BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 2 april 2017, 14:30); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - zondag 02 april 2017 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 17:50 schreef remco k het volgende:

[..]

In zijn geheel een compliment. Dus ook aan de trainer. En lul niet zo dom. Want als je zou lezen heeft ie wel vaker complimenten van mij gehad.

En kijk nou eens een keer verder vent. Waarom diepgang? Omdat er ruimte voor was.
die is er vaker alleen een younes is nie zoon type speler
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 april 2017 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 19:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zoekende in dezelfde samenstelling als een seizoen ervoor mag een excuus zijn en verliezen door nijhuis en na een loodzwaar programma europees niet ? beiden mag geen excuus zijn.. maar zo slecht als sommigen stellen is onzin.. enige verschil is dat feyenoord meer punten pakt dan de afgelopen 18 jaar.. anders gewoon boven aan en bij de laatste 8 EL..
Zoekende in zelfde samenstelling kan wel degelijk als de trainer de spelers met een andere tactiek het veld in stuurt. Maar juist de verliespunten tegen Groningen en Excelsior na de winterstop zijn de ploeg het meest aan te rekenen. Zeker als je weet dat je de druk op je concurrent alleen maar kan verhogen!
remco k
 remco k - zondag 02 april 2017 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 18:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nouja, een stukje ook zeker wel. Groningen, Excelsior en Willem II zijn wedstrijden die je niet wint op mentaliteit. De rest is meestal toch scorend vermogen geweest.
Ik heb het hier al vaker vermeld. Maar als de groten der aarde al punten verliezen tegen laagvliegers na Europese wedstrijden. Dan is dat ook bij aajax niet zo heel raar.
remco k
 remco k - zondag 02 april 2017 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 20:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

die is er vaker alleen een younes is nie zoon type speler
Youness niet. Maar Ziyech was niet alleen goed door Kluivert hè. Overigens ook hij heel veel ballen in de voet. Alleen hij kan zowel binnendoor buitenom als in de combinatie. Kortom heel moeilijk te verdedigen.

Ziyech vond vandaag ook Klaassen Schone en andere spelers makkelijk tussen de linies. Won daarnaast erg veel duels.

In mijn optiek was hij de beste vandaag gevolgd door Kluivert met daarna Klaassen en schone.
Loetje
 Loetje - zondag 02 april 2017 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 20:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het hier al vaker vermeld. Maar als de groten der aarde al punten verliezen tegen laagvliegers na Europese wedstrijden. Dan is dat ook bij aajax niet zo heel raar.
Misschien niet, maar als je concurrent eerst kort ervoor verliest, en bij Excelsior kort voor jou wedstrijd wint, verwacht je gewoon mentaliteit.
Loetje
 Loetje - zondag 02 april 2017 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 20:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Youness niet. Maar Ziyech was niet alleen goed door Kluivert hè. Overigens ook hij heel veel ballen in de voet. Alleen hij kan zowel binnendoor buitenom als in de combinatie. Kortom heel moeilijk te verdedigen.

Ziyech vond vandaag ook Klaassen Schone en andere spelers makkelijk tussen de linies. Won daarnaast erg veel duels.

In mijn optiek was hij de beste vandaag gevolgd door Kluivert met daarna Klaassen en schone.
Vooral Schone had ik niet verwacht. Maar die speelde echt goed.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 april 2017 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 20:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Youness niet. Maar Ziyech was niet alleen goed door Kluivert hè. Overigens ook hij heel veel ballen in de voet. Alleen hij kan zowel binnendoor buitenom als in de combinatie. Kortom heel moeilijk te verdedigen.

Ziyech vond vandaag ook Klaassen Schone en andere spelers makkelijk tussen de linies. Won daarnaast erg veel duels.

In mijn optiek was hij de beste vandaag gevolgd door Kluivert met daarna Klaassen en schone.
nee zo bedoel ik het ook niet.. maar met een speler als kluivert is het voor ziyech makkelijker zulke ballen tegeven waar hij bekend om staat.. klaassen tjah.. werkte hard, liep veel en knokte.. maar voetballend mwah... de 2-1 komt ook gewoon bij hem weg, als iemand anders hem zo in de voeten kopte van kramer was het zo dat die nooit weer opgesteld mocht worden op een bepaalde positie
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 02 april 2017 - 22:47   quote  deeplink  
Gefeliciteerd mannen..verdient..
Eide
 Eide - zondag 02 april 2017 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 22:47 schreef RenatoBos het volgende:
Gefeliciteerd mannen..verdient..
Thanks gap.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 03 april 2017 - 07:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 22:47 schreef RenatoBos het volgende:
Gefeliciteerd mannen..verdient..
Bedankt wordt nog spannend komende weken.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 03 april 2017 - 07:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 22:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nee zo bedoel ik het ook niet.. maar met een speler als kluivert is het voor ziyech makkelijker zulke ballen tegeven waar hij bekend om staat.. klaassen tjah.. werkte hard, liep veel en knokte.. maar voetballend mwah... de 2-1 komt ook gewoon bij hem weg, als iemand anders hem zo in de voeten kopte van kramer was het zo dat die nooit weer opgesteld mocht worden op een bepaalde positie
Klopt Kluivert heeft meer snelheid en diepgang. Younes vraagt alleen in zijn voeten en is traag dan heb je meer aan een back die eroverheen gaat. Zelfde geldt voor Traore die loopt vaak ook in de bal ipv loopactie naar voren.

Vond Veltman positief met zijn felheid tegen Kuyt. Schöne, Viergever en Schöne vielen ook niet op in negatieve zin. Kluivert, Ziyech vond ik lekker spelen. Traore ook wel als hij wat zuiverder was in zijn afronding. Hij kan helaas ook geen medespelers vinden.
nummer10
 nummer10 - maandag 03 april 2017 - 08:18   quote  deeplink  
traore speelde een heerlijke pot... alleen de afronding kut..
remco k
 remco k - maandag 03 april 2017 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 21:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Misschien niet, maar als je concurrent eerst kort ervoor verliest, en bij Excelsior kort voor jou wedstrijd wint, verwacht je gewoon mentaliteit.
Ik denk niet dat je dat "gewoon" kan verwachten..

Die jongens gaan namelijk echt dat veld niet op onder het mom van "dat komt wel even"..

Die jongens willen ook het beste eruit halen, maar hoe je het ook went of keert, het blijft ook gewoon jong en dus wisselvallig..

Ik denk dat het door een gebrek aan concentratie komt in de aanloop naar die pot, eerst plaatst ajax zich voor het eerst in tijden voor de laatste 8 bij een europees toernooi, hoe je het ook went of keert, dat doet wat met die gasten, en daar is echt wel een klein feestje van gemaakt, misschien niet eens in tijd of drank, maar we in die hoofdjes, daardoor is de benodigde concentratie niet aanwezig geweest richting Excelcior. En dat zie je echt overal gebeuren..

Je hebt nu ook zomaar kans dat Ajax tegen AZ niet thuis geeft..

Ik zeg overigens niet dat het altijd gebeurt en dat het niet te voorkomen is, maar het gebeurt wel erg vaak na succesvolle wedstrijden of periodes bij erg veel clubs..
remco k
 remco k - maandag 03 april 2017 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 22:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nee zo bedoel ik het ook niet.. maar met een speler als kluivert is het voor ziyech makkelijker zulke ballen tegeven waar hij bekend om staat.. klaassen tjah.. werkte hard, liep veel en knokte.. maar voetballend mwah... de 2-1 komt ook gewoon bij hem weg, als iemand anders hem zo in de voeten kopte van kramer was het zo dat die nooit weer opgesteld mocht worden op een bepaalde positie
Volgens mij doet Klaassen er alles aan om die bal weg te koppen en schampt ie zijn hoofd, daar zou ik bij een ander ook niet over vallen aangezien je daar niets aan kan doen..

Klaassen was na Zyech en Kluivert de beste man op het veld gister, ook voetballend, altijd de juiste snelheid van handelen, won vrijwel al zijn belangrijke duels, was defensief heel erg belangrijk op het middenveld, en als Traore gewoon breed legt zoals 99% van de profvoetballers wel zouden doen, stapt ie ook met een goal van het veld af..
Sorry, maar die speelde voor mij gister een dikke 8. Zyech en Kluivert een 8.5..
remco k
 remco k - maandag 03 april 2017 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 08:18 schreef nummer10 het volgende:
traore speelde een heerlijke pot... alleen de afronding kut..
Hij is een spits, voor de afronding wordt je opgesteld op die positie..

Nee sorry, een hele kleine voldoende omdat ie 4 leuke acties had en de twee verdedigers bezig hield..

Maar DOOR hem maakt Ajax er geen 4 of 5. Dus goed gespeeld, nee zeker niet..

Juist dit is typisch Nederlands, hij speelde leuk voetbal, maar zijn rendement is dramatisch gister, in Nederland gaan we het dan voor zon jongen opnemen, in Italie en Engeland was ie met de grond gelijk gemaakt omdat hij de titel race weer echt spanndend had kunnen maken..

Als hij gister echt goed had gespeeld, zou die met een hattrick van het veld zijn gestapt.. En dat is niet overdreven, hij heeft er namelijk de kansen voor gehad..
p111
 p111 - maandag 03 april 2017 - 08:46   quote  deeplink  
Traore kan zo geweldig voetballen maar moet inderdaad leren af te ronden dan had hij gister er zeker 2 gemaakt en ook zelf gecreerd.
Eide
 Eide - maandag 03 april 2017 - 09:04   quote  deeplink  
Ik denk dat het middenveld van Ajax gister precies was waar je op hoopt met deze spelers. Klaassen als harde werker die duels aangaat, de ploeg aanjaagt en veel werk verzet. Ziyech die daar omheen beweegt en door zich slim te positioneren veel in balbezit komt en het spel kan verdelen en Schone die daarachter nog voor extra dreiging kan zorgen maar zeker ook de ruimte tussen Klaassen/Ziyech en de verdediging bewaakt.

Gister was met grote afstand de beste pot van ons middenveld dit seizoen. Niet alleen in balbezit was het goed, ook zonder de bal heerste de boys op het middenveld. Positioneel allemaal goed, in de duels allemaal goed en mede daardoor kon Ziyech eindelijk eens laten zien wat hem nu zo goed maakt.

Verder is het natuurlijk absoluut waar dat Ziyech veel meer ruimte krijgt direct achter de spits als je niet met vleugelspelers als Younes en Traore te maken hebt. Zeker Kluivert hield het breed waardoor er ruimtes vielen. Ook Neres deed dat wel goed trouwens.

Ik vond Traore overigens echt wel goed voetballen. Daar doet het gebrek aan rendement wel wat aan af, maar niet zoveel als Remco suggereert. Het argument over "typisch Nederlands" is alleen waar als niemand rendeert. Dat was gister niet het geval. Wat je Traore wel kwalijk moet nemen is dat de score niet veel hoger uitviel. Maar desondanks speelde hij gewoon een prima pot, die uitstekend was geweest als hij Ajax had beloond met een goal.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 03 april 2017 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 09:04 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat het middenveld van Ajax gister precies was waar je op hoopt met deze spelers. Klaassen als harde werker die duels aangaat, de ploeg aanjaagt en veel werk verzet. Ziyech die daar omheen beweegt en door zich slim te positioneren veel in balbezit komt en het spel kan verdelen en Schone die daarachter nog voor extra dreiging kan zorgen maar zeker ook de ruimte tussen Klaassen/Ziyech en de verdediging bewaakt.

Gister was met grote afstand de beste pot van ons middenveld dit seizoen. Niet alleen in balbezit was het goed, ook zonder de bal heerste de boys op het middenveld. Positioneel allemaal goed, in de duels allemaal goed en mede daardoor kon Ziyech eindelijk eens laten zien wat hem nu zo goed maakt.

Verder is het natuurlijk absoluut waar dat Ziyech veel meer ruimte krijgt direct achter de spits als je niet met vleugelspelers als Younes en Traore te maken hebt. Zeker Kluivert hield het breed waardoor er ruimtes vielen. Ook Neres deed dat wel goed trouwens.

Ik vond Traore overigens echt wel goed voetballen. Daar doet het gebrek aan rendement wel wat aan af, maar niet zoveel als Remco suggereert. Het argument over "typisch Nederlands" is alleen waar als niemand rendeert. Dat was gister niet het geval. Wat je Traore wel kwalijk moet nemen is dat de score niet veel hoger uitviel. Maar desondanks speelde hij gewoon een prima pot, die uitstekend was geweest als hij Ajax had beloond met een goal.
Eens en had hij zijn kansen wel benut had hij het hoogste cijfer van iedereen gehad. Hij maakt een paar keer echt stomme keuzes.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 april 2017 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 april 2017 - 13:14 schreef remco k het volgende:
Als we verliezen staan we waarschijnlijk derde. Psv speelt volgens hee Nederland een dramatisch seizoen. Wat zijn wij dan eigenlijk?
Je bent de laatste tijd wel erg negatief bezig man. Natuurlijk is het niet het beste seizoen, maar dat komt vooral door het begin van de competitie. Thuis verliezen van Willem II en gelijk tegen Roda is niet best, maar het team moest anders gaan spelen. Tegen Groningen was het puur Onana (persoonlijke fout, maar ook overtreding) en tegen Excelsior die domme bal van van der ligt, anders heb je gewoon minimaal 4 punten meer en had je nu 1 punt voor gestaan. PSV wint bijna alles sinds van Ginkel, dus 2de helft zijn ze gewoon goed. Feijenoord wint op wilskracht op gelukkige wijze.
remco k
 remco k - maandag 03 april 2017 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 12:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eens en had hij zijn kansen wel benut had hij het hoogste cijfer van iedereen gehad. Hij maakt een paar keer echt stomme keuzes.
Rendement 0,0
remco k
 remco k - maandag 03 april 2017 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 14:40 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Je bent de laatste tijd wel erg negatief bezig man. Natuurlijk is het niet het beste seizoen, maar dat komt vooral door het begin van de competitie. Thuis verliezen van Willem II en gelijk tegen Roda is niet best, maar het team moest anders gaan spelen. Tegen Groningen was het puur Onana (persoonlijke fout, maar ook overtreding) en tegen Excelsior die domme bal van van der ligt, anders heb je gewoon minimaal 4 punten meer en had je nu 1 punt voor gestaan. PSV wint bijna alles sinds van Ginkel, dus 2de helft zijn ze gewoon goed. Feijenoord wint op wilskracht op gelukkige wijze.
Ik schreef als we verliezen. Als dat was gebeurt hadden we gewoon derde gestaan. Dat is dan toch gewoon zo.

Als als als. Tsjaaa. Tis niet zo.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 april 2017 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 18:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Het gebrek aan goals is het hele seizoen al een probleem inderdaad.
Gebrek aan scorend vermogen komt echt door Younes en Traore. Vooral Traore die zo goed kan voetballen en in het begin veel ballen op Dolberg aflegde doet niets met zijn kansen. Younes is te simpel. Traore moet zich voor het doel kwaad maken ipv denken dat de bal er al in zit voordat hij nog moet schieten.
Denk dat Dolberg, maar ook de buitenspelers meer scoren als Kluivert op links staat en Traore op rechts afgewisseld wordt door Neres. Traore moet eigenlijk ergens op het middenveld spelen.
Eide
 Eide - maandag 03 april 2017 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 14:59 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Gebrek aan scorend vermogen komt echt door Younes en Traore.
Deels. Dolberg staat echter ook pas op 13. Ziyech pas op 6. Met uitzondering van Klaassen (12) en Sanchez (4 als verdediger) scoort vrijwel iedereen te weinig. Schone mag misschien nog een positieve uitzondering heten met 6 goals in een controlerende rol. Maar voor een ploeg met veel scorend vermogen is Ajax in elke linie te mager.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 april 2017 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 14:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik schreef als we verliezen. Als dat was gebeurt hadden we gewoon derde gestaan. Dat is dan toch gewoon zo.

Als als als. Tsjaaa. Tis niet zo.
Hahaha, dat klopt ook. Ik was niet heel positief voor deze wedstrijd toen ik de opstelling zag, maar ben positief verrast door de buitenspelers en Traore. Vooral door kluivert kon Ziyech lekker exceleren met zijn steekpasses, maar ze vonden elkaar makkelijk (echte rasvoetballers voelen elkaar aan). Younes is niet snel en doet alles uit stilstand, heel vervelend voor Hakim. Aan de andere kant kon hij ook Neres aan het werk zetten, omdat traore overal liep en ruimte maakte. Vooral na vandaag merk je hoe Younes en Traore met oogkleppen spelen. Geef mij maar Kluivert en Neres de laaste wedstrijden en dan zal je Ziyech zien opbloeien en Ajax meer doelpunten zal maken.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 april 2017 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 15:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Deels. Dolberg staat echter ook pas op 13. Ziyech pas op 6. Met uitzondering van Klaassen (12) en Sanchez (4 als verdediger) scoort vrijwel iedereen te weinig. Schone mag misschien nog een positieve uitzondering heten met 6 goals in een controlerende rol. Maar voor een ploeg met veel scorend vermogen is Ajax in elke linie te mager.
Puur statistisch gezien heb je gelijk, maar dit komt echt door de buitenspelers die met oogkleppen voetballen, dan wordt het lastig om als middenvelder te scoren. Als ze eenmaal de bal hebben gaan ze naar het midden door tot ze vastlopen en gaat de bal terug naar het midenveld die dan ook niets meer kan doen, omdat iedereen in het midden staat gaat de bal weer opzij. Nu had je 2 spelers op de flanken die een actie konden maken, binnenom, buitenlangs, voorzet konden geven en oog hadden voor hun medespelers en dan ga je meer creeeren en meer scoren.
remco k
 remco k - maandag 03 april 2017 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 14:59 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Gebrek aan scorend vermogen komt echt door Younes en Traore. Vooral Traore die zo goed kan voetballen en in het begin veel ballen op Dolberg aflegde doet niets met zijn kansen. Younes is te simpel. Traore moet zich voor het doel kwaad maken ipv denken dat de bal er al in zit voordat hij nog moet schieten.
Denk dat Dolberg, maar ook de buitenspelers meer scoren als Kluivert op links staat en Traore op rechts afgewisseld wordt door Neres. Traore moet eigenlijk ergens op het middenveld spelen.
Traore moet gewoon helemaal niet spelen.. Dolberg is de beste 9 die we hebben, en op de flank laat Traore echt helemaal niets zien..

Speelde gister aan de bal een prima wedstrijd, maar dat is echt een van de eerste wedstrijden in 2017 dat ie uberhaubt wat goeds doet...

Nee sorry, andere jongens laten zien beter te zijn.. Zet zels Youness maar eens op rechts..
remco k
 remco k - maandag 03 april 2017 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 15:09 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hahaha, dat klopt ook. Ik was niet heel positief voor deze wedstrijd toen ik de opstelling zag, maar ben positief verrast door de buitenspelers en Traore. Vooral door kluivert kon Ziyech lekker exceleren met zijn steekpasses, maar ze vonden elkaar makkelijk (echte rasvoetballers voelen elkaar aan). Younes is niet snel en doet alles uit stilstand, heel vervelend voor Hakim. Aan de andere kant kon hij ook Neres aan het werk zetten, omdat traore overal liep en ruimte maakte. Vooral na vandaag merk je hoe Younes en Traore met oogkleppen spelen. Geef mij maar Kluivert en Neres de laaste wedstrijden en dan zal je Ziyech zien opbloeien en Ajax meer doelpunten zal maken.
Sorry, maar dat ruimte maken van Traore heb ik gister niet gezien, vond juist dat ie te weinig gebruik maakte van de ruimte die er was en heb hem meerdere keren de gaten dicht zien lopen waar Klaassen al bezig was in te duiken.

Gister aan de bal een aantal hele knappe acties zien maken, en daardoor waren de CV's van Feyenoord extreem onzeker, dat heeft ie gister erg goed voor elkaar gekregen. Maar een goede wedstrijd van zijn kant?? Nee sorry... Dat kan ik niet vinden gezien de gemiste kansen, ook zijn samenspel was gewoon niet goed terwijl daar mogelijkheden te over voor waren.. Maar als je 4 van zulke grote kansen mist, en Klaassen niet aanspeelt voor open goal, dan kan je niet goed gespeeld hebben in mijn optiek.. Uiteindelijk draait namelijk alles om het maken van goals als ploeg zijnde, en daarin faalde hij zeer opzichtig..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 april 2017 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 15:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Traore moet gewoon helemaal niet spelen.. Dolberg is de beste 9 die we hebben, en op de flank laat Traore echt helemaal niets zien..

Speelde gister aan de bal een prima wedstrijd, maar dat is echt een van de eerste wedstrijden in 2017 dat ie uberhaubt wat goeds doet...

Nee sorry, andere jongens laten zien beter te zijn.. Zet zels Youness maar eens op rechts..
Traore vind ik wel goed meeverdedigen, iets wat ik niet zag bij El Ghazi. Voetballend vond ik hem wel altijd goed, maar hij had geen oog voor medespelers. In combinatie met Tete vind ik Traore nog wel redelijk spelen en voor de winterstop gaf hij nog wel eens goede ballen op Dolberg, maar na de winterstop is het echt bagger wat hij laat zien. Neres heeft me nog niet helemaal overtuigd. Younes op rechts is helemaal niets. El Ghazi had daar gewoon moeten staan en Traore op de bank, dit laatste neem ik Bosz wel echt kwalijk.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 april 2017 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 15:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar dat ruimte maken van Traore heb ik gister niet gezien, vond juist dat ie te weinig gebruik maakte van de ruimte die er was en heb hem meerdere keren de gaten dicht zien lopen waar Klaassen al bezig was in te duiken.

Gister aan de bal een aantal hele knappe acties zien maken, en daardoor waren de CV's van Feyenoord extreem onzeker, dat heeft ie gister erg goed voor elkaar gekregen. Maar een goede wedstrijd van zijn kant?? Nee sorry... Dat kan ik niet vinden gezien de gemiste kansen, ook zijn samenspel was gewoon niet goed terwijl daar mogelijkheden te over voor waren.. Maar als je 4 van zulke grote kansen mist, en Klaassen niet aanspeelt voor open goal, dan kan je niet goed gespeeld hebben in mijn optiek.. Uiteindelijk draait namelijk alles om het maken van goals als ploeg zijnde, en daarin faalde hij zeer opzichtig..
Hij liep vaak uit de spits, kijk de wedstrijd maar terug en daardoor kwamen anderen in de spits. Natuurlijk liep hij zo af en toe ook een gat dicht, maar er was veel beweging aan zijn kant. Verder hoorde je mij niet zeggen dat hij goed was.
De gemiste kansen dat was gewoon echt bar slecht en zijn bekende oogkleppen waardoor hij Klaassen niet wilde zien is echt dramatisch, maar de vele loop acties zonder bal was echt niet verkeerd vandaag. Kijk nog maar eens goed naar de wedstrijd. Ook de 2-0, daar blijft hij lang weg uit de spits en dan komt hij naar voren, waardoor Nelom naar binnen moet stappen en Neres vrijkomt.

Kans Nouri idem trouwens, prima loopactie van Traore

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 april 2017 door Ajax we love you --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 03 april 2017 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 14:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Rendement 0,0
Bijna net zoveel als Younes dan haha
Hummel10
 Hummel10 - maandag 03 april 2017 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 15:21 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Traore vind ik wel goed meeverdedigen, iets wat ik niet zag bij El Ghazi. Voetballend vond ik hem wel altijd goed, maar hij had geen oog voor medespelers. In combinatie met Tete vind ik Traore nog wel redelijk spelen en voor de winterstop gaf hij nog wel eens goede ballen op Dolberg, maar na de winterstop is het echt bagger wat hij laat zien. Neres heeft me nog niet helemaal overtuigd. Younes op rechts is helemaal niets. El Ghazi had daar gewoon moeten staan en Traore op de bank, dit laatste neem ik Bosz wel echt kwalijk.
Eens dat over Ghazi. Een huurling die niet presteert mag nooit voorrang krijgen op een gelijkwaardige jongen van de club.
Mike77777
 Mike77777 - maandag 03 april 2017 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 april 2017 - 22:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vooral Schone had ik niet verwacht. Maar die speelde echt goed.
Die was goed maar het hele middenveld was 10x beter dan de kakkerlakken. Zonde als we met dit team en dit spel geen kampioen worden.

https://www.kamagradirect.nl voor informatie over kamagra
Loetje
 Loetje - maandag 03 april 2017 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 09:04 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat het middenveld van Ajax gister precies was waar je op hoopt met deze spelers. Klaassen als harde werker die duels aangaat, de ploeg aanjaagt en veel werk verzet. Ziyech die daar omheen beweegt en door zich slim te positioneren veel in balbezit komt en het spel kan verdelen en Schone die daarachter nog voor extra dreiging kan zorgen maar zeker ook de ruimte tussen Klaassen/Ziyech en de verdediging bewaakt.

Gister was met grote afstand de beste pot van ons middenveld dit seizoen. Niet alleen in balbezit was het goed, ook zonder de bal heerste de boys op het middenveld. Positioneel allemaal goed, in de duels allemaal goed en mede daardoor kon Ziyech eindelijk eens laten zien wat hem nu zo goed maakt.

Verder is het natuurlijk absoluut waar dat Ziyech veel meer ruimte krijgt direct achter de spits als je niet met vleugelspelers als Younes en Traore te maken hebt. Zeker Kluivert hield het breed waardoor er ruimtes vielen. Ook Neres deed dat wel goed trouwens.

Ik vond Traore overigens echt wel goed voetballen. Daar doet het gebrek aan rendement wel wat aan af, maar niet zoveel als Remco suggereert. Het argument over "typisch Nederlands" is alleen waar als niemand rendeert. Dat was gister niet het geval. Wat je Traore wel kwalijk moet nemen is dat de score niet veel hoger uitviel. Maar desondanks speelde hij gewoon een prima pot, die uitstekend was geweest als hij Ajax had beloond met een goal.
En zelfs Ziyech won het een na het andere duel van El Ahmadi he. Die was niet alleen creatief maar deed bijna alles goed gewoon.
remco k
 remco k - maandag 03 april 2017 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 15:34 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hij liep vaak uit de spits, kijk de wedstrijd maar terug en daardoor kwamen anderen in de spits. Natuurlijk liep hij zo af en toe ook een gat dicht, maar er was veel beweging aan zijn kant. Verder hoorde je mij niet zeggen dat hij goed was.
De gemiste kansen dat was gewoon echt bar slecht en zijn bekende oogkleppen waardoor hij Klaassen niet wilde zien is echt dramatisch, maar de vele loop acties zonder bal was echt niet verkeerd vandaag. Kijk nog maar eens goed naar de wedstrijd. Ook de 2-0, daar blijft hij lang weg uit de spits en dan komt hij naar voren, waardoor Nelom naar binnen moet stappen en Neres vrijkomt.

Kans Nouri idem trouwens, prima loopactie van Traore
Ik heb de pot gisteravond nogmaals gekeken, en ik zie het totaal niet..

Ook de kans die Nouri benoemt trouwens, hij is heel die loopactie niet van plan omdat ie in de bal wil komen, het is de bal van Nouri die hem die hoek in lokt..

Bij de 2-0 is hij gewoon te laat, dat heeft niets met een goede loopactie te maken..
remco k
 remco k - maandag 03 april 2017 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 16:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Bijna net zoveel als Younes dan haha
Jup... Niet best dus..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 april 2017 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 16:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb de pot gisteravond nogmaals gekeken, en ik zie het totaal niet..

Ook de kans die Nouri benoemt trouwens, hij is heel die loopactie niet van plan omdat ie in de bal wil komen, het is de bal van Nouri die hem die hoek in lokt..

Bij de 2-0 is hij gewoon te laat, dat heeft niets met een goede loopactie te maken..
Dan zie je het echt niet goed of je begrijpt de loop acties zonder bal niet. Je kan heel goed zien wat hij doet en hoe hij loopt. Als jij denkt dat hij te laat is, dan moet je echt nog een keer kijken. Of hij is zo slecht dat hij per ongeluk de juiste loopacties maakt om zichzelf of een ander ruimte te geven en dat geloof ik niet.

Ik zal het voor je analyseren:
32ste minuut, Traore ziet dat Neres oploopt met de bal, maar kan geen kant op en Traore zet stap terug, waar hij ook de diepte in had kunnen gaan idd, maar dat is een keuze. Van der heijden kijkt wel, maar kan niet doordekken door de actie die eraankomt. Het verdedigings duo moet nu zones kiezen, omdat er geen spits is, want die is iets te ver teruggezakt voor hun en dus staat hij vrij. Bal gaat opzij naar Ziech en die verplaats hem mooi op kluivert, Neres duikt vanaf die positie de spits in en traore komt erachter helemaal vrij, maar ze leggen de bal niet terug en Ziyech knalt de bal uiteindelijk tegen een verdediger. Prima loopactie.

33ste minuut, Traore maakt voorwaartse beweging en dan laat hij zich terugzakken (klassiek verhaal om vrij te komen van een verdediger en de bal te vragen (leert iedereen in de E of D-tjes al), Maar hij komt daardoor vrij en weet dat de verdediger meekomt. OOk weet hij dat het er maar 1 kan zijn, omdat anders het verdedigings duo weg is. Hij draaid prima weg en daardoor is de weg vrij naar het doel met nog 1 verdediger, die gaat hij makkelijk voorbij en hij staat voor de keeper. Prima actie, maar slecht afgemaakt.

35ste minuut
Traore komt weer in de bal en staat weer vrij, maar de bal gaat naar de zijkant. Traore zorgt dat hij er nog niet staat, want dat is makkelijk verdedigen. dus hij blijft op afstand tussen de linies, maar loopt in de rug van van der Heijden, die daardoor geen zicht meer op hem heeft en instapt naar Ziyech. Kluivert geeft op Ziyech en dan komt Traore door het midden op waardoor Nelom naar binnen moet sprinten om Traore af te stoppen en bam een doelpunt, want nu komt Neres vrij. Weer prima loopactie en helemaal niet te laat.

67ste minuut, Ziyech heeft de bal en Kluivert gaat naar binnen toe, waardoor Traore tussen de linies juist een sprint trekt naar links om ruimte te maken voor zichezelf, maar ook voor Kluivert die binnendoor komt. Traore krijgt de bal niet, maar staat inmiddels ook buitenspel, kluivert kan nu de ruimte inlopen waar normaal de spits staat, en door Traore kreeg Kluivert 2 opties. tikje op Traore of zelf doorlopen op 1 verdediger, dat lukt net niet en de bal gaat naar Nouri. Ook hier staat Traore meteen weer vrij voor het doel en Nouri schiet. Bottegin dekt het net genoeg af, zodat Nouri geen bal op Traore kan geven, maar gewoon een prima loopactie van Traore. Wetende dat de verdedigers van Feijenoord een hekel hebben aan lopende/bewegelijke spitsen, omdat ze continu keuzes moeten maken.

77ste minuut, Traore nasast de verdediger en komt ineens naar voren om aanspeelbaar te zijn, Klaasen ziet dat en geeft Traore de bal, die hem prima aflegt op de 3de man Ziyech. Hij draaid om en Klaassen komt ook dat gat in. Nu is het 2 tegen 1 verdediger, klaassen links en traore kan kiezen, bal geven aan KLaassen of zelf via rechts erlangs, helaas gaat hij nu zelf, terwijl hij de bal had moeten afleggen, maar ook hier weer prima loopactie.

Neemt niet weg dat ik hem het hele seizoen bagger vind spelen en hij hier veel meer rendement uit moest halen, maar de loopacties waren echt niet slecht. En zo kan ik er nog wel meer uithalen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 04 april 2017 - 00:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 23:33 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dan zie je het echt niet goed of je begrijpt de loop acties zonder bal niet. Je kan heel goed zien wat hij doet en hoe hij loopt. Als jij denkt dat hij te laat is, dan moet je echt nog een keer kijken. Of hij is zo slecht dat hij per ongeluk de juiste loopacties maakt om zichzelf of een ander ruimte te geven en dat geloof ik niet.

Ik zal het voor je analyseren:
32ste minuut, Traore ziet dat Neres oploopt met de bal, maar kan geen kant op en Traore zet stap terug, waar hij ook de diepte in had kunnen gaan idd, maar dat is een keuze. Van der heijden kijkt wel, maar kan niet doordekken door de actie die eraankomt. Het verdedigings duo moet nu zones kiezen, omdat er geen spits is, want die is iets te ver teruggezakt voor hun en dus staat hij vrij. Bal gaat opzij naar Ziech en die verplaats hem mooi op kluivert, Neres duikt vanaf die positie de spits in en traore komt erachter helemaal vrij, maar ze leggen de bal niet terug en Ziyech knalt de bal uiteindelijk tegen een verdediger. Prima loopactie.

33ste minuut, Traore maakt voorwaartse beweging en dan laat hij zich terugzakken (klassiek verhaal om vrij te komen van een verdediger en de bal te vragen (leert iedereen in de E of D-tjes al), Maar hij komt daardoor vrij en weet dat de verdediger meekomt. OOk weet hij dat het er maar 1 kan zijn, omdat anders het verdedigings duo weg is. Hij draaid prima weg en daardoor is de weg vrij naar het doel met nog 1 verdediger, die gaat hij makkelijk voorbij en hij staat voor de keeper. Prima actie, maar slecht afgemaakt.

35ste minuut
Traore komt weer in de bal en staat weer vrij, maar de bal gaat naar de zijkant. Traore zorgt dat hij er nog niet staat, want dat is makkelijk verdedigen. dus hij blijft op afstand tussen de linies, maar loopt in de rug van van der Heijden, die daardoor geen zicht meer op hem heeft en instapt naar Ziyech. Kluivert geeft op Ziyech en dan komt Traore door het midden op waardoor Nelom naar binnen moet sprinten om Traore af te stoppen en bam een doelpunt, want nu komt Neres vrij. Weer prima loopactie en helemaal niet te laat.

67ste minuut, Ziyech heeft de bal en Kluivert gaat naar binnen toe, waardoor Traore tussen de linies juist een sprint trekt naar links om ruimte te maken voor zichezelf, maar ook voor Kluivert die binnendoor komt. Traore krijgt de bal niet, maar staat inmiddels ook buitenspel, kluivert kan nu de ruimte inlopen waar normaal de spits staat, en door Traore kreeg Kluivert 2 opties. tikje op Traore of zelf doorlopen op 1 verdediger, dat lukt net niet en de bal gaat naar Nouri. Ook hier staat Traore meteen weer vrij voor het doel en Nouri schiet. Bottegin dekt het net genoeg af, zodat Nouri geen bal op Traore kan geven, maar gewoon een prima loopactie van Traore. Wetende dat de verdedigers van Feijenoord een hekel hebben aan lopende/bewegelijke spitsen, omdat ze continu keuzes moeten maken.

77ste minuut, Traore nasast de verdediger en komt ineens naar voren om aanspeelbaar te zijn, Klaasen ziet dat en geeft Traore de bal, die hem prima aflegt op de 3de man Ziyech. Hij draaid om en Klaassen komt ook dat gat in. Nu is het 2 tegen 1 verdediger, klaassen links en traore kan kiezen, bal geven aan KLaassen of zelf via rechts erlangs, helaas gaat hij nu zelf, terwijl hij de bal had moeten afleggen, maar ook hier weer prima loopactie.

Neemt niet weg dat ik hem het hele seizoen bagger vind spelen en hij hier veel meer rendement uit moest halen, maar de loopacties waren echt niet slecht. En zo kan ik er nog wel meer uithalen.
wil die niet zien.. traore speelde gewoon goed..
Loetje
 Loetje - dinsdag 04 april 2017 - 02:16   quote  deeplink  
Traore was prima aan de bal en in zijn loopacties, 90 minuten lang. Daarop zou ik hem een 9 hebben gegeven. De afwerking wordt echter met de week triester en daar krijgt hij een 1 voor

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 april 2017 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 04 april 2017 - 07:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2017 - 02:16 schreef Loetje het volgende:
Traore was prima aan de bal en in zijn loopacties, 90 minuten lang. Daarop zou ik hem een o hebben gegeven. De afwerking wordt echter met de week triester en daar krijgt hij een 1 voor
klopt afwerking was echt ruk.. rest gewoon dikke prima
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 04 april 2017 - 07:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 23:33 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dan zie je het echt niet goed of je begrijpt de loop acties zonder bal niet. Je kan heel goed zien wat hij doet en hoe hij loopt. Als jij denkt dat hij te laat is, dan moet je echt nog een keer kijken. Of hij is zo slecht dat hij per ongeluk de juiste loopacties maakt om zichzelf of een ander ruimte te geven en dat geloof ik niet.

Ik zal het voor je analyseren:
32ste minuut, Traore ziet dat Neres oploopt met de bal, maar kan geen kant op en Traore zet stap terug, waar hij ook de diepte in had kunnen gaan idd, maar dat is een keuze. Van der heijden kijkt wel, maar kan niet doordekken door de actie die eraankomt. Het verdedigings duo moet nu zones kiezen, omdat er geen spits is, want die is iets te ver teruggezakt voor hun en dus staat hij vrij. Bal gaat opzij naar Ziech en die verplaats hem mooi op kluivert, Neres duikt vanaf die positie de spits in en traore komt erachter helemaal vrij, maar ze leggen de bal niet terug en Ziyech knalt de bal uiteindelijk tegen een verdediger. Prima loopactie.

33ste minuut, Traore maakt voorwaartse beweging en dan laat hij zich terugzakken (klassiek verhaal om vrij te komen van een verdediger en de bal te vragen (leert iedereen in de E of D-tjes al), Maar hij komt daardoor vrij en weet dat de verdediger meekomt. OOk weet hij dat het er maar 1 kan zijn, omdat anders het verdedigings duo weg is. Hij draaid prima weg en daardoor is de weg vrij naar het doel met nog 1 verdediger, die gaat hij makkelijk voorbij en hij staat voor de keeper. Prima actie, maar slecht afgemaakt.

35ste minuut
Traore komt weer in de bal en staat weer vrij, maar de bal gaat naar de zijkant. Traore zorgt dat hij er nog niet staat, want dat is makkelijk verdedigen. dus hij blijft op afstand tussen de linies, maar loopt in de rug van van der Heijden, die daardoor geen zicht meer op hem heeft en instapt naar Ziyech. Kluivert geeft op Ziyech en dan komt Traore door het midden op waardoor Nelom naar binnen moet sprinten om Traore af te stoppen en bam een doelpunt, want nu komt Neres vrij. Weer prima loopactie en helemaal niet te laat.

67ste minuut, Ziyech heeft de bal en Kluivert gaat naar binnen toe, waardoor Traore tussen de linies juist een sprint trekt naar links om ruimte te maken voor zichezelf, maar ook voor Kluivert die binnendoor komt. Traore krijgt de bal niet, maar staat inmiddels ook buitenspel, kluivert kan nu de ruimte inlopen waar normaal de spits staat, en door Traore kreeg Kluivert 2 opties. tikje op Traore of zelf doorlopen op 1 verdediger, dat lukt net niet en de bal gaat naar Nouri. Ook hier staat Traore meteen weer vrij voor het doel en Nouri schiet. Bottegin dekt het net genoeg af, zodat Nouri geen bal op Traore kan geven, maar gewoon een prima loopactie van Traore. Wetende dat de verdedigers van Feijenoord een hekel hebben aan lopende/bewegelijke spitsen, omdat ze continu keuzes moeten maken.

77ste minuut, Traore nasast de verdediger en komt ineens naar voren om aanspeelbaar te zijn, Klaasen ziet dat en geeft Traore de bal, die hem prima aflegt op de 3de man Ziyech. Hij draaid om en Klaassen komt ook dat gat in. Nu is het 2 tegen 1 verdediger, klaassen links en traore kan kiezen, bal geven aan KLaassen of zelf via rechts erlangs, helaas gaat hij nu zelf, terwijl hij de bal had moeten afleggen, maar ook hier weer prima loopactie.

Neemt niet weg dat ik hem het hele seizoen bagger vind spelen en hij hier veel meer rendement uit moest halen, maar de loopacties waren echt niet slecht. En zo kan ik er nog wel meer uithalen.
Zat die bal op Jones er al bij? Vond hem prima spelen maar miste minimaal 2 100% kansen en zag ook nog een paar keer zijn teamgenoten over het hoofd. Scheelt toch een doelpuntje of 3,4 dan hadden we het Feyenoord echt moeilijk gemaakt.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 04 april 2017 - 07:22   quote  deeplink  
heeft natuurlijk ook ermee temaken dat het tussen de oortjes zit.. hij wil zich zo graag bewijzen naar het publiek door te scoren.. en dat heeft hij gedaan alleen het scoren niet..
p111
 p111 - dinsdag 04 april 2017 - 08:42   quote  deeplink  
Hoe je het went of keert dze man kan gewoon heel goed voetballen,alleen zet hij soms zijn acties te lang door en moet hij meer overzicht houden.Of dat ooit goed komt ik heb mijn twijfels.
remco k
 remco k - dinsdag 04 april 2017 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 23:33 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dan zie je het echt niet goed of je begrijpt de loop acties zonder bal niet. Je kan heel goed zien wat hij doet en hoe hij loopt. Als jij denkt dat hij te laat is, dan moet je echt nog een keer kijken. Of hij is zo slecht dat hij per ongeluk de juiste loopacties maakt om zichzelf of een ander ruimte te geven en dat geloof ik niet.

Ik zal het voor je analyseren:
32ste minuut, Traore ziet dat Neres oploopt met de bal, maar kan geen kant op en Traore zet stap terug, waar hij ook de diepte in had kunnen gaan idd, maar dat is een keuze. Van der heijden kijkt wel, maar kan niet doordekken door de actie die eraankomt. Het verdedigings duo moet nu zones kiezen, omdat er geen spits is, want die is iets te ver teruggezakt voor hun en dus staat hij vrij. Bal gaat opzij naar Ziech en die verplaats hem mooi op kluivert, Neres duikt vanaf die positie de spits in en traore komt erachter helemaal vrij, maar ze leggen de bal niet terug en Ziyech knalt de bal uiteindelijk tegen een verdediger. Prima loopactie.

33ste minuut, Traore maakt voorwaartse beweging en dan laat hij zich terugzakken (klassiek verhaal om vrij te komen van een verdediger en de bal te vragen (leert iedereen in de E of D-tjes al), Maar hij komt daardoor vrij en weet dat de verdediger meekomt. OOk weet hij dat het er maar 1 kan zijn, omdat anders het verdedigings duo weg is. Hij draaid prima weg en daardoor is de weg vrij naar het doel met nog 1 verdediger, die gaat hij makkelijk voorbij en hij staat voor de keeper. Prima actie, maar slecht afgemaakt.

35ste minuut
Traore komt weer in de bal en staat weer vrij, maar de bal gaat naar de zijkant. Traore zorgt dat hij er nog niet staat, want dat is makkelijk verdedigen. dus hij blijft op afstand tussen de linies, maar loopt in de rug van van der Heijden, die daardoor geen zicht meer op hem heeft en instapt naar Ziyech. Kluivert geeft op Ziyech en dan komt Traore door het midden op waardoor Nelom naar binnen moet sprinten om Traore af te stoppen en bam een doelpunt, want nu komt Neres vrij. Weer prima loopactie en helemaal niet te laat.

67ste minuut, Ziyech heeft de bal en Kluivert gaat naar binnen toe, waardoor Traore tussen de linies juist een sprint trekt naar links om ruimte te maken voor zichezelf, maar ook voor Kluivert die binnendoor komt. Traore krijgt de bal niet, maar staat inmiddels ook buitenspel, kluivert kan nu de ruimte inlopen waar normaal de spits staat, en door Traore kreeg Kluivert 2 opties. tikje op Traore of zelf doorlopen op 1 verdediger, dat lukt net niet en de bal gaat naar Nouri. Ook hier staat Traore meteen weer vrij voor het doel en Nouri schiet. Bottegin dekt het net genoeg af, zodat Nouri geen bal op Traore kan geven, maar gewoon een prima loopactie van Traore. Wetende dat de verdedigers van Feijenoord een hekel hebben aan lopende/bewegelijke spitsen, omdat ze continu keuzes moeten maken.

77ste minuut, Traore nasast de verdediger en komt ineens naar voren om aanspeelbaar te zijn, Klaasen ziet dat en geeft Traore de bal, die hem prima aflegt op de 3de man Ziyech. Hij draaid om en Klaassen komt ook dat gat in. Nu is het 2 tegen 1 verdediger, klaassen links en traore kan kiezen, bal geven aan KLaassen of zelf via rechts erlangs, helaas gaat hij nu zelf, terwijl hij de bal had moeten afleggen, maar ook hier weer prima loopactie.

Neemt niet weg dat ik hem het hele seizoen bagger vind spelen en hij hier veel meer rendement uit moest halen, maar de loopacties waren echt niet slecht. En zo kan ik er nog wel meer uithalen.
Je kan het analyseren op jouw manier zoals je wilt. Ik vond het een groot drame en ben het ook gewoon niet met je eens. Natuurlijk doet ie weleens iets goeds, maar veel vaker niet. De loopacties die jij benoemt, de helft daarvan leer je echt al bij de Fjes en zijn standaard dingen en totaal niet bijzonder. De andere helft die je noemt is in mijn optiek gewoon puur toeval, en zeker niet bewust om iets voor een ander te creeren..

Zeker bij die goal, dat is totaal niet bewust en eerder gemakzucht dan bewust..

Maar goed, wij gaan hier niet uit komen, ik vind het een groot drama en een schande dat die jongen uberhaubt nog bij de eerste 24 spelers van de selectie aanwezig is..Door dat beeld wat ik van hem heb kijk ik naar sommige dingen misschien ook wat anders..

Ik veer niet eens op als hij een kans krijgt, ik weet toch al dat ie niet eens de keeper uit weet te testen.. Als hij een actie maakt weet ik op voorhand al dat ie toch ergens in schoonheid strand, simpelweg omdat hij het overzicht niet heeft om een combinatie aan te gaan of ziet wat zijn medespelers doet..
remco k
 remco k - dinsdag 04 april 2017 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2017 - 00:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wil die niet zien.. traore speelde gewoon goed..
Ik wil alles zien kerel, maar hem goed vinden afgelopen weekend is typisch Nederlands...

In het buitenland zou zo'n jongen terecht alleen maar gewezen worden op het missen van zijn kansen het gehele seizoen.. Dat is nameliojk uiteindelijk waar het om draait.. Rendement....
remco k
 remco k - dinsdag 04 april 2017 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2017 - 07:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zat die bal op Jones er al bij? Vond hem prima spelen maar miste minimaal 2 100% kansen en zag ook nog een paar keer zijn teamgenoten over het hoofd. Scheelt toch een doelpuntje of 3,4 dan hadden we het Feyenoord echt moeilijk gemaakt.
ik heb 4 of 5 grote kansen geteld..
remco k
 remco k - dinsdag 04 april 2017 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2017 - 08:42 schreef p111 het volgende:
Hoe je het went of keert dze man kan gewoon heel goed voetballen,alleen zet hij soms zijn acties te lang door en moet hij meer overzicht houden.Of dat ooit goed komt ik heb mijn twijfels.
Leuke speler voor een counterploeg..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 april 2017 door remco k --
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 04 april 2017 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 08:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is een spits, voor de afronding wordt je opgesteld op die positie..

Nee sorry, een hele kleine voldoende omdat ie 4 leuke acties had en de twee verdedigers bezig hield..

Maar DOOR hem maakt Ajax er geen 4 of 5. Dus goed gespeeld, nee zeker niet..

Juist dit is typisch Nederlands, hij speelde leuk voetbal, maar zijn rendement is dramatisch gister, in Nederland gaan we het dan voor zon jongen opnemen, in Italie en Engeland was ie met de grond gelijk gemaakt omdat hij de titel race weer echt spanndend had kunnen maken..

Als hij gister echt goed had gespeeld, zou die met een hattrick van het veld zijn gestapt.. En dat is niet overdreven, hij heeft er namelijk de kansen voor gehad..
In Nederland wordt men liever 2e met mooi voetbal dan eerste met saai voetbal.
Daarom zakken we zo af
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 04 april 2017 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 april 2017 - 16:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eens dat over Ghazi. Een huurling die niet presteert mag nooit voorrang krijgen op een gelijkwaardige jongen van de club.
Ja ik vind dat echt zo slecht, zulk beleid moet je niet willen voeren. Dat is echt kapitaal vernietiging. Natuurlijk als we Messi even mogen lenen is het wat anders, maar die zijn nooit te leen.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 04 april 2017 - 09:30   quote  deeplink  
Overigens, woensdag is Dolberg er weer niet bij. Traore weer in de spits?
En zal Youness nu definitief zijn basisplaats kwijt zijn?
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 04 april 2017 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2017 - 08:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Je kan het analyseren op jouw manier zoals je wilt. Ik vond het een groot drame en ben het ook gewoon niet met je eens. Natuurlijk doet ie weleens iets goeds, maar veel vaker niet. De loopacties die jij benoemt, de helft daarvan leer je echt al bij de Fjes en zijn standaard dingen en totaal niet bijzonder. De andere helft die je noemt is in mijn optiek gewoon puur toeval, en zeker niet bewust om iets voor een ander te creeren..

Zeker bij die goal, dat is totaal niet bewust en eerder gemakzucht dan bewust..

Maar goed, wij gaan hier niet uit komen, ik vind het een groot drama en een schande dat die jongen uberhaubt nog bij de eerste 24 spelers van de selectie aanwezig is..Door dat beeld wat ik van hem heb kijk ik naar sommige dingen misschien ook wat anders..

Ik veer niet eens op als hij een kans krijgt, ik weet toch al dat ie niet eens de keeper uit weet te testen.. Als hij een actie maakt weet ik op voorhand al dat ie toch ergens in schoonheid strand, simpelweg omdat hij het overzicht niet heeft om een combinatie aan te gaan of ziet wat zijn medespelers doet..
Ik vind het ook nog steeds een koekebakker en met mij nog veel meer Ajacieden, maar ik moet ook eerlijk zijn als hij wel goed heeft gevoetbald en ja de leert bepaalde loopacties al bij de f-jes, maar velen doen het niet. Soms kan je ook niets meer goeds zien als je een schurfthekel hebt aan iemand. Ik hoop wel dat woensdag Dolberg weer terug is, want ik denk wel dat dit een eenmalige uitschieter was van Traore. Deze keer waren de vleugels goed en straks zijn we weer vleugellam.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5941
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 2 april 2017, 14:30); 2 - 1









0.0121579