BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zaterdag 11 augustus 2018, 18:30); 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Paulio 1953.
 Paulio 1953. - zondag 12 augustus 2018 - 23:23   quote  deeplink  
Tadic (geweldige voetballer in goede doen)......... je kunt niet op 50% spelen. Aldus de man die in de 2de helft op 25% speelde. Het mankeert deze selectie ook aan fysieke hardheid, Mazraoui wordt keer op keer gepiepeld door een nobody van Heracles. Ajax brood verdedigers uit het verleden hadden zulke tegenstanders lachend in tweeën geschopt. Ik weet dat het in deze verziekte tijden niet meer kan, maar de jaar salarissen zijn te hoog en de wedstrijd premies te laag. Wimpie Suurbier vocht voor iedere meter, omdat zijn inkomen bepaald werd door gewonnen wedstrijden! Wat mankeert deze generatie toch? 50.000 man in het stadion en miljoenen voor de buis en dan nog niet kunnen presteren. Mogelijke oorzaak (ik weet het ook niet meer),waarschijnlijk duurt de wedstrijd bespreking in onverstaanbaar tukker gelul 2 uur en 45 minuten waarin Ten kut vooral wijst op het gevaar van de geniale tegenstander. Ja, sorry dan zou ik ook met lood in de poten beginnen. Gratis advies aan de aankoop dwerg, geen 20 miljoen bieden op een nieuwe vleugel aanvaller, maar Ten Hag voor 2 miljoen uitkopen.
Eide
 Eide - zondag 12 augustus 2018 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 21:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Sierhuis is gewoon een talent dat rustig gebracht wordt en
Sierhuis gaat, tenzij hij zich nog stormachtig gaat ontwikkelen nooit eerste spits worden bij Ajax. Ik zeg dat terwijl ik fan ben van die gozer. Ik denk dat hij voetballend te beperkt is voor een ploeg als Ajax. Op basis van kwaliteit vind ik Casseirra beter dan Sierhuis. Sierhuis is uitstekend als stand-in achter KJH en Dolberg maar ook niet meer vrees ik. Daar achter Danilo en Brobbey waar ik wel hoge verwachtingen van heb, maar die hebben beide nog wat tijd nodig voor Ajax 1 in beeld komt.
AkaS
 AkaS - maandag 13 augustus 2018 - 01:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 23:23 schreef Paulio 1953. het volgende:
Tadic (geweldige voetballer in goede doen)......... je kunt niet op 50% spelen. Aldus de man die in de 2de helft op 25% speelde. Het mankeert deze selectie ook aan fysieke hardheid, Mazraoui wordt keer op keer gepiepeld door een nobody van Heracles. Ajax brood verdedigers uit het verleden hadden zulke tegenstanders lachend in tweeën geschopt. Ik weet dat het in deze verziekte tijden niet meer kan, maar de jaar salarissen zijn te hoog en de wedstrijd premies te laag. Wimpie Suurbier vocht voor iedere meter, omdat zijn inkomen bepaald werd door gewonnen wedstrijden! Wat mankeert deze generatie toch? 50.000 man in het stadion en miljoenen voor de buis en dan nog niet kunnen presteren. Mogelijke oorzaak (ik weet het ook niet meer),waarschijnlijk duurt de wedstrijd bespreking in onverstaanbaar tukker gelul 2 uur en 45 minuten waarin Ten kut vooral wijst op het gevaar van de geniale tegenstander. Ja, sorry dan zou ik ook met lood in de poten beginnen. Gratis advies aan de aankoop dwerg, geen 20 miljoen bieden op een nieuwe vleugel aanvaller, maar Ten Hag voor 2 miljoen uitkopen.
Ten Hag kan er niet uit want dan moet die kutdwerg zelf ook weg en dat wil hij overduidelijk niet!

Ben het wel eens met jou.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 13 augustus 2018 - 06:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 23:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Sierhuis gaat, tenzij hij zich nog stormachtig gaat ontwikkelen nooit eerste spits worden bij Ajax. Ik zeg dat terwijl ik fan ben van die gozer. Ik denk dat hij voetballend te beperkt is voor een ploeg als Ajax. Op basis van kwaliteit vind ik Casseirra beter dan Sierhuis. Sierhuis is uitstekend als stand-in achter KJH en Dolberg maar ook niet meer vrees ik. Daar achter Danilo en Brobbey waar ik wel hoge verwachtingen van heb, maar die hebben beide nog wat tijd nodig voor Ajax 1 in beeld komt.
Yep, helemaal eens. En daarom snap ik ook niet dat Ajax daar geen versterking heeft gehaald.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 13 augustus 2018 - 06:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 21:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Je hele verhaal klopt maar de Boer hoeft ook echt niet van me. Die ligt ook snel weer overhoop met onze "vedettes". Die kampioenschappen van hem verblinden ook wat het was onder hem gruwelijk saai. Het werd ook niet beter met hem.

Onder Bosz leek het weer iets leuker te worden maar die werd vakkundig weggepest en Keizer ook toen het net wat beter ging.

Ten Hag tja vind het niet maar geen idee waar je nu goed aandoet. Weer een andere trainer lijkt me ook de oplossing niet.
Het enige punt is dat De Boer een selectie kreeg voorgeschoteld bij Ajax wat voornamelijk bestond uit tieners. Dat het dus zo vreselijk saai was kwam door de staat van het elftal. Ik weet zeker dat Frank met dit elftal veel aanvallender zou gaan voetballen. En ik weet nog zekerder dat hij 200% meer resultaat zal behalen dan die Ten Hag!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 13 augustus 2018 - 06:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 22:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Uiteindelijk moet je zelf op basis van je salaris al alles willen geven. Wanneer dit niet gebeurd, moet daar in de rust aandacht aan besteed worden en na de wedstrijd weer. Dat gebeurd duidelijk ook niet.
Als Ten Hag dat wil uitleggen in de rust, maar deze we 1.5 uur duren denk ik.
nummer10
 nummer10 - maandag 13 augustus 2018 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 21:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Die echte verdediger is in mijn beleving de Ligt. Of Blind als cv moet spelen of op het middenveld zal de tijd uitwijzen maar daar mis ik niks eerlijk gezegd.

Sierhuis is gewoon een talent dat rustig gebracht wordt en dat moet ook kunnen lijkt me met Dolberg en Huntelaar erbij dat een van de beiden een blessure heeft doet daar niks aan af.

Neres ben ik met je eens? Al heb je daar bande voor gehaald die nu geblesseerd is. Moet je daar dan echt aankopen voor gaan doen? Lang dient zich ook aan daarvoor.

Nee sorry. Cl heb ik al vanaf dag 1 geroepen dat het een utopie is dat we dat gaan halen. Maar ten Hag MOET met deze groep kampioen worden met twee vingers in de neus zelfs. Maar ik denk dat hij ewoon de verkeerde keuze is. En dat is wel heel
Kwalijk als je zon goede groep hebt.

Ten Hag eruit en de Boer ervoor?
ajb niet... maar zie het wel gebeuren... aan de andere kant, why not... hij weet dat mensen het saai vonden ondee hem dus zal er alles aan doen om puur op de aanval te spelen ipv tikkie terug en breed..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 13 augustus 2018 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 01:36 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ten Hag kan er niet uit want dan moet die kutdwerg zelf ook weg en dat wil hij overduidelijk niet!

Ben het wel eens met jou.
Zou wel een stunt wezen van Overmars om hem te ontslaan als hij verliest tegen Luik en dan Van de Brom neer te zetten. Die Ten Hag kan toch ook gewoon niet normaal Nederlands praten. Dit zal op het trainingsveld niet anders zijn vrees ik. Ben er klaar mee met die vent
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 13 augustus 2018 - 09:05   quote  deeplink  
Of de Boer weer neerzetten
p111
 p111 - maandag 13 augustus 2018 - 09:15   quote  deeplink  
De Boer had niet de helft van deze kwaliteit staan.Dus hij moest wel tikkie breed en tikkie terug.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 13 augustus 2018 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 06:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het enige punt is dat De Boer een selectie kreeg voorgeschoteld bij Ajax wat voornamelijk bestond uit tieners. Dat het dus zo vreselijk saai was kwam door de staat van het elftal. Ik weet zeker dat Frank met dit elftal veel aanvallender zou gaan voetballen. En ik weet nog zekerder dat hij 200% meer resultaat zal behalen dan die Ten Hag!
Frank had ook te weinig inspraak heeft het ook laten gebeuren dat zijn selectie steeds minder werd. Als je een paar keer kampioen wordt moet je ook groeien dat deed Frank niet alleen de bankrekening.

200% meer rendement zou ik ook halen tov. Ten Hag die presteert niks namelijk.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 13 augustus 2018 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 09:15 schreef p111 het volgende:
De Boer had niet de helft van deze kwaliteit staan.Dus hij moest wel tikkie breed en tikkie terug.
Heeft hij zelf laten gebeuren..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 13 augustus 2018 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 09:39 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Frank had ook te weinig inspraak heeft het ook laten gebeuren dat zijn selectie steeds minder werd. Als je een paar keer kampioen wordt moet je ook groeien dat deed Frank niet alleen de bankrekening.

200% meer rendement zou ik ook halen tov. Ten Hag die presteert niks namelijk.
Ben het er niet helemaal mee eens dat hij dat zelf heeft laten gebeuren, want er kon toen gewoon veel minder. Pas na zijn vertrek begon Ajax iets makkelijker de portemonnee te trekken, en pas sinds vorig seizoen echt keiharde knaken te betalen. De Boer had nog de naweeën Van het drama Sulejmani!
Eide
 Eide - maandag 13 augustus 2018 - 11:04   quote  deeplink  
'Waarom laat Ten Hag zijn oren hangen naar groeibriljantje Frenkie de Jong?'

Erik ten Hag heeft er met zijn ongelukkige keuzes voor gezorgd dat de druk voor Standard Luik-thuis maximaal is bij Ajax. Dat schrijft De Telegraaf in een kritische analyse.

Het wordt Ten Hag aangerekend dat hij de basiself van Ajax op vier plekken wijzigde voor de eerste competitiewedstrijd tegen Heracles Almelo: Frenkie de Jong, Nicolás Tagliafico, Lasse Schöne en Klaas-Jan Huntelaar begonnen op de bank. 'Waarom startte hij niet met zijn sterkste elftal, de ploeg die de laatste weken aan automatismen werkte en tegen Sturm Graz en Standard Luik prima fases kende?', aldus De Telegraaf. 'Huntelaar kookte na afloop nog van woede, maar hield zich zichtbaar in.'

Het spel van Ajax was tegen Heracles 'voorspelbaar en saai', aldus de ochtendkrant. Ook de tactische keuzes van Ten Hag pakten verkeerd uit. 'Waarom laat Ten Hag zijn oren hangen naar Frenkie de Jong? Het groeibriljantje wil het liefst op het middenveld spelen, maar juist als linker centrale verdediger is hij de katalysator van het elftal. Met Daley Blind op die plaats verloopt de opbouw trager, terwijl Blind als controleur op het middenveld meer in zijn element is. Die switch moet Ten Hag aan De Jong kunnen verkopen.'

'Vorig seizoen klaagden de spelers over de trainingspartijen elf-tegen-elf, waarin de reserves dagen achter elkaar de volgende tegenstander moesten nabootsen en de ellenlange besprekingen van Ten Hag. Door zijn tactische gegoochel heeft hij de groep nog steeds niet voor zich weten te winnen, want tegen Heracles stond er bepaald geen groep die voor haar trainer door het vuur ging', besluit De Telegraaf. 'Met zo veel kwaliteit in de selectie moet Ten Hag de boel aan de praat krijgen. Anders heeft hij hopeloos gefaald.'

Bron
Eide
 Eide - maandag 13 augustus 2018 - 11:05   quote  deeplink  
Ik kan mij wel vinden in het bovenstaande. We hebben het beste Ajax, dit seizoen en vorig seizoen, gezien met De Jong op CV.
Pietje
 Pietje - maandag 13 augustus 2018 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 11:04 schreef Eide het volgende:
'Waarom laat Ten Hag zijn oren hangen naar groeibriljantje Frenkie de Jong?'

Erik ten Hag heeft er met zijn ongelukkige keuzes voor gezorgd dat de druk voor Standard Luik-thuis maximaal is bij Ajax. Dat schrijft De Telegraaf in een kritische analyse.

Het wordt Ten Hag aangerekend dat hij de basiself van Ajax op vier plekken wijzigde voor de eerste competitiewedstrijd tegen Heracles Almelo: Frenkie de Jong, Nicolás Tagliafico, Lasse Schöne en Klaas-Jan Huntelaar begonnen op de bank. 'Waarom startte hij niet met zijn sterkste elftal, de ploeg die de laatste weken aan automatismen werkte en tegen Sturm Graz en Standard Luik prima fases kende?', aldus De Telegraaf. 'Huntelaar kookte na afloop nog van woede, maar hield zich zichtbaar in.'

Het spel van Ajax was tegen Heracles 'voorspelbaar en saai', aldus de ochtendkrant. Ook de tactische keuzes van Ten Hag pakten verkeerd uit. 'Waarom laat Ten Hag zijn oren hangen naar Frenkie de Jong? Het groeibriljantje wil het liefst op het middenveld spelen, maar juist als linker centrale verdediger is hij de katalysator van het elftal. Met Daley Blind op die plaats verloopt de opbouw trager, terwijl Blind als controleur op het middenveld meer in zijn element is. Die switch moet Ten Hag aan De Jong kunnen verkopen.'

'Vorig seizoen klaagden de spelers over de trainingspartijen elf-tegen-elf, waarin de reserves dagen achter elkaar de volgende tegenstander moesten nabootsen en de ellenlange besprekingen van Ten Hag. Door zijn tactische gegoochel heeft hij de groep nog steeds niet voor zich weten te winnen, want tegen Heracles stond er bepaald geen groep die voor haar trainer door het vuur ging', besluit De Telegraaf. 'Met zo veel kwaliteit in de selectie moet Ten Hag de boel aan de praat krijgen. Anders heeft hij hopeloos gefaald.'

Bron
Wat een schitterend artikel is dit. Van de eerste tot en met de laatste letter ben ik het hier mee eens.
Peterhs
 Peterhs - maandag 13 augustus 2018 - 12:08   quote  deeplink  
Kan niet anders dat het beamen.
Eide
 Eide - maandag 13 augustus 2018 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 11:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat een schitterend artikel is dit. Van de eerste tot en met de laatste letter ben ik het hier mee eens.
Ik denk ook dat hier de kern van het probleem "Ten Hag" hier heel duidelijk uiteen wordt gezet.
AkaS
 AkaS - maandag 13 augustus 2018 - 12:20   quote  deeplink  
Sluit in grote lijnen aan op mijn eerdere reactie...:

quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 21:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nee gast, dat bedoel ik helemaal niet.

Want al neem je die woorden even weg, is het toch van God los dat je inzetloos begint of niet dan...

En dan een kut helft, dat kan. Maar dan verwacht je een reactie na rust en gewoon weer niet. En inmiddels heeft Ten Hag wel de tijd gehad he...

Ik ben eerlijk en rieel, maar de excuses houden wel langzaam op.
Het is idd geen gebrek aan inzet. Maar gebrek aan dynamiek en dat komt door de traagheid van Blind, anderen moeten door hem met de rem erop spelen. Daarnaast is iedere keer een ander team ook niet bevoordelijk lijkt mij. Iedere keer andere poppetjes met een andere inbreng en invloed op de taken en tactieken...

Nee, met Blind ipv een type de Jong schakelen we direct een niveautje terug.

Overigens is dit volgens mij al het derde jaar achter elkaar dat we thuis verliezen van Heracles... 2 jaar geleden was het onze 2e of 3e thuiswedstrijd van het seizoen, het debuut van Sanchez als ik mij niet vergis.

Zonder van Gaal had Blind never in de Premier League gespeeld maar dit even terzijde!
AkaS
 AkaS - maandag 13 augustus 2018 - 12:22   quote  deeplink  
Maarja, vanuit een positieve journalist is het beter te verteren dan een " negatieve" Akas....
Pietje
 Pietje - maandag 13 augustus 2018 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 12:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk ook dat hier de kern van het probleem "Ten Hag" hier heel duidelijk uiteen wordt gezet.
Klopt! Het is inderdaad een juiste analyse.
Jaccio
 Jaccio - maandag 13 augustus 2018 - 12:49   quote  deeplink  
We zijn toch niet met z'n allen in paniek door een vervelende start?
Komt allemaal wel goed
Pietje
 Pietje - maandag 13 augustus 2018 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 12:49 schreef Jaccio het volgende:
We zijn toch niet met z'n allen in paniek door een vervelende start?
Komt allemaal wel goed
Ik denk dat "paniek" hier niet het goede woord is. Althans wat mij betreft. Ik ben zwaar teleurgesteld en witheet om wat de spelers (en coach) zaterdagavond hebben laten zien.

Natuurlijk, het was pas de eerste competitiewedstrijd, maar dit kan niet positief voor het zelfvertrouwen werken. Na één wedstrijd alweer in de achtervolging moeten. Het kon niet eerder.
Daarnaast was zaterdag lamlendigheid troef.
Jaccio
 Jaccio - maandag 13 augustus 2018 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 12:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat "paniek" hier niet het goede woord is. Althans wat mij betreft. Ik ben zwaar teleurgesteld en witheet om wat de spelers (en coach) zaterdagavond hebben laten zien.

Natuurlijk, het was pas de eerste competitiewedstrijd, maar dit kan niet positief voor het zelfvertrouwen werken. Na één wedstrijd alweer in de achtervolging moeten. Het kon niet eerder.
Daarnaast was zaterdag lamlendigheid troef.
Denk dat het gewoon even zoeken is nog tot ze in de juiste 'flow' komen. Ik twijfel er niet aan dat dit snel het geval zal zijn.
Altijd spannend zo een eerste competitie wedstrijd natuurlijk.
Morgen gaan we door in Europa, wat weer een flinke dosis kracht en zelfvertrouwen zal geven
remco k
 remco k - maandag 13 augustus 2018 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 22:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Uiteindelijk moet je zelf op basis van je salaris al alles willen geven. Wanneer dit niet gebeurd, moet daar in de rust aandacht aan besteed worden en na de wedstrijd weer. Dat gebeurd duidelijk ook niet.
Zo zou het wel moeten zijn maar werkt het helaas niet naar mijn Niet voor niets zijn bepaalde ploegen die altijd de juiste mentaliteit op de mat leggen en dat zit hem dan echt in de aard van de trainer die die mentaliteit over weet te brengen.
remco k
 remco k - maandag 13 augustus 2018 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 23:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Sierhuis gaat, tenzij hij zich nog stormachtig gaat ontwikkelen nooit eerste spits worden bij Ajax. Ik zeg dat terwijl ik fan ben van die gozer. Ik denk dat hij voetballend te beperkt is voor een ploeg als Ajax. Op basis van kwaliteit vind ik Casseirra beter dan Sierhuis. Sierhuis is uitstekend als stand-in achter KJH en Dolberg maar ook niet meer vrees ik. Daar achter Danilo en Brobbey waar ik wel hoge verwachtingen van heb, maar die hebben beide nog wat tijd nodig voor Ajax 1 in beeld komt.
Ik denk juist dat met deze ploeg sierhuis wel degelijk door kan breken. Genoeg aanvoer en zon spits is dat ook die aanvoer nodig heeft.

Wat die laatste twee ben ik het met je eens. Die zijn er nog niet maar hebben wel het juiste DNA als voetballer om het te redden bij Ajax. Hopelijk zit daar de juiste mentaliteit in.
Eide
 Eide - maandag 13 augustus 2018 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 12:49 schreef Jaccio het volgende:
We zijn toch niet met z'n allen in paniek door een vervelende start?
Komt allemaal wel goed
Hoezo vervelende start? Het probleem is dat er geen enkele verbetering zichtbaar is ten opzichte van Ajax onder Ten Hag vorig seizoen.

Toen riepen verschillende mensen dat Ten Hag tijd moest krijgen. Dat was natuurlijk al volslagen lulkoek. Als je tussentijds een trainer wisselt moet je minimaal verbetering zien ten opzichte van de ontslagen trainer. Dat was al duidelijk niet het geval.

Nu heeft ten Hag die tijd toch gehad. Ajax heeft vele miljoenen geïnvesteerd in de selectie in de vorm van gelouterde spelers uit de Premier League. Ten Hag heeft de volledige voorbereiding gehad om Ajax tactisch klaar te stomen voor het nieuwe seizoen...

En dan krijg je wanprestaties voorgeschoteld.
Pietje
 Pietje - maandag 13 augustus 2018 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 13:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoezo vervelende start? Het probleem is dat er geen enkele verbetering zichtbaar is ten opzichte van Ajax onder Ten Hag vorig seizoen.

Toen riepen verschillende mensen dat Ten Hag tijd moest krijgen. Dat was natuurlijk al volslagen lulkoek. Als je tussentijds een trainer wisselt moet je minimaal verbetering zien ten opzichte van de ontslagen trainer. Dat was al duidelijk niet het geval.

Nu heeft ten Hag die tijd toch gehad. Ajax heeft vele miljoenen geïnvesteerd in de selectie in de vorm van gelouterde spelers uit de Premier League. Ten Hag heeft de volledige voorbereiding gehad om Ajax tactisch klaar te stomen voor het nieuwe seizoen...

En dan krijg je wanprestaties voorgeschoteld.
Ik was één van diegenen, die vond dat Ten Hag een kans verdiende, simpelweg omdat iedereen een kans verdient. Dat hij naar voren is geschoven als nieuwe trainer is niet zijn schuld. Ik denk dat als een grote club als Ajax langskomt en jou vraagt, dat je wel heel gek zou zijn om zo'n verzoek naast je neer te leggen. De grote fout van Ajax was echter, dat zij Marcel Keizer niet hadden moeten ontslaan en wel juist op een moment dat het bij Ajax beter ging draaien. Maar die flater kun je uiteraard niet in de schoenen schuiven van Ten Hag.

Nu blijkt dat Ten Hag, na een geheel eigen voorbereiding, de boel nog steeds niet volledig op de rails heeft, nota bene na enorme investeringen, moet je hem wèl ter verantwoording kunnen roepen, ook al omdat hij voor de eerste wedstrijd al spelers rust wilde geven. Pardon? Nu al? Dat vond ik zaterdag een gigantische blunder, die ik hem zwaar aanreken. Je moet altijd in je sterkste opstelling beginnen en als de stand het vervolgens toelaat, kun je spelers wisselen om ze rust te geven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 augustus 2018 door Pietje --
Jaccio
 Jaccio - maandag 13 augustus 2018 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 13:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoezo vervelende start? Het probleem is dat er geen enkele verbetering zichtbaar is ten opzichte van Ajax onder Ten Hag vorig seizoen.

Toen riepen verschillende mensen dat Ten Hag tijd moest krijgen. Dat was natuurlijk al volslagen lulkoek. Als je tussentijds een trainer wisselt moet je minimaal verbetering zien ten opzichte van de ontslagen trainer. Dat was al duidelijk niet het geval.

Nu heeft ten Hag die tijd toch gehad. Ajax heeft vele miljoenen geïnvesteerd in de selectie in de vorm van gelouterde spelers uit de Premier League. Ten Hag heeft de volledige voorbereiding gehad om Ajax tactisch klaar te stomen voor het nieuwe seizoen...

En dan krijg je wanprestaties voorgeschoteld.
Ach, het is wat mij betreft slechts een vervelende start van de competitie. Er is nog helemaal niks aan de hand.. Of verwachten we nu dat ze elke week iedereen van de mat spelen omdat de trainer er nu een half jaar zit en een maand geleden nieuwe leuke spelers erbij gehad heeft?
We zagen namen als Blind en Tadic en hebben onszelf ineens gebombardeerd tot absolute favoriet. Allemaal verwachtingen en eisen, maar die jongens moeten het nog maar laten zien.

Ze gaan het ook wel laten zien, maar geef ze gewoon eventjes. Aan het einde van de rit staan wij 'gewoon' met die schaal.. Daar twijfel ik vooralsnog geen seconde aan. Laat ze gewoon even in de flow komen
Hummel10
 Hummel10 - maandag 13 augustus 2018 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 10:55 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ben het er niet helemaal mee eens dat hij dat zelf heeft laten gebeuren, want er kon toen gewoon veel minder. Pas na zijn vertrek begon Ajax iets makkelijker de portemonnee te trekken, en pas sinds vorig seizoen echt keiharde knaken te betalen. De Boer had nog de naweeën Van het drama Sulejmani!
Klopt maar als jij 3 of 4x kampioen wordt moet je ook gewoon met je vuist op tafel slaan.
Nooit gehoord dat hij ontevreden was.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 13 augustus 2018 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 13:53 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt maar als jij 3 of 4x kampioen wordt moet je ook gewoon met je vuist op tafel slaan.
Nooit gehoord dat hij ontevreden was.
Dat waren andere tijden, er kon toen gewoon niets. Hij heeft wel degelijk veel gevraagd, maar kreeg alleen jeugd door. RVC zat ze ook steeds dwars
Loetje
 Loetje - maandag 13 augustus 2018 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 13:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo zou het wel moeten zijn maar werkt het helaas niet naar mijn Niet voor niets zijn bepaalde ploegen die altijd de juiste mentaliteit op de mat leggen en dat zit hem dan echt in de aard van de trainer die die mentaliteit over weet te brengen.
Eigenlijk moet Ten Hag iedere wedstrijdbespreking de spelers anderhalf uur naar Atletico Madrid en Simeone laten kijken...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 13 augustus 2018 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 13:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoezo vervelende start? Het probleem is dat er geen enkele verbetering zichtbaar is ten opzichte van Ajax onder Ten Hag vorig seizoen.

Toen riepen verschillende mensen dat Ten Hag tijd moest krijgen. Dat was natuurlijk al volslagen lulkoek. Als je tussentijds een trainer wisselt moet je minimaal verbetering zien ten opzichte van de ontslagen trainer. Dat was al duidelijk niet het geval.

Nu heeft ten Hag die tijd toch gehad. Ajax heeft vele miljoenen geïnvesteerd in de selectie in de vorm van gelouterde spelers uit de Premier League. Ten Hag heeft de volledige voorbereiding gehad om Ajax tactisch klaar te stomen voor het nieuwe seizoen...

En dan krijg je wanprestaties voorgeschoteld.
Inderdaad, heb vanaf dag 1 afkeer tegen Ten Hag. Helemaal na de 1ste wedstrijd had ik het al bescheten. En wat ik toen allemaal niet naar mijn hoofd geslingerd kreeg!!! Maar nu begint het overgrote deel zich te roeren. Gelukkig maar, want dat krijgt die gek misschien scherp. Andere manier weet ik namelijk niet!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 13 augustus 2018 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 12:49 schreef Jaccio het volgende:
We zijn toch niet met z'n allen in paniek door een vervelende start?
Komt allemaal wel goed
Paniek??? Ik ben gewoon helemaal klaar met die tering trainer!! Sorry hoor, maar een hele voorbereiding kunnen werken aan automatismen en dan vervolgens bij de 1ste wedstrijd je basis op 4 plekken wijzigen!! Dan spoor je niet!!!
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 13 augustus 2018 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 12:49 schreef Jaccio het volgende:
We zijn toch niet met z'n allen in paniek door een vervelende start?
Komt allemaal wel goed
Het komt allemaal wel goed... volgens alle kenners en analisten komt het alleen goed als Ten Hag het aandurft om Frenkie weer achterin te zetten en Blind op 6 te posteren. Als iedereen dit ziet waarom onze trainer dan niet?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 13 augustus 2018 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 16:23 schreef bertus bikkel het volgende:

[..]

Het komt allemaal wel goed... volgens alle kenners en analisten komt het alleen goed als Ten Hag het aandurft om Frenkie weer achterin te zetten en Blind op 6 te posteren. Als iedereen dit ziet waarom onze trainer dan niet?
Die heeft een dikke plaat voor zijn kop!!
p111
 p111 - maandag 13 augustus 2018 - 17:10   quote  deeplink  
Die stotteraar is en zal nooit een Ajax trainer worden.Zijn uitleg en zijn tactische keuzes zijn gewoon waardeloos/laf en een gebrek aan inzicht.Zijn uitstraling en zijn verbale uitleg zijn geen Ajax niveau. ER is maar een remedi onmiddellijk opfucken.
Loetje
 Loetje - maandag 13 augustus 2018 - 17:12   quote  deeplink  
Ten Hag moet gewoon trainer worden van een een of ander compleet vreemdelingenlegioen. Kan die zeggen wat die wil, niemand die het begrijpt en iedereen denkt 'het zal wel goed zijn'. Staat die ook niet voor lul
p111
 p111 - maandag 13 augustus 2018 - 17:17   quote  deeplink  
Hopelijk gaat hij voor deze opstelling.
Onana
Mazraoui-De Ligt-De Jong-Nico
Blind
Karim -(Eiting of Donny)
Neres-Klaas - Tadic.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 augustus 2018 door p111 --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 13 augustus 2018 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 17:17 schreef p111 het volgende:
Hopelijk gaat hij voor deze opstelling.
Onana
Mazraoui-De Ligt-De Jong-Nico
Blind
Karim -(Eiting of Donny)
Neres-Klaas - Tadic.
Je bedoelt Hakim Ziyech neem ik aan, ipv Karim...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 augustus 2018 door Ronald 1960 --
remco k
 remco k - maandag 13 augustus 2018 - 17:37   quote  deeplink  
Frenkie de jong is geen cv. Gewoon niet. En als hij daar nu de missing link is in deze selectie doet ten Hag echt iets verkeerds want er zijn echt zat andere opties die voor voldoende resultaat moeten kunnen zorgen.

Begin maar eens met Blind in balbezit door laten schuiven afwisselend met de backs. Want nu is het centrale duo gewoon statisch.

Ik zou nog eerder Eiting naast de Ligt zetten dan de Jong.

Bijvoorbeeld dit.

Onana

Mazraoui de Ligt Eiting tagliafico

De Jong Blind
Ziyech
Neres Huntelaar Tadic.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 augustus 2018 door remco k --
Loetje
 Loetje - maandag 13 augustus 2018 - 18:47   quote  deeplink  
Waarom schuift het grotendeel Wober zo makkelijk af?

Als je goed opgelet hebt, zag je vorig seizoen onder Keizer dat Wober heel goed speelde toen Keizer even met een echte verdedigend ingestelde 6 speelde en hij niet hoefde op te bouwen. Met Blind voor hem, wil ik Wober dolgraag achterin zien.

Maargoed, er zal ook maar eens een speler in zijn kwaliteit worden opgesteld...
remco k
 remco k - maandag 13 augustus 2018 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 18:47 schreef Loetje het volgende:
Waarom schuift het grotendeel Wober zo makkelijk af?

Als je goed opgelet hebt, zag je vorig seizoen onder Keizer dat Wober heel goed speelde toen Keizer even met een echte verdedigend ingestelde 6 speelde en hij niet hoefde op te bouwen. Met Blind voor hem, wil ik Wober dolgraag achterin zien.

Maargoed, er zal ook maar eens een speler in zijn kwaliteit worden opgesteld...
Ik schrijf hem totaal niet af. Ik denk dat je hem alleen niet als linker centrale kan zien in de eredivisie omdat hij in mijn beleving niet echt maast de Ligt kan laten speen omdat het dezelfde type spelers zijn. Ik zie daar graag een speler die wel inschuift en dat hebben beide heren niet al zou je van de Ligt dat wel mogen verwachten.

Zou het voor Ajax niet wat zijn om echt met drie centrale jongens te gaan spelen.

Onana.

Mazraoui de ligt wober.

Blind
Vd beek de jong
Ziyech
Neres Huntelaar Tadic.
remco k
 remco k - maandag 13 augustus 2018 - 19:05   quote  deeplink  
Jenzou ook Nerres eens kunnen passeren en met Tadic en Ziyech op de vleugels gaan spelen met Frenkie op 10 en blind met Vd beek of schone daarachter. Beiden vleugels komen dan zeker veel naar binnen. Je dwingt beide heren niet alleen elkaar te zoeken en de backs kunnen daar veelvuldig overheen komen. Dan kan je wel met Wober en de Ligt naast elkaar spelen.
Jaccio
 Jaccio - maandag 13 augustus 2018 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 16:23 schreef bertus bikkel het volgende:

[..]

Het komt allemaal wel goed... volgens alle kenners en analisten komt het alleen goed als Ten Hag het aandurft om Frenkie weer achterin te zetten en Blind op 6 te posteren. Als iedereen dit ziet waarom onze trainer dan niet?
Frenkie moet toch tevreden gehouden worden door hem op zijn favoriete positie neer te zetten, anders ben je hem direct kwijt aan Barca.
Weet ten Hag wel hoor. Komt niet altijd uit zijn woorden, maar is niet gek
Loetje
 Loetje - maandag 13 augustus 2018 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 18:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik schrijf hem totaal niet af. Ik denk dat je hem alleen niet als linker centrale kan zien in de eredivisie omdat hij in mijn beleving niet echt maast de Ligt kan laten speen omdat het dezelfde type spelers zijn. Ik zie daar graag een speler die wel inschuift en dat hebben beide heren niet al zou je van de Ligt dat wel mogen verwachten.

Zou het voor Ajax niet wat zijn om echt met drie centrale jongens te gaan spelen.

Onana.

Mazraoui de ligt wober.

Blind
Vd beek de jong
Ziyech
Neres Huntelaar Tadic.
Ik vind Wober en De Ligt zeker niet op elkaar lijken. Er worden van Wober dingen gevraagd waardoor het er op gaat lijken, maar Wober zelf is gewoon een echte mandekker en hij wordt ook weer helemaal verneukt. De Ligt en Wober mogen van mij samen centraal en De Ligt weer als inschuivende man zoals met Sanchez destijds. Dan kan Wober helemaal in zijn element gaan komen in mijn beleving.

Ik voorzie ergens ook nog een belangrijke rol voor Sinkgraven als die terug is. Maar hoelang dat nog duurt is me een raadsel.

Een 3 mans verdediging is een optie, maar dan mag Ajax van mij 3-5-2 gaan spelen. Gewoon het moderne voetbal. En dan een 3 mans verdediging met De Ligt - Wober en Tagliafico. Die laatste zou overigens ook centraal kunnen in een 4 mans verdediging en Sinkgraven op links als die terug komt, met andere instructies als destijds.
remco k
 remco k - maandag 13 augustus 2018 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 augustus 2018 - 20:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind Wober en De Ligt zeker niet op elkaar lijken. Er worden van Wober dingen gevraagd waardoor het er op gaat lijken, maar Wober zelf is gewoon een echte mandekker en hij wordt ook weer helemaal verneukt. De Ligt en Wober mogen van mij samen centraal en De Ligt weer als inschuivende man zoals met Sanchez destijds. Dan kan Wober helemaal in zijn element gaan komen in mijn beleving.

Ik voorzie ergens ook nog een belangrijke rol voor Sinkgraven als die terug is. Maar hoelang dat nog duurt is me een raadsel.

Een 3 mans verdediging is een optie, maar dan mag Ajax van mij 3-5-2 gaan spelen. Gewoon het moderne voetbal. En dan een 3 mans verdediging met De Ligt - Wober en Tagliafico. Die laatste zou overigens ook centraal kunnen in een 4 mans verdediging en Sinkgraven op links als die terug komt, met andere instructies als destijds.
Ik denk dat de Ligt ook gewoon een echte mandekker is en zich daarin ook zal moeten ontwikkelen wil hij echt de absolute top halen. Een inspeelpass zoas Blind heeft hij bijvoorbeeld amper. Wober is daarin een beetje hetzelfde. Fysiek lijkt wober iets minder dominant te zijn.
Tagliafico zie ik niet als cv , sorry maar daar vind ik hem defensief over de grond met name niet sterk genoeg voor.

Sinkgraven ja. Man die zou je al helemaal vergeten.

Uiteindelijk denk ik dat een best veel mogelijk is.

Maar ik begrijp totaal niet waarom hij niet gewoon verder is gegaan zoals de eerste pot tegen sturm. Dat stond en speelde goed. Dan kan je de aankopen altijd nog langzaam gaan inpassen. Nu is er ewoon te beel veranderd in een te kort tijdsbestek. Dat is heel erg stom geweest van ten Hag.
Loetje
 Loetje - maandag 13 augustus 2018 - 20:42   quote  deeplink  
Dat is de hele ellende ook. We kunnen het nu dan niet eens zijn over Wober en De Ligt, we zullen het toch eens zijn als ik zeg dat er zo'n walgelijke voorbereiding is waarbij geen vaardigheden gemaakt kunnen worden en je je eerste pot zo goed speelt, het bizar is dat je de hele zooi om gaat gooien. Zeker aangezien het aantoonbaar ellende oplevert.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Heracles (zaterdag 11 augustus 2018, 18:30); 1 - 1









0.0154809