BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Kopenhagen - Ajax (donderdag 09 maart 2017, 19:00); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - vrijdag 10 maart 2017 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 19:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Viergever dit seizoen achterin, samen met Sanchez de twee beste en meest constante spelers zijn tot nu toe.. Ik zou niet weten waarom je Viergever er dan af zou halen..

Ik zou hem momenteel denk ik wel een plekje verder naar links zetten, dat vulde hij perfect in toen Sinkgraven er niet was..
Daar ben ik het niet mee eens ik vind Viergever oke voor de kleinere clubs en tegen de grotere clubs zie je zijn tekortkomingen.,dus vind ik het normaal dat een betere voetballer zijn plaats gaat overnemen.
Brandje
 Brandje - vrijdag 10 maart 2017 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 12:39 schreef rutje het volgende:

[..]

Het vertrek van Klaassen (nmm niet te voorkomen) wordt een enorme puzzel. In principe is VD Beek kandidaat om hem op te volgen en ik ben een fan van Donny, maar ik heb 1 probleem met hem en dat is dat hij te weinig scoort. In de rol van Klaassen moet je er minstens 10 per seizoen inleggen en ik zie VD Beek dat niet doen.
Het vertrek van Klaassen is helemaal niet moeilijk op te vangen want we hebben een ene Abdelhak Nouri rondlopen. Klaassen scoort inderdaad veel maar is voetballend heel beperkt. Nouri kan beide, Die kan scoren en ook iemand alleen voor de keeper zetten. Maar dan moet Bosz wel gaan spelen met cvm die in dienst van twee aanvallende middenvelders speelt en niet zoals nu bij Schone dat Ziyech en Klaassen zich helemaal kapot lopen voor Lasse. Schone op zes is voor mij de belangrijkste reden waarom Ziyech zo matig presteert.
Ik zou heel graag zien dat Ajax daarom Ayub van Utrecht haalt. Die heeft in mijn ogen alles wat er van een moderne nummer 6 gevraagd wordt. Kan goed voetballen maar heeft ook de power en het gif in zijn spel om de tegenstander uit te schakelen en laat anderen ook beter voetballen.
Brandje
 Brandje - vrijdag 10 maart 2017 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 12:56 schreef rutje het volgende:

[..]

Tete speelde prima. Ik weet dat het niet alles zegt, maar een gast als Derksen roept al een jaar lang dat Tete beter is dan Veltman. Ik ben het daarmee eens.

Ik vind dat Viergever explosiviteit mist voor linksback. Vergeet niet dat hij daar tegen Rostock uit stond en dat was een drama. OK, 1 wedstrijd, maar toch.

Viergever's kracht vind ik positioneel verdedigen. Hij doet het prima centraal achter.

Als je naar de huidige selectie kijkt vind ik Riedewald de beste linksback. Bezit snelheid, lengte en kan goed opbouwen.

Bosz slaat door in zijn hang naar ''voetbal''. Met als resultaat 2 kwetsbare backs.
Positioneel is Viergever juist heel zwak. Wanneer hij ruimte om zich heen heeft gaat hij rare dingen doen want weet hij niet waar hij moet lopen. Gisteren bij de 2-1 was hij ook niet in een straal van tien bij de Ligt.
Waarom zou een linksback in vredesnaam lengte nodig hebben? Waarom is het belangrijk dat Riedewald als back goed kan opbouwen? Alle eigenschappen die jij Riedewald toedicht horen bij een CV en niet bij een back.
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 19:37 schreef p111 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens ik vind Viergever oke voor de kleinere clubs en tegen de grotere clubs zie je zijn tekortkomingen.,dus vind ik het normaal dat een betere voetballer zijn plaats gaat overnemen.
Als er een betere zou zijn. Moet ie uiteraard altijd spelen. Dat geld voor iedere positie
rutje
 rutje - zaterdag 11 maart 2017 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 13:52 schreef p111 het volgende:

[..]

Je wacht op een antwoord,wat ik je al gegeven hebt !! En ook dat ik vind als er een voorzet komt van de buitenkant je meteen de back wil wisselen,Sinkgraven speelt op die positie dit seizoen prima wedstrijden en ja elke spelers heeft wel eens mindere momenten in mijn ogen geen reden om hem te wisselen en hem de schuld te geven.
Ik heb dat antwoord niet gezien.

Ik zeg niet dat Sinkgraven meteen moet worden gewisseld. Ik zeg wel dat hij erg makkelijk 1 op 1 te passeren is en dat dat zowel Dijks maar ook spelers als Tete minder vaak overkomt.

En ik zeg ook dat de focus teveel op het kopduel van De Ligt lag en te weinig op het zwakke verdedigen van Sinkgraven.
rutje
 rutje - zaterdag 11 maart 2017 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 15:06 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dan kunnen we gigantisch veel backs afschrijven.. reiziger, vdwiel en zo nog genoeg voorbeelden.. sinkgraven staat er net een half seizoen laten we dat niet vergeten.. en wint nu al meer 1 op 1 duels dan dijks.. zoals remco rek is op cijfers waren er laatst ook cijfers over hun 2...
Ik ken die cijfers ook. Vond ik inderdaad verrassend. Maar 1 op 1 tegen een snelle vleugelspeler is Sinkgraven kwetsbaar, kwetsbaarder dan Dijks (of Tete op rechts).

Daar staan voordelen tegenover en het is aan de coach te bepalen wat zwaarder weegt.

Maar niet alles van dat 2e goal ophangen aan De Ligt want ook Sinkgraven blunderde hier.
rutje
 rutje - zaterdag 11 maart 2017 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 22:09 schreef Brandje het volgende:

[..]

Positioneel is Viergever juist heel zwak. Wanneer hij ruimte om zich heen heeft gaat hij rare dingen doen want weet hij niet waar hij moet lopen. Gisteren bij de 2-1 was hij ook niet in een straal van tien bij de Ligt.
Waarom zou een linksback in vredesnaam lengte nodig hebben? Waarom is het belangrijk dat Riedewald als back goed kan opbouwen? Alle eigenschappen die jij Riedewald toedicht horen bij een CV en niet bij een back.
Dan verschillen we van mening over Viergever's positie kiezen.

Ik zeg niet dat een linksback lengte moet hebben, maar het is wel meegenomen. Soms moeten ze naar binnen knijpen, een man overnemen en as donderdag kan het zo maar zijn dat ze 10 minuten voor tijd 1-0 voorstaan en FCK de bal erin gaat pompen. Dan is extra kopkracht achterin zeer bruikbaar.

Verder snap ik niet dat jij niet inziet dan een back moet kunnen opbouwen. Dat is 1 van de belangrijkste redenen waarom Bosz voor Veltman en Sinkgraven kiest als backs.
rutje
 rutje - zaterdag 11 maart 2017 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 22:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het vertrek van Klaassen is helemaal niet moeilijk op te vangen want we hebben een ene Abdelhak Nouri rondlopen. Klaassen scoort inderdaad veel maar is voetballend heel beperkt. Nouri kan beide, Die kan scoren en ook iemand alleen voor de keeper zetten. Maar dan moet Bosz wel gaan spelen met cvm die in dienst van twee aanvallende middenvelders speelt en niet zoals nu bij Schone dat Ziyech en Klaassen zich helemaal kapot lopen voor Lasse. Schone op zes is voor mij de belangrijkste reden waarom Ziyech zo matig presteert.
Ik zou heel graag zien dat Ajax daarom Ayub van Utrecht haalt. Die heeft in mijn ogen alles wat er van een moderne nummer 6 gevraagd wordt. Kan goed voetballen maar heeft ook de power en het gif in zijn spel om de tegenstander uit te schakelen en laat anderen ook beter voetballen.
Klaassen is box to box, is Nouri dat ook? Is toch meer een type Zyech? Daar hebben we er al 1 van.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 11 maart 2017 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 19:25 schreef p111 het volgende:
Even voor de duidelijkheid.
---------------------------
Peter Bosz is mild voor twee Ajacieden die op donderdagavond niet geheel vrijuit gingen bij de twee tegengoals van FC Kopenhagen. De Ajax-trainer valt Donny van de Beek en Matthijs de Ligt niet af.
wel nee jo ligt aan anderen... :)
remco k
 remco k - zaterdag 11 maart 2017 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 maart 2017 - 09:13 schreef rutje het volgende:

[..]

Klaassen is box to box, is Nouri dat ook? Is toch meer een type Zyech? Daar hebben we er al 1 van.
Je kan met twee van dat soort spelers voetballen maar niet met schone achter je.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 11 maart 2017 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 maart 2017 - 14:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Je kan met twee van dat soort spelers voetballen maar niet met schone achter je.
Dat wordt niks nee
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 11 maart 2017 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 08:51 schreef p111 het volgende:

[..]

Misschien moeten we met zijn allen ook is gaan kijken naar Viergever het is aardig in de Eredivisie naast Sanchez maar een stapje hoger dan zie je pas hoe zwak deze man is.Er koomt altijd wel is een voorzet van de Flanken helaas een klein time momentje van een groot talent van 17 jaar die het tweede doelpunt opleverde ,terwijl Ajax in de tweede helft de betere ploeg was met helaas een dramatische Viergever.
Klopt degelijk maar geen topper. Linksback vond ik hem wel goed
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 11 maart 2017 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 09:47 schreef rutje het volgende:

[..]

Heh heh, eindelijk iemand die dat ook eens zegt. Iedereen klaagt over De Ligt bij die 2-1 maar het is een klassieke wet dat wegdraaiende voorzetten vanaf de achterlijn heel moeilijk, zo niet onmogelijk zijn te verdedigen. 1 van de redenen waarom Cruijff graag met buitenspelers speelde.

Met een pure verdediger als Dijks was die voorzet er nooit gekomen. Die was gewoon meegelopen en/of had zijn lichaam erin gegooid.

Waarom had Kopenhagen niet 1 keer zo'n voorzet vanaf links? Omdat daar een pure snelle back, Tete, stond die overigens ook prima liep te voetballen.
Hij liep veel te makkelijk weg bij Sinkgraven inderdaad
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 11 maart 2017 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 12:41 schreef Eide het volgende:
Als we het toch over backs hebben; ik vond Tete trouwens een goede wedstrijd spelen. Eindelijk rammelt Kenny weer eens aan de deur. Goed moment ook want Veltman lijkt minder goed in vorm te zijn. Op links heb ik bedenkingen. Ik vond Viergever het prima doen op linksback, met dan Riedewald of De Ligt centraal. Ik zie liever Viergever als Sinkgraven eerlijk gezegd.
Ik ook op linksback komt Viergever ook gewoon mee op. Sinkgraven zijn cijfers zeggen ook niet dat ie zijn taak als aanvallende back eer aandoet.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 11 maart 2017 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 15:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

er mag dus NOOIT een voorzet komen vanaf de zijkant... hahaha shiiiit zullen we maar gelijk alle backs afschrijven ?? ook de beste vd wereld dan maar gelijk.. en dan vooral die net een half seizoen daar spelen.. onee die zijn er niet zoveel en zelfs DIE hebben zulke dingen..
Hij verdedigde daar gewoon zwak. Dat een 17 jarige dan zijn duel verliest van een Zweedse beer dat kun je hem dan wel kwalijk nemen? Als Sinkgraven die voorzet er uithaalt komt de Ligt niet in die situatie is dat zo moeilijk? Wat moet een back daar doen dan?
remco k
 remco k - zaterdag 11 maart 2017 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 maart 2017 - 12:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wel nee jo ligt aan anderen... :)
Ach helemaal vergeten. Bosz zegt het. Dus dan is het zeker waar
p111
 p111 - zaterdag 11 maart 2017 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 maart 2017 - 09:07 schreef rutje het volgende:

[..]

Ik ken die cijfers ook. Vond ik inderdaad verrassend. Maar 1 op 1 tegen een snelle vleugelspeler is Sinkgraven kwetsbaar, kwetsbaarder dan Dijks (of Tete op rechts).

Daar staan voordelen tegenover en het is aan de coach te bepalen wat zwaarder weegt.

Maar niet alles van dat 2e goal ophangen aan De Ligt want ook Sinkgraven blunderde hier.
Totaal niet mee eens ik vind Sinkgraven het prima doen, en ik vind Tete zoals hij tegen kopenhagen speelde beter als Veltman op dit moment.
p111
 p111 - zaterdag 11 maart 2017 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 maart 2017 - 15:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hij liep veel te makkelijk weg bij Sinkgraven inderdaad
klopt wel maar dat gebeurd gewoon wel is een keer,maar ik kijk naar meerdere wedstrijden en voetballende oplossingen ja en dan vind ik hem een prima back.
rutje
 rutje - zaterdag 11 maart 2017 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 maart 2017 - 16:11 schreef p111 het volgende:

[..]

Totaal niet mee eens ik vind Sinkgraven het prima doen, en ik vind Tete zoals hij tegen kopenhagen speelde beter als Veltman op dit moment.
Ik zeg niet dat Sinkgraven het slecht doet, maar 1 tegen 1 tegen een snelle opkomende flankspeler is hij kwetsbaar, dat bleek tegen FC Kopenhagen en niemand die het daarover heft. Mensen praten alleen over De Ligt die het duel verliest.

Over Tete zijn we het eens.
p111
 p111 - zaterdag 11 maart 2017 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 maart 2017 - 16:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hij verdedigde daar gewoon zwak. Dat een 17 jarige dan zijn duel verliest van een Zweedse beer dat kun je hem dan wel kwalijk nemen? Als Sinkgraven die voorzet er uithaalt komt de Ligt niet in die situatie is dat zo moeilijk? Wat moet een back daar doen dan?
Jongens kom nou er komt altijd wel eens voorzet van de zijkant.Je moet naar het totaalplaatje kijken.
Eide
 Eide - zaterdag 11 maart 2017 - 16:24   quote  deeplink  
Kopenhagen mist Falk tegen Ajax

Rasmus Falk mist donderdag de tweede wedstrijd van FC Kopenhagen tegen Ajax in de achtste finales van de Europa League. Hij kampt met een voetblessure en is volgens de medische staf van zijn club zes weken uitgeschakeld.

Falk schoot FC Kopenhagen afgelopen donderdag tegen Ajax al na 27 seconden op voorsprong (1-0). Hij legde zo de basis voor de uiteindelijke zege van zijn ploeg (2-1). Ook Mathias Jorgensen mist de return in de uitverkochte Arena. De verdediger is geschorst.

Bij Ajax ontbreekt Davy Klaassen wegens een schorsing.

Bron

Ik begrijp overigens de kritiek op Vd Beek niet bij de eerste goal. Falk was toch echte de rechtshalf/buiten van Kopenhagen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 11 maart 2017 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 maart 2017 - 16:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach helemaal vergeten. Bosz zegt het. Dus dan is het zeker waar
dat is een eigen mening.. niet van die van bosz..net zo als mijn mening is dat je een betweterig kneusje bent..
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 11 maart 2017 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 maart 2017 - 16:14 schreef p111 het volgende:

[..]

klopt wel maar dat gebeurd gewoon wel is een keer,maar ik kijk naar meerdere wedstrijden en voetballende oplossingen ja en dan vind ik hem een prima back.
Tuurlijk maar iedereen schrijft de fout aan de Ligt toe maar als centrale verdediger kun je er toch ook een keer naast zitten? Het begint bij Sinkgraven die hem veel te makkelijk de achterlin laat halen. Sinkgraven speelt er pas net maar laat af en toe inderdaad goede dingen zien.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 11 maart 2017 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 maart 2017 - 16:15 schreef p111 het volgende:

[..]

Jongens kom nou er komt altijd wel eens voorzet van de zijkant.Je moet naar het totaalplaatje kijken.
Totaal plaatje in deze is dat Sinkgraven en de Ligt samen verantwoordelijk zijn voor deze tegengaan. Iedereen praat over de Ligt ook op het forum ook in de media. Kijk ik juist naar het totaal plaatje Door te stellen dat Sinkgraven veel te makkelijk die man laat lopen. Dat de Ligt daarna zijn duel verliest van de grootsteman van het veld kan ook gebeuren.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 11 maart 2017 - 18:10   quote  deeplink  
https://www.trollfootball.me/highlights/view/cornelius-koebenhavn-vs-ajax-2-1

Kijk hier maar hij laat de zijkant helemaal open. Stap naar achter en naar lniks en hij staat waar hij moet staan. Dan kan hij in duel komen en de voorzet eruit halen.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 11 maart 2017 - 18:12   quote  deeplink  
Hij stapt in maar dekt de zijkant niet af. Maar snap het wel op de training gaan onze buitenspelers binnendoor.. :p
remco k
 remco k - zaterdag 11 maart 2017 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 maart 2017 - 17:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat is een eigen mening.. niet van die van bosz..net zo als mijn mening is dat je een betweterig kneusje bent..
Ach kerel. Ga je schelden ja. Jammer man. Maar ach. Wat verwacht je van een jochie van een jaar of 14
nummer10
 nummer10 - zondag 12 maart 2017 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 maart 2017 - 18:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach kerel. Ga je schelden ja. Jammer man. Maar ach. Wat verwacht je van een jochie van een jaar of 14
vind het schelden nog wel meevallen.. heb van paar anderen wel meer voorbij zien komen.. en 14... mijn zoon typte nie.. daarbij speel jij vaak zat op de man.. actie reactie

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 maart 2017 door nummer10 --
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2017 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2017 - 11:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vind het schelden nog wel meevallen.. heb van paar anderen wel meer voorbij zien komen.. en 14... mijn zoon typte nie.. daarbij speel jij vaak zat op de man.. actie reactie
Ik reageer enkel op jouw gedrag. Maar goed. Je zit blijkbaar op hetzelfde niveau als je zoon. Ik hoop voor je dat je nog wat van hem opsteekt.
nummer10
 nummer10 - zondag 12 maart 2017 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2017 - 12:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik reageer enkel op jouw gedrag. Maar goed. Je zit blijkbaar op hetzelfde niveau als je zoon. Ik hoop voor je dat je nog wat van hem opsteekt.
spiegeltje.. nogmaals..
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2017 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2017 - 13:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

spiegeltje.. nogmaals..
Ik hoop echt dat je gaat begrijpen dat je echt alleen jezelf belachelijk maakt.

En dat advies van dat spiegeltje. Neem dat zelf eens ter harte
nummer10
 nummer10 - zondag 12 maart 2017 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2017 - 13:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je gaat begrijpen dat je echt alleen jezelf belachelijk maakt.

En dat advies van dat spiegeltje. Neem dat zelf eens ter harte
ik denk of weet zeker dat andere precies zo over jou denken.. daarbij boeit het mij nie hoe jij of wie ook over mij denkt..
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2017 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2017 - 16:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik denk of weet zeker dat andere precies zo over jou denken.. daarbij boeit het mij nie hoe jij of wie ook over mij denkt..
Mooi man.
nummer10
 nummer10 - zondag 12 maart 2017 - 16:36   quote  deeplink  
vind ik ook
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 13 maart 2017 - 14:38   quote  deeplink  
Uuuuh....hmmm, ja!, het worden borrelnootjes!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Kopenhagen - Ajax (donderdag 09 maart 2017, 19:00); 2 - 1









0.0093531