BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Lille OSC - Ajax (woensdag 27 november 2019, 21.00 uur) UEFA Champions League 0-2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 november 2019 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 08:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor. Wordt ook gewoon gebikkeld en hard gewerkt. En mensen gaan daar ook door met bepaalde pijntjes.

Maar om op topniveau te presteren is feitelijk gewoon anders dan amateurniveau. En die paar procent die je minder bent met een gebroken arm kan gewoon teveel zijn waardoor je het team uiteindelijk minder maakt.

Ik vraag me overigens af of je nog wel mag spelen met gips of een brace om je arm.
tuurlijk kan je minder zijn, absoluut. volgens mij wel, mits het niet gevaarlijk is voor de tegenstander. meende dit ooit gelezen te hebben.
p111
 p111 - donderdag 28 november 2019 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 november 2019 - 22:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax speelde vandaag ook gewoon heel volwassen, wat eigenlijk bizar is als je Blind, Neres en Veltman moet missen.

Ook nog een pluim voor Donny van de Beek. Ik weet niet wie er op heeft zitten letten, maar Donny was overal en heeft vooral heel veel vuil werk opgeknapt.
Ik Donny van de Beek was met Tadic/ Zyech en Martinez de uitblinker deze wedstrijd,in de duels zijn handelingssnelheid zijn techniek wat een powerboy.Maar wat is Ajax een club gewrden in Europa en min gd wat een mazzel heeft ten Hag dat het project Mazra ged is afgelopen dankzij de scheidsrechter.
p111
 p111 - donderdag 28 november 2019 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 november 2019 - 23:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zonder meer, al blijf ik het omtrent Alvarez en inmiddels ook Huntelaar best apart vinden
Onbegrijpelijk dat Huntelaar op de bank blijft en Siem de voorkeur krijgt.
p111
 p111 - donderdag 28 november 2019 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 november 2019 - 23:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Die verdiend een hoop credits voor vandaag. Centrum goed opgelost. Mazraoui op tijd gewisseld. Noa lang bleek een goede wissel te zijn.
Ja maar dankzij de scheidsrechter Mazraoui had zijn tweede gele kaart kunnen krijgen,was een foute beslissing van Ten Hag om hem op te stellen op het middenveld.De rest heeft hij prima gedaan Hagje.
AkaS
 AkaS - donderdag 28 november 2019 - 10:33   quote  deeplink  
Gefeliciteerd mannen.

Ik vraag me oprecht af: wat is nu de toegevoegde waarde van ten Hag ? Is hij nu een topcoach of is het een Michels verhaal waarbij de spelersgroep onder aanleiding van een paar superieuren het op het veld zelf neerzetten ?
AkaS
 AkaS - donderdag 28 november 2019 - 10:36   quote  deeplink  
Zijn keuze voor Mazraoui op het middenveld... Dit getuigt er volgens mij van dat hij geen topcoach is. Hij is niet voor niets rechtsback gaan spelen gedurende zijn jeugd bij Ajax. En ook in het begin van de competitie heeft hij meerdere malen op het middenveld gespeeld en overduidelijk gefaald.

Hoezo dan hem daar toch weer opstellen in notabene een belangrijke CL wedstrijd ?
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 november 2019 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 10:33 schreef AkaS het volgende:
Gefeliciteerd mannen.

Ik vraag me oprecht af: wat is nu de toegevoegde waarde van ten Hag ? Is hij nu een topcoach of is het een Michels verhaal waarbij de spelersgroep onder aanleiding van een paar superieuren het op het veld zelf neerzetten ?
ik denk het laatste gezien zijn rare wissels...mwt name siem, en keuze van mazz op het middenveld die allang bewezen had daar niks te kunnen..
AkaS
 AkaS - donderdag 28 november 2019 - 10:39   quote  deeplink  
Schuurs... de vergelijking met de Ligt wordt hier en daar gemaakt en ik snap dit heel goed. Alleen krijgt Schuurs niet de kansen die de Ligt wel kreeg en zich daarom ook stormachtig kon ontwikkelen.

Na vanavond kan Veltman toch onmogelijk de plek van Schuurs terugkrijgen ?

@Remco... Ik las dat jij Schuurs niet sterk aan de bal vond, ik vond hem uitstekend aan de bal. Overzicht hebbend en pass zeker. Lengte en snelheid ..... Kan iemand mij vertellen op welk gebied Veltman een betere keuze dan Schuurs zou zijn ?

Rest van het seizoen verder laten leren en ontwikkelen naast Daley Blind en we hebben volgend jaar weer een topper als rcv !
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 november 2019 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 10:39 schreef AkaS het volgende:
Schuurs... de vergelijking met de Ligt wordt hier en daar gemaakt en ik snap dit heel goed. Alleen krijgt Schuurs niet de kansen die de Ligt wel kreeg en zich daarom ook stormachtig kon ontwikkelen.

Na vanavond kan Veltman toch onmogelijk de plek van Schuurs terugkrijgen ?

@Remco... Ik las dat jij Schuurs niet sterk aan de bal vond, ik vond hem uitstekend aan de bal. Overzicht hebbend en pass zeker. Lengte en snelheid ..... Kan iemand mij vertellen op welk gebied Veltman een betere keuze dan Schuurs zou zijn ?

Rest van het seizoen verder laten leren en ontwikkelen naast Daley Blind en we hebben volgend jaar weer een topper als rcv !
dit zei ik thuis ook al. die jomgen verdient nu toch echt een kans naast blind. zoveel meer potentie dan veltman, en zeker gister op 1 pass na een hele dikke prima.
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 10:06 schreef p111 het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat Huntelaar op de bank blijft en Siem de voorkeur krijgt.
Siem is een middenvelder die ook defensief zijn werk goed kan uitvoeren. Huntelaar is een echte 9. En met Promes op 10 liep het niet.

Ik snap dus wat je zegt. Maar denk dat je tactisch niet hetzelfde had kunnen bereiken.
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 10:33 schreef AkaS het volgende:
Gefeliciteerd mannen.

Ik vraag me oprecht af: wat is nu de toegevoegde waarde van ten Hag ? Is hij nu een topcoach of is het een Michels verhaal waarbij de spelersgroep onder aanleiding van een paar superieuren het op het veld zelf neerzetten ?
Spelers van nu hebben die autoriteit niet meer vanuit zichzelf.

Ik vind dat gister echt aan ten Hag is toe te schrijven.

En dan niet eens zozeer met het plan. Maar meer dat de reserves niet mopperen en presteren op het moment dat dit gevraagd wordt
AkaS
 AkaS - donderdag 28 november 2019 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 10:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dit zei ik thuis ook al. die jomgen verdient nu toch echt een kans naast blind. zoveel meer potentie dan veltman, en zeker gister op 1 pass na een hele dikke prima.
In de geest van Cruijff zou Schuurs nu de plek van Veltman definitief moeten krijgen. Schuurs is het kapitaal en dat moet op het veld staan en zich ontwikkelen.

Veltman is een prima back-up om binnen je selectie te hebben. Ben verre van fan van hem, maar met zijn ervaring is hij een lekkere aanvulling in de breedte. Geen basis.
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 10:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik denk het laatste gezien zijn rare wissels...mwt name siem, en keuze van mazz op het middenveld die allang bewezen had daar niks te kunnen..
Vorig seizoen daar een aantal hele goede wedstrijden gespeeld. En dit seizoen een paar mindere. Heb je dan bewezen het daar niet te kunnen?
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 10:39 schreef AkaS het volgende:
Schuurs... de vergelijking met de Ligt wordt hier en daar gemaakt en ik snap dit heel goed. Alleen krijgt Schuurs niet de kansen die de Ligt wel kreeg en zich daarom ook stormachtig kon ontwikkelen.

Na vanavond kan Veltman toch onmogelijk de plek van Schuurs terugkrijgen ?

@Remco... Ik las dat jij Schuurs niet sterk aan de bal vond, ik vond hem uitstekend aan de bal. Overzicht hebbend en pass zeker. Lengte en snelheid ..... Kan iemand mij vertellen op welk gebied Veltman een betere keuze dan Schuurs zou zijn ?

Rest van het seizoen verder laten leren en ontwikkelen naast Daley Blind en we hebben volgend jaar weer een topper als rcv !
Ik heb niet geschreven dat ik hem niet sterk aan de bal vind.
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 november 2019 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 10:59 schreef AkaS het volgende:

[..]

In de geest van Cruijff zou Schuurs nu de plek van Veltman definitief moeten krijgen. Schuurs is het kapitaal en dat moet op het veld staan en zich ontwikkelen.

Veltman is een prima back-up om binnen je selectie te hebben. Ben verre van fan van hem, maar met zijn ervaring is hij een lekkere aanvulling in de breedte. Geen basis.
al vaker aangegeven hier prima nummer 12 voor achterin.. en remco, siem die verdedigend zijn werk prima kan doen ???? sorry dit heb ik hem dus nog never zien doen die sjok koning... tadic had prima naar 10 gekunt of promes.. huntelaar kon prima.. desnoods breng je gravensberg of wie ook en zet je donny weer op 10.. alles is zoveel beter dan die keus
AkaS
 AkaS - donderdag 28 november 2019 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 10:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Spelers van nu hebben die autoriteit niet meer vanuit zichzelf.

Ik vind dat gister echt aan ten Hag is toe te schrijven.

En dan niet eens zozeer met het plan. Maar meer dat de reserves niet mopperen en presteren op het moment dat dit gevraagd wordt
Goedemorgen Remco, in het algemeen zou je dat kunnen zeggen. Maar ik denk dat Tadic, Ziyech en Promes behoorlijk geldende persoonlijkheden zijn die prima kunnen en durven zeggen waar het op staat. Zeker achter gesloten deuren.

Dat de reserves niet mopperen dat is juist vanwege de persoonlijkheden die in de basis staan. Huntelaar is dusdanig op leeftijd dat hij inziet, zowel menselijk als voetballer dat Tadic onomstreden is.

Neres is geblesseerd en Noah Lang komt net kijken. Moeten zij dan gaan roepen dat zij moeten spelen in plaats van Ziyech en Promes ?

Nee, dat de reserves zich berusten heeft alles te maken met de persoonlijkheden die nu in de basis staan en nu Ajax tot grote hoogte brengen.
AkaS
 AkaS - donderdag 28 november 2019 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 11:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb niet geschreven dat ik hem niet sterk aan de bal vind.
Hahaha Remco dat heb je zeker wel. Ik pak het er even bij vriend.
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 november 2019 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 11:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Vorig seizoen daar een aantal hele goede wedstrijden gespeeld. En dit seizoen een paar mindere. Heb je dan bewezen het daar niet te kunnen?
vorigseizoen een paar goeiewedstrijden op het middenveld ? sorry niet gezien, en dit seizoen meerdere keren bewezen het niet tekunnen.. daarbij je had alvarez, dus vanwaar die rare keus als je eerst zegt zo min mogelijk te willen veranderen..
AkaS
 AkaS - donderdag 28 november 2019 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 11:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb niet geschreven dat ik hem niet sterk aan de bal vind.
Hahahaahaha die Remco, je hebt snel je post aangepast en de tekst gedelete.... Jij bent echt wel super grappig!!!

Heb gisteren gewoon de wedstrijd gekeken en het forum even gelaten voor wat het was. En vanmorgen vanaf page 1 even de reacties doorgelezen. Toen ik jouw reactie over Schuurs las schoot ik in de lach en wilde ik direct quoten, maar besloot eerst door te lezen.... Maar kan het nu niet meer terugvinden...

:-)
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 11:04 schreef AkaS het volgende:

[..]

Goedemorgen Remco, in het algemeen zou je dat kunnen zeggen. Maar ik denk dat Tadic, Ziyech en Promes behoorlijk geldende persoonlijkheden zijn die prima kunnen en durven zeggen waar het op staat. Zeker achter gesloten deuren.

Dat de reserves niet mopperen dat is juist vanwege de persoonlijkheden die in de basis staan. Huntelaar is dusdanig op leeftijd dat hij inziet, zowel menselijk als voetballer dat Tadic onomstreden is.

Neres is geblesseerd en Noah Lang komt net kijken. Moeten zij dan gaan roepen dat zij moeten spelen in plaats van Ziyech en Promes ?

Nee, dat de reserves zich berusten heeft alles te maken met de persoonlijkheden die nu in de basis staan en nu Ajax tot grote hoogte brengen.
Ik denk dat Alvarez en Schuurs bijvoorbeeld wel jongens zouden kunnen zijn die onder andere omstandigheden, zouden kunnen vinden dat ze basis speler moeten zijn.

Maar daar ging het me niet om, ik doelde meer op dat die jongens dusdanig goed weten wat ze moeten doen, dat het elftal er amper zwakker van wordt.

En nee sorry, dit soort jongens zijn inderdaad wel de leiders van het elftal, maar zijn geen jongens die de looplijnen van het middenveld gaan uitzetten, op een andere manier dan wat de trainer vraagt.

Ik vind echt dat we ten Hag momenteel te kort doen. het vertrek van bijna 200 miljoen aan spelers is bijna vlekkeloos gegaan. En dat is voor een deel aan Overmars toe te schrijven met zijn team, maar het grootste deel voor ten Hag, die toch de oplossing gevonden lijkt te hebben waar dat begin van dit seizoen niet lukte.

En ik ben nog steeds geen onverdeeld voorstander van hem, laat staan een fan. Maar blijven ontkennen dat hij het gewoon zelf ook heel goed doet bij Ajax momenteel is niet meer eerlijk.
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 11:14 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hahahaahaha die Remco, je hebt snel je post aangepast en de tekst gedelete.... Jij bent echt wel super grappig!!!

Heb gisteren gewoon de wedstrijd gekeken en het forum even gelaten voor wat het was. En vanmorgen vanaf page 1 even de reacties doorgelezen. Toen ik jouw reactie over Schuurs las schoot ik in de lach en wilde ik direct quoten, maar besloot eerst door te lezen.... Maar kan het nu niet meer terugvinden...

:-)
Dat staat eronder wanneer dat aangepast is.

Komt u maar door want ik heb niks aangepast.
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 11:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vorigseizoen een paar goeiewedstrijden op het middenveld ? sorry niet gezien, en dit seizoen meerdere keren bewezen het niet tekunnen.. daarbij je had alvarez, dus vanwaar die rare keus als je eerst zegt zo min mogelijk te willen veranderen..
Kijk de wedstrijd topics er maar op terug, meerdere mensen viel het toen positief op. Ik denk dat het eraan ligt wat je wil veranderen.

Het duo Schuurs en Martinez hebben eerder samen gespeeld. Hij wou de dynamiek van een rechts en linksbenige speler niet veranderen, en de gedachte met Mazraoui als voetballende middenvelder die deels belangrijk had moeten zijn in de opbouw is voor mij echt een logische gedachte.

Als je niet vanuit namen maar manieren van spelen beredeneert, is er dan dus ook heel weinig veranderd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2019 door remco k --
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 11:14 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hahahaahaha die Remco, je hebt snel je post aangepast en de tekst gedelete.... Jij bent echt wel super grappig!!!

Heb gisteren gewoon de wedstrijd gekeken en het forum even gelaten voor wat het was. En vanmorgen vanaf page 1 even de reacties doorgelezen. Toen ik jouw reactie over Schuurs las schoot ik in de lach en wilde ik direct quoten, maar besloot eerst door te lezen.... Maar kan het nu niet meer terugvinden...

:-)
Kijk, die de post hierboven, die heb ik bewust even voor je aangepast.

Het bewijs dus dat ik niets heb aangepast over het voetballende vermogen van Schuurs.
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 november 2019 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 14:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Alvarez en Schuurs bijvoorbeeld wel jongens zouden kunnen zijn die onder andere omstandigheden, zouden kunnen vinden dat ze basis speler moeten zijn.

Maar daar ging het me niet om, ik doelde meer op dat die jongens dusdanig goed weten wat ze moeten doen, dat het elftal er amper zwakker van wordt.

En nee sorry, dit soort jongens zijn inderdaad wel de leiders van het elftal, maar zijn geen jongens die de looplijnen van het middenveld gaan uitzetten, op een andere manier dan wat de trainer vraagt.

vertel me is wat heeft tenhag gevond ? het team is grotendeels het zelfde, dat ziyech naar 10 moest zodat promes tadic neres basis konden staan roepen er hier een paar al heellang, laten we nu niet doen alsof tenhag het wiel uit heeft gevonden, integendeel, ik denk zelfs dat een normale trainer veltman en siem nooit meer hadden opgesteld gezien het materiaal wat je op de bank en jeugd hebt.. ik zeg nergens dat zijn spelopvattingen slecht zijn, maar zijn keuzes zeker wel

Ik vind echt dat we ten Hag momenteel te kort doen. het vertrek van bijna 200 miljoen aan spelers is bijna vlekkeloos gegaan. En dat is voor een deel aan Overmars toe te schrijven met zijn team, maar het grootste deel voor ten Hag, die toch de oplossing gevonden lijkt te hebben waar dat begin van dit seizoen niet lukte.

En ik ben nog steeds geen onverdeeld voorstander van hem, laat staan een fan. Maar blijven ontkennen dat hij het gewoon zelf ook heel goed doet bij Ajax momenteel is niet meer eerlijk.
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 20:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dus een ploeg door heel Europa wordt geroemd al twee seizoenen lang. Kampioen wordt. Halve finale cl speelt. Beker wint. Dit seizoen ruim boven aan staat. Wisselspelers makkelijk inpast. Wederom wordt geroemd in Europa. Op de rand van de achtste finale staat.

En dat allemaal met een trainer die er werkelijk niks van kan. Denk niet dat dit ooit eerder is gebeurt met een trainer die er dus helemaal niks van kan.
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 november 2019 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 21:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus een ploeg door heel Europa wordt geroemd al twee seizoenen lang. Kampioen wordt. Halve finale cl speelt. Beker wint. Dit seizoen ruim boven aan staat. Wisselspelers makkelijk inpast. Wederom wordt geroemd in Europa. Op de rand van de achtste finale staat.

En dat allemaal met een trainer die er werkelijk niks van kan. Denk niet dat dit ooit eerder is gebeurt met een trainer die er dus helemaal niks van kan.
ajax werd alweer geroemd zins de finale el en dat vond ik veel knapper... nieuwe trainer met een compleet ander type spel die dat flikt met een vrij wel nieuw en toch jonger team... daar werd de weg naar boven met aanvallend voetbal alweer ingezet.. tenhag mocht eerst rustig wennen en alletijd om bepaalde dingen erin teslijpen, heeft toch ruim een jaar geduurt terwijl het aanvals spel er alweer was voordat hij kwam, daarna enorm veel spelers kunnen behouden en nog sterkere spelers erbij kunnen halen, logisch dat het dan beter word.. daarbij vind ik tenhag echt geen ajax man die de jeugd de kans geeft en dat stoort mij enorm.. siem, veltman etc blijven gebruiken boven de jeugd, nee sorry hoe goed de prestaties ook zijn. en nee absoluut geen slechte trainer en zijn voetbal visie ben ik fan van. maar zijn rare keuzes niet.. want wat loopt er nu wat echt doorgebroken is in 2.5 jaar tenhag... mazz ? dest ? 2 rechtsbacks en voor de rest ? en dan bedoel ik die compleet nieuw zijn doorgebroken onder tenhag..
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2019 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 22:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ajax werd alweer geroemd zins de finale el en dat vond ik veel knapper... nieuwe trainer met een compleet ander type spel die dat flikt met een vrij wel nieuw en toch jonger team... daar werd de weg naar boven met aanvallend voetbal alweer ingezet.. tenhag mocht eerst rustig wennen en alletijd om bepaalde dingen erin teslijpen, heeft toch ruim een jaar geduurt terwijl het aanvals spel er alweer was voordat hij kwam, daarna enorm veel spelers kunnen behouden en nog sterkere spelers erbij kunnen halen, logisch dat het dan beter word.. daarbij vind ik tenhag echt geen ajax man die de jeugd de kans geeft en dat stoort mij enorm.. siem, veltman etc blijven gebruiken boven de jeugd, nee sorry hoe goed de prestaties ook zijn. en nee absoluut geen slechte trainer en zijn voetbal visie ben ik fan van. maar zijn rare keuzes niet.. want wat loopt er nu wat echt doorgebroken is in 2.5 jaar tenhag... mazz ? dest ? 2 rechtsbacks en voor de rest ? en dan bedoel ik die compleet nieuw zijn doorgebroken onder tenhag..
Je weet dat ik geen fan ben van Ten Hag en Bosz heeft vooral voor een soort shockeffect gezorgd maar was verre van effectief. Laten we eerlijk zijn dat Ten Hag het verfijnd heeft. Al blijf ik het een bizarre mafketel vinden, hij laat het wel zien. Zelfs nu er belangrijke spelers weg zijn.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 28 november 2019 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 22:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ajax werd alweer geroemd zins de finale el en dat vond ik veel knapper... nieuwe trainer met een compleet ander type spel die dat flikt met een vrij wel nieuw en toch jonger team... daar werd de weg naar boven met aanvallend voetbal alweer ingezet.. tenhag mocht eerst rustig wennen en alletijd om bepaalde dingen erin teslijpen, heeft toch ruim een jaar geduurt terwijl het aanvals spel er alweer was voordat hij kwam, daarna enorm veel spelers kunnen behouden en nog sterkere spelers erbij kunnen halen, logisch dat het dan beter word.. daarbij vind ik tenhag echt geen ajax man die de jeugd de kans geeft en dat stoort mij enorm.. siem, veltman etc blijven gebruiken boven de jeugd, nee sorry hoe goed de prestaties ook zijn. en nee absoluut geen slechte trainer en zijn voetbal visie ben ik fan van. maar zijn rare keuzes niet.. want wat loopt er nu wat echt doorgebroken is in 2.5 jaar tenhag... mazz ? dest ? 2 rechtsbacks en voor de rest ? en dan bedoel ik die compleet nieuw zijn doorgebroken onder tenhag..
Niet om het behalen van de EL finale te bagatelliseren, maar onder Bosz speelde Ajax vaak zat ook belabberd. Juist bij Europese uitwedstrijden is Ajax meerdere malen goed weggekomen.

Van wat betreft jeugd ligt nou ook niet bepaald aan Ten Hag. De lichting na Van de Beek, De Ligt, Frenkie en Nouri was/is gewoon niet goed genoeg. Mazraoui was ook net toevallig dat het zo loopt, evenals Dest eigenlijk nu. Maar beiden stonden in de jeugdopleiding echt niet bekend om hun toptalent.

Noem het verder maar, de jeugd die doorgestroomd had moeten worden en die ook daadwerkelijk goed genoeg zou zijn. Schuurs zal het namelijk echt wel overnemen van Veltman en Lang krijgt nu ook minuten, evenals Gravenberch met zijn 17 jaar. Enige waar nu wat voor te zeggen valt is Traoré, maar ook die speelt nog niet zo lang bij (Jong) Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 november 2019 door Hasjkoph --
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2019 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 22:24 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Niet om het behalen van de EL finale te bagatelliseren, maar onder Bosz speelde Ajax vaak zat ook belabberd. Juist bij Europese uitwedstrijden is Ajax meerdere malen goed weggekomen.

Van wat betreft jeugd ligt nou ook niet bepaald aan Ten Hag. De lichting na Van de Beek, De Ligt, Frenkie en Nouri was/is gewoon niet goed genoeg. Mazraoui was ook net toevallig dat het zo loopt, evenals Dest eigenlijk nu. Maar beiden stonden in de jeugdopleiding echt niet bekend om hun toptalent.

Noem het verder maar, de jeugd die doorgestroomd had moeten worden en die ook daadwerkelijk goed genoeg zou zijn. Schuurs zal het namelijk echt wel overnemen van Veltman en Lang krijgt nu ook minuten, evenals Gravenberch met zijn 17 jaar. Enige waar nu wat voor te zeggen valt is Traoré, maar ook die speelt nog niet zo lang bij (Jong) Ajax.
Bosz was een leuke trainer, maar gewoon niet resultaatgericht. Onder Bosz kon alles gebeuren maar was er 0 zekerheid. Bosz zei dat ook, ik sta voor mooi voetbal en had het nooit over resultaat. Ten Hag zegt gewoon, we moeten goed voetballen maar eerst het resultaat veilig stellen. Dat is het verschil
remco k
 remco k - donderdag 28 november 2019 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 22:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ajax werd alweer geroemd zins de finale el en dat vond ik veel knapper... nieuwe trainer met een compleet ander type spel die dat flikt met een vrij wel nieuw en toch jonger team... daar werd de weg naar boven met aanvallend voetbal alweer ingezet.. tenhag mocht eerst rustig wennen en alletijd om bepaalde dingen erin teslijpen, heeft toch ruim een jaar geduurt terwijl het aanvals spel er alweer was voordat hij kwam, daarna enorm veel spelers kunnen behouden en nog sterkere spelers erbij kunnen halen, logisch dat het dan beter word.. daarbij vind ik tenhag echt geen ajax man die de jeugd de kans geeft en dat stoort mij enorm.. siem, veltman etc blijven gebruiken boven de jeugd, nee sorry hoe goed de prestaties ook zijn. en nee absoluut geen slechte trainer en zijn voetbal visie ben ik fan van. maar zijn rare keuzes niet.. want wat loopt er nu wat echt doorgebroken is in 2.5 jaar tenhag... mazz ? dest ? 2 rechtsbacks en voor de rest ? en dan bedoel ik die compleet nieuw zijn doorgebroken onder tenhag..
Onder bosz de eerste seizoens helft gewoon heel erg matig. Pas vanaf Feyenoord liep het en zijn er een aantal hele goede wedstrijden gespeeld.

Maar goed kerel. Ten Hag kan er werkelijk niks van. Alle spelers regelen dit allemaal zeg. Die zorgen zelf dat ze zo gigantisch fit zijn. Die zorgen zelf dat er geen enkel kwaad woord in de selectie zit. Die hebben zelf de oplossing dit seizoen gevonden op het middenveld. En nee dat is niet alleen Ziyech op 10. Dat is van de Beek naast Martinez.
En het is alleen aan de spelers zelf te danken dat de reserves zo goed presteren en gewoon mee kunnen komen.
Het gehele tactische plan wat in details per tegenstander duidelijk gewijzigd word komt van de spelers zelf af.

Nee man. Ten Hag is een kut trainer. En zonder hem hadden we vorig jaar de CL gewonnen en was die van dit jaar slechts een formaliteit. O God hadden we maR een fatsoenlijke trainer. Want wat loopt er nu een slechte trainer rond zeg.
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 november 2019 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 22:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Onder bosz de eerste seizoens helft gewoon heel erg matig. Pas vanaf Feyenoord liep het en zijn er een aantal hele goede wedstrijden gespeeld.

Maar goed kerel. Ten Hag kan er werkelijk niks van. Alle spelers regelen dit allemaal zeg. Die zorgen zelf dat ze zo gigantisch fit zijn. Die zorgen zelf dat er geen enkel kwaad woord in de selectie zit. Die hebben zelf de oplossing dit seizoen gevonden op het middenveld. En nee dat is niet alleen Ziyech op 10. Dat is van de Beek naast Martinez.
En het is alleen aan de spelers zelf te danken dat de reserves zo goed presteren en gewoon mee kunnen komen.
Het gehele tactische plan wat in details per tegenstander duidelijk gewijzigd word komt van de spelers zelf af.

Nee man. Ten Hag is een kut trainer. En zonder hem hadden we vorig jaar de CL gewonnen en was die van dit jaar slechts een formaliteit. O God hadden we maR een fatsoenlijke trainer. Want wat loopt er nu een slechte trainer rond zeg.
je leest niet of wel... en jij bent zoon bobo van hogeraf die het juist van schriftelijke dingen moet hebben ? ik zeg NERGENS dat het een kuttrainer is, ik geef echter alleen aan dat het niet alleen tenhag is.. integendeel.. vind het meer een verdienste dat ze zoveel bij elkaar wisten tehouden waardoor we dit nu kunnen doen.. en waarom ben ik geen fan van tenhag ? omdat hij jeugd echt amper speeltijd geeft of laat ruiken aan het grotewerk, ook als we al ruim voorstaan word een siem erin gegooit.. en nee hij heeft niks uitgevonden op het middenveld, als dat zo was waren er hier een aantal die al toptrainer waren want dit is zelfs in het begin van het seizoen geroepen hier..
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 november 2019 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 22:24 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Niet om het behalen van de EL finale te bagatelliseren, maar onder Bosz speelde Ajax vaak zat ook belabberd. Juist bij Europese uitwedstrijden is Ajax meerdere malen goed weggekomen.

Van wat betreft jeugd ligt nou ook niet bepaald aan Ten Hag. De lichting na Van de Beek, De Ligt, Frenkie en Nouri was/is gewoon niet goed genoeg. Mazraoui was ook net toevallig dat het zo loopt, evenals Dest eigenlijk nu. Maar beiden stonden in de jeugdopleiding echt niet bekend om hun toptalent.

Noem het verder maar, de jeugd die doorgestroomd had moeten worden en die ook daadwerkelijk goed genoeg zou zijn. Schuurs zal het namelijk echt wel overnemen van Veltman en Lang krijgt nu ook minuten, evenals Gravenberch met zijn 17 jaar. Enige waar nu wat voor te zeggen valt is Traoré, maar ook die speelt nog niet zo lang bij (Jong) Ajax.
ook onder 19 lopen super leuke talenten rond.. haal ze er af en toe bij.. er is echt nog geen 1 doorgestroomt he in 2.5 jaar tijd.. ja mazz en dest maar thats it.. anyway bij tenhag duurt het gewoon ff voor die dingen ziet, telang... kan me vdbeek nog herrinderen voordat die basis kwam..
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2019 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 23:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ook onder 19 lopen super leuke talenten rond.. haal ze er af en toe bij.. er is echt nog geen 1 doorgestroomt he in 2.5 jaar tijd.. ja mazz en dest maar thats it.. anyway bij tenhag duurt het gewoon ff voor die dingen ziet, telang... kan me vdbeek nog herrinderen voordat die basis kwam..
Wie hadden er nu bij moeten zijn dan en wie heeft Ten Hag de laatste jaren ten onrechte overgeslagen omdat er minder in het eerste stond?
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 28 november 2019 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 23:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ook onder 19 lopen super leuke talenten rond.. haal ze er af en toe bij.. er is echt nog geen 1 doorgestroomt he in 2.5 jaar tijd.. ja mazz en dest maar thats it.. anyway bij tenhag duurt het gewoon ff voor die dingen ziet, telang... kan me vdbeek nog herrinderen voordat die basis kwam..
Wie dan? Welke middenvelder had jij in plaats van Siem de Jong erin gegooid? Ekkelenkamp laat het ook nog niet echt zien in Ajax 1. Mendez speelt pas net in Jong Ajax en ik moet nog maar zien of Quinten Timber goed genoeg zal worden. Siem met zijn ervaring is dan vrij logisch in mijn opinie.

De gasten waar jij het over hebt ruiken met hun 17 jaar nu eerst aan Jong Ajax met uitzondering van Gravenberch. Taylor of Unuvar bijvoorbeeld. Maar die ga je nu nog niet inzetten in het eerste elftal. Misschien tegen het einde van het seizoen af en toe een paar minuten.
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2019 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 23:17 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Wie dan? Welke middenvelder had jij in plaats van Siem de Jong erin gegooid? Ekkelenkamp laat het ook nog niet echt zien in Ajax 1. Mendez speelt pas net in Jong Ajax en ik moet nog maar zien of Quinten Timber goed genoeg zal worden. Siem met zijn ervaring is dan vrij logisch in mijn opinie.

De gasten waar jij het over hebt ruiken met hun 17 jaar nu eerst aan Jong Ajax met uitzondering van Gravenberch. Taylor of Unuvar bijvoorbeeld. Maar die ga je nu nog niet inzetten in het eerste elftal. Misschien tegen het einde van het seizoen af en toe een paar minuten.
Als je Ajax wilt laten blijven groeien, moet je niveau constant omhoog blijven gaan. Welke jeugdspeler heeft momenteel het niveau of beter gezegd, het potentiële niveau te halen wat Ajax na streeft? Ekkelenkamp en Lang zijn aardige spelers, maar niet meer waar Ajax nu voor staat, leuk voor de bank en thats it. Botman doet het goed, maar of die niveau Blind kan halen? Ik dacht het niet! Eiting twijfel ik ook meer en meer aan. Mazraoui, Dest en Schuurs krijgen de kansen. En Brobbey mag af en toe aan een training ruiken
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 28 november 2019 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 23:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als je Ajax wilt laten blijven groeien, moet je niveau constant omhoog blijven gaan. Welke jeugdspeler heeft momenteel het niveau of beter gezegd, het potentiële niveau te halen wat Ajax na streeft? Ekkelenkamp en Lang zijn aardige spelers, maar niet meer waar Ajax nu voor staat, leuk voor de bank en thats it. Botman doet het goed, maar of die niveau Blind kan halen? Ik dacht het niet! Eiting twijfel ik ook meer en meer aan. Mazraoui, Dest en Schuurs krijgen de kansen. En Brobbey mag af en toe aan een training ruiken
Ja dat bedoel ik dus.

Van het basiselftal van Jong Ajax zijn verder Traoré en Mendez die ik Ajax 1 wel zie halen. Verder schrijf ik Kuhn, Jensen en Kotarski nog niet af en de gehuurde Familio-Castilio doet het ook niet onaardig. Maar Ajax O19 heeft toch wel de potentieel betere spelers.
Loetje
 Loetje - donderdag 28 november 2019 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 23:26 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik dus.

Van het basiselftal van Jong Ajax zijn verder Traoré en Mendez die ik Ajax 1 wel zie halen. Verder schrijf ik Kuhn, Jensen en Kotarski nog niet af en de gehuurde Familio-Castilio doet het ook niet onaardig. Maar Ajax O19 heeft toch wel de potentieel betere spelers.
Als je echt zoals ik zeg een niveau wilt halen wat omhoog blijft gaan en sowieso niet omlaag, zie ik alleen Traore uit jong een reële kans hebben. Bij de A jeugd iets meer. Je moet vooral niet meer willen zakken.

Ajax heeft een paar jaar dramatische jeugd gehad, dat merk je nu
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 november 2019 - 00:04   quote  deeplink  
jongens.. siem.. zoals je al aangeeft je wil omhoog.. dan heb je in potentie in de jeugd spelers lopen die MISSCHIEN ajax 1 aan zouden kunnen gaan tikken of halen.. dan gooi je die er toch in ipv de afgeschreven siem want die gaat dit niveau al helemaal NEVER halen... en al helemaal niet in wedstrijden wat al beslist is..
Loetje
 Loetje - vrijdag 29 november 2019 - 00:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 00:04 schreef nummer10 het volgende:
jongens.. siem.. zoals je al aangeeft je wil omhoog.. dan heb je in potentie in de jeugd spelers lopen die MISSCHIEN ajax 1 aan zouden kunnen gaan tikken of halen.. dan gooi je die er toch in ipv de afgeschreven siem want die gaat dit niveau al helemaal NEVER halen... en al helemaal niet in wedstrijden wat al beslist is..
Siem gaat je niveau niet omhoog brengen, maar je weet wel wat je aan hem hebt. Lange carrière, weet wat er gevraagd wordt en doet geen gekke dingen. Niet dat ik voor Siem zou kiezen, maar dat is wel de reden. Die speelt niet voor niets ook geen basis
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 november 2019 - 00:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 00:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Siem gaat je niveau niet omhoog brengen, maar je weet wel wat je aan hem hebt. Lange carrière, weet wat er gevraagd wordt en doet geen gekke dingen. Niet dat ik voor Siem zou kiezen, maar dat is wel de reden. Die speelt niet voor niets ook geen basis
godzijdank niet man.. maar goed kan ook aan mij liggen, onder de boer vond ik het op 1 of andere manier al een kwal.. en toen ging die later ook nog naar psv
Loetje
 Loetje - vrijdag 29 november 2019 - 00:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 00:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

godzijdank niet man.. maar goed kan ook aan mij liggen, onder de boer vond ik het op 1 of andere manier al een kwal.. en toen ging die later ook nog naar psv
En was in de periode onder De Boer samen met Vertonghen en Eriksen toch de beste spelers die we hadden. En een kwal, neem niet aan dat je zijn karakter bedoeld? Want zowel Siem, als Luuk zijn altijd uitermate netjes geweest.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 november 2019 - 01:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 00:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

En was in de periode onder De Boer samen met Vertonghen en Eriksen toch de beste spelers die we hadden. En een kwal, neem niet aan dat je zijn karakter bedoeld? Want zowel Siem, als Luuk zijn altijd uitermate netjes geweest.
zeker netjes... kan het niet echt uitleggen, maar zal de uitstraling zijn ofzo... heb er gewoon 0.0 mee en tjah die periode was natuurlijk de rest van de competitie ook niks, zelfs bulykin of hoe heet die was belangrijk..
Loetje
 Loetje - vrijdag 29 november 2019 - 02:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 01:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zeker netjes... kan het niet echt uitleggen, maar zal de uitstraling zijn ofzo... heb er gewoon 0.0 mee en tjah die periode was natuurlijk de rest van de competitie ook niks, zelfs bulykin of hoe heet die was belangrijk..
Bulykin kon ook niet mee met ons, maar als pinchitter kan iedere sterke gast mee. Bulykin zou nu ook 8 belangrijke goals per jaar maken. Dat is inherent aan een pinchitter.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 november 2019 - 02:13   quote  deeplink  
je snapt me punt toch kerel ? siem is not done is deze tijd/jeugd... en dit niveau wat je wil nastreven.. maar goed zal mijn pereoonlijke dingetje zijn..
Loetje
 Loetje - vrijdag 29 november 2019 - 02:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 02:13 schreef nummer10 het volgende:
je snapt me punt toch kerel ? siem is not done is deze tijd/jeugd... en dit niveau wat je wil nastreven.. maar goed zal mijn pereoonlijke dingetje zijn..
Is niet meer of minder dan wat er nu in Jong daar loopt. Keuze is raar en logisch daarom tegelijk. En nee, ik snap jou punt zelden of nooit omdat je altijd praat op basis van willekeur en het daarom geen zak meer uitmaakt wat die gasten vervolgens doen. Dus nee, ik snap jou structureel zelden of nooit.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 november 2019 - 09:23   quote  deeplink  
nahja dan zal het aan mij liggen. begrijp mezelf gelukkig em daar gaat het om. maar zal wat meer jong ajax volgen
remco k
 remco k - vrijdag 29 november 2019 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 23:02 schreef nummer10 het volgende:

[..]

je leest niet of wel... en jij bent zoon bobo van hogeraf die het juist van schriftelijke dingen moet hebben ? ik zeg NERGENS dat het een kuttrainer is, ik geef echter alleen aan dat het niet alleen tenhag is.. integendeel.. vind het meer een verdienste dat ze zoveel bij elkaar wisten tehouden waardoor we dit nu kunnen doen.. en waarom ben ik geen fan van tenhag ? omdat hij jeugd echt amper speeltijd geeft of laat ruiken aan het grotewerk, ook als we al ruim voorstaan word een siem erin gegooit.. en nee hij heeft niks uitgevonden op het middenveld, als dat zo was waren er hier een aantal die al toptrainer waren want dit is zelfs in het begin van het seizoen geroepen hier..
Nee hoor, helemaal geen bobo. Heb me van onderaf opgewerkt, en meer gevoel met de werkvloer dan dat sommige jongens op de werkvloer hebben.

Maar kerel, blijf hem lekker afzeiken. Dat is toch echt het enige dat je hier op het forum doet.

Nooit, maar dan ook nooit eens een positieve bijdrage..
remco k
 remco k - vrijdag 29 november 2019 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 23:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ook onder 19 lopen super leuke talenten rond.. haal ze er af en toe bij.. er is echt nog geen 1 doorgestroomt he in 2.5 jaar tijd.. ja mazz en dest maar thats it.. anyway bij tenhag duurt het gewoon ff voor die dingen ziet, telang... kan me vdbeek nog herrinderen voordat die basis kwam..
Noa Lang, Carel Eiting, Gravenberg, Ekkelenkamp, allemaal jongens die hij al speeltijd heeft gegeven..
remco k
 remco k - vrijdag 29 november 2019 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 november 2019 - 23:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als je Ajax wilt laten blijven groeien, moet je niveau constant omhoog blijven gaan. Welke jeugdspeler heeft momenteel het niveau of beter gezegd, het potentiële niveau te halen wat Ajax na streeft? Ekkelenkamp en Lang zijn aardige spelers, maar niet meer waar Ajax nu voor staat, leuk voor de bank en thats it. Botman doet het goed, maar of die niveau Blind kan halen? Ik dacht het niet! Eiting twijfel ik ook meer en meer aan. Mazraoui, Dest en Schuurs krijgen de kansen. En Brobbey mag af en toe aan een training ruiken
Lang liet voor het eerst zien dat er meer in zit. Je voelt dat ook aan door zijn eigen intervieuw dat hij prima snapt waarom het eerder nog niet goed genoeg was, en dat hij denkt nu wel de juiste stappen te hebben gemaakt om aanspraak te maken.
remco k
 remco k - vrijdag 29 november 2019 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 november 2019 - 09:23 schreef nummer10 het volgende:
nahja dan zal het aan mij liggen. begrijp mezelf gelukkig em daar gaat het om. maar zal wat meer jong ajax volgen
Meen je dat nu echt? Je roept om spelers van jong Ajax en de jeugd, en nu stel je zelf dat je ze eigenlijk helemaal niet volgt???

Kom op man, op basis van geen informatie hebben kan je toch niet zo koppig in een discussie gaan zitten?

Maar hey, meld je dan maar weer in die discussie als je Jong en de jeugd wel goed op je netvlies hebt zitten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5172
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Lille OSC - Ajax (woensdag 27 november 2019, 21.00 uur) UEFA Champions League 0-2









0.0099999