BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Willem II - Ajax ( zaterdag 28 oktober 2017, 20:45); 1 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 27 oktober 2017 - 15:46   quote  deeplink  
willem2-ajax_logos.jpg

Allereerst wil ik Willem II aanvaller Fran Sol sterkte en beterschap wensen. Bij de Spanjaard is een tumor in de teelbal ontdekt. Hij wordt deze week nog geopereerd.

fran-sol-willem-ii-excelsior-170916-eredivisie_bpbx6ljw8o281dt69a63x72z5.jpg?t=967444143&w=480

Na de midweekse bekerverplichtingen mag Ajax dit weekend afreizen naar Tilburg. Na de eenvoudige winst in de Klassieker kunnen alle pijlen op PSV. Het onderlinge duel tussen de koploper en de Godenzonen is pas op 10 december. In de lange aanloop naar dit cruciale duel zijn er twee doelstellingen. Ten eerste mag Ajax geen punten morsen. Ten tweede zal Keizer graag zien dat zijn Ajax beter gaat voetballen. Tegen laagvlieger Willem II moeten beide doelstellingen te halen zijn maar dan mag van onderschatting geen sprake zijn.

Ajax speelde 85 maal eerder tegen Willem II. Daarvan won Ajax er maar liefst 70 en werd er 9 maal verloren. De overige 6 duels eindigden dus in gelijkspel. Van de 9 verliespartijen leed Ajax er 8 op bezoek in Tilburg. Opvallend genoeg werden van de 6 gelijke spelen er slechts 2 buitenshuis geïncasseerd. Die ene verliespartij in eigen huis leed Ajax vorig seizoen. Dit waren misschien wel de punten die Ajax aan het einde nodig had om kampioen te worden. Op bezoek in Tilburg won Ajax destijds met 1-3, maar zag het feyenoord op eigen veld kampioen worden. De afgelopen 5 seizoenen speelde Ajax 11 duels tegen Willem II, waarvan 1 bekerduel. Ajax won 9 van deze duels, speelde 1 maal gelijk en verloor dus in eigen huis. Gedurende die 10 duels kwam Ajax tot 37 goals voor en 7 goals tegen. Ajax scoort dus normaliter veel tegen Willem II.

Het Willem II van Erwin van der Looi staat 15e in de Eredivisie met 9 punten uit 9 wedstrijden. De Tricolores staan slechts 3 punten bovendien de lantarendragers Sparta en Roda JC. Op Roda JC na zijn de Tilburgers de meest gepasseerde ploeg uit de competitie met 19 tegentreffers. De 10 goals voor zijn niet eens slecht, nummer 8 ADO scoorde pas 9 maal, maar als je zoveel goals tegen krijgt kan je eigenlijk niet winnen. Toch lijkt Willem II wel de stijgende lijn te hebben gevonden. De afgelopen 2 competitieduels, tegen Twente en Groningen, werden gewonnen en Heerenveen werd uit het bekertoernooi geknikkerd. De ploeg is dus in de winning mood en zal vertrouwen hebben na een dramatische competitiestart.

Onder Van der Looi speelt Willem II ondertussen 5-3-2 om minder goals tegen te krijgen. Vanwege zijn ziekte en operatie zal topscorer Fran Sol ontbreken. Zijn vervanger zal vermoedelijk Velikonja zijn. Zonder Sol vallen 6 van de 10 goals van Willem II dit seizoen weg. Velikonja zal voorin waarschijnlijk naast de Belg Azzaoui spelen. Dit spitsenkoppel was dit seizoen samen goed voor 3 goals. Verder zijn er weinig spelers bij Willem II waar Ajax zich echt zorgen om hoeft te maken. Middenvelder Rienstra heeft een goed schot maar Ajax zal toch vooral moeten oppassen voor foutjes zoals tegen Feyenoord.

Bij Ajax doet Younes niet mee vanwege een knieblessure. Cerny is de rest van het seizoen uitgeschakeld door de afgescheurde kruisband. Hierdoor lijkt Justin Kluivert te kunnen rekenen op een basisplaats links voorin. Dennis Johnsen zit voor het eerst bij de A-selectie door het wegvallen van twee vleugelaanvallers. Neres zal ongetwijfeld een basisplek hebben. Wie tussen Kluivert en Neres in speelt is een vraag. Dolberg klopt weer nadrukkelijk aan de deur. Op het middenveld lijken de kaarten voorlopig geschud met basisplaatsen voor Van de Beek, Ziyech en Schone. Achterin zullen Veltman, De Ligt, Wober en Viergever kunnen rekenen op een basisplaats met Onana als sluitpost.

De beelden zijn van de 1-3 van afgelopen seizoen. Een winstpartij die voelde als een verlies. Ajax produceerde bovendien een mooi overzicht van duels tegen Willem II.





-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 oktober 2017 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 27 oktober 2017 - 15:47   quote  deeplink  
Knieblessure houdt Younes aan de kant bij Ajax

Amin Younes ontbreekt morgen in selectie van Ajax voor het uitduel met Willem II. De Duitser reist niet mee naar Tilburg wegens knieklachten.

Ajax-coach Marcel Keizer ziet met Younes een tweede buitenspeler wegvallen voor het duel in Tilburg. Tijdens de bekerwedstrijd van woensdag tegen De Dijk viel ook Vaclav Cerny uit met een zware kruisbandblessure.

Dennis Johnsen, die tegen De Dijk zijn debuut maakte, maakt nu ook zijn debuut in de wedstrijdselectie voor een competitiewedstrijd. Benjamin van Leer en Mitchell Dijks zitten ook nog in de Amsterdamse lappenmand.
Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 oktober 2017 door Eide --
Loetje
 Loetje - vrijdag 27 oktober 2017 - 16:19   quote  deeplink  
Dolberg of Ziyech op de plaats van Younes. In het laatste geval Siem de Jong naar het middenveld
Eide
 Eide - vrijdag 27 oktober 2017 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2017 - 16:19 schreef Loetje het volgende:
Dolberg of Ziyech op de plaats van Younes. In het laatste geval Siem de Jong naar het middenveld
Ik verwacht Kluivert op links.
remco k
 remco k - vrijdag 27 oktober 2017 - 16:27   quote  deeplink  
Ook gewoon doen met Kluivert. Die jongen moet ook de vorm vinden.
Loetje
 Loetje - vrijdag 27 oktober 2017 - 17:12   quote  deeplink  
Die jongen heeft mij echt nog nooit kunnen overtuigen. Vorig jaar soms leuk aan een pot beginnen maar meer dan dat ook niet. Die hoeft van mij echt niet te spelen.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 27 oktober 2017 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2017 - 17:12 schreef Loetje het volgende:
Die jongen heeft mij echt nog nooit kunnen overtuigen. Vorig jaar soms leuk aan een pot beginnen maar meer dan dat ook niet. Die hoeft van mij echt niet te spelen.
Eens.
Maar Ziyech van zn plek afhaken is het laatste wat ik zou doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 oktober 2017 door NatjosFC --
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 27 oktober 2017 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2017 - 16:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik verwacht Kluivert op links.
Is wel de meest logische opstelling met een invalbeurt voor Johnsen. Alhoewel ik van Kluiverts spel tegen de Dijk niet heel erg vrolijk werd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 oktober 2017 door NatjosFC --
Eide
 Eide - vrijdag 27 oktober 2017 - 18:14   quote  deeplink  
Dolberg is ook een optie hoor, maar ik denk dat Keizer met een echte buitenspeler wil spelen. De X factor is hoe Keizer tegen 5-3-2 wil spelen. 3-4-3 is namelijk ook een optie, net als 3-3-4.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 28 oktober 2017 - 08:55   quote  deeplink  
Sterkte Fran Sol!
Eide
 Eide - zaterdag 28 oktober 2017 - 19:07   quote  deeplink  
cid62638_tp%3A3600940564920504658.png
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 19:29   quote  deeplink  
Dolberg dus als linksbuiten
Eide
 Eide - zaterdag 28 oktober 2017 - 19:29   quote  deeplink  
Dolberg linksbuiten, KJH voorin.
Eide
 Eide - zaterdag 28 oktober 2017 - 19:32   quote  deeplink  
DNPUeELXkAAiGSy?format=jpg
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 28 oktober 2017 - 20:03   quote  deeplink  
Zal niet makkelijk worden...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 28 oktober 2017 - 20:03   quote  deeplink  
Fran Sol///respect!!!
p111
 p111 - zaterdag 28 oktober 2017 - 20:08   quote  deeplink  
Wat een kut opstelling !! balachelijk
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 28 oktober 2017 - 20:12   quote  deeplink  
Kluivert wordt eind van het seizoen verkocht dus. Hier het begin van mijn voorspelling van een tijdje geleden
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2017 - 20:12 schreef NatjosFC het volgende:
Kluivert wordt eind van het seizoen verkocht dus. Hier het begin van mijn voorspelling van een tijdje geleden
En waarom wordt ie verkocht dan nu ie niet in de basis staat?
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 28 oktober 2017 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2017 - 20:17 schreef remco k het volgende:

[..]

En waarom wordt ie verkocht dan nu ie niet in de basis staat?
Is mijn voorspelling. Volgende Kishna.
Gaat lastig doen als ie niet speelt + Raiola zaakwaarnemer. Optelsom.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 28 oktober 2017 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2017 - 19:29 schreef Eide het volgende:
Dolberg linksbuiten, KJH voorin.
Heel benieuwd of dit gaat werken. Onze buitenspelers zijn een drama wat betreft effectiviteit, Neres uitgezonderd. Als Dolberg gevonden kan worden, kan het nog eens heel goed uitpakken met de kennis dat hij normaliter een stuk makkelijker scoort.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 28 oktober 2017 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2017 - 20:36 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Is mijn voorspelling. Volgende Kishna.
Gaat lastig doen als ie niet speelt + Raiola zaakwaarnemer. Optelsom.
Dat is idd het welbekende scenario met Raiola als zaakwaarnemer
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 28 oktober 2017 - 20:49   quote  deeplink  
Slap begin zeg
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 20:59   quote  deeplink  
Die had er in gemoeten Huntelaar.
Eide
 Eide - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:09   quote  deeplink  
Poeh. Snel Frenkie de Jong erbij voor Donny. Ik denk dat Ajax dat vermogen in de kleine ruimte nodig heeft.
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2017 - 21:09 schreef Eide het volgende:
Poeh. Snel Frenkie de Jong erbij voor Donny. Ik denk dat Ajax dat vermogen in de kleine ruimte nodig heeft.
Zou hem graag zien maar dan voor Schone. Die voegt echt niks toe niet in balbezit en niet zonder.
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:22   quote  deeplink  
En ook die moet er gewoon in Huntelaar.
Eide
 Eide - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:31   quote  deeplink  
Twee goede kansdn maar verder weer diep ondermaats.
p111
 p111 - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2017 - 20:12 schreef NatjosFC het volgende:
Kluivert wordt eind van het seizoen verkocht dus. Hier het begin van mijn voorspelling van een tijdje geleden
jij bent niet goed man
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:34   quote  deeplink  
Kan het niet zien ivm PEC. Speelt Dolberg als echte linksbuiten? Of meer rondom KJH?
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:35   quote  deeplink  
Ik snap dit gewoon echt niet, Heerenveen, Sparta en vooral Feyenoord verslaan met 4 goals en dan weer zon helft. Ik vind onderhand wel dat het vertrouwen nu in het spel ook zichtbaar mag worden
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2017 - 21:33 schreef p111 het volgende:

[..]

jij bent niet goed man
Hahahaha goed onderbouwt. Maar ach, zo denk ik over jou. Je onderschat structureel goede spelers als Viergever en Siem en lult maar wat in je posts.
p111
 p111 - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:36   quote  deeplink  
Wat een slappe vertoning geen man wordt uit gespeeld,Schone speelt weer tussen zijn verdediging in,van Beek ook niet gezien Viergever zoals gewoonlijk techn/onvermogen raakt in paniek als hij aangevallen word.Neres niet gezien en Dolberg totaal niet balvast en totaal niet dreigend ,ik mis Younes.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 oktober 2017 door p111 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2017 - 21:34 schreef NatjosFC het volgende:
Kan het niet zien ivm PEC. Speelt Dolberg als echte linksbuiten? Of meer rondom KJH?
Meer rondom KJH
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2017 - 21:37 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Meer rondom KJH
Bedankt voor de info. Laten we hopen dat ie er een paar inprikt.
Psv morgen verliezen wat een topweekend.
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:55   quote  deeplink  
Dom schone. Gewoon dom.
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:56   quote  deeplink  
Waarom speelt die jongen toch nog. Pfff. Zo zwak en dan ook nog zo dom doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 oktober 2017 door remco k --
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:58   quote  deeplink  
Ach kom op hè. Dat is er zeker ook 1.
046afca
 046afca - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:58   quote  deeplink  
doe anders psv het kampioenschap cadeau
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:59   quote  deeplink  
Kut Higler!!!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:59   quote  deeplink  
Tyfus teringzooi
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 28 oktober 2017 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2017 - 21:56 schreef remco k het volgende:
Waarom speelt die jongen toch nog. Pfff. Zo zwak en dan ook nog zo dom doen.
Zul je zien dat van de Beek weer gewisseld gaat worden ipv Schöne voor Siem
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 28 oktober 2017 - 22:02   quote  deeplink  
Ik mis gewoon Younes!
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2017 - 22:00 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Zul je zien dat van de Beek weer gewisseld gaat worden ipv Schöne voor Siem
Jup
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 22:05   quote  deeplink  
Pfff. Onana.
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 22:10   quote  deeplink  
Schone eraf en Johnson erbij. Hoppa.
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 22:11   quote  deeplink  
Hoppa. En door.
remco k
 remco k - zaterdag 28 oktober 2017 - 22:11   quote  deeplink  
Eerste goede van schone.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 28 oktober 2017 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2017 - 22:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Jup
Maar toch weer belangrijk, ondanks dramatisch spel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 oktober 2017 door Hasjkoph --
pth
 pth - zaterdag 28 oktober 2017 - 22:13   quote  deeplink  
Sterke keuze om Dolberg op linksbuiten te zetten ... kun je net zo goed met z’n tienen gaan spelen. Neem aan dat Wober geblesseerd was anders snap ik van die wissel ook niets . Daarnaast de Jong voor van de Beek??? Er zit werkelijk geen lijn in of een idee achter bij Keizertje en z’n keepertjes ... tering wat een zooitje typhus kneuzen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 oktober 2017 door pth --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Willem II - Ajax ( zaterdag 28 oktober 2017, 20:45); 1 - 3









0.0092449