BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Kopenhagen - Ajax (donderdag 09 maart 2017, 19:00); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 09 maart 2017 - 22:42   quote  deeplink  
Jazeker. Een heel groot verschil.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 09 maart 2017 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 maart 2017 - 20:52 schreef NatjosFC het volgende:
Zo treurig om Ajax te zien spelen met Younes en Traore op de flanken. Allebei waardeloze spelers. Younes brengt helemaal niks. Niet creatief, geen dreiging, geen snelheid, geen goed schot, geen actie, geen voorzet... maar ja we hebben ook niets beters op het moment. Ik zou gewoon vd Beek of Nouri daar neer zetten. Ajax gaat gewoon niks winnen dit jaar met zn aanval.
Het trieste is dat bij alle 2 spelers je geen progressie ziet en dat het rendement enorm laag is. Dolberg moet ook veel alleen doen en doet wel werk voor de andere flankspelers door met regelmaat weg te lopen en ruimte voor hen te maken. Maar wat doen zij voor Dolberg?

Als dit het beste is wat Ajax aan haar supporters kan presenteren dat kan ik alleen maar de conclusie trekken dat de mensen die Ajax leiden en dit soort spelers voortdurend aantrekken ongeschikt zijn voor hun werk.

Ik ben en blijf van mening dat het niet alleen Bosz is die je dit kunt aanrekenen. Neres heeft nog niks laten zien. En wanneer je de excuses blijft zoeken in een verhaal dat hij nog moet wennen.

Als je voor een club als Ajax voor 12 miljoen niet een speler kunt aankopen die op korte termijn wat toevoegt dan ben jij als verantwoordelijke niet geschikt voor je functie.

Bij Ajax hebben we niet alleen beperkte spelers in de selectie lopen, Ajax heeft ook veel beperkte mensen die de club leiden. Hoe kun je dit niveau als supporter blijven accepteren. Het lijken wel lamme schapen.

Ben er wel klaar mee dat Ajax nooit een niveau kan realiseren dat je als supporter weer oprecht trots kunt zijn op je club.

Ik zie de mensen die Ajax leiden niet een stijgende lijn kunnen creëren. Het is pappen en nathouden wat ze doen. Jaar in jaar uit. Om te hopen dat de supporter het accepteert.

Juist die acceptatie is iets waar ik al jaren moeite mee heb.
nummer10
 nummer10 - donderdag 09 maart 2017 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 maart 2017 - 21:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee. Ze geven te veel weg. 1 goal in een Europese uitwedstrijd is fantastisch. Je mag alleen nooit zoveel kansen weggeven.
vanaf aug geen goal meer gevallen daar.. denk dat mensen kopenhagen zwaar onderschatten..
Loetje
 Loetje - donderdag 09 maart 2017 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 maart 2017 - 23:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vanaf aug geen goal meer gevallen daar.. denk dat mensen kopenhagen zwaar onderschatten..
Onderschatting is typisch Nederlands. Maar afgaand op het wedstrijdbeeld had Ajax hier gewoon, op basis van de 2e helft minimaal gelijk moeten spelen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 10 maart 2017 - 01:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 maart 2017 - 23:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Onderschatting is typisch Nederlands. Maar afgaand op het wedstrijdbeeld had Ajax hier gewoon, op basis van de 2e helft minimaal gelijk moeten spelen.
klopt
nummer10
 nummer10 - vrijdag 10 maart 2017 - 01:18   quote  deeplink  
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=301324

remco.. misschien je oogkleppen afzetten als mensen zelf hun fout toegeven.. maar kan me nog een discussie voor de geest halen waar klaassen totaal fout zat en het toegaf maar jij anderen de schuld gaf.. zal nu niet anders zijn denk ik
nummer10
 nummer10 - vrijdag 10 maart 2017 - 01:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 maart 2017 - 23:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Onderschatting is typisch Nederlands. Maar afgaand op het wedstrijdbeeld had Ajax hier gewoon, op basis van de 2e helft minimaal gelijk moeten spelen.
kijk maar naar manu - rostov.. wat was het een schande van ajax en bosz en bepaalde spelers... kijk waar rostov nu staat.. 1-1 manU
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 01:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 maart 2017 - 23:25 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Het trieste is dat bij alle 2 spelers je geen progressie ziet en dat het rendement enorm laag is. Dolberg moet ook veel alleen doen en doet wel werk voor de andere flankspelers door met regelmaat weg te lopen en ruimte voor hen te maken. Maar wat doen zij voor Dolberg?

Als dit het beste is wat Ajax aan haar supporters kan presenteren dat kan ik alleen maar de conclusie trekken dat de mensen die Ajax leiden en dit soort spelers voortdurend aantrekken ongeschikt zijn voor hun werk.

Ik ben en blijf van mening dat het niet alleen Bosz is die je dit kunt aanrekenen. Neres heeft nog niks laten zien. En wanneer je de excuses blijft zoeken in een verhaal dat hij nog moet wennen.

Als je voor een club als Ajax voor 12 miljoen niet een speler kunt aankopen die op korte termijn wat toevoegt dan ben jij als verantwoordelijke niet geschikt voor je functie.

Bij Ajax hebben we niet alleen beperkte spelers in de selectie lopen, Ajax heeft ook veel beperkte mensen die de club leiden. Hoe kun je dit niveau als supporter blijven accepteren. Het lijken wel lamme schapen.

Ben er wel klaar mee dat Ajax nooit een niveau kan realiseren dat je als supporter weer oprecht trots kunt zijn op je club.

Ik zie de mensen die Ajax leiden niet een stijgende lijn kunnen creëren. Het is pappen en nathouden wat ze doen. Jaar in jaar uit. Om te hopen dat de supporter het accepteert.

Juist die acceptatie is iets waar ik al jaren moeite mee heb.
Kerel wat een gelul weer. Waarom ligt het aan de leiding van de club dat de trainer niet de betere spelers opstelt. Dat ligt gewoon een de trainer.
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 02:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 maart 2017 - 23:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vanaf aug geen goal meer gevallen daar.. denk dat mensen kopenhagen zwaar onderschatten..
Dat zeg ik al vanaf de loting. 1 goal maken is goed. Maatje speelt op een naïeve manier en daardoor veel te veel kansen weggegeven.
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 02:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 01:18 schreef nummer10 het volgende:
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=301324

remco.. misschien je oogkleppen afzetten als mensen zelf hun fout toegeven.. maar kan me nog een discussie voor de geest halen waar klaassen totaal fout zat en het toegaf maar jij anderen de schuld gaf.. zal nu niet anders zijn denk ik
Begrijpend lezen en dingen in de juiste context zien is jou echt niet gegeven hè.
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 02:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 01:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

kijk maar naar manu - rostov.. wat was het een schande van ajax en bosz en bepaalde spelers... kijk waar rostov nu staat.. 1-1 manU
Rostov Manu. En tegen een united dat gewoon spelers rust geeft en helemaal geen goed seizoen draait.
Loetje
 Loetje - vrijdag 10 maart 2017 - 02:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 01:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

kijk maar naar manu - rostov.. wat was het een schande van ajax en bosz en bepaalde spelers... kijk waar rostov nu staat.. 1-1 manU
Russen zijn altijd kut om tegen te spelen. Waren trouwens grote delen van de pot echt heer en meester tegen United. Zat hem op me tablet te kijken samen met Ajax. Rostov was echt heel goed.
Eide
 Eide - vrijdag 10 maart 2017 - 06:03   quote  deeplink  
Ik vond Ajax gister zwak openen maar daarna goed spelen. De 1-0 mag nooit vallen. Heel de linkerkant staat daar volledig verkeerd. De 1-1 was een hele knappe goal. Goede assist van Klaassen maar wat knap afgemaakt van Dolberg ook. Verder vond ik Kopenhagen, voor een ploeg die leunt op defensieve kwaliteit, veel kansen weggegeven. Ajax vergeet zichzelf eigenlijk te belonen.

Thuis moet dit te doen zijn, hoewel het wegvallen van Klaassen een aderlating is. Dat gezegd hebbende, Kopenhagen is een hele lastige ploeg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 maart 2017 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 10 maart 2017 - 06:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 06:03 schreef Eide het volgende:
Ik vond Ajax gister zwak openen maar daarna goed spelen. De 1-0 mag nooit vallen. Heel de linkerkant staat daar volledig verkeerd. De 1-1 was een hele knappe goal. Goede assist van Klaassen maar wat knap afgemaakt van Dolberg ook. Verder vond ik Kopenhagen, voor een ploeg die leunt op defensieve kwaliteit, veel kansen weggegeven. Ajax vergeet zichzelf eigenlijk te belonen.

Thuis moet dit te doen zijn, hoewel het wegvallen van Klaassen een aderlating is. Dat gezegd hebbende, Kopenhagen is een hele lastige ploeg.
2-1 had ook niet gevallen als we een linksback hadden gehad. Sinkgraven wordt daar zo simpel voorbij gelopen die voorzet mag nooit komen. De vleugels wordt ik ook echt simpel van. Traöre deze wedstrijd niet eens zo heel slecht maar ze zijn veel te wisselvallig.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 10 maart 2017 - 06:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 maart 2017 - 20:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal eens.. Beide spelers 0,0 rendement in hun acties.. Beiden inderdaad geen enkele fatsoenlijke voorzet..

Het aantal assists van beiden spreekt boekdelen. Het feit dat sommigen deze jongens nog blijven verdedigen is echt droevig..
Misschien eens proberen met vd Beek op Ziyech zijn plek en dan Nouri voor Younes en Ziyech voor Traöre. Of Ziyech laten staan en Nouri en Kluivert laten starten op de flank?
nummer10
 nummer10 - vrijdag 10 maart 2017 - 07:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 01:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Kerel wat een gelul weer. Waarom ligt het aan de leiding van de club dat de trainer niet de betere spelers opstelt. Dat ligt gewoon een de trainer.
jij vind het een mening dat ze beter zijn... er is nog geen enkel bewijs dat ze dat daadwerkelijk zijn..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 10 maart 2017 - 07:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 02:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Rostov Manu. En tegen een united dat gewoon spelers rust geeft en helemaal geen goed seizoen draait.
de reservers van united waren bij veel hoge clubs gewoon basis.. rostov is gewoon een zwaar goeieploeg en zie ze manu nog uitschakelen ook..
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 02:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Russen zijn altijd kut om tegen te spelen. Waren trouwens grote delen van de pot echt heer en meester tegen United. Zat hem op me tablet te kijken samen met Ajax. Rostov was echt heel goed.
Heb heel de wedstrijd terug gezien. Maar Rostov werd de gehele eerste helft onder de voet gelopen en heeft in die eerste helft 1 kansje gehad. Tweede helft waren ze iets beter dan United maar meer doordat United het wel geloofde. Hele grote kansen heeft het ook in die tweede helft niet gehad.
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 07:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

jij vind het een mening dat ze beter zijn... er is nog geen enkel bewijs dat ze dat daadwerkelijk zijn..
Ze zullen minimaal gelijkwaardig zijn aangezien deze heren structureel waardeloos en Ajax onwaardig spelen.
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 08:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 07:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

de reservers van united waren bij veel hoge clubs gewoon basis.. rostov is gewoon een zwaar goeieploeg en zie ze manu nog uitschakelen ook..
Nee dat gaat niet gebeuren. En leuk dat elders basis zouden zijn. Maar het is de B keus van een elftal dat niet geweldig presteerd.
p111
 p111 - vrijdag 10 maart 2017 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 06:52 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

2-1 had ook niet gevallen als we een linksback hadden gehad. Sinkgraven wordt daar zo simpel voorbij gelopen die voorzet mag nooit komen. De vleugels wordt ik ook echt simpel van. Traöre deze wedstrijd niet eens zo heel slecht maar ze zijn veel te wisselvallig.
Misschien moeten we met zijn allen ook is gaan kijken naar Viergever het is aardig in de Eredivisie naast Sanchez maar een stapje hoger dan zie je pas hoe zwak deze man is.Er koomt altijd wel is een voorzet van de Flanken helaas een klein time momentje van een groot talent van 17 jaar die het tweede doelpunt opleverde ,terwijl Ajax in de tweede helft de betere ploeg was met helaas een dramatische Viergever.
rutje
 rutje - vrijdag 10 maart 2017 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 06:52 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

2-1 had ook niet gevallen als we een linksback hadden gehad. Sinkgraven wordt daar zo simpel voorbij gelopen die voorzet mag nooit komen. De vleugels wordt ik ook echt simpel van. Traöre deze wedstrijd niet eens zo heel slecht maar ze zijn veel te wisselvallig.
Heh heh, eindelijk iemand die dat ook eens zegt. Iedereen klaagt over De Ligt bij die 2-1 maar het is een klassieke wet dat wegdraaiende voorzetten vanaf de achterlijn heel moeilijk, zo niet onmogelijk zijn te verdedigen. 1 van de redenen waarom Cruijff graag met buitenspelers speelde.

Met een pure verdediger als Dijks was die voorzet er nooit gekomen. Die was gewoon meegelopen en/of had zijn lichaam erin gegooid.

Waarom had Kopenhagen niet 1 keer zo'n voorzet vanaf links? Omdat daar een pure snelle back, Tete, stond die overigens ook prima liep te voetballen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 10 maart 2017 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 09:47 schreef rutje het volgende:

[..]

Heh heh, eindelijk iemand die dat ook eens zegt. Iedereen klaagt over De Ligt bij die 2-1 maar het is een klassieke wet dat wegdraaiende voorzetten vanaf de achterlijn heel moeilijk, zo niet onmogelijk zijn te verdedigen. 1 van de redenen waarom Cruijff graag met buitenspelers speelde.

Met een pure verdediger als Dijks was die voorzet er nooit gekomen. Die was gewoon meegelopen en/of had zijn lichaam erin gegooid.

Waarom had Kopenhagen niet 1 keer zo'n voorzet vanaf links? Omdat daar een pure snelle back, Tete, stond die overigens ook prima liep te voetballen.
dijks laat geen voorzetten gaan ? zins wanneer dat niet dan ? en geen voorzetten gisteren vanaf tete zijn kant ? serieus ?
nummer10
 nummer10 - vrijdag 10 maart 2017 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 08:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee dat gaat niet gebeuren. En leuk dat elders basis zouden zijn. Maar het is de B keus van een elftal dat niet geweldig presteerd.
ahaaaa ok.. B keus zegt dus niks.. juist een B keus wil zich laten zien vaak lijkt mij.. dat ze niet top presteren in de PL zegt mijzelf zeer weinig.. kijk maar naar de kampioen van vorig jaar..
Eide
 Eide - vrijdag 10 maart 2017 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 09:47 schreef rutje het volgende:

[..]

Heh heh, eindelijk iemand die dat ook eens zegt. Iedereen klaagt over De Ligt bij die 2-1 maar het is een klassieke wet dat wegdraaiende voorzetten vanaf de achterlijn heel moeilijk, zo niet onmogelijk zijn te verdedigen. 1 van de redenen waarom Cruijff graag met buitenspelers speelde.

Met een pure verdediger als Dijks was die voorzet er nooit gekomen. Die was gewoon meegelopen en/of had zijn lichaam erin gegooid.

Waarom had Kopenhagen niet 1 keer zo'n voorzet vanaf links? Omdat daar een pure snelle back, Tete, stond die overigens ook prima liep te voetballen.
Ik wilde Sinkgraven niet bij naam noemen. Ik ben al langer kritisch over hem omdat ik hem positioneel zwak vind op linksback (maar verrassend goed in duels trouwens, dat wel). Dat was bij die 1-0 ook weer duidelijk. De directe tegenstander van Sinkgraven mag zomaar weglopen. Overigens is Sinkgraven zeker niet alleen verantwoordelijk. Ook in de coaching gaat het daar mis. Neemt niet weg dat het een positionele fout is op de linkerflank die Sinkgraven zich best wel mag aanrekenen.

De 2-1 vond ik minder verwijtbaar. Dat is nu eenmaal het spel van Kopenhagen die twee reuzen in de spits hebben. Als je daar een keer net verkeerd springt ben je het haasje. Natuurlijk is dat wel een fout van De Ligt, maar niet een die ik zomaar verwijtbaar vindt. Wat ik mooi vind is hoe De Ligt daar op reageert, dat toont in mijn ogen dat hij er van probeert te leren.

Verder mag Ajax echt heel blij zijn dat we Klaassen hebben. Ik zie wat dat betreft wel een uitdaging straks in Amsterdam. Van de Beek vond ik trouwens vrij goed spelen, maar had af en toe te veel tijd nodig bij z'n aannames.
rutje
 rutje - vrijdag 10 maart 2017 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 10:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dijks laat geen voorzetten gaan ? zins wanneer dat niet dan ? en geen voorzetten gisteren vanaf tete zijn kant ? serieus ?
Zelden heb ik Dijks zo makkelijk gepasseerd zien worden als Sinkgraven gisteren bij die 2-1. Dijks bezit meer snelheid en meer fysiek, had je allebei kunnen gebruiken.

Ik zeg niet dat Dijks perfect is maar Sinkgraven's verdedigende kwetsbaarheid kwam schrijnend aan het licht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 maart 2017 door rutje --
rutje
 rutje - vrijdag 10 maart 2017 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 10:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dijks laat geen voorzetten gaan ? zins wanneer dat niet dan ? en geen voorzetten gisteren vanaf tete zijn kant ? serieus ?
Noem mij 1 geval waarin een speler van Kopenhagen zo makkelijk Tete passeerde en een voorzet kon geven als bij die 2-1 aan de andere kant. Kun je niet want dat was er niet.
rutje
 rutje - vrijdag 10 maart 2017 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 10:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik wilde Sinkgraven niet bij naam noemen. Ik ben al langer kritisch over hem omdat ik hem positioneel zwak vind op linksback (maar verrassend goed in duels trouwens, dat wel). Dat was bij die 1-0 ook weer duidelijk. De directe tegenstander van Sinkgraven mag zomaar weglopen. Overigens is Sinkgraven zeker niet alleen verantwoordelijk. Ook in de coaching gaat het daar mis. Neemt niet weg dat het een positionele fout is op de linkerflank die Sinkgraven zich best wel mag aanrekenen.

De 2-1 vond ik minder verwijtbaar. Dat is nu eenmaal het spel van Kopenhagen die twee reuzen in de spits hebben. Als je daar een keer net verkeerd springt ben je het haasje. Natuurlijk is dat wel een fout van De Ligt, maar niet een die ik zomaar verwijtbaar vindt. Wat ik mooi vind is hoe De Ligt daar op reageert, dat toont in mijn ogen dat hij er van probeert te leren.

Verder mag Ajax echt heel blij zijn dat we Klaassen hebben. Ik zie wat dat betreft wel een uitdaging straks in Amsterdam. Van de Beek vond ik trouwens vrij goed spelen, maar had af en toe te veel tijd nodig bij z'n aannames.
Het vertrek van Klaassen (nmm niet te voorkomen) wordt een enorme puzzel. In principe is VD Beek kandidaat om hem op te volgen en ik ben een fan van Donny, maar ik heb 1 probleem met hem en dat is dat hij te weinig scoort. In de rol van Klaassen moet je er minstens 10 per seizoen inleggen en ik zie VD Beek dat niet doen.
Eide
 Eide - vrijdag 10 maart 2017 - 12:41   quote  deeplink  
Als we het toch over backs hebben; ik vond Tete trouwens een goede wedstrijd spelen. Eindelijk rammelt Kenny weer eens aan de deur. Goed moment ook want Veltman lijkt minder goed in vorm te zijn. Op links heb ik bedenkingen. Ik vond Viergever het prima doen op linksback, met dan Riedewald of De Ligt centraal. Ik zie liever Viergever als Sinkgraven eerlijk gezegd.
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 12:34 schreef rutje het volgende:

[..]

Zelden heb ik Dijks zo makkelijk gepasseerd zien worden als Sinkgraven gisteren bij die 2-1. Dijks bezit meer snelheid en meer fysiek, had je allebei kunnen gebruiken.

Ik zeg niet dat Dijks perfect is maar Sinkgraven's verdedigende kwetsbaarheid kwam schrijnend aan het licht.
Eens.
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 12:50   quote  deeplink  
Viergever inderdaad linksback en dan Riedewald cv
rutje
 rutje - vrijdag 10 maart 2017 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 12:41 schreef Eide het volgende:
Als we het toch over backs hebben; ik vond Tete trouwens een goede wedstrijd spelen. Eindelijk rammelt Kenny weer eens aan de deur. Goed moment ook want Veltman lijkt minder goed in vorm te zijn. Op links heb ik bedenkingen. Ik vond Viergever het prima doen op linksback, met dan Riedewald of De Ligt centraal. Ik zie liever Viergever als Sinkgraven eerlijk gezegd.
Tete speelde prima. Ik weet dat het niet alles zegt, maar een gast als Derksen roept al een jaar lang dat Tete beter is dan Veltman. Ik ben het daarmee eens.

Ik vind dat Viergever explosiviteit mist voor linksback. Vergeet niet dat hij daar tegen Rostock uit stond en dat was een drama. OK, 1 wedstrijd, maar toch.

Viergever's kracht vind ik positioneel verdedigen. Hij doet het prima centraal achter.

Als je naar de huidige selectie kijkt vind ik Riedewald de beste linksback. Bezit snelheid, lengte en kan goed opbouwen.

Bosz slaat door in zijn hang naar ''voetbal''. Met als resultaat 2 kwetsbare backs.
p111
 p111 - vrijdag 10 maart 2017 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 09:47 schreef rutje het volgende:

[..]

Heh heh, eindelijk iemand die dat ook eens zegt. Iedereen klaagt over De Ligt bij die 2-1 maar het is een klassieke wet dat wegdraaiende voorzetten vanaf de achterlijn heel moeilijk, zo niet onmogelijk zijn te verdedigen. 1 van de redenen waarom Cruijff graag met buitenspelers speelde.

Met een pure verdediger als Dijks was die voorzet er nooit gekomen. Die was gewoon meegelopen en/of had zijn lichaam erin gegooid.

Waarom had Kopenhagen niet 1 keer zo'n voorzet vanaf links? Omdat daar een pure snelle back, Tete, stond die overigens ook prima liep te voetballen.
laat me niet lachen Dijks was gewoon dramatisch dit seizoen en veel onnodige overtredingen dat had je tegen Kopenhagen ook de kop gekost dan krijg je heerlijke vrije trappen tegen je.1 voorzet in de hele tweede helft en jij geeft de back de schuld.
p111
 p111 - vrijdag 10 maart 2017 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 12:35 schreef rutje het volgende:

[..]

Noem mij 1 geval waarin een speler van Kopenhagen zo makkelijk Tete passeerde en een voorzet kon geven als bij die 2-1 aan de andere kant. Kun je niet want dat was er niet.
o nee de onderschepping die van links kwam waar Viergever zo geweldig onderschepte en daardoor weer bij de tegenstander kwam.
Eide
 Eide - vrijdag 10 maart 2017 - 13:09   quote  deeplink  
Ik vond de keuze voor Veltman tot dusver het afgelopen seizoen meer dan gerechtvaardigd. Joel hield stelselmatig z'n tegenstander volledig uit de wedstrijd en vormde met Sanchez een ijzersterk koppel op rechts. Tegelijkertijd speelde Tete, die wedstrijden die mocht spelen, niet sterk, uitgezonderd die pot tegen Luik. Die keuze vond ik dus de juiste waarbij Tete nu eindelijk weer eens heeft laten zien dat hij nu misschien wel weer beter in vorm is als Veltman.

Ik denk dat je Riedewald niet als back moet gebruiken. Riedewald is niet een draver langs de lijn. Hij bezit niet de behandelingssnelheid om daar echt een verschil te kunnen maken. Dat is sowieso een zwakheid van Jairo, hij handelt veel te langzaam aan de bal.

Viergever vond ik tijdens de blessure van Sinkgraven een verademing op linksback. Hij is positioneel veel sterker als Sinkgraven en brengt ook wat lengte wat Ajax gewoon nodig heeft. Tegen Legia speelde Viergever op linksback echt een prima pot bijvoorbeeld, inclusief een goal.

Ik vind dat Sinkgraven het verrassend goed doet op linksback, maar hij komt positioneel gewoon ernstig tekort.
rutje
 rutje - vrijdag 10 maart 2017 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 13:01 schreef p111 het volgende:

[..]

laat me niet lachen Dijks was gewoon dramatisch dit seizoen en veel onnodige overtredingen dat had je tegen Kopenhagen ook de kop gekost dan krijg je heerlijke vrije trappen tegen je.1 voorzet in de hele tweede helft en jij geeft de back de schuld.
Ik pleit niet voor Dijks, hoewel Dijks vorig seizoen een prima seizoen draaide, maar ik pleit wel voor een linksback die van beroep linksback is, niet een verkapte middenvelder als Sinkgraven.
rutje
 rutje - vrijdag 10 maart 2017 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 13:09 schreef Eide het volgende:
Ik vond de keuze voor Veltman tot dusver het afgelopen seizoen meer dan gerechtvaardigd. Joel hield stelselmatig z'n tegenstander volledig uit de wedstrijd en vormde met Sanchez een ijzersterk koppel op rechts. Tegelijkertijd speelde Tete, die wedstrijden die mocht spelen, niet sterk, uitgezonderd die pot tegen Luik. Die keuze vond ik dus de juiste waarbij Tete nu eindelijk weer eens heeft laten zien dat hij nu misschien wel weer beter in vorm is als Veltman.

Ik denk dat je Riedewald niet als back moet gebruiken. Riedewald is niet een draver langs de lijn. Hij bezit niet de behandelingssnelheid om daar echt een verschil te kunnen maken. Dat is sowieso een zwakheid van Jairo, hij handelt veel te langzaam aan de bal.

Viergever vond ik tijdens de blessure van Sinkgraven een verademing op linksback. Hij is positioneel veel sterker als Sinkgraven en brengt ook wat lengte wat Ajax gewoon nodig heeft. Tegen Legia speelde Viergever op linksback echt een prima pot bijvoorbeeld, inclusief een goal.

Ik vind dat Sinkgraven het verrassend goed doet op linksback, maar hij komt positioneel gewoon ernstig tekort.
Daar heb je gelijk in, tegen Legia was Viergever goed op die plek. Was ik vergeten.
rutje
 rutje - vrijdag 10 maart 2017 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 13:04 schreef p111 het volgende:

[..]

o nee de onderschepping die van links kwam waar Viergever zo geweldig onderschepte en daardoor weer bij de tegenstander kwam.
??? Ik vraag je een situatie te noemen waarin;

1) Tete werd uitgespeeld als Sinkgraven bij die 2-1, en;
2) er ook nog eens zo'n gevaarlijke afdraaiende voorzet kwam.

Ik wacht op antwoord ...
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 10 maart 2017 - 13:31   quote  deeplink  
Zoals ik de wedstrijd van gisteren terug analyseer, vind ik dat er minimaal twee problemen bij Ajax zijn. Punt 1 is, dat Ajax fysiek erg zwak is in duels door / dankzij ontbreken van minimaal drie lange en fysieke spelers van minstens 1.90 meter lang wat FC Kopenhagen wel heeft. Ajax heeft geen enkele kopduel gewonnen, wat zeer noodzakelijk is op Europees niveau.

En punt 2, de instelling van Peter Bosz. Ik vind vaak dat hij de spelers op de verkeerde plaats zet of dat hij Ajax niet in een hoger tempo laat spelen waardoor er automatisch problemen ontstaat voor een tegengoal.

Ik sluit niet uit dat het een combinatie van beiden is bij Ajax. Ajax zal toch echt actie moeten ondernemen, willen ze geregeld de halve finale halen in de EL. Nu maar eerst afwachten of we volgende week met 1-0 zege de volgende ronde halen.
p111
 p111 - vrijdag 10 maart 2017 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 13:19 schreef rutje het volgende:

[..]

Ik pleit niet voor Dijks, hoewel Dijks vorig seizoen een prima seizoen draaide, maar ik pleit wel voor een linksback die van beroep linksback is, niet een verkapte middenvelder als Sinkgraven.
Er zijn in het verleden genoeg aanvallers omgeturnd naar back en dat kan prima hij moet alleen even de tijd krijgen,en als je hoog speelt met je backs zoals Ajax graag wil spelen,dan moeten je 2 centrum spelers rugdekking geven.Maar ook dat heeft tijd nodig.Ik kom nog even op Viergever terug deze man mist gewoon de kwaliteit om met veel ruimte in zijn rug te spelen tegen kwalitatief goede tegenstanders.
p111
 p111 - vrijdag 10 maart 2017 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 13:22 schreef rutje het volgende:

[..]

??? Ik vraag je een situatie te noemen waarin;

1) Tete werd uitgespeeld als Sinkgraven bij die 2-1, en;
2) er ook nog eens zo'n gevaarlijke afdraaiende voorzet kwam.

Ik wacht op antwoord ...
Je wacht op een antwoord,wat ik je al gegeven hebt !! En ook dat ik vind als er een voorzet komt van de buitenkant je meteen de back wil wisselen,Sinkgraven speelt op die positie dit seizoen prima wedstrijden en ja elke spelers heeft wel eens mindere momenten in mijn ogen geen reden om hem te wisselen en hem de schuld te geven.
p111
 p111 - vrijdag 10 maart 2017 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 13:31 schreef Onze Ajax het volgende:
Zoals ik de wedstrijd van gisteren terug analyseer, vind ik dat er minimaal twee problemen bij Ajax zijn. Punt 1 is, dat Ajax fysiek erg zwak is in duels door / dankzij ontbreken van minimaal drie lange en fysieke spelers van minstens 1.90 meter lang wat FC Kopenhagen wel heeft. Ajax heeft geen enkele kopduel gewonnen, wat zeer noodzakelijk is op Europees niveau.

En punt 2, de instelling van Peter Bosz. Ik vind vaak dat hij de spelers op de verkeerde plaats zet of dat hij Ajax niet in een hoger tempo laat spelen waardoor er automatisch problemen ontstaat voor een tegengoal.

Ik sluit niet uit dat het een combinatie van beiden is bij Ajax. Ajax zal toch echt actie moeten ondernemen, willen ze geregeld de halve finale halen in de EL. Nu maar eerst afwachten of we volgende week met 1-0 zege de volgende ronde halen.
Ik vind inderdaad dat wij in het centrum 2 flinke grote jongens moeten hebben,gelukkig hebben we nu Sanchez en de Ligt wisselen voor Viergever dan wordt in het centrum fysiek al een stuk sterker.En ook op het middenveld mis ik wel wat power met Schone en Ziyec heb je nou niet bepaald power/fysiek geweld in je team.Tegen de helft van E.D gaat het wel maar ook tegen 010 zag je al dat we kapot gingen en ook Ziyec moet te hard werken om zijn kwaliteit te laten zien.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 10 maart 2017 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 13:19 schreef rutje het volgende:

[..]

Ik pleit niet voor Dijks, hoewel Dijks vorig seizoen een prima seizoen draaide, maar ik pleit wel voor een linksback die van beroep linksback is, niet een verkapte middenvelder als Sinkgraven.
dan kunnen we gigantisch veel backs afschrijven.. reiziger, vdwiel en zo nog genoeg voorbeelden.. sinkgraven staat er net een half seizoen laten we dat niet vergeten.. en wint nu al meer 1 op 1 duels dan dijks.. zoals remco rek is op cijfers waren er laatst ook cijfers over hun 2...
nummer10
 nummer10 - vrijdag 10 maart 2017 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 13:52 schreef p111 het volgende:

[..]

Je wacht op een antwoord,wat ik je al gegeven hebt !! En ook dat ik vind als er een voorzet komt van de buitenkant je meteen de back wil wisselen,Sinkgraven speelt op die positie dit seizoen prima wedstrijden en ja elke spelers heeft wel eens mindere momenten in mijn ogen geen reden om hem te wisselen en hem de schuld te geven.
er mag dus NOOIT een voorzet komen vanaf de zijkant... hahaha shiiiit zullen we maar gelijk alle backs afschrijven ?? ook de beste vd wereld dan maar gelijk.. en dan vooral die net een half seizoen daar spelen.. onee die zijn er niet zoveel en zelfs DIE hebben zulke dingen..
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 10 maart 2017 - 15:36   quote  deeplink  
Nu klaassen er niet bij is, hoop ik dat Riedewald de positie van Schone overneemt en Schone op plek van klaassen komt. Ik vond Donny van de Beek erg tegenvallen gister. Hij schoot op doel waar hij had moeten afleggen op Dolberg, Miscommunicatie bij de eerste goals tussen hem en Sinkgraven, iedereen stond daar verkeerd, maar die aanval had Schone al eerder kunnen afslaan, als hij veller was bij de bal die centraal in het midden kwam.

Met klaassen had ik er heilig in gelooft, nu gaat het toch heel lastig worden vrees ik.
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 13:59 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik vind inderdaad dat wij in het centrum 2 flinke grote jongens moeten hebben,gelukkig hebben we nu Sanchez en de Ligt wisselen voor Viergever dan wordt in het centrum fysiek al een stuk sterker.En ook op het middenveld mis ik wel wat power met Schone en Ziyec heb je nou niet bepaald power/fysiek geweld in je team.Tegen de helft van E.D gaat het wel maar ook tegen 010 zag je al dat we kapot gingen en ook Ziyec moet te hard werken om zijn kwaliteit te laten zien.
Bijzonder, Viergever een aantal kopduels zien winnen, de Ligt verloor een aantal kopduels. Waarom moet de Ligt er dan voor juist dat punt in voor Viergever?
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 15:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

er mag dus NOOIT een voorzet komen vanaf de zijkant... hahaha shiiiit zullen we maar gelijk alle backs afschrijven ?? ook de beste vd wereld dan maar gelijk.. en dan vooral die net een half seizoen daar spelen.. onee die zijn er niet zoveel en zelfs DIE hebben zulke dingen..
Natuurlijk zullen er wel voor zetten komen, maar je moet daar wel zorgen dat het goed staat en dat alles eruit gehaald wordt om die voorzetten te voorkomen, en dat was in dit geval zeker niet zo.
p111
 p111 - vrijdag 10 maart 2017 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 17:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Bijzonder, Viergever een aantal kopduels zien winnen, de Ligt verloor een aantal kopduels. Waarom moet de Ligt er dan voor juist dat punt in voor Viergever?
Niet alleen voor dat punt de Ligt is gewoon een super talent, die Viergever die niet meer is als een subtopper snel uit de basis verdrijft.
p111
 p111 - vrijdag 10 maart 2017 - 19:25   quote  deeplink  
Even voor de duidelijkheid.
---------------------------
Peter Bosz is mild voor twee Ajacieden die op donderdagavond niet geheel vrijuit gingen bij de twee tegengoals van FC Kopenhagen. De Ajax-trainer valt Donny van de Beek en Matthijs de Ligt niet af.
remco k
 remco k - vrijdag 10 maart 2017 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 - 19:23 schreef p111 het volgende:

[..]

Niet alleen voor dat punt de Ligt is gewoon een super talent, die Viergever die niet meer is als een subtopper snel uit de basis verdrijft.
Ik denk dat Viergever dit seizoen achterin, samen met Sanchez de twee beste en meest constante spelers zijn tot nu toe.. Ik zou niet weten waarom je Viergever er dan af zou halen..

Ik zou hem momenteel denk ik wel een plekje verder naar links zetten, dat vulde hij perfect in toen Sinkgraven er niet was..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Kopenhagen - Ajax (donderdag 09 maart 2017, 19:00); 2 - 1









0.0132369