BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële AFC Ajax is terug in de Champions League topic!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 19:06   quote  deeplink  
Hopen dat we niet beginnen tegen Bayern
Eide
 Eide - donderdag 30 augustus 2018 - 19:06   quote  deeplink  
Dat valt niet verkeerd uit. Een groep met perspectief.
hjf
 hjf - donderdag 30 augustus 2018 - 19:06   quote  deeplink  
We hebben een grote kans om door te gaan!!!!!!!!!!!!
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 30 augustus 2018 - 19:07   quote  deeplink  
Derde plaats is eigenlijk een must in deze groep, maar zelfs de tweede plek is niet ondenkbaar. Ik heb er in elk geval zin in.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 19:09   quote  deeplink  
Dank je Loetje voor de informatie dat we geen Inter konde loten. Dat zorgt voor minder stress

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 augustus 2018 door Positieve Arrogantie --
Enigma
 Enigma - donderdag 30 augustus 2018 - 19:10   quote  deeplink  
In deze poule is de tweede plaats niet onhaalbaar. PSV zal alle zeilen bij moeten zetten voor plaats drie zou je zo zeggen.

Zie Ajax werkelijk tweede worden mits we scoren maar dat is nu wel genoeg gezegd. Zaterdag passe partouts halen!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 19:11   quote  deeplink  
Kashia krijgt een award van respect omdat hij regenboogband heeft gedragen.
Mooi voor Vitesse om toch ff in beeld te zijn geweest.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 30 augustus 2018 - 19:16   quote  deeplink  
wtf, we kunnen gewoon 1e worden, maar ook laatste en aangezien ik altijd positief ben:
We worden gewoon 1e in de poule. Want?

WZAWZDB

En zaterdag gelijk passe partout bestellen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 augustus 2018 door Ronald 1960 --
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 19:17   quote  deeplink  
2n6u494.png
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 19:19   quote  deeplink  
Psv kan gewoon winnen en doorgaan. Psv hoeft namelijk het spel niet te maken om te winnen.
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 19:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Dank je Loetje voor de informatie dat we geen Inter konde loten. Dat zorgt voor minder stress
Weet je wat ik veel erger vond? Dat die vent van Ziggo dat niet wist. Het is zo simpel als wat
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 19:21   quote  deeplink  
Alles staat vanaf nu op de eerste post van het topic.
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 19:28   quote  deeplink  
Ideale wedstrijd programma,

Benfica - Ajax
Ajax - AEK Athene
Bayern - Ajax
Ajax - Bayern
Ajax - Benfica
AEK - Ajax

Eerste pot niet verliezen en hopen dat Benfica dat eraan gaat tegen Bayern. Dan kun je 0 punten tegen Bayern permitteren om thuis van Benfica te winnen en ze achter je te laten. Bovendien zit je dan meteen goed in de poule
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 19:40   quote  deeplink  
PSV acht ik trouwens niet per definitie als laatste in hun groep.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 19:21 schreef Loetje het volgende:

[..]

Weet je wat ik veel erger vond? Dat die vent van Ziggo dat niet wist. Het is zo simpel als wat
Ook de man op eurosport wist het niet
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 19:28 schreef Loetje het volgende:
Ideale wedstrijd programma,

Benfica - Ajax
Ajax - AEK Athene
Bayern - Ajax
Ajax - Bayern
Ajax - Benfica
AEK - Ajax

Eerste pot niet verliezen en hopen dat Benfica dat eraan gaat tegen Bayern. Dan kun je 0 punten tegen Bayern permitteren om thuis van Benfica te winnen en ze achter je te laten. Bovendien zit je dan meteen goed in de poule
ik heb liever dat we de laatste wedstrijd tegen Bayern hebben en dan thuis. Want ik denk dat Bayern na 4 wedstrijden al geplaatst is en misschien spelen ze niet 100% dan en dan hebben we miss een kans.

Ik zou voor dit gaan
Ajax-Benfica
Bayern-Ajax
Ajax-AEK
AEK-Ajax
Benfica-Ajax
Ajax-Bayern

dat je na 4 wedstrijden 9 punten hebt. Benfica heeft er 3 en bayern 4 en AEK 0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 augustus 2018 door Positieve Arrogantie --
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 19:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik heb liever dat we de laatste wedstrijd tegen Bayern hebben en dan thuis. Want ik denk dat Bayern na 4 wedstrijden al geplaatst is en misschien spelen ze niet 100% dan en dan hebben we miss een kans.

Ik zou voor dit gaan
Ajax-Benfica
Bayern-Ajax
Ajax-AEK
AEK-Ajax
Benfica-Ajax
Ajax-Bayern

dat je na 4 wedstrijden 9 punten hebt. Benfica heeft er 3 en bayern 4 en AEK 0
In deze poule is de kans heel redelijk dat je meteen heel hard achter de feiten aan gaat, de bedoeling is zo snel mogelijk iets creëren dat je jezelf sterker gaat voelen dan je bent. Bayern B is nog altijd sterker dan Ajax A. In een laatste wedstrijd wil je dan niet de plicht hebben koste wat kost van Bayern te moeten winnen. Kijk maar tegen Real C een jaar of 6 geleden.

Benfica in de laatste pot thuis of Bayern is een wereld van verschil.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 30 augustus 2018 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 19:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik heb liever dat we de laatste wedstrijd tegen Bayern hebben en dan thuis. Want ik denk dat Bayern na 4 wedstrijden al geplaatst is en misschien spelen ze niet 100% dan en dan hebben we miss een kans.

Ik zou voor dit gaan
Ajax-Benfica
Bayern-Ajax
Ajax-AEK
AEK-Ajax
Benfica-Ajax
Ajax-Bayern

dat je na 4 wedstrijden 9 punten hebt. Benfica heeft er 3 en bayern 4 en AEK 0
Hmmm interessant!!! Wie heeft de rest van de punten gestolen???

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 augustus 2018 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 21:39   quote  deeplink  
Denemarken heeft volgens mij alleen Kopenhagen nog in Europa. Die hebben na penalty's gewonnen van Atalanta
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 21:40   quote  deeplink  
Brondby haalt het niet en Midgyland ligt er ook uit
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 21:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hmmm interessant!!! Wie heeft de rest van de punten gestolen???
Oh ik schrijf bayern 4 punten heeft lol .
Bedoel 12 punten.
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 22:39   quote  deeplink  
Volgens mij wordt er vanaf komend seizoen om 18.55 gespeeld én om 21.00.

Speelschema PSV,
Barcelona - PSV
PSV - Inter
PSV - Spurs
Spurs - PSV
PSV - Barca
Inter - PSV

Die zie ik nog 3e worden. Treffen Barca als ze waarschijnlijk door zijn. Nu even wachten op de onze
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 22:41   quote  deeplink  
Ajax speelschema,

Ajax - AEK Athene
Bayern - Ajax
Ajax - Benfica
Benfica - Ajax
AEK Athene - Ajax
Ajax - Bayern.

Eerste 4 potten cruciaal
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 30 augustus 2018 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 22:41 schreef Loetje het volgende:
Ajax speelschema,

Ajax - AEK Athene
Bayern - Ajax
Ajax - Benfica
Benfica - Ajax
AEK Athene - Ajax
Ajax - Bayern.

Eerste 4 potten cruciaal
ajax - Bayern als laatste zou wel eens CL of EL kunnen betekenen
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 augustus 2018 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 22:44 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

ajax - Bayern als laatste zou wel eens CL of EL kunnen betekenen
en ik denk dat als bayern al geplaatst is als eerste, dat ze ajax helpen... mede door de achtergrond van tenhag bij bayern en de goede relatie tussen bayern en ajax..
nummer10
 nummer10 - donderdag 30 augustus 2018 - 23:03   quote  deeplink  
zie ajax gewoon 2de worden... en niet eens ondenkbaar dat ze kunnen winnen van bayern...
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 30 augustus 2018 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 22:41 schreef Loetje het volgende:
Ajax speelschema,

Ajax - AEK Athene
Bayern - Ajax
Ajax - Benfica
Benfica - Ajax
AEK Athene - Ajax
Ajax - Bayern.

Eerste 4 potten cruciaal
Ik denk best een prima schema. Scheelt denk ik ook dat we beginnen en eindigen met een thuisduel.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 30 augustus 2018 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 22:41 schreef Loetje het volgende:
Ajax speelschema,

Ajax - AEK Athene
Bayern - Ajax
Ajax - Benfica
Benfica - Ajax
AEK Athene - Ajax
Ajax - Bayern.

Eerste 4 potten cruciaal
Overigens spelen we na de thuiswedstrijd tegen AEK Athene het weekend tegen PSV, terwijl die uit naar Barcelona moeten. Mentaal kan het een positieve rol spelen voor Ajax, alhoewel PSV een extra dag rust heeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 augustus 2018 door Hasjkoph --
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 23:34 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Overigens spelen we na de thuiswedstrijd tegen AEK Athene het weekend tegen PSV, terwijl die uit naar Barcelona moeten. Mentaal kan het een positieve rol spelen voor Ajax, alhoewel PSV een extra dag rust heeft.
Zal niet zo'n verschil zijn. PSV is best weerbaar. Kan me nog herinneren dat Ajax met 4-0 verloor bij Barca en 4 dagen later opnieuw hetzelfde deed bij PSV.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 22:41 schreef Loetje het volgende:
Ajax speelschema,

Ajax - AEK Athene
Bayern - Ajax
Ajax - Benfica
Benfica - Ajax
AEK Athene - Ajax
Ajax - Bayern.

Eerste 4 potten cruciaal
Aan het eind bayern thuis treffen is lekker, kans dat ze door zijn is groot en spelers sparen is groot.
Of je dan van ze wint dat is niet te zeggen. Bayern b blijft een goede ploeg.

Dit is eigenlijk nog beter dan wat ik eerder zei.
1ste ronde: Ajax moet winnen( als je niet wint dan heb je ook niks te zoeken in de CL), Bayern zal uit bij Benfica wel winnen(hopelijk)
2de rond: Ajax verliest in München en Benfica speelt hopelijk gelijk in Griekenland( als benfica wint dan is 3de plek vrij dichtbij, als AEK wint dan is 2 overwintering dichtbij(maar gevaarlijk), gelijk is beide) maar zal wel winnen
3de ronde Ajax moet winnen van Benfica, Bayern wint thuis
4de ronde Ajax speelt gelijk uit bij benfica. Bayern wint uit. Ajax 7 punten, Benfica 4(winst opAEK) Bayern 12 AEK 0 Bayern is door.
5de ronde Bayern wil zeker zijn van groepswinst, dus gaat voor winst thuis. Bij een nederlaag van Benfica Dan is Ajax geplaatst voor volgende ronde omdat Benfica gelijk komen in ronde 6 maar onderlinge resultaat verliest.
Loetje
 Loetje - donderdag 30 augustus 2018 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 23:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Aan het eind bayern thuis treffen is lekker, kans dat ze door zijn is groot en spelers sparen is groot.
Of je dan van ze wint dat is niet te zeggen. Bayern b blijft een goede ploeg.

Dit is eigenlijk nog beter dan wat ik eerder zei.
1ste ronde: Ajax moet winnen( als je niet wint dan heb je ook niks te zoeken in de CL), Bayern zal uit bij Benfica wel winnen(hopelijk)
2de rond: Ajax verliest in München en Benfica speelt hopelijk gelijk in Griekenland( als benfica wint dan is 3de plek vrij dichtbij, als AEK wint dan is 2 overwintering dichtbij(maar gevaarlijk), gelijk is beide) maar zal wel winnen
3de ronde Ajax moet winnen van Benfica, Bayern wint thuis
4de ronde Ajax speelt gelijk uit bij benfica. Bayern wint uit. Ajax 7 punten, Benfica 4(winst opAEK) Bayern 12 AEK 0 Bayern is door.
5de ronde Bayern wil zeker zijn van groepswinst, dus gaat voor winst thuis. Bij een nederlaag van Benfica Dan is Ajax geplaatst voor volgende ronde omdat Benfica gelijk komen in ronde 6 maar onderlinge resultaat verliest.
Ik blijf heel simpel, je MOET uitgaan van 0 punten tegen Bayern. Die zijn normaal 3 klassen beter en ieder punt is winst. Ik ga er tevens vanuit dat Benfica in staat is thuis tegen Bayern een punt te pakken.

Ajax moet het hebben tegen Athene en Benfica. Voor plaatsing 8e finale zijn daar 10 minuten nodig en na 3 duels moeten er dat al 6 zijn.

Alle overige punten zijn meegenomen en eigenlijk de moeite niet waard over te speculeren
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 30 augustus 2018 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 23:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik blijf heel simpel, je MOET uitgaan van 0 punten tegen Bayern. Die zijn normaal 3 klassen beter en ieder punt is winst. Ik ga er tevens vanuit dat Benfica in staat is thuis tegen Bayern een punt te pakken.

Ajax moet het hebben tegen Athene en Benfica. Voor plaatsing 8e finale zijn daar 10 minuten nodig en na 3 duels moeten er dat al 6 zijn.

Alle overige punten zijn meegenomen en eigenlijk de moeite niet waard over te speculeren
Ik ga er van uit dat Bayern alle duels wint. Benfica is te zwak om een punt te pakken thuis tegen Bayern.

Ajax moet thuis sowieso 6 punten pakken tegen AEK en Benfica. Gelijk uit bij beide en we zijn door.
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 00:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 23:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat Bayern alle duels wint. Benfica is te zwak om een punt te pakken thuis tegen Bayern.

Ajax moet thuis sowieso 6 punten pakken tegen AEK en Benfica. Gelijk uit bij beide en we zijn door.
Benfica kan vorig jaar dan wel geen punten gepakt hebben, maar daar uit is echt lastig voetballen. Zowel Porto als Benfica geven grote clubs thuis vaak echt veel weerstand.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 00:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 00:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Benfica kan vorig jaar dan wel geen punten gepakt hebben, maar daar uit is echt lastig voetballen. Zowel Porto als Benfica geven grote clubs thuis vaak echt veel weerstand.
Benfica speelde thuis 1-1 tegen PAOK en won uit met 1-4. Dus beetje vreemd:p

Bayern wint wel beide wedstrijden zowel uit als thuis. Als PAOK al een gelijkspel uit kan slepen dan moet Bayern daar ook kunnen winnen.
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 01:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 00:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Benfica speelde thuis 1-1 tegen PAOK en won uit met 1-4. Dus beetje vreemd:p

Bayern wint wel beide wedstrijden zowel uit als thuis. Als PAOK al een gelijkspel uit kan slepen dan moet Bayern daar ook kunnen winnen.
Zeg toch vorig jaar of is lezen dan weer lastig?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 31 augustus 2018 door Loetje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 07:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 01:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeg toch vorig jaar of is lezen dan weer lastig?
Nee, ik heb het over dit seizoen. Presentatie van vorig jaar is niet interessant.
Eide
 Eide - vrijdag 31 augustus 2018 - 07:51   quote  deeplink  
Ik denk dat we er voor moeten waken over vooral Benfica te makkelijk te denken. Hoewel ze echt niet heel makkelijk door de voorrondes zijn gekomen hebben ze wel van Fenerbahce gewonnen wat toch ook geen truttig ploegje is. Benfica wordt gewoon een serieuze uitdaging voor Ajax.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 31 augustus 2018 - 08:34   quote  deeplink  
Toch ben ik zeer positief over de loting. Namelijk dat Ajax op doelpunten doorgaat naar de volgende ronde.

Mijn gevoel zegt dat Ajax en Benfica gelijk gaan eindigen, maar dat Ajax op één of twee doelpunten verschil ten opzichten van Benfica doorgaat met hun totale doelsaldo aan het eind.

De kans dat Ajax naar de volgende ronde gaat is ( toch wel ) voor 60% aanwezig, gezien Ajax steeds beter gaat spelen.

Benfica staat op de Europese ranglijst voor clubs ( ca. de 19e plaats ) wel iets hoger dan Ajax, daar waar Ajax rond de 24e plaats staat. Maar in deze rechtstreekse duel tussen deze twee clubs zegt dat niet veel. Het is nu aan Ajax van wat zij willen bereiken, namelijk de volgende ronde.

VORM VAN DE DAG SPEELT HIER DE ALLERGROOTSTE HOOFDROL IN ! ! ! !
Ajax heeft in het verleden vaker van Benfica gewonnen, dus echt bang hoeft Ajax niet te zijn.

Dat Bayern München doorgaat, dat weten we met z'n allen nu al. Daar wordt geen aandacht aan besteed. Nee, alles is / blijft gericht op Ajax en Benfica, als het gaat wie er als tweede gaat eindigen in poule E.

Er bestaat een ( goede ) kans dat Ajax zelfs 2x met 1-0 kan winnen van Benfica. 0-1 uit en 1-0 thuis.

AEK Athene moet zeker geen probleem zijn voor Ajax, daar Ajax de twee wedstrijden tegen AEK wel kan winnen. 2x met 3-1 winnen van AEK Athene moet geen probleem zijn, lijkt mij.

Al met al ben ikzelf zeer positief over het wel doen halen van de volgende ronde.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 31 augustus 2018 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 07:51 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat we er voor moeten waken over vooral Benfica te makkelijk te denken. Hoewel ze echt niet heel makkelijk door de voorrondes zijn gekomen hebben ze wel van Fenerbahce gewonnen wat toch ook geen truttig ploegje is. Benfica wordt gewoon een serieuze uitdaging voor Ajax.
Benfica is een rot ploeg om tegen te spelen. Al vaker van verloren volgens mij..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 31 augustus 2018 - 08:39   quote  deeplink  
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/837431/ten-hag-grijpt-naast-gehoopte-ajax-versterking-financi-n-een-probleem-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal

En toch wordt ten Hag tegen gewerkt. De financiën waren een probleem bij een eventuele transfer. Hij wil er nog een spits bij.

PSV plaatst zich en hop die Mexicaan is de volgende dag rond.

Las ook dat ze Cassiera terug wilden halen haha wat een grap.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 31 augustus 2018 door Hummel10 --
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 07:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over dit seizoen. Presentatie van vorig jaar is niet interessant.
Dan is het nog vreemder dat je beweert dat Ajax 6 punten moet pakken tegen Benfica want dat slaat zoals gewoonlijk weer nergens op. 4 punten zou een absolute topprestatie zijn
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 08:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan is het nog vreemder dat je beweert dat Ajax 6 punten moet pakken tegen Benfica want dat slaat zoals gewoonlijk weer nergens op. 4 punten zou een absolute topprestatie zijn
6 punten zowel tegen Benfica als tegen AEK. Allebei de thuis wedstrijden
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 31 augustus 2018 - 08:54   quote  deeplink  
Zelf verwacht ik ook, dat Bayern München 2x van Benfica gaat winnen.

Dus is Benfica bij voorbaat nog niet de tweede club die zich zomaar even gaat plaatsen.
Op papier, hoef Ajax ( nog ) niet veel te vrezen, lijkt mij.

De kans van doorgaan voor Ajax naar de tweede ronde acht ik op dit moment wel iets zwaarder
( 55 a 60% ) dan Benfica, ondanks dat Ajax en Benfica elkaar niet veel ontlopen.
Eide
 Eide - vrijdag 31 augustus 2018 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 08:39 schreef Hummel10 het volgende:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/837431/ten-hag-grijpt-naast-gehoopte-ajax-versterking-financi-n-een-probleem-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal

En toch wordt ten Hag tegen gewerkt. De financiën waren een probleem bij een eventuele transfer. Hij wil er nog een spits bij.

PSV plaatst zich en hop die Mexicaan is de volgende dag rond.

Las ook dat ze Cassiera terug wilden halen haha wat een grap.
Je trekt het nu uit verband. De spelers waar men naar keek zijn gewoon te duur voor wat Ajax voor ze wil betalen. De netto balans van de zomerstop + Champions League plaatsing is ongeveer +15 miljoen euro. Ajax betaalde namelijk zo'n 41.6 miljoen voor inkomende transfers en ontving 17.5 mio voor uitgaande transfers.

Kortom; ondanks alle aankopen heeft Ajax nu meer geld ter beschikking dan toen ze de transferperiode in gingen. Louter en alleen financieel vermogen is dus nooit het probleem om een speler te halen.

Het is waarschijnlijker dat voor de spelers die Ajax als een gewenste versterking ziet (waarbij het onduidelijk is hoe die spits in de pikorde moet passen met KJH en Dolberg) meer geld wordt gevraagd dan Ajax aan ze wil spenderen of dat de salariseisen te hoog zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 31 augustus 2018 door Eide --
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 08:52 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

6 punten zowel tegen Benfica als tegen AEK. Allebei de thuis wedstrijden
Zo stond het er niet. Maargoed, AEK moet 6 punten opleveren en Benfica 4. En dan hopen dat het genoeg is
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 08:54 schreef Onze Ajax het volgende:
Zelf verwacht ik ook, dat Bayern München 2x van Benfica gaat winnen.

Dus is Benfica bij voorbaat nog niet de tweede club die zich zomaar even gaat plaatsen.
Op papier, hoef Ajax ( nog ) niet veel te vrezen, lijkt mij.

De kans van doorgaan voor Ajax naar de tweede ronde acht ik op dit moment wel iets zwaarder
( 55 a 60% ) dan Benfica, ondanks dat Ajax en Benfica elkaar niet veel ontlopen.
Ik denk dat het voordeel 52 om 48 voor Benfica is. Maar ook niks meer en zal blijken wie de beste dag heeft.

Benfica is fysiek ijzersterk, hebben veel ervaring en je gaat voor 66 duizend man spelen. Dat is vrij lastig
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 08:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Je trekt het nu uit verband. De spelers waar men naar keek zijn gewoon te duur voor wat Ajax voor ze wil betalen. De netto balans van de zomerstop + Champions League plaatsing is ongeveer +15 miljoen euro. Ajax betaalde namelijk zo'n 4.6 miljoen voor inkomende transfers en ontving 17.5 mio voor uitgaande transfers.

Kortom; ondanks alle aankopen heeft Ajax nu meer geld ter beschikking dan toen ze de transferperiode in gingen. Louter en alleen financieel vermogen is dus nooit het probleem om een speler te halen.

Het is waarschijnlijker dat voor de spelers die Ajax als een gewenste versterking ziet (waarbij het onduidelijk is hoe die spits in de pikorde moet passen met KJH en Dolberg) meer geld wordt gevraagd dan Ajax aan ze wil spenderen of dat de salariseisen te hoog zijn.
Hoe kom je tot die berekening?

mijn berekening:
Transfer is alleen eigenlijk die van Kluivert 17 miljoen
Uitgave transfer is 16(blind ), 11 (Tadic), 8 (Bande) en 6 (labyad) mil.

Zie:https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/transfers/verein/610

Die hebben over een -24 mil transfer balans.
Als je daar de CL inkomsten bij rekent, (15 mil) dan kom je op -9
Eide
 Eide - vrijdag 31 augustus 2018 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 08:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Benfica is een rot ploeg om tegen te spelen. Al vaker van verloren volgens mij..
8 keer tegen gespeeld. 4 keer winst, 2 keer gelijk en 2 keer verloren. De laatste keer was voor de Eusebio Cup in 2014 toen Ajax met 0-1 won. De mooiste overwinning was natuurlijk in de halve finale van de Europa Cuup 1 van 71/72 toen Ajax de Europa Cup 1 won.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 09:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 augustus 2018 - 23:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat Bayern alle duels wint. Benfica is te zwak om een punt te pakken thuis tegen Bayern.

Ajax moet thuis sowieso 6 punten pakken tegen AEK en Benfica. Gelijk uit bij beide en we zijn door.
@ Loetje wat is hier anders aan.

Er staat toch duidelijk dat Ajax THUIS sowieso 6 punten moet pakken tegen AEK en Benfica?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 09:10 schreef Eide het volgende:

[..]

8 keer tegen gespeeld. 4 keer winst, 2 keer gelijk en 2 keer verloren. De laatste keer was voor de Eusebio Cup in 2014 toen Ajax met 0-1 won. De mooiste overwinning was natuurlijk in de halve finale van de Europa Cuup 1 van 71/72 toen Ajax de Europa Cup 1 won.
Ja en tegen Bayern hebben we ook een goed record. 3 winst 3 verlies en 2 gelijk.

Dat betekend dus niets.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële AFC Ajax is terug in de Champions League topic!









0.0144250