BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (zaterdag 9 september 2017, 20:45); 3 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 10 september 2017 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 12:53 schreef Pietje het volgende:
Ik heb er niets van kunnen zien. Zaterdagavond is voor mij altijd onmogelijk.
Daarom moet ik afgaan op wat ik hier lees en op teletekst.

Ik snap niks van het feit dat Kasper Dolberg kennelijk elke wedstrijd MOET spelen, terwijl Klaas Jan Huntelaar in bloedvorm is. Maar goed, de 3 punten zijn binnen.

Ik las ergens op een site dat zelfs Nick Viergever uiterst kritisch was op het spel van Ajax gisteren. "Als ze zo doorgaan, worden ze zeker geen kampioen".

PSV doet er ook alles aan om niet kampioen te worden. Ze staan, zo las ik, met 2-0 achter tegen sc Heerenveen.
Ik vind klaasjan niet in bloedvorm. Hij scoort ja. Maar voetballend ook vaak gewoon heel zwak.
nummer10
 nummer10 - zondag 10 september 2017 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 13:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee niet eens. Prima dat hij Dolberg zo blijft steunen. En ook prima dat hij zoekt naar andere mogelijkheden om te spelen

Als je dat niet doet Ian je ook nooit vernieuwend zijn.
da is allemaal prima maar zonder middenveld spelen kan niet
remco k
 remco k - zondag 10 september 2017 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 13:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

da is allemaal prima maar zonder middenveld spelen kan niet
Dat doen ze ook niet. Dolberg en Huntelaar zakken een van beiden iedere keer in naar de 10 met de punt vooruit. Dat het niet direct perfect loopt. Dat kan. En het kan ook zijn dat het helemaal mislukt. Maar andere dingen proberen is alleen maar goed voor de club.
Pietje
 Pietje - zondag 10 september 2017 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 13:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind klaasjan niet in bloedvorm. Hij scoort ja. Maar voetballend ook vaak gewoon heel zwak.
Nogmaals Remco, ik heb er helaas niks van gezien. Maar in de diverse berichten op verschillende sites wordt dat wel zo gesteld. Vandaar dat ik dat schreef. Met name zijn eerste doelpunt gisteren moet prachtig geweest zijn. Dat meldden jullie gisteren ook.
remco k
 remco k - zondag 10 september 2017 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 13:11 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nogmaals Remco, ik heb er helaas niks van gezien. Maar in de diverse berichten op verschillende sites wordt dat wel zo gesteld. Vandaar dat ik dat schreef. Met name zijn eerste doelpunt gisteren moet prachtig geweest zijn. Dat meldden jullie gisteren ook.
Dat was zeker een hele mooie goal. En Huntelaar verdient het momenteel ook om in de basis te spelen. Maar in topvorm. Nee sorry.
nummer10
 nummer10 - zondag 10 september 2017 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 13:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind klaasjan niet in bloedvorm. Hij scoort ja. Maar voetballend ook vaak gewoon heel zwak.
hij scoort.. dat ishet belangrijkste en hij is een heel belangerijke pion voor deze groep
nummer10
 nummer10 - zondag 10 september 2017 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 13:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat doen ze ook niet. Dolberg en Huntelaar zakken een van beiden iedere keer in naar de 10 met de punt vooruit. Dat het niet direct perfect loopt. Dat kan. En het kan ook zijn dat het helemaal mislukt. Maar andere dingen proberen is alleen maar goed voor de club.
ja en ik vind niet dat een spits op 10 hoort dat is een possitie voor ziyech.. ga dan 343 spelen met een ruit en zet ziyech achter hunter.. neres rechts kluivert/cerny links.. vdbeek op 6.. of van mijn part 352 met dolberg en hunter.. ziyech erachter.. maar geen 424 en dat een spits moet inzakken om een 433 te krijgen, slaat nergens op en moet een ziyech en vdbeek nog meer meters maken.. zoiets kan wel als je achteerstaat en je moet drukken, maar niet vanaf min 1 en dan 90 min
Eide
 Eide - zondag 10 september 2017 - 13:46   quote  deeplink  
En voor alle duidelijkheid over Younes. Hij moet echt constanter worden en zijn rendement moet echt omhoog, maar hij is gister wel weer bij veel gevaarlijke momenten betrokken. Hij creeert ook zelf kansen, kan een mannetje voorbij en is vreselijk handig in de kleine ruimte.

Een jongen met veel meer potentie als wat hij nu laat zien.
remco k
 remco k - zondag 10 september 2017 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 13:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hij scoort.. dat ishet belangrijkste en hij is een heel belangerijke pion voor deze groep
Zeker. Maar dat is heel wat anders dan in topvorm zijn.
remco k
 remco k - zondag 10 september 2017 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 13:27 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja en ik vind niet dat een spits op 10 hoort dat is een possitie voor ziyech.. ga dan 343 spelen met een ruit en zet ziyech achter hunter.. neres rechts kluivert/cerny links.. vdbeek op 6.. of van mijn part 352 met dolberg en hunter.. ziyech erachter.. maar geen 424 en dat een spits moet inzakken om een 433 te krijgen, slaat nergens op en moet een ziyech en vdbeek nog meer meters maken.. zoiets kan wel als je achteerstaat en je moet drukken, maar niet vanaf min 1 en dan 90 min
Bosman deed het ook. En heel goed zelfs. Creatieve spelers erachter en gaan. Type voetbal wordt in Engeland ook wel gespeeld.

Enige dat ik me afvraag is of het zo handig is om met je vleugels zo diep te spelen
nummer10
 nummer10 - zondag 10 september 2017 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 13:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Bosman deed het ook. En heel goed zelfs. Creatieve spelers erachter en gaan. Type voetbal wordt in Engeland ook wel gespeeld.

Enige dat ik me afvraag is of het zo handig is om met je vleugels zo diep te spelen
ja die deed het ook.. maar tijden zijn wel veranderd.. kzie echt liever een 343 of 352 met de spelers die je nu hebt
remco k
 remco k - zondag 10 september 2017 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 14:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja die deed het ook.. maar tijden zijn wel veranderd.. kzie echt liever een 343 of 352 met de spelers die je nu hebt
Ik zie hier wel wat in. En tijden zijn inderdaad veranderd. Daarom moet je ook verder durven kijken. En systemen doorontwikkeling.

Belangrijkste is denk ik dat een modern systeem dynamisch moet zijn.
Loetje
 Loetje - zondag 10 september 2017 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 09:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb de pot vanochtend nog eens rustig teruggekeken. Maar bij 3 of vier onderschepte aanvallen houd het wel op Loetje. Hij speelde een prima pot en meer dan terecht dat dit ook eens benoemd wordt. Maar in de eerste 5 minuten zit hij er ook twee keer volledig naast en is het dat mikthar er niets mee doet.

Maar speelde een prima pot. Maar met afstand de beste. Nee totaal niet zelfs.
Hij haalt nog zeker 5x een aanval eruit die niet meteen gevaarlijk was geworden maar zeker wel link. We hebben constant geklaagd over zijn manier van dekken, maar dat was echt heel goed gisteren. En dat vind ik ook erg mooi voor hem.
Loetje
 Loetje - zondag 10 september 2017 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 13:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind klaasjan niet in bloedvorm. Hij scoort ja. Maar voetballend ook vaak gewoon heel zwak.
Juist dat laatste... Hij brengt mentaliteit en speelt ook terecht in de basis gezien Dolberg het even wat moeilijk heeft. Maar dat is logisch. Maar de looplijnen van Huntelaar zijn echt nog dramatisch te noemen en dat druk ik nog heel zacht uit.
Loetje
 Loetje - zondag 10 september 2017 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 13:11 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nogmaals Remco, ik heb er helaas niks van gezien. Maar in de diverse berichten op verschillende sites wordt dat wel zo gesteld. Vandaar dat ik dat schreef. Met name zijn eerste doelpunt gisteren moet prachtig geweest zijn. Dat meldden jullie gisteren ook.
Hij werkt, scoort en pept de jonge gasten op dus nu wel een meerwaarde ten opzichte van zijn eerste wedstrijden. Maar hoe die loopt klopt geen zak van.
nummer10
 nummer10 - zondag 10 september 2017 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 14:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hij werkt, scoort en pept de jonge gasten op dus nu wel een meerwaarde ten opzichte van zijn eerste wedstrijden. Maar hoe die loopt klopt geen zak van.
zullen dat niet gewoon afspraken zijn ? aangezien je normaal een tavtische bespreking doet waar ook de looplijnen worden uitgelicht.. vond dolberg juist vaak verkeerd lopen in de vorige potten
bahbah
 bahbah - zondag 10 september 2017 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 14:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Juist dat laatste... Hij brengt mentaliteit en speelt ook terecht in de basis gezien Dolberg het even wat moeilijk heeft. Maar dat is logisch. Maar de looplijnen van Huntelaar zijn echt nog dramatisch te noemen en dat druk ik nog heel zacht uit.
Nou 2x scoren em bij die laatste met finesse die bal meegeven.....
Dingetje gedaan hoor....
Hij doet wat ie moet doen en altijd in het Ajax-shirt gedaan heeft,namelijk scoren.
remco k
 remco k - zondag 10 september 2017 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 14:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Juist dat laatste... Hij brengt mentaliteit en speelt ook terecht in de basis gezien Dolberg het even wat moeilijk heeft. Maar dat is logisch. Maar de looplijnen van Huntelaar zijn echt nog dramatisch te noemen en dat druk ik nog heel zacht uit.
Ik vind dat echt wel meevallen. Bij Youness is hij vaak te vroeg in de 16 maar dat is echt de schuld van de afwachtende Youness.

Zorgt er bijvoorbeeld bij Neres voor dat ie ook een voorzet kan geven omdat de bezetting er is.

Het is niet fantastisch. Maar om het als dramatisch te bestempelen slaat nergens op.
Loetje
 Loetje - zondag 10 september 2017 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 15:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zullen dat niet gewoon afspraken zijn ? aangezien je normaal een tavtische bespreking doet waar ook de looplijnen worden uitgelicht.. vond dolberg juist vaak verkeerd lopen in de vorige potten
Hoe die bespreking ook is, 1000% zeker dat die looplijnen daar niet bijzitten hoe hij loopt. Elke idioot weet hoe een nummer 9 moet lopen lijkt me....
Loetje
 Loetje - zondag 10 september 2017 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 15:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat echt wel meevallen. Bij Youness is hij vaak te vroeg in de 16 maar dat is echt de schuld van de afwachtende Youness.

Zorgt er bijvoorbeeld bij Neres voor dat ie ook een voorzet kan geven omdat de bezetting er is.

Het is niet fantastisch. Maar om het als dramatisch te bestempelen slaat nergens op.
Kan jij vinden, hij loopt veel te vaak verkeerd, ook wanneer andere wel goed lopen. Wanneer hij dat beter doet is het wel weer een hele complete spits.

Sowieso mag hij op dit moment van mij blijven staan.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 10 september 2017 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 13:46 schreef Eide het volgende:
En voor alle duidelijkheid over Younes. Hij moet echt constanter worden en zijn rendement moet echt omhoog, maar hij is gister wel weer bij veel gevaarlijke momenten betrokken. Hij creeert ook zelf kansen, kan een mannetje voorbij en is vreselijk handig in de kleine ruimte.

Een jongen met veel meer potentie als wat hij nu laat zien.
Dat gaat echt niet meer gebeuren. Die jongen is 24 en heeft altijd al een dramatisch rendement gehad.
Als je zn gemiddelde berekent zit hij zo rond de 5 doelpunten per seizoen en dat is gewoon niet goed genoeg voor een Ajax linksbuiten in mijn opinie. Nou heeft hij de schijn ook wel een beetje tegen omdat elke aanval via links gaat want rechts staat er in alle gevallen een nog mindere speler die in tegenstelling tot Younes niets creeert.

Snel doorselecteren in mijn opinie en eventueel Kluivert naar links, dat is ook zn natuurlijke plek en die heeft nog een beetje potentie ondanks dat die nu ook geen rendement heeft.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 september 2017 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 19:29 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dat gaat echt niet meer gebeuren. Die jongen is 24 en heeft altijd al een dramatisch rendement gehad.
Als je zn gemiddelde berekent zit hij zo rond de 5 doelpunten per seizoen en dat is gewoon niet goed genoeg voor een Ajax linksbuiten in mijn opinie. Nou heeft hij de schijn ook wel een beetje tegen omdat elke aanval via links gaat want rechts staat er in alle gevallen een nog mindere speler die in tegenstelling tot Younes niets creeert.

Snel doorselecteren in mijn opinie en eventueel Kluivert naar links, dat is ook zn natuurlijke plek en die heeft nog een beetje potentie ondanks dat die nu ook geen rendement heeft.
Kijk eens naar het rendement van Overmars in zijn seizoenen bij Ajax. 192 wedstrijden en 44 doelpunten. Is ook 1 doelpunt per 4,3 wedstrijd.
remco k
 remco k - zondag 10 september 2017 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 19:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Kijk eens naar het rendement van Overmars in zijn seizoenen bij Ajax. 192 wedstrijden en 44 doelpunten. Is ook 1 doelpunt per 4,3 wedstrijd.
Assists horen ook bij rendement van een buitenspeler hè. En dat lag bij Marc wel heel wat hoger.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 september 2017 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 20:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Assists horen ook bij rendement van een buitenspeler hè. En dat lag bij Marc wel heel wat hoger.
Weet je dat heel zeker Remco?? Ik heb de officiële cijfers en die vertellen toch een heel ander verhaal!
aaadjuh
 aaadjuh - zondag 10 september 2017 - 21:26   quote  deeplink  
Remco en AW we vergelijken nu wel met 20+ jaar ertussen he
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 september 2017 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 21:26 schreef aaadjuh het volgende:
Remco en AW we vergelijken nu wel met 20+ jaar ertussen he
Ja en? Zelfde positie? En vroeger was het voetbal een stuk makkelijker. Toen kreeg Ajax gewoon de ruimte om te voetballen. Dat veranderde erg na de florrisante jaren 90 en het totaalvoetbal wat Ajax toen liet zien onder Van Gaal. Daarna kwamen clubs naar Ajax en gingen ze compacter spelen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 10 september 2017 - 21:30   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 september 2017 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - maandag 11 september 2017 - 05:13   quote  deeplink  
Younes met 11 goals en 19 assists in 59 wedstrijden. Overmars in 166 wedstrijden Eredivisie 36 goals en 9 assists.

Nog even een paar spelers:
Elia, 178 eredivisiewedstrijden, 34 goals, 24 assists
El Ghazi, 70 wedstrijden, 20 goals, 15 assists
Depay, 90 eredivisiewedstrijden, 39 goals, 18 assists

Ik vind het rendement van Younes dus niet eens heel slecht. Het moet echt wel omhoog hoor. Ik denk dat een buitenspeler bij Ajax per jaar 10 goals en 10 assists moet hebben minimaal. Tegelijkertijd is het niet zo dat Younes het nu zo slecht doet in vergelijking maar zomaar wat willekeurige collega's.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 september 2017 door Eide --
nummer10
 nummer10 - maandag 11 september 2017 - 07:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 05:13 schreef Eide het volgende:
Younes met 11 goals en 19 assists in 59 wedstrijden. Overmars in 166 wedstrijden Eredivisie 36 goals en 9 assists.

Nog even een paar spelers:
Elia, 178 eredivisiewedstrijden, 34 goals, 24 assists
El Ghazi, 70 wedstrijden, 20 goals, 15 assists
Depay, 90 eredivisiewedstrijden, 39 goals, 18 assists

Ik vind het rendement van Younes dus niet eens heel slecht. Het moet echt wel omhoog hoor. Ik denk dat een buitenspeler bij Ajax per jaar 10 goals en 10 assists moet hebben minimaal. Tegelijkertijd is het niet zo dat Younes het nu zo slecht doet in vergelijking maar zomaar wat willekeurige collega's.
en toch vind ik hem niet echt een teamspeler, en daar bedoel ik mee dat hij vaak teveel alleen wil doen, weinig overzicht heeft voor zijn medespelers.. alleen daarom begrijp ik soms niet dat dan een kluivert of neres met elkaar gewisseld word ipv younnes voor 1 van de 2.. hoe slecht die man ook speelt hij staat er altijd 90 min in..
remco k
 remco k - maandag 11 september 2017 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2017 - 21:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Weet je dat heel zeker Remco?? Ik heb de officiële cijfers en die vertellen toch een heel ander verhaal!
17 assists in zijn eerste seizoen volgens de vi van dat jaar in alle competities. Kan er alleen geen online screen shot van vinden.

Maar even serieus. Ik mag toch aannemen dat jij ook vind dat ie veel te weinig doet met de geboden kansen. En dat ie altijd maar wacht met de bal aan de voet.

Ik hou van zijn voetbalstijl. Maar heel goed is het al een dik jaar niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 september 2017 door remco k --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 september 2017 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 08:56 schreef remco k het volgende:

[..]

17 assists in zijn eerste seizoen volgens de vi van dat jaar in alle competities. Kan er alleen geen online screen shot van vinden.

Maar even serieus. Ik mag toch aannemen dat jij ook vind dat ie veel te weinig doet met de geboden kansen. En dat ie altijd maar wacht met de bal aan de voet.

Ik hou van zijn voetbalstijl. Maar heel goed is het al een dik jaar niet.
Eide heeft alles al beschreven. Zijn rendement is gewoon goed, zelfs beter dan Overmars in de jaren 90. Dat is een feit. Dat het beter kan ben ik met je eens, maar het is niet zo slecht als men beweerd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 september 2017 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 05:13 schreef Eide het volgende:
Younes met 11 goals en 19 assists in 59 wedstrijden. Overmars in 166 wedstrijden Eredivisie 36 goals en 9 assists.

Nog even een paar spelers:
Elia, 178 eredivisiewedstrijden, 34 goals, 24 assists
El Ghazi, 70 wedstrijden, 20 goals, 15 assists
Depay, 90 eredivisiewedstrijden, 39 goals, 18 assists

Ik vind het rendement van Younes dus niet eens heel slecht. Het moet echt wel omhoog hoor. Ik denk dat een buitenspeler bij Ajax per jaar 10 goals en 10 assists moet hebben minimaal. Tegelijkertijd is het niet zo dat Younes het nu zo slecht doet in vergelijking maar zomaar wat willekeurige collega's.
Tnx Eide, dat bedoelde ik te vertellen. Overmars heeft in zijn carrière 503 wedstrijden gespeeld en net zoveel assists gegeven als Younes in 59 wedstrijden. Natuurlijk kan het beter, maar het is zeker niet slecht.

En dit zijn feiten en die liegen echt niet.
remco k
 remco k - maandag 11 september 2017 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 11:12 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Eide heeft alles al beschreven. Zijn rendement is gewoon goed, zelfs beter dan Overmars in de jaren 90. Dat is een feit. Dat het beter kan ben ik met je eens, maar het is niet zo slecht als men beweerd.
Zijn toch echt verschillende cijfers van Overmars tov de VI van toen..

Ik denk dat het grootste punt bij Youness niet is dat ie speelt, maar wel dat ie gewoon nooit gewisseld wordt, terwijl hij vaak gewoon de mindere is van de andere buitenspeler.

En uiteindelijk zijn wij ook "maar" Ajax, als hij meer kansen zou creeren en afmaken zou hij ook zo vertrokken zijn..

Waar ik me wel aan stoor, is zijn defensieve werk, vaak loopt hij netjes mee en doet gewoon zijn werk, maar ook heel vaak laat hij zijn man gewoon lopen terwijl hij er zicht op heeft, dat stoort mij persoonlijk enorm..
remco k
 remco k - maandag 11 september 2017 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 11:15 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tnx Eide, dat bedoelde ik te vertellen. Overmars heeft in zijn carrière 503 wedstrijden gespeeld en net zoveel assists gegeven als Younes in 59 wedstrijden. Natuurlijk kan het beter, maar het is zeker niet slecht.

En dit zijn feiten en die liegen echt niet.
Feiten heb je nu echt verkeerd, Alleen bij Arsenal in 100 potjes 19 assists en 25 goals in de premier league alleen.
Eide
 Eide - maandag 11 september 2017 - 12:45   quote  deeplink  
De ene statistiek is de andere ook niet. De de actie en pass die de goal van Ziyech mogelijk maakte kwam van Younes, maar omdat Huntelaar en Kluivert ook nog deel uitmaakte van de aanval maakt dat je de rol van Younes nooit meer terug ziet in de statistieken. Datzelfde gebeurt andere spelers natuurlijk ook. Daarom is statistiek interessant, maar niet zaligmakend.

Feit is wel dat de statistieken van Younes, in vergelijking met anderen, zeer behoorlijk zijn. Ondanks die behoorlijke statistieken is de kwalitatieve beoordeling eensgezind in dat het rendement van Younes omhoog moet. De discrepantie tussen die twee gegevens is interessant om over te praten.

De vraag is waarom die discrepantie bestaat. Mijn inziens komt dat vooral voort uit de vele acties die Younes maakt en kansen die hij creëert. Hij is meestal makkelijk aanspeelbaar en creëert makkelijk kansen. Als hij er daar iets meer van zou afronden/goed zou afgeven zouden we heel deze discussie niet hebben.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 september 2017 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 11:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Feiten heb je nu echt verkeerd, Alleen bij Arsenal in 100 potjes 19 assists en 25 goals in de premier league alleen.
Dat is knap. Benieuwd waar jij de statistieken vandaan haalt want ik krijg er bij Arsenal maar 5 assists uit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 september 2017 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 11:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Zijn toch echt verschillende cijfers van Overmars tov de VI van toen..

Ik denk dat het grootste punt bij Youness niet is dat ie speelt, maar wel dat ie gewoon nooit gewisseld wordt, terwijl hij vaak gewoon de mindere is van de andere buitenspeler.

En uiteindelijk zijn wij ook "maar" Ajax, als hij meer kansen zou creeren en afmaken zou hij ook zo vertrokken zijn..

Waar ik me wel aan stoor, is zijn defensieve werk, vaak loopt hij netjes mee en doet gewoon zijn werk, maar ook heel vaak laat hij zijn man gewoon lopen terwijl hij er zicht op heeft, dat stoort mij persoonlijk enorm..
Tja ik heb het al vaker geroepen. Een aanvaller is een aanvaller en geen verdediger. Een middenvelder of verdediger hoort die man over te pakken.
Eide
 Eide - maandag 11 september 2017 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 11:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Feiten heb je nu echt verkeerd, Alleen bij Arsenal in 100 potjes 19 assists en 25 goals in de premier league alleen.
Er is inderdaad een site die dat aantal geeft. Dat is ook de enige site die dat aangeeft, alle andere geven echt aanzienlijk lagere aantallen aan.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 11 september 2017 - 15:20   quote  deeplink  
Bij Younes gaat alles goed met één, twee mannetjes uitspelen. Echter is het altijd dat zijn eindpass of schot compleet ruk is (overzichtsprobleem?). Als hem dat nou eens zou lukken ben ik ervan overtuigd dat hij de beste buitenspeler is van de Eredivisie.
remco k
 remco k - maandag 11 september 2017 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 14:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat is knap. Benieuwd waar jij de statistieken vandaan haalt want ik krijg er bij Arsenal maar 5 assists uit.
https://www.premierleague.com/players/1299/player/stats
remco k
 remco k - maandag 11 september 2017 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 14:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Er is inderdaad een site die dat aantal geeft. Dat is ook de enige site die dat aangeeft, alle andere geven echt aanzienlijk lagere aantallen aan.
Website van de PL zelf toch.
remco k
 remco k - maandag 11 september 2017 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 14:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Er is inderdaad een site die dat aantal geeft. Dat is ook de enige site die dat aangeeft, alle andere geven echt aanzienlijk lagere aantallen aan.
Werd ook naar Barca gehaald omdat het een teamspelers is en 5 assists op 100 potjes geloof ik geen reet van.
Eide
 Eide - maandag 11 september 2017 - 17:59   quote  deeplink  
Leg mij dan maar uit waarom geen enkele van de andere sites, waaronder een aantal bekende met betaalsecties, met heel andere aantallen komen.
Loetje
 Loetje - maandag 11 september 2017 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 07:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en toch vind ik hem niet echt een teamspeler, en daar bedoel ik mee dat hij vaak teveel alleen wil doen, weinig overzicht heeft voor zijn medespelers.. alleen daarom begrijp ik soms niet dat dan een kluivert of neres met elkaar gewisseld word ipv younnes voor 1 van de 2.. hoe slecht die man ook speelt hij staat er altijd 90 min in..
Noem jij maar eens 10 buitenspelers op die echte teamplayers zijn.... Buitenspelers zijn altijd de ego's en die spelen de helft goed en de helft van de potten ruk. Dat is nou eenmaal een buitenspeler anno nu...
Eide
 Eide - maandag 11 september 2017 - 19:12   quote  deeplink  
Alle aanvallers zijn beroepsego's. Ze willen allemaal die speler zijn die het duel beslist.
remco k
 remco k - maandag 11 september 2017 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 17:59 schreef Eide het volgende:
Leg mij dan maar uit waarom geen enkele van de andere sites, waaronder een aantal bekende met betaalsecties, met heel andere aantallen komen.
Geen idee.
nummer10
 nummer10 - maandag 11 september 2017 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 18:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Noem jij maar eens 10 buitenspelers op die echte teamplayers zijn.... Buitenspelers zijn altijd de ego's en die spelen de helft goed en de helft van de potten ruk. Dat is nou eenmaal een buitenspeler anno nu...
klopt.. helaas wel...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 september 2017 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Dan vraag ik me af hoe zij ze tellen, want alle andere gerenommeerde sites komen met 5 assists? En 19 assists in zijn hele carrière! Ik verzin het niet, echt niet zelfs!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 september 2017 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 11 september 2017 - 22:49   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 september 2017 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - dinsdag 12 september 2017 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 september 2017 - 22:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af hoe zij ze tellen, want alle andere gerenommeerde sites komen met 5 assists? En 19 assists in zijn hele carrière! Ik verzin het niet, echt niet zelfs!
Ik heb op gister ook nog eens gekeken naar de Vi die ik bedoelde, en daar stond toch echt 17 assists in zijn eerste seizoen..

Maar goed, het gaat ook niet over Overmars maar over Youness, en je punt is duidelijk, en ook terecht.

Overigens geld hetzelfde voor een el Ghazi he, prima cijfers, en hier gewoon volledig tot op de grond afgebrand.

Iets dat we toch al veel te snel doen hier, ik heb wel vertrouwen in Youness, en denk ook echt dat ie nog veel beter kan, en dat zit hem dan in wat varieren in diepte zoeken of in de bal komen, sneller zijn man opzoeken ipv altijd maar af te wachten totdan iedereen terug is, zijn rendement in voorzetten en afmaken.

het geen mij wel echt irriteet bij Youness, is het meeverdedigen, een aantal voorzetten waar goals uitkomen komen gewoon van zijn man terwijl hij makkelijk had kunnen mee terug verdedigen maar het gewoon niet deed..

Overigens zie ik die laksheid bij veel meer spelers hoor, en daar stoor ik me net zo aan..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (zaterdag 9 september 2017, 20:45); 3 - 0









0.0136389