BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PEC Zwolle - Ajax (zondag 15 januari 2017, 14:30); 1 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 08:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 21:19 schreef nummer10 het volgende:
vind het een beetje makkelijk om schone de schuld ervan tegeven.. maar goed we zijn het gewend van de anti schone mensen..
Hoe kom je toch bij anti schone mensen. Totaal niet anti schone. Integendeel zelfs.

Maaat als je niet ziet dat door gebrek aan defensieve kwaliteiten op de cvm positie wij regelmatig onnodig in de problemen komen houd het snel op.
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 21:32 schreef nummer10 het volgende:
ik vergelijk nooit.. schone heeft op veltman na de meeste onderscheppingen dus doet verdedigend prima zijn werk
Rare beredenering aangezien het niets zegt over zijn positionele kwaliteiten en niets zegt over daar waar ie niet bij betrokken is en dat wel zou moeten zijn.
Brandje
 Brandje - maandag 16 januari 2017 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 23:01 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het is lastig praten tegen een Boszadept.
Bedoel je mij of nummer10?
nummer10
 nummer10 - maandag 16 januari 2017 - 09:03   quote  deeplink  
prima wat jij wil ;) ik zie in schone een perfecte 6..
Brandje
 Brandje - maandag 16 januari 2017 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 23:09 schreef Eide het volgende:
Waarom Veltman eraf? Is met Sanchez een uitstekend koppel op rechts achterin. Dat zijn nu net die 2 mannen in het elftal die je zonder na te denken kan opschrijven.
Eide ik weet dat jij fan bent vam Veltman maar, op een paar wedstrijden voor de winterstop na, vind ik hem zeer matig dit seizoen. Ook gisteren was hij de eerste helft echt dramatisch. Gelukkig begint hij voetballend, zeker zijn lange ballen, meer te brengen maar verdedigend ronduit slecht.
Brandje
 Brandje - maandag 16 januari 2017 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 23:35 schreef nummer10 het volgende:
ik hoor alleen geleuter over viergever veltman en schone..
maar onze beste keeper was vandaag gewoon ook ruk.. en nog maar te zwijgen over dolberg.. kzie toch graag huntelaar komen aangezien dolberg de enige spits is die nu rond loopt.. op cassiera na dan
Als je wat minder schreeuwt en beter leest dan had je geweten dat ik Onana niet ten koste van Krul zou opstellen. Vind hem nog veel te grillig, lees onrustig.
Viergever mag ik inderdaad graaf afzeiken al is dat eigenlijk niet eerlijk want die jongen kan er gewoon geen kut van.
Brandje
 Brandje - maandag 16 januari 2017 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:03 schreef nummer10 het volgende:
prima wat jij wil ;) ik zie in schone een perfecte 6..
Schöne kan een perfecte zes zijn als hij iemand naast zich heeft om het vuile werk op te knappen maar om hem als je meest verdedigende middenvelder te laten staan is vragen om problemen
nummer10
 nummer10 - maandag 16 januari 2017 - 09:12   quote  deeplink  
denk dat hij mij bedoelt brandje.. mag hij vinden.. ben indd een bosz fan.. puur al om het feit dat hij almelo op de kaart heeft gezet.. en de mentaliteit die hij wil zien staat mij dan ook aan.. zo is heracles kampioen geworden.. we houden niet zo van jankerds hier in almelo en dat was iets wat bosz/kruzen en ook verbeek toen top hebben gedaan hier.. ;) en hoop nu dus ook bij ajax.. en nee heracles is mijn clubje niet maar almelo wel mijn stad..
p111
 p111 - maandag 16 januari 2017 - 09:14   quote  deeplink  
Ja je kan ook geen heel seizoen gokken op een jongen van 18.Dat kan je ook niet doen met Kluivert geef ze de tijd.
nummer10
 nummer10 - maandag 16 januari 2017 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:10 schreef Brandje het volgende:

[..]

Schöne kan een perfecte zes zijn als hij iemand naast zich heeft om het vuile werk op te knappen maar om hem als je meest verdedigende middenvelder te laten staan is vragen om problemen
op papier is hij cvm dat klopt maar in de praktijk toch echt vaak omgedraait met klaassen.. het is gewoon een middenveld die veel beweegt..
nummer10
 nummer10 - maandag 16 januari 2017 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Als je wat minder schreeuwt en beter leest dan had je geweten dat ik Onana niet ten koste van Krul zou opstellen. Vind hem nog veel te grillig, lees onrustig.
Viergever mag ik inderdaad graaf afzeiken al is dat eigenlijk niet eerlijk want die jongen kan er gewoon geen kut van.
was niet naar jou maar in het algemeen...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 16 januari 2017 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:03 schreef Brandje het volgende:

[..]

Bedoel je mij of nummer10?
Jij niet, zou niet durven! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 16 januari 2017 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Als je wat minder schreeuwt en beter leest dan had je geweten dat ik Onana niet ten koste van Krul zou opstellen. Vind hem nog veel te grillig, lees onrustig.
Viergever mag ik inderdaad graaf afzeiken al is dat eigenlijk niet eerlijk want die jongen kan er gewoon geen kut van.
Hahahahaha
Eide
 Eide - maandag 16 januari 2017 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:03 schreef nummer10 het volgende:
prima wat jij wil ;) ik zie in schone een perfecte 6..
Ik denk niet dat Lasse een perfecte 6 is. De tekortkomingen in zijn defensieve kwaliteiten worden terecht opgemerkt. Peter Bosz accepteert dat echter omdat hij met Lasse meer voetbal en meer ervaring in zijn ploeg inbrengt.

Deze hele discussie is precies dezelfde als die rond Frank de Boer. FdB moest deze keuzes ook maken en koos voor een controlerend ingesteld Ajax. Peter Bosz kiest juist voor een aanvallend Ajax en accepteert daarbij kwetsbaarheid.Mede daardoor krijgt Ajax meer goals om de oren dan voorgaande jaren.
nummer10
 nummer10 - maandag 16 januari 2017 - 10:52   quote  deeplink  
vind de tegengoals nog meevallen.. hoeveel meer nu dan het defensieve voetbal ?
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 16 januari 2017 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:05 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eide ik weet dat jij fan bent vam Veltman maar, op een paar wedstrijden voor de winterstop na, vind ik hem zeer matig dit seizoen. Ook gisteren was hij de eerste helft echt dramatisch. Gelukkig begint hij voetballend, zeker zijn lange ballen, meer te brengen maar verdedigend ronduit slecht.
Ik vind die Veldman een drama en had hem allang gewisseld voor Tete. Ik ben meer een tete fan dan Veldman. Ik ga me ook zteeds meer ergeren aan hem, maargoed Viergever gaat ook al een paar wedstrijden niet vrijuit.
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:03 schreef nummer10 het volgende:
prima wat jij wil ;) ik zie in schone een perfecte 6..
Perfect zelfs. Kan niet beter dus.
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Als je wat minder schreeuwt en beter leest dan had je geweten dat ik Onana niet ten koste van Krul zou opstellen. Vind hem nog veel te grillig, lees onrustig.
Viergever mag ik inderdaad graaf afzeiken al is dat eigenlijk niet eerlijk want die jongen kan er gewoon geen kut van.
Tegen dovemansoren gezegd
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:12 schreef nummer10 het volgende:
denk dat hij mij bedoelt brandje.. mag hij vinden.. ben indd een bosz fan.. puur al om het feit dat hij almelo op de kaart heeft gezet.. en de mentaliteit die hij wil zien staat mij dan ook aan.. zo is heracles kampioen geworden.. we houden niet zo van jankerds hier in almelo en dat was iets wat bosz/kruzen en ook verbeek toen top hebben gedaan hier.. ;) en hoop nu dus ook bij ajax.. en nee heracles is mijn clubje niet maar almelo wel mijn stad..
Heb jaren in die regio gewerkt en zelden en zo veel zeikerds meegemaakt als daar. Denk dat jullie eigen harde werk wereld vooral alleen in die regio bestaat.
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

op papier is hij cvm dat klopt maar in de praktijk toch echt vaak omgedraait met klaassen.. het is gewoon een middenveld die veel beweegt..
Huh? Hij komt echt nooit over Klaassen heen dus waar heb je het over man?
Eide
 Eide - maandag 16 januari 2017 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 11:00 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vind die Veldman een drama en had hem allang gewisseld voor Tete. Ik ben meer een tete fan dan Veldman. Ik ga me ook zteeds meer ergeren aan hem, maargoed Viergever gaat ook al een paar wedstrijden niet vrijuit.
Op basis waarvan dan? Tete was dramatisch aan het begin van het seizoen en weet tussentijds kennelijk Bosz niet te overtuigen. Ik ben overigens geen fan van Veltman op rechtsback (in tegenstelling tot wat anderen kennelijk denken). Ik zou daar veel liever een back zien die aanvallend meer brengt. Dat mag echter geen excuus zijn om een mindere goede verdediger op te stellen. En dat is Tete, op basis van prestaties dit seizoen, wel.

Ik heb overigens dezelfde kritiek op Sinkgraven hoor. Die brengt aanvallend ook veel te weinig. In het geval van Sinkgraven is dat extra opvallend omdat die aanvallend ingesteld is van huis uit. Toch ga ik niet roepen om Dijks, ook al is die aanvallend veel nadrukkelijker aanwezig omdat Sinkgraven het gewoon beter doet. Datzelfde geldt voor Veltman ten opzichte van Tete.

Nee hoor. Veltman is prima daar op rechtsback.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 januari 2017 door Eide --
nummer10
 nummer10 - maandag 16 januari 2017 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 11:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Perfect zelfs. Kan niet beter dus.
is maar hoe jij perfect opvat..
nummer10
 nummer10 - maandag 16 januari 2017 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 11:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb jaren in die regio gewerkt en zelden en zo veel zeikerds meegemaakt als daar. Denk dat jullie eigen harde werk wereld vooral alleen in die regio bestaat.
dat is hengelo enschede.. niet te vergelijken met almelo en wil ik ook niet mee vergeleken worden.. ;)
nummer10
 nummer10 - maandag 16 januari 2017 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 11:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Huh? Hij komt echt nooit over Klaassen heen dus waar heb je het over man?
hahaha is goed kerel...
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 12:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

is maar hoe jij perfect opvat..
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=perfect&lang=en

Kies er maar 1.
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 12:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat is hengelo enschede.. niet te vergelijken met almelo en wil ik ook niet mee vergeleken worden.. ;)
Ach die hele regio is hetzelfde daar. Maar goed, blijf lekker denken dat jullie daar een fantastische mentaliteit hebben.
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 12:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hahaha is goed kerel...
Dat is gewoon zo. Ga de heatmaps er maar eens op nakijken. Je verzint gewoon wat man.
nummer10
 nummer10 - maandag 16 januari 2017 - 13:29   quote  deeplink  
hebben er meer last van hier..
nummer10
 nummer10 - maandag 16 januari 2017 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 13:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach die hele regio is hetzelfde daar. Maar goed, blijf lekker denken dat jullie daar een fantastische mentaliteit hebben.
wel grappig dat jij denkt te weten hoe de mentaliteit is in de regio.. waarbij jij met een kleindeel en een specifieke groep in aanraking bent geweest.. en geloof me hengelo enschede is een wereld van verschil.. stond jaren in almelo als filiaalleider en daarna hengelo en enschede.. en geloof me het is niet te vergelijken qua mensen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 januari 2017 door nummer10 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 16 januari 2017 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 11:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Op basis waarvan dan? Tete was dramatisch aan het begin van het seizoen en weet tussentijds kennelijk Bosz niet te overtuigen. Ik ben overigens geen fan van Veltman op rechtsback (in tegenstelling tot wat anderen kennelijk denken). Ik zou daar veel liever een back zien die aanvallend meer brengt. Dat mag echter geen excuus zijn om een mindere goede verdediger op te stellen. En dat is Tete, op basis van prestaties dit seizoen, wel.

Ik heb overigens dezelfde kritiek op Sinkgraven hoor. Die brengt aanvallend ook veel te weinig. In het geval van Sinkgraven is dat extra opvallend omdat die aanvallend ingesteld is van huis uit. Toch ga ik niet roepen om Dijks, ook al is die aanvallend veel nadrukkelijker aanwezig omdat Sinkgraven het gewoon beter doet. Datzelfde geldt voor Veltman ten opzichte van Tete.

Nee hoor. Veltman is prima daar op rechtsback.
Ik vind iedereen slecht in het begin van het seizoen, maar dan ook echt iedereen.

Tete die bijt zich vast in een tegenstander en hij liet ook zien dat hij kon scoren en als geen ander kan hij de juiste tackle inzetten, met Veltman weet ik het gewoon niet. Het is altijd net niet. Misschien is het zijn houding, maar aanvallend vind ik hem juist heel zwak. Ik had hem gewisseld in de rust tegen PEC, hij had geluk dat hij geen geel kreeg op de middellijn in de eerste helft.

Met Tete krijgt Sinkgraven denk ik meer de ruimte om te voetballen. Sinkgraven vind ik steeds beter spelen en daarbij vind ik ook niet dat de backs als buitenspelers moeten voetballen, laat ze de buitenspelers maar goed bedienen en verdedigend hun ding doen, dat vind ik veel belangrijker. Ik zie liever een goed voetballende back een middenpositie overnemen, waardoor de middenvelder door schuift dan een back die naar de linksbuiten plek gaat en een voorzet geeft van lik me vessie.

Dijks was idd wel nadrukkelijker aanwezig voorin, maar weinig rendement en met zijn grote lichaam wel heel sterk. Sinkgraven is veel bewegelijker en brengt meer voetbal met zich mee.

Tja uiteindelijk moet je de juiste balans zien te vinden in je team en ik mis iemand achterin zoals Tete. Het is al jaren stil om Veltman, niemand wil hem hebben. Ajax is voor hem het hoogst haalbare en hij zit aan zijn plafond, maar heeft wel veel ervaring. Toch hebben ze niet voor niets hem uit het centrum gehaald en aan de rechterkant gezet. Hij is het net niet, ook al gaf hij een prima lange bal op Ziyech.
Eide
 Eide - maandag 16 januari 2017 - 14:35   quote  deeplink  
Toevallig vandaag het gerucht dat West Ham geïnteresseerd zou zijn in Veltman. De kans dat Ajax aan een tussentijdse transfer meewerkt is echter minimaal omdat Ajax te weinig diepte op rechtsbackn heeft en omdat Veltman een onbetwiste basisspeler is onder Bosz.

quote:
Misschien is het zijn houding, maar aanvallend vind ik hem juist heel zwak.
Die indruk heb ik ook van Veltman, en dan met name dat tete voor meer aanvallende impulsen zorgt. De statistieken wijzen trouwens iets heel anders uit. Vorig seizoen Veltman in 44 wedstrijden 2 goals en 8 assists. Tete haalde in 32 wedstrijden 0 goals en 1 assist. Dit seizoen Veltman trouwens pas op 1 assist en Tete op 1 goal.

Veltman doet op z'n minst niet onder voor Tete in aanvallend opzicht. Verdedigend is Veltman gewoon beter als Tete. Veltman heeft minder tackles nodig (staat dus positioneel vaak beter en is vaker tijdig in het duel), is fysiek sterker, sterker in de kopduels en geeft maar weinig tegenstanders een kans.

Nogmaals, Veltman is echt niet mijn droomback. Verre van zelfs, met name omdat ik Veltman te statisch vind waardoor de rechterkant te afhankelijk wordt van de actie van de rechtsbuiten. Maar tegelijkertijd heeft Tete (nog) niet laten zien dat Bosz op die positie de verkeerde keuze maakt.

Overigens krijgt Tete daar ook nauwelijks de kans voor. Dat dan weer wel. Maar Bosz ziet de heren elke dag. Die zal Veltman echt niet laten staan omdat hij vind dat Tete beter is op die positie.

quote:
Toch hebben ze niet voor niets hem uit het centrum gehaald en aan de rechterkant gezet.
Dat is een non-argument dat evenzogoed gemaakt kan worden over Tete op rechtsback.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 16 januari 2017 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Lasse een perfecte 6 is. De tekortkomingen in zijn defensieve kwaliteiten worden terecht opgemerkt. Peter Bosz accepteert dat echter omdat hij met Lasse meer voetbal en meer ervaring in zijn ploeg inbrengt.

Deze hele discussie is precies dezelfde als die rond Frank de Boer. FdB moest deze keuzes ook maken en koos voor een controlerend ingesteld Ajax. Peter Bosz kiest juist voor een aanvallend Ajax en accepteert daarbij kwetsbaarheid.Mede daardoor krijgt Ajax meer goals om de oren dan voorgaande jaren.
Een groot deel van de tegengoals komen toch echt Door persoonlijke fouten(Veltman, Viergever,Sinkgraven) en niet direct Door waar Schone staat. Maar verdedigen is nou eenmaal niet Schöne zijn sterkste kant dat is wel een feit.
Eide
 Eide - maandag 16 januari 2017 - 19:31   quote  deeplink  
En toch vallen er ook veel goals door gaten op het middenveld. Schone loopt veel en makkelijk weg uit de gebieden waar gaten vallen. Klaassen en Ziyech staan normaal gesproken diep. Ziyech doet verdedigend niets en Klaassen moet dan steeds het werk verrichten (en komt dus ook wel eens te laat).

Dat is niet als afkraken bedoeld trouwens. Dat is gewoon het effect van dusdanig offensief willen spelen als Bosz voor ogen heeft, met een middenvelder als controleur die diep in z'n hart eigenlijk offensief ingesteld is.
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 13:29 schreef nummer10 het volgende:
hebben er meer last van hier..
Moet je ze daar op aanspreken. Op jou na zie ik er niet zo veel.
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 13:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wel grappig dat jij denkt te weten hoe de mentaliteit is in de regio.. waarbij jij met een kleindeel en een specifieke groep in aanraking bent geweest.. en geloof me hengelo enschede is een wereld van verschil.. stond jaren in almelo als filiaalleider en daarna hengelo en enschede.. en geloof me het is niet te vergelijken qua mensen..
Inderdaad een klein deel. Slechts 140 man uit alle lagen van de bevolking aan het werk en uit vrijwel alle steden en dorpen uit de regio.

Overigens wel een paar leuke andere bedrijven uit de regio waar erg hard gewerkt werd. En dat was een schildersbedrijven uit Enschede en een uit Goor.

Verder alleen maar volk wat schreeuwt dat het hard werkt terwijl dat reuze mee valt. En oja. Alleen maar klagen.
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 17:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Een groot deel van de tegengoals komen toch echt Door persoonlijke fouten(Veltman, Viergever,Sinkgraven) en niet direct Door waar Schone staat. Maar verdedigen is nou eenmaal niet Schöne zijn sterkste kant dat is wel een feit.
Juist het merendeel van de goals komt door het niet hoed sluiten van de linies.
nummer10
 nummer10 - maandag 16 januari 2017 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 20:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad een klein deel. Slechts 140 man uit alle lagen van de bevolking aan het werk en uit vrijwel alle steden en dorpen uit de regio.

Overigens wel een paar leuke andere bedrijven uit de regio waar erg hard gewerkt werd. En dat was een schildersbedrijven uit Enschede en een uit Goor.

Verder alleen maar volk wat schreeuwt dat het hard werkt terwijl dat reuze mee valt. En oja. Alleen maar klagen.
ik ken het precies andersom.. grappig..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 16 januari 2017 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 16:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach rot toch op met je kopen man. Bijna het hele elftal is gekocht. En meneer wil nog meer kopen.
Spelers als Viergever en Dijks zijn feitelijk niet goed genoeg. Je hebt meer kwaliteit nodig om kampioen te worden.

In de breedte ben je erop achteruit gegaan door de verkoop van Bazoer, Gudelj en waarschijnlijk El Ghazi.

Dus zul je spelers moeten kopen om voldoende kwaliteit te hebben tot het einde. Anders is de kans dat je op je bek gaat groot!!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 16 januari 2017 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 22:51 schreef Brandje het volgende:

[..]

Onderscheppingen zeggen 0,0 over waarom Schöne niet als cvm zie. Hij staat ook op een plek waarbij hij de kans daartoe krijgt. Dat is net zoiets als zeggen dat Sanchez de meeste kopduels wint, Onana de meeste reddingen heeft en Dolberh het meest op goal schiet.
Veltman was vandaagook verdedigend een drama. Zeker de eerste helft. Dus lekker belangrijk dat hij de meeste ballen onderschept. Menig liep hem aan alle kanten voorbij.
Wanneer je kwalitatief betere spelers koopt, kun je pas spelers als Veltman en Viergever vervangen
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 20:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik ken het precies andersom.. grappig..
Misschien geen ander referentiekader.
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 21:00 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Spelers als Viergever en Dijks zijn feitelijk niet goed genoeg. Je hebt meer kwaliteit nodig om kampioen te worden.

In de breedte ben je erop achteruit gegaan door de verkoop van Bazoer, Gudelj en waarschijnlijk El Ghazi.

Dus zul je spelers moeten kopen om voldoende kwaliteit te hebben tot het einde. Anders is de kans dat je op je bek gaat groot!!
Er is verkocht omdat het juist veel te breed was en er veel spelers waren die überhaupt niet in beeld waren. Ajax heeft geen selectie van 30 man nodig dat is bullshit.

Dijks was afgelopen seizoen een van de betere linksbacks van Nederland. En is daarnaast gewoon reserve en een prima reserve ook.

Ook voor Viergever hebben we zat andere opties, die stelt Bosz echter niet op.

Ajax heeft de sterkste selectie in jaren. Bosz moet met twee vingers in de neus kampioen worden.
remco k
 remco k - maandag 16 januari 2017 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 21:01 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wanneer je kwalitatief betere spelers koopt, kun je pas spelers als Veltman en Viergever vervangen
Veltman behoort wekelijks tot de beste verdedigers van de ed man. Waar heb je het over.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 17 januari 2017 - 07:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 20:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist het merendeel van de goals komt door het niet hoed sluiten van de linies.
Volgens mij ook een redelijk aantal door slecht verdedigen en verkeerd opbouwen..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 17 januari 2017 - 07:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 21:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Veltman behoort wekelijks tot de beste verdedigers van de ed man. Waar heb je het over.
Dat is persoonlijke voorkeur denk ik..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 17 januari 2017 - 07:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 07:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Volgens mij ook een redelijk aantal door slecht verdedigen en verkeerd opbouwen..
volgens mij ook.. vraag me af door welke fouten schone dan voor tegendoelpunten zou hebben gezorgt.. zal ongetwijffelt een voorbeeld zijn maar dat heb je van meerdere spelers.. (dejong vd klaassen) kijk had ook liever een nigel de jong gehad mjah helaas
remco k
 remco k - dinsdag 17 januari 2017 - 08:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 07:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Volgens mij ook een redelijk aantal door slecht verdedigen en verkeerd opbouwen..
Slecht verdedigen klopt, maar kijk bij iedere tegengoal eens terug waar het echt begint..

Verkeerd opbouwen heb ik alleen afgelopen weekend gezien of ik moet me sterk vergissen.

Middenveld is defensief extreem kwetsbaar en wordt echt regelmatig overlopen.

De positie van CVM is met dit systeem de belangrijkste van het elftal en daar moet je iemand hebben die defensief de balans bewaakt, en dat is met Schone gewoon het geval niet..
remco k
 remco k - dinsdag 17 januari 2017 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 07:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

volgens mij ook.. vraag me af door welke fouten schone dan voor tegendoelpunten zou hebben gezorgt.. zal ongetwijffelt een voorbeeld zijn maar dat heb je van meerdere spelers.. (dejong vd klaassen) kijk had ook liever een nigel de jong gehad mjah helaas
Nigel de Jong zou dat ook niet kunnen, helemaal niet de speler voor om dat goed in te vullen. Daar is ie niet slim genoeg voor in het veld.

Heeft die positie ook nooit ingevuld trouwens..
Brandje
 Brandje - dinsdag 17 januari 2017 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 09:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Lasse een perfecte 6 is. De tekortkomingen in zijn defensieve kwaliteiten worden terecht opgemerkt. Peter Bosz accepteert dat echter omdat hij met Lasse meer voetbal en meer ervaring in zijn ploeg inbrengt.

Deze hele discussie is precies dezelfde als die rond Frank de Boer. FdB moest deze keuzes ook maken en koos voor een controlerend ingesteld Ajax. Peter Bosz kiest juist voor een aanvallend Ajax en accepteert daarbij kwetsbaarheid.Mede daardoor krijgt Ajax meer goals om de oren dan voorgaande jaren.
Dit vind ik eigenlijk een mooie uitleg. Moet wel zeggen dat Bosz daarbij " in de steek gelaten wordt" door onze aanval. Roda thuis, w2 thuis, Rostov thuis, psv thuis, az uit, genk uit. Dat zijn zo een stel wedstrijden die we qua kansen en overwicht ruim hadden moeten winnen.
Brandje
 Brandje - dinsdag 17 januari 2017 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 12:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat is hengelo enschede.. niet te vergelijken met almelo en wil ik ook niet mee vergeleken worden.. ;)
Dat begrijp ik. Pauperstad dat Almelo. Heb er een jaar gewerkt maat wat een volk daar zeg.
Brandje
 Brandje - dinsdag 17 januari 2017 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 13:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach die hele regio is hetzelfde daar. Maar goed, blijf lekker denken dat jullie daar een fantastische mentaliteit hebben.
Nee dat ben ik niet met je eens. Hengelo/Oldenzaal/Enschede is wel een andere mentaliteit als Almelo. Kijk het blijven reserve-Duitsers:) maar Almelo wil je dood niet gevonden worden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PEC Zwolle - Ajax (zondag 15 januari 2017, 14:30); 1 - 3









0.0094277