BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: HET GOUDEN ELFTAL VAN 60 JAAR EREDIVISIE

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
moa
 moa - maandag 17 april 2017 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 april 2017 - 16:44 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Laatste 4 jaar? wat heb je gewonnen dan? Alleen de beker. Ajax in 2014 nog kampioen. Dat is al evenveel prijzen. Maar met die berekening heeft PEC Zwolle met 2 prijzen in 4 jaar al een minder stoffige prijzenkast dan jullie.
Lees het nog eens opnieuw.
moa
 moa - maandag 17 april 2017 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 april 2017 - 18:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, jij lult je klem. Als je enerzijds zegt dat je weet dat jullie speciaal zijn en anderzijds dan zegt je niet te interesseren voor anderen slaat het dus helemaal nergens op wat je beweert. Als je jezelf vergelijkt met de rest heb je referentiemateriaal nodig. Of je zwamt maar wat in de ruimte. Het is het één of het ander.

De werkelijkheid is echter dat diehards bij jullie echt niet meer of minder voor de club leven als diehards bij ons, of zelfs bij PSV of Go Ahead Eagles. Fans uiten zich misschien anders. Ajacieden hebben een ander verwachtingspatroon van de club misschien maar beleven Ajax daarom niet minder intens als feyenoorders die plek 2 vieren als een overwinning.

Als je mij nu vraagt voor wie ik het meest respect heb zijn dat fans van clubs als GAE, Roda en NEC. Waar het voetbal nergens op lijkt, je wekelijks afgeslacht wordt maar waar de fans gewoon blijven komen. Dat zijn supporters waar wij en jullie nog wel eens een puntje aan zouden kunnen zuigen.
Jij hebt de afgelopen 10 jaar Feyenoord niet echt gevolgd lijkt het, Feyenoord is de afgelopen jaren door het diepste dal in de historie gegaan door die hele schulden bende en een stel klootzakken.

Het was en is voor een groot deel van de trouwe supporters al een feest dat Feyenoord nog gewoon bestaat, we zaten heel dicht tegen het randje aan, en als Feyenoord niet zo belangrijk was voor Nederland waren we ruimschoots over die rand heen. (Haarlem, RBC, AGOVV, Veendam etc..)

Natuurlijk is het dan een feest waard als je club eindelijk weer eens positief van zich laat horen met een 2e plaats, nu we weer meedoen om het kampioenschap zal een 2e plaats echt niet meer gevierd worden.

Er is qua beleving denk ik weinig verschil tussen de echte fanatieke supporters van de verschillende clubs, het grootste verschil is dat er bij Feyenoord gewoon veel meer van die fanatieke supporters zijn. Bij Ajax, PSV, Twente etc.. heb je 1 of meerdere vaste harde kernen die er altijd zijn, maar bij slechte resultaten (of mooi weer) zie je toch snel gaten op de tribunes bij Ajax en PSV. Zelfs seizoenkaarthouders die gewoon niet komen omdat het een wedstrijd tegen GA Eagles is.

Dat soort gedrag zie je bij Feyenoord minder, ook als het kut weer is of als we in het rechter rijtje staan is bijna iedereen er gewoon, dat is wel bijzonder.
moa
 moa - maandag 17 april 2017 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 april 2017 - 23:31 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoeld met dat het jou niet om de prijzen gaat, maar om de club.
Maar geloof mij, Al degradeert mijn cluppie (kan niet natuurlijk ;-)), dan nog blijft het mijn cluppie en dat is bij heel veel anderen op dit forum idem dito. Wij gaan alleen ALTIJD voor die 1e plek en wat daaronder zit telt gewoon niet.
......Alleen als je bijna nooit iets wint, dan is 2e worden ook aardig......
Had meer te maken met de wederopstanding..
remco k
 remco k - maandag 17 april 2017 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 april 2017 - 17:03 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ook nog ja, wij moeten maar eens gaan kappen met die liefdadigheid om mensen in nood te helpen, zitten nu wel aan onze tax..
Je bedoelt te zeggen dat jullie erachter zijn gekomen dat zonder hulp uit Amsterdam jullie geen kampioen zouden kunne worden?
Eide
 Eide - maandag 17 april 2017 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 april 2017 - 17:45 schreef moa het volgende:

[..]

Jij hebt de afgelopen 10 jaar Feyenoord niet echt gevolgd lijkt het, Feyenoord is de afgelopen jaren door het diepste dal in de historie gegaan door die hele schulden bende en een stel klootzakken.
Helemaal niet. Ik heb zelf veel respect voor hoe Feyenoord uit dat dal is geklommen. Ik heb dat ook meermaals aangemoedigd. Ajax heeft weerstand nodig.

Waar ik misselijk van wordt is hoe sommigen aan zelfverheerlijking doen omwegen dat verleden. Ieder z'n eigen mening en eigen voorkeur. Sta vooral voor je eigen club. Maar daar waar dit gepresenteerd wordt als " algemene waarheid" riekt dat naar pretentieuze grootheidswaanzin en plat gezegd arrogantie. Iets waar dat legioen kennelijk nodig heeft zich op een of andere manier superieur te voelen ten opzichte van anderen. En dan vooral met het vingertje naar anderen wijzen. Dat vind ik om te kotsen.

Elke supportersgroep beleeft de eigen club op de eigen manier. Dat is wat mij betreft voldoende.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 april 2017 door Eide --
moa
 moa - maandag 17 april 2017 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 april 2017 - 19:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Helemaal niet. Ik heb zelf veel respect voor hoe Feyenoord uit dat dal is geklommen. Ik heb dat ook meermaals aangemoedigd. Ajax heeft weerstand nodig.

Waar ik misselijk van wordt is hoe sommigen aan zelfverheerlijking doen omwegen dat verleden. Ieder z'n eigen mening en eigen voorkeur. Sta vooral voor je eigen club. Maar daar waar dit gepresenteerd wordt als " algemene waarheid" riekt dat naar pretentieuze grootheidswaanzin en plat gezegd arrogantie. Iets waar dat legioen kennelijk nodig heeft zich op een of andere manier superieur te voelen ten opzichte van anderen. En dan vooral met het vingertje naar anderen wijzen. Dat vind ik om te kotsen.

Elke supportersgroep beleeft de eigen club op de eigen manier. Dat is wat mij betreft voldoende.
Ik denk dat het gewoon een stukje trots is, nu liggen trots en arrogantie natuurlijk dicht bij elkaar, toch denk ik dat het voor de meesten bij elke club gewoon trots is.

Er zijn natuurlijk wel onmiskenbare eigenschappen die Feyenoord maar ook vrijwel elke andere club in de eredivisie uniek maken. In het geval van Feyenoord zijn de kuip en het hondstrouwe gedrag van een hele grote groep wel unieke elementen waardoor ik een speciale band heb met die club.

Andere clubs hebben weer andere eigenschappen die die clubs mooi maken..
Eide
 Eide - maandag 17 april 2017 - 23:46   quote  deeplink  
Dat is een uitspraak waar ik goed mee kan leven. Ik denk dat je daarmee ook precies de juiste snaar raakt.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 april 2017 - 07:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 april 2017 - 17:03 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ook nog ja, wij moeten maar eens gaan kappen met die liefdadigheid om mensen in nood te helpen, zitten nu wel aan onze tax..
Dat zaten die gasten bij ons ook..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 18 april 2017 - 16:00   quote  deeplink  
Heel simpel dit kan nooit het gouden elftal zijn van 60 jaar eredivisie.
Maar leuk als mensen mogen stemmen, alleen weet ik nu al dat niet veel Ajacieden zijn geweest of mensen die verstand hadden van voetbal. Dit is puur op basis van emotie. Tja iedereen heeft zo zijn voorkeur. Johan Cruijff, Van Hanegem, Van Basten, Gullit, Rijkaard, Israel, Van der Sar, Seedorf, Van bronckhorst, Abe Lenstra, deze namen zou ik wel OK vinden, kijk alleen maar wat deze jongens hebben bereikt ook qua prijzen of belangrijk waren voor de ontwikkeling van het voetbal.

Ik denk wel dat het terecht is dat alleen Ajacieden en Feijenoorders hier toonaangevend zijn, die hebben toch jarenlang aan de europese top gestaan.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 19 april 2017 - 11:17   quote  deeplink  
Gewoon SLOTJE!

Als feyenerd (weer) gewoon ergens 4e of 5e stond, dan was dit flopic hier nooit geopend.

Boudewijn, wissen deze ongein.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 19 april 2017 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 april 2017 - 11:17 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Gewoon SLOTJE!

Als feyenerd (weer) gewoon ergens 4e of 5e stond, dan was dit flopic hier nooit geopend.

Boudewijn, wissen deze ongein.
En iedereen een ban natuurlijk
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 19 april 2017 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 april 2017 - 11:17 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Gewoon SLOTJE!

Als feyenerd (weer) gewoon ergens 4e of 5e stond, dan was dit flopic hier nooit geopend.

Boudewijn, wissen deze ongein.
http://forum.headliner.nl/topic-18365/
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 19 april 2017 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
RIP Thomas
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 20 april 2017 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 april 2017 - 17:32 schreef moa het volgende:

[..]

Lees het nog eens opnieuw.
Ik kan hier weinig tegen in brengen. Ik ben ook blij dat Feijenoord het wel heeft overleeft. De competitie zonder Feijenoord zou voor Ajax ook killing zijn.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5958
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: HET GOUDEN ELFTAL VAN 60 JAAR EREDIVISIE









0.0198650