BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - NAC (4/2/2018)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 februari 2018 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 februari 2018 - 18:00 schreef Hasjkoph het volgende:
Waarom is Keizer ook alweer ontslagen?
Als ik Aja xzo zag spelen, please geef ons Keizer weer terug. Ik wil dat antivoetbal niet bij Ajax zien.
Jaccio
 Jaccio - maandag 05 februari 2018 - 14:31   quote  deeplink  
Ach, je houdt van Ziyech, of je kan hem niet luchten. Ik ben van de eerste categorie.
Maar boeiend is het niet. Wij Nederlanders zijn kampioen in overdrijven en azijnzeiken.

Laten we ons met zijn allen liever druk maken over het spel vak Ajax (niet dat van Ziyech alleen) en het feit dat we toch wel verplicht zijn Europees te halen en te overwinteren.
Jaccio
 Jaccio - maandag 05 februari 2018 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 februari 2018 - 18:00 schreef Hasjkoph het volgende:
Waarom is Keizer ook alweer ontslagen?
Omdat hij in de maanden dat hij er zat niet voldoende heeft laten zien dat hij Ajax beter kan maken. Volgens de directie.
Maanden.. Die moet ten Hag ook krijgen
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 februari 2018 - 14:33   quote  deeplink  
Het is gewoon Ten Hag waar het op dit moment aan ligt. De spelers doen gewoon wat de trainer hen verteld, maar dat het meer verdedigend is geworden is nu wel duidelijk voor mij. Druk zetten doen ze pas op eigen helft en niet meer op de helft van de tegenstander. Ik kan daar heel slecht tegen.
Jaccio
 Jaccio - maandag 05 februari 2018 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 14:33 schreef Ajax we love you het volgende:
Het is gewoon Ten Hag waar het op dit moment aan ligt. De spelers doen gewoon wat de trainer hen verteld, maar dat het meer verdedigend is geworden is nu wel duidelijk voor mij. Druk zetten doen ze pas op eigen helft en niet meer op de helft van de tegenstander. Ik kan daar heel slecht tegen.
Ik denk dat het te vroeg is om over te oordelen.
Stel dat hij ultra aanvallend was begonnen en tegen F'noord verliest en tegen Utrecht. Dan was het ook een ramp geweest.
Hij is nog zoekende en dat lijkt me niet meer dan normaal. Laten we tot midden maart wachten met een voorzichtig oordeel over de beste man.
Loetje
 Loetje - maandag 05 februari 2018 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 14:01 schreef Brandje het volgende:

[..]

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/794142/ziyech-statistisch-indrukwekkend-ook-firmino-alexis-en-salah-zitten-rond-32-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax

Lees dit even en de rest van de mensen die Hakim maar blijven afzeiken. Vroeger stond men op de banken voor zon speler. Tegenwoordig fluit men hem uit!!
Weet je wat je eens moet leren begrijpen?

Namelijk dat iedere speler lof krijgt als ze goed spelen en kritiek wanneer ze slecht spelen. Er zijn hier genoeg jongens afgezeken terwijl ze prima speelden en Ziyech was gisteren erg matig. Dan wordt dat benoemd en moet je ook niet janken.
p111
 p111 - maandag 05 februari 2018 - 16:59   quote  deeplink  
Heel Ajax was mager dus mag je ook je onvrede uiten,de kaartjes zijn duur genoeg,en zij onze voetballers verdienen ook genoeg om hun longen uit hun lijf te lopen, en dat mis ik wel eens.
Brandje
 Brandje - maandag 05 februari 2018 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 15:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Weet je wat je eens moet leren begrijpen?

Namelijk dat iedere speler lof krijgt als ze goed spelen en kritiek wanneer ze slecht spelen. Er zijn hier genoeg jongens afgezeken terwijl ze prima speelden en Ziyech was gisteren erg matig. Dan wordt dat benoemd en moet je ook niet janken.
Ik hoef van jou helemaal niks te leren begrijpen kerel. Nu niet en nooit!!
Jij en warrior lopen al vanaf het begin op hem te fitten en dat komt volgens mij door zijn afkomst i.p.v. de voetballer die hij is.
Dit is al de tweede statistiek die bewijzen dat Hakim niet de luie speler is die jullie denken dat hij is. Hij werkt zich kapot, creeert de meeste kansen voor anderen van de hele competitie, had tot voor kort de meeste onderscheppingen in de eredivisie. Dus als iemand er geen klote aan doet dan mag je fluiten maar deze jongen werkt zich kapot. Kan hij er wat aan doen dat hij een Schöne achter zich heeft, waar iedereen zo lyrisch over is, maar van het hele middenveld en misschien zelfs het team verdedigend je zwakste schakel is. Maar ja, als je er af toe een vrije trap inschiet dan zijn mensen daar blind voor. Jullie zien niet in dat Ziyech zowel linkshalf is als nummer zes omdat de vertragende factor het niet meer kan belopen! De nummer zes is al jaren de zwakste schakel bij Ajax. Ook dit seizoen weer. Ook een Frenkie op die plek zal je punten gaan kosten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 februari 2018 door Brandje --
Loetje
 Loetje - maandag 05 februari 2018 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 17:03 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik hoef van jou helemaal niks te leren begrijpen kerel. Nu niet en nooit!!
Jij en warrior lopen al vanaf het begin op hem te fitten en dat komt volgens mij door zijn afkomst i.p.v. de voetballer die hij is.
Dit is al de tweede statistiek die bewijzen dat Hakim niet de luie speler is die jullie denken dat hij is. Hij werkt zich kapot, creeert de meeste kansen voor anderen van de hele competitie, had tot voor kort de meeste onderscheppingen in de eredivisie. Dus als iemand er geen klote aan doet dan mag je fluiten maar deze jongen werkt zich kapot. Kan hij er wat aan doen dat hij een Schöne achter zich heeft, waar iedereen zo lyrisch over is, maar van het hele middenveld en misschien zelfs het team verdedigend je zwakste schakel is. Maar ja, als je er af toe een vrije trap inschiet dan zijn mensen daar blind voor. Jullie zien niet in dat Ziyech zowel linkshalf is als nummer zes omdat de vertragende factor het niet meer kan belopen! De nummer zes is al jaren de zwakste schakel bij Ajax. Ook dit seizoen weer. Ook een Frenkie op die plek zal je punten gaan kosten
Vertel mij maar waar ik geschreven heb dat het door zijn afkomst was? Geen dingetjes roepen die ik niet gezegd heb. Ook de term 'luie speler' heb ik nooit gebruikt, wel zijn houding. Dat is een geheel ander probleem. Schone was ik vanaf dag 1 af aan duidelijk over. Neemt niet weg dat hij dondersgoed moet beseffen waar hij risico mag nemen en waar niet. Gewoon ook bij de speler in kwestie blijven en niet altijd een andere speler alleen de schuld geven

Mijn kritiek is altijd hetzelfde geweest en dat is enkel over het presteren in de kleine ruimte. Die twijfel had ik en die is niet minder geworden.

Jij bent Ziyech geil en huilt wanneer iemand kritiek geeft op hem. Jij bent diezelfde gast die Veltman structureel afzeikt, ook als die prima speelt. Dus wat zeik je nu verder? Iedere gast krijgt lof en kritiek, Ziyech hoort daar net zo goed bij

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 februari 2018 door Loetje --
Brandje
 Brandje - maandag 05 februari 2018 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 17:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vertel mij maar waar ik geschreven heb dat het door zijn afkomst was? Geen dingetjes roepen die ik niet gezegd heb. Ook de term 'luie speler' heb ik nooit gebruikt, wel zijn houding. Dat is eek geheel ander probleem. Schone was ik vanaf dag 1 af aan duidelijk over. Neemt niet weg dat hij dondersgoed moet beseffen waar hij risico mag nemen en waar niet. Gewoon ook bij de speler in kwestie blijven en niet altijd een andere speler alleen de schuld geven

Mijn kritiek is altijd hetzelfde geweest en dat is enkel over het presteren in de kleine ruimte. Die twijfel had ik en die is niet minder geworden.

Jij bent Ziyech geil en huilt wanneer je kritiek geeft op hem. Jij bent diezelfde gast zie Veltman structureel afzeikt, ook als die prima speelt. Dus wat zeik je nu verder? Iedere gast krijgt lof en kritiek, Ziyech hoort daar net zo goed bij
Hahaha kereltje toch. Dat je nu ook al moet gaan liegen om een punt te maken. Lees de reacties even na Ajax-PSV hoe positief ik over Veltman was.
Verder ben jij wel degelijk overdreven kritisch zullen we het maar noemen op Hakim vanaf dag een! Maar jij vind dus dat je spelers mag uitfluiten die zich kapot werken maar wel slecht spelen??
Ik ben tot slot zeker Ziyech geil want het is beste speler van de eredivisie en dat wordt ook nog eens ondersteund door diverse statistieken.
Loetje
 Loetje - maandag 05 februari 2018 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 17:24 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hahaha kereltje toch. Dat je nu ook al moet gaan liegen om een punt te maken. Lees de reacties even na Ajax-PSV hoe positief ik over Veltman was.
Verder ben jij wel degelijk overdreven kritisch zullen we het maar noemen op Hakim vanaf dag een! Maar jij vind dus dat je spelers mag uitfluiten die zich kapot werken maar wel slecht spelen??
Ik ben tot slot zeker Ziyech geil want het is beste speler van de eredivisie en dat wordt ook nog eens ondersteund door diverse statistieken.
Je had anders nogal een lange reeks van alles te zeiken op hem en iedere keer weer prefereren aan eerdere potten, dus ik weet niet hoor. Heb ik geen leugens voor nodig, maar jij des te meer want alles wat je beweert over wat ik over Ziyech gezegd heb, is niet gezegd. Dus wat lul je nou?

Kijk, nu haal je er weer wat bij, ik heb het nooit over terecht uitfluiten gehad, enkel dat Ziyech ook bekritiseerd mag worden als hij ruk speelt en dat was gisteren het geval. Goed is goed, slecht is slecht. Als je je voor die realiteit gaat afsluiten vraag ik me echt af welk punt je dan nog wilt maken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 februari 2018 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 17:03 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik hoef van jou helemaal niks te leren begrijpen kerel. Nu niet en nooit!!
Jij en warrior lopen al vanaf het begin op hem te fitten en dat komt volgens mij door zijn afkomst i.p.v. de voetballer die hij is.
Dit is al de tweede statistiek die bewijzen dat Hakim niet de luie speler is die jullie denken dat hij is. Hij werkt zich kapot, creeert de meeste kansen voor anderen van de hele competitie, had tot voor kort de meeste onderscheppingen in de eredivisie. Dus als iemand er geen klote aan doet dan mag je fluiten maar deze jongen werkt zich kapot. Kan hij er wat aan doen dat hij een Schöne achter zich heeft, waar iedereen zo lyrisch over is, maar van het hele middenveld en misschien zelfs het team verdedigend je zwakste schakel is. Maar ja, als je er af toe een vrije trap inschiet dan zijn mensen daar blind voor. Jullie zien niet in dat Ziyech zowel linkshalf is als nummer zes omdat de vertragende factor het niet meer kan belopen! De nummer zes is al jaren de zwakste schakel bij Ajax. Ook dit seizoen weer. Ook een Frenkie op die plek zal je punten gaan kosten
Hahaha ik was tegen Bosz omdat het een kakkerlak is. Ik ben tegen Ziyech omdat het een Marokkaan is. Ik ben tegen van alles vanwege redenen die jullie zelf maar invullen. Mag ik zelf ook een mening hebben? Ik ben tegen Ziyech vanwege zijn arrogante, misselijkmakende, met zijn kop naar beneden gehangen gedrag. Iedereen moet mijnheertje maar goed vinden anders is hij gepikeerd. Ik heb inmiddels op diverse fansites alweer de reacties voorbij zien komen dat als je tegen Ziyech bent je racistische motieven heb. Gewoonweg lachwekkend. Nee ik zie het niet in Ziyech. Moet dat? Nee totaal niet zelfs. Zo gauw mijnheer eens gaat inzien dat er wedstrijden zijn dat hij meer fout als goed doet en de kritiek dan ter harte neemt vind ik het best. Nu komt het simpelweg gewoon jankerig over.
Brandje
 Brandje - maandag 05 februari 2018 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 17:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je had anders nogal een lange reeks van alles te zeiken op hem en iedere keer weer prefereren aan eerdere potten, dus ik weet niet hoor. Heb ik geen leugens voor nodig, maar jij des te meer want alles wat je beweert over wat ik over Ziyech gezegd heb, is niet gezegd. Dus wat lul je nou?

Kijk, nu haal je er weer wat bij, ik heb het nooit over terecht uitfluiten gehad, enkel dat Ziyech ook bekritiseerd mag worden als hij ruk speelt en dat was gisteren het geval. Goed is goed, slecht is slecht. Als je je voor die realiteit gaat afsluiten vraag ik me echt af welk punt je dan nog wilt maken.
Wederom een ontwijkend antwoord!! Er stonden volgen vraagtekens achter over dat uitfluiten of weet je niet waar die voor dienen?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 februari 2018 - 17:43   quote  deeplink  
Maar uiteindelijk is het toch helemaal niet belangrijk of je voor of tegen Ziyech bent, voor of tegen Veltman, voor of tegen Ten Hag of wie dan ook. Uiteindelijk lijkt het mij het belangrijkste dat we allemaal hetzelfde doel hebben. Hopen dat Ajax uiteindelijk weer sprankelend gaat voetballen, de punten blijft binnenharken en die pisboeren op de hielen blijft zitten om ze op het eind onderuit te schoffelen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 februari 2018 - 17:47   quote  deeplink  
Maar toch vind ik het gezeik op het uitfluiten zo'n rare discussie. Er zijn tientallen fansites, clubfora's, facebookpagina's en twitteraccounts waar tijdens de wedstrijd de spelers van alles wordt toegewenst. Is dat wel normaal dan? Ja, wordt dan gesteld omdat de spelers dit niet rechtstreeks lezen. Dan pleit ik voor een dumpplek voor je gevoelens als je in het stadion zit en af en toe sommige spelers het spel totaal niet serieus ziet nemen. Want blijkbaar mogen de supporters in het stadion dus geen blijk van hun frustratie geven.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 05 februari 2018 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 februari 2018 - 23:20 schreef AkaS het volgende:
Het wordt toch wel een beetje ten Haggelijk... Of wel het is
niet te Haggelen!

Wat een trieste vertoning sinds ons wonderbaarlijke tandem
uit het Deventer Koekblik is getoverd.

Helemaal zielig was zijn vertoning toen hem werd gevraagd
waarom hij Ziyech niet wisselde maar Donny... ehh uhh ahh
ja Ziyech is altijd beslissend hakkelde of haggelde hij...
en dat bewees hij ook... Wat een schlemiel is deze koekenbakker!

En Ziyech... Ik was een fan van hem, maar deze jongen snapt er echt
helemaal niets van. Zoveel balverlies, iedere wedstrijd weer en dan
zo'n trieste vrije trap!!!

Ik snap heel goed dat de supporters hem en de trainersstaf een signaal
wilde geven dat het onacceptabel is of wordt!!!
Feit waarom jij geen echte supporter bent pik, alleen maar zeiken op je eigen club.

Misschien moet je een hengel kopen, kan je gaan vissen en zeiken op het water als je een keer niks vangt?
Loetje
 Loetje - maandag 05 februari 2018 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 17:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wederom een ontwijkend antwoord!! Er stonden volgen vraagtekens achter over dat uitfluiten of weet je niet waar die voor dienen?
Je bent wel een big boss om de een van iets te beschuldigen wat je zelf structureel doet. Namelojk niet reageren en dingen beweren die niet gezegd zijn door diegene. En vervolgens exact hetgeen waar jij de ander van beschuldigd zelf te doen met andere spelers.

Maar over die statistieken, je weet hoe ik daar over denk en dat een wedstrijd meer voorstelt dan louter statistieken. Daarbij nogmaals, Ziyechje mag geen kritiek van je ontvangen wanneer die slecht speelt, dat is toch echt jou probleem.
Loetje
 Loetje - maandag 05 februari 2018 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 17:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahaha ik was tegen Bosz omdat het een kakkerlak is. Ik ben tegen Ziyech omdat het een Marokkaan is. Ik ben tegen van alles vanwege redenen die jullie zelf maar invullen. Mag ik zelf ook een mening hebben? Ik ben tegen Ziyech vanwege zijn arrogante, misselijkmakende, met zijn kop naar beneden gehangen gedrag. Iedereen moet mijnheertje maar goed vinden anders is hij gepikeerd. Ik heb inmiddels op diverse fansites alweer de reacties voorbij zien komen dat als je tegen Ziyech bent je racistische motieven heb. Gewoonweg lachwekkend. Nee ik zie het niet in Ziyech. Moet dat? Nee totaal niet zelfs. Zo gauw mijnheer eens gaat inzien dat er wedstrijden zijn dat hij meer fout als goed doet en de kritiek dan ter harte neemt vind ik het best. Nu komt het simpelweg gewoon jankerig over.
Niet omdat jij het bent, maar dit is het wel echt exact. Want voor je het weet ben je weer een kontenkruiper. Maar je mag er echt niets over zeggen of men komt met statistieken die niet op de wedstrijd gebasseerd zijn. Of je bent een racist of weer wat anders. Maar zodra een ander kut speelt wordt het 80x uitvergroot en bij hem mag je gewoon niks zeggen. Wat ben je dan voor blinde nobody man...
Loetje
 Loetje - maandag 05 februari 2018 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 februari 2018 - 23:20 schreef AkaS het volgende:
Het wordt toch wel een beetje ten Haggelijk... Of wel het is
niet te Haggelen!

Wat een trieste vertoning sinds ons wonderbaarlijke tandem
uit het Deventer Koekblik is getoverd.

Helemaal zielig was zijn vertoning toen hem werd gevraagd
waarom hij Ziyech niet wisselde maar Donny... ehh uhh ahh
ja Ziyech is altijd beslissend hakkelde of haggelde hij...
en dat bewees hij ook... Wat een schlemiel is deze koekenbakker!

En Ziyech... Ik was een fan van hem, maar deze jongen snapt er echt
helemaal niets van. Zoveel balverlies, iedere wedstrijd weer en dan
zo'n trieste vrije trap!!!

Ik snap heel goed dat de supporters hem en de trainersstaf een signaal
wilde geven dat het onacceptabel is of wordt!!!
Uitfluiten hoeft van mij ook niet al hebben supporters anders amper mogelijkheden om ongenoegen onvrede te uiten. Echter is het wel vaak op het hele team gericht.
nummer10
 nummer10 - maandag 05 februari 2018 - 18:46   quote  deeplink  
Ajax won zondagmiddag in de Amsterdam Arena met 3-1 van NAC Breda en Hakim Ziyech nam uiteindelijk de derde treffer voor zijn rekening. De creatieve linkspoot kreeg tijdens het duel veel kritiek op zijn spel, maar volgens Jan Bavink is dat niet geheel terecht.

"Hij verliest heel vaak de bal, maar Ziyech is de enige Eredivisie-speler met minimaal 2000 balcontacten. Daarvan verloor hij in 32% van de gevallen de bal", vertelt hij bij Langs de Lijn "Andere creatieve spelers als Labyad, Jahanbakhsh, Lozano en Rashica lijden relatief vaker balverlies", aldus Bavink.

"Internationaal zitten Firmino, Alexis en Salah ook rond die 32%. "Hij is de speler die de bal het vaakst veroverde en tegen NAC legde hij de meeste kilometers af, bijna twaalf", vervolgt hij. Bavink ziet echter nog wel genoeg verbeterpunten. "Ziyech wil met zijn schoten geforceerd dingen laten zien. Maar 5% van zijn schoten gaan ook echt op doel."
AkaS
 AkaS - maandag 05 februari 2018 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 14:01 schreef Brandje het volgende:

[..]

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/794142/ziyech-statistisch-indrukwekkend-ook-firmino-alexis-en-salah-zitten-rond-32-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax

Lees dit even en de rest van de mensen die Hakim maar blijven afzeiken. Vroeger stond men op de banken voor zon speler. Tegenwoordig fluit men hem uit!!
Ik zeik Hakim Ziyech niet af en fluit hem ook niet uit. Net zo min dat ik ooit Seedorf en Gullit niet uitfloot, maar dat terzijde.

Ik zeg gewoon heel eerlijk dat ik Ziyech fan af begin te raken. Zijn ego is groter geworden dan de club. En mijn inziens is hij teveel bezig om zichzelf te verkopen door geforceerd beslissend te willen zijn. Hij grossiert hierbij in balverlies.

Zijn statistieken zijn heel erg goed, bekeken vanuit een bepaalde invalshoek. Maar nu wil ik de statistieken wel eens zien wat betreft zijn balverlies. Wedden dat deze ook extreem zijn.

Fluiten is de enige manier om Ziyech duidelijk te maken dat er wat betreft het publiek iets moet... Ik begrijp dat. Ik doe het niet want ik uit mijn irritaties en frustraties op dit forum!

Ik denk dat Ziyech nog beter en nog belangrijker kan zijn als hij niet zo geforceerd beslissend wil zijn!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 februari 2018 door AkaS --
Loetje
 Loetje - maandag 05 februari 2018 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 18:46 schreef nummer10 het volgende:
Ajax won zondagmiddag in de Amsterdam Arena met 3-1 van NAC Breda en Hakim Ziyech nam uiteindelijk de derde treffer voor zijn rekening. De creatieve linkspoot kreeg tijdens het duel veel kritiek op zijn spel, maar volgens Jan Bavink is dat niet geheel terecht.

"Hij verliest heel vaak de bal, maar Ziyech is de enige Eredivisie-speler met minimaal 2000 balcontacten. Daarvan verloor hij in 32% van de gevallen de bal", vertelt hij bij Langs de Lijn "Andere creatieve spelers als Labyad, Jahanbakhsh, Lozano en Rashica lijden relatief vaker balverlies", aldus Bavink.

"Internationaal zitten Firmino, Alexis en Salah ook rond die 32%. "Hij is de speler die de bal het vaakst veroverde en tegen NAC legde hij de meeste kilometers af, bijna twaalf", vervolgt hij. Bavink ziet echter nog wel genoeg verbeterpunten. "Ziyech wil met zijn schoten geforceerd dingen laten zien. Maar 5% van zijn schoten gaan ook echt op doel."
Jij ook, je blijft het over iets hebben waar het niet over gaat. Gaat niet om Ziyech in het algemeen, gaat om Ziyech gisteren.
Brandje
 Brandje - maandag 05 februari 2018 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 18:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je bent wel een big boss om de een van iets te beschuldigen wat je zelf structureel doet. Namelojk niet reageren en dingen beweren die niet gezegd zijn door diegene. En vervolgens exact hetgeen waar jij de ander van beschuldigd zelf te doen met andere spelers.

Maar over die statistieken, je weet hoe ik daar over denk en dat een wedstrijd meer voorstelt dan louter statistieken. Daarbij nogmaals, Ziyechje mag geen kritiek van je ontvangen wanneer die slecht speelt, dat is toch echt jou probleem.
Hoe jij over statistieken denkt is niet zo belangrijk. Ze zijn er nu eenmaal. Daarin staat als een paal boven water dat Ziyech zich week in week uit helemaal kapot werkt voor het team. Daarin komt maar voren dat hij ruim 90 kansen voor anderen creeërt. Dat hij is zeer veel ballen verovert. Mag je dan slecht spelen? Ja dat mag je dan zeker.
Ik ben een van de meest kritische hier op het forum maar de kritiek op Ziyech plus het uitfluiten van hem is nergens op gebaseerd.
Brandje
 Brandje - maandag 05 februari 2018 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 18:50 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik zeik Hakim Ziyech niet af en fluit hem ook niet uit. Net zo min dat ik ooit Seedorf en Gullit niet uitfloot, maar dat terzijde.

Ik zeg gewoon heel eerlijk dat ik Ziyech fan af begin te raken. Zijn ego is groter geworden dan de club. En mijn inziens is hij teveel bezig om zichzelf te verkopen door geforceerd beslissend te willen zijn. Hij grossiert hierbij in balverlies.

Zijn statistieken zijn heel erg goed, bekeken vanuit een bepaalde invalshoek. Maar nu wil ik de statistieken wel eens zien wat betreft zijn balverlies. Wedden dat deze ook extreem zijn.

Fluiten is de enige manier om Ziyech duidelijk te maken dat er wat betreft het publiek iets moet... Ik begrijp dat. Ik doe het niet want ik uit mijn irritaties en frustraties op dit forum!

Ik denk dat Ziyech nog beter en nog belangrijker kan zijn als hij niet zo geforceerd beslissend wil zijn!
Balverlies staat in het stukje brainiac :)
Dus je gaat kritisch(zijn balverlies)worden op iets wat er verteld wordt in het stuk! 32% op ruim 2000 keer waarvan bijna alles naar voren gaat en met risico. Kijk ook jij zeikt om te zeiken!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 februari 2018 door Brandje --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 februari 2018 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 14:37 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik denk dat het te vroeg is om over te oordelen.
Stel dat hij ultra aanvallend was begonnen en tegen F'noord verliest en tegen Utrecht. Dan was het ook een ramp geweest.
Hij is nog zoekende en dat lijkt me niet meer dan normaal. Laten we tot midden maart wachten met een voorzichtig oordeel over de beste man.
Het is ook te vroeg om te oordelen, maar ik constateer gewoon dat Ajax meer achteruit voetbald en teveel mensen onnodig achterin houdt, sinds hij er is. Tegen Utrecht vond ik hem heel zwak. Hij wilde Utrecht opvangen?? Op zo'n veld?? en dan geen verse wissels inbrengen, dat kan vind ik niet. Maargoed het veld was ook dramatisch. Natuurlijk is ultra aanvallend voetballen niet altijd handig, maar je speelt wel tegen een club onderin die je al eerder in een uitduel met ultra aanvallend voetbal van de mat hebt geveegd
AkaS
 AkaS - maandag 05 februari 2018 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 20:13 schreef Brandje het volgende:

[..]

Balverlies staat in het stukje brainiac :)
Dus je gaat kritisch(zijn balverlies)worden op iets wat er verteld wordt in het stuk! 32% op ruim 2000 keer waarvan bijna alles naar voren gaat en met risico. Kijk ook jij zeikt om te zeiken!
ik geef heel duidelijk aan waarom ik de onvrede begrijp en dat ik deze onvrede deel. Alleen gaat iedereen hier andrs mee om.

Als dat zeiken om het zeiken is in jouw ogen vind ik dat prima. Maar uiteraard zie ik dit anders.

Liever zie ik hem wekelijks uitblinken en vooral voor Ziyech zelf zou het mooi zijn als zijn volgende stap een echte topclub wordt. En dat kan alleen als hij zijn beslissende acties behoudt en zijn onnodig balverlies en vastlopen met de bal vermindert ;-)
remco k
 remco k - maandag 05 februari 2018 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 februari 2018 - 19:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus jij houdt voortaan ook je mond tijdens de wedstrijd? Want spelers afzeiken is net zo droevig dan als je zo redeneert. Zij doen het in het stadion en jij achter het schermpje van je telefoon of computer.

En 4-1???
Verkeerd getalletje sorry foutloze.

Ik heb het vermoeden dat het uitfluiten tijdens een wedstrijd van spelers direct invloed kan hebben op het spel en ik vermoed ook dat dit echt nooit posotieve invloed is. Ik vermoed daarnaast ook dat een speler niet tijdens de wedstrijd of in de rust even op de fora’s kijken wat er over ze geschreven wordt.

Dat je na een wedstrijd laat merken dat het slecht was kan ik me in vinden. Niet tijdens een wedstrijd aangezien je daar zelf gewoon je ploeg mee benadeeld.
remco k
 remco k - maandag 05 februari 2018 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 februari 2018 - 19:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gewoon een paar weken banken. Denk alleen dat geen trainer het durft.
En waarom zou je ook. Hij is een van de beste spelers van het elftal. Week in week uit.
Eide
 Eide - maandag 05 februari 2018 - 20:59   quote  deeplink  
Ik snap alle ophef rond Ziyech niet zo. Ik heb 100 keer liever een speler met lef die balverlies lijdt als de bal steeds weer terug of breed. Hij is niet in vorm. Er gaat veel mis. Who cares. Ik vind lef en gogme zo veel belangrijker.
remco k
 remco k - maandag 05 februari 2018 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 februari 2018 - 22:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Integendeel. Ajax is echter de enige club die in de kleine ruimte speelt hier. Vrijwel niemand speelt vol vooruit tegen Ajax, zelfs Pisvee en Feyenooit niet. En daar gaat het gewoon mis. Wanneer Ajax zelf een reactieaanval neerzet, is die prima. Maar je weet gewoon dat je bij Ajax in de kleine ruimte moet spelen.
En toch creert hij meer kansen dan wie dan ook in de eredivisie.

Ik vind hem overigens ook in de kleine ruimte prima en zeker goed genoeg voor Ajax.
remco k
 remco k - maandag 05 februari 2018 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 februari 2018 - 22:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Uitfluiten is nooit goed, maar het overkomt iedereen en iedereen weet dat het niet persoonlijk is. De manier hoe hij vandaag speelt, moet die ook even bij zichzelf ten rade gaan. En dat deed hij na afloop trouwens ook
Het is wel degelijk persoonlijk bedoelt.
remco k
 remco k - maandag 05 februari 2018 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 14:01 schreef Brandje het volgende:

[..]

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/794142/ziyech-statistisch-indrukwekkend-ook-firmino-alexis-en-salah-zitten-rond-32-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax

Lees dit even en de rest van de mensen die Hakim maar blijven afzeiken. Vroeger stond men op de banken voor zon speler. Tegenwoordig fluit men hem uit!!
Helemaal eens.
remco k
 remco k - maandag 05 februari 2018 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 19:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jij ook, je blijft het over iets hebben waar het niet over gaat. Gaat niet om Ziyech in het algemeen, gaat om Ziyech gisteren.
Dat is wel een beetje flauw aangezien jullie beiden ieder mogelijkheid om zyech te fileren met beide handen aanpakken.
Loetje
 Loetje - maandag 05 februari 2018 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 20:11 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hoe jij over statistieken denkt is niet zo belangrijk. Ze zijn er nu eenmaal. Daarin staat als een paal boven water dat Ziyech zich week in week uit helemaal kapot werkt voor het team. Daarin komt maar voren dat hij ruim 90 kansen voor anderen creeërt. Dat hij is zeer veel ballen verovert. Mag je dan slecht spelen? Ja dat mag je dan zeker.
Ik ben een van de meest kritische hier op het forum maar de kritiek op Ziyech plus het uitfluiten van hem is nergens op gebaseerd.
Een van de meest kritische? Iemand die alles basseert op smaak. Kapot lopen of niet, speelde gisteren ruk en niet voor het eerst. Iedereen mag slecht spelen en iedereen krijgt kritiek. Hij is geen god (Allah)
Loetje
 Loetje - maandag 05 februari 2018 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 21:00 schreef remco k het volgende:

[..]

En toch creert hij meer kansen dan wie dan ook in de eredivisie.

Ik vind hem overigens ook in de kleine ruimte prima en zeker goed genoeg voor Ajax.
Heb je wel anders horen praten.

Maar kansen of niet, ook als hij ruk speelt mag dat benoemd worden.
Loetje
 Loetje - maandag 05 februari 2018 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 21:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is wel degelijk persoonlijk bedoelt.
Omdat hij zichzelf ook vaker misdragen heeft naar het publiek. Moet je niet doen
Loetje
 Loetje - maandag 05 februari 2018 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 21:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje flauw aangezien jullie beiden ieder mogelijkheid om zyech te fileren met beide handen aanpakken.
Ik fileer iedereen en niemand. Zo simpel is het
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 februari 2018 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 21:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje flauw aangezien jullie beiden ieder mogelijkheid om zyech te fileren met beide handen aanpakken.
Hahahahaha meer tijd ga ik niet aan je reactie verspillen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 februari 2018 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - maandag 05 februari 2018 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 19:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jij ook, je blijft het over iets hebben waar het niet over gaat. Gaat niet om Ziyech in het algemeen, gaat om Ziyech gisteren.
heb nog niks verder gepost aap over ziyech.. zet dit stuk er alleen neer.. dus jij BLIJFT het over iets hebben gaat hier niet op..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 februari 2018 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 22:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

heb nog niks verder gepost aap over ziyech.. zet dit stuk er alleen neer.. dus jij BLIJFT het over iets hebben gaat hier niet op..
Aap en Ziyech in 1 zin is wel heel racistisch nummer10! ;-)
nummer10
 nummer10 - maandag 05 februari 2018 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 22:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Aap en Ziyech in 1 zin is wel heel racistisch nummer10! ;-)
hahahaha daar heb je een punt !! ;) nee heb hier geen mening over.. ene kant geniale speler.. qua koppie omhoog heeft een ander weer een punt.. dus tjah.. maar aan inzet ligt het weer niet.. anders niet week in week uit de meeste kms.. maar wat ik vaak voorbij zag komen over dr impact van nouri, zou dat bij een ziyech niet extra van invloed kunnen zijn ivm geloof etc ? geen idee hoor.. just asking...
Loetje
 Loetje - maandag 05 februari 2018 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 22:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

heb nog niks verder gepost aap over ziyech.. zet dit stuk er alleen neer.. dus jij BLIJFT het over iets hebben gaat hier niet op..
Ben je een Turk ofzo? Kan dit amper volgen.... Wij hebben hem enkel bekritiseerd op gisteren en jullie halen er van alles bij waar het niet over gaat. Dus weet niet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 februari 2018 - 06:19   quote  deeplink  
Kamp-Ziyech of niet?

Sinds Ajax - NAC vraag ik me al de hele tijd af of ik nou wel of niet in kamp-Ziyech zit. Ik weet het eigenlijk niet goed. Ik vind de discussie interessant, maar verdomd lastig. Je moet ook op je woorden letten, want voor je het weet heb je voor- of tegenstanders vol in je nek zitten.

Ik denk vaak en graag terug aan de Hakim Ziyech onder Peter Bosz. Die ging als de brandweer. Hij koppelde zijn onmiskenbare voetbalkunsten aan pure werklust. Deze Ziyech werd door alles en iedereen terecht geprezen. Hoewel zijn afstandsschoten toen ook al een dingetje waren, liepen Ajaxsupporters met hem weg en waren ze maar wat blij met de middenvelder.

Succes verbloemt veel, zo blijkt. Dit seizoen zien we veel meer de nukkige Ziyech als een vedette die zich continu onbegrepen voelt. Als voetballend niet alles lukt, dan gaat je uitstraling tegen je werken. Of dat nou helemaal terecht is of niet, zo werkt de publieke opinie nou eenmaal. En het gaat hier niet over een hoed of een dure auto, zoals bij Memphis zo vaak het geval is. Ziyech roept dan aldoor dat het hem niks kan schelen. 

Dan kan Ziyech gebaartjes maken naar het publiek, maar het zou ook best eens aardig zijn een tijdje in de spiegel te staren. Je kunt voetballend heus de beste zijn, maar dan word je ook zo beoordeeld en soms veroordeeld. Supporters en journalisten mogen Ziyech kennelijk alleen vertellen hoe goed hij is, als veredeld klapvee, anders moeten ze hun mond houden.

Ook tegen NAC doet Ziyech dingen waar ik likkebaardend naar kijk. Ik herinner me alleen al een jaloersmakende aanname, waarmee hij een tegenstander het bos instuurt. Toch gaat er ook best veel fout bij de middenvelder. Herhaaldelijk zelfs. Het publiek slaat heus niet aan als een lastige steekbal mislukt, maar als je binnen anderhalve minuut drie keer simpel de bal verspeelt, dan reageren mensen. Ziyech heeft wel eens aangegeven ‘daar lak aan te hebben’. Dat kan allemaal, maar wees dan niet verbaasd als mensen daar iets van vinden.

Vooropgesteld, ik ben geen voorstander van het uitfluiten van spelers. Heb er zelfs een hekel aan. Ook bij Ziyech zou dit niet moeten gebeuren. Hij gaat er heus niet beter van voetballen. Ajaxpubliek is veeleisend. In Ajax Life 10 vertelde Andre Onana dat hij het liefste uitwedstrijden speelde, omdat hij zich in de Arena niet altijd thuis voelt vanwege het in zijn ogen veel te kritische publiek.

Je kunt wel aanvoelen dat Onana daarin vast niet alleen staat. Dat mag het thuispubliek zich best aantrekken. De ploeg heeft alle steun nodig en Arenapubliek fluit soms wel heel snel. Aan de andere kant heb ik heus begrip voor gemor van supporters als in dit geval Ziyech dingen doet die simpelweg niet kunnen. Welke andere optie heeft het publiek om emotie te tonen? En de bal soms even in de ploeg houden en simpel spelen is ook een kwaliteit.

Ziyech roept vaak dat hij kritiek hem niks doet, maar zijn gebaartjes na de 3-1 weerspreken dat behoorlijk. Zou hij zich iets kwetsbaarder opstellen, dan zou de situatie al zoveel anders zijn. Interviews met de middenvelder gaan goed, totdat een verslaggever een kritische noot kraakt. Dan slaat de toon om en is Ziyech gepikeerd.

Zijn situatie bij Ajax staat ook niet op zichzelf. Ook bij sc Heerenveen en FC Twente had hij een haat-liefdeverhouding met de supporters. Hij kan telkens zijn schouders ophalen en verongelijkt doen, maar kan het misschien zo zijn dat hij zelf ook een rol speelt in het geheel?

Veel supporters beoordelen Ziyech louter en alleen om zijn voetbalkwaliteiten en wapperen met zijn goede statistieken om hun gelijk te halen. Anderen verwachten meer dan dat. Zij vinden dat een topvoetballer van Ajax ook op andere fronten een uithangbord voor de club moet zijn. Daar heeft Ziyech ogenschijnlijk maling aan. Dat mag, maar wat je geeft, krijg je terug. En hier komt de liefde duidelijk niet van twee kanten.

Het is al met al een discussie die geen winnaar oplevert. Het is immers maar net wat je van een Ajacied verwacht of hoe je redeneert vanuit je eigen gelijk.

bron column
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 februari 2018 - 06:20   quote  deeplink  
Bovenstaande een column waar ik mijzelf helemaal in kan vinden.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 06 februari 2018 - 08:56   quote  deeplink  
Ik hoop ergens dat Ziyech de komende maanden alles op safe gaat spelen en geen risico meer neemt.
Alle balletjes veilig terug. Kijken wat dan de reacties gaan zijn.
Eide
 Eide - dinsdag 06 februari 2018 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 februari 2018 - 08:56 schreef Jaccio het volgende:
Ik hoop ergens dat Ziyech de komende maanden alles op safe gaat spelen en geen risico meer neemt.
Alle balletjes veilig terug. Kijken wat dan de reacties gaan zijn.
Precies.

Wat een geneuzel zeg. Durf te genieten van een speler die altijd zoekt naar die splijtende pass.
AkaS
 AkaS - dinsdag 06 februari 2018 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2018 - 20:59 schreef Eide het volgende:
Ik snap alle ophef rond Ziyech niet zo. Ik heb 100 keer liever een speler met lef die balverlies lijdt als de bal steeds weer terug of breed. Hij is niet in vorm. Er gaat veel mis. Who cares. Ik vind lef en gogme zo veel belangrijker.
Weet je Eide... In de basis snap ik wat je zegt. Echter kan niemand die de wedstrijden volgt, ontkennen dat Ziyech wel heel vaak ballen inlevert.

Op eredivisie niveau kom je hiet aardig mee weg. Niet altijd overigens. Maar onze lat ligt hoger en Ziyech bekleedt een sleutelrol op het middenveld. En als we resultaat willen boeken zal hij zijn risicomomenten beter moeten kiezen anders gaat het em niet worden ben ik bang.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 februari 2018 door AkaS --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 februari 2018 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 februari 2018 - 13:48 schreef AkaS het volgende:

[..]

Weet je Eide... In de basis snap ik wat je zegt. Echter kan niemand die de wedstrijden volgt, dat Ziyech wel heel vaak ballen inlevert.

Op eredivisie niveau kom je hiet aardig mee weg. Niet altijd overigens. Maar onze lat ligt hoger en Ziyech bekleedt een sleutelrol op het middenveld. En als we resultaat willen boeken zal hij zijn risicomomenten beter moeten kiezen anders gaat het em niet worden ben ik bang.
Je bent gewoon een racist AkaS. Of je haat hem natuurlijk omdat hij voor de pony's gespeeld heeft. Of waren het dd Friese hartjes die het hem deden? Of was het toch het feit dat hij inderdaad veel onnodig balverlies lijdt door verkeerde passes? En dan heb ik het niet over de passes de diepte in, maar over die van nog geen 10 meter bij hem vandaan. Om over zijn belabberde vrije trappen maar niet te spreken.
Eide
 Eide - dinsdag 06 februari 2018 - 13:55   quote  deeplink  
Ik begrijp de kritische noten wel, maar ik vind dan nog dat intentie die in het spel van Ziyech schuilt veel belangrijker is als dat balverlies. Dan loopt Schöne maar wat meer gaten dicht. Ziyech zelf verovert ook veel balen.

Nee hoor, laat Ziyech alsjeblieft met elke bal voor goud gaan. Heerlijk. Let maar eens op als hij wat beter in vorm komt.
AkaS
 AkaS - dinsdag 06 februari 2018 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 februari 2018 - 06:19 schreef Ajax Warrior het volgende:
Kamp-Ziyech of niet?

Sinds Ajax - NAC vraag ik me al de hele tijd af of ik nou wel of niet in kamp-Ziyech zit. Ik weet het eigenlijk niet goed. Ik vind de discussie interessant, maar verdomd lastig. Je moet ook op je woorden letten, want voor je het weet heb je voor- of tegenstanders vol in je nek zitten.

Ik denk vaak en graag terug aan de Hakim Ziyech onder Peter Bosz. Die ging als de brandweer. Hij koppelde zijn onmiskenbare voetbalkunsten aan pure werklust. Deze Ziyech werd door alles en iedereen terecht geprezen. Hoewel zijn afstandsschoten toen ook al een dingetje waren, liepen Ajaxsupporters met hem weg en waren ze maar wat blij met de middenvelder.

Succes verbloemt veel, zo blijkt. Dit seizoen zien we veel meer de nukkige Ziyech als een vedette die zich continu onbegrepen voelt. Als voetballend niet alles lukt, dan gaat je uitstraling tegen je werken. Of dat nou helemaal terecht is of niet, zo werkt de publieke opinie nou eenmaal. En het gaat hier niet over een hoed of een dure auto, zoals bij Memphis zo vaak het geval is. Ziyech roept dan aldoor dat het hem niks kan schelen. 

Dan kan Ziyech gebaartjes maken naar het publiek, maar het zou ook best eens aardig zijn een tijdje in de spiegel te staren. Je kunt voetballend heus de beste zijn, maar dan word je ook zo beoordeeld en soms veroordeeld. Supporters en journalisten mogen Ziyech kennelijk alleen vertellen hoe goed hij is, als veredeld klapvee, anders moeten ze hun mond houden.

Ook tegen NAC doet Ziyech dingen waar ik likkebaardend naar kijk. Ik herinner me alleen al een jaloersmakende aanname, waarmee hij een tegenstander het bos instuurt. Toch gaat er ook best veel fout bij de middenvelder. Herhaaldelijk zelfs. Het publiek slaat heus niet aan als een lastige steekbal mislukt, maar als je binnen anderhalve minuut drie keer simpel de bal verspeelt, dan reageren mensen. Ziyech heeft wel eens aangegeven ‘daar lak aan te hebben’. Dat kan allemaal, maar wees dan niet verbaasd als mensen daar iets van vinden.

Vooropgesteld, ik ben geen voorstander van het uitfluiten van spelers. Heb er zelfs een hekel aan. Ook bij Ziyech zou dit niet moeten gebeuren. Hij gaat er heus niet beter van voetballen. Ajaxpubliek is veeleisend. In Ajax Life 10 vertelde Andre Onana dat hij het liefste uitwedstrijden speelde, omdat hij zich in de Arena niet altijd thuis voelt vanwege het in zijn ogen veel te kritische publiek.

Je kunt wel aanvoelen dat Onana daarin vast niet alleen staat. Dat mag het thuispubliek zich best aantrekken. De ploeg heeft alle steun nodig en Arenapubliek fluit soms wel heel snel. Aan de andere kant heb ik heus begrip voor gemor van supporters als in dit geval Ziyech dingen doet die simpelweg niet kunnen. Welke andere optie heeft het publiek om emotie te tonen? En de bal soms even in de ploeg houden en simpel spelen is ook een kwaliteit.

Ziyech roept vaak dat hij kritiek hem niks doet, maar zijn gebaartjes na de 3-1 weerspreken dat behoorlijk. Zou hij zich iets kwetsbaarder opstellen, dan zou de situatie al zoveel anders zijn. Interviews met de middenvelder gaan goed, totdat een verslaggever een kritische noot kraakt. Dan slaat de toon om en is Ziyech gepikeerd.

Zijn situatie bij Ajax staat ook niet op zichzelf. Ook bij sc Heerenveen en FC Twente had hij een haat-liefdeverhouding met de supporters. Hij kan telkens zijn schouders ophalen en verongelijkt doen, maar kan het misschien zo zijn dat hij zelf ook een rol speelt in het geheel?

Veel supporters beoordelen Ziyech louter en alleen om zijn voetbalkwaliteiten en wapperen met zijn goede statistieken om hun gelijk te halen. Anderen verwachten meer dan dat. Zij vinden dat een topvoetballer van Ajax ook op andere fronten een uithangbord voor de club moet zijn. Daar heeft Ziyech ogenschijnlijk maling aan. Dat mag, maar wat je geeft, krijg je terug. En hier komt de liefde duidelijk niet van twee kanten.

Het is al met al een discussie die geen winnaar oplevert. Het is immers maar net wat je van een Ajacied verwacht of hoe je redeneert vanuit je eigen gelijk.

bron column
Volgens mij fluit het publiek niet altijd ten aanzien van spelers, maar wordt het vertoonde spel gekoppeld aan keuzes van directie en of trainers!

Niemand is tegen Ziyech maar wel tegen zijn naïviteit of wellicht misplaatste grootheidswaanzin om voor de ziveelste keer een vrije trap op te eisen en dan vanaf 31 meter met de binnenkant huizenhoog over te lepelen!!!

Er zijn genoeg supporters die dan op maandag even een korte meeting met Hakim willen inplannen waarbij ze een vriendelijk verzoek willen indienen om in dergelijke situaties voor een realistischere oplossing te gaan. Zeker gezien de stand en vertoonde spel...

Maar denk niet dat dit gaat gebeuren ;-)

Dus zoekt men een andere wijze om de irritatie kenbaar te maken aan Hakim en of zijn trainer die hem wellicht kan uitleggen hoe of wat...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5925
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - NAC (4/2/2018)









0.0184412