BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Kopenhagen (donderdag 16 maart 2017, 21:05); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - vrijdag 17 maart 2017 - 02:03   quote  deeplink  
Gefeliciteerd gappies!

Ik was vanavond in Ahoy bij de Premier League Darts waardoor ik enkel de stand heb meegekregen. Deze keer zelf niet gevolgd. Lees hier en daar dat Ajax heel sterk was en elders dat het gewoon redelijk was. Kunnen jullie me een beetje bijpraten?
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 17 maart 2017 - 06:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 23:30 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Als je zn jongen nooit laat spelen in het eerste gaat ie ook nooit wat opleveren. Hem laten meedelen in dit soort sucessen is alleen maar goed voor hem.
En zoveel minder dan Kluivert zou hij toch niet zijn?
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 17 maart 2017 - 06:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 02:03 schreef Loetje het volgende:
Gefeliciteerd gappies!

Ik was vanavond in Ahoy bij de Premier League Darts waardoor ik enkel de stand heb meegekregen. Deze keer zelf niet gevolgd. Lees hier en daar dat Ajax heel sterk was en elders dat het gewoon redelijk was. Kunnen jullie me een beetje bijpraten?
Was een hele goede wedstrijd van Ajax. Lekker kort op de bal gezeten waardoor Kopenhagen geen kans kreeg. Wel erg slordig in de afronding anders had het minimaal 5-0 geweest.
Verdediging stond erg goed de Ligt was man van de wedstrijd officieel maar ik vond Viergever erg goed als linksback. Ook Tete die inviel voor Veltman speelde erg sterk. Ziyech had een paar assists moeten hebben maar gingen er niet in. Ook had hij weer veel pech in de afronding. Dolberg kreeg hem er ook niet echt meer in. Younes slordig op het einde. Scheids floot erg veel maar wel correct. Verdiende overwinning maar wel weer even lastig op het einde doordat je slordig was.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 17 maart 2017 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 15:00 schreef RonBr het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom Traore en Younes niet verplicht worden om in elke wedstrijd regelmatig van kant te wisselen?
Dan kan vooral Traore ook eens buitenom en Dolberg fatsoenlijk bedienen.
Dit zou idd niet verkeerd zijn, als ze eens van positie wisselen in de wedstrijd
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 17 maart 2017 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 22:24 schreef 046afca het volgende:
Tete laat nu ook aanvallend zien dat die veltman voorbij gestreefd is
Yup, ik geef dat al een tijdje aan. Ik vind dat tete een kans moet krijgen, die wil je niet ook nog eens kwijtraken
remco k
 remco k - vrijdag 17 maart 2017 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 22:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is ook niet de taak van de scheids, scheids is om deze wedstrijd goed te leiden en niet om een leuke pot te krijgen.

Voor een leuke pot moet je naar de spelers kijken en niet naar de scheids
Ach nee man, ik heb hem wel een keer of tien zien fluiten voor iets dat helemaal geen overtreding was..
remco k
 remco k - vrijdag 17 maart 2017 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2017 - 23:08 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Onzin. Maandag uurtje meegedaan... kan makkelijk hier even invallen. Maar issie dus blijkbaar niet goed genoeg voor.
Kluivert speelde maandag inderdaad langer..
remco k
 remco k - vrijdag 17 maart 2017 - 11:28   quote  deeplink  
Ook weer grappig..

Exact deze defensie is door een aantal hier al meerdere malen voorgesteld, en inclsuief Tete was dit ook gewoon de beste wedstrijd van Ajax op defensief gebied..
RonBr
 RonBr - vrijdag 17 maart 2017 - 11:48   quote  deeplink  
Tete was inderdaad super. Het grootste verschil met Veltman is dat hij aanvallend veel meer brengt. Doordat hij buitenom komt bij Traore is het eindelijk functioneel als Traore naar binnen trekt.
En wat is Dolberg gevaarlijk als hij zoals gisteren eindelijk vanaf de flanken bedient wordt door meerdere spelers...
Eide
 Eide - vrijdag 17 maart 2017 - 11:59   quote  deeplink  
Tete gister inderdaad goed hoewel de hoge druk van Ajax het verdedigen ook eenvoudig maakte. Ik ben blij dat Tete weer helemaal in vorm lijkt. Nu wordt het interessant wat Bosz daarmee gaat doen. Zo vind ik Viergever op linksback ook een verademing ten opzichte van Sinkgraven. Laat De Ligt die centrumpositie maar invullen.

Younes speelde gister een goede wedstrijd. Hij ontsierd en het alleen met die uitbraak waar hij al veel eerder op Ziyech had moet passen in plaats van voor eigen succes gaan. Ziyech ook weer prima trouwens. Hij zwierf zoals je dat graag ziet en gaf een aantal prachtige voorzetten. De zie je ook meteen hoe je Dolberg hoort te gebruiken. Ook Dolberg speelde gewoon goed. Vd Beek onopvallend maar wel erg goed in het druk zetten. Typisch een wedstrijd waarbij je nauwelijks ziet hoeveel goed werk zo'n gozer verzet. Door het werk van Vd Beek kon Ziyech zo goed spelen.

Sanchez weer ongenaakbaar zoals we hem kennen en eindelijk eens geen glansrol voor Onana. Heerlijk als je de keeper nauwelijks nodig hebt. Traoré scoort en was gevaarlijk maar vond ik verder te weinig aanwezig. Schöne onopvallend maar degelijk.

Een van de beste wedstrijden die ik Ajax onder Bosz heb zien spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 maart 2017 door Eide --
RonBr
 RonBr - vrijdag 17 maart 2017 - 12:14   quote  deeplink  
Helemaal mee eens. Heerlijk was het.

Ik heb de vraag eerder voorbij zien komen op het forum of Ziyech misschien meer tot zijn recht komt als Klaassen er niet bij is. Ik impliceer hier uitdrukkelijk niet mee dat ik wil dat Klaassen niet meer opgesteld wordt want daar is hij veel te belangrijk voor, maar het lijkt me wel dat Ziyech dan meer vrijheid krijgt (of neemt). Ben benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 17 maart 2017 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 11:28 schreef remco k het volgende:
Ook weer grappig..

Exact deze defensie is door een aantal hier al meerdere malen voorgesteld, en inclsuief Tete was dit ook gewoon de beste wedstrijd van Ajax op defensief gebied..
Viergever en Tete zijn prima backs van mij mogen ze blijven staan.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 17 maart 2017 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 12:14 schreef RonBr het volgende:
Helemaal mee eens. Heerlijk was het.

Ik heb de vraag eerder voorbij zien komen op het forum of Ziyech misschien meer tot zijn recht komt als Klaassen er niet bij is. Ik impliceer hier uitdrukkelijk niet mee dat ik wil dat Klaassen niet meer opgesteld wordt want daar is hij veel te belangrijk voor, maar het lijkt me wel dat Ziyech dan meer vrijheid krijgt (of neemt). Ben benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken
Zit wel een kern van waarheid in. Zonder KlaAssen kan Ziyech iets dieper staan en vd Beek en Schöne staan dan verdedigender. Klaassen zijn diepgang betekent gelijk ook dat Ziyech verdedigend moet denken.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 17 maart 2017 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 11:59 schreef Eide het volgende:
Tete gister inderdaad goed hoewel de hoge druk van Ajax het verdedigen ook eenvoudig maakte. Ik ben blij dat Tete weer helemaal in vorm lijkt. Nu wordt het interessant wat Bosz daarmee gaat doen. Zo vind ik Viergever op linksback ook een verademing ten opzichte van Sinkgraven. Laat De Ligt die centrumpositie maar invullen.

Younes speelde gister een goede wedstrijd. Hij ontsierd en het alleen met die uitbraak waar hij al veel eerder op Ziyech had moet passen in plaats van voor eigen succes gaan. Ziyech ook weer prima trouwens. Hij zwierf zoals je dat graag ziet en gaf een aantal prachtige voorzetten. De zie je ook meteen hoe je Dolberg hoort te gebruiken. Ook Dolberg speelde gewoon goed. Vd Beek onopvallend maar wel erg goed in het druk zetten. Typisch een wedstrijd waarbij je nauwelijks ziet hoeveel goed werk zo'n gozer verzet. Door het werk van Vd Beek kon Ziyech zo goed spelen.

Sanchez weer ongenaakbaar zoals we hem kennen en eindelijk eens geen glansrol voor Onana. Heerlijk als je de keeper nauwelijks nodig hebt. Traoré scoort en was gevaarlijk maar vond ik verder te weinig aanwezig. Schöne onopvallend maar degelijk.

Een van de beste wedstrijden die ik Ajax onder Bosz heb zien spelen.
Klopt wel dat van Ziyech hij heeft een werker naast hem nodig zonder al teveel diepgang zodat hij vrijer kan spelen. Viergever en Tete mogen van mij voortaan de backs zijn. Gingen er lekker op.
RonBr
 RonBr - vrijdag 17 maart 2017 - 13:05   quote  deeplink  
De Ligt en Tete opgeroepen voor het Nederlands elftal. Super leuk natuurlijk voor De Ligt en ik snap de keuze ook heel goed, maar ik hoop dat hij nu niet te snel de hemel ingeprezen wordt net als bijvoorbeeld Bazoer. Dat kan weer nadelig uitpakken als hij ook een keer een dip krijgt.
Leuk dat Tete is opgeroepen. Nu maar hopen dat Bosz ook een keer gaat zien hoe goed Tete is.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 17 maart 2017 - 13:06   quote  deeplink  
Viergever, Tete, Veltman, Klaassen en ook De Ligt opgenomen in de selectie van Oranje. Betekent dat het erg goed stond gister.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 17 maart 2017 - 13:13   quote  deeplink  
Ben er niet blij mee. Had liever gezien dat ze thuis bleven!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 17 maart 2017 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 11:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach nee man, ik heb hem wel een keer of tien zien fluiten voor iets dat helemaal geen overtreding was..
Sorry maar dat waren echt wel overtredingen, dat er niemand voor fluit betekend niet dat het geen overtredingen zijn.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 17 maart 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 06:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En zoveel minder dan Kluivert zou hij toch niet zijn?
Dat mag ik toch hopen voor 12 miljoentjes.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 17 maart 2017 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 13:06 schreef Hasjkoph het volgende:
Viergever, Tete, Veltman, Klaassen en ook De Ligt opgenomen in de selectie van Oranje. Betekent dat het erg goed stond gister.
Viergever en Klaassen zeer terecht. Veltman ook wel obv zn basisplek.
De Ligt en Tete onbegrijpelijk. De Ligt nog geen 3 volle wedstrijden in de eredivisie. Tete speelt niet. Kun je ook Bram v Polen ofzo wel oproepen. Gek dat spelers als Ake, v aanholt, pieters, van der Heijden.
Loetje
 Loetje - vrijdag 17 maart 2017 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 11:28 schreef remco k het volgende:
Ook weer grappig..

Exact deze defensie is door een aantal hier al meerdere malen voorgesteld, en inclsuief Tete was dit ook gewoon de beste wedstrijd van Ajax op defensief gebied..
Heb net de wedstrijd in zijn geheel maar teruggekeken. We hadden het over een centrum met Sanchez en De Ligt. Dat is me goed bevallen.

Maar wat missen we een hoop kansen iedere wedstrijd.
Loetje
 Loetje - vrijdag 17 maart 2017 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 13:47 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dat mag ik toch hopen voor 12 miljoentjes.
Ronald de Boer vond hem vooralsnog niet beter dan Cerny. Dus ben benieuwd.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 17 maart 2017 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 13:47 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dat mag ik toch hopen voor 12 miljoentjes.
Je weet het nooit hè haha
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 17 maart 2017 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 13:55 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Viergever en Klaassen zeer terecht. Veltman ook wel obv zn basisplek.
De Ligt en Tete onbegrijpelijk. De Ligt nog geen 3 volle wedstrijden in de eredivisie. Tete speelt niet. Kun je ook Bram v Polen ofzo wel oproepen. Gek dat spelers als Ake, v aanholt, pieters, van der Heijden.
Van der Heijden? Dat is helemaal niks
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 17 maart 2017 - 20:58   quote  deeplink  
Nerres staat bij jong Ajax in de basis, op dit moment spelend tegen Nac. En gescoord
remco k
 remco k - vrijdag 17 maart 2017 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 13:30 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry maar dat waren echt wel overtredingen, dat er niemand voor fluit betekend niet dat het geen overtredingen zijn.
Nee dat waren het niet. Een arm aanraken is iets anders dan een arm vasthouden. Bij voetbal heb je nu eenmaal fysiek contact.
Brandje
 Brandje - vrijdag 17 maart 2017 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 11:05 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dit zou idd niet verkeerd zijn, als ze eens van positie wisselen in de wedstrijd
Ik niet. Dat gaat je opbreken wanneer ze verdedigend werk moeten doen.
Brandje
 Brandje - vrijdag 17 maart 2017 - 21:54   quote  deeplink  
Ik weet niet of het al besproken is maar dit is de eerste wedstrijd dit seizoen waarin Ajax het middenveld echt in handen had en dat zonder Klaassen.
Ik heb daar wel een verklaring voor. Klaassen is belangrijk met zijn goals maar krijgt vaak de kritiek matig aan de bal te zijn. Als je zoals Klaassen vaak diepgaat dan speel je in feite met twee middenvelders. vd Beek speelde niet spectaculair maar had ook amper balverlies en stond gewoon goed. Bovendien zag ik Ziyech echt opbloeien
Brandje
 Brandje - vrijdag 17 maart 2017 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 13:55 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Viergever en Klaassen zeer terecht. Veltman ook wel obv zn basisplek.
De Ligt en Tete onbegrijpelijk. De Ligt nog geen 3 volle wedstrijden in de eredivisie. Tete speelt niet. Kun je ook Bram v Polen ofzo wel oproepen. Gek dat spelers als Ake, v aanholt, pieters, van der Heijden.
Ik heb Blind gebeld en gezegd dat hij Kenny moet oproepen zodat Bosz ook eindelijk wakker wordt.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 18 maart 2017 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 21:55 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik heb Blind gebeld en gezegd dat hij Kenny moet oproepen zodat Bosz ook eindelijk wakker wordt.
Dat heb je goed gedaan. Bosz is blind in deze.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 18 maart 2017 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 21:54 schreef Brandje het volgende:
Ik weet niet of het al besproken is maar dit is de eerste wedstrijd dit seizoen waarin Ajax het middenveld echt in handen had en dat zonder Klaassen.
Ik heb daar wel een verklaring voor. Klaassen is belangrijk met zijn goals maar krijgt vaak de kritiek matig aan de bal te zijn. Als je zoals Klaassen vaak diepgaat dan speel je in feite met twee middenvelders. vd Beek speelde niet spectaculair maar had ook amper balverlies en stond gewoon goed. Bovendien zag ik Ziyech echt opbloeien
Ja was al meerdere opgevallen. Ziyech heeft meer vrijheid met een werker achter hem dan met Klaassen die ook diep staat. Hij is vrijer als hij zich kan focussen op aanval en niet constant terug hoeft omdat Klaassen diep staat.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 18 maart 2017 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 16:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Van der Heijden? Dat is helemaal niks
Dat zeg ik ook niet. Maar hij zou het meer verdienen dan De Ligt.
RonBr
 RonBr - zaterdag 18 maart 2017 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2017 - 21:51 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik niet. Dat gaat je opbreken wanneer ze verdedigend werk moeten doen.
Ik had nog niet aan het verdedigende aspect gedacht, maar nu ik dat wel doe denk ik dat ze dan juist met hun goede been kunnen verdedigen. Vooral Traore is totaal eenbenig. Als hij aan de linker kant staat dan is het verdedigend juist een voordeel dat hij een linkspoot is.
Eide
 Eide - zaterdag 18 maart 2017 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 08:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja was al meerdere opgevallen. Ziyech heeft meer vrijheid met een werker achter hem dan met Klaassen die ook diep staat. Hij is vrijer als hij zich kan focussen op aanval en niet constant terug hoeft omdat Klaassen diep staat.
Ik vind het wat snel om contact conclusies te verbinden aan 1 wedstrijd. Vergeet niet dat Ziyech tegen Twente ook al heel goed speelde, toen met Klaassen. Ik denk dat Ziyech gewoon beter in vorm komt.
remco k
 remco k - zaterdag 18 maart 2017 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 09:37 schreef RonBr het volgende:

[..]

Ik had nog niet aan het verdedigende aspect gedacht, maar nu ik dat wel doe denk ik dat ze dan juist met hun goede been kunnen verdedigen. Vooral Traore is totaal eenbenig. Als hij aan de linker kant staat dan is het verdedigend juist een voordeel dat hij een linkspoot is.
Is dat nog wel zo in het hedendaagse voetbal?

Vrijwel iedere buitenspeler komt alleen nog maar naar binnen..
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 18 maart 2017 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 09:05 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar hij zou het meer verdienen dan De Ligt.
Dat wel maar zou hem niet graag in nl elftal willen zien iig
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 18 maart 2017 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 10:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind het wat snel om contact conclusies te verbinden aan 1 wedstrijd. Vergeet niet dat Ziyech tegen Twente ook al heel goed speelde, toen met Klaassen. Ik denk dat Ziyech gewoon beter in vorm komt.
Ook wel en hij heeft ook veel pech in afronding van hem en qua assist van zijn medespelers.
Denk jij dan niet dat Ziyech vrijer kan spelen met iemand die in dienst van hem speelt om hem heen? Bij Twente speelde iedereen in dienst van hem rest is geschiedenis.
Eide
 Eide - zaterdag 18 maart 2017 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 10:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ook wel en hij heeft ook veel pech in afronding van hem en qua assist van zijn medespelers.
Denk jij dan niet dat Ziyech vrijer kan spelen met iemand die in dienst van hem speelt om hem heen? Bij Twente speelde iedereen in dienst van hem rest is geschiedenis.
Ik denk dat Ziyech er niet vanuit kan gaan dat hij z'n hele leven zal spelen in ploegen die geheel in dienst van Hakim Ziyech staan. Ik vind de vraag dus eerlijk gezegd een non-discussie. Ziyech zal moeten leren renderen in systemen waarin hij slechts een van de raderen in de machine is. Bovendien denk ik dat Zyiech prima met Klaassen kan spelen, als Ajax maar hele hoge druk kan houden.

Ik denk eerder dat de rol van de 6 en de vleugelspelers belangrijk is voor Ziyech van de rol van de andere aanvallende middenvelder.
RonBr
 RonBr - zaterdag 18 maart 2017 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 10:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Is dat nog wel zo in het hedendaagse voetbal?

Vrijwel iedere buitenspeler komt alleen nog maar naar binnen..
Goed punt
Eide
 Eide - zaterdag 18 maart 2017 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 10:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Is dat nog wel zo in het hedendaagse voetbal?

Vrijwel iedere buitenspeler komt alleen nog maar naar binnen..
Maar de meeste ploegen lossen dat op door de voorzetten te laten komen van de backs of voorzetten van middenvelders. Ajax heeft niet de backs om de achterlijn te halen met een goede voorzet. Ook Sinkgraven en Tete doen dat niet of nauwelijks.

Daarnaast is met name Younes op z'n best als hij ook buitenom komt waardoor hij veel dreigender is dan met alleen naar binnen komen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 18 maart 2017 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 13:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar de meeste ploegen lossen dat op door de voorzetten te laten komen van de backs of voorzetten van middenvelders. Ajax heeft niet de backs om de achterlijn te halen met een goede voorzet. Ook Sinkgraven en Tete doen dat niet of nauwelijks.

Daarnaast is met name Younes op z'n best als hij ook buitenom komt waardoor hij veel dreigender is dan met alleen naar binnen komen.
Niet mee eens. Sinkgraven en tete zijn wel degelijk voorin te vinden, niet altijd maar dat zie ik niemand doen
Dat zij de bal niet of nauwelijks krijgen, ligt aan de medespelers die hun de bal niet geven.

En als sinkgraven de bal heeft moet hij nog een actie maken om de achterlijn te halen, dan gaat het fout.
Zelfde geld voor veltman, maar die doet het minste van alle backs

Over Younes, ik vind het dreigender dat hij binnenkomt dan buitenom. Voorzet met zijn linkerbeen of buitenom, daar is het rendement nog wat lager dan binnendoor. En als hij binnendoor gaat dan gaat hij echt wel een keer doelpunten maken, het is niet zo dat het altijd fout kan gaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 maart 2017 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - zaterdag 18 maart 2017 - 15:46   quote  deeplink  
Gappie, lees die zin over Younes nu nog eens. Volgens mij zie je niet wat ik daar schrijf (of ik ben niet duidelijk genoeg ;) ). Natuurlijk is Younes dreigend binnendoor, maar juist als hij ook af en toe buitenom gaat is hij het gevaarlijkste. Dan is hij namelijk veel minder voorspelbaar.

Verder halen Sinkgraven en Tete nauwelijks de achterlijn. Sinkgraven probeert aanvallend meestal ook naar binnen te komen en Tete heeft gewoon geen voorzet in de benen. In 125 wedstrijden voor Ajax sinds de A1 5 goals en 5 assists. Koekoek. Veltman alleen dit seizoen al 3 assists. Tete heeft aantoonbaar geen assist in de benen. Punt uit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 maart 2017 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 18 maart 2017 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 11:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat Ziyech er niet vanuit kan gaan dat hij z'n hele leven zal spelen in ploegen die geheel in dienst van Hakim Ziyech staan. Ik vind de vraag dus eerlijk gezegd een non-discussie. Ziyech zal moeten leren renderen in systemen waarin hij slechts een van de raderen in de machine is. Bovendien denk ik dat Zyiech prima met Klaassen kan spelen, als Ajax maar hele hoge druk kan houden.

Ik denk eerder dat de rol van de 6 en de vleugelspelers belangrijk is voor Ziyech van de rol van de andere aanvallende middenvelder.
Mag je vinden hoor. Persoonlijk Denk ik dat Ziyech vrijer kan spelen met vd Beek naast/achter hem dan met Klaassen naast/voor hem. Dat hij verder prima met Klaassen kan spelen is het punt ook niet. Vleugels ben ik ook met je eens hij kan uitstekend het gaatjes vindenken maar dan moet er wel diepgang zijn.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 18 maart 2017 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 13:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar de meeste ploegen lossen dat op door de voorzetten te laten komen van de backs of voorzetten van middenvelders. Ajax heeft niet de backs om de achterlijn te halen met een goede voorzet. Ook Sinkgraven en Tete doen dat niet of nauwelijks.

Daarnaast is met name Younes op z'n best als hij ook buitenom komt waardoor hij veel dreigender is dan met alleen naar binnen komen.
Viergever en Ziyech deden het wel tegen Kopenhagen. Viergever als linksback komt er wel en geeft ook goede voorzetten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 18 maart 2017 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 15:46 schreef Eide het volgende:
Gappie, lees die zin over Younes nu nog eens. Volgens mij zie je niet wat ik daar schrijf (of ik ben niet duidelijk genoeg ;) ). Natuurlijk is Younes dreigend binnendoor, maar juist als hij ook af en toe buitenom gaat is hij het gevaarlijkste. Dan is hij namelijk veel minder voorspelbaar.

Verder halen Sinkgraven en Tete nauwelijks de achterlijn. Sinkgraven probeert aanvallend meestal ook naar binnen te komen en Tete heeft gewoon geen voorzet in de benen. In 125 wedstrijden voor Ajax sinds de A1 5 goals en 5 assists. Koekoek. Veltman alleen dit seizoen al 3 assists. Tete heeft aantoonbaar geen assist in de benen. Punt uit.
Younes gaat ook wel eens buitenom. Dus wat wil je eigenlijk zeggen, wat je zegt dat doet hij ook. Alleen haalt hij daar geen rendement uit.
Dan heb ik het over de laatste 5 wedstrijden.

Sinkgraven wil best buitenom gaan maar younes blokkeert want als sinkgraven de bal heeft dan staat younes op de zijlijn om het veld breed te houden.
Als viergever de bal heeft dan staat younes er niet, dat heeft met het moment van die speler word aan gespeeld.

Tere ging onder de periode van de boer nauwlijks naar de achterlijn, daarom zetten bosz hem op de bank.
Laatste wedstrijd liet hij wel zien dat hij de achterlijn te kunnen halen en de voorzet is dan wellicht wat minder.
De intentie is wel wat je wil dus hij gaat echt nog wel een assist geven, als hij tenminste nog een kans krijgt van bosz.
Eide
 Eide - zaterdag 18 maart 2017 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 22:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Tere ging onder de periode van de boer nauwlijks naar de achterlijn, daarom zetten bosz hem op de bank.
125 wedstrijden sinds hij A1 speelt. 5 assists. Kom op gap, hij heeft gewoon geen gevoel voor de voorzet. Dat was al zo ruim voor FdB, die kan je daar onmogelijk de schuld van geven. En Bosz zette Tete op de bank omdat Tete dramatisch slecht speelde bij de start van het seizoen. Echt heel slecht.

Tete is een goede verdediger met veel voorwaartse drang. Zijn rendement is echter ontzettend laag. Als hij van waarde is voorin is dat vooral door het trekken van gaten. Niet vanwege het halen va de achterlijn wat jij beweert. Hij houdt een verdediger bezig. Dat is prima, maar laten we vooral Tete geen kwaliteiten toeschrijven die hij gewoon niet heeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 maart 2017 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 18 maart 2017 - 22:46   quote  deeplink  
Dit is trouwens de hele opbouw van de goal tegen Kopenhagen. Tel rustig eens hoeveel balcontacten er aan vooraf gaan en hoe Ajax echt Kopenhagen uit elkaar trekt met goed voetbal.
Eide
 Eide - zaterdag 18 maart 2017 - 22:55   quote  deeplink  
Ook over over de coefficienten.

Door de prestaties van Ajax tot dusver start Nederland het volgende seizoen met een coëfficiëntenrating 25.649 (seizoen 12/13 valt weg, hierin geen eventuele extra punten van Ajax of punten voor CL plaatsing).

Switzerland start op 23.7. Tsjechië start op 24.675. Turkije start op 28.6. Nederland begint volgend seizoen dus als 11e op de coëfficiëntenlijst, achter de Turken. België gaat trouwens Oekraïne voorbij en wordt daardoor 8e op die lijst.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 19 maart 2017 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 maart 2017 - 22:55 schreef Eide het volgende:
Ook over over de coefficienten.

Door de prestaties van Ajax tot dusver start Nederland het volgende seizoen met een coëfficiëntenrating 25.649 (seizoen 12/13 valt weg, hierin geen eventuele extra punten van Ajax of punten voor CL plaatsing).

Switzerland start op 23.7. Tsjechië start op 24.675. Turkije start op 28.6. Nederland begint volgend seizoen dus als 11e op de coëfficiëntenlijst, achter de Turken. België gaat trouwens Oekraïne voorbij en wordt daardoor 8e op die lijst.
Opzich ook wel voordelig voor Nederland dat er nu minder clubs inzitten, dat scheelt weer met het delen van de punten. Turkije lijkt me moeilijk om in te halen aangezien zij toch meer geld hebben in hun clubs als Fener, Gala en Besiktas. Dat Belgie zo hoog staat vind ik wel erg knap en ook dit jaar weer 2 clubs in de kwartfinale van de EL.
Eide
 Eide - zondag 19 maart 2017 - 11:49   quote  deeplink  
De Belgen zijn dit jaar zelfs 6e in coëfficiënten, achter Spanje, Duitsland, Engeland, Italië en Frankrijk.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Kopenhagen (donderdag 16 maart 2017, 21:05); 2 - 0









0.0097658