BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Willem II - Ajax (zondag 14 mei 2017, 14:30); 1 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 12 mei 2017 - 12:47   quote  deeplink  
willem2-ajax_logos.jpg

Aankomende zondag wordt misschien wel een zinderende dag. Het verschil tussen Ajax en feyenoord is slechts 1 punt en dus ligt de strijd om de landstitel nog helemaal open. Voor zowel Ajax als feyenoord geldt hetzelfde; er moet gewonnen worden. Het verschil is dat de Rotterdammers het kampioenschap in eigen handen hebben terwijl Ajax afhankelijk is van het resultaat van de wedstrijd tussen de aartsrivaal en Heracles. Heracles strijdt om een plek in de play-offs en heeft aan een gelijkspel voldoende die plek veilig te stellen. Willem II, de tegenstander van Ajax, speelt nergens meer om en staat veilig op de 12e plaats in de Eredivisie.

Voor alle duidelijkheid. Feyenoord staat 1 punt voor op Ajax. Bij puntverlies van de kakkies is Ajax, bij winst, kampioen. Indien Ajax gelijk speelt is het kampioen als feyenoord er met een monsterscore af gaat tegen Heracles. Bij winst van feyenoord of puntverlies van Ajax is de aartsrivaal kampioen. De kans dat Ajax zich zondag tot kampioen mag kronen is dus klein, maar aanwezig.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 84 duels tegen Willem II. Daarvan won Ajax er 69 en gingen er 9 verloren. 6 Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax speelde dit seizoen al 2 maal tegen Willem II. In de competitie leed Ajax een gevoelige 1-2 nederlaag op eigen veld. Ajax tikte Willem II vervolgens kinderlijk eenvoudig uit het bekertoernooi door met 5-0 te winnen. De 5 voorgaande seizoenen, twee maal onderbroken door degradatie van de Tilburgers, leverden 9 overwinningen voor Ajax en 1 gelijkspel op. De laatste 12 duels leverden 39 Ajax duelpunten op en 5 tegentreffers.

Willem II staat 12e in de competitie met een doelsaldo van 28 voor en 41 tegen. Daarmee is Willem II een ploeg die niet veel scoort, maar ook niet veel goals tegen krijgt. Willem II is de minst productieve ploeg in de Eredivisie. Er zijn echter slechts 5 teams die minder goals tegen kregen. Dat zijn de top-3 plus Utrecht en Vitesse. Willem II kan dus omschreven worden als een defensief stabiele ploeg. Trainer Erwin van der Looi maakt wel een slechte periode door met zijn ploeg. Van de laatste 6 wedstrijden werd er slechts 1, tegen GAE, gewonnen. De overige duels werden allen verloren. Bij die 5 verloren wedstrijden scoorde Willem II slechts 1 goal. De ploeg is dus een tandloze tijger.

Willem II speelt normaliter in een 4-3-3 opstelling, hoewel 4-4-2, 4-2-3-1 en 4-1-4-1 ook zijn geprobeerd. Voor de basis maakt dat meestal niet uit, de details zitten in de opdrachten voor de individuele spelers. De topscorer van de Tilburgers is weer fit verklaarde Fran Sol met 10 goals. Middenvelder Falkenburg volgt met 5 treffers. De voorzetten moeten van rechtsbuiten Croux komen. Met 6 assists is hij ruimschoots de belangrijkste voorbereider van doelpunten. Achterin is met name Oud-Ajacied en oud-feyenoorder Lamprou het noemen waard. De Griek kan af en toe rare dingen doen in goal, maar is heel moeilijk te verslaan als hij het op z'n heupen heeft.

Vanwege de schorsingen van Viergever zal Bosz hopen dat hij een beroep kan doen op Sinkgraven. De return in Lyon kwam te vroeg voor Sinkgraven maar hij hoopt tegen Willem II weer minuten te kunnen maken. Met het oog op de finale zal Bosz Sinkgraven wel minuten willen schenken. Riedewald zal vermoedelijk in de basis starten op linksback. Verder lijkt er weinig reden te wisselen in de basis bij Ajax. Vanzelfsprekend zal de discussie weer gaan over Tete in plaats van Veltman en Van de Beek in plaats van Schone. Bosz kennende zijn hier echter niet snel wijzigingen te verwachten. Na de wedstrijd tegen Willem II heeft Ajax tot 24 mei 2017 zich voor te bereiden, er hoeven dus geen spelers rust te krijgen.

De beelden zijn van de eerdere ontmoetingen voor de competitie en de beker.

Voor de competitie kwam Ajax nog op voorsprong maar gaf het de wedstrijd volledig weg.



Voor de beker speelde een B-elftal van Ajax datzelfde Willem II volkomen van de mat.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 mei 2017 door Eide --
remco k
 remco k - vrijdag 12 mei 2017 - 14:36   quote  deeplink  
Prachtig weer Eide. Oprecht complimenten voor het werk dat je er iedere keer weer in steekt.

Ik denk een hele grote verrassing. Zowel Ajax als Feyenoord gaan niet winnen
Scout2
 Scout2 - vrijdag 12 mei 2017 - 14:42   quote  deeplink  
Complimenten de motor van het ajax forum ;)
Heb een goed gevoel over zondag,..komt ook meer wat er ook gebeurd mijn weken kunnen niet meer stuk, kan alleen maar meezitten.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 12 mei 2017 - 14:51   quote  deeplink  
1-3.

Ik verwacht dat F'noord Heracles uiteindelijk simpel met 3-0 pakt
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 15:20   quote  deeplink  
Ik vraag mij af wat er gebeurd in de kuip als wij als eerste op voorsprong komen.

Ik denk dat de paniek toeslaat, zeker als de bal er maar niet in wil.

Zo dag kan je natuurlijk hebben, dat je alles goed doet tot dat je bij de goal bent en dan verkrampt.
Ik zie dat best vaak gebeuren, wanneer het echt moet gebeuren, gebeurd het juist net niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 15:21   quote  deeplink  
Ik heb toch echt wel moeite om naar zondag te kijken. Ik kijk liever terug naar gister!
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 12 mei 2017 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 15:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik vraag mij af wat er gebeurd in de kuip als wij als eerste op voorsprong komen.

Ik denk dat de paniek toeslaat, zeker als de bal er maar niet in wil.

Zo dag kan je natuurlijk hebben, dat je alles goed doet tot dat je bij de goal bent en dan verkrampt.
Ik zie dat best vaak gebeuren, wanneer het echt moet gebeuren, gebeurd het juist net niet.
Ik denk niet dat de spelers het meekrijgen. De trainer zal ze in de rust ook niet met die extra druk willen opzadelen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 12 mei 2017 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 15:53 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de spelers het meekrijgen. De trainer zal ze in de rust ook niet met die extra druk willen opzadelen.
Supporters reageren echt wel, ook al spelen we buitenhuis
remco k
 remco k - vrijdag 12 mei 2017 - 22:56   quote  deeplink  
Natuurlijk weten die spelers wat er gebeurt.
Brandje
 Brandje - vrijdag 12 mei 2017 - 23:17   quote  deeplink  
Een opdracht en dat is winnen want het zal niet zo mogen zijn dat zowel wij als die ándere club beide puntverlies leiden.
Loetje
 Loetje - vrijdag 12 mei 2017 - 23:27   quote  deeplink  
Wij spelen met 1-1 gelijk
JOOD
 JOOD - vrijdag 12 mei 2017 - 23:36   quote  deeplink  
Mooi topic weer! Complimenten! :)

Kijken of we kampioen kunnen worden! Ik schat de kans 30% als we winnen. Laat maar komen deze week!!
p111
 p111 - vrijdag 12 mei 2017 - 23:53   quote  deeplink  
Mooie topic Eide, Moet eerlijk zeggen dat gisteren de dag was en Zondag een extra toetje omdat Fyenoord verloren heeft, maar die winnen zondag wel dus nee geen zenuwen stel wat jeugd op als dank voor hun steun dit seizoen en ik denk een winst van 0-3
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 13 mei 2017 - 08:23   quote  deeplink  
Ik denk wel dat we zondag weer gaan winnen, zij het met meerdere wisselspelers.
Een 1-3 overwinning is haalbaar. Moet ook geen probleem zijn, gezien ons brede selectie.
JDRBreda
 JDRBreda - zaterdag 13 mei 2017 - 11:35   quote  deeplink  
Mocht Ajax kampioen worden, zou de huldiging dan morgenavond plaatsvinden?
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 13 mei 2017 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 mei 2017 - 22:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Supporters reageren echt wel, ook al spelen we buitenhuis
Ze zullen in de kuip reageren als Ajax een tegengoal krijgt, maar niet als Ajax scoort hoor denk ik
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 13 mei 2017 - 20:27   quote  deeplink  
Mooi topic weer Eide. Bedankt voor je bijdrages in het afgelopen seizoen. Ook die gene die het deden als je er niet was bedankt.

Wij gaan morgen heus wel winnen morgen. Ik ga voor 1-4

De kans dat wij kampioen worden schat ik op 14

%
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 14 mei 2017 - 10:14   quote  deeplink  
Mooi topic voor een misschien wel heel mooie wedstrijd. Zin in vanmiddag. Hopelijk simpele winst voor Ajax. Als wij snel voorkomen zetten we gelijk volle druk op feyenoord en dan kan alles gebeuren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 14 mei 2017 - 10:25   quote  deeplink  
Misschien pessimistisch, maar ik reken echt niet op een kampioenschap vanmiddag. F gaat dat in eigen huis echt niet meer weggeven!
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 14 mei 2017 - 10:29   quote  deeplink  
Ik heb geen idee wie kampioen moet worden vanmiddag. Aan de ene kant gun ik het oprecht Feyenoord. Maar aan de andere kant hou ik wel van de underdog. Hoe hilarisch zou het zijn als Heracles in de Kuip wint? Dan huilt de hele kuip en hebben we overal rellen. Dat lijkt me zo leuk!
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 14 mei 2017 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 10:25 schreef Ajax Warrior het volgende:
Misschien pessimistisch, maar ik reken echt niet op een kampioenschap vanmiddag. F gaat dat in eigen huis echt niet meer weggeven!
Ik denk het ook niet. Maar hopen mag gelukkig.
Jaccio
 Jaccio - zondag 14 mei 2017 - 12:38   quote  deeplink  
Had de hele week geen enkele spanning voor vandaag, maar het begint rap op te komen nu ineens.
Er staat iets te gebeuren. Kom op Ajax!!!! (En Heracles)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 mei 2017 door Jaccio --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 14 mei 2017 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 10:25 schreef Ajax Warrior het volgende:
Misschien pessimistisch, maar ik reken echt niet op een kampioenschap vanmiddag. F gaat dat in eigen huis echt niet meer weggeven!
Lijkt me niet dat er veel mensen zijn die denken dat we kampioen worden.

Gewoon niks verwachten; je eigen wedstrijd spelen en winnen en kijken wat Feijenoord doet.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 14 mei 2017 - 13:21   quote  deeplink  
18486136_1383515295029148_1639162463476503290_n.png?oh=412387f4544463a652cf521edbe8d626&oe=59AEFD3E

Veel fitte spelers erin dus. Ik vind het wel opvallend dat Nouri er niet instaat in plaats van Frenkie de Jong. Ik zou dan vd Beek op 6 verwachtten en Norui op plaats van Ziyech.

Maar nu de Jong op 6 neem ik aan de vd Beek een Klaassen aanvallend.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 14 mei 2017 - 13:30   quote  deeplink  
Wat ik het meest opvallend vind is dat Viergever er niet instaat.

Ik zeg: 0-3.

De kans dat we kampioen worden acht ik erg klein. maar zie het ook niet als een must. Zou puur bonus zijn. Ik weet niet eens wat het met me zou doen mocht Ajax wel kampioen worden. Bizarre situatie zou dat zijn.....
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 14 mei 2017 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 13:30 schreef Bobby1972 het volgende:
Wat ik het meest opvallend vind is dat Viergever er niet instaat.

Ik zeg: 0-3.

De kans dat we kampioen worden acht ik erg klein. maar zie het ook niet als een must. Zou puur bonus zijn. Ik weet niet eens wat het met me zou doen mocht Ajax wel kampioen worden. Bizarre situatie zou dat zijn.....
Dan krijg je tranen in je ogen. Had ik ook vorig jaar.
remco k
 remco k - zondag 14 mei 2017 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 13:21 schreef NatjosFC het volgende:
[ afbeelding ]

Veel fitte spelers erin dus. Ik vind het wel opvallend dat Nouri er niet instaat in plaats van Frenkie de Jong. Ik zou dan vd Beek op 6 verwachtten en Norui op plaats van Ziyech.

Maar nu de Jong op 6 neem ik aan de vd Beek een Klaassen aanvallend.
Ik hoop het niet. Ik hoop Vd beek op 6 en de jong naast Klaassen. Overigens had ik met Nouri ipv de Jong gestart.
remco k
 remco k - zondag 14 mei 2017 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 13:30 schreef Bobby1972 het volgende:
Wat ik het meest opvallend vind is dat Viergever er niet instaat.

Ik zeg: 0-3.

De kans dat we kampioen worden acht ik erg klein. maar zie het ook niet als een must. Zou puur bonus zijn. Ik weet niet eens wat het met me zou doen mocht Ajax wel kampioen worden. Bizarre situatie zou dat zijn.....
Vrij logisch. Die speelt de finale niet dus laat ie Riedewald wennen.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 14 mei 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 13:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Ik hoop Vd beek op 6 en de jong naast Klaassen. Overigens had ik met Nouri ipv de Jong gestart.
Waarom de Jong naast Klaassen dan, is hij meer een aanvallende middenvelder dan vd Beek?

Ook ik had voor Nouri gekozen.
remco k
 remco k - zondag 14 mei 2017 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 13:47 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Waarom de Jong naast Klaassen dan, is hij meer een aanvallende middenvelder dan vd Beek?

Ook ik had voor Nouri gekozen.
Ik vind dat Vd Beek niet creatief genoeg is om naast Klaassen te spelen. Daarnaast denk ik dat Vd Beek als cvm beter is dan als aanvallende middenvelder. Andersom geldt dat voor de Jong die is beter op de Xavi plaats.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 14 mei 2017 - 13:51   quote  deeplink  
Maar wat vind ik peter Bosz een goede trainer zeg! Echt een sympathieke goede trainer
Hummel10
 Hummel10 - zondag 14 mei 2017 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 10:25 schreef Ajax Warrior het volgende:
Misschien pessimistisch, maar ik reken echt niet op een kampioenschap vanmiddag. F gaat dat in eigen huis echt niet meer weggeven!
Dat heet realistisch
Jaccio
 Jaccio - zondag 14 mei 2017 - 13:55   quote  deeplink  
We worden kampioen vandaag
Hummel10
 Hummel10 - zondag 14 mei 2017 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 10:29 schreef patrickpsv15 het volgende:
Ik heb geen idee wie kampioen moet worden vanmiddag. Aan de ene kant gun ik het oprecht Feyenoord. Maar aan de andere kant hou ik wel van de underdog. Hoe hilarisch zou het zijn als Heracles in de Kuip wint? Dan huilt de hele kuip en hebben we overal rellen. Dat lijkt me zo leuk!
Zou toch de mooiste ontknoping zijn haha
Hummel10
 Hummel10 - zondag 14 mei 2017 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 13:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Vrij logisch. Die speelt de finale niet dus laat ie Riedewald wennen.
Inderdaad
remco k
 remco k - zondag 14 mei 2017 - 13:58   quote  deeplink  
Zo zonde die uitwedstrijd bij Psv.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 14 mei 2017 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 13:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat Vd Beek niet creatief genoeg is om naast Klaassen te spelen. Daarnaast denk ik dat Vd Beek als cvm beter is dan als aanvallende middenvelder. Andersom geldt dat voor de Jong die is beter op de Xavi plaats.
Aha, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat de Jong meer een cvm was.

Maar we gaan het zien, hopelijk krijgt van de Beek vandaag nog een paar mooie kansen om te schieten en raakt hij eens niet de lat. xD
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 14 mei 2017 - 14:02   quote  deeplink  
Waarom een b team????
Jaccio
 Jaccio - zondag 14 mei 2017 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 13:58 schreef remco k het volgende:
Zo zonde die uitwedstrijd bij Psv.
Erg he. Zo onnodig ook als we die week daarvoor tegen Schalke gewoon onze kansen benut hadden
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 14 mei 2017 - 14:05   quote  deeplink  
Ik lees net, uit onbetrouwbare bron, dat Ajax met 1 van de jongste elftallen sinds de eredivisie start. Even snel gerekend... en de gemiddelde leeftijd is 20 jaar, als je de dagen niet meerekent.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 mei 2017 door NatjosFC --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 14 mei 2017 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 14:02 schreef patrickpsv15 het volgende:
Waarom een b team????
Zoveel mogelijk fitte spelers opstellen. Het was zwaar donderdag, zeker met 10 man die laatste minuten. En PSV uit was daar een mooi voorbeeld van en leermoment voor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 mei 2017 door NatjosFC --
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 14 mei 2017 - 14:08   quote  deeplink  
Waarom stuurt de KNVB een feyenoorder naar Willem II - Ajax met de schaal ?!?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 14 mei 2017 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 14:06 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk fitte spelers opstellen. Het was zwaar donderdag, zeker met 10 man die laatste minuten. En PSV uit was daar een mooi voorbeeld van en leermoment voor.
Daar is in ieder geval van geleerd dit seizoen. De minder fitte/oudere en slechtere spelers van afgelopen donderdag staan allemaal wissel. Ben benieuwd vandaag. Lekker voetballen en hopelijk een kerkje op de taart.
Jaccio
 Jaccio - zondag 14 mei 2017 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 14:08 schreef NatjosFC het volgende:
Waarom stuurt de KNVB een feyenoorder naar Willem II - Ajax met de schaal ?!?
Als Ajax kampioen wordt moet een Feyenoorder de schaal aan de aartsrivaal uitreiken. Heerlijk toch?
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 14 mei 2017 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 14:06 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk fitte spelers opstellen. Het was zwaar donderdag, zeker met 10 man die laatste minuten. En PSV uit was daar een mooi voorbeeld van en leermoment voor.
Ja inderdaad. Die wedstrijd had gewoon verplaatst moeten worden.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 14 mei 2017 - 14:14   quote  deeplink  
Eerlijk, ik haat ajax niet meer nu ze een aardige trainer hebben. Eerst was dat anders met zo'n type als Frank de Boer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 mei 2017 door patrickpsv15 --
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 14 mei 2017 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 13:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Vrij logisch. Die speelt de finale niet dus laat ie Riedewald wennen.
'hij is dus niet voldoende fit'
remco k
 remco k - zondag 14 mei 2017 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 14:16 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

'hij is dus niet voldoende fit'
En hij gaf aan Riedewald sowieso te laten spelen. Waarschijnlijk had Viergever op de plek van de Ligt gespeeld.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 14 mei 2017 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 14:12 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Als Ajax kampioen wordt moet een Feyenoorder de schaal aan de aartsrivaal uitreiken. Heerlijk toch?
Dat klopt, opzich wel leuk voor de rest heb je er weinig aan natuurlijk. Maar ik kan geen begrip opbrengen voor de KNVB om deze beslissing te nemen... Zij snappen toch ook wel dat Ajax er eigenlijk niet op zit te wachtten dat een gozer met frisse tegenzin op de tribune zit hopend dat hij die schaal niet hoeft te geven.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 14 mei 2017 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 mei 2017 - 14:14 schreef patrickpsv15 het volgende:
Eerlijk, ik haat ajax niet meer nu ze een aardige trainer hebben. Eerst was dat anders met zo'n type als Frank de Boer.
Lol, vond Frank de Boer juist een prima gozer en Peter Bosz qua persoonlijkheid een kwal. xD

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Willem II - Ajax (zondag 14 mei 2017, 14:30); 1 - 3









0.0130779