BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële AFC Ajax is terug in de Champions League topic!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 31 augustus 2018 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 09:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat het voordeel 52 om 48 voor Benfica is. Maar ook niks meer en zal blijken wie de beste dag heeft.

Benfica is fysiek ijzersterk, hebben veel ervaring en je gaat voor 66 duizend man spelen. Dat is vrij lastig
Ik weet dat je wel gelijk kan hebben. Maar zoals ik al zei :
VORM VAN DE DAG ZAL ALS DE ENIGSTE BEPALEND ZIJN ! ! ! !

Dus hoeven we nog niet echt veel te vrezen. Ajax en Benfica kennen elkaar erg goed.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 31 augustus 2018 - 09:31   quote  deeplink  
Mooie loting, biedt perspectief. Het is hopen dat ze voorin snel scherper worden.
Toch ook wel enigszins jaloers op de loting van PSV. Mooie poule dat zeg!
Eide
 Eide - vrijdag 31 augustus 2018 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 09:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja en tegen Bayern hebben we ook een goed record. 3 winst 3 verlies en 2 gelijk.

Dat betekend dus niets.
Oh, het betekent absoluut niets. Tussen 2014 en nu zijn beide selecties helemaal vernieuwd. Maar goed, er werd iets gezegd over de historie tussen beide clubs en dan is het niet zo'n enorme moeite die even erbij te zoeken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 09:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Oh, het betekent absoluut niets. Tussen 2014 en nu zijn beide selecties helemaal vernieuwd. Maar goed, er werd iets gezegd over de historie tussen beide clubs en dan is het niet zo'n enorme moeite die even erbij te zoeken.
Dat klopt, de correctie was juist.

Over historie hebben wij als Ajacieden weinig te klagen.
Kijk maar naar de loting van CL. Altijd, 90% van alle groepslotingen worden wij vooraf genoemd.
Dan gaat het voornamelijk over onze rijke historie.
Maar op basis van onze historie zouden we bij de top van Europa horen. Dat is niet het geval.

Ik denk dat plek 21 op de lijst van clubs, dat we daar ook wel thuishoren.
Dat we ergens midden in de subtop zitten.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 31 augustus 2018 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 08:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Je trekt het nu uit verband. De spelers waar men naar keek zijn gewoon te duur voor wat Ajax voor ze wil betalen. De netto balans van de zomerstop + Champions League plaatsing is ongeveer +15 miljoen euro. Ajax betaalde namelijk zo'n 41.6 miljoen voor inkomende transfers en ontving 17.5 mio voor uitgaande transfers.

Kortom; ondanks alle aankopen heeft Ajax nu meer geld ter beschikking dan toen ze de transferperiode in gingen. Louter en alleen financieel vermogen is dus nooit het probleem om een speler te halen.

Het is waarschijnlijker dat voor de spelers die Ajax als een gewenste versterking ziet (waarbij het onduidelijk is hoe die spits in de pikorde moet passen met KJH en Dolberg) meer geld wordt gevraagd dan Ajax aan ze wil spenderen of dat de salariseisen te hoog zijn.
Snap ik deels wel maar toch denk ik dat het nu gokken is wat er gebeurt. Dolberg nog steeds niet fit en Sierhuis nog niet van niveau. Huntelaar is een risico want is toch al wat ouder. Ik hoop dat hij fit blijft.

In mijn ogen past bij deze selectie nog wel een rappe spits die op de flanken uit de voeten kan. Gezien het feit dat je Neres ook mist.

Ajax is te weer te behoudend vrees ik. We gaan in ieder geval weer een lastige kluif aan PSV krijgen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 31 augustus 2018 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 09:10 schreef Eide het volgende:

[..]

8 keer tegen gespeeld. 4 keer winst, 2 keer gelijk en 2 keer verloren. De laatste keer was voor de Eusebio Cup in 2014 toen Ajax met 0-1 won. De mooiste overwinning was natuurlijk in de halve finale van de Europa Cuup 1 van 71/72 toen Ajax de Europa Cup 1 won.
Thanks voor de feiten. Laatste keer dat ik erbij was was op de Amsterdam Tournament verloren we ook volgens mij. Blijft een lastig ploegje al weet ik niet wat er nu speelt.
Eide
 Eide - vrijdag 31 augustus 2018 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 13:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Thanks voor de feiten. Laatste keer dat ik erbij was was op de Amsterdam Tournament verloren we ook volgens mij. Blijft een lastig ploegje al weet ik niet wat er nu speelt.
Lastig. Vorig seizoen waren ze voor hun doen matig. Dit seizoen gedeeld koploper met 7 punten uit 3 wedstrijden. Pizzi is een goede middenvelder, Seferevic was op het WK best goed. Salvio is een Argentijnse international... Goede ploeg maar lastig op waarde te schatten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 31 augustus 2018 - 14:20   quote  deeplink  
Wel balen dat Kopenhagen door is, anders had Nederland ondanks de vroege uitschakeling van die andere ploegen goede zaken gedaan! Nu hopen dat Kopenhagen alles verliest in de EL en dat Ajax en PSV hun puntjes pakken in de CL
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 31 augustus 2018 - 19:02   quote  deeplink  
Wel een mooi wedstrijdschema! Thuis starten tegen AEK en thuis afsluiten tegen Bayern dat dan hopelijk al geplaatst is voor de knock out.....biedt perspectief hoor!!!
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 09:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

@ Loetje wat is hier anders aan.

Er staat toch duidelijk dat Ajax THUIS sowieso 6 punten moet pakken tegen AEK en Benfica?
Dat jij letterlijk zegt dat AEK en Benfica 6 punten moest opleveren. Je bent echt dood en doodvermoeiend. Snap gewoon oprecht niet waarom je mij maar blijft quoten. Dacht dat we daar al lang en breed wat over afgesproken hadden.
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 31 augustus 2018 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 14:20 schreef Ajax we love you het volgende:
Wel balen dat Kopenhagen door is, anders had Nederland ondanks de vroege uitschakeling van die andere ploegen goede zaken gedaan! Nu hopen dat Kopenhagen alles verliest in de EL en dat Ajax en PSV hun puntjes pakken in de CL
Tegen Zenit, Slavia Praag en Girondins Bordeaux moet ik nog maar zien hoeveel punten ze gaan pakken.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 31 augustus 2018 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 13:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Lastig. Vorig seizoen waren ze voor hun doen matig. Dit seizoen gedeeld koploper met 7 punten uit 3 wedstrijden. Pizzi is een goede middenvelder, Seferevic was op het WK best goed. Salvio is een Argentijnse international... Goede ploeg maar lastig op waarde te schatten.
Ja ken die namen wel een beetje voorheen hadden ze grotere namen. Het is Champions League dus heel zwak zullen de tegenstanders nooit zijn. Aek kan ook nog lastig zijn vooral uit denk ik.
Wel leuke poule met mogelijkheden in ieder geval.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 augustus 2018 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 19:32 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat jij letterlijk zegt dat AEK en Benfica 6 punten moest opleveren. Je bent echt dood en doodvermoeiend. Snap gewoon oprecht niet waarom je mij maar blijft quoten. Dacht dat we daar al lang en breed wat over afgesproken hadden.
Omdat je zegt iets wat ik niet gezegd zou hebben en ik had het wel gezegd.
Dus wat gezegd worden over mij die onwaar zijn, daar zou ik niet op mogen reageren?

Beetje vreemd? Daar is toch een forum voor of niet dan?

Maar goed laten we lekker rusten. Prima.
Alvast ik kijk er erg naar uit naar CL. Lekker op Dinsdag en Woensdag spelen.
Helaas zit er een interland periode tussen:(
Loetje
 Loetje - vrijdag 31 augustus 2018 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 23:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Omdat je zegt iets wat ik niet gezegd zou hebben en ik had het wel gezegd.
Dus wat gezegd worden over mij die onwaar zijn, daar zou ik niet op mogen reageren?

Beetje vreemd? Daar is toch een forum voor of niet dan?

Maar goed laten we lekker rusten. Prima.
Alvast ik kijk er erg naar uit naar CL. Lekker op Dinsdag en Woensdag spelen.
Helaas zit er een interland periode tussen:(
Forum of niet, we hebben destijds besloten gewoon normaal tegen elkaar te doen en elkaar zo min mogelijk te quoten. We staan 180 graden uit elkaar en iedere post leveren de meest kansloze discussies op. Ik stoor me enorm aan je denkwijze en laat dat soms te hard merken en vooral in het de sfeer voor andere, wil ik daar mee kappen.

Los van of een forum dan is voor discussies, hebben die van ons totaal geen enkele zin. Dus is het beter om lekker Ajax te volgen, veel te posten en elkaar zo min mogelijk te quoten. Ik heb gewoon geen zin in hele lappen onnozele tekst voor mij. Puur uit respect naar medegenoten. In algemene kwesties kunnen we altijd eens wat zeggen maar wat mij betreft was het dit.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 01 september 2018 - 10:43   quote  deeplink  
CL tickets binnen :-) :-)
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 01 september 2018 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 september 2018 - 10:43 schreef Ronald 1960 het volgende:
CL tickets binnen :-) :-)
Mooi man. Je gaat heerlijk genieten jij.
Paar galavoorstellingen sowieso
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 03 september 2018 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2018 - 19:42 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Tegen Zenit, Slavia Praag en Girondins Bordeaux moet ik nog maar zien hoeveel punten ze gaan pakken.
Ja gelukkig :) Ik zag de tegenstanders en nu maak ik me minder zorgen ;-)

Nu nog Oostenrijk en Griekenland achter ons laten. AEK hebben we zelf in de hand :)
remco k
 remco k - dinsdag 02 oktober 2018 - 08:03   quote  deeplink  
Geen CL topic????

Loetje Eide???
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 02 oktober 2018 - 10:59   quote  deeplink  
Ik heb zo een gek gevoel dat we er vanavond een gelijkspel uitslepen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 oktober 2018 - 12:54   quote  deeplink  
Ben ook wel benieuwd naar de reactie hier.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 02 oktober 2018 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 10:59 schreef Jaccio het volgende:
Ik heb zo een gek gevoel dat we er vanavond een gelijkspel uitslepen
Dat zou ik zien als een overwinning
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 02 oktober 2018 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 13:27 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dat zou ik zien als een overwinning
Absoluut. Ik zou het een top prestatie vinden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 oktober 2018 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 13:27 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dat zou ik zien als een overwinning
ik niet. Als Ajax de bovenhand heeft en meer kansen krijgt, maar we stappen van het veld af met een gelijkspel, dan ben ik niet tevreden.

We moeten gewoon vanuit onze kracht spelen en voor de overwinning gaan.
Anders is het gedoemd om te mislukken.

Mocht het een te grote hap zijn en je verslikt dan is dat geen schande. Maar je moet in het veld stappen dat je ze gaat opvreten.

Dan kan ik nooit vooraf tevreden zijn met een gelijkspel.
Mocht Bayern de baas zijn en het word gelijk, dan kan je tevreden zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 02 oktober 2018 - 17:20   quote  deeplink  
Och soms is het zo vermoeiend.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 02 oktober 2018 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 14:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik niet. Als Ajax de bovenhand heeft en meer kansen krijgt, maar we stappen van het veld af met een gelijkspel, dan ben ik niet tevreden.

We moeten gewoon vanuit onze kracht spelen en voor de overwinning gaan.
Anders is het gedoemd om te mislukken.

Mocht het een te grote hap zijn en je verslikt dan is dat geen schande. Maar je moet in het veld stappen dat je ze gaat opvreten.

Dan kan ik nooit vooraf tevreden zijn met een gelijkspel.
Mocht Bayern de baas zijn en het word gelijk, dan kan je tevreden zijn.
Ik geloof dat iedeeen bij een Europese uitwedstrijd een punt als goed resultaat ziet. Ook de top van Europa denkt zo.
Eide
 Eide - dinsdag 02 oktober 2018 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 08:03 schreef remco k het volgende:
Geen CL topic????

Loetje Eide???
Ik ben straks voor het eerst sinds zondag thuis. Gewoon geen tijd voor gehad.
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 oktober 2018 - 17:48   quote  deeplink  
Ik zal er zo een maken. Maar het zal een ultra korte worden
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 02 oktober 2018 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 10:59 schreef Jaccio het volgende:
Ik heb zo een gek gevoel dat we er vanavond een gelijkspel uitslepen
Ik heb voor vanavond zo'n gek gevoel dat er een overwinning in zit en zeg gewoon 2-3!
Hoppaaaa WZAWZDB
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 02 oktober 2018 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 17:20 schreef remco k het volgende:
Och soms is het zo vermoeiend.
Jij doelt op de reactie PA neem ik aan? Hij heeft toch echt gelijk. ALTIJD uitgaan van je eigen kracht.
Dan kunnen we van iedereen winnen. Het lukte tegen Barca, Man United en City, waarom zou het dan niet tegen Bayern kunnen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 oktober 2018 door Ronald 1960 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 02 oktober 2018 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 18:09 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Jij doelt op de rectie PA neem ik aan? Hij heeft toch echt gelijk. ALTIJD uitgaan van je eigen kracht.
Dan kunnen we van iedereen winnen. Het lukte tegen Barca, Man United en City, waarom zou het dan niet tegen Bayern kunnen?
Hij heeft gelijk, maar om daar eerst een heel boek voor te lezen om bij dat te moeten achterhalen is ook weer vermoeiend. Dus daar heeft Remco weer gelijk
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 02 oktober 2018 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 18:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk, maar om daar eerst een heel boek voor te lezen om bij dat te moeten achterhalen is ook weer vermoeiend. Dus daar heeft Remco weer gelijk
Daar heb jij dan ook wel weer gelijk aan ;-)
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 oktober 2018 - 20:16   quote  deeplink  
Als je denkt volledig uit te kunnen gaan van je eigen kracht tegen Bayern, ben je ernstig ziek. Daarom ook uitstekend dat Ajax zich heeft aangepast tegen een ploeg met 4x zoveel kwaliteit. Echt geen zin om afgeslacht ofzo te worden, als dat nu al niet gebeurd.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 02 oktober 2018 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 20:16 schreef Loetje het volgende:
Als je denkt volledig uit te kunnen gaan van je eigen kracht tegen Bayern, ben je ernstig ziek. Daarom ook uitstekend dat Ajax zich heeft aangepast tegen een ploeg met 4x zoveel kwaliteit. Echt geen zin om afgeslacht ofzo te worden, als dat nu al niet gebeurd.
Ik denk als je sect kijkt, dan is dit helemaal geen verkeerde opstelling is. Blind op het middenveld, waar hij hoort. Een echte verdediger naast de Ligt, ook goed. Een beweglijke voorhoede met Tadic in de spits is ook niet verkeerd. Je kan straks makkelijk Schone wisselen voor Dolberg. Tadic naar de zijkant en Ziyech naar het middenveld
Ik vind dan dat we wel van eigen kracht uit gaan en dit zo een beetje de stekste opstelling is.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 oktober 2018 door Ronald 1960 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 02 oktober 2018 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 20:16 schreef Loetje het volgende:
Als je denkt volledig uit te kunnen gaan van je eigen kracht tegen Bayern, ben je ernstig ziek. Daarom ook uitstekend dat Ajax zich heeft aangepast tegen een ploeg met 4x zoveel kwaliteit. Echt geen zin om afgeslacht ofzo te worden, als dat nu al niet gebeurd.
Waarom zou je een plan B gaan spelen als dat minder is dan Plan A.
Beide ga je mee verliezen, omdat je vooraf niet de favoriet bent.

Dan ga je toch gewoon voor plan A.
remco k
 remco k - dinsdag 02 oktober 2018 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 17:48 schreef Loetje het volgende:
Ik zal er zo een maken. Maar het zal een ultra korte worden
Top
remco k
 remco k - dinsdag 02 oktober 2018 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 oktober 2018 - 18:09 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Jij doelt op de reactie PA neem ik aan? Hij heeft toch echt gelijk. ALTIJD uitgaan van je eigen kracht.
Dan kunnen we van iedereen winnen. Het lukte tegen Barca, Man United en City, waarom zou het dan niet tegen Bayern kunnen?
Natuurlijk moet je uitgaan van eigen kracht en voor de overwinning spelen. Maar gelijkspelen in München is een giga resultaat. Daar koet je ewoon heel tevreden mee zijn.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële AFC Ajax is terug in de Champions League topic!









0.0210180