BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zaterdag 11 augustus 2018, 18:30); 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 12 augustus 2018 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 23:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het ging mij niet om de uitslag op zich en wel of geen ruimte. Ik doelde vooral op mentaliteit in de wedstrijd. En het verschil in mentaliteit was GI-GAN-TISCH!
Dat mocht niet en dat kon niet.

Dit wordt opnieuw een verloren jaar, want die mentaliteit kun je niet zomaar even bijstellen.

Ik ben woest, witheet.
Nou dat heb ik bij psv totaal niet gezien. Enige verschil is dat hun wel scoorden en daardoor winnen.
remco k
 remco k - zondag 12 augustus 2018 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 10:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

of dramamentaliteit van de spelers.. want hoezo konden de spelers van utrecht onder tenhag wel de juiste mentaliteit tonen ? en dan zou de combi van die mentaliteit en de kwaliteiten van onze spelers toch verre weg voldoende moeten zijn ? het is al jaren drama bij ajax als het gaat om inzet.. onder elke trainer, ook onder deboer..
Die absolute winnarsmentaliteit moet er door een trainer ingestampt worden. Presteren of moven.
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou dat heb ik bij psv totaal niet gezien. Enige verschil is dat hun wel scoorden en daardoor winnen.
Dan zijn wij het ook niet eens. Ik zag wel degelijk een enorm verschil in wedstrijdmentaliteit.
Bij de één (Ajax) zag ik zo iets van het komt wel en bij de ander PSV zag ik wel degelijk een gedrevenheid van we moeten winnen.

Maar goed we zullen wel zien of dat verbetert, eerst dinsdag tegen Luik en zaterdag, uit tegen VVV.
Gezien de wedstrijd gisteren, ben ik er bepaald niet van overtuigd.
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dan zijn wij het ook niet eens. Ik zag wel degelijk een enorm verschil in wedstrijdmentaliteit.
Bij de één (Ajax) zag ik zo iets van het komt wel en bij de ander PSV zag ik wel degelijk een gedrevenheid van we moeten winnen.

Maar goed we zullen wel zien of dat verbetert, eerst dinsdag tegen Luik en zaterdag, uit tegen VVV.
Gezien de wedstrijd gisteren, ben ik er bepaald niet van overtuigd.
PSV heeft 60 minuten lang niks gecreerd, Utrecht kwam eigenlijk niet in de problemen en een hoop gemor van het publiek. Dat is alleszeggend! Feit dat de goal dan uit een vrije trap valt onderstreept dat nog meer.

Er zit gewoon een heel verschil tussen een schijnwereld en winnaarsmentaliteit. Het leek beter omdat zij er 4 maken, maar veel beter was het een uur lang niet. Sterker nog, helemaal niet zelfs.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 12 augustus 2018 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dan zijn wij het ook niet eens. Ik zag wel degelijk een enorm verschil in wedstrijdmentaliteit.
Bij de één (Ajax) zag ik zo iets van het komt wel en bij de ander PSV zag ik wel degelijk een gedrevenheid van we moeten winnen.

Maar goed we zullen wel zien of dat verbetert, eerst dinsdag tegen Luik en zaterdag, uit tegen VVV.
Gezien de wedstrijd gisteren, ben ik er bepaald niet van overtuigd.
Ik denk dat ze Heracles een beetje onderschat hebben. Pas na 0-1 geven ze beetje gas en het was zo weer 1-1. Van vd Beek, Wöber, Eiting verwacht je ook dat ze gretiger zijn.
Sierhuis helaas ook niet gezien. Neres op links omdat Ziyech en Tadic moeten spelen is ook armoede. Ten Hag begint ook weer kut.
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze Heracles een beetje onderschat hebben. Pas na 0-1 geven ze beetje gas en het was zo weer 1-1. Van vd Beek, Wöber, Eiting verwacht je ook dat ze gretiger zijn.
Sierhuis helaas ook niet gezien. Neres op links omdat Ziyech en Tadic moeten spelen is ook armoede. Ten Hag begint ook weer kut.
Sterker nog, Ajax heeft in de wedstrijd 3x even een paar minuten gas erop gehad en Heracles was meteen nergens.

Maar als je met 5 man op 3m2 gaat staan, veld dus niet breed hebt en ook Tadic en Ziyech alleen oog voor elkaar hebben, is dat zeer ernstig.
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 13:27   quote  deeplink  
Je zag Frenkie de Jong ook constant proberen totaal de andere kant op te lopen en te zoeken aan de bal, maar er was gewoon niemand.
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

PSV heeft 60 minuten lang niks gecreerd, Utrecht kwam eigenlijk niet in de problemen en een hoop gemor van het publiek. Dat is alleszeggend! Feit dat de goal dan uit een vrije trap valt onderstreept dat nog meer.

Er zit gewoon een heel verschil tussen een schijnwereld en winnaarsmentaliteit. Het leek beter omdat zij er 4 maken, maar veel beter was het een uur lang niet. Sterker nog, helemaal niet zelfs.
Ik schreef toch nergens dat ik PSV zo heel goed vond? Ik had het met name over de mentaliteit in het veld. Dat verschil vond ik jaloers makend. Niet voor niets zijn zowel Daley Blind als Klaas Jan Huntelaar na de wedstrijd zo uit hun slof geschoten. En ja, dat mag je de trainer aanrekenen! Maar vooral ook de spelers zelf. Juist nu dat er voor veel geld "ervaring" is gehaald.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 augustus 2018 door Pietje --
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze Heracles een beetje onderschat hebben. Pas na 0-1 geven ze beetje gas en het was zo weer 1-1. Van vd Beek, Wöber, Eiting verwacht je ook dat ze gretiger zijn.
Sierhuis helaas ook niet gezien. Neres op links omdat Ziyech en Tadic moeten spelen is ook armoede. Ten Hag begint ook weer kut.
Ik ben het volledig met je eens.
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:27 schreef Loetje het volgende:
Je zag Frenkie de Jong ook constant proberen totaal de andere kant op te lopen en te zoeken aan de bal, maar er was gewoon niemand.
Precies! En dat heeft wel degelijk met intelligentie en mentaliteit te maken, vind ik. "Het komt toch wel goed"...
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik schreef toch nergens dat ik PSV zo heel goed vond? Ik had het met name over de mentaliteit in het veld. Dat verschil vond ik jaloers makend. Niet voor niets zijn zowel Daley Blind als Klaas Jan Huntelaar na de wedstrijd zo uit hun slof geschoten. En ja, dat mag je de trainer aanrekenen! Maar vooral ook de spelers zelf. Juist nu dat er voor veel geld "ervaring" is gehaald.
Daar reageer ik ook toch? Dat die mentaliteit 60 minuten ruk was en zelfs 60% van vrienden van me die daar wekelijks zitten evenmin vonden. Dus vraag me oprecht af waar jij naar hebt zitten kijken.
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Precies! En dat heeft wel degelijk met intelligentie en mentaliteit te maken, vind ik. "Het komt toch wel goed"...
Jawel. Maar die mentaliteit is iedereen het over eens... Feit is dat de ervaring niet thuis heeft gegeven en op deze manier kun je kopen maar werkt niks.

Wat mij betreft gaat het roer om de komende wedstrijden en gaan we in een vaste opstelling spelen.
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jawel. Maar die mentaliteit is iedereen het over eens... Feit is dat de ervaring niet thuis heeft gegeven en op deze manier kun je kopen maar werkt niks.

Wat mij betreft gaat het roer om de komende wedstrijden en gaan we in een vaste opstelling spelen.
Dat laatste ben ik uiteraard volledig met je eens! Alleen zo krijg je automatisme in je spel, dat spelers elkaar met de ogen dicht kunnen vinden.
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daar reageer ik ook toch? Dat die mentaliteit 60 minuten ruk was en zelfs 60% van vrienden van me die daar wekelijks zitten evenmin vonden. Dus vraag me oprecht af waar jij naar hebt zitten kijken.
Ik heb gezien dat spelers in Eindhoven bijna letterlijk de mouwen opstroopten en de duels feller ingingen. Dus lieten zij de absolute wil om te winnen zien. Juist dat miste ik helaas bij Ajax.

Wellicht heeft coach van Bommel dat laten merken aan de zijkant of wellicht zijn de spelers van PSV wat intelligenter dat zij die omschakeling zelf hebben bedacht.

Maar dát verschil vond ik wel frappant.
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 13:48   quote  deeplink  
Onana,
Mazraoui, De Ligt, Wober en Tagliafico
F. De Jong, Blind en Tadic
Neres, Huntelaar en Ziyech

Laat dit maar even staan. Wober als echte mandekker en Blind voor de balans en de omschakeling tegen de houden.
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb gezien dat spelers in Eindhoven bijna letterlijk de mouwen opstroopten en de duels feller ingingen. Dus lieten zij de absolute wil om te winnen zien. Juist dat miste ik helaas bij Ajax.

Wellicht heeft coach van Bommel dat laten merken aan de zijkant of wellicht zijn de spelers van PSV wat intelligenter dat zij die omschakeling zelf hebben bedacht.

Maar dát verschil vond ik wel frappant.
PSV verloor voor rust 54% van zijn duels... Ter vergelijking, Ajax verloor voor rust 49% van zijn duels.
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:48 schreef Loetje het volgende:
Onana,
Mazraoui, De Ligt, Wober en Tagliafico
F. De Jong, Blind en Tadic
Neres, Huntelaar en Ziyech

Laat dit maar even staan. Wober als echte mandekker en Blind voor de balans en de omschakeling tegen de houden.
Ik zou werkelijk waar precies dezelfde basis-11 hebben bedacht!
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

PSV verloor voor rust 54% van zijn duels... Ter vergelijking, Ajax verloor voor rust 49% van zijn duels.
Ik ben niet zo van die statistieken, omdat het verschillende wedstrijden zijn tegen verschillende tegenstanders en dus verschillende duels.
Ik kijk (en keek) naar de omschakeling tijdens de wedstrijd: Bij PSV was het (kennelijk) na een uur en bij Ajax was het slechts de laatste 8 minuten, nadat Heracles op 0-1 was gekomen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 augustus 2018 door Pietje --
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:53 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van die statistieken, omdat het verschillende wedstrijden zijn tegen verschillende tegenstanders en dus verschillende duels.
Ik kijk (en keek) naar de omschakeling tijdens de wedstrijd: Bij PSV was het (kennelijk) na een uur en bij Ajax was het slechts de laatste 8 minuten, nadat Heracles op 0-1 was gekomen.
Dan nog is de vergelijking niet relevant. Duels verliezen terwijl je fysiek veel sterker bent als Utrecht, is evenmin gewoon een gebrek aan beleving.

Ajax hier verder buiten houden. Dat is al besproken en zijn we het eens.
nummer10
 nummer10 - zondag 12 augustus 2018 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Die absolute winnarsmentaliteit moet er door een trainer ingestampt worden. Presteren of moven.
maar moet ook uit de personen zelf komen... en indd anders moven... als het perse aan tenhag zou liggen, zou het bij utrecht ook niet gelukt zijn...
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 16:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar moet ook uit de personen zelf komen... en indd anders moven... als het perse aan tenhag zou liggen, zou het bij utrecht ook niet gelukt zijn...
Beiden! In eerste instantie de spelers en in de rust de trainer. En daar lukte het ook niet.
nummer10
 nummer10 - zondag 12 augustus 2018 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 17:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Beiden! In eerste instantie de spelers en in de rust de trainer. En daar lukte het ook niet.
zkr mee eens... maar je kan moeilijk enkel tenhag op de schuldgeven... ook al zou ik het niet erg vinden als hij vertrekt..
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 17:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zkr mee eens... maar je kan moeilijk enkel tenhag op de schuldgeven... ook al zou ik het niet erg vinden als hij vertrekt..
Dat zeg ik...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 augustus 2018 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 10:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Er staat een geweldige selectie. Alleen een drama trainer.
Ik mis een echte verdediger, dus niet Blind! En als je weet dat Dolberg vaak geblesseerd is, Huntelaar geen 3 wedstrijden per week meer kan spelen en Sierhuis gewoon niet goed genoeg is op dit moment, mis je dus ook een extra aanvaller. Daarnaast is er amper iemand achter Neres, dus die voelt ook 0.0 druk!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 augustus 2018 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 12:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gap, komt Ajax gisteren na een uur op 1-0 krijg je ook ruimte omdat hun gaan komen en lijkt het alsof er meteen mentaliteit is.
Hahaha was gewoon een grapje maat!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 augustus 2018 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 16:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar moet ook uit de personen zelf komen... en indd anders moven... als het perse aan tenhag zou liggen, zou het bij utrecht ook niet gelukt zijn...
Bij Utrecht lukte het ook niet vaak tegen topteams! Enkel tegen Ajax, maar dat kwam niet door Ten Hag. Daar hielpen vooral de supporters bij. Zoals wij dat eigenlijk in thuiswedstrijden vaak hebben tegen die kakkies en pisboeren!
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 17:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik mis een echte verdediger, dus niet Blind! En als je weet dat Dolberg vaak geblesseerd is, Huntelaar geen 3 wedstrijden per week meer kan spelen en Sierhuis gewoon niet goed genoeg is op dit moment, mis je dus ook een extra aanvaller. Daarnaast is er amper iemand achter Neres, dus die voelt ook 0.0 druk!
Als ik iets te vertellen zou hebben bij Ajax, dan zou ik Mateo Cassierra terughalen bij FC Groningen. Hij is door de Groningers gehuurd, maar zit daar op de bank.
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 17:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahaha was gewoon een grapje maat!
Minder zuipen jij ;-)
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 18:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als ik iets te vertellen zou hebben bij Ajax, dan zou ik Mateo Cassierra terughalen bij FC Groningen. Hij is door de Groningers gehuurd, maar zit daar op de bank.
Moet dat wel in het huurcontract opgenomen zijn.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 12 augustus 2018 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 17:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik mis een echte verdediger, dus niet Blind! En als je weet dat Dolberg vaak geblesseerd is, Huntelaar geen 3 wedstrijden per week meer kan spelen en Sierhuis gewoon niet goed genoeg is op dit moment, mis je dus ook een extra aanvaller. Daarnaast is er amper iemand achter Neres, dus die voelt ook 0.0 druk!
Ja inderdaad had ook niet het idee dat het zo klopt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 augustus 2018 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 18:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja inderdaad had ook niet het idee dat het zo klopt.
Maar misschien bedoelde Overmars wel start van de competitie 2019???
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 augustus 2018 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 18:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

Minder zuipen jij ;-)
Willen we meer of minder bier??? MEER, MEER, MEER!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 12 augustus 2018 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

PSV heeft 60 minuten lang niks gecreerd, Utrecht kwam eigenlijk niet in de problemen en een hoop gemor van het publiek. Dat is alleszeggend! Feit dat de goal dan uit een vrije trap valt onderstreept dat nog meer.

Er zit gewoon een heel verschil tussen een schijnwereld en winnaarsmentaliteit. Het leek beter omdat zij er 4 maken, maar veel beter was het een uur lang niet. Sterker nog, helemaal niet zelfs.
Hun eertse goal viel toch al na 16 minuten, dan voetbal je gelijk een stuk makkelijker....
AkaS
 AkaS - zondag 12 augustus 2018 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 13:48 schreef Loetje het volgende:
Onana,
Mazraoui, De Ligt, Wober en Tagliafico
F. De Jong, Blind en Tadic
Neres, Huntelaar en Ziyech

Laat dit maar even staan. Wober als echte mandekker en Blind voor de balans en de omschakeling tegen de houden.
Jammer dat politiek zo belangrijk is....
Frenkie ipv Blind en Donny ipv Frenkie op rechts and we've got a winner!

Blind stagneert de boel en is een onverantwoorde en onterechte uitgave geweest.
Schandalige geldverkwisting.

Zonder van Gaal had hij never in de PL gespeeld en zonder de PL achter zijn naam.heb je slechts een technisch begaafde voetballer die fysiek en snelheid voor topvoetbal te kort komt.

Tel hierbij een beroerde trainer op en je hebt straks weer helemaal niets!
AkaS
 AkaS - zondag 12 augustus 2018 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 19:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar misschien bedoelde Overmars wel start van de competitie 2019???
Hahahaha had hij het wel over Ajax...?
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 19:52 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Hun eertse goal viel toch al na 16 minuten, dan voetbal je gelijk een stuk makkelijker....
Goal viel na 16 minuten maar het ging voor geen meter beter. Wat ik steeds zei, na de 2-0 pas.
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 20:00 schreef AkaS het volgende:

[..]

Jammer dat politiek zo belangrijk is....
Frenkie ipv Blind en Donny ipv Frenkie op rechts and we've got a winner!

Blind stagneert de boel en is een onverantwoorde en onterechte uitgave geweest.
Schandalige geldverkwisting.

Zonder van Gaal had hij never in de PL gespeeld en zonder de PL achter zijn naam.heb je slechts een technisch begaafde voetballer die fysiek en snelheid voor topvoetbal te kort komt.

Tel hierbij een beroerde trainer op en je hebt straks weer helemaal niets!
Slaat nergens op om dat nu al te zeggen over Blind. Zeker niet als hij niet eens wordt neergezet waar die hoort op het moment, namelijk op 6.

Stukje over Van Gaal eens.
AkaS
 AkaS - zondag 12 augustus 2018 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 20:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

Slaat nergens op om dat nu al te zeggen over Blind. Zeker niet als hij niet eens wordt neergezet waar die hoort op het moment, namelijk op 6.

Stukje over Van Gaal eens.
Jij mag dat vinden.

Als ik alle sentimenten buitenspel zet en puur naar de voetballer Blind kijk... Is hij geen verrijking van de selectie... En als je dan kijkt wat er voor hem betaald is kan ik daar met mijn pet niet bij.

Iedereen geilt op de gedachte dat Ajax PL spelers koopt maar toegevoegde waarde NUL!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 augustus 2018 door AkaS --
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 20:23 schreef AkaS het volgende:

[..]

Jij mag dat vinden.

Als ik alle sentimenten buitenspel zet en puur naar de voetballer Blind kijk... Is hij geen verrijking van de selectie... En als je dan kijkt wat er voor hem betaald is kan ik daar met mijn pet niet bij.

Iedereen geilt op de gedachte dat Ajax PL spelers koopt maar toegevoegde waarde NUL!!!
Wanneer Ajax had gewacht was die goedkoper geweest, prioriteit was echter de selectie snel op orde.

Blind is ook niet gehaald voor dynamiek, maar voor rust en balans. En die kan die brengen, maar niet achterin.

En dat laatste, oordeel voor je zelf en laat de term iedereen een keer weg, gap! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 augustus 2018 door Loetje --
AkaS
 AkaS - zondag 12 augustus 2018 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 20:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wanneer Ajax had gewacht was die goedkoper geweest, prioriteit was echter de selectie snel op orde.

Blind is ook niet gehaald voor dynamiek, maar voor rust en balans. En die kan die brengen, maar niet achterin.

En dat laatste, oordeel voor je zelf en laat de term iedereen een keer weg, gap! ;-)
Iedereen = heel veel mensen op dit forum...

Rust en balans...je hebt maar 11 posities en om er 1 op de te offeren voor een speler die gehaald is omdat hij PL ervaring heeft terwijl hij een goede speler uit de opleiding in de weg zit zonder iets daadwerkelijk toe te voegen vind ik te gek voor woorden.

Blind voegt echt niets toe. Maar gaat indirect wel ten koste van een speler als Donny!
AkaS
 AkaS - zondag 12 augustus 2018 - 20:39   quote  deeplink  
Waar was de rust en balans in de 2e helft tegen Luik.

En soms heb je helemaal geen rust nodig maar moet er peper in de reet nodig, zoals tegen Heracles...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 12 augustus 2018 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 20:39 schreef AkaS het volgende:
Waar was de rust en balans in de 2e helft tegen Luik.

En soms heb je helemaal geen rust nodig maar moet er peper in de reet nodig, zoals tegen Heracles...
Blijkbaar werkt 0-1 achter ook als peper..... Helaas hebben ze geen peper bij Ajax...
Balans was idd ver te zoeken. Toch ben ik ook van mening dat er iets die koppies zit onderschatting. Ik hoop echt dat het vanaf dinsdag stukken beter wordt.
AkaS
 AkaS - zondag 12 augustus 2018 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 20:57 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Blijkbaar werkt 0-1 achter ook als peper..... Helaas hebben ze geen peper bij Ajax...
Balans was idd ver te zoeken. Toch ben ik ook van mening dat er iets die koppies zit onderschatting. Ik hoop echt dat het vanaf dinsdag stukken beter wordt.
Ik hoop het ook Ronald
remco k
 remco k - zondag 12 augustus 2018 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 16:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar moet ook uit de personen zelf komen... en indd anders moven... als het perse aan tenhag zou liggen, zou het bij utrecht ook niet gelukt zijn...
Groot verschil. Bij Utrecht valt het niet op als er van de 34 10 minder zijn wat mentaliteit en resultaat betreft. Bij Ajax moet dat 34 van de 34 mee goed zitten omdat wel overal op gelet wordt.
remco k
 remco k - zondag 12 augustus 2018 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 17:12 schreef Loetje het volgende:

[..]

Beiden! In eerste instantie de spelers en in de rust de trainer. En daar lukte het ook niet.
De trainer behoort dat vanaf dag 1 erin te brengen. Daar is niet alleen de rust voor. Dat mag ook niet wedstrijd afhankelijk zijn.

De grote spelers en clubs van deze wereld zie je ook gas geven vanaf minuut 1. En dan zodra het 2-0 staat maken ze die wedstrijd dood en wordt het vaak nog 3-1 ofzo.
remco k
 remco k - zondag 12 augustus 2018 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 17:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik mis een echte verdediger, dus niet Blind! En als je weet dat Dolberg vaak geblesseerd is, Huntelaar geen 3 wedstrijden per week meer kan spelen en Sierhuis gewoon niet goed genoeg is op dit moment, mis je dus ook een extra aanvaller. Daarnaast is er amper iemand achter Neres, dus die voelt ook 0.0 druk!
Die echte verdediger is in mijn beleving de Ligt. Of Blind als cv moet spelen of op het middenveld zal de tijd uitwijzen maar daar mis ik niks eerlijk gezegd.

Sierhuis is gewoon een talent dat rustig gebracht wordt en dat moet ook kunnen lijkt me met Dolberg en Huntelaar erbij dat een van de beiden een blessure heeft doet daar niks aan af.

Neres ben ik met je eens? Al heb je daar bande voor gehaald die nu geblesseerd is. Moet je daar dan echt aankopen voor gaan doen? Lang dient zich ook aan daarvoor.

Nee sorry. Cl heb ik al vanaf dag 1 geroepen dat het een utopie is dat we dat gaan halen. Maar ten Hag MOET met deze groep kampioen worden met twee vingers in de neus zelfs. Maar ik denk dat hij ewoon de verkeerde keuze is. En dat is wel heel
Kwalijk als je zon goede groep hebt.

Ten Hag eruit en de Boer ervoor?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 12 augustus 2018 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 19:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar misschien bedoelde Overmars wel start van de competitie 2019???
Lijkt er wel op ja..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 12 augustus 2018 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 21:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Die echte verdediger is in mijn beleving de Ligt. Of Blind als cv moet spelen of op het middenveld zal de tijd uitwijzen maar daar mis ik niks eerlijk gezegd.

Sierhuis is gewoon een talent dat rustig gebracht wordt en dat moet ook kunnen lijkt me met Dolberg en Huntelaar erbij dat een van de beiden een blessure heeft doet daar niks aan af.

Neres ben ik met je eens? Al heb je daar bande voor gehaald die nu geblesseerd is. Moet je daar dan echt aankopen voor gaan doen? Lang dient zich ook aan daarvoor.

Nee sorry. Cl heb ik al vanaf dag 1 geroepen dat het een utopie is dat we dat gaan halen. Maar ten Hag MOET met deze groep kampioen worden met twee vingers in de neus zelfs. Maar ik denk dat hij ewoon de verkeerde keuze is. En dat is wel heel
Kwalijk als je zon goede groep hebt.

Ten Hag eruit en de Boer ervoor?
Je hele verhaal klopt maar de Boer hoeft ook echt niet van me. Die ligt ook snel weer overhoop met onze "vedettes". Die kampioenschappen van hem verblinden ook wat het was onder hem gruwelijk saai. Het werd ook niet beter met hem.

Onder Bosz leek het weer iets leuker te worden maar die werd vakkundig weggepest en Keizer ook toen het net wat beter ging.

Ten Hag tja vind het niet maar geen idee waar je nu goed aandoet. Weer een andere trainer lijkt me ook de oplossing niet.
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 20:35 schreef AkaS het volgende:

[..]

Iedereen = heel veel mensen op dit forum...

Rust en balans...je hebt maar 11 posities en om er 1 op de te offeren voor een speler die gehaald is omdat hij PL ervaring heeft terwijl hij een goede speler uit de opleiding in de weg zit zonder iets daadwerkelijk toe te voegen vind ik te gek voor woorden.

Blind voegt echt niets toe. Maar gaat indirect wel ten koste van een speler als Donny!
Blind naar het midden en Donny of Frenkie ernaast. Scheelt heel veel denk ik. Die PL ervaring maakt me niet eens zoveel uit.
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 21:29 schreef remco k het volgende:

[..]

De trainer behoort dat vanaf dag 1 erin te brengen. Daar is niet alleen de rust voor. Dat mag ook niet wedstrijd afhankelijk zijn.

De grote spelers en clubs van deze wereld zie je ook gas geven vanaf minuut 1. En dan zodra het 2-0 staat maken ze die wedstrijd dood en wordt het vaak nog 3-1 ofzo.
Uiteindelijk moet je zelf op basis van je salaris al alles willen geven. Wanneer dit niet gebeurd, moet daar in de rust aandacht aan besteed worden en na de wedstrijd weer. Dat gebeurd duidelijk ook niet.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zaterdag 11 augustus 2018, 18:30); 1 - 1









0.0111761