BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AEK Athene (Woensdag 19 september, 18.55 uur) UEFA Champions League 3-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 19 september 2018 - 20:42   quote  deeplink  
Wat een goal!!! Wat een beauty!!!
Eide
 Eide - woensdag 19 september 2018 - 20:43   quote  deeplink  
Geen makkelijke pot, absoluut niet, maar uiteindelijk doet de stand de wedstrijd wel recht aan.
Eide
 Eide - woensdag 19 september 2018 - 20:45   quote  deeplink  
Prima. Prima start van het Europees avontuur. Prima voorbereiding op PSV. Hopelijk vallen de blessures van De Ligt en KJH mee.
remco k
 remco k - woensdag 19 september 2018 - 20:46   quote  deeplink  
Dat is ff een hele andere tweede helft zeg. Fenomenale tweede helft. Wat een heerlijk gevoel heeft dit Ajax mij zeg.

Dit staat wel in de cl hoor.
remco k
 remco k - woensdag 19 september 2018 - 20:46   quote  deeplink  
Tagliafico. Held van de dag. Vd beek een hele goede invalbeurt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 20:50   quote  deeplink  
Ik zag Nerres lopen en die zag eruit alsof die in zijn kont was genomen, die liep moeilijk.
Ff wachten tot zondag of iedereen wel fit zijn.
p111
 p111 - woensdag 19 september 2018 - 20:55   quote  deeplink  
Ja het zal toch niet zo wezen dat onze godenjongens met een half elftal naar Eindhoven moeten.
Loetje
 Loetje - woensdag 19 september 2018 - 21:06   quote  deeplink  
2e helft uitstekend he. Laatste linie vastzetten vanaf eerste minuut na rust en je speelt een ijzersterke 2e helft.
Loetje
 Loetje - woensdag 19 september 2018 - 21:06   quote  deeplink  
En weer voor mij een bevestiging dat Van de Beek de volgende middenvelder moet zijn en niet Carel Eiting.
Loetje
 Loetje - woensdag 19 september 2018 - 21:07   quote  deeplink  
Maar hopelijk zondag met De Ligt en Huntelaar. Zou een enorme aderlating zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 19 september 2018 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 21:07 schreef Loetje het volgende:
Maar hopelijk zondag met De Ligt en Huntelaar. Zou een enorme aderlating zijn.
Huntelaar niet eens echt, daar kan altijd nog Dolberg staan. Maar vanavond heeft wel laten zien wat het ontbreken van De Ligt met ons doet!
Loetje
 Loetje - woensdag 19 september 2018 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 21:08 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Huntelaar niet eens echt, daar kan altijd nog Dolberg staan. Maar vanavond heeft wel laten zien wat het ontbreken van De Ligt met ons doet!
Dolberg zal daar nog niet starten.
remco k
 remco k - woensdag 19 september 2018 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 21:06 schreef Loetje het volgende:
En weer voor mij een bevestiging dat Van de Beek de volgende middenvelder moet zijn en niet Carel Eiting.
Toch klopt het wel wat ten Hag erover zei wat opbouw betreft.
remco k
 remco k - woensdag 19 september 2018 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 21:08 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Huntelaar niet eens echt, daar kan altijd nog Dolberg staan. Maar vanavond heeft wel laten zien wat het ontbreken van De Ligt met ons doet!
De ligt is fantastisch. Maar vandaag werd hij minder gemist dan ik had verwacht. Defensief heel weinig in de problemen gekomen.

Frenkie een linie terug is wel anders voetballen.
remco k
 remco k - woensdag 19 september 2018 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 21:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dolberg zal daar nog niet starten.
Dat denk ik ook niet
Eide
 Eide - woensdag 19 september 2018 - 21:21   quote  deeplink  
Eiting en Van de Beek zijn heel andere types. Eiting is een voetballende controleur. Van de Beek is een scorende 10 die vooral goed is in de 16 van de tegenstander. Je gebruikt ze dus ook om heel andere redenen.

Van de Beek concurreert niet met Eiting maar met Neres, Tadic en Ziyech. Eiting doet dat met Schöne en De Jong.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 september 2018 - 21:35   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd hoeveel kracht dit gekost heeft en dat ten opzichte van PSV.
Gelukkig spelen we tegen een club die ook europese wedstrijd achter de rug heeft.
remco k
 remco k - woensdag 19 september 2018 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 21:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel kracht dit gekost heeft en dat ten opzichte van PSV.
Gelukkig spelen we tegen een club die ook europese wedstrijd achter de rug heeft.
Die hebben alleen 24 uur meer rust.
Brandje
 Brandje - woensdag 19 september 2018 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 21:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Die hebben alleen 24 uur meer rust.
Reisdag erbij, 4-0 op de broek gehad. We gaan het zien. Dit Ajax is echt een team en zal niet snel meer door een ondergens zakken denk ik waar ik bij psv toch meer het gevoel dat ze het van de grillen van de voorste drie en Pereiro moeten hebben.
Brandje
 Brandje - woensdag 19 september 2018 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 21:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel kracht dit gekost heeft en dat ten opzichte van PSV.
Gelukkig spelen we tegen een club die ook europese wedstrijd achter de rug heeft.
Denk dat je beter tegen feyenoord of psv kan spelen dan uit tegen een vvv, excelsior of emmen
Brandje
 Brandje - woensdag 19 september 2018 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 21:21 schreef Eide het volgende:
Eiting en Van de Beek zijn heel andere types. Eiting is een voetballende controleur. Van de Beek is een scorende 10 die vooral goed is in de 16 van de tegenstander. Je gebruikt ze dus ook om heel andere redenen.

Van de Beek concurreert niet met Eiting maar met Neres, Tadic en Ziyech. Eiting doet dat met Schöne en De Jong.
Sorry maar dan vind ik echt dat je Donny te kort doet. ja hij scoort veel maar is aan de bal ook prima, ziet het spelletje prima.
Eiting en Schone is de eerste helft teveel van het goede gebleken. Carel komt nog net te kort en Lasse liet weer verschrikkelijk grote gaten vallen op het middenveld. Gelukkig dekte Daley de twee helft veel meer door waardoor de aansluiting er wel was maar dat was niet de verdienste van Lasse.
Eide
 Eide - woensdag 19 september 2018 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 22:00 schreef Brandje het volgende:

[..]

Denk dat je beter tegen feyenoord of psv kan spelen dan uit tegen een vvv, excelsior of emmen
Eens.
Eide
 Eide - woensdag 19 september 2018 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 22:02 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar dan vind ik echt dat je Donny te kort doet. ja hij scoort veel maar is aan de bal ook prima, ziet het spelletje prima.

Ik geeft slechts een hele beknopte karakterisering. De moraal is dat Donny en Eiting geen concurrent van elkaar zijn. Ze spelen op en ander deel van het veld in een andere rol.

Daarnaast is Van de Beek normaliter niet iemand die veel doet in de passing en de opbouw. Dat is zijn spel gewoon niet, dat is zij kracht niet en als je dat van hen verwacht gaat hij nooit voldoen. Donny moet in het huidige systeem op 10 spelen, niet op 6 of 8.
Brandje
 Brandje - woensdag 19 september 2018 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 22:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik geeft slechts een hele beknopte karakterisering. De moraal is dat Donny en Eiting geen concurrent van elkaar zijn. Ze spelen op en ander deel van het veld in een andere rol.

Daarnaast is Van de Beek normaliter niet iemand die veel doet in de passing en de opbouw. Dat is zijn spel gewoon niet, dat is zij kracht niet en als je dat van hen verwacht gaat hij nooit voldoen. Donny moet in het huidige systeem op 10 spelen, niet op 6 of 8.
Ok gap, duidelijk verhaal. Dan snap ik je en klopt TH ziet Donny en Carel niet als concurrenten
Enigma
 Enigma - donderdag 20 september 2018 - 00:01   quote  deeplink  
Zal wel een mierenneuker zijn maar het geeft toch behoorlijk te denken dat een vrediger twee keer scoort vd drie..?
Zo sterk was Ajax niet imo. De goals verbloemen veel.

Blijf erbij: geen echte kansen behalve de twee nul. Ik denk werkelijk dat psv dit afstraft en de pot dichtgooit. En hoe mooi ook, het draait om de titel dit jaar.
Loetje
 Loetje - donderdag 20 september 2018 - 01:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 21:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Die hebben alleen 24 uur meer rust.
Maar wel een reis.
Eide
 Eide - donderdag 20 september 2018 - 05:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 00:01 schreef Enigma het volgende:
Zal wel een mierenneuker zijn maar het geeft toch behoorlijk te denken dat een vrediger twee keer scoort vd drie..?
Zo sterk was Ajax niet imo. De goals verbloemen veel.

Blijf erbij: geen echte kansen behalve de twee nul. Ik denk werkelijk dat psv dit afstraft en de pot dichtgooit. En hoe mooi ook, het draait om de titel dit jaar.
Ajax heeft zeggen en schrijven 1 kans weg gegeven en heeft andersom zelf best wat gecreeerd. De eerste helft was stroef, de tweede helft was zeer acceptabel. Ik denk dat de uitslag recht deed aan de wedstrijd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 september 2018 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 20 september 2018 - 07:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 september 2018 - 21:11 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dolberg zal daar nog niet starten.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat mocht Huntelaar afhaken, dat Dolberg er zou kunnen staan.
nummer10
 nummer10 - donderdag 20 september 2018 - 08:37   quote  deeplink  
ajb niet... oogt nog net zo laks als voor de blessure.. het gif en werken wat huntelaar in de wedstrijden legt kan dolberg nog wat van leren.. zie zelf dan nog liever sierhuis

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 september 2018 door nummer10 --
p111
 p111 - donderdag 20 september 2018 - 10:35   quote  deeplink  
Zijn ijskoude reacties ben ik zelf ook niet zo,n voorstander van.Ik heb nog steeds mijn twijfels over zijn kwaliteiten,ik hoop dat ik het mis heb,maar op dit moment zie ik liever Klaas in de spits.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 20 september 2018 - 10:50   quote  deeplink  
Ben toch blij dat we met 3-0 gewonnen hebben, daar de ruststand eerst een heel ander (voetbal)beeld lied zien. De tweede helft was wel veel beter.

Verder vond ik ( zoals de meeste Spaanse arbitrages ) de arbitrage zeer matig.
Loetje
 Loetje - donderdag 20 september 2018 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 07:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat mocht Huntelaar afhaken, dat Dolberg er zou kunnen staan.
Het laatste half uur misschien wel ja.
Loetje
 Loetje - donderdag 20 september 2018 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 08:37 schreef nummer10 het volgende:
ajb niet... oogt nog net zo laks als voor de blessure.. het gif en werken wat huntelaar in de wedstrijden legt kan dolberg nog wat van leren.. zie zelf dan nog liever sierhuis
Je beoordeeld Dolberg nu alweer op 10 minuten? Die jongen was blij om überhaupt weer eens op het veld te staan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 september 2018 - 14:31   quote  deeplink  
Ik vond Dolberg niet eens zo slecht invallen! Niet voor iemand die in half jaar 15 min heeft gespeeld, op het wk!

Hij is meer voetballer dan dat Huntelaar is, ook al speelt Huntelaar veel beter dan vroeger.
Het gaat niet om kansen afmaken maar meer met combinaties en balvast houden, enkel hierdoor is hij de scherpte wel een beetje kwijt. Toch staat hij op 10 doelpunten in 11 wedstrijden, dat voor iemand die einde van zijn carrière zit.

Dolberg heeft wel mijn voorkeur, zeker voor in de toekomst. Zal misschien zondag ook wel spelen, want of Huntelaar fit is dat is onzeker.
Loetje
 Loetje - donderdag 20 september 2018 - 14:35   quote  deeplink  
Mwa, qua voetbal is Huntelaar wel wat beter. Is vaker aanspeelbaar, kan een bak bijhouden maar Dolberg in goede doen is veel dodelijker dan Huntelaar in de afronding. Voorwaarde is wel dat de aanvoer er moet zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 september 2018 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 14:35 schreef Loetje het volgende:
Mwa, qua voetbal is Huntelaar wel wat beter. Is vaker aanspeelbaar, kan een bak bijhouden maar Dolberg in goede doen is veel dodelijker dan Huntelaar in de afronding. Voorwaarde is wel dat de aanvoer er moet zijn.
Ben het niet eens! Maar dat is prima.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 20 september 2018 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 14:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het laatste half uur misschien wel ja.
Gaap.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 20 september 2018 - 15:45   quote  deeplink  
Ach, mocht Huntelaar niet kunnen spelen, dan zal Tadic in de spits beginnen en Donny op 10.

Zo stond het ook toen Huntelaar eruit ging. Dolberg kan dan laatste 20 minuten in de spits staan, want die gaat geen 90 minuten spelen.

Dolberg vind ik nog steeds geweldig en als die wedstrijd ritme heeft, dan gaan we weer heel erg van hem genieten. Daar ben ik van overtuigd. Hoop alleen wel dat De ligt weer fit is
remco k
 remco k - donderdag 20 september 2018 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 14:35 schreef Loetje het volgende:
Mwa, qua voetbal is Huntelaar wel wat beter. Is vaker aanspeelbaar, kan een bak bijhouden maar Dolberg in goede doen is veel dodelijker dan Huntelaar in de afronding. Voorwaarde is wel dat de aanvoer er moet zijn.
Ik vind Dolberg juist een jongen die aan de bal gewoon erg goed is..
remco k
 remco k - donderdag 20 september 2018 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 15:45 schreef Ajax we love you het volgende:
Ach, mocht Huntelaar niet kunnen spelen, dan zal Tadic in de spits beginnen en Donny op 10.

Zo stond het ook toen Huntelaar eruit ging. Dolberg kan dan laatste 20 minuten in de spits staan, want die gaat geen 90 minuten spelen.

Dolberg vind ik nog steeds geweldig en als die wedstrijd ritme heeft, dan gaan we weer heel erg van hem genieten. Daar ben ik van overtuigd. Hoop alleen wel dat De ligt weer fit is
Dat zie ik inderdaad ook wel gebeuren. Gewoon zonder 9 spelen, zwaar overwicht op de rest van het veld en twee CV's van hun die altijd statisch spelen, dan ga je ruimte krijgen met komende mensen..
Loetje
 Loetje - donderdag 20 september 2018 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 15:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gaap.
Lekker slapen dan!
Loetje
 Loetje - donderdag 20 september 2018 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 15:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind Dolberg juist een jongen die aan de bal gewoon erg goed is..
Zolang die naar de goal gericht staat ja, qua balvastheid is het helemaal niks. Wanneer er geen aanvoer was, was Dolberg meteen onzichtbaar. Huntelaar valt altijd wel op, ook als die geen kansen krijgt.
Loetje
 Loetje - donderdag 20 september 2018 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 15:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zie ik inderdaad ook wel gebeuren. Gewoon zonder 9 spelen, zwaar overwicht op de rest van het veld en twee CV's van hun die altijd statisch spelen, dan ga je ruimte krijgen met komende mensen..
Je kan toch wel zo beginnen
remco k
 remco k - donderdag 20 september 2018 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 16:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zolang die naar de goal gericht staat ja, qua balvastheid is het helemaal niks. Wanneer er geen aanvoer was, was Dolberg meteen onzichtbaar. Huntelaar valt altijd wel op, ook als die geen kansen krijgt.
Gister ook twee keer prima, even bal vast houden of direct terug kaatsen, echt gewoon prima daarin wat mij betreft.
Loetje
 Loetje - donderdag 20 september 2018 - 16:34   quote  deeplink  
Wordt 3x heel simpel van de bal afgelopen omdat hij een kant op gaat lopen waar niet kan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 20 september 2018 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 16:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Lekker slapen dan!
Hoop ik wel!
Eide
 Eide - donderdag 20 september 2018 - 22:38   quote  deeplink  
Ter overpeinzing:

Balcontacten Tadic voor do rust
1021576-215-62399.png

Balcontacten Tadic na de rust
1021576-215-62399-1.png

Lijkt dus op een tactische omzetting in de rust waarbij Tadic na de rust op 10 is komen te spelen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 21 september 2018 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 14:35 schreef Loetje het volgende:
Mwa, qua voetbal is Huntelaar wel wat beter. Is vaker aanspeelbaar, kan een bak bijhouden maar Dolberg in goede doen is veel dodelijker dan Huntelaar in de afronding. Voorwaarde is wel dat de aanvoer er moet zijn.
basseer hem niet op 10 minuten hoor.. zelfs voor de blessure vond ik dit a.. heeft het even leuk gedaan toen hij nog redelijk onbekend was, toen verdedigers hem doorkregen was het eigenlijk gedaan en oogde hij gewoon bijna altijd laks en leek het alsof je met 10 man speelde.. en toen won huntelaar de strijd als 1ste spits.. tuurlijk hoop ik dat dolberg het wonderkind is waar we in het begin allemaal aandachten, maar ik heb vanaf het begin eigenlijk al mijn twijfels.. en ja hoop dat ik er volkomen naast zit
nummer10
 nummer10 - vrijdag 21 september 2018 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 september 2018 - 22:38 schreef Eide het volgende:
Ter overpeinzing:

Balcontacten Tadic voor do rust
[ afbeelding ]

Balcontacten Tadic na de rust
[ afbeelding ]

Lijkt dus op een tactische omzetting in de rust waarbij Tadic na de rust op 10 is komen te spelen.
heb je dit ook van ziyech ? vond sws dat zowel ziyech als tadic veel vrijer leken en overal rond rende
Eide
 Eide - vrijdag 21 september 2018 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2018 - 08:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

heb je dit ook van ziyech ? vond sws dat zowel ziyech als tadic veel vrijer leken en overal rond rende
Nee, ik heb dit alleen van Tadic gevonden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AEK Athene (Woensdag 19 september, 18.55 uur) UEFA Champions League 3-0









0.0097210