BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PEC Zwolle - Ajax (zondag 15 januari 2017, 14:30); 1 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - dinsdag 17 januari 2017 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 21:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Veltman behoort wekelijks tot de beste verdedigers van de ed man. Waar heb je het over.
Dat zie ik echt niet. Begon zeer slecht. Heeft voor de winterstop een betere periode , met name opbouwend met zijn lange ballen, gehad maar was de eerste helft tegen Zwolle echt heel slecht.
hjf
 hjf - dinsdag 17 januari 2017 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 09:07 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee dat ben ik niet met je eens. Hengelo/Oldenzaal/Enschede is wel een andere mentaliteit als Almelo. Kijk het blijven reserve-Duitsers:) maar Almelo wil je dood niet gevonden worden.
Er gebeurt nog wel eens wat in Almelo hoor.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 17 januari 2017 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 09:05 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Pauperstad dat Almelo. Heb er een jaar gewerkt maat wat een volk daar zeg.
bepaalde wijken.. klopt.. onderanderen waar kruzen wegkomt ;) maar zulke wijken heb je overal.. "volksbuurtjes"
nummer10
 nummer10 - dinsdag 17 januari 2017 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 09:07 schreef Brandje het volgende:

[..]
Nee dat ben ik niet met je eens. Hengelo/Oldenzaal/Enschede is wel een andere mentaliteit als Almelo. Kijk het blijven reserve-Duitsers:) maar Almelo wil je dood niet gevonden worden.
merendeel in almelo wil niks met duisters temaken hebben hoor en in het centrum zul je ze ook niet veel zien integenstelling tot enschede.. en doodgevonden worden.. ach dat heb ik met andere plaatsen.. tis maar net waar jeje thuis voelt he ;)
remco k
 remco k - dinsdag 17 januari 2017 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 09:05 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Pauperstad dat Almelo. Heb er een jaar gewerkt maat wat een volk daar zeg.
Hij benoemt juist Almelo als de betere stad...
Eide
 Eide - dinsdag 17 januari 2017 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 09:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dit vind ik eigenlijk een mooie uitleg. Moet wel zeggen dat Bosz daarbij " in de steek gelaten wordt" door onze aanval. Roda thuis, w2 thuis, Rostov thuis, psv thuis, az uit, genk uit. Dat zijn zo een stel wedstrijden die we qua kansen en overwicht ruim hadden moeten winnen.
Eens.

Ik wil bewust trouwens geen oordeel uitspreken over de keuze van de trainer. Ik begreep de keuzes van FdB goed. De keuze van Bosz begrijp ik ook heel goed. Ik denk dat we daarin gewoon verschillen in stijl zien van verschillende trainers.

Ik vind het wel opvallend hoe FdB, een oud speler uit de Ajaxopleiding, met een geschiedenis bij Barcelona, en een opleiding tot en verleden als jeugdtrainer, bij Ajax uiteindelijk als hoofdcoach toch voor een behoudende en controlerende invulling koos.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 januari 2017 door Eide --
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 januari 2017 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 10:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens.

Ik wil bewust trouwens geen oordeel uitspreken over de keuze van de trainer. Ik begreep de keuzes van FdB goed. De keuze van Bosz begrijp ik ook heel goed. Ik denk dat we daarin gewoon verschillen in stijl zien van verschillende trainers.

Ik vind het wel opvallend hoe FdB, een oud speler uit de Ajaxopleiding, met een geschiedenis bij Barcelona, en een opleiding tot en verleden als jeugdtrainer, bij Ajax uiteindelijk als hoofdcoach toch voor een behoudende en controlerende invulling koos.
Wellicht omdat hij zelf verdediger is geweest?
Eide
 Eide - dinsdag 17 januari 2017 - 11:56   quote  deeplink  
Peter Bosz was ook verdediger. Ik denk niet dat dat heel veelzeggend is eigenlijk.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 17 januari 2017 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 10:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij benoemt juist Almelo als de betere stad...
nee betere mentaliteit.. wat ik PERSOONLIJK vind... dus een mening.. nooit gezegt dat de stad beter is.. ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 januari 2017 door nummer10 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 17 januari 2017 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 23:35 schreef nummer10 het volgende:
ik hoor alleen geleuter over viergever veltman en schone..
maar onze beste keeper was vandaag gewoon ook ruk.. en nog maar te zwijgen over dolberg.. kzie toch graag huntelaar komen aangezien dolberg de enige spits is die nu rond loopt.. op cassiera na dan
Dolberg was ziek begin van de week en Onana is een wonder dat die daar stond met koorts. Ach komt wel weer goed met die twee, maar ik zou volgende week graag Tete zien ipv Veltman. Tegen Utrecht heb je die nodig. Ik vond Viergever en Veltman gewoon slecht en in mindere mate Sanchez ook niet best.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 17 januari 2017 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 januari 2017 - 14:35 schreef Eide het volgende:
Toevallig vandaag het gerucht dat West Ham geïnteresseerd zou zijn in Veltman. De kans dat Ajax aan een tussentijdse transfer meewerkt is echter minimaal omdat Ajax te weinig diepte op rechtsbackn heeft en omdat Veltman een onbetwiste basisspeler is onder Bosz.

[..]

Die indruk heb ik ook van Veltman, en dan met name dat tete voor meer aanvallende impulsen zorgt. De statistieken wijzen trouwens iets heel anders uit. Vorig seizoen Veltman in 44 wedstrijden 2 goals en 8 assists. Tete haalde in 32 wedstrijden 0 goals en 1 assist. Dit seizoen Veltman trouwens pas op 1 assist en Tete op 1 goal.

Veltman doet op z'n minst niet onder voor Tete in aanvallend opzicht. Verdedigend is Veltman gewoon beter als Tete. Veltman heeft minder tackles nodig (staat dus positioneel vaak beter en is vaker tijdig in het duel), is fysiek sterker, sterker in de kopduels en geeft maar weinig tegenstanders een kans.

Nogmaals, Veltman is echt niet mijn droomback. Verre van zelfs, met name omdat ik Veltman te statisch vind waardoor de rechterkant te afhankelijk wordt van de actie van de rechtsbuiten. Maar tegelijkertijd heeft Tete (nog) niet laten zien dat Bosz op die positie de verkeerde keuze maakt.

Overigens krijgt Tete daar ook nauwelijks de kans voor. Dat dan weer wel. Maar Bosz ziet de heren elke dag. Die zal Veltman echt niet laten staan omdat hij vind dat Tete beter is op die positie.

[..]

Dat is een non-argument dat evenzogoed gemaakt kan worden over Tete op rechtsback.
Mooi stukkie Pik!! Ik hou wel van feitjes :)
Ik kan hier weinig tegenin brengen. Ik ben het eens dat Veltman positioneel veel sterker is dan Tete en daardoor ballen goed kan onderscheppen en minder tackles nodig heeft.
Tete heeft nooit centraal gestaan en is ook geen centrale verdediger, dus is dat gaat niet echt op en Veltman is geen echte rechtback, maar doet het niet slecht.
Neemt niet weg dat ik vind dat Tete meer kansen moet krijgen om te bewijzen dat hij "beter" is. Laatste kwartier gewoon Tete inbrengen ;-)

Idd ziet Bosz ze dagelijks en hij is de trainer dus zl het wel goed zien, maar ik hoop dat hij Tete gemotiveerd kan houden. Ik zie Tete niet graag vertrekken.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 17 januari 2017 - 17:48   quote  deeplink  
Eide, ik kijk nu al weer uit naar de voorbeschouwing voor de volgende wedstrijd van je. Ik ben bang dat Utrecht ons pijn gaat doen.
p111
 p111 - dinsdag 17 januari 2017 - 18:26   quote  deeplink  
Utrecht is van een ander kaliber,ik weet niet wat het is die drive en inzet van Utrecht waar Ajax zo,n moeite mee heeft ? PSV en Feyenoord hebben weinig problemen met Utrecht.Ik ben benieuwd of we a.s zondag is een keer met een overwinning naar huis gaan.
hjf
 hjf - dinsdag 17 januari 2017 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 17:48 schreef Ajax we love you het volgende:
Eide, ik kijk nu al weer uit naar de voorbeschouwing voor de volgende wedstrijd van je. Ik ben bang dat Utrecht ons pijn gaat doen.
Ik weet het wel heel zeker.
hjf
 hjf - dinsdag 17 januari 2017 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 18:26 schreef p111 het volgende:
Utrecht is van een ander kaliber,ik weet niet wat het is die drive en inzet van Utrecht waar Ajax zo,n moeite mee heeft ? PSV en Feyenoord hebben weinig problemen met Utrecht.Ik ben benieuwd of we a.s zondag is een keer met een overwinning naar huis gaan.
Ajax werkt als een stier op de rode lap in Utrecht. Het is de vijand nummer 1.
p111
 p111 - dinsdag 17 januari 2017 - 20:03   quote  deeplink  
Klopt wedstrijd van het jaar voor Utrecht. Maar met een top instelling moet je die wedstrijd ook kunnen winnen en daar heb ik mijn twijfels over.
Eide
 Eide - dinsdag 17 januari 2017 - 21:06   quote  deeplink  
Man,gaan we ons zelf nu een Utrechtsyndroom aanpraten? Kom op. Geen makkelijke tegenstander maar dit is jezelf een verlies aanpraten.
p111
 p111 - dinsdag 17 januari 2017 - 22:03   quote  deeplink  
Eide ik weet het niet maar heb jij veel vertrouwen in die wedstrijd ? ik heb mijn twijfels sorry
Eide
 Eide - woensdag 18 januari 2017 - 09:16   quote  deeplink  
Ik heb vertrouwen in elke wedstrijd van Ajax. De ene wedstrijd is lastiger dan de ander, maar ik ga mijzelf in ieder geval geen onheilstijdingen aanpraten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 18 januari 2017 - 12:11   quote  deeplink  
Altijd als ik denk ze gaan ons pijn doen, dan zie ik een Ajax die 3-0 wint, dus laat mij maar zo denken ;-)

Ik denk dat we tegen Utrecht veel meer kansen gaan krijgen, ze gaan voetballen en geven ruimte weg. Je moet dat stadion meteen stil krijgen
p111
 p111 - woensdag 18 januari 2017 - 14:04   quote  deeplink  
Ik hoop het maar er blijf mijn twijfels houden.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 januari 2017 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 08:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Slecht verdedigen klopt, maar kijk bij iedere tegengoal eens terug waar het echt begint..

Verkeerd opbouwen heb ik alleen afgelopen weekend gezien of ik moet me sterk vergissen.

Middenveld is defensief extreem kwetsbaar en wordt echt regelmatig overlopen.

De positie van CVM is met dit systeem de belangrijkste van het elftal en daar moet je iemand hebben die defensief de balans bewaakt, en dat is met Schone gewoon het geval niet..
Zoals ik al zeg het ligt echt niet alleen aan de 6 positie maar ook gewoon veel persoonlijke fouten. Het risico van Schone is inderdaad dat hij in verdedigend opzicht vaak niet bij kan benen dat zie ik ook wel. Het meest ideale is een speler die snel vooruit denkt (net als Schöne) maar ook de controLe houdt.

Anita, Thioté misschien eens een belletje NewcastLe doen?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 januari 2017 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 januari 2017 - 18:26 schreef p111 het volgende:
Utrecht is van een ander kaliber,ik weet niet wat het is die drive en inzet van Utrecht waar Ajax zo,n moeite mee heeft ? PSV en Feyenoord hebben weinig problemen met Utrecht.Ik ben benieuwd of we a.s zondag is een keer met een overwinning naar huis gaan.
Rivaliteit (eenzijdig) Kom uit die regio en Amsterdam is hier de vijand. Zit diep hier in alle generaties.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 januari 2017 door Hummel10 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 18 januari 2017 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2017 - 16:55 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Rivaliteit (eenzijdig) Kom uit die regio en Amsterdam is hier de vijand. Zit diep hier in alle generaties.
Maar is het jaloezie? Ik kan niets anders verzinnen en ik snap niet waar je jaloers op moet zijn als het om Amsterdam gaat. Ik ben er geboren, maar verder vind ik het in Utrecht weer leuker, al die toeristen in Amsterdam, je wordt er gek van.
remco k
 remco k - woensdag 18 januari 2017 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2017 - 16:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zoals ik al zeg het ligt echt niet alleen aan de 6 positie maar ook gewoon veel persoonlijke fouten. Het risico van Schone is inderdaad dat hij in verdedigend opzicht vaak niet bij kan benen dat zie ik ook wel. Het meest ideale is een speler die snel vooruit denkt (net als Schöne) maar ook de controLe houdt.

Anita, Thioté misschien eens een belletje NewcastLe doen?
Nee absoluut niet. Ieder seizoen heeft de sleutel op die positie gelegen en dat is nu niet anders.

Andere spelers worden daardoor te vaak gedwongen onmogelijke keuzes te maken en maken daardoor ook die fouten die jij benoemt.

Ik vond dat overigens niet de schuld van Schone hè. Laat dat duidelijk zijn.
p111
 p111 - woensdag 18 januari 2017 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2017 - 18:20 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Maar is het jaloezie? Ik kan niets anders verzinnen en ik snap niet waar je jaloers op moet zijn als het om Amsterdam gaat. Ik ben er geboren, maar verder vind ik het in Utrecht weer leuker, al die toeristen in Amsterdam, je wordt er gek van.
He Hummel ik ben ook een geboren Amsterdammer maar volgens mij zijn de Ajaxfans uit Amsterdam maar een heel klein deeltje van alle Ajaxfans.Maar geloof me Amsterdam is de geweldigste stad die ik ken en het centrum met al die toeristen als ze niet fietsen zijn ze geweldig.En sorry kom in beide steden regelmatig maar Utrecht haalt het niet bij Amsterdam sorry.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 januari 2017 door p111 --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 januari 2017 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2017 - 18:20 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Maar is het jaloezie? Ik kan niets anders verzinnen en ik snap niet waar je jaloers op moet zijn als het om Amsterdam gaat. Ik ben er geboren, maar verder vind ik het in Utrecht weer leuker, al die toeristen in Amsterdam, je wordt er gek van.
Ik heb geen idee jaloezie, Afgunst, simpele haat? Om rivalen te zijn heb je twee partijen nodig. Heb nou niet echt het idee dat het in Amsterdam ook maar half zo leeft als in Utrecht.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 januari 2017 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2017 - 20:19 schreef p111 het volgende:

[..]

He Hummel ik ben ook een geboren Amsterdammer maar volgens mij zijn de Ajaxfans uit Amsterdam maar een heel klein deeltje van alle Ajaxfans.Maar geloof me Amsterdam is de geweldigste stad die ik ken en het centrum met al die toeristen als ze niet fietsen zijn ze geweldig.En sorry kom in beide steden regelmatig maar Utrecht haalt het niet bij Amsterdam sorry.
Dat is dan ook weer zo maar feit blijft dat het hier in de regio toch meer leeft voor de Utrecht supporter dan andersom..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 januari 2017 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2017 - 19:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee absoluut niet. Ieder seizoen heeft de sleutel op die positie gelegen en dat is nu niet anders.

Andere spelers worden daardoor te vaak gedwongen onmogelijke keuzes te maken en maken daardoor ook die fouten die jij benoemt.

Ik vond dat overigens niet de schuld van Schone hè. Laat dat duidelijk zijn.
Daarom ook wel met je eens dat het een hele belangrijke positie is. En ik(jij) zie ook wel de positieve kant van Schone op die plek. Maar dat hij af en toe de controle kwijt is is dan weer een groot nadeel. Speler die de controle kan houden maar ook vooruit denkt is de beste oplossing maar wie? Riedewald? De ligt? Vd Beek? Frenkie de Jong? Lastig misschien om dit intern op te lossen?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 19 januari 2017 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2017 - 18:20 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Maar is het jaloezie? Ik kan niets anders verzinnen en ik snap niet waar je jaloers op moet zijn als het om Amsterdam gaat. Ik ben er geboren, maar verder vind ik het in Utrecht weer leuker, al die toeristen in Amsterdam, je wordt er gek van.
Dat is maar net waar je van houdt, ik vind juist de drukte in Amsterdam (binnenstad) erg gezellig, lekker gezellig in de kroeg of op teras.

Amsterdam is gewoon niet voor iedereen weggelegd, maar stiekem wil iedereen wel in de populairste stad wonen...
nummer10
 nummer10 - donderdag 19 januari 2017 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 januari 2017 - 10:59 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Dat is maar net waar je van houdt, ik vind juist de drukte in Amsterdam (binnenstad) erg gezellig, lekker gezellig in de kroeg of op teras.

Amsterdam is gewoon niet voor iedereen weggelegd, maar stiekem wil iedereen wel in de populairste stad wonen...
ik blijf mooi in almelo ;) stappen, terrasjes en ajax natuurlijk wel in amsterdam ;) ohja en een aantal vrienden bezoeken.. ook belangrijk
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 19 januari 2017 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 januari 2017 - 20:19 schreef p111 het volgende:

[..]

He Hummel ik ben ook een geboren Amsterdammer maar volgens mij zijn de Ajaxfans uit Amsterdam maar een heel klein deeltje van alle Ajaxfans.Maar geloof me Amsterdam is de geweldigste stad die ik ken en het centrum met al die toeristen als ze niet fietsen zijn ze geweldig.En sorry kom in beide steden regelmatig maar Utrecht haalt het niet bij Amsterdam sorry.
Lol, Ik ken mijn amsterdam niet meer terug man. Die tenten sluiten nu om 2 uur in het weekend, al die klote regeltjes. Ze hebben mijn stad kapot gemaakt. De hoeren sluiten ze. straks gaan ze de grachten nog dichtgooien.

Kijk naar andere steden die gaan ons straks voorbij als Amsterdam op deze manier doorgaat. Maargoed, ben nog nooit uitgeweest in Utrecht, maar het winkelen en eten is daar wel een stuk leuker. Buiten het centrum is Amsterdam nog steeds perfect

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PEC Zwolle - Ajax (zondag 15 januari 2017, 14:30); 1 - 3









0.0096969