BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 2 april 2017, 14:30); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
MightyAce
 MightyAce - zondag 02 april 2017 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:28 schreef Jaccio het volgende:
We hebben ook kunnen zien dat Ajax kwalitatief gewoon veel en veel beter is.
Wat het nog veel zuurder maakt dat Feyenoord gewoon bovenaan staat
Beetje relativeren hé, Feyenoord miste na het uitvallen van Jorgensen en Karsdorp erbij de helft van de basiself.
Eide
 Eide - zondag 02 april 2017 - 16:32   quote  deeplink  
Gezelligheid alom in het riool langs de Maas. De sfeer schijnt wat bedorven te zijn, twee cameraploegen aangevallen en hoopjes ME op de been.
Eide
 Eide - zondag 02 april 2017 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:32 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Beetje relativeren hé, Feyenoord miste na het uitvallen van Jorgensen en Karsdorp erbij de helft van de basiself.
Je bewijst hier precies het punt, want Ajax heeft een veel sterkere bank. In de breedte is Ajax sowieso veel sterker. De basis ligt dichter bij elkaar waarbij Ajax even wat meer zware wedstrijden speelt. Niet voor niets dat Ajax de punten rond de Europese speelweek laat liggen.

Jullie draaien echt een heel goed seizoen met een goede ploeg, maar ik denk wel dat Ajax een sterkere ploeg heeft.
Jaccio
 Jaccio - zondag 02 april 2017 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:32 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Beetje relativeren hé, Feyenoord miste na het uitvallen van Jorgensen en Karsdorp erbij de helft van de basiself.
Heb je helemaal gelijk in hoor. Ik overdrijf misschien ook wel een beetje door te zeggen dat we kwalitatief veel en veel beter zijn, maar we zijn kwalitatief wel gewoon beter dan Feyenoord.

Maar ach ja, jullie staan bovenaan, dus zoveel maakt het niet uit.
remco k
 remco k - zondag 02 april 2017 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:32 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Beetje relativeren hé, Feyenoord miste na het uitvallen van Jorgensen en Karsdorp erbij de helft van de basiself.
Bij Ajax 5 spelers vandaag gespeeld die normaal niet spelen of daar staan waar ze stonden.
MightyAce
 MightyAce - zondag 02 april 2017 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:35 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in hoor. Ik overdrijf misschien ook wel een beetje door te zeggen dat we kwalitatief veel en veel beter zijn, maar we zijn kwalitatief wel gewoon beter dan Feyenoord.

Maar ach ja, jullie staan bovenaan, dus zoveel maakt het niet uit.
In de breedte zijn we het minste van de huidige top 3. Ik hoop dat we het nog redden om eerste te blijven, maar het zal genadeloos spannend blijven. Fijne zondag nog heren.
remco k
 remco k - zondag 02 april 2017 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:38 schreef MightyAce het volgende:

[..]

In de breedte zijn we het minste van de huidige top 3. Ik hoop dat we het nog redden om eerste te blijven, maar het zal genadeloos spannend blijven. Fijne zondag nog heren.
Absolute top reacties van je kerel. Maar wees gerust. Jullie worden wel kampioen
nummer10
 nummer10 - zondag 02 april 2017 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:31 schreef remco k het volgende:
Fantastische overwinning door een erg goed Ajax. Absoluut niet verwacht op voorhand en een groot compliment aan de ploeg. Maar eerlijk is eerlijk. Je moet vandaag ook gewoon met 4 a 5 goals verschil winnen.
ploeg of trainer of beide ? want als we verliezen ligt het alleen aan de trainer toch... ohja.. diepgang ziyech en kluivert liep heerlijk
nummer10
 nummer10 - zondag 02 april 2017 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:32 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Beetje relativeren hé, Feyenoord miste na het uitvallen van Jorgensen en Karsdorp erbij de helft van de basiself.
wij miste dolberg en younes...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 02 april 2017 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:32 schreef Eide het volgende:
Gezelligheid alom in het riool langs de Maas. De sfeer schijnt wat bedorven te zijn, twee cameraploegen aangevallen en hoopjes ME op de been.
Whaha wat een comment ;)
Eide
 Eide - zondag 02 april 2017 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:38 schreef MightyAce het volgende:

[..]

In de breedte zijn we het minste van de huidige top 3. Ik hoop dat we het nog redden om eerste te blijven, maar het zal genadeloos spannend blijven. Fijne zondag nog heren.
Jullie hebben alles nog in eigen hand en het programma is niet heel moeilijk meer. Wij moeten nog naar PSV bijvoorbeeld. Daarnaast, de laatste keren dat jullie kampioen werden, werd er bij Ajax (dik) verloren. Als je bijgelovig bent was dit een goed teken.

Ik ben gewoon trots op onze ploeg. Fel, goed en gewoon heel terecht gewonnen. De baas op eigen veld.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 april 2017 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 15:55 schreef remco k het volgende:
Sorry maar traore is gewoon WEER de slechtste. Die kan echt alleen een bal bij zich houden en verder niets
Vond hem vandaag wel ok qua acties alleen daarna erg slecht in de afronding.
Eide
 Eide - zondag 02 april 2017 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:42 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vond hem vandaag wel ok qua acties alleen daarna erg slecht in de afronding.
Eens. Neres was de enige die qua voetbal tegen viel, maar die scoorde dan weer net wel.
Jaccio
 Jaccio - zondag 02 april 2017 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:38 schreef MightyAce het volgende:

[..]

In de breedte zijn we het minste van de huidige top 3. Ik hoop dat we het nog redden om eerste te blijven, maar het zal genadeloos spannend blijven. Fijne zondag nog heren.
Gezien het doelsaldo en het feit dat wij nog maar Eindhoven moeten ben ik ervan overtuigd dat jullie eerste blijven.
Dank je gozer. Jij ook een fijne zondag.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 april 2017 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:44 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Gezien het doelsaldo en het feit dat wij nog maar Eindhoven moeten ben ik ervan overtuigd dat jullie eerste blijven.
Dank je gozer. Jij ook een fijne zondag.
Ik helaas ook.. We hebben het laten liggen dit seizoen vrees ik.
Jaccio
 Jaccio - zondag 02 april 2017 - 16:47   quote  deeplink  
Het is me toch wel duidelijk geworden dat die Traore in potentie een van de betere spelers in de Eredivisie is.
Waarom het er niet uitkomt, geen idee. Nonchalance wellicht.

In potentie
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 april 2017 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. Neres was de enige die qua voetbal tegen viel, maar die scoorde dan weer net wel.
Na een schitterende assist Ziyech. Liep wel lekker vandaag. Vergeten helaas aan ons doelsaldo te werken.
Jaccio
 Jaccio - zondag 02 april 2017 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:46 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik helaas ook.. We hebben het laten liggen dit seizoen vrees ik.
Inderdaad. Met name tegen Groningen en Excelsior.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 april 2017 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:47 schreef Jaccio het volgende:
Het is me toch wel duidelijk geworden dat die Traore in potentie een van de betere spelers in de Eredivisie is.
Waarom het er niet uitkomt, geen idee. Nonchalance wellicht.

In potentie
Klopt bij Vitesse was hij wel doelgerichter daarom vond ik hem op voorhand een prima versterking. Hij is wat nonchalant en niet in topvorm. Ziyech zelfde verhaal qua vorm en aanpassing. Vergt ook gewoon wat aanpassing.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 april 2017 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:48 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Inderdaad. Met name tegen Groningen en Excelsior.
Willem 2 thuis ook erg hoor..
Jaccio
 Jaccio - zondag 02 april 2017 - 16:56   quote  deeplink  
De supporters zijn er iniedergeval niet gerust op hier.
Woon in Rotterdam en het is flink onrustig
Jaccio
 Jaccio - zondag 02 april 2017 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:52 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Willem 2 thuis ook erg hoor..
Die was ik alweer vergeten haha.
Blijf toch met dat gevoel zitten dat als we Groningen uit hadden gewonnen, we toch kampioen waren geworden.
Nergens op gebaseerd, maar dat gevoel heb ik.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 april 2017 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:48 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Inderdaad. Met name tegen Groningen en Excelsior.
na europese wedstrijden.. denk eerder de eerste 2 wedstrijden met het oude team
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 april 2017 - 17:11   quote  deeplink  
Kut Traore! Je had gvd gewoon 3x moeten scoren! Tijd dat die gozer les krijgt in afronden! Verder goed sfeertje in het stadion!
p111
 p111 - zondag 02 april 2017 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:48 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Inderdaad. Met name tegen Groningen en Excelsior.
Groningen verloren door die achterlijke Nijhuis.Excelsior gewoon een mentale nederlaag.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 april 2017 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

na europese wedstrijden.. denk eerder de eerste 2 wedstrijden met het oude team
Is geen excuus ouwe! Die puntverlies aan het eind is erger dan in begin van het seizoen. Maar jij wijst liever elke keer naar de mensen in het begin van het seizoen! Elk puntverlies is onnodig en kut! Alleen aan het begin van het seizoen kan je nog zoekende zijn. Daarna moet je basis staan en geen excuses zoeken van verliespunten!
Brandje
 Brandje - zondag 02 april 2017 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:40 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wij miste dolberg en younes...
Nee die laatste misten wij absoluut niet!!!!!
Brandje
 Brandje - zondag 02 april 2017 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. Neres was de enige die qua voetbal tegen viel, maar die scoorde dan weer net wel.
Kan zijn maar wat een genot vergeleken met Younes en Traore
Eide
 Eide - zondag 02 april 2017 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:23 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kan zijn maar wat een genot vergeleken met Younes en Traore
Nou, nee. Daarvoor was wat Neres liet zien echt te mager.
Brandje
 Brandje - zondag 02 april 2017 - 17:27   quote  deeplink  
We hadden met een hogere uitslag moeten winnen maar dit was weer een ouderwetse Ajax-f'noord. Ze zijn helemaal zoek gespeeld en ja, hunnie hebben nog steeds de beste papieren maar hoe pakken hun blessures uit met name Karsdorp ziet er niet best uit.
Al met al een topdag. Sfeer in het stadion, het spel. Nu ga ik slapen. Ben zo lam als een aap.
Gefelciteerd Ajacieden
Brandje
 Brandje - zondag 02 april 2017 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, nee. Daarvoor was wat Neres liet zien echt te mager.
Kijk alleen al na zijn loopacties. Maakt ruimte voor anderen. lekker laten staan zo.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 april 2017 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:27 schreef Brandje het volgende:
We hadden met een hogere uitslag moeten winnen maar dit was weer een ouderwetse Ajax-f'noord. Ze zijn helemaal zoek gespeeld en ja, hunnie hebben nog steeds de beste papieren maar hoe pakken hun blessures uit met name Karsdorp ziet er niet best uit.
Al met al een topdag. Sfeer in het stadion, het spel. Nu ga ik slapen. Ben zo lam als een aap.
Gefelciteerd Ajacieden
Jij ook ouwe! Ik feest nog even verder!
Eide
 Eide - zondag 02 april 2017 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:28 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kijk alleen al na zijn loopacties. Maakt ruimte voor anderen. lekker laten staan zo.
ALS het zo blijft staan is dat niet vanwege Neres, maar omdat Kluivert echt geweldig was op linksbuiten en misschi omdat Ajax als geheel heel goed wzs. Traoré speelde vandaag bijvoorbeeld veel beter dan Neres, hij was alleen uitermate beroerd in de afwerking. Neres heeft met z'n optreden vandaag echt nog geen basisplek verdient. Kluivert daarentegen moet de rest van het seizoen natuurlijk als basisspeler afmaken.
Eide
 Eide - zondag 02 april 2017 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:27 schreef Brandje het volgende:
We hadden met een hogere uitslag moeten winnen maar dit was weer een ouderwetse Ajax-f'noord. Ze zijn helemaal zoek gespeeld en ja, hunnie hebben nog steeds de beste papieren maar hoe pakken hun blessures uit met name Karsdorp ziet er niet best uit.
Al met al een topdag. Sfeer in het stadion, het spel. Nu ga ik slapen. Ben zo lam als een aap.
Gefelciteerd Ajacieden
Haha, mooi man. Slaap ze. :)
wvb
 wvb - zondag 02 april 2017 - 17:39   quote  deeplink  
Met dit soort wedstrijden is er kennelijk wel de gedrevenheid, de motivatie en de inzet, echter dat is tegelijkertijd nu ook weer de zwakke schakel van Ajax. Vaak ook zie ik die inzet en strijdlust niet terug in het wedstrijdbeeld. Feyenoord vecht altijd, Kuyt is ook wel het summum van vechtlust, loopt er nooit de kantjes vanaf, gaat altijd voluit, loopt de longen nog steeds uit zijn lijf.
Daar kan een kampioenschap wel vanaf hangen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 april 2017 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:39 schreef wvb het volgende:
Met dit soort wedstrijden is er kennelijk wel de gedrevenheid, de motivatie en de inzet, echter dat is tegelijkertijd nu ook weer de zwakke schakel van Ajax. Vaak ook zie ik die inzet en strijdlust niet terug in het wedstrijdbeeld. Feyenoord vecht altijd, Kuyt is ook wel het summum van vechtlust, loopt er nooit de kantjes vanaf, gaat altijd voluit, loopt de longen nog steeds uit zijn lijf.
Daar kan een kampioenschap wel vanaf hangen.
Ik heb ze anders niet echt gezien vandaag. Wel een paar die heel snel het stadion uit renden omdat ze een groen rookbommetje hadden afgestoken. Die hebben harder gerend dan de kakkies op het veld!
remco k
 remco k - zondag 02 april 2017 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ploeg of trainer of beide ? want als we verliezen ligt het alleen aan de trainer toch... ohja.. diepgang ziyech en kluivert liep heerlijk
In zijn geheel een compliment. Dus ook aan de trainer. En lul niet zo dom. Want als je zou lezen heeft ie wel vaker complimenten van mij gehad.

En kijk nou eens een keer verder vent. Waarom diepgang? Omdat er ruimte voor was.
remco k
 remco k - zondag 02 april 2017 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:42 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vond hem vandaag wel ok qua acties alleen daarna erg slecht in de afronding.
Acties redelijk. Afronding dramatisch en jongens in de onderste regionen van deze competitie zouden dat nog beter doen. Ook het oog voor medespelers is dramatisch slecht. Maar wat ik al zei. Hij hield wel twee man bezig en dat is eigenlijk het enige dat ie vandaag constant goed gedaan heeft.
Loetje
 Loetje - zondag 02 april 2017 - 17:52   quote  deeplink  
Wat een geweldig Ajax heb ik vandaag gezien. Feyenoord is echt helemaal zoek gespeeld en het doelsaldo had helemaal weggewerkt kunnen worden.

Ik vond Ziyech en Kluivert echt weergaloos. Zelfs Traore was aan de bal goed, maar de afwerking is echt om te janken. Alsof deze jongen helemaal paranoïde wordt als hij in kansrijke positie komt. Schiet zo wild en ongecontroleerd dat je eigenlijk al weet dat hij er niet in gaat.

Feyenoord zal nog altijd 2x puntverlies moeten lijden en wij krijgen PSV nog uit, 3 dagen na Schalke uit.

Doodzonde dat je afronding en mentaliteit je waarschijnlijk de kop kosten want met wedstrijden zoals vandaag zou je met 90+ aan punten dik en dik kampioen worden.
remco k
 remco k - zondag 02 april 2017 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 16:48 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Inderdaad. Met name tegen Groningen en Excelsior.
In mijn optiek tegen Twente Feyenoord psv en Roda. Die geef je echt in de laatste minuten weg.
Loetje
 Loetje - zondag 02 april 2017 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:53 schreef remco k het volgende:

[..]

In mijn optiek tegen Twente Feyenoord psv en Roda. Die geef je echt in de laatste minuten weg.
Toch is het niet louter mentaliteit he. Ik denk als Ajax 10% meer van haar kansen had benut, we 20 goals voor hadden gelopen op Feyenoord.
remco k
 remco k - zondag 02 april 2017 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Toch is het niet louter mentaliteit he. Ik denk als Ajax 10% meer van haar kansen had benut, we 20 goals voor hadden gelopen op Feyenoord.
Ik denk dat ook dat met mentaliteit en concentratie te maken heeft.
Eide
 Eide - zondag 02 april 2017 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:39 schreef wvb het volgende:
Met dit soort wedstrijden is er kennelijk wel de gedrevenheid, de motivatie en de inzet, echter dat is tegelijkertijd nu ook weer de zwakke schakel van Ajax. Vaak ook zie ik die inzet en strijdlust niet terug in het wedstrijdbeeld. Feyenoord vecht altijd, Kuyt is ook wel het summum van vechtlust, loopt er nooit de kantjes vanaf, gaat altijd voluit, loopt de longen nog steeds uit zijn lijf.
Daar kan een kampioenschap wel vanaf hangen.
Juist die vechtlust kunnen de kakkies niet tonen omdat Ajax overal eerder was, overal scherpere overal beter. Kuyt? Totaal niet gezien en als hij de bal kreeg was Veltman hem eenvoudig de baas. Berghuis totaal uit de wedstrijd gehouden door Sinkgraven. El Ahmadi volkomen overlast door Ziyech. Botteghin en Van der Heijen, volgens de pers het beste centrale duo, bij tijd en wijlen duizelig gespeeld door Traoré...

Vechtlust kan alleen als de tegenstander je daar de ruimte voor geeft of als je zelf gewoon beter bent.
Eide
 Eide - zondag 02 april 2017 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Toch is het niet louter mentaliteit he. Ik denk als Ajax 10% meer van haar kansen had benut, we 20 goals voor hadden gelopen op Feyenoord.
Het gebrek aan goals is het hele seizoen al een probleem inderdaad.
remco k
 remco k - zondag 02 april 2017 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 18:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Juist die vechtlust kunnen de kakkies niet tonen omdat Ajax overal eerder was, overal scherpere overal beter. Kuyt? Totaal niet gezien en als hij de bal kreeg was Veltman hem eenvoudig de baas. Berghuis totaal uit de wedstrijd gehouden door Sinkgraven. El Ahmadi volkomen overlast door Ziyech. Botteghin en Van der Heijen, volgens de pers het beste centrale duo, bij tijd en wijlen duizelig gespeeld door Traoré...

Vechtlust kan alleen als de tegenstander je daar de ruimte voor geeft of als je zelf gewoon beter bent.
Eens. En als je die frisheid en felheid op kan brengen wint kwaliteit altijd.
Loetje
 Loetje - zondag 02 april 2017 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 18:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat ook dat met mentaliteit en concentratie te maken heeft.
Nouja, een stukje ook zeker wel. Groningen, Excelsior en Willem II zijn wedstrijden die je niet wint op mentaliteit. De rest is meestal toch scorend vermogen geweest.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 april 2017 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 02 april 2017 - 18:39   quote  deeplink  
Even het puntverlies van Ajax dit seizoen in beeld.

Eerste keer was tegen Willem II. Na 23 seconden ofzo op 1-0 en 2-1 verliezen. Dat is puur en alleen mentaliteit.

Dan tegen Roda. De 2-2 valt in blessuretijd. Enigzins is dat mentaliteit aangezien je de boel gesloten moet houden. Anderzijds kreeg Ajax wel zo godsgruwelijk veel kansen, Zeker voor rust. Dus daar leg ik de schuld aan het scorend vermogen.

AZ uit wordt je voor rust weggeveegd en staat het maar 1-0. Na rust rijgt Ajax de kansen aan een en mist Ajax ook kans op kans. De enige kans van AZ valt er dan in.

Feyenoord uit. Terecht gelijkspel maar als je 5 minuten voor tijd op 1-0 staat moet jr het compact houden. Dat is mentaliteit.

Twente uit mag je nooit verliezen. Je bent zonder goed te voetballen toch heer en meester. Ook daar liet het scoren ons in de steek.

PSV thuis moet de goal van Klaassen eigenlijk al de 4-0 zijn. 55 minuten lang speel je PSV weg. Die gelijkmaker zat er daarna wel aan te komen. Maar ook daar nekt het scorend vermogen je.

Groningen en Excelsior was een gebrek aan mentaliteit. Voorafgaand aan Groningen uit verliest Feyenoord ook nog eens. Dan moet je veel meer brengen.

En dan als laatste Europees. Zowel uit bij Celta, als bij Luik en Kopenhagen verliest Ajax punten omdat de grootste kansen om zeep geholpen worden.

En dan nog te zwijgen over gewonnen wedstrijden die stuk voor stuk zoveel hoger hadden moeten uitvallen.
Eide
 Eide - zondag 02 april 2017 - 19:25   quote  deeplink  
'Wij zijn Ajax, wat kom je hier doen'

Soms moet je een beetje geluk hebben als trainer. Justin Kluivert mocht beginnen tegen Feyenoord omdat Amin Younes op het laatste moment afhaakte met een knieblessure. Uitgerekend de zeventienjarige zoon van oud-spits Patrick werd gekozen tot 'man van de wedstrijd' in de door Ajax gewonnen Klassieker (2-1).

"Ik was er klaar voor'', zei de Amsterdamse tiener. "Ik ben er altijd klaar voor, maar de trainer bepaalt wie begint. Ik kan er alleen staan als de keuze op mij is gevallen. Ik denk dat ik nu wel een aardige wedstrijd heb gespeeld.''

Patrick
Kluivert voetbalde zoals ze graag zien in de ArenA. "Wij zijn Ajax, wat kom je hier doen'', zo omschreef hij zijn houding. "Ik wil gewoon acties maken. En als die niet lukken, dan doe ik het weer. Net zo lang totdat ze wel lukken. Als ploeg hebben we het geweldig gedaan. Feyenoord had alleen wel met veel meer doelpunten verschil moeten verliezen. We hebben heel veel kansen gehad. Het is ook jammer dat ik niet heb gescoord, dat deed mijn vader wel in zijn eerste klassieker.''

Kampioenschap
Feyenoord won slechts één van de 21 voorgaande duels met Ajax in de eredivisie. "Maar ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan'', zei Kluivert. "Zij willen duels winnen. Maar als dat niet lukt, dan geeft voetbal vaak de doorslag. Op basis van deze wedstrijd is het best raar dat we niet bovenaan staan'', erkende de aanvaller. "Maar de titelrace is nog niet gespeeld. Natuurlijk kan Ajax nog kampioen worden, daar geloof ik in. Het zou raar zijn als ik dat niet zou zeggen. Maar ik geloof het ook echt.''

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 april 2017 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 april 2017 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Acties redelijk. Afronding dramatisch en jongens in de onderste regionen van deze competitie zouden dat nog beter doen. Ook het oog voor medespelers is dramatisch slecht. Maar wat ik al zei. Hij hield wel twee man bezig en dat is eigenlijk het enige dat ie vandaag constant goed gedaan heeft.
Eens
nummer10
 nummer10 - zondag 02 april 2017 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Is geen excuus ouwe! Die puntverlies aan het eind is erger dan in begin van het seizoen. Maar jij wijst liever elke keer naar de mensen in het begin van het seizoen! Elk puntverlies is onnodig en kut! Alleen aan het begin van het seizoen kan je nog zoekende zijn. Daarna moet je basis staan en geen excuses zoeken van verliespunten!
zoekende in dezelfde samenstelling als een seizoen ervoor mag een excuus zijn en verliezen door nijhuis en na een loodzwaar programma europees niet ? beiden mag geen excuus zijn.. maar zo slecht als sommigen stellen is onzin.. enige verschil is dat feyenoord meer punten pakt dan de afgelopen 18 jaar.. anders gewoon boven aan en bij de laatste 8 EL..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5158
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 2 april 2017, 14:30); 2 - 1









0.0099918