BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Kopenhagen (donderdag 16 maart 2017, 21:05); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - woensdag 15 maart 2017 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 15:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

"Lastige" bankzitter brengen het teamproces in gevaar dus niet mokken of wegwezen. Kijk maar welke er weg zijn Bazoer,Gudelj en Ghazi allen ontevredenheid geuit. Tete,Riedewald hoor je niet dat is geen probleem. Daarom team is belangrijker dan ontevreden jongens. Nette prijs hen je er ook voor gekregen voor de rol doe ze op dat moment hadden.
Ze zijn lastige bankzitters gemaakt dat is heel wat anders. Neem El Ghazi die op beide vleugels uit de voeten kan en zit week in en week uit Traore en Younes stuntelen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 15 maart 2017 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 13:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb Bazoer fantastische wedstrijden zien spelen met mooie en hele belangrijke doelpunten. Hij kon wel het gevecht aan gaan met spelers als Vilhena, El Ahamdi en Guardado. Bazoer is op zijn fysiek nooit afgetroefd. Is door geen enkele tegenstander overlopen. Heeft in mijn ogen alles voor een moderne nummer 6 itt tot Schöne.
El Ghazi had prima cijfers maar was minder in vorm. Maar kom op he. We willen toch te boek staam als een opleidingsclub en geven hoog op van onze jeugdopleiding. Maar wanneer jonge spelers even uit vorm zijn mogen ze gelijk oprotten.
Jezus Brandje, helemaal eens man! Maar we moeten wel met zijn allen kijken naar een gehuurde kut van Chelski.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 15 maart 2017 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 18:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee tuurlijk maar Bazoer die wil bij weerstand gelijk weg. Gudelj zag geen perspectief en kon het niet meer opbrengen om op de bank te zitten. Ghazi heeft het nog geprobeerd maar Bosz vond het wel prima toen er een bod kwam. Ajax en de spelers hadden er ook geen moeite mee. Eind goed al goed. Ajax heeft nog een goed bedrag gekregen en Bosz in van de mokkende jongens af.

Tete en Riedewald hoof je niet die zullen ook balen. Dan moet je hard trainen en zorgen dat de trainer niet meer om je heen kan. Frustrerend maar dat is het topsport klimaat.
En toch vertellen deze spelers een ander verhaal, maar wordt altijd het verhaal vanuit de trainer/club geloofd. Ik heb echt mijn bedenkingen bij het vertrek van deze spelers.
remco k
 remco k - woensdag 15 maart 2017 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 18:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee tuurlijk maar Bazoer die wil bij weerstand gelijk weg. Gudelj zag geen perspectief en kon het niet meer opbrengen om op de bank te zitten. Ghazi heeft het nog geprobeerd maar Bosz vond het wel prima toen er een bod kwam. Ajax en de spelers hadden er ook geen moeite mee. Eind goed al goed. Ajax heeft nog een goed bedrag gekregen en Bosz in van de mokkende jongens af.

Tete en Riedewald hoof je niet die zullen ook balen. Dan moet je hard trainen en zorgen dat de trainer niet meer om je heen kan. Frustrerend maar dat is het topsport klimaat.
El Ghazi en Bazoer hoorde je ook niet. We moeten echt niet gaan doen alsof dit allemaal zulke onmogelijke jongens zouden zijn. De Boer hield van de ideale schoonzoon en kon prima met deze jongens. Zo lastig zullen ze dus echt wel niet geweest zijn.
remco k
 remco k - woensdag 15 maart 2017 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 19:45 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En toch vertellen deze spelers een ander verhaal, maar wordt altijd het verhaal vanuit de trainer/club geloofd. Ik heb echt mijn bedenkingen bij het vertrek van deze spelers.
Eens.
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 maart 2017 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 20:29 schreef remco k het volgende:

[..]

El Ghazi en Bazoer hoorde je ook niet. We moeten echt niet gaan doen alsof dit allemaal zulke onmogelijke jongens zouden zijn. De Boer hield van de ideale schoonzoon en kon prima met deze jongens. Zo lastig zullen ze dus echt wel niet geweest zijn.
omdat ze daar speelde.. bosz vond ze te slecht na kansen in de voorbereiding te hebben gegeven en faalde.. kwamen op de bank en het mokken kon beginnen.. en de keus of ze wel of niet hoorde te spelen is gewoon persoonlijke voorkeur..
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 maart 2017 - 23:49   quote  deeplink  
denk niet dat wij alles weten jongens.. wat er precies is gebeurt, hoe ze in de groep liggen, hoe ze trainen etc etc.. dus tjah.. koffiedik kijken..
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 16 maart 2017 - 04:57   quote  deeplink  
Het blijft een feit dat bepaalde spelers in rendement al heel lang te weinig brengen. Daar had Ajax veel meer in de winter op moeten anticiperen.

Ajax verkoopt diverse spelers en koopt alleen een 'talent'voor hel vele geld terug. Die je nu feitelijk nog niet kunt gebruiken.

Je gaat mij niet vertellen dat je dan van een juist te voeren beleid speelt. Ik vind dat beleid met risico. Wat onnodig is en beter opgevangen had kunnen en moeten worden.

Dat neem ik Ajax als club zeker kwalijk, omdat ze niet daadkrachtig genoeg zijn. Ik mis die wil om maximaal resultaat te willen behalen.

Ajax probeert mer haar beleid de supporters zoet te houden, en ze zien dat dat voor een groot deel prima werkt. Maar de supporters worden nog altijd nog niet getrakteerd op sprankelend voetbal.

Vaak kijken we naar wedstrijden vol met fouten en spelers die vooral structureel weinig presteren. Dat is toch een Ajax onwaardig niveau.

Is dit nu het niveau waar je het als supporter dan maar mee moet doen? Ik wil een leiding zien die vanuit visie tot het maximale gaat en vooral groei laat zien.

Er is al jaren geen groei meer en de kans is groot dat we voor de 3e keer op rij geen kampioen worden.

Wat heeft de leiding dan werkelijk gepresteerd?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 16 maart 2017 - 06:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 19:45 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En toch vertellen deze spelers een ander verhaal, maar wordt altijd het verhaal vanuit de trainer/club geloofd. Ik heb echt mijn bedenkingen bij het vertrek van deze spelers.
Bazoer is toch ook zo binnengekomen? Gudelj weten we allemaal en Ghazi heeft de trainer geduwd. Mwah het ligt dan echt niet alleen aan de trainer hoor.
En tuurlijk is het teleurstellend als je op de bank beland door voorkeur van een nieuwe trainer. De meeste spelers kunnen daar niet mee omgaan. Je wil toch altijd spelen als je vervanger dan amper beter is tja de rest is geschiedenis.

Jammer ja tuurlijk kijk hier nu naar Riedewald trainer ziet het blijkbaar niet in hem zitten en laat hem vanavond buiten de selectie.

http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/729400/riedewald-wordt-naar-tribune-verwezen-door-bosz-twijfelgeval-is-op-tijd-fit.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 16 maart 2017 - 07:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 20:29 schreef remco k het volgende:

[..]

El Ghazi en Bazoer hoorde je ook niet. We moeten echt niet gaan doen alsof dit allemaal zulke onmogelijke jongens zouden zijn. De Boer hield van de ideale schoonzoon en kon prima met deze jongens. Zo lastig zullen ze dus echt wel niet geweest zijn.
El ghazi heeft de trainer niet geduwd?
remco k
 remco k - donderdag 16 maart 2017 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 07:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

El ghazi heeft de trainer niet geduwd?
Dat terugzetten was ook meer dan terecht he,dat zei ik toen ook al..
JOOD
 JOOD - donderdag 16 maart 2017 - 08:55   quote  deeplink  
Weer Traore en Youness?
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 maart 2017 - 09:08   quote  deeplink  
Bosz moet Traore ook een beetje tegen zichzelf gaan beschermen hoor. Die jongen wordt al uitgefloten door het thuispubliek.
Als hij het niet wilt doen omdat hij bagger speelt, doe het dan om die jongen te beschermen.
Of zit er een clausule in die huurdeal waar we niks van weten? Verplicht basis
JOOD
 JOOD - donderdag 16 maart 2017 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 09:08 schreef Jaccio het volgende:
Bosz moet Traore ook een beetje tegen zichzelf gaan beschermen hoor. Die jongen wordt al uitgefloten door het thuispubliek.
Als hij het niet wilt doen omdat hij bagger speelt, doe het dan om die jongen te beschermen.
Of zit er een clausule in die huurdeal waar we niks van weten? Verplicht basis
Bosz moet zorgen dat de beste spelen, dat is hij dus zeker niet. Dus eruit. Als hij daar niet tegen kan moet hij lekker in een hoekje gaan liggen huilen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 maart 2017 - 10:00   quote  deeplink  
Nu wilt Riedewald vertrekken. Wat is dat toch?
Westermann voorkeur boven Riedewald
Traore voorkeur boven Kluivert

Waar is die Bosz mee bezig?
remco k
 remco k - donderdag 16 maart 2017 - 10:16   quote  deeplink  
Belachelijke beslissingen inderdaad..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 16 maart 2017 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 10:16 schreef remco k het volgende:
Belachelijke beslissingen inderdaad..
Ik zeg niets meer. Talenten worden weggejaagd!
remco k
 remco k - donderdag 16 maart 2017 - 11:21   quote  deeplink  
Hoe kan je Riedewald in hemelsnaam naar de tribune sturen om Westermann wel op de bank te laten zitten..
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 maart 2017 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 11:21 schreef remco k het volgende:
Hoe kan je Riedewald in hemelsnaam naar de tribune sturen om Westermann wel op de bank te laten zitten..
Het enige wat ik kan bedenken is dat Westermann misschien fysiek sterker is en sterker in de lucht is voor als je het op een bepaald punt in de wedstrijd nodig hebt, wat niet onbelangrijk is tegen die gasten.

Maar al met al vind ik het schandalig hoe er met de talenten om wordt gegaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 maart 2017 door Jaccio --
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 16 maart 2017 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 10:00 schreef Jaccio het volgende:
Nu wilt Riedewald vertrekken. Wat is dat toch?
Westermann voorkeur boven Riedewald
Traore voorkeur boven Kluivert

Waar is die Bosz mee bezig?
Nou vind ik Traore over Kluivert niet eens zo gek. Kluivert heeft ook geen dreiging.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 maart 2017 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 12:27 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Nou vind ik Traore over Kluivert niet eens zo gek. Kluivert heeft ook geen dreiging.
Persoonlijk vind ik Kluivert meer dreiging hebben, puur om het feit dat hij de ballen wel voor het doel slingert ipv blijven draaien.
Maar ik vind ook sowieso dat al zouden beiden er niks van bakken, je eigen speler altijd voorrang moet krijgen boven een huurling.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 16 maart 2017 - 12:34   quote  deeplink  
Bij Ajax moet er vanavond gezorgd worden dat iedereen met hun neus dezelfde kant op wijst, en dat daardoor de wedstrijd winnend met 2-0 afgesloten kan worden naar de volgende ronde.

Verder moet Ajax niet in een laag tempo spelen, wat ervoor doet zorgen dat de tegenstander hierdoor veel meer kans krijgt om veel beter in de wedstrijd te komen. De eerste helft tegen FC Twente was hier het bewijs van.
Eide
 Eide - donderdag 16 maart 2017 - 13:08   quote  deeplink  
Sinkgraven in wedstrijdselectie voor Kopenhagen-thuis

Daley Sinkgraven maakt deel uit van de wedstrijdselectie van Ajax voor de return van de achtste finales van de UEFA Europa League tegen FC Kopenhagen. De linkspoot was een twijfelgeval, maar doorstond woensdag succesvol de afsluitende training en werd zodoende in de 18-koppige groep opgenomen.

Peter Bosz kon kiezen uit een volledig fitte selectie. In Europees verband mag hij maar achttien spelers selecteren. Zondag tegen FC Twente had Bosz nog elf reserves tot zijn beschikking.

Ajax dient voor eigen publiek een 2-1-nederlaag uit de heenwedstrijd weg te poetsen. Aanvoerder Davy Klaassen is vanwege een schorsing niet van de partij.

De selectie is als volgt:
Andre Onana
Diederik Boer
Kenny Tete
Joël Veltman
Davinson Sánchez
Daley Sinkgraven
Heiko Westermann
Nick Viergever
Matthijs de Ligt
Lasse Schöne
Frenkie de Jong
Hakim Ziyech
Donny van de Beek
David Neres
Bertrand Traoré
Amin Younes
Kasper Dolberg
Justin Kluivert

Ajax - FC Kopenhagen begint donderdagavond om 21.05 uur.

Bron
Eide
 Eide - donderdag 16 maart 2017 - 13:12   quote  deeplink  
De Boer: "Klaassen zeker een gemis"

Ronald de Boer denkt dat Ajax een lastige klus te wachten staat om zonder Davy Klaassen ten koste van FC Kopenhagen de volgende ronde van de Europa League te halen. De aanvoerder van Ajax mag donderdagavond niet meedoen, omdat hij vorige week in de Deense hoofdstad een schorsing opliep. Klaassen kreeg geel toen hij in de slotfase protesteerde tegen het afgekeurde doelpunt van Kasper Dolberg. In de return wordt de spelmaker waarschijnlijk vervangen door Donny van de Beek.

Ajax haalde gemiddeld 2,09 punten per wedstrijd in 158 duels met Klaassen erbij. Zonder hem (27 wedstrijden) ligt dat moyenne op 1,67. "Ik snap dat wel. Niet alleen het scorend vermogen is een grote kwaliteit van Davy. Hij maakt het spel – net als Dirk Kuyt bij Feyenoord – ook sneller. Dat zijn echte teamspelers, die een gave bezitten die niet veel spelers hebben", vertelt Ronald de Boer aan De Telegraaf.

"Klaassen coacht, gaat voorop in de strijd en zijn afwezigheid zal zeker een gemis zijn." Hij noemt Van de Beek de meest logische vervanger. "Hij kan het prima invullen. Maar Davy is nog wel meer een afmaker dan Donny. Al heeft Van de Beek in de A1 laten zien dat hij makkelijk scoort. Hoewel hij meer de aangever is, heeft hij wel het gevoel om op het juiste moment in het zestienmetergebied te komen."

Bron
remco k
 remco k - donderdag 16 maart 2017 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 12:27 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Nou vind ik Traore over Kluivert niet eens zo gek. Kluivert heeft ook geen dreiging.
Sorry, maar dat ben ik niet met je eens. van Kluivert gaat juist veel dreiging uit, met name in de diepte, en hij heeft daarnaast wel een goede voorzet..
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 16 maart 2017 - 13:56   quote  deeplink  
Ik schat dat Ajax ongeveer 40% kans heeft om door te gaan. Aan de andere kant is 1-0 voldoende.
remco k
 remco k - donderdag 16 maart 2017 - 14:06   quote  deeplink  
Ik vind dat Ajax het aan haar naam verplicht is om door te gaan.

Ik schat de kans op 60 a 65% op basis van de eerste wedstrijd, en het feit dat ploegen uit altijd minder zijn dan thuis.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 maart 2017 - 14:39   quote  deeplink  
Zul je net zien dat ze in de 70e minuut een tegengoal incasseren
Eide
 Eide - donderdag 16 maart 2017 - 14:41   quote  deeplink  
En Kopenhagen heeft juist in de uitwedstrijden goed gepresteerd dacht ik.
RonBr
 RonBr - donderdag 16 maart 2017 - 15:00   quote  deeplink  
Heeft iemand enig idee waarom Traore en Younes niet verplicht worden om in elke wedstrijd regelmatig van kant te wisselen?
Dan kan vooral Traore ook eens buitenom en Dolberg fatsoenlijk bedienen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 maart 2017 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 15:00 schreef RonBr het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom Traore en Younes niet verplicht worden om in elke wedstrijd regelmatig van kant te wisselen?
Dan kan vooral Traore ook eens buitenom en Dolberg fatsoenlijk bedienen.
Ik denk dat er maar weinig zijn die Bosz begrijpen
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 16 maart 2017 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 08:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat terugzetten was ook meer dan terecht he,dat zei ik toen ook al..
Hij heeft daarna wel geprobeerd om zich te bewijzen dat was wel goed.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 16 maart 2017 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 15:17 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik denk dat er maar weinig zijn die Bosz begrijpen
Ik ook niet altijd nee
remco k
 remco k - donderdag 16 maart 2017 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 15:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hij heeft daarna wel geprobeerd om zich te bewijzen dat was wel goed.
Ik vond hem toen ook beter spelen dan een Traore dit hele seizoen al laat zien..
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 maart 2017 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 16:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond hem toen ook beter spelen dan een Traore dit hele seizoen al laat zien..
Er moet gewoon een afspraak met Chelsea zijn gemaakt dat Traore elke wedstrijd speelt of een bepaald aantal minuten per wedstrijd moet maken. Anders kan ik het gewoon niet verklaren dat hij de voorkeur blijft krijgen
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 16 maart 2017 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 16:57 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Er moet gewoon een afspraak met Chelsea zijn gemaakt dat Traore elke wedstrijd speelt of een bepaald aantal minuten per wedstrijd moet maken. Anders kan ik het gewoon niet verklaren dat hij de voorkeur blijft krijgen
Hier kom je toch nooit echt achter. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax hem na dit seizoen nog een keer gaat huren. En ik zie Bosz ook niet veranderen om hem van de bank te laten beginnen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 16 maart 2017 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 16:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond hem toen ook beter spelen dan een Traore dit hele seizoen al laat zien..
Ja zeker niet minder dus jammer dat een gehuurde speler dan de voorkeur kreeg.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 16 maart 2017 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 11:21 schreef remco k het volgende:
Hoe kan je Riedewald in hemelsnaam naar de tribune sturen om Westermann wel op de bank te laten zitten..
Bosz zegt dat westerman beter kan koppen dan riedewald en wellicht heb je hem eerder nodig dan riedewald, aldus de trainer
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 16 maart 2017 - 20:40   quote  deeplink  
Lol. Ryan Babel scoort 2x en helpt de turken naar de volgende ronde. Ben benieuwd wat erdogan daarvan vind?
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 16 maart 2017 - 21:00   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd of Bosz Ajax nu veel meer aanvallender laat spelen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 maart 2017 - 21:03   quote  deeplink  
Veel plezier heren. Hoop dat het niet zo een avond wordt waarop we ons zitten dood te ergeren
046afca
 046afca - donderdag 16 maart 2017 - 21:08   quote  deeplink  
Younes heeft dit seizoen ook nooit eens het geluk aan zijn zijde
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 maart 2017 - 21:27   quote  deeplink  
Lekker!
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 16 maart 2017 - 21:29   quote  deeplink  
Geweldig een vroege doelpunt. 1-0.
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 maart 2017 - 21:33   quote  deeplink  
perfecte antwoord.. misschien had die dat even nodig...
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 16 maart 2017 - 21:34   quote  deeplink  
Goede goal. Nu niet doordrukken. Maar zo doorgaan en afwachten.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 maart 2017 - 21:38   quote  deeplink  
Wat een irritante scheids zeg
046afca
 046afca - donderdag 16 maart 2017 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 21:38 schreef Jaccio het volgende:
Wat een irritante scheids zeg
Ja vreselijk fluit voor voor alles
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 16 maart 2017 - 21:51   quote  deeplink  
Kunnen wel voortaan met deze verdediging spelen?
Jaccio
 Jaccio - donderdag 16 maart 2017 - 21:52   quote  deeplink  
Kom op, maken deze en proberen de wedstrijd rustig uit te spelen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Kopenhagen (donderdag 16 maart 2017, 21:05); 2 - 0









0.0131738