BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Bayern München (woensdag 12 december 2018, 21:00); 3 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 13 december 2018 - 05:47   quote  deeplink  
Dan vraag je eigenlijk om rotatie, want automatismes krijg je er een wedstrijd van tevoren echt niet in. Overigens staat Wöber op 14 wedstrijden dit seizoen, hoewel dat vooral invalbeurten zijn.

Hij speelde vrij redelijk, zeker defensief. De rode kaart was gewoon een grove inschattingsfout. Ik zie niet wat ritme daar mee te maken heeft. Dit is eerder jeugdige onervarenheid door een duel in vliegen waar dat gewoon niet had gehoeven.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 december 2018 - 07:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 december 2018 - 22:33 schreef pth het volgende:
Spuug hem in zijn bek die tering mof, smerig Duits tering zwijn
Doe eens normaal man teringhond.
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 december 2018 - 07:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 05:21 schreef AkaS het volgende:
Wat mij opvalt, luisterend naar de commentaren achteraf van de spelers... Is dat ze allemaal erg zoekende waren in de eerste helft. Metname de 1e 20 minuten.

Vorige wedstrijd was bijvoorbeeld duidelijk dat Tagliafico geschorst was en dat Wöber erin zou komen als vervanger op linksback of als lcv. Echter anticipeerde ten Hag daar helemaal niet op in de competitiewedstrijd voorafgaand.

Gelukkig liep het goed af. En waren we nu al geplaatst...

Maar ik vraag me af hoe sterk wij kunnen zijn als er sprake is van automatismen in de samenstelling en positie.

Vooralsnog is het iedere keer weer een verrassing voor zowel het publiek als de spelers zelf blijkbaar.

Ik vind dit toch wel slecht moet ik zeggen.
beetje onzin natuurlijk.. bayern uit was ook in 1x anders en liep het als een trein.. vandaag onbrak het aan scherpte de eerste helft.. daarbij 3-3 tegen bayern muchen en een scheids die je compleet tegen hebt.. des de knapper dan nog zonder automatisme etc..
p111
 p111 - donderdag 13 december 2018 - 07:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 december 2018 - 23:02 schreef AkaS het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Wat een eersteklas bloedzuiger!!!
Wat een arrogante kutscheidsrechter!!!!
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 december 2018 - 07:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 05:11 schreef Eide het volgende:
Deze 7 ploegen kan Ajax loten in de achtste finales

Ajax weet maandag wie de tegenstander wordt in de achtste finale van de Champions League. Het team van Erik ten Hag treft als nummer 2 van poule E een van de winnaars van de andere poules. Hieronder zie je alle 7 mogelijke tegenstanders.

Borussia Dortmund
FC Barcelona
Paris Saint-Germain
FC Porto
Manchester City
Real Madrid
Juventus

De loting is maandag om 12:00 uur in het Zwitserse Nyon. De speeldata van de heenwedtrijden in achtste finales zijn 12/13/19/20 februari, de returns zijn op 5/6/12/13 maart. Ajax speelt eerst thuis, en de return uit.

Bron
zul je zien dat we een city barca of psg loten of juve... de clubs die intresse hebben in dejong en deligt..
p111
 p111 - donderdag 13 december 2018 - 07:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 december 2018 - 23:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Haal Dortmund maar rustig van dat lijstje. Dat is gewoon een vreselijk goede ploeg die bovendien in goede doen is. Eigenlijk is alleen Porto een iets mindere tegenstander in mijn ogen die bovendien door een relatief zwakke poule zijn gekomen.
Real-Porto
p111
 p111 - donderdag 13 december 2018 - 07:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 00:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

akas.. is gewoon een heeeele grote fout van dejong... niks meer niks minder
Misplaatste arrogantie van Frenkie
Enigma
 Enigma - donderdag 13 december 2018 - 08:00   quote  deeplink  
Nog aan het bijkomen van deze geweldige demonstratie voetbal, van beide kanten. Bayern was uiterst geslepen en erg effectief met hun mega snelle counters. Zonder onana sta je waarschijnlijk al vrij snel op 1-3 oid. Vond Blind in begin veel te nonchalant en Wöber speelde niet sterk waardoor de Ligt dubbel moest dekken. Dat je dan buitenspel opheft kan gebeuren. Ik zat precies op lijn en imo een zeldzame inschattingsfout van de Ligt maar jeetje, mag hij ook een keer een fout maken?

De Jong was op 80% van wat hij kan, spanning? Vond het erg jammer dat vd Berk zo zwak inkopt in eerste helft en die enorme kans links voor de goal, die moet toch echt zitten hoor. Maar goed, dit keer herstelde hij en was nuttig. Vraag me af of de 1-1 een voorzet of schot op goal was. Ik kon het niet goed zien. De pingel was dit keer uitstekend. Neuer stond erbij en keek ernaar.

Scheids heeft Ajax echt benadeeld dit keer, zoals ik het zag veel onnodig affluiten van Ajax en bayern mocht veel. Klopt het dat Ajax iig twee pingels had kunnen/moeten hebben in eerste helft?

Maar.... Ajax heeft Bayern laten snakken naar adem! Ziyech en Mazraoui drukten veel met mooi spel rechts door. Gebeurde voor me neus en de verbazing en schrik droop af van de Duitse kartoffellikkers. Ik begrijp het geklaag op neres niet, hij was constant bezig gaten te trekken en was veelal onhoudbaar in tweede helft zeker. Tagliafico kleine foutjes maar wel erg belangrijk voor Ajax zijn mannetje gestaan.

Jammer dat het dan 2-2 en 2-3 wordt waarbij de 2-3 echt niet mag vallen. 3-3 vechtgoal en bayern heeft daar ook gewoon mazzel gehad. Ik moet zeggen in dit geval, respect voor ten Hag. Hij heeft gedurfd en des Ajax gespeeld! Lof wie lof toekomt. Vond Dolberg erg goed invallen trouwens.

Trots en een beetje ontgoocheld na net niet winnen maar dit geeft veel vertrouwen. En nu al zeiken dat Ajax waarschijnlijk eruit ligt in februari. Jeethe, ik ben een zeikerd maar dat is echt gelul van een dronken aardbei. Zijn gewoon twee nieuwe wedstrijden en dus beginnen we op 0-0. Ook als het Barcelona is. Als Ajax speelt zoals gisteren met iets meer dodelijkheid ( toch een spits maar halen als Bony? ) ben ik niet bang. Wanneer dat lamlendige lampenzootje barca beetje bij kan benen is het voor Ajax zeker mogelijk om dan door te gaan. Real mag ook komen en porto net zo. Ook psg is niet onoverkomelijk in deze vorm.

Trots op dit Ajax! Maar... graag toch een echte verdediger en spits erbij in de winter.
AkaS
 AkaS - donderdag 13 december 2018 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 05:47 schreef Eide het volgende:
Dan vraag je eigenlijk om rotatie, want automatismes krijg je er een wedstrijd van tevoren echt niet in. Overigens staat Wöber op 14 wedstrijden dit seizoen, hoewel dat vooral invalbeurten zijn.

Hij speelde vrij redelijk, zeker defensief. De rode kaart was gewoon een grove inschattingsfout. Ik zie niet wat ritme daar mee te maken heeft. Dit is eerder jeugdige onervarenheid door een duel in vliegen waar dat gewoon niet had gehoeven.
Nou eigenlijk niet. Of beter gezegd in het geheel niet. Je zag aan Wöber dat hij in het begin van de wedstrijd zoekende/onzeker was inclusief een paar slippertjes... o.a. bal onder zijn voet. Mijn inziens komt dit echt wel door tekort aan speelritme. Maar dat is uiteraard een aanname, maar wel gebaseerd op het feit dat ik zelf ook vanaf mijn jeugd heb gevoetbald.

Die 14 wedstrijden heb ik geen enkel gevoel bij. Want hij is echt geen basisspeler en om nou te zeggen dat hij een vaste invaller is voor ten Hag... 14 Wedstrijden zal komende van jou ongetwijfeld kloppen maar mij verbaasd dit aantal enorm.

Ik vond overigens ook dat Neres echt een basisplek moet hebben. Deze man is echt gewoon heel goed. Net als van de Beek.

En ik wil echt niet negatief zijn over Blind, maar wat ik zie is iemand die niet alles fout doet, hij kan natuurlijk best voetballen... Maar ik blijf erbij dat zijn gebrek aan snelheid de kwaliteit van het team naar beneden haalt.

Bayern kon zeker in het begin naar hartenlust door het midden aanvallen omdat Blind gewoon niet de snelheid had om terug om te schakelen naar zijn positie... Hij wordt zo makkelijk op snelheid voorbij gelopen. Ik maak mij hier oprecht zorgen over.

Ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien tegen bijvoorbeeld Man.City waar ongelofelijk veel snelheid in het team zit...

Ik zou tot slot en daar ging de post om... Graag zien dat we in een vaste formatie gaan spelen.
AkaS
 AkaS - donderdag 13 december 2018 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 07:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Doe eens normaal man teringhond.
Hahahaha en toch mag ik die pth wel en heb ik ook even zo'n momentje gehad bij en na het Möller incidentje
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 december 2018 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 08:45 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hahahaha en toch mag ik die pth wel en heb ik ook even zo'n momentje gehad bij en na het Möller incidentje
Het gaat om het geheel. De rode kaart van Wöber was ook gewoon terecht. Is dat dan ook een tering zwijn? Waren allebei gewoon belachelijke overtredingen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 december 2018 - 09:03   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 december 2018 door Ajax Warrior --
hjf
 hjf - donderdag 13 december 2018 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 december 2018 - 23:26 schreef Eide het volgende:
Conclusie:
Ajax vandaag onherkenbaar slordig in de passing. Juist die passing achterin is bij dit Ajax meestal heel erg goed waarbij men normaliter makkelijk onder de druk uit speelt. Tagliafico, De Jong, Blind, De Ligt en Wober vandaag allemaal meermaals op slordigheden te betrappen. Gelukkig keepte Onana een waanzinnig goede wedstrijd en hield hij twee ballen tegen die de meesten toch al telden. Onana hield Ajax echt overeind hiermee. Mazraoui speelde eveneens een hele goede wedstrijd en kon aan geen enkele van de tegengoals iets doen. Wober terecht rood na een oliedomme overtreding.

Het middenveld had het eigenlijk niet eens zwaar. Muller lijkt toch echt fors over z'n top heen en het duo Kimmich/Goreztka is voetballend niet bepaald oogstrelend. Het is toch vooral een middenveld met harde werkers. Daar heeft Ajax echt te weinig mee gedaan, vooral toch ook door de slordigheden in de passing. Voorin had Ajax het moeilijk. Veel gevaar door Neres die toch wel een redelijke pot speelde. Ziyech was te weinig aanspeelbaar. Tadic speelde eigenlijk gewoon zwak maar maakt wel twee goals. Dat is toch waar je de spits op afrekent.

Al met al een wedstrijd die niet moeilijk had hoeven zijn, maar Bayern is gewoon te goed om je allerlei slordigheden te veroorloven. Dat er uiteindelijk nog een 3 - 3 uit gesleept wordt is een compliment voor de vechtlust maar is toch ook wel demonstratief voor de naïviteit die Ajax toch nog wel heeft in Europees verband.

Al met al zit ik nu met een dubbel gevoel over deze wedstrijd. Enerzijds had Ajax hier gewoon kunnen winnen. Dat je uiteindelijk met de hakken over de sloot een gelijkspel uit het vuur sleept voelt als een verlies. Tegelijkertijd is Bayern gewoon een Europese topploeg en is dit toch ook wel weer een goed resultaat in een mooie poulefase waarin Ajax dus ongeslagen is gebleven. Ik ben dus ook zeer zeker trots.
Eide. Ik sluit mij hier volledig bij aan. Nog 1 aanvulling hierop. Uitgerekend Mathijs en Frenkie zaten gisterenavond in de wedstrijd behoorlijk onder hun niveau te ballen. Ik vond dan wel weer mooi het interview met Frenkie kort na de wedstrijd. Zeer zelfkritisch. Die gaat hierdoor alleen maar beter worden. Voor ons helaas een duur leermoment.
hjf
 hjf - donderdag 13 december 2018 - 09:26   quote  deeplink  
In februari kan het weer allemaal anders zijn na de transfercarrousel in januari waarin er weer met honderden miljoenen euro's / ponden wordt gesmeten.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 13 december 2018 - 09:41   quote  deeplink  
Kan niet zo goed verwoorden waar ik gisteravond naar heb zitten kijken.
Maar kan wel zeggen dat ik ongelooflijk trots ben op wat Ajax heeft laten zien.
Er zijn natuurlijk altijd dingetjes te vinden die wat minder goed zijn, maar als je kijkt naar de ervaring en status van Bayern en de onervarenheid en jeugdigheid van Ajax dan voert trots bij mij de boventoon.

Die Tagliafico man, wat een winnaar is dat.

Owja.. En Ajax is niet bij voorbaat kansloos tegen welke tegenstander ze ook loten.
Dat gezegd hebbende.. Man C, Borussia en PSG vermijd ik liever wel.

En een 3e edit.. Ten Hag, geweldig gedaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 december 2018 door Jaccio --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 december 2018 - 09:47   quote  deeplink  
Nu ben ik normaal niet zo van de samenvattingen, maar ga het toch eens proberen.

Waar ik bij Ajax enorm trots op ben is het feit dat ze zich niet zomaar gewonnen geven. Ze blijven tegenwoordig doorgaan en dat geeft veel meer spektakel. Wel hadden ze na de 2-1 de voorsprong over de lijn moeten trekken, maar juist toen gingen ze fouten maken. Bizar dat je vervolgens een bal in de achterhoede richting je cvm gaat inpassen terwijl je onder druk staat. Op dit soort momenten moet je zo'n bal gewoon wegroeien!!!

De scheids zat er een aantal keren gigantisch naast, maar de 2 rode kaarten en 2 strafschoppen waren allemaal terecht. Echter kwam de rode kaart van Wöber nadat de scheidsrechter niet floot voor een duidelijke overtreding op een Ajax-speler.

Jammer dat we geen eerste zijn geworden in de groep, maar ik denk dat we allemaal een Ajax hebben gezien waar we al jaren om smeken. En 2x gelijkspelen tegen Bayern is gewoon een prima resultaat, al is het niet het Bayern van een jaar geleden misschien.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 december 2018 - 09:47   quote  deeplink  
En nu op naar de thuiswedstrijd tegen De Graafschap.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 december 2018 door Ajax Warrior --
hjf
 hjf - donderdag 13 december 2018 - 10:01   quote  deeplink  
Wat overheerst bij ons allen is toch TROTS! En terecht. Kunnen jullie het vorig seizoen nog herinneren? Liever niet toch.
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 december 2018 - 23:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Haal Dortmund maar rustig van dat lijstje. Dat is gewoon een vreselijk goede ploeg die bovendien in goede doen is. Eigenlijk is alleen Porto een iets mindere tegenstander in mijn ogen die bovendien door een relatief zwakke poule zijn gekomen.
Het zijn uiteindelijk allemaal goede ploegen, Dortmund en Porto zijn in mijn beleving de twee ploegen waar we gelijkwaardig zijn in basis.. De andere ploegen hebben wij een goede dag nodig en hun een minder goede dag.
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 07:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Doe eens normaal man teringhond.
Het zou toch wel lekker zijn geweest als iemand die tyfushond in zijn bek had gespuugd toch.. Tis immers een tegenstander van ons die we moesten opvreten en die een lievelingsspeler van ons een of andere aanslag toebrengt. Lijkt me bijna normaal dat iemand die gast dan kapot had willen schoppen..
:-)
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 09:47 schreef Ajax Warrior het volgende:
En nu op naar de thuiswedstrijd tegen De Graafschap.
Precies dit dus. Wat overwinteren is fantastisch, maar je mag er geen beker of schaal mee omhoog houden, en dat wordt toch wel weer eens hoog tijd, en daar draait het echt om..
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 09:03 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het gaat om het geheel. De rode kaart van Wöber was ook gewoon terecht. Is dat dan ook een tering zwijn? Waren allebei gewoon belachelijke overtredingen.
Maar je bent voor ajax toch, andere ploegen zijn dan tuig dit dit doen in zon geval.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 december 2018 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 10:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Precies dit dus. Wat overwinteren is fantastisch, maar je mag er geen beker of schaal mee omhoog houden, en dat wordt toch wel weer eens hoog tijd, en daar draait het echt om..
Inderdaad, na De Graafschap wacht Roda voor de beker. Deze wedstrijden zijn alweer belangrijker. Je kan jezelf enorm voor lul zetten als je in 1 van deze 2 wedstrijden verliest!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 december 2018 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 10:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar je bent voor ajax toch, andere ploegen zijn dan tuig dit dit doen in zon geval.
Je weet mijn afkomst. Dan de hele tijd teringmof dit, Duits teringzwijn dat lezen accepteer ik niet. En daar reageer ik op. En ja, de rode kaart is terecht en ja ik ben blij dat we niet van Bayern hebben verloren, want aan Bayern op zich heb ik een pleurishekel. Doe mij maar Düsseldorf! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 december 2018 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 10:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Inderdaad, na De Graafschap wacht Roda voor de beker. Deze wedstrijden zijn alweer belangrijker. Je kan jezelf enorm voor lul zetten als je in 1 van deze 2 wedstrijden verliest!!
Helemaal mee eens. Ik hoop ook oprecht dat het meedoen in de drie competities en de voorrondes die Ajax gespeeld heeft ons niet gaan opbreken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 december 2018 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 10:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik hoop ook oprecht dat het meedoen in de drie competities en de voorrondes die Ajax gespeeld heeft ons niet gaan opbreken.
Ik hoop het inderdaad ook, maar ben er wel bang voor. In principe krijgen we nog De Graafschap, Roda en Utrecht. Win je die alle 3 dan gaan we echt prachtig de winterstop in. Iedereen weer even opladen en dan de 2e seizoenshelft verder knallen. De 8ste finale CL bereiken is knap, verder heb ik er geen verwachtingen van! De loting zal zwaar worden en bijna onmogelijk, maar als we het team na de winterstop nog bij elkaar hebben kunnen er mooie dingen ontstaan!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 december 2018 - 10:18   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 december 2018 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 10:19   quote  deeplink  
Grootste kans
Manchester City kan in de volgende ronde slechts vier ploegen loten: Atlético Madrid, Schalke 04, AS Roma en Ajax. Dit komt doordat drie Engelse clubs tweede zijn geworden en ze niet kunnen loten tegen Olympique Lyon. De kans is meer dan 20% dat de ploeg van Erik ten Hag tegen de Engelse club uit Manchester moet gaan aantreden in de achtste finales.

Kleinste kans
De club met de minste kans zou misschien wel de meest gunstige loting zijn, namelijk FC Porto (een kleine 12%). Porto is namelijk het enige Portugese team dat nog in de race is en heeft daardoor geen uitsluitingen bij de loting.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 december 2018 - 10:24   quote  deeplink  
208jo93.jpg
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 10:24   quote  deeplink  
Overigens kan ik het wel weer waarderen dat Muller de ajax kleedkamer bezocht heeft om zijn excuses te maken en aan te geven dat ie Tagliafico niet gezien had.

Ik geloof overigens eerder dat het een wraakactie was die harder uitkwam dan bedoeld..
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 10:24 schreef Loetje het volgende:
[ afbeelding ]
Wel grappig, Voor Ajax is City de grootste kans, voor City is Ajax de kleinste kans om te loten.
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 10:26   quote  deeplink  
Ik zou overigens graag Real, Juventus of Barca loten.

Ik heb niet het gevoel dat we de CL kunnen winnen, dan in ieder geval maar spelen tegen de grootste clubs in de CL.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 december 2018 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 10:24 schreef Loetje het volgende:
[ afbeelding ]
Er zit nu niet echt 1 ploeg tussen waarvan we zeker weten dat we kans maken. Je moet gewoon van je eigen kwaliteiten uit gaan en genieten. Dit is voor ons gewoon een extra ronde!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 december 2018 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 10:26 schreef remco k het volgende:
Ik zou overigens graag Real, Juventus of Barca loten.

Ik heb niet het gevoel dat we de CL kunnen winnen, dan in ieder geval maar spelen tegen de grootste clubs in de CL.
Juventus niet graag, kut Italiaanse ploeg! Doe mij maar Real!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 december 2018 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 10:30   quote  deeplink  
Hoe Ten Hag aan Ajax moet sleutelen voor meer Champions League-successen
Gepubliceerd: Donderdag 13 december 2018 om 10:00

Een zinderende ontmoeting tussen Ajax en Bayern München eindigde woensdagavond in een 3-3 gelijkspel. Beide ploegen waren voor de aftrap al zeker van een plek in de volgende ronde van de Champions League, maar zorgden toch voor een interessante pot. Opnieuw een goed leermoment voor Ajax op weg naar de achtste finales.

Ajax begon niet goed aan het duel met Bayern, dat meerdere kansen kreeg door foutieve passes in de eerste fase van de opbouw. Bij Ajax leverde dat direct problemen op: waar de ploeg in de seizoenen onder Frank de Boer en Peter Bosz nog veel spelers achter de bal hield, staan er onder Erik ten Hag wat minder spelers. De backs stonden woensdagavond hoog bij de zijlijn, zodat Daley Blind en vooral Frenkie de Jong het spel konden maken.

De derde middenvelder, nummer 10 Donny van de Beek, stond hoog naast spits Dusan Tadic. Bij een foutieve pass stonden er daardoor maar twee spelers die over corrigerend vermogen beschikken binnen hun fysieke mogelijkheden: Noussair Mazraoui (maar die stond ver weg van de bal) en De Jong. De overige verdedigers en middenvelders moeten het normaliter vooral hebben van inzicht om verdedigende problemen op te lossen.

De intenties van Ajax – ook met tien man – in beeld. De backs staan hoog om ruimte te geven aan het middenveld om het spel te regisseren. Pas in de slotfase straft Bayern een foutieve pass in de opbouw af, maar dat had al veel eerder kunnen gebeuren.

De restverdediging bij Ajax bleek ook in andere fases van het aanvalsspel een probleem. In de 25e minuut besloot Blind zijn positie achter de bal te verlaten door diep het penaltygebied in te rennen. Een loopactie die eigenlijk niet kon op dat moment, aangezien de positie centraal in de restverdediging (organisatie van spelers achter de bal) enorm belangrijk is. De voorzet van Maximilian Wöber werd verwerkt door Boateng, waardoor Bayern in een counter terechtkwam.

Dat bleek niet het enige moment waardoor de bezoekers in gevaarlijke situaties konden komen. Net als in de wedstrijd in Duitsland probeerde Ten Hag met veel dynamiek vanuit de backs gevaar te stichten. Door loopacties richting de spitsposities komt er doorgaans veel druk op de taken van de controlerende middenvelders en centrale verdedigers te liggen. Het lukte Ajax echter niet om Bayern bij het doel van Manuel Neuer te houden en de bal snel terug te winnen.

De loopactie van Blind in beeld en het gevolg van zijn actie. Ook de intenties van Ajax met de backs leveren countermogelijkheden op voor de Duitsers. In de eerste helft lukt het Ajax niet om op de helft van Bayern te blijven spelen door een zwakke organisatie in de restverdediging.

In de tweede helft leek het erop dat Ten Hag tijdens de rust aandacht aan zijn defensieve organisatie had geschonken. Het lukte Ajax steeds beter om afgeslagen ballen snel op te pikken en Bayern vast te zetten op eigen helft. Dit kwam doordat Blind en De Jong gedisciplineerder kort achter de aanvallers gingen spelen en Matthijs de Ligt en Wöber ook aangesloten stonden. Dit droeg uiteindelijk bij aan de goal van Tadic.

De aansluitingstreffer kwam voort uit een combinatie over veel schijven, waarin de organisatie van Bayern volledig uit elkaar getrokken werd. Door korte combinaties werd telkens een speler van de Duitse formatie naar de speler met bal gelokt, waarna uiteindelijk Van de Beek (die herkent dit soort momenten) een vrije doortocht richting Neuer had. De voorzet belande keurig bij Tadic: 1-1.

Ajax speelt vanuit rechtsvoor naar het centrum. Op rechts worden spelers naar de zijlijn gelokt, waarna ook in het centrum verdedigers van Bayern uit de defensieve organisatie worden gelokt. Dit leidt tot de vrije loopactie in de zestien van Van de Beek en het doelpunt van Tadic.

Het slot van de wedstrijd werd bijzonder hectisch: beide ploegen eindigden het duel met tien man, scoorden met een penalty en wisten later nog een keer te scoren. Daarmee zullen beide ploegen niet ontevreden zijn: Bayern omdat het daarmee groepswinnaar werd, Ajax omdat het diep van binnen wist dat de bezoekers (veelal door eigen toedoen) de grootste kansen hadden.

Toch kwam Ajax nog in de buurt van de zege, waardoor een gelijkspel zuur aan zal voelen. Vlak voor de rode kaart (en na rust) kwamen de Ajacieden steeds beter in de wedstrijd. Het sleutelen aan de defensieve organisatie tijdens het aanvalsspel van de Amsterdammers kan voor Ten Hag beginnen, aangezien er na de winterstop opnieuw Champions League-voetbal op het menu staat. En als Ajax écht ver wil komen in het miljardenbal, dan is dát het grote verbeterpunt.

BRON

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 december 2018 door remco k --
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 10:33   quote  deeplink  
Hier kan ik me goed in vinden.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 december 2018 - 10:40   quote  deeplink  
Porto zou je een redelijke kans tegen kunnen hebben, al spelen zij absoluut voetbal wat Ajax niet ligt.

Dortmund is wel iets beter, maar door de open stijl van voetballen, ligt dat Ajax absoluut wel. Dat kan een krachtige tweestrijd gaan worden.

Juve is zo'n beetje de ergste die Ajax kan loten, samen met een Real in vorm. Juve is normaliter organisatorisch zo gigantisch sterk, amper doorkomen aan en Real kan counteren als geen ander. Die verwacht ik uiteindelijk wel weer in vorm.

Barca is normaal ook direct kansloos, maar speel ik liever tegen dan de 2 die hierboven staan. Ook omdat Barca open speelt. Wanneer Ajax dan durft, kan er best een beeld onstaan zoals tegen Bayern.

PSG is een heel sterk totaal team. Weinig zwakke plekken en het is wachten tot die kwaliteit er echt een keer uit gaan komen. Daar moet je het zeker niet van hebben.

City is ongelooflijk goed, maar blijft kwetsbaar en al helemaal in de CL. Ook die spelen open en dat ligt Ajax het beste.

Ik volgorde waar ik op hoop,
Porto/Dortmund
City
Barca
PSG
Real
Juve
p111
 p111 - donderdag 13 december 2018 - 17:14   quote  deeplink  
Mijn volgorde is Porto - Real (geen vorm en zeker minder zonder Renaldo)-Barca-Juve-PSG-City.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 december 2018 - 19:47   quote  deeplink  
Mijn god, als ik lees, op Twitter ook, hoe mensen denken dat wij even Real eruit gaan flikkeren....
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 20:26   quote  deeplink  
Ik denk dat wij helemaa niemand er even uitknikkeren. Ik denk wel dat wij kans zouden kunnen hebben als we twee goede dagen hebben.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 13 december 2018 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 10:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Er zit nu niet echt 1 ploeg tussen waarvan we zeker weten dat we kans maken. Je moet gewoon van je eigen kwaliteiten uit gaan en genieten. Dit is voor ons gewoon een extra ronde!
Er zit ook echt niet 1 ploeg bij waarvan we zeker weten dat we geen kans maken. Wij, AJAX, maken altijd kans. Wie onze tegenstander ook mag zijn.....
remco k
 remco k - donderdag 13 december 2018 - 20:47   quote  deeplink  
Ten had zei het wel passend. Er gaat geen club blij zijn als Ajax uit de koker komt.
Eide
 Eide - donderdag 13 december 2018 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 20:47 schreef remco k het volgende:
Ten had zei het wel passend. Er gaat geen club blij zijn als Ajax uit de koker komt.
Maar bij welke andere ploeg is dat wel?
p111
 p111 - donderdag 13 december 2018 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 19:47 schreef Loetje het volgende:
Mijn god, als ik lees, op Twitter ook, hoe mensen denken dat wij even Real eruit gaan flikkeren....
Het is gewoon een mening en Real heeft dit seizoen al meer verloren als het hele vorig seizoen,dus op dit moment kun je ze misschien verslaan.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 december 2018 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 20:26 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat wij helemaa niemand er even uitknikkeren. Ik denk wel dat wij kans zouden kunnen hebben als we twee goede dagen hebben.
Zeker, al blijf ik Ajax uit te zwak vinden.

Maar ik suggereerde in dit geval niet op jou.

Ik heb nu een Ajax pagina op Twitter. De tweetjes daar... Je staat echt af en toe met je bek open, geloof me.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 december 2018 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 21:02 schreef p111 het volgende:

[..]

Het is gewoon een mening en Real heeft dit seizoen al meer verloren als het hele vorig seizoen,dus op dit moment kun je ze misschien verslaan.
Dat is wat anders dan dat je ze graag moet willen loten.

En neem van mij aan, die worden beter. Real heeft trouwens vele malen vaker in de competitiewedstrijden ruk staan spelen en in de CL groepsfase en erna zijn ze los.
remco k
 remco k - vrijdag 14 december 2018 - 07:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 20:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar bij welke andere ploeg is dat wel?
Niet. Maar het geef aan dat Ajax er gewoon terecht tussen staat. En dat er echt een nieuwe weg in is geslagen die successen kan opleveren.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 december 2018 - 08:53   quote  deeplink  
we gaan het zien... sws een mooie ploeg wat we krijgen... ajax is een underdog tussen die teams...
p111
 p111 - vrijdag 14 december 2018 - 08:59   quote  deeplink  
Maar dat we vandaag weer in de koker zitten na zoveel jaren dat is toch super mannen.Eerlijk gezegd had ik ons daar pas verwacht als de geldkranen dicht gedraaid zouden worden bij de grootmachten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 14 december 2018 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2018 - 09:47 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nu ben ik normaal niet zo van de samenvattingen, maar ga het toch eens proberen.

Waar ik bij Ajax enorm trots op ben is het feit dat ze zich niet zomaar gewonnen geven. Ze blijven tegenwoordig doorgaan en dat geeft veel meer spektakel. Wel hadden ze na de 2-1 de voorsprong over de lijn moeten trekken, maar juist toen gingen ze fouten maken. Bizar dat je vervolgens een bal in de achterhoede richting je cvm gaat inpassen terwijl je onder druk staat. Op dit soort momenten moet je zo'n bal gewoon wegroeien!!!

De scheids zat er een aantal keren gigantisch naast, maar de 2 rode kaarten en 2 strafschoppen waren allemaal terecht. Echter kwam de rode kaart van Wöber nadat de scheidsrechter niet floot voor een duidelijke overtreding op een Ajax-speler.

Jammer dat we geen eerste zijn geworden in de groep, maar ik denk dat we allemaal een Ajax hebben gezien waar we al jaren om smeken. En 2x gelijkspelen tegen Bayern is gewoon een prima resultaat, al is het niet het Bayern van een jaar geleden misschien.
Mooi verwoord Warrior, ik ben ook heel trots op dit Ajax en het was echt een spektakelstuk dat je wil zien als je voetbal gaat kijken. Deze wedstrijd had echt alles, van 100% gemiste kansen, Onana met onmogelijke reddingen, voetbal op hoog tempo, strijd, passie en wilskracht om maar door te gaan en niet te vergeten een geweldig score verloop. Jammer dat het niet nog 4-3 werd, dan was het helemaal losgegaan. Maar vergeet niet dat Bayern een van de kanshebbers zijn om de titel te winnen. Hoe dan ook komt er een mooie club uit de koker, waarbij Ajax zich kan meten met de beste clubs van Europa. Wel jammer dat we de uefa coefficient punten gaan verliezen van oostenrijk en dat allemaal door AZ, Feijenoord en een beetje PSV

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Bayern München (woensdag 12 december 2018, 21:00); 3 - 3









0.0134601