goede wedstrijd. De eerste helft was redelijk. zeker omdat Ajax toch af en toe Standard dol tikte. Ajax was wel dominant en beter maar de 2e helft zakten we veel te ver weg. Jammer, want dit had eigenlijk gewoon 1-3 moeten worden.
Brandje
 Brandje - vrijdag 09 december 2016 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 07:15 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Wat een dom gelul...

Enoh niet goed genoeg? Hou op en ga snel weer slapen...
Jullie verwarren de gunfactor/knuffelgehalte van een speler met zijn kwaliteiten.
Brandje
 Brandje - vrijdag 09 december 2016 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 08:58 schreef p111 het volgende:
Larsson halen bij H/veen als tweede linkerspits.Cerny is op links een stuk minder als op rechts en Cassiera vind ik nog niet klaar voor de linkerspits positie.
Hou toch eens op met Larsson. Die valt wanneer Heerenveen tegen een sterke tegenstander speelt als eerste door de mand. Bovendien ga je geen miljoenen uitgeven voor back up. Ik zou dan eerder voor Assaidi gaan.
Brandje
 Brandje - vrijdag 09 december 2016 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 08:58 schreef Eide het volgende:
Man, wat jammer. We hebben gister zo veel enorme kansen gehad om ten minste 3 goals te maken. Twee keer Nouri, El Ghazi, Casseirra... jammer hoor want ook dit Standard was rijp voor een pak slaag. Die mogen echt van geluk spreken dat Ajax met de reserves aantrad.
Die laatste zin is natuurlijk niet waar want er zijn genoeg wedstrijden geweest dat Ajax wel met het sterkste team speelde en ze ook kansen genoeg kregen en alsnog tegen puntverlies aan liepen.
Eide
 Eide - vrijdag 09 december 2016 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 09:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Die laatste zin is natuurlijk niet waar want er zijn genoeg wedstrijden geweest dat Ajax wel met het sterkste team speelde en ze ook kansen genoeg kregen en alsnog tegen puntverlies aan liepen.
Wat probeer je hier nou eigenlijk mee te zeggen?
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2016 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 08:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wat wil je dan younes laten staan ? of cerny dolberg elghazi.. prima als we maar winnen en mooi voetbal spelen..
Ik zou Youness nog een tijdje geven, El Ghazi inderdaad vanaf rechts. En iedere wedstrijd CErny brengen voor een van beide heren.

Laatste inderdaad mee eens..
p111
 p111 - vrijdag 09 december 2016 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 09:15 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hou toch eens op met Larsson. Die valt wanneer Heerenveen tegen een sterke tegenstander speelt als eerste door de mand. Bovendien ga je geen miljoenen uitgeven voor back up. Ik zou dan eerder voor Assaidi gaan.
Kijk effe terug Heerenveen - Ajax veruit de beste man van Heerenveen aan de bal sterk heeft een geweldig schot en oog voor zijn medespelers,en dat kan je van Younes nou niet bepaald zijn stekste punt vinden.Assaidi ook een goede flankspeler maar mentaal ? twijfels ik zou gaan voor de nw zweedsw aanwinst Larsson.
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2016 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 10:24 schreef p111 het volgende:

[..]

Kijk effe terug Heerenveen - Ajax veruit de beste man van Heerenveen aan de bal sterk heeft een geweldig schot en oog voor zijn medespelers,en dat kan je van Younes nou niet bepaald zijn stekste punt vinden.Assaidi ook een goede flankspeler maar mentaal ? twijfels ik zou gaan voor de nw zweedsw aanwinst Larsson.
Sorry, maar tegen Aajx was hij helemaal niet goed..

Kijk de verschillende media cijfers er maar op na...

http://www.voetbal.com/wedstrijdverslag/eredivisie-2016-2017-sc-heerenveen-afc-ajax/noten/
nummer10
 nummer10 - vrijdag 09 december 2016 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 09:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Behalve dat ik reageerde na de 1e helft. De eerste helft van El Ghazi was gewoon prima. Veel dreiging, veel acties en een prima goal. Gewoon goed. De 2e helft viel hij ver weg, net als de rest van Ajax eigenlijk.

[..]

Eens. Tackles zijn een teken van zwakte in mijn ogen, een middel dat je in zet als je eigenlijk al te laat bent of verkeerd staat. Tete is er erg goed in, maar het betekent nog steeds dat hij net even niet goed staat. Als je dat afzet tegen bijvoorbeeld De Ligt, die ligt nauwelijks op de grond tijdens zo'n wedstrijd...

Verder vind ik Schone een meesterzet van Bosz. Ajax voetbalt echt aanwijsbaar beter met Lasse op 6, hoewel Van de Beek het gister uitstekend deed. Het koppel Van de Beek/Nouri is ook om te smullen. Wat gister goed te zien was is hoe Nouri, ook als hij zelf weinig in het stuk voor komt, wel steeds ruimtes trekt voor Van de Beek. Die twee voelen elkaar geweldig aan. Neemt niet weg dat Nouri veel te weinig in stuk voor kwam.

Younes was gister gewoon niet goed, hoewel hij Casseirra geweldig vrij zette voor de keeper. Dat was echter zijn enige wapenfeit en dat is te weinig. Dijks voegde niets toe evenals Tete. Ook Riedewald vond ik niet overtuigen. Casseirra moet echt kei- enn keihard aan zijn traptechniek gaan werken. Klaassen gister weer veel te veel in een werkende rol waardoor zijn voetballende kwaliteiten te weinig te zien zijn.

Al met al vond ik het geen goede wedstrijd. De eerste helft was redelijk. zeker omdat Ajax toch af en toe Standard dol tikte. Ajax was wel dominant en beter maar de 2e helft zakten we veel te ver weg. Jammer, want dit had eigenlijk gewoon 1-3 moeten worden.
compleet mee eens en daarom snap ik de keuzes van bosz en kruzen (zien ze elke dag) des te meer..
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2016 - 11:14   quote  deeplink  
Ik vind dat Verbeek gister een goed punt had.

Het is moeilijk spelers te beoordelen op deze wedstrijd, die jongens spelen namelijk nooit een wedstrijd, hebben totaal geen wedstrijd ritme en spelen in een elftal zonder vastigheden. Dan is het ook heel lastig uitblinken..
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2016 - 11:16   quote  deeplink  
Overigens vind ik dat Donny vd Beek liet zien dat hij het Schone heel lastig kan maken en misschien wel maakt.

Liet Tete zien zeker niet minder te zijn dan Veltman, en liet Ghazi zien beter te zijn dan Traore.

Dus toch een aantal posities die het gister wel lieten zien tov hun concurrent..

Enige die echt zwaar tegenvielen waren Riedewald en Dijks..

Maar met name Riedewald heeft dit seizoen ook al hele goede wedstrijden gespeeld..

Dijks lijkt het helemaal kwijt te zijn. Was gister defensief dramatisch en heeft aan de bal niets goeds gedaan..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 december 2016 door remco k --
p111
 p111 - vrijdag 09 december 2016 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 10:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar tegen Aajx was hij helemaal niet goed..

Kijk de verschillende media cijfers er maar op na...

http://www.voetbal.com/wedstrijdverslag/eredivisie-2016-2017-sc-heerenveen-afc-ajax/noten/
Ik kijk met mijn eigen inzicht en niet naar een wedstrijd,ik vind hem de gevaarlijkste aanvaller bij Heerenveen zijn plus punten zijn versnelling zijn schot en zijn overzicht in de actie,dus ik zou hem wel bij Ajax willen zien,betere medespelers hoger niveau geen garantie maar hij komt in de buurt is nu ook uitgenodigt bij het zweedse team.
p111
 p111 - vrijdag 09 december 2016 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 11:16 schreef remco k het volgende:
Overigens vind ik dat Donny vd Beek liet zien dat hij het Schone heel lastig kan maken en misschien wel maakt.

Liet Tete zien zeker niet minder te zijn dan Veltman, en liet Ghazi zien beter te zijn dan Traore.

Dus toch een aantal posities die het gister wel lieten zien tov hun concurrent..

Enige die echt zwaar tegenvielen waren Riedewald en Dijks..

Maar met name Riedewald heeft dit seizoen ook al hele goede wedstrijden gespeeld..

Dijks lijkt het helemaal kwijt te zijn. Was gister defensief dramatisch en heeft aan de bal niets goeds gedaan..
Mee eens
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2016 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 11:22 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik kijk met mijn eigen inzicht en niet naar een wedstrijd,ik vind hem de gevaarlijkste aanvaller bij Heerenveen zijn plus punten zijn versnelling zijn schot en zijn overzicht in de actie,dus ik zou hem wel bij Ajax willen zien,betere medespelers hoger niveau geen garantie maar hij komt in de buurt is nu ook uitgenodigt bij het zweedse team.
Alleen maar goed dat je daar naar kijkt. Maar tegen Ajax is hij amper aan de bal geweest, en heeft ie eigenlijk ook niet heel veel goede dingen gedaan.

Tegen de kleine clubs laat ie prima voetbal zien. Maar tegen de wat grotere clubs en dus als hij minder ruimte krijgt komt het er niet echt uit..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 december 2016 door remco k --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 09 december 2016 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 11:16 schreef remco k het volgende:
Overigens vind ik dat Donny vd Beek liet zien dat hij het Schone heel lastig kan maken en misschien wel maakt.

Liet Tete zien zeker niet minder te zijn dan Veltman, en liet Ghazi zien beter te zijn dan Traore.

Dus toch een aantal posities die het gister wel lieten zien tov hun concurrent..

Enige die echt zwaar tegenvielen waren Riedewald en Dijks..

Maar met name Riedewald heeft dit seizoen ook al hele goede wedstrijden gespeeld..

Dijks lijkt het helemaal kwijt te zijn. Was gister defensief dramatisch en heeft aan de bal niets goeds gedaan..
spelers beoordelen op 1 goeiepot zegt mij nie zoveel.. de basis 11 laat het al weken zien door niet te verliezen.. wat mij opviel is dat de spelers die onder deboer door braken (tete dijks riedewald) veel al weer de bal achterin dom rond tikte ipv vooruit zoals met veldman viergever sinkgraven.. ik vermoed gewoon dat deze spelers tekort komen voor het spel dat bosz en ajax voor ogen heeft..
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2016 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 12:29 schreef nummer10 het volgende:

[..]

spelers beoordelen op 1 goeiepot zegt mij nie zoveel.. de basis 11 laat het al weken zien door niet te verliezen.. wat mij opviel is dat de spelers die onder deboer door braken (tete dijks riedewald) veel al weer de bal achterin dom rond tikte ipv vooruit zoals met veldman viergever sinkgraven.. ik vermoed gewoon dat deze spelers tekort komen voor het spel dat bosz en ajax voor ogen heeft..
Was niet zoveel anders als anders getuige het hoeveelheid balbezit van bd Beek tov Schone en Nouri tov Zyech. Het middenveld heeft ongeveer evenveel balbezit gehad als in andere wedstrijden. En die komen over het algemeen echt in balbezit door een defensieve speler.
Eide
 Eide - vrijdag 09 december 2016 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2016 - 10:24 schreef p111 het volgende:

[..]

Kijk effe terug Heerenveen - Ajax veruit de beste man van Heerenveen aan de bal
Tegen Ajax zat hij volledig in de broekzak bij Joel Veltman. Dat is geen schande, ondanks alle kritiek zit vrijwel elke directe tegenstander ik onder de plak bij Joel Veltman. Feit is wel dat Larsson tegen Ajax helemaal niets bijdroeg aan de wedstrijd. Feit is ook dat Ajax buitenspelers zoekt die backs van het kaliber Veltman, en beter, het leven zuur kunnen maken.

Dat neemt niet weg dat Larsson het goed doet. Hij heeft 5 goals en 5 assists op z'n naam staan (MVP=10). Bij Ajax heeft alleen Ziyech meer assists (6) op z'n naam. In het MVP klassement staan alleen Klaassen (12), Ziyech (11) en Dolberg (10) beter of gelijk aan Larsson. Hij doet het dus beter als de Ajax buitenspelers op dat vlak.

Echter, Larsson speelde juist tegen de topploegen zijn slechtste wedstrijden. Hij scoorde tegen Feyenoord, PSV en Ajax zijn slechtste ratings van het seizoen. Hij heeft ook geen goals of assists tegen de topploegen op zijn naam, terwijl Heerenveen tegen PSV en Feyenoord zeer behoorlijk speelde. Ofwel, tegen de betere tegenstanders laat hij het dit seizoen niet zien.

Ik wil daarmee geen waardeoordeel uitspreken. Iedereen mag die afweging zelf maken maar ik vind de nuance over Larsson, die veel genoemd wordt, wel de moeite waard.
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2016 - 13:03   quote  deeplink  
Wel leuk trouwens dat mensen vinden dat Ghazi buiten zijn goal om niets heeft laten zien..

De Uefa denkt daar blijkbaar anders over..

"Het sterke optreden van Anwar El Ghazi in de wedstrijd tegen Standard Luik van donderdagavond is bekroond met een nominatie voor Europa League speler van de week. Dat maakt de UEFA bekend op zijn website.

El Ghazi mocht voor het eerst weer in de basis beginnen in een officieel duel van Ajax 1, nadat trainer Peter Bosz de aanvaller voor een maand uit de selectie had gezet. El Ghazi zorgde direct voor de 1-0 met een mooi doelpunt. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een gelijkspel (1-1). El Ghazi speelde negentig minuten mee.

De 21-jarige El Ghazi heeft zware concurrentie om de prijs Europa League speler van de week. Onder andere Henrikh Mkhitaryan, John Guidetti en Feyenoord-beul Moussa Sow zijn genomineerd. Ook Roma-legende Francesco Totti is genomineerd. Er kan tot vrijdagmiddag 15.00 uur hier gestemd worden."


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 december 2016 door remco k --
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2016 - 13:07   quote  deeplink  
Heerlijk stuks dit trouwens.. Lekker herkenbaar geschreven..

Op het spel van Davy Klaassen is ondanks zijn hoge doelpuntengemiddelde steeds meer kritiek. David Endt, oud-teammanager van Ajax, vindt in zijn column in Het Parool dat de middenvelder juist belangrijker is geworden.


'Mij is niet ontgaan dat er, meer dan voorheen, kritische geluiden te horen zijn. Vanuit de media en vanaf de tribune', schrijft Endt. 'Het is het bewijs dat Davy's 'talentzijn' voorbij is. Hij wordt anders beoordeeld dan in voorgaande jaren. Het frisnieuwe en onbevangene dat de beoordelaars mild stemde, heeft plaats gemaakt voor verwachtingen. '

'Hoewel hij nog steeds veel scoort, speelt hij minder in het oog springend, maar weegt zijn inbreng zwaarder. Zonder de egodrang die sommige voetballers kenmerkt, voetbalt Klaassen veel bewuster', vindt Endt. 'Hij is de multifunctionele 'denkende' middenvelder die het evenwicht bewaakt, een rekenmeester die de machine laat lopen.'

'Zijn positioneren en zijn oriëntatie zorgen ervoor dat Ziyechs begaafdheid naar believen over Gods voetbalakkers kan stromen, zonder dat je kunt stellen dat Davy zich voor het team wegcijfert. Met zijn intelligente taakbewustzijn cijfert hij zijn team rijk! Minder zichtbaar, meer voelbaar. Wanneer hij er niet is, stremt het.'


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 december 2016 door remco k --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5934
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Standard Luik - Ajax (donderdag 8 december 2016, 21:05); 1 - 1









0.0129268