BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (zaterdag 9 september 2017, 20:45); 3 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:01   quote  deeplink  
Jezus he. Wedstrijd mag op slot gegooid gaan worden onderhand
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 09 september 2017 - 21:02   quote  deeplink  
Ja, Ajax speelt wel goed. Jammer dat Dolberg twee keer niet goed uitkwam met zijn loop, om op de juiste moment 'n goal te maken. Hij oogt wel gretig, vindt ik.
remco k
 remco k - zaterdag 09 september 2017 - 21:04   quote  deeplink  
Agresiviteit is fantastisch. Zitten er allemaal bovenop
remco k
 remco k - zaterdag 09 september 2017 - 21:04   quote  deeplink  
Nu moet je er wel zeker 1 bij maken voor de rust
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:09   quote  deeplink  
Wederom heerst Ajax en weer klaren we de klus niet. 3-0 was een terechte en logische tussenstand geweest. Straks weer de rekening gepresenteerd krijgen.
pth
 pth - zaterdag 09 september 2017 - 21:10   quote  deeplink  
Niet dat Ajax slecht speelt,in tegendeel zelfs, maar wat een rare opstelling. Tegen PEC kan dit misschien, maar tegen een beetje tegenstander wordt je hiermee op het middenveld totaal overlopen. En weer die pleuris Younes opstellen.

Waarom speelt Ajax overigens met rouwbanden? Is Marcje een euro verloren op het parkeerdek?
remco k
 remco k - zaterdag 09 september 2017 - 21:11   quote  deeplink  
Serieus zyech. Waarom niet gewoon simpel spelen naar Neres. Die staat direct daar 1 tegen 1.
remco k
 remco k - zaterdag 09 september 2017 - 21:12   quote  deeplink  
Eerste twintig minuten heel goed. Nu gewoon heel matig.
pth
 pth - zaterdag 09 september 2017 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:11 schreef remco k het volgende:
Serieus zyech. Waarom niet gewoon simpel spelen naar Neres. Die staat direct daar 1 tegen 1.
Nee man, alle ballen op onze sterspeler ... ook wel bekend als het Duitse smurfje zonder meerwaarde.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 09 september 2017 - 21:15   quote  deeplink  
Ook ik had wel verwacht, dat het eigenlijk wel 2-0 of zelfs 3-0 had moeten staan.
Maar ja, de 2-0 kan nog gehaald worden voor de rust met één goede actie.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:16   quote  deeplink  
Het is nu gewoon wachten op 1-1. Alle belangrijke duels worden gewoon dom verloren nu
pth
 pth - zaterdag 09 september 2017 - 21:17   quote  deeplink  
Wat moeten de buitenspelen nu een meters gaan maken in verdedigend opzicht, Marceltje toont wederom zijn tactisch en technisch onvermogen ... ongelofelijk dat zo'n idioot maar wat mag aankloten bij Ajax 1.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:18   quote  deeplink  
Die rol van Dolberg zou Siem de Jong ook echt geweldig kunnen vervullen nu. De ideale man zelfs.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:17 schreef pth het volgende:
Wat moeten de buitenspelen nu een meters gaan maken in verdedigend opzicht, Marceltje toont wederom zijn tactisch en technisch onvermogen ... ongelofelijk dat zo'n idioot maar wat mag aankloten bij Ajax 1.
En weer een die de geweldige eerste 20 minuten niet benoemd. Neres is namelijk de beste aan onze kant.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 09 september 2017 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:18 schreef Loetje het volgende:
Die rol van Dolberg zou Siem de Jong ook echt geweldig kunnen vervullen nu. De ideale man zelfs.
Dat is ook hoe we met Janssen en Eriksen speelden idd. Een aanvallende CVM en Ziyech als creatieveling

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 september 2017 door Hasjkoph --
JOOD
 JOOD - zaterdag 09 september 2017 - 21:20   quote  deeplink  
Wat een ongelofelijk slechte voetballer die Youness..
pth
 pth - zaterdag 09 september 2017 - 21:21   quote  deeplink  
Je ziet het Ziyech denken ... kolere waarom moet due pruts Duitser toch mee doen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 09 september 2017 - 21:23   quote  deeplink  
Ik vindt die Younes niet zo geweldig spelen, moet ik eerlijk zeggen.
remco k
 remco k - zaterdag 09 september 2017 - 21:24   quote  deeplink  
Ziyech en van afstand schieten. Je weet eigenlijk al dat het niet op goal is.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 09 september 2017 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:21 schreef pth het volgende:
Je ziet het Ziyech denken ... kolere waarom moet due pruts Duitser toch mee doen.
pfff
JOOD
 JOOD - zaterdag 09 september 2017 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:21 schreef pth het volgende:
Je ziet het Ziyech denken ... kolere waarom moet due pruts Duitser toch mee doen.
Schudde net idd ook al flink met zijn hoofd toen hij zijn pass weer eens niet begreep..
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:19 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dat is ook hoe we met Janssen en Eriksen speelden idd. Een aanvallende CVM en Ziyech als creatieveling
Zie het meer als toen met Pantelic en De Jong zwevend er om heen. Nu is Huntelaar anders dan Pantelic maar je krijgt wel een soortgelijke situatie. En De Jong doet defensief ook net even wat meer. Dolberg en Younes zijn echt de zwakste bij ons.
pth
 pth - zaterdag 09 september 2017 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:19 schreef Loetje het volgende:

[..]

En weer een die de geweldige eerste 20 minuten niet benoemd. Neres is namelijk de beste aan onze kant.
Eerste 20 minuten waren inderdaad goed, geweldig? ... nou nee, dan had je wel met 3-0 voorgestaan. PEC moest even wennen aan hoe het stond en dat blijkt nu ... zo kwetsbaar als de tering. Dit gaat Marcelletje gewoon boven zijn pet (kan de man ook niets aan doen), hij doet maar wat ... nu nog even wachten op een totaal onbegrijpelijke wissel en de cirkel is weer rond.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:25 schreef pth het volgende:

[..]

Eerste 20 minuten waren inderdaad goed, geweldig? ... nou nee, dan had je wel met 3-0 voorgestaan. PEC moest even wennen aan hoe het stond en dat blijkt nu ... zo kwetsbaar als de tering. Dit gaat Marcelletje gewoon boven zijn pet (kan de man ook niets aan doen), hij doet maar wat ... nu nog even wachten op een totaal onbegrijpelijke wissel en de cirkel is weer rond.
Omdat je kansen mist wil het niet zeggen dat je niet geweldig kunt spelen.
Eide
 Eide - zaterdag 09 september 2017 - 21:25   quote  deeplink  
Vlammende start maar daarna zakt het niveau snel. Het is zo vreselijk rennen en vliegen op dat middenveld. Die ruimte is nauwelijks dicht te houden.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:25 schreef pth het volgende:

[..]

Eerste 20 minuten waren inderdaad goed, geweldig? ... nou nee, dan had je wel met 3-0 voorgestaan. PEC moest even wennen aan hoe het stond en dat blijkt nu ... zo kwetsbaar als de tering. Dit gaat Marcelletje gewoon boven zijn pet (kan de man ook niets aan doen), hij doet maar wat ... nu nog even wachten op een totaal onbegrijpelijke wissel en de cirkel is weer rond.
Wat kan Marcel er aan doen dat deze verdediging niet op orde is en uit vorm?
JOOD
 JOOD - zaterdag 09 september 2017 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:23 schreef Onze Ajax het volgende:
Ik vindt die Younes niet zo geweldig spelen, moet ik eerlijk zeggen.
Lijkt wel een spelverdeler met zn vertragen en passes breed..
pth
 pth - zaterdag 09 september 2017 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Omdat je kansen mist wil het niet zeggen dat je niet geweldig kunt spelen.
Denk dat we gewoon een andere voetbalsmaak hebben, ik vond het wel een aardig tot goed kijkspel en jij geweldig.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 09 september 2017 - 21:28   quote  deeplink  
Als Ajax efficiënt had gespeelt, had het nu al 3-0 kunnen staan in de rust.
Maar door die Younes, lukte dat niet. Teveel gepingel, en geen overzicht bij hem.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:27 schreef pth het volgende:

[..]

Denk dat we gewoon een andere voetbalsmaak hebben, ik vond het wel een aardig tot goed kijkspel en jij geweldig.
Tegenstander aftroeven, duels winnen, rap tempo en veel kansen. Beter ga je het niet krijgen hoor hier in Nederland. Anders moet je even Madrid of Barça gaan kijken.
Eide
 Eide - zaterdag 09 september 2017 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:10 schreef pth het volgende:

Waarom speelt Ajax overigens met rouwbanden? Is Marcje een euro verloren op het parkeerdek?
Fijn dat respect voor een overleden oud-Ajacied en international.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:29   quote  deeplink  
Maar waarom iedere keer die bal naar Younes terwijl Neres vrij staat en een prima pot speelt...?!
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Fijn dat respect voor een overleden oud-Ajacied en international.
Inderdaad. Walgelijke opmerking
remco k
 remco k - zaterdag 09 september 2017 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:29 schreef Loetje het volgende:
Maar waarom iedere keer die bal naar Younes terwijl Neres vrij staat en een prima pot speelt...?!
Eens. Daar zit dynamiek in. Als hij een voorzet geeft zijn de spelers nog komende en dus gevaarlijk. Bij Youness staat echt de hele zestien al vol en hebben ze allemaal al een broodje diner achter de kiezen tegen de tijd dat hij een actie maakt. En ja hij komt vaak makkelijk zijn man voorbij. Maar daarna staan er altijd nog tien.
pth
 pth - zaterdag 09 september 2017 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat kan Marcel er aan doen dat deze verdediging niet op orde is en uit vorm?
In ieder geval niet gaan lopen kloten met het spelsysteem. Een hopeloos uit vorm zijnde Dolberg gewoon naar even niet opstellen, Younes een vaste plek bij de vuilcontainer geven, de verdedigende aankopen gewoon opstellen (zijn hopelijk niet voor Jan Lul gehaald, of moeten ze eerst weer een jaar wennen aan het Ajax systeem?). Keizer en kornuiten, TH, bestuurders ... één grote jankvertoning. Hopelijk gaat het elftal weer een beetje draaien waardoor het beleid van die faalneuzen nog een beetje verbloemd wordt.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens. Daar zit dynamiek in. Als hij een voorzet geeft zijn de spelers nog komende en dus gevaarlijk. Bij Youness staat echt de hele zestien al vol en hebben ze allemaal al een broodje diner achter de kiezen tegen de tijd dat hij een actie maakt. En ja hij komt vaak makkelijk zijn man voorbij. Maar daarna staan er altijd nog tien.
Hij kan makkelijk passeren maar maakt zichzelf te voorspelbaar. Vertraagt teveel en kijkt niet.
Eide
 Eide - zaterdag 09 september 2017 - 21:34   quote  deeplink  
Oud-Ajacied Piet Ouderland overleden

Oud-international Piet Ouderland is zondag op 84-jarige leeftijd overleden. Dat heeft z'n familie bekendgemaakt.

Ouderland, die tussen 1955 en 1964 voor Ajax 263 wedstrijden speelde, kwam zeven keer uit voor Oranje. Later speelde hij nog voor FC Zaanstreek en was hij actief al trainer.

Voor zijn voetballoopbaan speelde Ouderland ook twintig keer voor het Nederlands basketbalteam. Hij werd in drie verschillende sporten kampioen van Nederland: als honkballer bij OVVO, als basketballer bij DED, en als voetballer bij Ajax.

Bron

Deze held dus.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 september 2017 door Eide --
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:32 schreef pth het volgende:

[..]

In ieder geval niet gaan lopen kloten met het spelsysteem. Een hopeloos uit vorm zijnde Dolberg gewoon naar even niet opstellen, Younes een vaste plek bij de vuilcontainer geven, de verdedigende aankopen gewoon opstellen (zijn hopelijk niet voor Jan Lul gehaald, of moeten ze eerst weer een jaar wennen aan het Ajax systeem?). Keizer en kornuiten, TH, bestuurders ... één grote jankvertoning. Hopelijk gaat het elftal weer een beetje draaien waardoor het beleid van die faalneuzen nog een beetje verbloemd wordt.
En weken terug allemaal kwijlen dat ze samen voorin moeten. Maar hoe dan ook, blijf in deze realiteit geloven, dan zul je nooit meer genieten van voetbal.
pth
 pth - zaterdag 09 september 2017 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Inderdaad. Walgelijke opmerking
Oh sorry, had absoluut geen idee vandaar het lolletje. Maar welke oud-speler is er dan overleden? Heb niets gezien in de nieuwsberichten.
JOOD
 JOOD - zaterdag 09 september 2017 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens. Daar zit dynamiek in. Als hij een voorzet geeft zijn de spelers nog komende en dus gevaarlijk. Bij Youness staat echt de hele zestien al vol en hebben ze allemaal al een broodje diner achter de kiezen tegen de tijd dat hij een actie maakt. En ja hij komt vaak makkelijk zijn man voorbij. Maar daarna staan er altijd nog tien.
Elf. Je vergeet de man die hij net heeft uitgespeeld. Die heeft immers altijd tijd genoeg om weer voor hem te gaan staan.. :(
pth
 pth - zaterdag 09 september 2017 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:34 schreef Loetje het volgende:
[..]

En weken terug allemaal kwijlen dat ze samen voorin moeten. Maar hoe dan ook, blijf in deze realiteit geloven, dan zul je nooit meer genieten van voetbal.
Allemaal? Je generaliseert maar lekker raak, mijn mening is dat je een ploeg die het ontzettend moeilijk heeft niet moet opzadelen met allerlei nieuwigheidjes en bovendien gewoon een keer ballen moet tonen en spelers die week in week uit falen gewoon een keer een tijdje naar het 2e moet verbannen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 september 2017 door pth --
p111
 p111 - zaterdag 09 september 2017 - 21:44   quote  deeplink  
Piet Ouderland.
remco k
 remco k - zaterdag 09 september 2017 - 21:45   quote  deeplink  
Ik moet eerlijk zeggen dat dit niet mijn eigen opstelling zou zijn. Toch is het bij vlagen wel goed geweest de eerste helft.

Ik zou zelf met Frenkie spelen en Huntelaar. Youness even banken en Cerny de kans geven.
pth
 pth - zaterdag 09 september 2017 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:44 schreef p111 het volgende:
Piet Ouderland.
Ok dank, zal wel niet in mijn voordeel werken dat deze naam werkelijk nog nooit gehoord heb.
Eide
 Eide - zaterdag 09 september 2017 - 21:47   quote  deeplink  
Het voordeel nu is wel dat in balbezit Ziyech gigantisch veel ruimte en vrijheid heeft.
Eide
 Eide - zaterdag 09 september 2017 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:47 schreef pth het volgende:

[..]

Ok dank, zal wel niet in mijn voordeel werken dat deze naam werkelijk nog nooit gehoord heb.
263 wedstrijden voor Ajax. Naast landskampioen voetbal bij Ajax ook landskampioen honkbal en basketbal geweest. En passant ook nog 7-voudig international.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 09 september 2017 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:45 schreef remco k het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat dit niet mijn eigen opstelling zou zijn. Toch is het bij vlagen wel goed geweest de eerste helft.

Ik zou zelf met Frenkie spelen en Huntelaar. Youness even banken en Cerny de kans geven.
Volledig mee eens
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 09 september 2017 - 21:52   quote  deeplink  
Inderdaad. Laat Frenkie en Cerny maar invallen. Dat zou de tweede helft wel een frisse beeld geven, denk ik. Zolang de 2-0 er niet komt, blijft Ajax in de problemen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 september 2017 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:39 schreef pth het volgende:

[..]

Allemaal? Je generaliseert maar lekker raak, mijn mening is dat je een ploeg die het ontzettend moeilijk heeft niet moet opzadelen met allerlei nieuwigheidjes en bovendien gewoon een keer ballen moet tonen en spelers die week in week uit falen gewoon een keer een tijdje naar het 2e moet verbannen.
Dan behoor jij tot categorie 2, altijd wat zoeken om je frustratie kwijt te kunnen. Leer relativeren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 september 2017 door Loetje --
pth
 pth - zaterdag 09 september 2017 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 21:45 schreef remco k het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat dit niet mijn eigen opstelling zou zijn. Toch is het bij vlagen wel goed geweest de eerste helft.

Ik zou zelf met Frenkie spelen en Huntelaar. Youness even banken en Cerny de kans geven.
Maar dan toch (helaas) wel erg kort ... 15-20 minuten op zijn hoogst. Hoewel de tijd er waarschijnlijk niet is zou dit elftal de tijd moeten krijgen om bepaalde vastigheden weer terug te vinden (en ja, ook ik zal dan lopen miepen dat het niet best is). Ik heb niet zo veel hoop dat allerlei probeerseltjes gaan leiden tot een structureel goed Ajax dat mee kan doen voor de titel. Daarnaast hoe lang wil je spelers als Youness, Dolberg en misschien nog wel een paar laten staan, als ze er wekelijks geen ene malle moer van bakken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (zaterdag 9 september 2017, 20:45); 3 - 0









0.0112979