BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Klassieker (zondag 28 oktober 2018, 14:30); 3 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 28 oktober 2018 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 15:29 schreef patrickpsv15 het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee ? Het is toch logisch dat ik voor Feyenoord ben tegen Ajax? Dat geeft PSV de meeste kans op het kampioenschap. Ik was voor Ajax tegen Benfica deze week. Maar ik heb 10€ ingezet op 8 goals of meer. Als dat uitkomt krijg ik 150€ terug. Dus ik hoop op veel goals in de tweede helft:d
Als jij nou eerst een optyft hier!

Pedofiele kut vereniging van je.

Pak vanmiddag nog een oplichter op, uit brabant...kuttyfushoerengehucht.

Oprotte nou, nooit meer verschijnen kuthond!

Boudewijn, doe wat je wil pik, no worries.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 oktober 2018 door ALTIJD PRIJS IN DE K --
Loetje
 Loetje - zondag 28 oktober 2018 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 16:24 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Die gast moeten we slopen pik ;)
Leef jij ook nog? Me wedstrijd is in een keer goed ;-)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 28 oktober 2018 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 16:26 schreef Loetje het volgende:

[..]

Leef jij ook nog? Me wedstrijd is in een keer goed ;-)
Leef?? Ik ben godverdomme aan de weg aan het timmeren bij AFCA!
Loetje
 Loetje - zondag 28 oktober 2018 - 16:29   quote  deeplink  
Nee even serieus, ik hoop soms, ook voor het vermaak, dat Ajax wat door wil zetten. Ajax had denk ik hetzelfde doelsaldo als PSV kunnen hebben. Ja, daar heb ik moeite mee. Zelfde als het gallery play wordt op 1-0. Het is allemaal niet de eerste keer. Terwijl je juist door een hoog tempo veel minder energie verliest doordat je het balletje goed laat gaan. Ajax moest nu steeds onnodig omschakelen.
Loetje
 Loetje - zondag 28 oktober 2018 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 16:29 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Leef?? Ik ben godverdomme aan de weg aan het timmeren bij AFCA!
Ga je ballenjongen worden?
Eide
 Eide - zondag 28 oktober 2018 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 16:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel gap, maar Dolberg en Huntelaar kunnen beide niet mee in de combinatie. Denk daar eens aan? Dan zou Tadic erbij komen en is daar terecht een plek vrij.
Dat is zeker ook een optie zoals ik dat al zeg, maar tegelijkertijd vind ik de keuze voor KJH en/of Dolberg ook te verdedigen. Laten we wel wezen, KJH staat al op 10 goals dit seizoen.
Eide
 Eide - zondag 28 oktober 2018 - 16:34   quote  deeplink  
Het is geen moment een wedstrijd geweest. Uiteindelijk speelt Ajax dit vrij eenvoudig uit, hoewel het hier 5 of 6-0 had moeten worden. Nu een gezapige pot wandelvoetbal gezien waar Ajax niet hoefde en feyenoord niet kon.
Loetje
 Loetje - zondag 28 oktober 2018 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 16:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat is zeker ook een optie zoals ik dat al zeg, maar tegelijkertijd vind ik de keuze voor KJH en/of Dolberg ook te verdedigen. Laten we wel wezen, KJH staat al op 10 goals dit seizoen.
Jawel, maar toch ook veel onzichtbaar en veel kansen missen. Er is bij Ajax heel duidelijk behoefte aan de combinatie en die hebben onze nummers 9 totaal niet.
Eide
 Eide - zondag 28 oktober 2018 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 16:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jawel, maar toch ook veel onzichtbaar en veel kansen missen. Er is bij Ajax heel duidelijk behoefte aan de combinatie en die hebben onze nummers 9 totaal niet.
Eens. Wat vaker zoals tegen Bayern zou absoluut niet misstaan.
Loetje
 Loetje - zondag 28 oktober 2018 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 16:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. Wat vaker zoals tegen Bayern zou absoluut niet misstaan.
Jep.

Maar ook verdedigend he Eide, wij hebben vrij luxe verdedigers die vrij veel kunnen. Tegenstanders spelen wel heel vaak met zones. Daar kun je wel heel gevaarlijk worden door daar een Tadic neer te zetten.
Eide
 Eide - zondag 28 oktober 2018 - 17:03   quote  deeplink  
Ik vind de hele discussie overigens buitengewoon amusant. Voorheen was de klacht dat Ajax te weinig diepte op de bank had. Nu hebben we eindelijk echt 3 man op de bank die gewoon basisspelerkwaliteit hebben en is er weer discussie. :)

Ik ben er gewoon blij mee. Ik vind ook dat Van de Beek een voorbeeld is dat hij het koppie niet heeft laten hangen maar vol voor zijn kansen is gegaan. Ik hoop dat Neres en Wober er ook zo in staan. Bij Neres heb ik dat idee sowieso.
Loetje
 Loetje - zondag 28 oktober 2018 - 17:07   quote  deeplink  
Oh absoluut. Maar daar kan iedereen alleen maar blij over zijn. Maar ik twijfel soms wel over het krediet wat spelers krijgen.
remco k
 remco k - zondag 28 oktober 2018 - 19:49   quote  deeplink  
Ik begrijp niet dat de opstelling tegen Bayern geen vervolg heeft gekregen.

In de wedstrijden daarna tegen met name Benfica en Feyenoord speel je namelijk wederom tegen twee statische cv’s en de keuze van Tadic op 9 beviel mij uitstekend.

Ik denk ook dat als je dat doet en met Frenkie blind en wober gaat starten je de beste 11 spelers mogelijk op het veld hebt staan.
Enigma
 Enigma - zondag 28 oktober 2018 - 20:23   quote  deeplink  
Dit was de zwakste klassieker sinds jaren.

Feijenoord kan niets en Ajax wilde niets... dan zit je daar te kijken en verwacht een mooie pot. Maar nee, janken met lamp aan!

Er is maar 1 schuldige en dat is de man die keer na keer een brevet van onvermogen aflevert: ten Hag. Het is zo simpel; vd beek eruit en neres erin, Ziyech 1 linie terug. Dan moet hij ook vaker de bal afgeven, enigste minpuntje van Ziyech die gewoon by far de beste is van Nederland, achter Frenkie de Jong uiteraard. Schöne eruit en de Jong daar neerzetten, Wöber lcv. Klaar! Tadic moet nu wel effectiever worden ook Sl is het een beest van een speler.

Dolberg.. krijg toch twijfels bij hem. Ten Hag kan er maar geen killermachine van maken met een mentaliteit van alles doen om kampioen te worden. Geef die stinklampen zo een situatie en ze slachten feijeniirdven stoppen niet met pressen en alles doen om te scoren tot er gefloten wordt! Ten Hag is gewoon niet de man voor een club als Ajax. Geen gedrevenheid, wat een laffe lamlul. Vd Beek had vandaag veel eerder eruit gemoeten maar hij pakt een jongen wiens zaakwaarnemer niet gaat klagen! Gewoon een angsthaas. Wat een hersenloze sufkut.

Doelsaldo ten Hag!!!! Had je aan moeten werken tegen Heerenveen en nu weer, achterlijke mandril. Ik wil Peter Bosz, heel snel graag. Ben woedend!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 oktober 2018 door Enigma --
wvb
 wvb - zondag 28 oktober 2018 - 21:05   quote  deeplink  
Ajax heeft een aantal bovengemiddeld goede spelers, ook verdedigers en middenvelders welke geregeld een doelpuntje meepikken. Vanuit de spitsposities vallen er relatief te weinig doelpunten. Een zwak punt dus. Dat gaat ze nog wel een keer opbreken. Daar zit de zwakte van het team.
Dolberg is ook geen killer.
Loetje
 Loetje - zondag 28 oktober 2018 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 19:49 schreef remco k het volgende:
Ik begrijp niet dat de opstelling tegen Bayern geen vervolg heeft gekregen.

In de wedstrijden daarna tegen met name Benfica en Feyenoord speel je namelijk wederom tegen twee statische cv’s en de keuze van Tadic op 9 beviel mij uitstekend.

Ik denk ook dat als je dat doet en met Frenkie blind en wober gaat starten je de beste 11 spelers mogelijk op het veld hebt staan.
Ik ben het volledig met je eens.

Ik denk dat je daar je beste wedstrijd van het seizoen speelt, dat verdiend een vervolg en dat is nooit meer gekomen. Ik vind Tadic bovendien al een tijdje vrij tam vanaf de vleugel.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 28 oktober 2018 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 20:23 schreef Enigma het volgende:
Dit was de zwakste klassieker sinds jaren.

Feijenoord kan niets en Ajax wilde niets... dan zit je daar te kijken en verwacht een mooie pot. Maar nee, janken met lamp aan!

Er is maar 1 schuldige en dat is de man die keer na keer een brevet van onvermogen aflevert: ten Hag. Het is zo simpel; vd beek eruit en neres erin, Ziyech 1 linie terug. Dan moet hij ook vaker de bal afgeven, enigste minpuntje van Ziyech die gewoon by far de beste is van Nederland, achter Frenkie de Jong uiteraard. Schöne eruit en de Jong daar neerzetten, Wöber lcv. Klaar! Tadic moet nu wel effectiever worden ook Sl is het een beest van een speler.

Dolberg.. krijg toch twijfels bij hem. Ten Hag kan er maar geen killermachine van maken met een mentaliteit van alles doen om kampioen te worden. Geef die stinklampen zo een situatie en ze slachten feijeniirdven stoppen niet met pressen en alles doen om te scoren tot er gefloten wordt! Ten Hag is gewoon niet de man voor een club als Ajax. Geen gedrevenheid, wat een laffe lamlul. Vd Beek had vandaag veel eerder eruit gemoeten maar hij pakt een jongen wiens zaakwaarnemer niet gaat klagen! Gewoon een angsthaas. Wat een hersenloze sufkut.

Doelsaldo ten Hag!!!! Had je aan moeten werken tegen Heerenveen en nu weer, achterlijke mandril. Ik wil Peter Bosz, heel snel graag. Ben woedend!
Geef je sudoku schrift de schuld ouwe en kap eens met Ten Hag de schuld te geven...je wint godverdomme weer en wéér de 0 gehouden. Blaftak!
AkaS
 AkaS - zondag 28 oktober 2018 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 19:49 schreef remco k het volgende:
Ik begrijp niet dat de opstelling tegen Bayern geen vervolg heeft gekregen.

In de wedstrijden daarna tegen met name Benfica en Feyenoord speel je namelijk wederom tegen twee statische cv’s en de keuze van Tadic op 9 beviel mij uitstekend.

Ik denk ook dat als je dat doet en met Frenkie blind en wober gaat starten je de beste 11 spelers mogelijk op het veld hebt staan.
Gedeeltelijk eens. Een topteam heeft aanvallers met diepte in hun spel nodig.
Tadic in de spits kan, maar liever zie ik hem op het middenveld...
AkaS
 AkaS - zondag 28 oktober 2018 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 20:23 schreef Enigma het volgende:
Dit was de zwakste klassieker sinds jaren.

Feijenoord kan niets en Ajax wilde niets... dan zit je daar te kijken en verwacht een mooie pot. Maar nee, janken met lamp aan!

Er is maar 1 schuldige en dat is de man die keer na keer een brevet van onvermogen aflevert: ten Hag. Het is zo simpel; vd beek eruit en neres erin, Ziyech 1 linie terug. Dan moet hij ook vaker de bal afgeven, enigste minpuntje van Ziyech die gewoon by far de beste is van Nederland, achter Frenkie de Jong uiteraard. Schöne eruit en de Jong daar neerzetten, Wöber lcv. Klaar! Tadic moet nu wel effectiever worden ook Sl is het een beest van een speler.

Dolberg.. krijg toch twijfels bij hem. Ten Hag kan er maar geen killermachine van maken met een mentaliteit van alles doen om kampioen te worden. Geef die stinklampen zo een situatie en ze slachten feijeniirdven stoppen niet met pressen en alles doen om te scoren tot er gefloten wordt! Ten Hag is gewoon niet de man voor een club als Ajax. Geen gedrevenheid, wat een laffe lamlul. Vd Beek had vandaag veel eerder eruit gemoeten maar hij pakt een jongen wiens zaakwaarnemer niet gaat klagen! Gewoon een angsthaas. Wat een hersenloze sufkut.

Doelsaldo ten Hag!!!! Had je aan moeten werken tegen Heerenveen en nu weer, achterlijke mandril. Ik wil Peter Bosz, heel snel graag. Ben woedend!
Dolberg heeft potentie als topspits, is er lang uitgeweest en heeft ritme nodig wat hij later zeker zal terugbetalen.

Ten Hag ben ik helemaal met je eens. Echt zo zonde dat onze unieke verzameling van goede voetballers zo'n onkundige trainer moeten tolereren. Echt ieder interview is tenenkrommend met deze man en onderstreept iedere keer weer dat hij full of shit is en parasiteert op de kwaliteit van de huidige selectie...

En als je de naam Blind wegdenkt en ook zijn verleden, maar puur kijkt naar zijn wekelijkse inbreng feitelijk is en hierbij bedenkt dat deze man +20 mln kost en daarmee een basisplaats afdwingt is echt amateurisme waarbij wij nóóit het sterkst mogelijke team voorgeschoteld krijgen.

Blind, Schöne en ten Hag out en we winnen de CL, zeker als in de winterstop een Magallan naast de Ligt komt te staan!
Enigma
 Enigma - zondag 28 oktober 2018 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 21:41 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Geef je sudoku schrift de schuld ouwe en kap eens met Ten Hag de schuld te geven...je wint godverdomme weer en wéér de 0 gehouden. Blaftak!
Luister Pipo de Clown met je slecht onderbouwde reactie, de 0 houden tegen dit Feijenoord is niet echt een huzarenstuk. Dat had jij ook nog gekund.

Punt is de mindset die ronduit zwak is! Er is geen absolute honger om kampioen te worden, niemand gaat tot op het bot om PSV ook maar een beetje nerveus te maken. Ajax moet aan klantenbinding doen door mooi te spelen en tegenstanders als in de ED suf te spelen maar vooral ook doelpunten maken en hun seizoenkaarthouders, wij hebben er 4, laten zien dat ze willen lijden om kampioen te worden. Als jij dat wel ziet mag je naar pearl, hans anders oid gaan want de instelling is ruk!

Hij durft vd beek niet te offeren voor neres maar schone wel. Vraag je af hoe het met vd beek ging laatst. En dan is schone de makkelijkste wissel voor een laffe coach.

Met deze selectie had Ajax al het dubbel aantal doelpunten moeten hebben. En om je mijn gelijk even te onderstrepen: hag verantwoordelijk voor de 1-1 tegen Heracles; hag verantwoordelijk voor de 3-0 afgang tegen PSV. Haal die zes punten maar even in.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 oktober 2018 door Enigma --
Enigma
 Enigma - zondag 28 oktober 2018 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 22:20 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dolberg heeft potentie als topspits, is er lang uitgeweest en heeft ritme nodig wat hij later zeker zal terugbetalen.

Ten Hag ben ik helemaal met je eens. Echt zo zonde dat onze unieke verzameling van goede voetballers zo'n onkundige trainer moeten tolereren. Echt ieder interview is tenenkrommend met deze man en onderstreept iedere keer weer dat hij full of shit is en parasiteert op de kwaliteit van de huidige selectie...

En als je de naam Blind wegdenkt en ook zijn verleden, maar puur kijkt naar zijn wekelijkse inbreng feitelijk is en hierbij bedenkt dat deze man +20 mln kost en daarmee een basisplaats afdwingt is echt amateurisme waarbij wij nóóit het sterkst mogelijke team voorgeschoteld krijgen.

Blind, Schöne en ten Hag out en we winnen de CL, zeker als in de winterstop een Magallan naast de Ligt komt te staan!
Blind vind ik goed maar een spits erbij van niveau is een must denk ik. De aanval faalt te vaak en dat is dodelijk met PSV als concurrent.
Regie
 Regie - maandag 29 oktober 2018 - 00:54   quote  deeplink  
Gents, allereerst natuurlijk de felicitaties aan alle mede-Ajacieden. Zo’n simpele overwinning is natuurlijk wel even geleden op de kakkies.

Enigma, ik ben het 100% met je eens, man. We gooien hoge ogen in CL met ons spel en drive. In de ED gooit EtH het roer weer om. Wat is er namelijk gebeurd met de gouden regel = “never change a winning team”? Het team dat Bayern zo goed als overklaste?

EtH is inderdaad een angstige trainer. De zaakwaarnemer van Donny schreeuwde moord en brand in de media en opeens kreeg Donny steeds meer speeltijd. Neemt niet weg dat ik hem een goeie speler vind, maar tegen Bayern leek ‘de puzzel van Ten Hag’ op z’n plaats te vallen. En ja, ik ben het er dus volledig mee eens dat hij Neres (door zijn optreden vorig seizoen geschat op 50 miljoen), Wöber en Klaas-Jan (scoorde aan de lopende band tot Dolberg fit was) aan het kapot maken is!

Tip aan Ten Hag:
Speel een aantal weken (tot aan de winterstop) met de 11 zoals tegen Bayern! Push het elftal om tot het laatste fluitsignaal te blijven gaan voor (meer) goals !!! PSV zal AJAX wekelijks moeten vrezen om hun spel en doelpuntrijke uitslagen!
Regie
 Regie - maandag 29 oktober 2018 - 01:06   quote  deeplink  
Even terugkomend op de 11 tegen Bayern ... zou het volgende niet ons sterkste opstelling zijn?

Onana
Masraoui-De Ligt-Wöber-Tagliafico
De Jong-Blind
Ziyech-Tadic-Neres
Huntelaar

Graag jullie mening, svp
Eide
 Eide - maandag 29 oktober 2018 - 06:03   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax geen ideale of beste opstelling heeft. Ten Hag heeft 14 basisspelers en heeft dus de luxe dat hij kan wisselen of rouleren. Linksom of rechtsom zullen er altijd spelers bankzitter zijn die ook eigenlijk in de basis thuis horen.

De kritiek op Ten Hag dit specifieke vlak vind ik dan ook niet terecht. Ik vind dat Ten Hag af en toe rare tactische keuzes maakt, in mijn ogen fouten, maar zoals hij gisteren aantrad is niet gek of fout. Dit in tegenstelling tot de pot tegen psv bijvoorbeeld waar hij echt verkeerd zat.

Ik vind Ten Hag geen sterke trainer maar tegelijkertijd vind ik delen van de kritiek niet terecht. Ajax heeft de beste selectie in jaren en daar zitten dus keuzes in. Laat de spelers maar aantonen voor wie de trainer moet kiezen. Persoonlijk hoop ik dat Ajax richting de winterstop wat meer gaat rouleren.

Voor wat betreft de kanten in de CL: Ajax is, ondanks goede wedstrijden tegen Bayern en Benfica, natuurlijk geen topploeg in de CL en de kans dat Ajax echt hoge ogen gaat gooien ia natuurlijk vrij klein. Overwinteren in de CL is al een knappe prestatie maar daarna wachten ploegen als PSG, City, Dortmund, Juve enzovoorts en wordt het echt een heel ander verhaal. Een prachtige stunt kan altijd. Ajax heeft een prachtig team met De Ligt, De Jong, Ziyech en Tadic maar ik denk dat de Europese top voor het team nog buiten beeld is.
AkaS
 AkaS - maandag 29 oktober 2018 - 07:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 06:03 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat Ajax geen ideale of beste opstelling heeft. Ten Hag heeft 14 basisspelers en heeft dus de luxe dat hij kan wisselen of rouleren. Linksom of rechtsom zullen er altijd spelers bankzitter zijn die ook eigenlijk in de basis thuis horen.
Eens, dit is de prijs die je moet willen betalen als je de echte top nastreeft.

Maar als dit dan het uitgangspunt is vraag ik me af welk topteam of toptrainer succesvol is met een team zonder diepgang en snelheid?

En bovendien welke trainer de speler Blind als onbetwiste basisspeler zou zien? Veel hebben het over zijn United periode en zien dit als een validatie van zijn aankoop en basisplaats... Maar ik zou eens kijken wat hij naast en voor zich had aan fysieke kracht en snelheid en de gehanteerde tactiek...ten tijde van zijn United periode.

Maar ik voel mij wat dat betreft echt een roepende in de woestijn.

Ajax zonder Blind en Schöne is echt veel dynamischer...

Wöber is een betere mandekker dan Blind.
En Frenkie is een veel betere 6 dan Blind.

Hoe simpel kan het toch zijn !!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 oktober 2018 door AkaS --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 29 oktober 2018 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 07:40 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ajax zonder Blind en Schöne is echt veel dynamischer...

Dat het dynamischer wordt betekend niet dat het beter erop wordt.

Pirlo ooit weggedaan bij Milan omdat hij niet dynamisch is, vervolgens naar Juventus gegaan en daar achter elkaar kampioen mee geworden. Wat ik ermee wil zeggen is dat niet dynamische spelers niet betekend dat je heel slecht bent.

Voetbal is niet enkel en alleen rennen, anders hadden afrikanen wel een keer wereldkampioen geworden toch? Niet om racistisch te zijn, maar als er ergens goede marathonlopers vandaan komt dan is het wel daar toch?

Voetbal is meer dan dat.
hjf
 hjf - maandag 29 oktober 2018 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 06:03 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat Ajax geen ideale of beste opstelling heeft. Ten Hag heeft 14 basisspelers en heeft dus de luxe dat hij kan wisselen of rouleren. Linksom of rechtsom zullen er altijd spelers bankzitter zijn die ook eigenlijk in de basis thuis horen.

De kritiek op Ten Hag dit specifieke vlak vind ik dan ook niet terecht. Ik vind dat Ten Hag af en toe rare tactische keuzes maakt, in mijn ogen fouten, maar zoals hij gisteren aantrad is niet gek of fout. Dit in tegenstelling tot de pot tegen psv bijvoorbeeld waar hij echt verkeerd zat.

Ik vind Ten Hag geen sterke trainer maar tegelijkertijd vind ik delen van de kritiek niet terecht. Ajax heeft de beste selectie in jaren en daar zitten dus keuzes in. Laat de spelers maar aantonen voor wie de trainer moet kiezen. Persoonlijk hoop ik dat Ajax richting de winterstop wat meer gaat rouleren.

Voor wat betreft de kanten in de CL: Ajax is, ondanks goede wedstrijden tegen Bayern en Benfica, natuurlijk geen topploeg in de CL en de kans dat Ajax echt hoge ogen gaat gooien ia natuurlijk vrij klein. Overwinteren in de CL is al een knappe prestatie maar daarna wachten ploegen als PSG, City, Dortmund, Juve enzovoorts en wordt het echt een heel ander verhaal. Een prachtige stunt kan altijd. Ajax heeft een prachtig team met De Ligt, De Jong, Ziyech en Tadic maar ik denk dat de Europese top voor het team nog buiten beeld is.
+1
AkaS
 AkaS - maandag 29 oktober 2018 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 08:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat het dynamischer wordt betekend niet dat het beter erop wordt.

Pirlo ooit weggedaan bij Milan omdat hij niet dynamisch is, vervolgens naar Juventus gegaan en daar achter elkaar kampioen mee geworden. Wat ik ermee wil zeggen is dat niet dynamische spelers niet betekend dat je heel slecht bent.

Voetbal is niet enkel en alleen rennen, anders hadden afrikanen wel een keer wereldkampioen geworden toch? Niet om racistisch te zijn, maar als er ergens goede marathonlopers vandaan komt dan is het wel daar toch?

Voetbal is meer dan dat.
Eigenlijk zat ik te wachten op de vergelijking met Pirlo... Alleen heeft Pirlo de passing kwaliteit van Ziyech in goede doen en de passing van Blind is 90% van de tijd niet verkeerd maar op een uitzondering na balletje over een paar meter breed, terug of naar voren.

En Pirlo had min of meer een vrije rol en een team die voor hem wilde spelen.

Nogmaals ik wil de sympathieke Daley niet bashen, begrijp alleen niet waarom hij is aangekocht, waarom hij onomstreden is en vooral waarom niemand ziet dat hij een blok aan het been is omdat hij de ruimtes niet kan belopen in de omschakeling en tegen Heracles hoeft dit geen probleem te zijn.... Maar op Europees niveau heb je met Blind ook altijd een dosis geluk nodig en dus een falende tegenpartij.

En tot slot heb je gelijk, dynamischer is niet persé sterker...

Maar in mijn team heb ik liever Wöber als mandekker dan een Blind.
En op 6 heb ik liever Frenkie in mijn team als dat ik Blind heb staan.

Ben je het hiermee eens?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 29 oktober 2018 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 08:53 schreef AkaS het volgende:

[..]

Eigenlijk zat ik te wachten op de vergelijking met Pirlo... Alleen heeft Pirlo de passing kwaliteit van Ziyech in goede doen en de passing van Blind is 90% van de tijd niet verkeerd maar op een uitzondering na balletje over een paar meter breed, terug of naar voren.

En Pirlo had min of meer een vrije rol en een team die voor hem wilde spelen.

Nogmaals ik wil de sympathieke Daley niet bashen, begrijp alleen niet waarom hij is aangekocht, waarom hij onomstreden is en vooral waarom niemand ziet dat hij een blok aan het been is omdat hij de ruimtes niet kan belopen in de omschakeling en tegen Heracles hoeft dit geen probleem te zijn.... Maar op Europees niveau heb je met Blind ook altijd een dosis geluk nodig en dus een falende tegenpartij.

En tot slot heb je gelijk, dynamischer is niet persé sterker...

Maar in mijn team heb ik liever Wöber als mandekker dan een Blind.
En op 6 heb ik liever Frenkie in mijn team als dat ik Blind heb staan.

Ben je het hiermee eens?
Het ligt er aan hoe de tegenstander speelt en wie er op 10 staat.
Dan kan je daley naar voren schuiven en schone eruit halen.

En ajax speelt met 2 spelers op 6 dus is er ruimte naast Frenkie.

Volgens mij heb jij het beeld van Delay van de periode van toen hij begon bij Ajax. Daar is je mening op gebaseerd
Sprintduel tussen berghuis en blind is onbeslist geëindigd. Berghuis aan de bal dat dan weer wel. Blind verloor van Mbapee, maar wie niet?
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 29 oktober 2018 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 16:06 schreef benjamin25 het volgende:
Tadic echt een dikke onvoldoende
TAdic had al vanaf begin een liesblessure, waaarom gaat die mafkees dan toch door? Genoeg verse wissels op de bank en hierdoor speelt hij niet goed en straks nog maanden uit de roulatie.

Niet handig, maar nu snap ik waarom hij ook niet zo goed speelt. Volgens mij heeft hij al vaker last van pijntjes, maar geeft hij het niet aan.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 29 oktober 2018 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 16:34 schreef Eide het volgende:
Het is geen moment een wedstrijd geweest. Uiteindelijk speelt Ajax dit vrij eenvoudig uit, hoewel het hier 5 of 6-0 had moeten worden. Nu een gezapige pot wandelvoetbal gezien waar Ajax niet hoefde en feyenoord niet kon.
ach weet je, het was een klote wedstrijd zonder echte spanning, maar ik vind het wel prima. 3 punten en de leukste wedstrijd gaat uit tegen Feijenoord worden. Dan staat er ook nog een kuip achter en heb je wel een leuke wedstrijd.

Vond Feijenoord wel goed beginnen en als ze zo tegen die boertjes spelen, dan zie ik ze zomaar punten afsnoepen van dat Pisvee
Eide
 Eide - maandag 29 oktober 2018 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 12:10 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

ach weet je, het was een klote wedstrijd zonder echte spanning, maar ik vind het wel prima. 3 punten en de leukste wedstrijd gaat uit tegen Feijenoord worden. Dan staat er ook nog een kuip achter en heb je wel een leuke wedstrijd.

Vond Feijenoord wel goed beginnen en als ze zo tegen die boertjes spelen, dan zie ik ze zomaar punten afsnoepen van dat Pisvee
Feyenoord kon niet en Ajax hoefde niet. Dat levert dus ook geen leuke pot op.

Ik hoop dat ze in Rotterdam vinden dat ze iets te bewijzen hebben tegen PSV.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 29 oktober 2018 - 12:36   quote  deeplink  
Historisch gezien hebben de boeren een stuk lastiger tegen de kakkies dan tegen de godenzonen.

Psv had het lastig tegen Feyenoord om de JC schaal. Dat was begin van het seizoen. Er zijn natuurlijk wel wat dingen gewijzigd bij PSV. Dus dat zegt ook niet veel.

En ze hebben deze wedstrijd na een europese wedstrijd. Ook al zegt dat ook niet veel want PSV is waarschijnlijk al uitgeschakeld in die tijd voor plek 3.

Je moet eigenlijk hopen op een mindere periode bij de lampies, dat het een keer tegen zit.
AkaS
 AkaS - maandag 29 oktober 2018 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 09:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het ligt er aan hoe de tegenstander speelt en wie er op 10 staat.
Dan kan je daley naar voren schuiven en schone eruit halen.

En ajax speelt met 2 spelers op 6 dus is er ruimte naast Frenkie.

Volgens mij heb jij het beeld van Delay van de periode van toen hij begon bij Ajax. Daar is je mening op gebaseerd
Sprintduel tussen berghuis en blind is onbeslist geëindigd. Berghuis aan de bal dat dan weer wel. Blind verloor van Mbapee, maar wie niet?
Hahahahaha echt ongelofelijk zo'n reactie....

Het beeld dat ik van Daley Blind heb is als volgt...

Puntverlies tegen Heracles.... Wat een toegevoegde waarde had hij toen. De man van +20mln stond wel even op in deze wedstrijd en iedereen was dankzij hem bij de les... NOT.

Verder zie ik hem wekelijks plichtmatig zijn dingetje doen en ik zag dan bewust zijn dingetje wat groots is zijn inbreng niet.

Alles en iedereen prijst hem onbewust op basis van louter sentiment de hemel in en praat elkaar na dat hij zo belangrijk is.... Positioneel en in de passing hahahaha...

Positioneel in de omschakeling is erg lachen met deze sympathieke Blind want hij is te traag om zichzelf een positie te verschaffen.

In Oranje speelt hij niet best en dan speelt hij in een blok van 5 met de Ligt en Virgil van Dijk.

Bij Ajax spelen we een ander systeem waarbij er veel ruimte in de rug komt en ik ben nog altijd niet Blind en ik zie hem en dus ons allen tot op heden iedere keer zwijnen door zijn gebrek aan pure verdedigende kwaliteiten en gebrek aan snelheid als Ajax door balverlies moet omschakelen.

En dat hij een sprintduel van Mbapee verliest... Echt denk je nou werkelijk dat ik daar een opmerking over zou maken.... Get real man!

Maar jij mag Blind een versterking vinden en geweldig....

Ik zie een speler die aan alle kanten in het zadel geholpen wordt en desondanks niets toevoegt in positieve zin. Hiermee niet zeggende dat ik zijn technische vaardigheden niet zie, want die zijn wel degelijk van het niveau Ajax....

Maar waar dynamiek geen garantie is voor resultaat, zijn technische vaardigheden geen garantie dat je iets toevoegt aan het team...

En nog altijd is de vraag niet beantwoord of Wöber een betere mandekker is dan Blind en Frenkie een betere 6 dan Blind?

En waarom zou je Frenkie en Blind naast elkaar zetten als je Frenkie op 6 hebt met daarachter de Ligt met een goede mandekker plus Nico (die is pas positioneel sterk zonder echt snel te zijn!)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 oktober 2018 door AkaS --
AkaS
 AkaS - maandag 29 oktober 2018 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 09:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Het ligt er aan hoe de tegenstander speelt en wie er op 10 staat.
Dan kan je daley naar voren schuiven en schone eruit halen.

En ajax speelt met 2 spelers op 6 dus is er ruimte naast Frenkie.

Volgens mij heb jij het beeld van Delay van de periode van toen hij begon bij Ajax. Daar is je mening op gebaseerd
Sprintduel tussen berghuis en blind is onbeslist geëindigd. Berghuis aan de bal dat dan weer wel. Blind verloor van Mbapee, maar wie niet?
Hahahahaha echt ongelofelijk zo'n reactie....

Het beeld dat ik van Daley Blind heb is als volgt...

Puntverlies tegen Heracles.... Wat een toegevoegde waarde had hij toen. De man van +20mln stond wel even op in deze wedstrijd en iedereen was dankzij hem bij de les... NOT.

Verder zie ik hem wekelijks plichtmatig zijn dingetje doen en ik zag dan bewust zijn dingetje wat groots is zijn inbreng niet.

Alles en iedereen prijst hem onbewust op basis van louter sentiment de hemel in en praat elkaar na dat hij zo belangrijk is.... Positioneel en in de passing hahahaha...

Positioneel in de omschakeling is erg lachen met deze sympathieke Blind want hij is te traag om zichzelf een positie te verschaffen.

In Oranje speelt hij niet best en dan speelt hij in een blok van 5 met de Ligt en Virgil van Dijk.

Bij Ajax spelen we een ander systeem waarbij er veel ruimte in de rug komt en ik ben nog altijd niet Blind en ik zie hem en dus ons allen tot op heden iedere zwijnen door zijn gebrek aan pure verdedigende kwaliteiten en gebrek aan snelheid als Ajax door balverlies moet omschakelen.

En dat hij een sprintduel van Mbapee verliest... Echt denk je nou werkelijk dat ik daar een opmerking over zou maken.... Get real man!

Maar jij mag Blind een versterking vinden en geweldig....

Ik zie een speler die aan alle kanten in het zadel geholpen wordt en desondanks niets toevoegt in positieve zin. Hiermee niet zeggende dat ik zijn technische vaardigheden niet zie, want die zijn wel degelijk van het niveau Ajax....

Maar waar dynamiek geen garantie is voor resultaat, zijn technische vaardigheden geen garantie dat je iets toevoegt aan het team...

En nog altijd is de vraag niet beantwoord of Wöber een betere mandekker is dan Blind en Frenkie een betere 6 dan Blind?

En waarom zou je Frenkie en Blind naast elkaar zetten als je Frenkie op 6 hebt met daarachter de Ligt met een goede mandekker plus Nico (die is pas positioneel sterk zonder echt snel te zijn!)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 29 oktober 2018 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 14:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hahahahaha echt ongelofelijk zo'n reactie....

Het beeld dat ik van Daley Blind heb is als volgt...

Puntverlies tegen Heracles.... Wat een toegevoegde waarde had hij toen. De man van +20mln stond wel even op in deze wedstrijd en iedereen was dankzij hem bij de les... NOT.

Verder zie ik hem wekelijks plichtmatig zijn dingetje doen en ik zag dan bewust zijn dingetje wat groots is zijn inbreng niet.

Alles en iedereen prijst hem onbewust op basis van louter sentiment de hemel in en praat elkaar na dat hij zo belangrijk is.... Positioneel en in de passing hahahaha...

Positioneel in de omschakeling is erg lachen met deze sympathieke Blind want hij is te traag om zichzelf een positie te verschaffen.

In Oranje speelt hij niet best en dan speelt hij in een blok van 5 met de Ligt en Virgil van Dijk.

Bij Ajax spelen we een ander systeem waarbij er veel ruimte in de rug komt en ik ben nog altijd niet Blind en ik zie hem en dus ons allen tot op heden iedere zwijnen door zijn gebrek aan pure verdedigende kwaliteiten en gebrek aan snelheid als Ajax door balverlies moet omschakelen.

En dat hij een sprintduel van Mbapee verliest... Echt denk je nou werkelijk dat ik daar een opmerking over zou maken.... Get real man!

Maar jij mag Blind een versterking vinden en geweldig....

Ik zie een speler die aan alle kanten in het zadel geholpen wordt en desondanks niets toevoegt in positieve zin. Hiermee niet zeggende dat ik zijn technische vaardigheden niet zie, want die zijn wel degelijk van het niveau Ajax....

Maar waar dynamiek geen garantie is voor resultaat, zijn technische vaardigheden geen garantie dat je iets toevoegt aan het team...

En nog altijd is de vraag niet beantwoord of Wöber een betere mandekker is dan Blind en Frenkie een betere 6 dan Blind?

En waarom zou je Frenkie en Blind naast elkaar zetten als je Frenkie op 6 hebt met daarachter de Ligt met een goede mandekker plus Nico (die is pas positioneel sterk zonder echt snel te zijn!)
Puntverlies tegen Heracles is hem niet persoonlijk aan te rekenen.

Wat zou Blind volgens jou moeten doen naast het plichtmatige?
Even een verdedigend resultaat: 6 tegen in 9 wedstrijden im CL en 4 tegen in 10 wedstrijden. Jij wilt nog een extra verdediger erin brengen? Omdat het verdedigend resultaat niet goed is?

Kan jij mij vertellen wanneer het voor het laatst is dat Blind een sprintduel verloor?

Wober is een betere mandekker maar heb je 80% van de tijd niet nodig omdat de resultaat dat bewijst. 1 echte mandekker is nodig om de spits uit te schakelen. Speelt de tegenstander met 2 sterke spitsen dan kan je wober erin brengen. Speelt men met een sterke 10 en te sterk voor schone of frenkie dan kan je blind op diegene zetten.
En frenkie is een betere 6 dan Blind.

Waarom je met 2x 6 speelt dat heeft met balans te maken. Wil je met 1x 6 spelen dan zal je de backs minder diep laten spelen om niet in onbelans te raken. Er is gekozen voor een diepere bezetting via de vleugels ipv door het midden. Schone als Frenkie spelen als 6 en van der beek speelt als 10. Het kan zeker met 1x 6 maar dat is keuze.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 29 oktober 2018 - 16:05   quote  deeplink  
Overigens zijn er maar 2 clubs gelukt om in de Arena te scoren. Heracles en Kiev. Zijn maar 2 doelpunten.

Alle andere doelpunten hebben we uit gehad. Waar veel minder ruimte in de rug speelt dan thuis.

Er is geen bewijs dat Ajax verdediging wordt geklopt op snelheid!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 29 oktober 2018 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 oktober 2018 - 22:09 schreef AkaS het volgende:

[..]

Gedeeltelijk eens. Een topteam heeft aanvallers met diepte in hun spel nodig.
Tadic in de spits kan, maar liever zie ik hem op het middenveld...
Door Tadic daar neer te zetten creer je de ruimte voor neres en die heeft juist diepte.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 oktober 2018 door remco k --
p111
 p111 - maandag 29 oktober 2018 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 01:06 schreef Regie het volgende:
Even terugkomend op de 11 tegen Bayern ... zou het volgende niet ons sterkste opstelling zijn?

Onana
Masraoui-De Ligt-Wöber-Tagliafico
De Jong-Blind
Ziyech-Tadic-Neres
Huntelaar

Graag jullie mening, svp
Kan,zelf al een aantal keren aangegeven Blind op het middenveld met de Jong en v/d Beek. En voorin met Tadic Neres en Ziyech evt in de wedstrijd wisselen Dolberg/huntelaar als het niet loopt.
p111
 p111 - maandag 29 oktober 2018 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 07:40 schreef AkaS het volgende:

[..]

Eens, dit is de prijs die je moet willen betalen als je de echte top nastreeft.

Maar als dit dan het uitgangspunt is vraag ik me af welk topteam of toptrainer succesvol is met een team zonder diepgang en snelheid?

En bovendien welke trainer de speler Blind als onbetwiste basisspeler zou zien? Veel hebben het over zijn United periode en zien dit als een validatie van zijn aankoop en basisplaats... Maar ik zou eens kijken wat hij naast en voor zich had aan fysieke kracht en snelheid en de gehanteerde tactiek...ten tijde van zijn United periode.

Maar ik voel mij wat dat betreft echt een roepende in de woestijn.

Ajax zonder Blind en Schöne is echt veel dynamischer...

Wöber is een betere mandekker dan Blind{ Blind is tactisch veel beter en techn/beter}
En Frenkie is een veel betere 6 dan Blind.(Laat Blind achter Frankie spelen dan wordt die no beter.

Dus je hebt gelijk het is heel simpel

Hoe simpel kan het toch zijn !!!
benjamin25
 benjamin25 - maandag 29 oktober 2018 - 20:15   quote  deeplink  
Ajax heeft een goed team met uitstekende spelers. Ik heb alleen het gevoel dat ik elke keer naar een heel ander team zit te kijken. Betreft beleving en hoe het spel gespeeld word en daarmee wijs ik echt naar ten Hag. Op een gegeven moment zou je toch iets meer rust moeten zien in het team. Onder ten Hag pakken ze de punten maar vraag me af, als daar een andere trainer zou staan zou die wel meer eenheid in het spel krijgen.
Ik zie ook in de omschakeling dat Ajax het heel zwaar heeft door heel aanvallend te spelen. Op zich niet erg alleen dan moet het rendement omhoog.

Ik hoop dat er nog een extra CV komt voor mocht er nog eens een blessure komen bij de ligt. Hij is heel constant en daarmee denk ik samen met Onana en de Jong de belangrijkste spelers.

Wat een week 9 punten geen reden om te klagen, beter kan het altijd.
remco k
 remco k - dinsdag 30 oktober 2018 - 14:22   quote  deeplink  
https://speld.nl/2018/10/29/van-bronckhorst-tactiek-om-na-5-minuten-rood-te-krijgen-pakte-slecht-uit/
AkaS
 AkaS - dinsdag 30 oktober 2018 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 oktober 2018 - 15:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Puntverlies tegen Heracles is hem niet persoonlijk aan te rekenen.
Klopt helemaal, het is niet zijn fout alleen. Maar hij was aangekocht voor +20 mln vanwege zijn "ervaring" geen reet van gezien. Jij wel? … En nu ga je vast vertellen dat hij niet de enige was die niet goed speelde, etc etc bla bla.

Wat zou Blind volgens jou moeten doen naast het plichtmatige?
Even een verdedigend resultaat: 6 tegen in 9 wedstrijden im CL en 4 tegen in 10 wedstrijden. Jij wilt nog een extra verdediger erin brengen? Omdat het verdedigend resultaat niet goed is?

Als Blind de nederlaag niet is aan te rekenen waarom moet hij dan wel de credits krijgen van jouw opsomming. Mijn inziens is dit resultaat ondanks Blind. Maar heey laten we even doen alsof we in de CL voor hetzelfde geld niet er heel anders voor hadden kunnen staan en we heel vaak goed zijn weggekomen...

Kan jij mij vertellen wanneer het voor het laatst is dat Blind een sprintduel verloor?

Met deze vraag, vraag ik mij echt af of jij soms stront in je ogen hebt!!!!!

Wober is een betere mandekker maar heb je 80% van de tijd niet nodig omdat de resultaat dat bewijst. 1 echte mandekker is nodig om de spits uit te schakelen. Speelt de tegenstander met 2 sterke spitsen dan kan je wober erin brengen. Speelt men met een sterke 10 en te sterk voor schone of frenkie dan kan je blind op diegene zetten.
En frenkie is een betere 6 dan Blind.

Vriend het is andersom... 80% van de tijd heb je Blind niet nodig! Door een goed verdedigend centrum hebben onze middenvelders juist een vangnet. Wanneer heb jij een wedstrijd gezien waar Blind de tactische strateeg was. Wanneer heeft hij een wedstrijd naar zich toe getrokken op basis van zijn "ervaring" en tactisch vernuft...… NUL KEER. Ga maar eens wedstrijden terugkijken hoe hij telkens achter het net vist bij balverlies en omschakeling. Of hoe hij soms zomaar de bal inlevert... Hou toch op met hem op te hemelen. Hij is gewoon een goede voetballer die de pech heeft dat zijn snelheid niet matcht met zijn andere voetbalkwaliteiten en op topniveau wreekt zich dat en moeten anderen dit tekort compenseren en als hij echt zo'n strateeg was en of splijtende beslissende passes aan het team toevoegde kan je het een tegen het ander wegstrepen. Maar hij voegt echt helemaal niets toe wat een Wöber of jeugdspeler naast de Ligt niet zou kunnen toevoegen.

Waarom je met 2x 6 speelt dat heeft met balans te maken. Wil je met 1x 6 spelen dan zal je de backs minder diep laten spelen om niet in onbelans te raken. Er is gekozen voor een diepere bezetting via de vleugels ipv door het midden. Schone als Frenkie spelen als 6 en van der beek speelt als 10. Het kan zeker met 1x 6 maar dat is keuze.

Ik lees het al, je bent net zo'n strateeg als ten Hag. Ik geef het op. Met jou zijn er hele volksstammen die zweren bij de toegevoegde waarde van deze "voormalige PL speler" Maar vergeten dat hij een speler was die enorm in het zadel is geholpen en speelde bij de gratie van een enorm defensief, fysiek blok waar behoorlijk wat snelheid naast hem stond en desondanks raakte hij uit de gratie.

En waneer je alle sentimenten of deze voormalige jeugdspeler, zoon van, gespeeld in de PL, als je dat even wegdenkt en louter kijkt naar wat hij brengt en dit zou beoordelen als hij een onbekende aankoop had geweest had iedereen vol verbazing moord en brand geschreeuwd en gevraagd of Overmars wel goed bij zijn kanis is!!!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 31 oktober 2018 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2018 - 19:53 schreef AkaS het volgende:

[..]

Op basis van ervaring is hij gehaald? dat maak jij en de media ervan.
Ik heb niet gezien dat hij een verdediging leiden: Niet bij groningen, niet bij ajax toen hij vertrok, niet bij Oranje. Een leider is het niet. Dus mensen op hun plek neerzetten dat doet hij niet, dat gaat hij ook niet doen. Zie zijn eigen uitspraak.

Hij is in de 1ste periode te licht bevonden als LCV en is LB gaan spelen. Vervolgens is hij CVM gaan spelen en heeft Van Gaal hem gehaald. Bij Ajax was hij niet geslaagd als LCV. Vervolgens keert hij terug als LCV, vooral omdat hij ook als LB en als CVM kan worden ingezet.
Vergeet ook niet dat we in Nederland spelen, daar speelt de tegenstander vaak met 1 spits, die is dan voor de Ligt. Toen de Ligt niet speelde daar faalde hij tegen PSV.

Ik hemel helemaal niemand op! Ik kijk gewoon naar de cijfers. Ik beschouw Blind niet als een mandekker en als sprintkanon. Maar de teamcijfers bewijzen dat dat ook niet nodig is.

Maar jij beantwoord mijn vraag niet.
Wanneer heeft Blind zijn laatste sprint duel verloren? Ik heb hem zondag een sprintduel tegen Berghuis zien winnen. Misschien heb ik stront in mijn ogen, maar dan kan je toch de vraag dan beantwoorden?
Eide
 Eide - woensdag 31 oktober 2018 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2018 - 11:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Hij is in de 1ste periode te licht bevonden als LCV en is LB gaan spelen. Vervolgens is hij CVM gaan spelen en heeft Van Gaal hem gehaald. Bij Ajax was hij niet geslaagd als LCV.
Hoe kom je hier nu weer bij?

Daley Blind speelde in de jeugdopleiding vrijwel altijd als controleur op het middenveld en werd in die rol gekozen tot het grootste talent in de jeugdopleiding. Toen hij onder Marco van Basten uiteindelijk bij Ajax 1 kwam had hij Eyong Enoh voor zich op die positie. Het seizoen erna speelde Blind helemaal niet onder Martin Jol, die de voorkeur gaf aan Anita en Emanuelson, en werd hij verhuurd aan FC Groningen. Bij Groningen speelde hij als rechtsack en deed het op die positie uitstekend.

Frank de Boer haalde Blind terug omdat hij een linkspoot op linksback wilde. Na het vertrek van Emanuelson kwam Anita op CVM te spelen en werd Blind de linksback. Daar beviel hij niet tot Anita vertrok en Blind doorschoof naar de CVM positie waar hij het uitstekend deed.

Pas bij Manchester United kwam Blind als LCV te spelen en toen pas tijdens zijn 2e seizoen daar. Door de komst van Schweinsteiger moest Blind namelijk uitkijken naar een andere positie. Het seizoen 2015/16 was dus pas het eerste seizoen dat Daley Blind als centrale verdediger speelde. Dat had hij daarvoor nog nooit gedaan.

Bij Ajax is hij terug gehaald om op de as van het veld te spelen. Daarbij heeft zowel Blind als Ten Hag gezegd dat CVM een optie is, maar dat hij zich primair op LCV zal moeten richten zodat Frenkie de Jong op het middenveld kan komen te spelen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 31 oktober 2018 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2018 - 12:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nu weer bij?

Daley Blind speelde in de jeugdopleiding vrijwel altijd als controleur op het middenveld en werd in die rol gekozen tot het grootste talent in de jeugdopleiding. Toen hij onder Marco van Basten uiteindelijk bij Ajax 1 kwam had hij Eyong Enoh voor zich op die positie. Het seizoen erna speelde Blind helemaal niet onder Martin Jol, die de voorkeur gaf aan Anita en Emanuelson, en werd hij verhuurd aan FC Groningen. Bij Groningen speelde hij als rechtsack en deed het op die positie uitstekend.

Frank de Boer haalde Blind terug omdat hij een linkspoot op linksback wilde. Na het vertrek van Emanuelson kwam Anita op CVM te spelen en werd Blind de linksback. Daar beviel hij niet tot Anita vertrok en Blind doorschoof naar de CVM positie waar hij het uitstekend deed.

Pas bij Manchester United kwam Blind als LCV te spelen en toen pas tijdens zijn 2e seizoen daar. Door de komst van Schweinsteiger moest Blind namelijk uitkijken naar een andere positie. Het seizoen 2015/16 was dus pas het eerste seizoen dat Daley Blind als centrale verdediger speelde. Dat had hij daarvoor nog nooit gedaan.

Bij Ajax is hij terug gehaald om op de as van het veld te spelen. Daarbij heeft zowel Blind als Ten Hag gezegd dat CVM een optie is, maar dat hij zich primair op LCV zal moeten richten zodat Frenkie de Jong op het middenveld kan komen te spelen.
Omdat ik mij kan herinneren dat Blind wel als LCV heeft gespeeld. Periode tussen vertrek van Vertonghen en kopen van Moisander in de zomer van 2012.
Eide
 Eide - woensdag 31 oktober 2018 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2018 - 12:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Omdat ik mij kan herinneren dat Blind wel als LCV heeft gespeeld.
Een paar keer in de voorbereiding in 2011/12 ter vervanging van Vertonghen en Ooijer en in 2012/13 1 keer (Johan Cruijff schaal) tussen het vertrek van Vertonghen en het aantrekken van Moisander. Hij heeft echter nooit structureel op die positie gespeeld en is zelfs nooit serieus voor die positie overwogen.

Blind werd bij Ajax altijd gezien als CVM.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 31 oktober 2018 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 oktober 2018 - 12:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Een paar keer in de voorbereiding in 2011/12 ter vervanging van Vertonghen en Ooijer en in 2012/13 1 keer (Johan Cruijff schaal) tussen het vertrek van Vertonghen en het aantrekken van Moisander. Hij heeft echter nooit structureel op die positie gespeeld en is zelfs nooit serieus voor die positie overwogen.

Blind werd bij Ajax altijd gezien als CVM.
Ik ben niet bij de gesprekken van technisch hart geweest. Dus ik weet ook niet hoe men intern over Blind toen dacht.

Ik weet wel dat de media er over gehad had. Namelijk in navolging van zijn vader, beginnen als back en eindigen als centrale. Dat is natuurlijk geen argument. Maar daar komt het wel vandaan mijn gedachten.

Even gekeken naar dat seizoen: Na JC-schaal.. Verloren met 4-2 van PSV. Vervolgens heeft Ajax nog 2 competitie wedstrijden daarna gespeeld. 2-2 thuis tegen AZ (blind linksback, Van rhijn naast Alderweirld centraal) en 1-6 uit bij NEC (Blind op de bank, komt erin voor van Rhijn als centrale verdediger)

Wat ik ermee wilde zeggen. Is dat Blind terug gekomen is als LCV terwijl hij zo niet is vertrokken. Dat hij het niet slecht doet, dat komt wellicht door spelers om zich heen, De Ligt of Nico bij uitbraak bij een corner. Blok voor de verdediging helpt ook (schone, de jong) Als Blind toen een goede indruk had achter gelaten, had Blind dan ook niet tegen NEC en AZ als centrale verdediger gespeeld?

In ieder geval vind ik Blind niet de zwakste schakel en de beter dan elk andere linker centrale verdediger in de eredivisie. Dat Ajax Wober nog achter de hand heeft, is alleen maar mooi meegenomen. Als we het echt verdedigend lastig krijgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 31 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - woensdag 31 oktober 2018 - 15:19   quote  deeplink  
Ik ben het met je eens dat Blind absoluut niet de zwakste schakel is bij Ajax. Ik denk zelfs dat hij met zijn voetballend vermogen en ervaring ontzettend belangrijk is voor deze ploeg. Maar goed, iedereen denkt anders over voetbal en ziet z'n eigen prioriteiten, sterke en zwakke punten.

Ik denk dat Blind, naast een grote, sterke verdediger, een geweldige speler is voor Ajax. Feitelijk speel je met Blind automatisch 3-4-3 in aanvallend opzicht door zijn voetballend vermogen.
AkaS
 AkaS - donderdag 01 november 2018 - 05:01   quote  deeplink  
In feite speelt Ajax altijd met veel ruimte in de rug en dus heb je snelheid nodig, dit lijkt mij toch een abctje.

Overigens vond ik Blind vanavond tegen GAE een meer dan prima wedstrijd spelen en hier vind ik dan ook gelijk mijn bevestiging... Een tegenstander van dit niveau past prima bij Blind en kan hij zijn pluspunten tonen.

Opvallend is tevens dat bij tegenstanders van een hoger niveau ik deze Blind niet terugzie.

Maar ik realiseer mij dat het een onzinnige discussie is want hij is voor 22mln gekocht en dus zal ik mij moeten berusten dat zolang Blind fit is, hij opgesteld zal worden anders krijgen we wel een zeer extreme vorm van kapitaalvernietiging...

En dus is de kans klein om te ervaren hoe Ajax speelt zonder Blind.... en Schöne want dat zou ik graag willen zien. Een aankoop in de winterstop van een goede centrale verdediger naast de Ligt, Frenkie op 6, Tadic een linie terug en Neres op de linker flank en Donnie als vaste middenvelder met dus Frenkie en Tadic.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Klassieker (zondag 28 oktober 2018, 14:30); 3 - 0









0.0166149