BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AEK Athene (Woensdag 19 september, 18.55 uur) UEFA Champions League 3-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - vrijdag 21 september 2018 - 09:12   quote  deeplink  
Met Tadic en Ziyech heb je twee super creatieve spelers in huis die je nooit te strak aan banden moet leggen.Zij moeten een zekere vrijheid hebben waardoor hun klasse meer tot hun recht komt.
Eide
 Eide - vrijdag 21 september 2018 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2018 - 09:12 schreef p111 het volgende:
Met Tadic en Ziyech heb je twee super creatieve spelers in huis die je nooit te strak aan banden moet leggen.Zij moeten een zekere vrijheid hebben waardoor hun klasse meer tot hun recht komt.
Helemaal mee eens. Hetzelfde geldt in mindere mate ook voor Frenkie de Jong en de risico's die hij in zijn spel legt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 21 september 2018 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 september 2018 - 09:12 schreef p111 het volgende:
Met Tadic en Ziyech heb je twee super creatieve spelers in huis die je nooit te strak aan banden moet leggen.Zij moeten een zekere vrijheid hebben waardoor hun klasse meer tot hun recht komt.
Dat vind ik van Neres ook. Geef die jongen vrijheid en hij zwerft en maakt het de tegenstander lastig.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 15 oktober 2018 - 13:19   quote  deeplink  
Ik hou van zwervers... Dit is voetbal nieuwe stijl en volgens mij is dit niet heel anders als Barca deed met Messi, Suarez en Neymar.
remco k
 remco k - maandag 15 oktober 2018 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 oktober 2018 - 13:19 schreef Ajax we love you het volgende:
Ik hou van zwervers... Dit is voetbal nieuwe stijl en volgens mij is dit niet heel anders als Barca deed met Messi, Suarez en Neymar.
Pas vanaf een bepaald deel van het veld kregen die jongens allemaal echt hun vrijheid, zomaar een beetje zwerven geloof ik ook totaal niet in aangezien dan heel erg veel gewoon dom geluk is dat twee mensen dezelfde gedachte hebben over een loop actie en een pass.

Er staat een prachtige uitleg van Henry over het tijdperk van Guardiola daarover op youtube, uiteraard van iets verder terug in de tijd.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 15 oktober 2018 - 15:14   quote  deeplink  
Dat ligt puur aan de type van de spelers.

Messi is zo'n type voetballer. Is geen type spits, en ook geen buitenspeler, maar ook geen 10.
Het is een pleintjes voetballer, die heerlijk kan combineren. Hij is heel goed in het spelletje bal in de ploeg houden terwijl er geen doel is, dat is heerlijk om te zien. Zijn geniale oplossingen.
remco k
 remco k - maandag 15 oktober 2018 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 oktober 2018 - 15:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Dat ligt puur aan de type van de spelers.

Messi is zo'n type voetballer. Is geen type spits, en ook geen buitenspeler, maar ook geen 10.
Het is een pleintjes voetballer, die heerlijk kan combineren. Hij is heel goed in het spelletje bal in de ploeg houden terwijl er geen doel is, dat is heerlijk om te zien. Zijn geniale oplossingen.
Ook Messi speelde in zijn allerbeste periode onder Guardiola gewoon volgens de afspraken die er gemaakt werden, toen zag je hem echt niet balletjes op eigen helft ophalen, dat deed je ook niet onder guardiola..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 oktober 2018 door remco k --
Loetje
 Loetje - maandag 15 oktober 2018 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 oktober 2018 - 13:19 schreef Ajax we love you het volgende:
Ik hou van zwervers... Dit is voetbal nieuwe stijl en volgens mij is dit niet heel anders als Barca deed met Messi, Suarez en Neymar.
Ik ook. Liep laatst nog langs een etende zwerver uit de afvalbak. Toen ik vroeg of die dat thuis ook deed, had die geen antwoord ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 15 oktober 2018 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 oktober 2018 - 15:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook Messi speelde in zijn allerbeste periode onder Guardiola gewoon volgens de afspraken die er gemaakt werden, toen zag je hem echt niet balletjes op eigen helft ophalen, dat deed je ook niet onder guardiola..
Die afspraken maak je ook niet perse, je kan wel zeggen dat je de bal niet moet ophalen bij de verdedigers. Maar als de bal niet komt zoals je hem hebben wilt, namelijk over de grond dan zal je toch echt de bal moeten gaan halen.

Er is een verschil als je met xavi en ineasta op het middenveld speelt of je speelt er niet mee. Niet dat de middenvelders van Barca nu slecht zijn. Maar toch van een andere kwaliteit..

Dat zie je dus ook bij Ajax. Ziyech haalt de bal op als Frenkie niet speelt of als die wel speelt maar niet zijn stempel kan drukken.
Zodra de aanvoer prima is, zal hij de bal niet ophalen want speler wil het liefst zo dicht mogelijk bij vijandelijk doel spelen.

Dus de vrijheid heeft een speler als Ziyech of Messi om de ballen op te halen mits de aanvoer van achteruit niet goed is.
Zodra dat wel goed is zie ze ook niet doen omdat ze dat het liefst niet doen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 19 oktober 2018 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 oktober 2018 - 15:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik ook. Liep laatst nog langs een etende zwerver uit de afvalbak. Toen ik vroeg of die dat thuis ook deed, had die geen antwoord ;-)
whahahaha
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 19 oktober 2018 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 oktober 2018 - 14:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Pas vanaf een bepaald deel van het veld kregen die jongens allemaal echt hun vrijheid, zomaar een beetje zwerven geloof ik ook totaal niet in aangezien dan heel erg veel gewoon dom geluk is dat twee mensen dezelfde gedachte hebben over een loop actie en een pass.

Er staat een prachtige uitleg van Henry over het tijdperk van Guardiola daarover op youtube, uiteraard van iets verder terug in de tijd.
Het is maar net hoe je het invult als medespeler. Er moeten natuurlijk wel afspraken worden gemaakt, maar als 1 iemand gaat zwerven, dan moeten andere weten wat ze moeten doen, het is niets anders dan posities wisselen en daarmee breng je verwarring.

Als een verdediger weet dat hij speelt tegen Neres en zich daarop focussed, dan weet hij precies wat Neres gaat doen, wat zijn goede been is, etc. Maar als je de ene keer Neres, de andere keer dolberg en dan weer Donny en dan weer Tadic of Ziyech tegen je heb, dan wordt je als verdediger gek. Hoe makkelijk was het niet om die Younes te verdedigen?

Heb je misschien een linkje? is wel interessant.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 oktober 2018 door Ajax we love you --
Eide
 Eide - vrijdag 19 oktober 2018 - 12:54   quote  deeplink  
Uiteindelijk krijg je echt mooi voetbal als spelers elkaar aanvoelen. Dat kan net echte positiespelers doordat je ze blind kan aanspelen of met meer dynamische voetvallers doordat ze steeds in beweging zijn en daardoor aanspeelbaar. In beide voorbeelden gaat het er vooral om dat het voor het team werkt en dat spelers instinctief aanvoelen wat anderen gaan doen.

Dat maakt Ziyech ook zo goed, hij voelt dat niet alleen aan maar durft de bal ook meteen te geven.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AEK Athene (Woensdag 19 september, 18.55 uur) UEFA Champions League 3-0









0.0111730