BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 1/4F CL: Ajax - Juventus (woe 10-04-19: 1-1) Juventus - Ajax (din 16-04-19 21.00 uur:) 1-2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 10:29   quote  deeplink  
Vanavond wedstrijd 1 van 2 tegen de oude dame in een kolkende Johan Cruijff ArenA. Maar we kunnen ook zeggen wedstrijd 15 in de CL.

Juve zonder Can en Chiellini, maar met Ronaldo.

Ajax mist Mazraoui.

Ondanks we graag de dubbel winnen en dit ons ook de kop kan kosten, Ajacieden, voel vanavond de trots. Dit is fenomenaal en het CL seizoen in hoe dan ook geslaagd!

Geniet, zuip bier en tot vanavond!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 mei 2019 door Loetje --
AkaS
 AkaS - woensdag 10 april 2019 - 10:43   quote  deeplink  
Vanavond lijkt me een uitgelezen mogelijkheid om een nieuw hoofdstuk toe te voegen aan het mooie voetbalboek Ajax. Een prachtig boek met ongekende dalen maar vooral met prachtige pieken!!!

Winnen zou fantastisch zijn, maar mocht het deze keer niet lukken, even zo trots en blij op deze Europese reis.

Succes allemaal:-)
p111
 p111 - woensdag 10 april 2019 - 10:44   quote  deeplink  
Geweldige CL gedraaid,dit zijn bonus wedstrijden wie weet gaan we geschiedenis schrijven.
nummer10
 nummer10 - woensdag 10 april 2019 - 10:56   quote  deeplink  
havefun kerels ! en geniet vooral vanavond.. heb wel een lekker gevoel erbij.. 10-4 (april) maand 4.. 10+4 is johan.. ok vergezocht ;)
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 12:14   quote  deeplink  
Uurtje of 9 nog. De Ajax media afdeling heeft weer groots uitgepakt, net als het AD.

Dagje duurt erg lang...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 april 2019 door Loetje --
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 10 april 2019 - 12:50   quote  deeplink  
We kunnen nu al vaststellen dat Ajax een zeer goede voetbalresultaat heeft behaald in de CL.

Niet onmogelijk is, dat Ajax nóg een stap verder komt in de CL met een mogelijke 2-1 overwinning op "De Oude Dame).

Voorlopig hou ik een kans voor 60% voor een overwinning.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 10 april 2019 - 13:41   quote  deeplink  
Ik vrees voor een rode kaart voor veltman, dat was ook zo toen Ajax in de Europaleague zover kwam en ze tegen echte tegenstanders moesten voetballen.

Ik vind alles best, als Ajax maar niet gaat verliezen, dan hebben ze kans om door te gaan en is Nederland zeker van plek 11
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 13:42   quote  deeplink  
16 wedstrijden dit jaar sowieso in de CL. 2 jaar 19 in Europees verband...

Waanzinnig

Maar 60% kans? Nee gap, hoe mooi dat ook klinkt. Ik denk dat Ajax vanavond 25% kans op winst heeft en 30% op een gelijkspel. De rest geef ik aan Juve en dat vind ik ook niet echt erg.

Besef dat je vanavond misschien wel tegen het beste collectief ter wereld speelt.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 10 april 2019 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 13:42 schreef Loetje het volgende:
16 wedstrijden dit jaar sowieso in de CL. 2 jaar 19 in Europees verband...

Waanzinnig

Maar 60% kans? Nee gap, hoe mooi dat ook klinkt. Ik denk dat Ajax vanavond 25% kans op winst heeft en 30% op een gelijkspel. De rest geef ik aan Juve en dat vind ik ook niet echt erg.

Besef dat je vanavond misschien wel tegen het beste collectief ter wereld speelt.
Ik vrees het ook, al hoop ik zo dat Ajax dat Juve vastzet en alle hoeken van het veld laat zien. Ben nu al zenuwachtig voor vanavond. De ligt kan na afloop weer in zijn broekzak kijken, misschien kan hij Ronaldo daar nog vinden net als toen tegen Portugal.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 10 april 2019 - 14:17   quote  deeplink  
1-4
Jaccio
 Jaccio - woensdag 10 april 2019 - 15:29   quote  deeplink  
mooi filmpje

https://twitter.com/AFCAjax/status/1115900978350440449

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 april 2019 door Jaccio --
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 13:49 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vrees het ook, al hoop ik zo dat Ajax dat Juve vastzet en alle hoeken van het veld laat zien. Ben nu al zenuwachtig voor vanavond. De ligt kan na afloop weer in zijn broekzak kijken, misschien kan hij Ronaldo daar nog vinden net als toen tegen Portugal.
Het grote probleem is dat Juve amper echt zwakke plekken kent. Het is gewoon allemaal heel compleet wat ze kunnen.

Het enige wat ik Ajax zou willen meegeven, is het tegen Juve zakelijker aan te pakken. Alleen dat zit zo niet in het DNA van Ajax.

Maar zoals tegen Bayern, 2x ze helema weggespeeld op 10 eerste klote minuten na. Juve straft dat af en daar maak je het niet zomaar even tegen goed. 0-1 tegen Juve achter, zal in de benen als 0-3 voelen. Geloof mij maar!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 april 2019 door Loetje --
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 10 april 2019 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 14:17 schreef Jaccio het volgende:
1-4
Nah denk 4-1
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 16:21 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Nah denk 4-1
Dan spring ik vanavond naakt de Amsterdamse grachten in!
p111
 p111 - woensdag 10 april 2019 - 17:01   quote  deeplink  
Ha ha ,dat kan je wel zeggen want dat gaat niet gebeuren.Hopelijk een kleine 1 of 2-0 !!!
remco k
 remco k - woensdag 10 april 2019 - 17:02   quote  deeplink  
Trots op het CL seizoen zal ik zeker zijn en ben ik ook. Toch staat deze wedstrijd op zich en verwacht ik een getergde ploeg die wil winnen met goed voetbal. Een ploeg die voor elkaar knokt en door het vuur gaat voor elkaar en voor de supporters. En ja. Dan wil ik ook resultaat zien.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 10 april 2019 - 17:17   quote  deeplink  
I'll be there in an hour.
Vervuld van trots en goede hoop op meer....
Ajax, Go or It!!!
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 18:40   quote  deeplink  
Nog een gratis tip aan Ajax van Ome Loetje... Geef niet teveel corners weg...
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 17:02 schreef remco k het volgende:
Trots op het CL seizoen zal ik zeker zijn en ben ik ook. Toch staat deze wedstrijd op zich en verwacht ik een getergde ploeg die wil winnen met goed voetbal. Een ploeg die voor elkaar knokt en door het vuur gaat voor elkaar en voor de supporters. En ja. Dan wil ik ook resultaat zien.
Zeker, maar Ajax zal getergd zijn hoor. Zo'n grote pot en dan niet getergd zijn... Kan ik me niet voorstellen.

Maar stel, Ajax gaat eruit... Over het CL seizoen heb je het over 5 jaar, zeker in de huidige voetbalwereld sowieso nog over. En dat is wat ik wil zeggen eigenlijk. Roem is gemaakt.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 10 april 2019 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 16:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan spring ik vanavond naakt de Amsterdamse grachten in!
Belofte maakt schuld
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 18:43 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Belofte maakt schuld
Deal! Warrior mag getuige zijn gap!
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 18:46   quote  deeplink  
Maar even serieus, als Ajax vanavond druk zet en dat druk zetten zou goed lukken, zal Juve op de lange mensen gaan spelen. Mandzukic, Bernadeschi en Ronaldo... Wat Ajax tegen PSV goed deed, is beseffen dat je die duels waarschijnlijk niet wint en gewoon voor de 2e bal gaan. Echter is wel, Juve heeft zoveel power.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 10 april 2019 - 19:04   quote  deeplink  
Ik volg juventus eigenlijk totaal niet. Heb dus werkelijk geen idee wat voor team het is. Maar als ajax zoals de laatste tijd goed terug verdedigt en de eerste linie flink op de huid zit denk ik dat wij gewoon gaan winnen. Hoop dat veltman zich staande kan houden, heeft vaak veel overtredingen nodig en gaat vaak over het randje en vind het persoonlijk geen fijne verdediger om naar te kijken. Maar goed heb hier al eens eerder gehoord dat de statistieken van veltman heel erg goed zijn dus er achter gaan staan en Ajax naar de overwinning schreeuwen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 10 april 2019 - 19:34   quote  deeplink  
Ik zag net dat een Spaanse scheidsrechter de wedstrijd gaat leiden, daar hij ook bij één van de vorige wedstrijden van Ajax erbij was, wat na mijn mening toch een beetje moeilijke avond voor Ajax leverde.

Maar ook nu blijf ik er nog steeds bij, dat we vanavond laat in de tweede helft alsnog kunnen gaan winnen met de winnende doelpunt.

Wel moeten we oppassen met de aanwezige gele kaarten in onze selectie, daar het anders voor de terugwedstrijd erg veel zorgen kan leveren.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 10 april 2019 - 19:54   quote  deeplink  
D3zzidbWwAEyS1o.jpg:large
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 10 april 2019 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 19:34 schreef Onze Ajax het volgende:
Ik zag net dat een Spaanse scheidsrechter de wedstrijd gaat leiden, daar hij ook bij één van de vorige wedstrijden van Ajax erbij was, wat na mijn mening toch een beetje moeilijke avond voor Ajax leverde.

Maar ook nu blijf ik er nog steeds bij, dat we vanavond laat in de tweede helft alsnog kunnen gaan winnen met de winnende doelpunt.

Wel moeten we oppassen met de aanwezige gele kaarten in onze selectie, daar het anders voor de terugwedstrijd erg veel zorgen kan leveren.
Ja er staan behoorlijk wat spelers op scherp. Weet jij of er ook spelers van Juventus op scherp staan.
Enigma
 Enigma - woensdag 10 april 2019 - 20:06   quote  deeplink  
Alles wat er kwam na de loting tegen Real is meegenomen. Nu dan Juventus, zwaarste loting die Ajax kon treffen.

Normaal gesproken is Ajax niet opgewassen tegen dit team met zoveel geld. Maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Hoop op een 3-1 of 1-0. Gelijkspel in de vorm van 0-0 is ook niet slecht. Ben iig trots op dit resultaat boe dan ook.
Beter de titel nu veilig stellen, denk ik. Volgend jaar uitbouwen in Europa. Goed inkopen en weer genieten.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 10 april 2019 - 20:25   quote  deeplink  
Nou entrada is ook goed verstiert door de politie, wat een overdreven optreden.
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 20:25 schreef benjamin25 het volgende:
Nou entrada is ook goed verstiert door de politie, wat een overdreven optreden.
In principe eens. Andere kant, politie kondigde het vanmorgen al aan het op een rustige manier te doen. Daarbij veel Juve supporters gepakt met wapens he...

Rond 12 uur gaf de politie het aan omtrent vuurwerk.

Mijn mening is trouwens dat ze gewoon niet moeten zeiken en dit erbij hoort. Moge dat duidelijk zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 april 2019 door Loetje --
remco k
 remco k - woensdag 10 april 2019 - 20:48   quote  deeplink  
Wat een spanning zit erop. Vraag me af of ik kan genieten dadelijk.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 10 april 2019 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 20:29 schreef Loetje het volgende:

[..]

In principe eens. Andere kant, politie kondigde het vanmorgen al aan het op een rustige manier te doen. Daarbij veel Juve supporters gepakt met wapens he...

Rond 12 uur gaf de politie het aan omtrent vuurwerk.

Mijn mening is trouwens dat ze gewoon niet moeten zeiken en dit erbij hoort. Moge dat duidelijk zijn.
Vreesde er al voor toen ik het vanmiddag las. Entrada hoort er ook wel een beetje bij. Maar snap wel dat er risico is vandaag al 100 juve hooligans opgepakt met wapens in de buurt van de Arena. Gewaarschuwd mens telt voor 2. Optreden politie vind ik wel onnodig. Prettige wedstrijd iedereen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 10 april 2019 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 19:55 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Ja er staan behoorlijk wat spelers op scherp. Weet jij of er ook spelers van Juventus op scherp staan.
Ik wet het niet uit mijn hoofd wie er van Juventus gele kaarten hebben.

Maar wij moeten vooral met erg veel Amsterdamse bluf en gogme gaan spelen, daar we dan een grotere kans kunnen krijgen om te gaan winnen.
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 10 april 2019 - 21:17   quote  deeplink  
Zoveel ruimte bij die voorzetten om in te lopen
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 21:26   quote  deeplink  
Die moet erin op dit niveau...
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 10 april 2019 - 21:27   quote  deeplink  
In de eerste vijf minuten was Juventus heel erg nerveus met twee grote fouten, terwijl wij drie zeer redelijke kansen hadden om binnen de eerste 25 minuten wel 2x te kunnen scoren.

Zolang we ons hoofd erg goed bij de les houden, zal het goed kunnen lopen bij Ajax.

Pas na de 20e minuut kwam Juventus iets beter in hun spel, daar de wedstrijd nu toch wel meer en meer gelijk opgaat.

Ook val het me op dat de scheidsrechter meer in het voordeel van Juventus fluit dan Ajax, daar dit mij aangeeft dat hij (nog) niet echt helemaal neutraal fluit.

We laten in ieder geval heel erg goed zien dat we vooral niet bang zijn voor Juventus, en dus ook vooral niet voor meneer Ronaldo ! ! !

Wel had de scheidsrechter door dat de Juventus uitgelokte overtredingen forceren om steeds weer een vrije trap te krijgen.

Maar vanaf het begin tot nu toe zit het sfeertje er wel heel erg goed in,
in Het Johan Cruijff Arena.
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 21:40   quote  deeplink  
Ben ik de enige die me de tyfus irriteert aan egoïst Ziyech?
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 10 april 2019 - 21:43   quote  deeplink  
Stomme actie Tagliafico
remco k
 remco k - woensdag 10 april 2019 - 21:46   quote  deeplink  
Neres loopt 1 x niet mee. Alles uit zijn verband.
remco k
 remco k - woensdag 10 april 2019 - 21:46   quote  deeplink  
Heer en meester.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 10 april 2019 - 21:46   quote  deeplink  
Juventus mag na de 25e minuut dan wel gevaarlijker geworden zijn, daar Frenkie de Jong heel erg goed verdedigde om een tegendoelpunt te voorkomen.

Ajax mag geen enkele seconden zijn concentratie doen verliezen daar anders een tegendoelpunt zeer snel een feit kan zijn. Maar voorlopig laten we tot nu toe heel erg goed zien hoe goed we tegen Juventus spelen.

Juventus lijkt een beetje bang voor Ajax, daar ze daarom te vaak theatraal naar de grond gaan om Ajax uit de wedstrijd te halen ! ! !

Onnana had het even in de 36e minuut erg moeilijk daar Juventus zomaar anders met 0 - 1 voor had kunnen staan. Optimale concentratie blijft het allerbelangrijkste.

Wel is het heel erg jammer dat een speler moeten missen in de uitwedstrijd.
Dat is flink balen voor ons.

Maar wij hebben Amsterdamse bluf en gogme, daar dit bij Juventus nooit aanwezig zal zijn.

Ook wij hadden zeker drie mogelijkheden om minimaal met 1 -0 de rust in te gaan, daar het nu Juventus is die met de 0-1 de rust in gaat.
remco k
 remco k - woensdag 10 april 2019 - 21:47   quote  deeplink  
Wat een kutzooi dit en zo onnodig.
Loetje
 Loetje - woensdag 10 april 2019 - 21:48   quote  deeplink  
Gewoon erin getuind. Hoe kun je Ronaldo zo vrij op 4 meter laten
remco k
 remco k - woensdag 10 april 2019 - 21:48   quote  deeplink  
Grootste verschil met de vorige pot tegen real. Ajax maakte toen wel de eerste kans
remco k
 remco k - woensdag 10 april 2019 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 21:48 schreef Loetje het volgende:
Gewoon erin getuind. Hoe kun je Ronaldo zo vrij op 4 meter laten
Blind en frenkie gaan beiden niet in volle sprint door en Ronaldo wel. Maar hoe in de fuck kan cancelo daar zo vrij aan de bal komen.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 10 april 2019 - 21:49   quote  deeplink  
Deze moet je met ruime cijfers winnen om überhaupt nog een kans te maken, want Ziyech gaat ook nog geel pakken vandaag
remco k
 remco k - woensdag 10 april 2019 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 21:49 schreef Jaccio het volgende:
Deze moet je met ruime cijfers winnen om überhaupt nog een kans te maken, want Ziyech gaat ook nog geel pakken vandaag
Waarom dan?
benjamin25
 benjamin25 - woensdag 10 april 2019 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 april 2019 - 21:48 schreef remco k het volgende:
Grootste verschil met de vorige pot tegen real. Ajax maakte toen wel de eerste kans
Klopt dan word het gelijk een heel andere wedstrijd met veel meer vertrouwen. Je merkt wel dat het tegen juventus meer schaken is gaat over verschrikkelijk veel schijven op zich niet erg want we krijgen onze kansjes. Ik zie liever vlotte aanvallen dat gaat helaas niet tegen dit team.
remco k
 remco k - woensdag 10 april 2019 - 21:51   quote  deeplink  
Wel heel trots op die eerste helft. Juve wil echt niet achterover leunen. Maar worden 45 minuten lang teruggedrongen.
remco k
 remco k - woensdag 10 april 2019 - 21:52   quote  deeplink  
Alleen mis je die eerste grote kans.

Het is en blijft een Europese wet.
remco k
 remco k - woensdag 10 april 2019 - 21:52   quote  deeplink  
Wat een domper zeg. Wat een kitzooi.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 1/4F CL: Ajax - Juventus (woe 10-04-19: 1-1) Juventus - Ajax (din 16-04-19 21.00 uur:) 1-2









0.0103769